Kuinka paljon me tarvitsisimme sitten niitä hävittäjäkoneita?

Onko se realismia, että muut maat lennättäisivät omat koneensa Suomeen, kun silloin täysin varmasti olisi koko muukin Eurooppa samalla ja samassa vaaralisessa sotilaallisessa kriisissä`?

Ei sellaiseen yksin Venäjä ja Suomi voi joutua, viime kerrallakin oli käynnissä II.-maailmansota.



-mutantti



"Amiraali Jan Klenberg:
"Nato turvaisi ilmatilan"

Perjantai 25.6.2010 klo 17.00

LUE MYÖS

Kysely paljastaa: Suomen sotilasjohto haluaa Natoon

Puolustusvoimien entisen komentajan, amiraali Jan Klenbergin mielestä Natoon liittyminen olisi tärkeintä Suomen ilmapuolustuksen kannalta.

- Ilmapuolustuksen tehtävä on kriisitilanteessa turvata maavoimien liikekannallepano. Nato-maiden avulla Suomen ilmapuolustus vahvistuisi voimakkaasti.

- Minun mielestäni ei ole kovin realistista, että muualta Euroopasta tultaisiin maavoimilla puolustamaan Suomea.

Klenbergin mukaan liittymisen aiheuttama muutos olisi pienempi kuin julkisuudessa on sanottu. Palkka-armeijaa hän ei kannata.

- Se ei kerta kaikkiaan sovi Suomeen. Kokemus kansainvälisistä tehtävistä on, että suomalaisista reserviläisistä koottu joukko on korkeatasoisempaa kuin keskimäärin muiden maiden ammattiarmeijoissa. Niissä on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole muuten pärjänneet.

IL"

1

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoh...

      olettaa että Nato ei tee mitään jäsentensä hyväksi kriisitilanteessa? Ei ole. Toisaalta vaikka yhtään konetta ei tulisi, Naton jäsenenä Suomen ilmatilan valvonta ja turvaaminen on silti korkeamalla tasolla monella muullakin tavalla, kuin pelkällä lisäkonemäärällä.

      Et tiedä asiasta mitään, mistä puhut. Hauskaa mutu-tiedolla mässäilyä sulla ja lobataan omaa vakaamusta muille yhtä tietämättömille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4584
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      27
      2846
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      90
      1931
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1875
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1805
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      38
      1696
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1613
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1414
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1309
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1282
    Aihe