Vielä niitä saa, mutta kuinka kauan?
Nimittäin Adventist Today -lehden nettinumeroita PDF-tiedostoina (luettavissa Adobe Reader -ohjelmalla, joka löytynee monelta PC:ltä jo ihan tehdasasennuksena).
Latailin niitä tänään, 101 tiedostoa, 558 megatavua. Aikaa siihen meni parisen tuntia, mutta se kyllä kannatti.
Sillä kukaan meistä ei tiedä, kuinka kauan nuo tiedostot ovat ladattavissa. Niille näet saattaa käydä kuten kävi mainitun lehden keskustelupalstalle pian vuosituhannen vaihteen jälkeen.
Tapahtui nimittäin imperiumin vastaisku. Käytettiinkö keinona uhkailuja, lahjontaa vai kiristystä, ei ole tiedossani. Veikkaukseni on, että lähinnä kahta ensiksi mainittua.
Kun keskustelupalsta lopetettiin, lehdenkin luonne jossain määrin muuttui. Asiaan voi ottaa kantaa jokainen, vertaamalla 1990-luvun lehtiä viime vuosien lehtiin.
Ja täältä niitä löytyy >
http://www.atoday.com/magazine/archive
Mikä siinä Adventist Todayssa sitten oli niin vaarallista?
Vastaus: kulissien takainen tieto.
Lehden kirjoittajien joukossa oli henkilöitä, jotka olivat olleet mukana a-kirkon toiminnassa kauemmin kuin insinööri, jonka nimeä ei saa mainita, on ollut elossa.
Johdon korkeimmat kihot ovat lähes aina olleet sitä mieltä, että mitä vähemmän maallikot tietävät kulissien takaisista asioista, sitä vähemmän vene keikkuu.
Osa lehteen kirjoittaneista on ollut ihan päinvastaista mieltä. Heidän käsityksensä on, että mitä valistuneempi jäsenistö, sitä parempi kirkolle.
Vielä niitä saa, mutta...
2
133
Vastaukset
- !!??!!
tuo juuri on sitä tyypillistä typerillä salaliittoteorioilla mustamaalaamista, mitä sinä koko ajan harrastat ja siten PANETTELET!
Tuo minulla on ollut tiedossa, että tietoa jaetaan sitä vähemmän, mitä alemmalla asteella adventisti on. Edes tavalliset adventistipapit eivät ole ennen nettiaikaa saaneet tietää kaikkea. Tai noh eivät tietenkään vieläkään sitä, mikä ei netiltä löydy.
Silloin kun minä vuosikausia sitten aloin kirjoitella eri nimimerkeillä Suomi 24.ään ja sitten siitä vakiinnutin Uskova-nimimerkin (kirjoitin sillä aikani, kunnes joku sen nimimerkin otti käyttöönsä minua esittäen), niin adventisti-Annu hälytettiin (adventtikirkon vanhin) paikalle. Niinpä noista Annun ja minun keskusteluista alkoi sitten riviadventisteillekin herua tietoa, mitä heillä ei ollut sitä ennen ollut.
Ennenhän näilläkin keskustelupalstoilla adventismin yhteydessä puitiin vain sapattia ja sitäkin vääristä lähtökohdista, mutta tuolloin alkoi sitten keskustelut Tutkivan tuomion-opista, pyhäkköopista, Ellen Whiten kirjallisuusvarkauksista, Ellenin demoninäyistä ja miten Raamatun vastaisia ne olivat, monista piilotelluista kirjoista esim. "A Word to the Little Flock", suljetun oven opista jne.
Tuolla meidän keskustelujamme vuodelta 2004:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1316686/6502103
Keskusteluissa käytiin tuolloin suurinpiirtein kaikki adventismin eksytykset perinpohjin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau446236Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens363879Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html663565Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5083076Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2322235Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1592116- 522082
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat351738Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61381- 781353