Mikä eläin on Leviatan?

benedi

Tässäpä pohtimista " Siellä kulkevat laivat, siellä Leviatan, jonka sinä olet luonut siinä leikitsemään"
Psalmi 104: 26

Mikään virtahepo se ei voi olla, sillä laivat eivät kulje rantamatalikossa!

Raamattu kertoo eläimestä Behemot Job 40: 10...se syö ruohoa kuin
raavas"...Onko kyseessä siis märehtijä?

Tämä Behemot luotiin ensimmäiseksi, kaikista eläimistä!....jakeessa 20...Herra kuitenkin ryhtyy puhumaan
Leviatanista...
Mielestäni Herra puhuu samasta eläimestä.
Aika peto se on ollut. " Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan" Job 40: 28

Jos kyseessä olisi virtahepo, niin Herra puhuu mielestäni ylisanoja!

tämä eläin kuitenkin viihtyy " lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätköissä" Job 40:16
..."puron pajut ympäröivät sitä" jae 17

Mielestäni Leviatan, ei ole silti virtahepo!!

112

3176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f11f

      Kyllä se on jalopeura.

      • benedi

        jalopeura on Jeesus, ..Leviatan ei ole hän!

        "kiitos soitosta" ..seuraava soittaja!


      • benedi kirjoitti:

        jalopeura on Jeesus, ..Leviatan ei ole hän!

        "kiitos soitosta" ..seuraava soittaja!

        Jalopeura tarkoittaa oikeasti hirveä


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jalopeura tarkoittaa oikeasti hirveä

        Oikea vastaus on muurahaiskarhu. Tai sitten se on kamelikurki.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jalopeura tarkoittaa oikeasti hirveä

        Jalopeura tarkoittaa leijonaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jalopeura tarkoittaa leijonaa.

        Leijonan sijasta meillä näkyi taivaalla jalopeura eli hirvi. Emmehän me vielä tunteneet leijonaa. Kun tänne tultiin muualta, niin sitä sanottiin, että paskanmarjat ei se mikään hirvi ole vaan leijona. Suomalaiset hyväksyivät sen, mutta se säilytti vanhan nimensä, minkä takia se periytyi leijonalle.


    • tarustoa
      • benedi

        kertoi että heidän selvityksensä on TYNKÄ!

        Joten tuo ei auttanut asiassa!

        Jos kerran Herra loi sen luomistyönsä esikoiseksi, niin se on ollut silloin ensimmäinen
        luoduista!

        Jes 27: 1...kuitenkin kertoo että kyseessä on " lohikäärme"!!

        Tällä tekstillä on kuitenkin kaksijakoinen merkitys...tämä teksti kertoo myös saatanasta, eli lohikäärmeestä,
        joka hänetkin lienee joskus luotu , " töittensä esikoiseksi"!!

        Mutta ihan kiva kun arvuuttelitte


      • jospa...
        benedi kirjoitti:

        kertoi että heidän selvityksensä on TYNKÄ!

        Joten tuo ei auttanut asiassa!

        Jos kerran Herra loi sen luomistyönsä esikoiseksi, niin se on ollut silloin ensimmäinen
        luoduista!

        Jes 27: 1...kuitenkin kertoo että kyseessä on " lohikäärme"!!

        Tällä tekstillä on kuitenkin kaksijakoinen merkitys...tämä teksti kertoo myös saatanasta, eli lohikäärmeestä,
        joka hänetkin lienee joskus luotu , " töittensä esikoiseksi"!!

        Mutta ihan kiva kun arvuuttelitte

        Tässä voi olla kyse nyky arkeologien dinosauruksiksi kutsumista eläimistä.


      • +
        jospa... kirjoitti:

        Tässä voi olla kyse nyky arkeologien dinosauruksiksi kutsumista eläimistä.

        Nimenomaan Behemot kuuluu selvästi tuohon joukkoon. "Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut." (Job 40:12)


      • benedi
        jospa... kirjoitti:

        Tässä voi olla kyse nyky arkeologien dinosauruksiksi kutsumista eläimistä.

        Minä näen vastauksen , kun käännän tällä sivulla ollessani
        silmäni vasemmalle!!

        Näetkö sinäkin? Siinä on vastaus, keskellä Hong Kong mainosta.

        Lohikäärmeen kuvia näkee kaikkialla, nykyäänkin..kyllä ne kuvat , ovat todellisuudesta peräisin, ..vaikka onkin myytti, kuten Dino


      • benedi
        + kirjoitti:

        Nimenomaan Behemot kuuluu selvästi tuohon joukkoon. "Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut." (Job 40:12)

        Totta, kuten saatanalla on monta nimeä, joka on siis " lohikäärme",
        niin alkuperäisellä, lohikäärmeellä, joka luotiin aivan ensimmäiseksi,
        kuten saatanakin taivaassa, ja sitten vasta enkelit, on monta nimeä!

        Behemot, ei ole virtahepo, vaan Lohikäärme!!

        " Se on Jumalan töiden esikoinen" Job 40: 14..Se,luotiin ensin!..ei ihmistä


      • +
        benedi kirjoitti:

        Totta, kuten saatanalla on monta nimeä, joka on siis " lohikäärme",
        niin alkuperäisellä, lohikäärmeellä, joka luotiin aivan ensimmäiseksi,
        kuten saatanakin taivaassa, ja sitten vasta enkelit, on monta nimeä!

        Behemot, ei ole virtahepo, vaan Lohikäärme!!

        " Se on Jumalan töiden esikoinen" Job 40: 14..Se,luotiin ensin!..ei ihmistä

        Eli .... ymmärrät niin, että ...

        Hes 28:14 mainitsema kerubi/jumalolento on
        taivaaseen luoduista olennoista ensimmäinen,

        ja Job 40:14 tarkoittama Behemot on
        maan päälle luoduista olennoista ensimmäinen?


      • benedi kirjoitti:

        kertoi että heidän selvityksensä on TYNKÄ!

        Joten tuo ei auttanut asiassa!

        Jos kerran Herra loi sen luomistyönsä esikoiseksi, niin se on ollut silloin ensimmäinen
        luoduista!

        Jes 27: 1...kuitenkin kertoo että kyseessä on " lohikäärme"!!

        Tällä tekstillä on kuitenkin kaksijakoinen merkitys...tämä teksti kertoo myös saatanasta, eli lohikäärmeestä,
        joka hänetkin lienee joskus luotu , " töittensä esikoiseksi"!!

        Mutta ihan kiva kun arvuuttelitte

        BEHEMOT = LEVIATAN = VIRTAHEPO

        JOB 40
        Minä olen luonut virtahevon
        15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
        16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
        17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
        18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
        19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
        20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
        21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
        22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
        23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
        24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?


      • benedi
        + kirjoitti:

        Eli .... ymmärrät niin, että ...

        Hes 28:14 mainitsema kerubi/jumalolento on
        taivaaseen luoduista olennoista ensimmäinen,

        ja Job 40:14 tarkoittama Behemot on
        maan päälle luoduista olennoista ensimmäinen?

        Täsmälleen niin! Sinäpä sen oikein sanoit!


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        BEHEMOT = LEVIATAN = VIRTAHEPO

        JOB 40
        Minä olen luonut virtahevon
        15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
        16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
        17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
        18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
        19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
        20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
        21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
        22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
        23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
        24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?

        JOB 40:23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.

        Virtahepo on mykyihmisten aikaisen maailman vanhin ja tyhmin eläin:

        Job 39:19 / 40:14
        Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.

        Job 39:17 (39:20) Sillä Jumala on jättänyt sen viisautta vaille ja tehnyt sen ymmärryksestä osattomaksi.

        Sensijaan lohikäärme on ollut ovela.


      • +
        AnttiVKantola kirjoitti:

        BEHEMOT = LEVIATAN = VIRTAHEPO

        JOB 40
        Minä olen luonut virtahevon
        15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
        16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
        17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
        18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
        19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
        20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
        21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
        22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
        23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
        24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?

        Virtahevon häntä kuin setripuu, ja reisijänteet punoksessa? Ei kai sentään!
        Mutta dinosaurukseen tuo tunnusmerkistö sopii.


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        BEHEMOT = LEVIATAN = VIRTAHEPO

        JOB 40
        Minä olen luonut virtahevon
        15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
        16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
        17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
        18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
        19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
        20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
        21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
        22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
        23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
        24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?

        Oletko sinä Antti ihan tosiaan onttopäinen?

        Kirjoitat: " Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan"

        Kligaamalla Google: Virtahevot, näet miehen joka on tuossakuvassa astunut virtahevon eteen, ja pitää kättään sen hampaan ympärillä!!

        Ja Kiinalaiset harjaavat erikoishammasharjalla sen hampaat!!..ei kait
        kiltille merilehmälle saa tuottaa kipua, EVIRAN määräyksen mukaan, talutusrenkaan sen turpaan kiinnittämiseksi!..kun sen suussa voi pitää kättä, ja harjata sen hampaat, ilman talutus renkaita!!

        Nyt Antti lopeta..olet saattanut itsesi naurunalaiseksi sanomalla:
        " Virtahevon hammasten ympärillä on kauhu"
        ja " sen vatsapuolella on terävät piikit"Job 41:21...Yksi piikki voi olla kuten sinullakin..uros virtahevolla, mutta ei useampia!...katso nyt
        rakas Einari virtahevon kuvaa!

        Lepäähän tuo rauhassa, vaikka mies tunkeutuu sen suuhun, ja pikkulapsi voi sen hampaat harjata!

        Minä en kestä tuota Anttia,..kaipaan älykkäämpää keskustelukaveria,...hellarit, vaparit, älkööt vaivautuko,...Oisko veljieni adventistien joikossa joku?


      • benedi
        + kirjoitti:

        Virtahevon häntä kuin setripuu, ja reisijänteet punoksessa? Ei kai sentään!
        Mutta dinosaurukseen tuo tunnusmerkistö sopii.

        sanopa muuta,...Antti on kielilläpuhumisen hengien huumassa...luulee ja väittää että Behemotilta eli virtahevolta, käy sieraimista savu ja tulenlieskat, ja sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeni" Job 41: 10

        "Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet" kehuu Antti Job jae 12..sen suusta lähtee liekki.

        Ja Kliggaahan Google/ kuvia virtahevoista, kuin mies seisoo virtahevon avatun suun äärellä, ja pitää hampaasta kiinni! Löysitkö kuvan?

        Näyttääkö suusta tulevan tulenlieskoja ja savua!?

        Antin jutut on savua, joka hetken leijailee ja menee sitten menojaan!
        Ei tota aasinvarsaa jaksa-....


      • +
        benedi kirjoitti:

        sanopa muuta,...Antti on kielilläpuhumisen hengien huumassa...luulee ja väittää että Behemotilta eli virtahevolta, käy sieraimista savu ja tulenlieskat, ja sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeni" Job 41: 10

        "Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet" kehuu Antti Job jae 12..sen suusta lähtee liekki.

        Ja Kliggaahan Google/ kuvia virtahevoista, kuin mies seisoo virtahevon avatun suun äärellä, ja pitää hampaasta kiinni! Löysitkö kuvan?

        Näyttääkö suusta tulevan tulenlieskoja ja savua!?

        Antin jutut on savua, joka hetken leijailee ja menee sitten menojaan!
        Ei tota aasinvarsaa jaksa-....

        "kaipaan älykkäämpää keskustelukaveria,...hellarit, vaparit, älkööt vaivautuko,..."

        No, voi sentään!
        Pahoin pelkään, että minutkin heität sitten "onttopäisten" joukkoon.


      • benedi
        + kirjoitti:

        "kaipaan älykkäämpää keskustelukaveria,...hellarit, vaparit, älkööt vaivautuko,..."

        No, voi sentään!
        Pahoin pelkään, että minutkin heität sitten "onttopäisten" joukkoon.

        Ei sinua heitä , koska sinun sydämestäsi ei lähde väärät ajatukset.
        Vai?


      • alifariseus
        AnttiVKantola kirjoitti:

        BEHEMOT = LEVIATAN = VIRTAHEPO

        JOB 40
        Minä olen luonut virtahevon
        15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
        16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
        17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
        18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
        19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
        20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
        21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
        22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
        23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
        24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?

        leviathan ja behemot eivät ole sama . Leviathan eläimenä on krotiili ltn(ugarit ) tnn heprea .


      • +
        benedi kirjoitti:

        Ei sinua heitä , koska sinun sydämestäsi ei lähde väärät ajatukset.
        Vai?

        Niin, toivottavasti sydämestäni ei lähde vääriä ajatuksia.
        Ainakin yritän lyödä alas kaikki järkeni päätelmät.


      • benedi
        + kirjoitti:

        Niin, toivottavasti sydämestäni ei lähde vääriä ajatuksia.
        Ainakin yritän lyödä alas kaikki järkeni päätelmät.

        Raamattuhan sanoo: " Sen, joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani"

        Synti on mahdollinen koska: " Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maanpäälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan" Ilm. 12: 9

        " Ja perkele käy ympäri kuin jalopeura etsien, kenet hän saisi niellä!

        Jeesus sanoi: " Kun perkele tulee, niin minussa hänelle ei ole mitään"!!

        Lohikäärmeellä, joka on perkele, ei ollut sijaa enää taivaassa, kertoo Raamattu. Mutta osaatko arvioida , että miksi maapallolla Jumala oletti
        että lohikäärmeelle on täällä paremmat tilat?

        Miksi hänet tänne heitettiin, kun autioitakin planeettoja on yllin kyllin?..Ois Plitoa, Marssia, Kuuta nousevaa jne..ja eikös aurinkokin ole planeetta,
        miksei lohikäärmettä, saatanaa Jumalan luomistöiden esikoista ei aurinkoon heitetty?

        Pohdipas tätä kysymystä. Jumala loi synnittömän ihmisparin, joka ei synnistä,
        laittomuudesta mitään tiennyt, niin miksi Jumala katsoi että saatanalle eli
        lohikäärmeelle sopiva tyyssija oli Jumalan paratiisi?

        Tämän kun ratkaiset saat merkkejä pitkän rivin!


      • +
        benedi kirjoitti:

        Raamattuhan sanoo: " Sen, joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani"

        Synti on mahdollinen koska: " Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maanpäälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan" Ilm. 12: 9

        " Ja perkele käy ympäri kuin jalopeura etsien, kenet hän saisi niellä!

        Jeesus sanoi: " Kun perkele tulee, niin minussa hänelle ei ole mitään"!!

        Lohikäärmeellä, joka on perkele, ei ollut sijaa enää taivaassa, kertoo Raamattu. Mutta osaatko arvioida , että miksi maapallolla Jumala oletti
        että lohikäärmeelle on täällä paremmat tilat?

        Miksi hänet tänne heitettiin, kun autioitakin planeettoja on yllin kyllin?..Ois Plitoa, Marssia, Kuuta nousevaa jne..ja eikös aurinkokin ole planeetta,
        miksei lohikäärmettä, saatanaa Jumalan luomistöiden esikoista ei aurinkoon heitetty?

        Pohdipas tätä kysymystä. Jumala loi synnittömän ihmisparin, joka ei synnistä,
        laittomuudesta mitään tiennyt, niin miksi Jumala katsoi että saatanalle eli
        lohikäärmeelle sopiva tyyssija oli Jumalan paratiisi?

        Tämän kun ratkaiset saat merkkejä pitkän rivin!

        No, oikeastaan en halua kerätä plus-merkkejä. Eikä niitä yleensä ole kertynytkään. Tuo nimimerkkinäni haluaa muistuttaa Paavalia mukaillen siitä, että en halua tuntea mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja Hänet ristiinnaulittuna.

        Näyttää siltä, että me ymmärrämme Ilmestyskirjan luvun 12 eri tavoin.
        Minulle se on tulevaisuutta. Sinulle ilmeisesti historiaa.

        Tuo kirkkain kerubi, joka koki täydellisen muodonmuutoksen tullen pimeyden ruhtinaaksi, kyllä heitettiin joukkoineen alas taivaasta. Sen päämaja on jossain vetten ja niiden asukasten alla. Jossain siellä, missä on tulimeri. Mutta sen liikkuma-alaa on vielä edelleenkin taivaan avaruus. Se on ilmavallan hallitsija. Mutta kerran sen toimintasäde muuttuu. Se heitetään maan päälle. Ja voi maata ja merta niin päivinä. Silloin sillä on enää hyvin vähän aikaa. "Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa ..." Ilm 12

        Tämä on siis vielä tulevaisuutta. Jeesuskin sanoi, kuten totesit:
        "Kun perkele tulee, niin minussa hänelle ei ole mitään"


      • benedi
        + kirjoitti:

        No, oikeastaan en halua kerätä plus-merkkejä. Eikä niitä yleensä ole kertynytkään. Tuo nimimerkkinäni haluaa muistuttaa Paavalia mukaillen siitä, että en halua tuntea mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen ja Hänet ristiinnaulittuna.

        Näyttää siltä, että me ymmärrämme Ilmestyskirjan luvun 12 eri tavoin.
        Minulle se on tulevaisuutta. Sinulle ilmeisesti historiaa.

        Tuo kirkkain kerubi, joka koki täydellisen muodonmuutoksen tullen pimeyden ruhtinaaksi, kyllä heitettiin joukkoineen alas taivaasta. Sen päämaja on jossain vetten ja niiden asukasten alla. Jossain siellä, missä on tulimeri. Mutta sen liikkuma-alaa on vielä edelleenkin taivaan avaruus. Se on ilmavallan hallitsija. Mutta kerran sen toimintasäde muuttuu. Se heitetään maan päälle. Ja voi maata ja merta niin päivinä. Silloin sillä on enää hyvin vähän aikaa. "Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa ..." Ilm 12

        Tämä on siis vielä tulevaisuutta. Jeesuskin sanoi, kuten totesit:
        "Kun perkele tulee, niin minussa hänelle ei ole mitään"

        kertomuksesi meni vain osittain plussalle.
        Ilm 12 luku keroo, kuinka Jeesus lapsi syntyi tänne, Beetlehemissä, ja kuinka
        saatana oli jo valmiina, että kun poikalapsi syntyis, hän surmaisi tämän!

        Jeesuksen syntymähän tiesi tuhoa saatanalle,..ja siksi hän yllytti Herodeksen panemaan toimeen verilöylyn,...osta kuitenkin Jeesus lapsi pelastu
        Ilm 12: 4

        Tämä luku kertoo menneestä ja tulevasta, ei siis ole vain historiaa.
        Jakeessa 7, hypätään kertomaan , kuinka sota Jumalan ja saatanan välillä syntyi taivaassa, siis ennen kuin poikalapsi meille syntyi.

        Saatana heitettiin Kristuksen toimesta pois taivaasta, ja Kristuksen toimesta, meitä syyttämästä, meidän sydämestämme, jossa hän ennen uskoontuloamme syytti meitä,...mutta Kristus teki mitättömiksi saatanan
        syytökset, koska lunasti ne synnit, joista saatana aivan oikeutetusti meitä syytti, ristillä, Golgatalla.

        Koska Jeesus pyyhki ne pois, ..turha saatanan on meitä syytellä!

        " Me voitimme saatanan, ja hänen syytöksensä Karitsan veren kautta,
        ja sillä että me todistamme Kristuksen teoista julkisesti jae 11

        Tuossa olisi niin paljon sinulle avattavaa, ettei päivä riittäisi.
        Mutta samaa mieltä, kuten sinäkin..tulevaisuus ja toivohan siinä 12 luvussa
        näkyy!!
        En näe että olen erimieltä, ..ja jos en näe, olenko sokea:)


      • +
        benedi kirjoitti:

        kertomuksesi meni vain osittain plussalle.
        Ilm 12 luku keroo, kuinka Jeesus lapsi syntyi tänne, Beetlehemissä, ja kuinka
        saatana oli jo valmiina, että kun poikalapsi syntyis, hän surmaisi tämän!

        Jeesuksen syntymähän tiesi tuhoa saatanalle,..ja siksi hän yllytti Herodeksen panemaan toimeen verilöylyn,...osta kuitenkin Jeesus lapsi pelastu
        Ilm 12: 4

        Tämä luku kertoo menneestä ja tulevasta, ei siis ole vain historiaa.
        Jakeessa 7, hypätään kertomaan , kuinka sota Jumalan ja saatanan välillä syntyi taivaassa, siis ennen kuin poikalapsi meille syntyi.

        Saatana heitettiin Kristuksen toimesta pois taivaasta, ja Kristuksen toimesta, meitä syyttämästä, meidän sydämestämme, jossa hän ennen uskoontuloamme syytti meitä,...mutta Kristus teki mitättömiksi saatanan
        syytökset, koska lunasti ne synnit, joista saatana aivan oikeutetusti meitä syytti, ristillä, Golgatalla.

        Koska Jeesus pyyhki ne pois, ..turha saatanan on meitä syytellä!

        " Me voitimme saatanan, ja hänen syytöksensä Karitsan veren kautta,
        ja sillä että me todistamme Kristuksen teoista julkisesti jae 11

        Tuossa olisi niin paljon sinulle avattavaa, ettei päivä riittäisi.
        Mutta samaa mieltä, kuten sinäkin..tulevaisuus ja toivohan siinä 12 luvussa
        näkyy!!
        En näe että olen erimieltä, ..ja jos en näe, olenko sokea:)

        Tuo luku tosiaan alkaa siitä, kun Johannes näki vaimon vaikeissa synnytystuskissa. Näistä synnytystuskista ja vaimosta puhutaan muuallakin Raamatussa. Ja ne kohdat eivät kyllä puhu siitä, kuinka Maria synnytti Jeesuksen. Uskon, että tässä puhutaan samasta asiasta kuin muuallakin Raamatussa. Eli tuon luvun alussa mainittu merkki on hyvin selkeä viittaus Jaakobiin. Eli nimenomaan Jaakob on synnytystuskissa.

        Tavoititko, mitä yritin sanoa. Kerron mielelläni tarkemmin.


      • benedi
        + kirjoitti:

        Tuo luku tosiaan alkaa siitä, kun Johannes näki vaimon vaikeissa synnytystuskissa. Näistä synnytystuskista ja vaimosta puhutaan muuallakin Raamatussa. Ja ne kohdat eivät kyllä puhu siitä, kuinka Maria synnytti Jeesuksen. Uskon, että tässä puhutaan samasta asiasta kuin muuallakin Raamatussa. Eli tuon luvun alussa mainittu merkki on hyvin selkeä viittaus Jaakobiin. Eli nimenomaan Jaakob on synnytystuskissa.

        Tavoititko, mitä yritin sanoa. Kerron mielelläni tarkemmin.

        höpö, höpö.. vaimo tarkoittaa Jumalan seurakuntaa, jonka kautta Jeesus syntyi.
        Maria oli osa sitä!

        jae 13 kertoo, että saatana ajoi takaa seurakuntaa, eli Jumalan vaimoa...joka oli poikalapsen (Jeesuksen) synnyttänyt
        nyt en jaksa opettaa, koska sinulta puuttuu vahvaruoka kokonaan.


      • +
        benedi kirjoitti:

        höpö, höpö.. vaimo tarkoittaa Jumalan seurakuntaa, jonka kautta Jeesus syntyi.
        Maria oli osa sitä!

        jae 13 kertoo, että saatana ajoi takaa seurakuntaa, eli Jumalan vaimoa...joka oli poikalapsen (Jeesuksen) synnyttänyt
        nyt en jaksa opettaa, koska sinulta puuttuu vahvaruoka kokonaan.

        Vähän aavistelinkin tuossa jo aiemmin, että taidat vielä heittää minut höpö-höpö-joukkoon.

        Et taida ottaa kovin kirjaimellisesti sitä, mitä Jeesus sanoi Johannekselle siitä, mitä Johanneksen tulee kirjoittaa: "Kirjoita siis,
        mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva." (Ilm 1:19)

        Kun nimittäin arvelet, että Johannes olisi kirjoittanut Ilmestyskirjan luvussa 12 jo vuosikymmeniä sitten tapahtuneesta Jeesuksen syntymisestä ihmislapseksi Ilmestyskirjan luvussa.

        Ilmeisesti et halua kuullakaan, miten minä tuon luvun ensimmäiset jakeet Jumalan Sanan avulla ymmärrän.


      • benedi
        + kirjoitti:

        Vähän aavistelinkin tuossa jo aiemmin, että taidat vielä heittää minut höpö-höpö-joukkoon.

        Et taida ottaa kovin kirjaimellisesti sitä, mitä Jeesus sanoi Johannekselle siitä, mitä Johanneksen tulee kirjoittaa: "Kirjoita siis,
        mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva." (Ilm 1:19)

        Kun nimittäin arvelet, että Johannes olisi kirjoittanut Ilmestyskirjan luvussa 12 jo vuosikymmeniä sitten tapahtuneesta Jeesuksen syntymisestä ihmislapseksi Ilmestyskirjan luvussa.

        Ilmeisesti et halua kuullakaan, miten minä tuon luvun ensimmäiset jakeet Jumalan Sanan avulla ymmärrän.


      • +
        benedi kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt symboolikieltäsi.

        Uskotko, että Johannes kirjoitti vastoin Jeesuksen kehotusta (Ilm 1:19) historiasta?

        Saisinko kertoa, mitä Sana itse opettaa siitä, mitä Ilm 12 alkujakeet kertovat?


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        Totta, kuten saatanalla on monta nimeä, joka on siis " lohikäärme",
        niin alkuperäisellä, lohikäärmeellä, joka luotiin aivan ensimmäiseksi,
        kuten saatanakin taivaassa, ja sitten vasta enkelit, on monta nimeä!

        Behemot, ei ole virtahepo, vaan Lohikäärme!!

        " Se on Jumalan töiden esikoinen" Job 40: 14..Se,luotiin ensin!..ei ihmistä

        Jes27:1Sinä päivänä Herra vaatii tilille Leviatanin, liukkaasti pakenevan käärmeen, Leviatanin, kiemurtelevan käärmeen. Hän lyö sitä terävällä, suurella ja vahvalla miekallaan. Hän tappaa meressä olevan lohikäärmeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes27:1Sinä päivänä Herra vaatii tilille Leviatanin, liukkaasti pakenevan käärmeen, Leviatanin, kiemurtelevan käärmeen. Hän lyö sitä terävällä, suurella ja vahvalla miekallaan. Hän tappaa meressä olevan lohikäärmeen.

        Leviatanista löytyy tietoa muualtakin kuin Raamatusta. Mm sellainen tieto, että se söi kalaa. Mesopotamialaisesta kulttuurista löytyy mainintoja todennäköisesti samaisesta olennosta (Lotan-nimellä) foinikialais-ugaritialaisesta tarinasta. Lotan eleskeli Ugaritian ja Israelin paikkeilla ja oli tuttu heprealaisille Vanhan testamentin kirjoittajille. Se oli seitsenpäinen käärme-lohikäärme. Mahdollisesti sama käärme kuin Ilmestyskirjan peto:

        Johanneksen ilmestys 13:1
        "Minä näin pedon nousevan merestä. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä. Sen sarvissa oli kymmenen kruunua ja päissä herjaavia nimiä. "


      • benedi kirjoitti:

        kertoi että heidän selvityksensä on TYNKÄ!

        Joten tuo ei auttanut asiassa!

        Jos kerran Herra loi sen luomistyönsä esikoiseksi, niin se on ollut silloin ensimmäinen
        luoduista!

        Jes 27: 1...kuitenkin kertoo että kyseessä on " lohikäärme"!!

        Tällä tekstillä on kuitenkin kaksijakoinen merkitys...tämä teksti kertoo myös saatanasta, eli lohikäärmeestä,
        joka hänetkin lienee joskus luotu , " töittensä esikoiseksi"!!

        Mutta ihan kiva kun arvuuttelitte

        Taitavat sekä leviatan että behemot olla tähtiin piirrettyjä eläimiä.


      • + kirjoitti:

        Eli .... ymmärrät niin, että ...

        Hes 28:14 mainitsema kerubi/jumalolento on
        taivaaseen luoduista olennoista ensimmäinen,

        ja Job 40:14 tarkoittama Behemot on
        maan päälle luoduista olennoista ensimmäinen?

        Viisaus/Sofia on myös ensimmäinen.

        "Ennen kuin mitään oli, synnyin minä", Sofia kertoo.


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        sanopa muuta,...Antti on kielilläpuhumisen hengien huumassa...luulee ja väittää että Behemotilta eli virtahevolta, käy sieraimista savu ja tulenlieskat, ja sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeni" Job 41: 10

        "Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet" kehuu Antti Job jae 12..sen suusta lähtee liekki.

        Ja Kliggaahan Google/ kuvia virtahevoista, kuin mies seisoo virtahevon avatun suun äärellä, ja pitää hampaasta kiinni! Löysitkö kuvan?

        Näyttääkö suusta tulevan tulenlieskoja ja savua!?

        Antin jutut on savua, joka hetken leijailee ja menee sitten menojaan!
        Ei tota aasinvarsaa jaksa-....

        Mikähän se kielillä puhumisen henki oikein on? Jeesus lupasi opetuslapsilleen puolustajan, Pyhän Hengen. He saivat sen helluntaina ja puhuivat kielillä niin kuin miljoonaa ihmiset, yhä tänäänkin. Miten Jumalan kolminaisuuden yksi osa voi olla "kielillä puhumisen henki"?


      • Anonyymi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        BEHEMOT = LEVIATAN = VIRTAHEPO

        JOB 40
        Minä olen luonut virtahevon
        15 Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]
        16 mutta näetkö, miten vahvat ovat sen lanteet, näetkö, miten voimakkaat ovat sen vatsan lihakset?
        17 Sen häntä on kuin setrin runko, reisien jänteet ovat kuin punottua köyttä.
        18 Luut ovat kuin pronssiputket, selkäranka on kuin rautaa.
        19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä.
        20 Vuoret antavat sille ruokaa, metsän eläimet leikkivät sen lähellä.
        21 Lootuspensaan alla se makaa kaislojen keskellä, liejun kätköissä.
        22 Lootuspensaat suojaavat sitä, antavat sille varjonsa, rannan pajut sen ympäröivät.
        23 Se ei säiky, vaikka virta on väkevä, se lepää kaikessa rauhassa, vaikka vesi tunkeutuu suuhun.
        24 Kuka astuu sen silmien eteen? Kuka kiinnittää sen turpaan talutusrenkaan?

        "[Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]"

        Parhaiten kuvaukseen sopii joku dinosaurus.
        Häntä setripuun kaltainen. Ei sovi mitenkään virtahepoon.
        Lohikäärme ja dinosaurus sopivat hyvin yhteen -Muinaisaikojen alkuhirviäö".


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        kertoi että heidän selvityksensä on TYNKÄ!

        Joten tuo ei auttanut asiassa!

        Jos kerran Herra loi sen luomistyönsä esikoiseksi, niin se on ollut silloin ensimmäinen
        luoduista!

        Jes 27: 1...kuitenkin kertoo että kyseessä on " lohikäärme"!!

        Tällä tekstillä on kuitenkin kaksijakoinen merkitys...tämä teksti kertoo myös saatanasta, eli lohikäärmeestä,
        joka hänetkin lienee joskus luotu , " töittensä esikoiseksi"!!

        Mutta ihan kiva kun arvuuttelitte

        Syöksikö se tulta?
        Biologinen liekinheitin. Kumma kun Jumala ei jatkanut näin hyvän aseen kehittelyä. Siitä olisi tullut varteen otettava tuhon väline filistealaisia ja kirjanoppineita vastaan taistellessa.


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        Totta, kuten saatanalla on monta nimeä, joka on siis " lohikäärme",
        niin alkuperäisellä, lohikäärmeellä, joka luotiin aivan ensimmäiseksi,
        kuten saatanakin taivaassa, ja sitten vasta enkelit, on monta nimeä!

        Behemot, ei ole virtahepo, vaan Lohikäärme!!

        " Se on Jumalan töiden esikoinen" Job 40: 14..Se,luotiin ensin!..ei ihmistä

        "" Se on Jumalan töiden esikoinen" Job 40: 14..Se,luotiin ensin!..ei ihmistä"

        Esikoinen voi tarkoittaa muutakin kuin ensiksi syntynyttä.

        Vaikkapa "Se on Jlan töiden mahtavin".


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        Raamattuhan sanoo: " Sen, joka tekee syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani"

        Synti on mahdollinen koska: " Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maanpäälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan" Ilm. 12: 9

        " Ja perkele käy ympäri kuin jalopeura etsien, kenet hän saisi niellä!

        Jeesus sanoi: " Kun perkele tulee, niin minussa hänelle ei ole mitään"!!

        Lohikäärmeellä, joka on perkele, ei ollut sijaa enää taivaassa, kertoo Raamattu. Mutta osaatko arvioida , että miksi maapallolla Jumala oletti
        että lohikäärmeelle on täällä paremmat tilat?

        Miksi hänet tänne heitettiin, kun autioitakin planeettoja on yllin kyllin?..Ois Plitoa, Marssia, Kuuta nousevaa jne..ja eikös aurinkokin ole planeetta,
        miksei lohikäärmettä, saatanaa Jumalan luomistöiden esikoista ei aurinkoon heitetty?

        Pohdipas tätä kysymystä. Jumala loi synnittömän ihmisparin, joka ei synnistä,
        laittomuudesta mitään tiennyt, niin miksi Jumala katsoi että saatanalle eli
        lohikäärmeelle sopiva tyyssija oli Jumalan paratiisi?

        Tämän kun ratkaiset saat merkkejä pitkän rivin!

        "Tämän kun ratkaiset saat merkkejä pitkän rivin!"

        Liian aikaisesta hävittämisestä olisi jäänyt epäilys, että Jla ei olekaan täysin oikeudenmukainen. Vaan enemminkin tyranni ja mielivaltainen.

        Mätäpaiseen pitää kypsyä puhkeamispisteeseen asti.
        Sitten se voidaan siivota pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leviatanista löytyy tietoa muualtakin kuin Raamatusta. Mm sellainen tieto, että se söi kalaa. Mesopotamialaisesta kulttuurista löytyy mainintoja todennäköisesti samaisesta olennosta (Lotan-nimellä) foinikialais-ugaritialaisesta tarinasta. Lotan eleskeli Ugaritian ja Israelin paikkeilla ja oli tuttu heprealaisille Vanhan testamentin kirjoittajille. Se oli seitsenpäinen käärme-lohikäärme. Mahdollisesti sama käärme kuin Ilmestyskirjan peto:

        Johanneksen ilmestys 13:1
        "Minä näin pedon nousevan merestä. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä. Sen sarvissa oli kymmenen kruunua ja päissä herjaavia nimiä. "

        " Mahdollisesti sama käärme kuin Ilmestyskirjan peto:"

        Ilmestyskirja peto ei kyllä ole mikään fyysinen eläin.
        Vaan vertauskuva niistä asioista ,joita halutaan sillä kertoa.

        Ensin on hyvä selvittää mistä meri on vertauskuva.

        Kruunu näyttäisi viittaavan valtaan - kuninkaisiin.
        Jlaa/Jeesusta myös herjataan - nimillä.


    • Sanan Miekka

      Leviatan on:

      Adventtikirkon naispastori leveessä hameessa puhujapöntön takana.
      Kun nainen on puhujakorokkeella saarnaamassa tai opettamassa Raamatun sanaa, on se Herralle iljetys ja kauhistus.

      • Mutta, koska Jahve pani Marian paksuksi vastentahtoisesti ei hän ole millänsäkään siitä, että kirkon miespastorit käyttävät nunnia seksiorjinaan ja lapsia seksileluinaan.


    • EIKIPEDIA OTTAA LUULOT POIS BENEDILTÄ -LEVIATANILLE ON MONTA SELITYSTÄ

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Leviatan

      kUVAKOOSTE LEVIATAN
      http://www.google.fi/search?q=leviatan&hl=fi&client=firefox-a&hs=Hku&rlz=1R1GGLL_fi___FI367&prmd=ivnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NOKRTeyNLpHssgaPvqXQBg&ved=0CEMQsAQ&biw=1032&bih=517

      Leviatan on alkuperäisessä merkityksessään merihirviö, se on alkueläin
      kuten virtahepokin ja lohikäärme - maailman vanhimpiin eläimiin kuuluva laji.
      Ps. 104:26 :
      Siellä kulkevat laivat, siellä on Leviatan, merihirviö, jonka loit telmimään siellä.

      Virtaheposesta puheen ollen:

      Job 40:15
      Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut.
      Se syö ruohoa niin kuin lehmä,
      [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]

      Virtahepo on kuin merilehmä. Lohikäärmeestä on Raamatussa aivan toisenlainen kuvaus. Se on saalistaja, ei tyydy kasvisruokaan.
      Behemot ja Leviatan ovat kaiketi yksi ja sama asia, mutta lohikäärme eri.

      • benedi

        Etkös Antti pyöri adventistien piirissä?
        Ja Ylifariseus ehti jo sanomaan että Bnedi tuntee Raamatun paremmin
        kuin yksikään meistä!

        Tunnenhan sen silloin paremmin kuin Antti, sillä parhaita adventisteja
        on Raamatun sanassa hyvin vaikea peitota!

        Ei virtahevon näkemisestä kukaan hätkähdä näin:

        Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan" Job 40: 28

        Virtahevothan ovat turistien silmänruokaa, jo lapsesta alkaen... mutta auta armias, jos turistit törmäävät lohikäärmeeseen, eli Leviataniin!

        Antti on aina opetusta ottamassa eikä KOSKAAN voi päästä totuuden tuntoon,
        johtuneeko helluntain hengestä, vai sianrasvasta, joka tukkii aivoverenkiertoa:

        Mutta; " Sinä päivänä Herra kostaa kovalla, suurella
        ja väkevällä miekallansa Leviatanille, kiitävälle käärmeelle,
        ja Leviatanille, kiemurtelevalle käärmeelle,
        ja tappaa lohikäärmeen, joka on MERESSÄ " Jes. 27: 1


        Hänen kätensä lävisti kiitävän lohikäärmeen" Job 26: 13

        Useimmat hirviöt ovat myös ruohonsyöjiä,..ja meressä on ruohoa

        Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin;
        se syö ruohoa niinkuin raavas" Job 40: 10

        Se syö ruohoa, niinkuin raavas, ..mutta ei ole raavas!!

        Se on Jumalan töiden esikoinen;...jae 14,..sen ylpeytenä on uurteiset selkäkilvet,...sen sieraimista käu savu, niinkuin kihisevästä kattilasta ja kaislatulesta" Job 41: 11

        " Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki" jae 12

        Lohikäärmeeltä tulee mahasta kaasua, ja se syttyy sen suussa tuleen,..joten Antilta kyllä kulmakarvat kärventyy, jos Behemotin tapaat,...ja sitten kun se loksauttaa kuononsa kiinni, tuli sammuu, hapen puutteeseen!

        Käyhän antti, huoleti kamarattoman nakin kanssa, joka on tikun nenässä
        virtahevon luo, en sen suusta tule kuin höyryä..makkarasi jää kypsymättä...
        Mutta Leviatan hoitaa kyllä grillauspuolen!!

        Voihan se tosin hotkaista grillaajankin...mutta silloinhan toteutuu Jes 66: 17


      • benedi

        Minä otin jo luulot pois Antilta,...mutta ilmaisen muutaman lisäsalaisuuden,koska en ole kenkku, vaikka olen Benkku!

        " Kiinalainen eläintarha valmisti erikoishammasharjan
        virtahevolle"
        Ja klikkaamalla " Kuvat aiheesta, Virtahevon kuvia" Google

        Voitte itse nähdä, kuinka mies työntää kätensä virtahevon purimien väliin,
        jota Antti alkeellisella tiedollaan kutssu Behomotiksi, ja jopa Leviataniksi,
        koska mies ei halua nöyrtyä Benedin hankkiman tietomäärän alaisuuteen...ja hölmöyttään puolustaa muutani adventtikirkon joihravia? veljiä
        tässä jumalattomassa menossa!

        " Sen vatsapuolessa on TERÄVÄT PIIKIT..jOB 41: 21

        kATSOKAAHAN TARKASTI KUVASTA VIRTAHEPOA, kuinka suuren häpeän
        saakaan taas kerran Antti (Google/ virtahevot)...kuika mies uneksuu unia jo päivälläkin!

        " Kuka on avannut sen kasvojen kaksoisoven?
        Sen hammasten ympärillä on KAUHU" jOB 41: 4, 5

        ",...KUKA TUNKEUTUA SEN PURIMIEN VÄLIIN" JAE 4

        Tuijotelkaa nyt silmänne sokeiksi, kuinka mies tuossa kuvassa tunkeutuu
        virtahevon purimien väliin, ja kiinalaiset harjaavat sen hampaat! Fakta!!

        Ketä minä käskin katsoa: " Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin;
        se syö ruohoa niinkuin raavas" Job 40: 10...mutta ei ole raavas, eikä sen hampaita, harjailla!!

        Eikä sen suuhun ja purimien väliin työnnetä käsiä! kuten tuossa kuvassa . Google..virtahevon kuvia!

        koska " sen hampaitten ympärillä on kauhu" Job 41: 5

        Ottakaa nyt suurennuslasi, ja katsokaa onko tuo mies kuvassa, kauhuissaan, kun pitää kiinni virtahevon hampaasta!

        Kertokaa mitä meidän on tehtävä Antille, kun hän vääristelee Jumalan tiet?
        Adventistit ovat jo oppineet, etteivät leiki Benedin kanssa kuin lintusella,
        eivätkä hiero minusta kauppaa, pohtien kuka voisi minut saalistaa järkeisopeilla, tai alistaisi minut orjakseen Jumalan sanalla!


      • benedi kirjoitti:

        Etkös Antti pyöri adventistien piirissä?
        Ja Ylifariseus ehti jo sanomaan että Bnedi tuntee Raamatun paremmin
        kuin yksikään meistä!

        Tunnenhan sen silloin paremmin kuin Antti, sillä parhaita adventisteja
        on Raamatun sanassa hyvin vaikea peitota!

        Ei virtahevon näkemisestä kukaan hätkähdä näin:

        Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan" Job 40: 28

        Virtahevothan ovat turistien silmänruokaa, jo lapsesta alkaen... mutta auta armias, jos turistit törmäävät lohikäärmeeseen, eli Leviataniin!

        Antti on aina opetusta ottamassa eikä KOSKAAN voi päästä totuuden tuntoon,
        johtuneeko helluntain hengestä, vai sianrasvasta, joka tukkii aivoverenkiertoa:

        Mutta; " Sinä päivänä Herra kostaa kovalla, suurella
        ja väkevällä miekallansa Leviatanille, kiitävälle käärmeelle,
        ja Leviatanille, kiemurtelevalle käärmeelle,
        ja tappaa lohikäärmeen, joka on MERESSÄ " Jes. 27: 1


        Hänen kätensä lävisti kiitävän lohikäärmeen" Job 26: 13

        Useimmat hirviöt ovat myös ruohonsyöjiä,..ja meressä on ruohoa

        Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin;
        se syö ruohoa niinkuin raavas" Job 40: 10

        Se syö ruohoa, niinkuin raavas, ..mutta ei ole raavas!!

        Se on Jumalan töiden esikoinen;...jae 14,..sen ylpeytenä on uurteiset selkäkilvet,...sen sieraimista käu savu, niinkuin kihisevästä kattilasta ja kaislatulesta" Job 41: 11

        " Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki" jae 12

        Lohikäärmeeltä tulee mahasta kaasua, ja se syttyy sen suussa tuleen,..joten Antilta kyllä kulmakarvat kärventyy, jos Behemotin tapaat,...ja sitten kun se loksauttaa kuononsa kiinni, tuli sammuu, hapen puutteeseen!

        Käyhän antti, huoleti kamarattoman nakin kanssa, joka on tikun nenässä
        virtahevon luo, en sen suusta tule kuin höyryä..makkarasi jää kypsymättä...
        Mutta Leviatan hoitaa kyllä grillauspuolen!!

        Voihan se tosin hotkaista grillaajankin...mutta silloinhan toteutuu Jes 66: 17

        Ja se, että jumala loi behemotin on tarpeeksi hyvä peruste Jobin kiusaamiseen Jahven mielestä? 🤔


    • alifariseus

      eläimenä leviathan on krokotiili, behemot Niilin virtahepo, joiden levinneisyys vielä 3000 vuotta sitten oli pohjoisen Kaananin alueen jokiin asti, behema tarkoittaa karjaa (mon. behemot) ei villieläintä. Mytologiassa kumpikin ovat alkueläimiä joita oli alkumeressä joka kaananilaisjumalien piti kesyttää ennen kuin saatiin aikaan kuiva maa.Tätä tarinaa Jobissa lainataan

      Behemah: 1.Moos.8:1: Mutta Jumala ei unohtanut Nooaa eikä villieläimiä ja karjaeläimiä(ve'et kol habehemah).

    • benedi

      Lue vaan rauhassa antamani Raamatun paikat, silläLeviatan
      on lohikäärme, Raamatun mukaan.

      Jeesus lki sapattina profeetta Jesajan kirjaa, ja oli lukenut Jes 27: 1
      jossa kerrotaan myös ettäLeviatan on lohikäärme ..Loch Nessin hirviö.

      Jeesus sanoi; " En minä ole tullut profeettoja kumoamaan,..eli tarkoitti siten myös prof. Jesajaa!

      alifariseus kääntää asiat niin että mytologia on raamatun Jumala!

      Ei, vaan kaikkinainen valhe ja mytologia kumartaa Raamattua, eikä
      toisinpäin.

      " Herraa sinun Jumalaasi, sinun tulee kumartaa ja Häntä ainoata palveleman"
      Mytologiassa lainataan aina Raamatun antamia todistuksia, tosin niitä vääristellen!

      Siksi " Mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä...mitä metsän peikoilla
      ja Jumalan lapsilla?

      • alifariseus

        sanaa lohikäärme ei ole hepreassa ollenkaan, se on vain joissakin käännöksissä , alkukielen sana on käärme, siinä leviathan on alkumeren mytologinen olento joka piti lyödä ennen kuin saatiin kuiva maa.
        Israelin uskonto lainaa paljon aineistoa sitä vanhemmilta uskonnoilta ja nimenomaan niiden mytologioista.


      • benedi = siunattu
        alifariseus kirjoitti:

        sanaa lohikäärme ei ole hepreassa ollenkaan, se on vain joissakin käännöksissä , alkukielen sana on käärme, siinä leviathan on alkumeren mytologinen olento joka piti lyödä ennen kuin saatiin kuiva maa.
        Israelin uskonto lainaa paljon aineistoa sitä vanhemmilta uskonnoilta ja nimenomaan niiden mytologioista.

        Kuningas Jaakon käännös on hyvin luotettava!

        " And there was war in heaven: Michael and his angels fought against
        the dragon; ant the dragon fought and his angels. Ilm. 12: 7-9

        ja 12: 9 " ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan...

        Tästä voit havaita, että sitä kutsutaan käärmeeksi, mutta myös lohikäärmeeksi, sekä saatanaksi, että myös perkeleeksi....tämä sinun tietoasi vastaan!


      • alifariseus
        benedi = siunattu kirjoitti:

        Kuningas Jaakon käännös on hyvin luotettava!

        " And there was war in heaven: Michael and his angels fought against
        the dragon; ant the dragon fought and his angels. Ilm. 12: 7-9

        ja 12: 9 " ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan...

        Tästä voit havaita, että sitä kutsutaan käärmeeksi, mutta myös lohikäärmeeksi, sekä saatanaksi, että myös perkeleeksi....tämä sinun tietoasi vastaan!

        Puhun VT:stä UT ajatuksineen ja kreikkoineen on jo täysin eri asia.VT:ssähän ei ole kristinuskon saatanaakaan koska juutalaisuus ei ole dualistinen.Täysin monoteistinen uskonto ei voi edes olla sellainen koska ainoalla kaikkivaltiaalla ei voi olla vastavoimaa.

        "minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Jahve. Kaiken tämän minä teen" .
        Missään VT:ssä ei varoiteta joutumasta " paholaisen" juonien kohteeksi mutta varoitetaan tekememästä syntiä ja valitsemaan sen asemesta hyvä .Valinta on vapaa.


      • benedi
        alifariseus kirjoitti:

        Puhun VT:stä UT ajatuksineen ja kreikkoineen on jo täysin eri asia.VT:ssähän ei ole kristinuskon saatanaakaan koska juutalaisuus ei ole dualistinen.Täysin monoteistinen uskonto ei voi edes olla sellainen koska ainoalla kaikkivaltiaalla ei voi olla vastavoimaa.

        "minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Jahve. Kaiken tämän minä teen" .
        Missään VT:ssä ei varoiteta joutumasta " paholaisen" juonien kohteeksi mutta varoitetaan tekememästä syntiä ja valitsemaan sen asemesta hyvä .Valinta on vapaa.

        Ensinnäkin saatana esiintyy VT Hesekiel 28: 14, ja jakeessa 15
        hänestä löydettiin vääryys!
        Vääryys on Jumalan lain rikkomista! Jakeessa 16 , kerrotaan kuinka hänet
        karkotettiin taivaasta, ja heitettiin maapallolle:

        Ja Malakia kertoo, että saatana on juuri, joka on tehnyt sitä mikä jumalatonta on, ja siksi hänet heitetään helvettiin! Makakia 4: 1

        Ja luomiskertomuksessa Jumala varoitti Aadamia ja Eevaa , pahasta, eli saatanasta, ja jotta ei saa langeta, ja he lankesivat,
        ja niin sinäkin olet langennut, saatanan juoniin!

        Ja Jes 14: 12. Vanhatestamentti kertoo että saatana kukisti kansat, eli sai heidät syntiensä saalikseen !
        Ja muistutetaan kuinka hänet heitettiin alas taivaasta

        Onko alifariseus vartiotorniseuralainen?...Tähän saakka kun olen heidän kanssaan
        keskustellut, he ovat itse myöntäneet, ettemme voi benedille mitään raamatun tuntemuksessa!

        Et myöskään sinä, mutta ei pelastus ole kiinni siitä, kuka tuntee raamatun parhaiten,...pelastus Jehovassa, eli Jeesuksessa Kristuksessa!

        " Mutta saatana nousi israelia vastaan
        ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin" 1 Aikak 21: 1

        Vai ei ole Kaikkivaltiaalla vastavoimaa, vihollista,..jehova eli Jeesus syntyi
        Daavidista....Saatana on syntiin yllyttäjä, tuossahan se selkeästi lukee
        , ja saatana on Jumalan vastavoima, joka loppuu, kun hänet heitetään helvettiin!
        Daavid oli jumalan poika, ja saatana siis kävi hänen kimppuunsa

        Paljon muitakin tekstejä VT:ssa on joissa varoitetaan joutumasta saatanan ansaan, ja yllyttämäksi...mutta tokenet jo varmaan näillä jakeilla!


      • alifariseus
        benedi kirjoitti:

        Ensinnäkin saatana esiintyy VT Hesekiel 28: 14, ja jakeessa 15
        hänestä löydettiin vääryys!
        Vääryys on Jumalan lain rikkomista! Jakeessa 16 , kerrotaan kuinka hänet
        karkotettiin taivaasta, ja heitettiin maapallolle:

        Ja Malakia kertoo, että saatana on juuri, joka on tehnyt sitä mikä jumalatonta on, ja siksi hänet heitetään helvettiin! Makakia 4: 1

        Ja luomiskertomuksessa Jumala varoitti Aadamia ja Eevaa , pahasta, eli saatanasta, ja jotta ei saa langeta, ja he lankesivat,
        ja niin sinäkin olet langennut, saatanan juoniin!

        Ja Jes 14: 12. Vanhatestamentti kertoo että saatana kukisti kansat, eli sai heidät syntiensä saalikseen !
        Ja muistutetaan kuinka hänet heitettiin alas taivaasta

        Onko alifariseus vartiotorniseuralainen?...Tähän saakka kun olen heidän kanssaan
        keskustellut, he ovat itse myöntäneet, ettemme voi benedille mitään raamatun tuntemuksessa!

        Et myöskään sinä, mutta ei pelastus ole kiinni siitä, kuka tuntee raamatun parhaiten,...pelastus Jehovassa, eli Jeesuksessa Kristuksessa!

        " Mutta saatana nousi israelia vastaan
        ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin" 1 Aikak 21: 1

        Vai ei ole Kaikkivaltiaalla vastavoimaa, vihollista,..jehova eli Jeesus syntyi
        Daavidista....Saatana on syntiin yllyttäjä, tuossahan se selkeästi lukee
        , ja saatana on Jumalan vastavoima, joka loppuu, kun hänet heitetään helvettiin!
        Daavid oli jumalan poika, ja saatana siis kävi hänen kimppuunsa

        Paljon muitakin tekstejä VT:ssa on joissa varoitetaan joutumasta saatanan ansaan, ja yllyttämäksi...mutta tokenet jo varmaan näillä jakeilla!

        Ei esiinny, kristityt alkoivat tulkita Tyyron hallitsijan jota vastaan Hesekiel saarnasi, saatanaksi.Tyyro oli hesekielin vihalistalla ykkösenä, hän ennusti sen tuhoa ja kun erehtyi, muutti ennustuksensa koskemaan Egyptiä joka sekään ei toteutunut.
        2 "Ihminen, sano Tyroksen ruhtinaalle: Näin sanoo Herra Jumala: ... Vieläkö sanot: "Minä olen jumala", kun seisot surmaajiesi edessä? Ihminen sinä olet, et jumala, olet tappajiesi armoilla. 10 Sinä kuolet muukalaisten käsissä kuin kuka tahansa ympärileikkaamaton. Minä olen puhunut, sanoo Herra Jumala " 18 Sinä teit kaupoissasi vääryyttä, monin synnein sinä saastutit pyhäkkösi. Siksi minä sytytin keskellesi tulen, ja se poltti sinut, minä tein sinusta tomua ja tuhkaa kaikkien nähden.
        19 Kaikki kansat, jotka tunsivat sinut, kauhistuvat nyt kohtaloasi. Sinä olet kammottava varoitus. Sinä olet iäksi poissa."
        Tyyro vain ei ollut iäksi poissa.Ja kristinuskon saatana oli vielä keksimättä.
        Babelin maanpaossa juutalaiset tutustuivat zarathustralaisuuteen, uskontoon jossa oli pimeä paha voima. Aikakirjat on kirjoitettu eksiilin jälkeen ja se kirjoittaa uusiksi Samuelin kirjan varhemman historiaversion:
        2.Sam :1 Jahve vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki." Siis Jahve, ei saatana.

        Jobin kirja on samoilta ajoilta, siellä on satan joka käy kysymässä Jahvelta lupaa ennen kuin tekee mitään. Kristinuskon teologian mukaan taivaassa oli aikojen alussa, siis jo ennen babelin vankeutta ja tarinan Jobin elämää, tapahtunut kapina jonka jälkeen kapinoiva enkeli oli heitetty ihmisten kiusaksi.Kristinuskon jumala ei kai ollut pystynyt sitä lyömään vaan päätti ulkoistaa sen maan päälle.Jobin kirjan saatana asustaa edelleen taivaassa ja tottelee Jahvea.
        Luomistarinassa on käärme jota rangaistaan sillä että se joutuuu liikkumaan matelemalla, ei saatanaa joka jälleen on kristinuskon tulkintaa.

        Jes 14 Pilkkalaulu Babylonin kuninkaan kukistumisesta

        3 Sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaan vaivoistasi ja ahdingostasi ja pakkotyön orjuudesta,
        ...vihollisen kuningas oli kuollut häntä ilkuttiin vain oliko juutalaisten kotiinpaluukin riippuvainen satanasta joka n yt siis oli kuollut?

        Vt:ssä ei ole yhtään tekstiä jossa varoitetaan satanan juonista.

        Mal.4.1ei puhu helvetistä jota VT:ssä ei ole kuten ei ole taivastakaan johon mentäisiin kuoleman jälkeen vaan lain noudattamisesta ja siitä että maata ei tuomita jos lakia noudatetaan.Yhdellekään VT:N hahmoista ei missään sanota että pitää varoa saatanaa jotta ei joudu helvettiin tai uskoa oikein jotta pääsisi "taivaaseen" . Palkinto hyvästä elämästä oli pitkä elämä maan päällä "Jotta kauan eläsit maan päällä". Tyhmää mainita muutaman vuoden pikkupalkinto, jos kerran tarjolla olisi ollut iankaikkinen elämä taivaassa tai helvetin uhka rangaistuksena.


      • benedi
        alifariseus kirjoitti:

        Ei esiinny, kristityt alkoivat tulkita Tyyron hallitsijan jota vastaan Hesekiel saarnasi, saatanaksi.Tyyro oli hesekielin vihalistalla ykkösenä, hän ennusti sen tuhoa ja kun erehtyi, muutti ennustuksensa koskemaan Egyptiä joka sekään ei toteutunut.
        2 "Ihminen, sano Tyroksen ruhtinaalle: Näin sanoo Herra Jumala: ... Vieläkö sanot: "Minä olen jumala", kun seisot surmaajiesi edessä? Ihminen sinä olet, et jumala, olet tappajiesi armoilla. 10 Sinä kuolet muukalaisten käsissä kuin kuka tahansa ympärileikkaamaton. Minä olen puhunut, sanoo Herra Jumala " 18 Sinä teit kaupoissasi vääryyttä, monin synnein sinä saastutit pyhäkkösi. Siksi minä sytytin keskellesi tulen, ja se poltti sinut, minä tein sinusta tomua ja tuhkaa kaikkien nähden.
        19 Kaikki kansat, jotka tunsivat sinut, kauhistuvat nyt kohtaloasi. Sinä olet kammottava varoitus. Sinä olet iäksi poissa."
        Tyyro vain ei ollut iäksi poissa.Ja kristinuskon saatana oli vielä keksimättä.
        Babelin maanpaossa juutalaiset tutustuivat zarathustralaisuuteen, uskontoon jossa oli pimeä paha voima. Aikakirjat on kirjoitettu eksiilin jälkeen ja se kirjoittaa uusiksi Samuelin kirjan varhemman historiaversion:
        2.Sam :1 Jahve vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki." Siis Jahve, ei saatana.

        Jobin kirja on samoilta ajoilta, siellä on satan joka käy kysymässä Jahvelta lupaa ennen kuin tekee mitään. Kristinuskon teologian mukaan taivaassa oli aikojen alussa, siis jo ennen babelin vankeutta ja tarinan Jobin elämää, tapahtunut kapina jonka jälkeen kapinoiva enkeli oli heitetty ihmisten kiusaksi.Kristinuskon jumala ei kai ollut pystynyt sitä lyömään vaan päätti ulkoistaa sen maan päälle.Jobin kirjan saatana asustaa edelleen taivaassa ja tottelee Jahvea.
        Luomistarinassa on käärme jota rangaistaan sillä että se joutuuu liikkumaan matelemalla, ei saatanaa joka jälleen on kristinuskon tulkintaa.

        Jes 14 Pilkkalaulu Babylonin kuninkaan kukistumisesta

        3 Sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaan vaivoistasi ja ahdingostasi ja pakkotyön orjuudesta,
        ...vihollisen kuningas oli kuollut häntä ilkuttiin vain oliko juutalaisten kotiinpaluukin riippuvainen satanasta joka n yt siis oli kuollut?

        Vt:ssä ei ole yhtään tekstiä jossa varoitetaan satanan juonista.

        Mal.4.1ei puhu helvetistä jota VT:ssä ei ole kuten ei ole taivastakaan johon mentäisiin kuoleman jälkeen vaan lain noudattamisesta ja siitä että maata ei tuomita jos lakia noudatetaan.Yhdellekään VT:N hahmoista ei missään sanota että pitää varoa saatanaa jotta ei joudu helvettiin tai uskoa oikein jotta pääsisi "taivaaseen" . Palkinto hyvästä elämästä oli pitkä elämä maan päällä "Jotta kauan eläsit maan päällä". Tyhmää mainita muutaman vuoden pikkupalkinto, jos kerran tarjolla olisi ollut iankaikkinen elämä taivaassa tai helvetin uhka rangaistuksena.

        Minä kirjoitin jo, että saatana yllytti Daavidia laskemaan israelin..ja annoin raamatun paikan ja jakeen.

        En jatka vääryyden puhujan kanssa enempää..sillä " Mitä yhteistä on vahurskaudella ja vääryydellä" sana


      • alifariseus kirjoitti:

        Ei esiinny, kristityt alkoivat tulkita Tyyron hallitsijan jota vastaan Hesekiel saarnasi, saatanaksi.Tyyro oli hesekielin vihalistalla ykkösenä, hän ennusti sen tuhoa ja kun erehtyi, muutti ennustuksensa koskemaan Egyptiä joka sekään ei toteutunut.
        2 "Ihminen, sano Tyroksen ruhtinaalle: Näin sanoo Herra Jumala: ... Vieläkö sanot: "Minä olen jumala", kun seisot surmaajiesi edessä? Ihminen sinä olet, et jumala, olet tappajiesi armoilla. 10 Sinä kuolet muukalaisten käsissä kuin kuka tahansa ympärileikkaamaton. Minä olen puhunut, sanoo Herra Jumala " 18 Sinä teit kaupoissasi vääryyttä, monin synnein sinä saastutit pyhäkkösi. Siksi minä sytytin keskellesi tulen, ja se poltti sinut, minä tein sinusta tomua ja tuhkaa kaikkien nähden.
        19 Kaikki kansat, jotka tunsivat sinut, kauhistuvat nyt kohtaloasi. Sinä olet kammottava varoitus. Sinä olet iäksi poissa."
        Tyyro vain ei ollut iäksi poissa.Ja kristinuskon saatana oli vielä keksimättä.
        Babelin maanpaossa juutalaiset tutustuivat zarathustralaisuuteen, uskontoon jossa oli pimeä paha voima. Aikakirjat on kirjoitettu eksiilin jälkeen ja se kirjoittaa uusiksi Samuelin kirjan varhemman historiaversion:
        2.Sam :1 Jahve vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki." Siis Jahve, ei saatana.

        Jobin kirja on samoilta ajoilta, siellä on satan joka käy kysymässä Jahvelta lupaa ennen kuin tekee mitään. Kristinuskon teologian mukaan taivaassa oli aikojen alussa, siis jo ennen babelin vankeutta ja tarinan Jobin elämää, tapahtunut kapina jonka jälkeen kapinoiva enkeli oli heitetty ihmisten kiusaksi.Kristinuskon jumala ei kai ollut pystynyt sitä lyömään vaan päätti ulkoistaa sen maan päälle.Jobin kirjan saatana asustaa edelleen taivaassa ja tottelee Jahvea.
        Luomistarinassa on käärme jota rangaistaan sillä että se joutuuu liikkumaan matelemalla, ei saatanaa joka jälleen on kristinuskon tulkintaa.

        Jes 14 Pilkkalaulu Babylonin kuninkaan kukistumisesta

        3 Sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaan vaivoistasi ja ahdingostasi ja pakkotyön orjuudesta,
        ...vihollisen kuningas oli kuollut häntä ilkuttiin vain oliko juutalaisten kotiinpaluukin riippuvainen satanasta joka n yt siis oli kuollut?

        Vt:ssä ei ole yhtään tekstiä jossa varoitetaan satanan juonista.

        Mal.4.1ei puhu helvetistä jota VT:ssä ei ole kuten ei ole taivastakaan johon mentäisiin kuoleman jälkeen vaan lain noudattamisesta ja siitä että maata ei tuomita jos lakia noudatetaan.Yhdellekään VT:N hahmoista ei missään sanota että pitää varoa saatanaa jotta ei joudu helvettiin tai uskoa oikein jotta pääsisi "taivaaseen" . Palkinto hyvästä elämästä oli pitkä elämä maan päällä "Jotta kauan eläsit maan päällä". Tyhmää mainita muutaman vuoden pikkupalkinto, jos kerran tarjolla olisi ollut iankaikkinen elämä taivaassa tai helvetin uhka rangaistuksena.

        Juutalaiset tuntuivat uskovan silti jälleensyntymiseen.
        Monet vanhat sankarit tuntuivat palanneen uusiksi sankareiksi syntyneinä.


    • benedi

      " Ja lohikäärme, vihastui vaimoon (Jumalan seurakuntaan)
      ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan,
      (adventisteja), JOTKA PITÄVÄT Jumalan käskyt
      ja joilla on Jeesuksen todistus (profetian henki) Ilm. 12: 17

      Jeesus tuli vaimonsa tykö, mutta hänen vaimonsa ei ottanut häntä vastaan!..vaan ristiinnaulitsi hänet,pakanain käsillä!

      Pitävätkö vaimon so. israelin jälkeläiset Jumalan käskyt"??
      Mitä vastaatte? Jos yksi tai kaksi joutuu lohikäärmeen saaliiksi, niin vihastuuko ylkä,
      koko kansaan?

      • // Jeesus tuli vaimonsa tykö, mutta hänen vaimonsa ei ottanut häntä vastaan!..vaan ristiinnaulitsi hänet,pakanain käsillä! //

        Heidän ylipappinsa Kaifas sanoi viisaasti, että on parempi yhden kuolla kaikkien edestä. Jeesus ei olisi koskaan saanut Israel-vaimoaan oikeasti lähelleen ilman ristin työtä. Mutta nyt hän ei ikinä päästä Israelia pois käsistään. Vaikka benedi potkisi kaikki vaimonsa yksi toisensa jälkeen ulos.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, Jes. 60:15]

        Israelin maan ja kansan puolesta puhuen,
        Antti


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        // Jeesus tuli vaimonsa tykö, mutta hänen vaimonsa ei ottanut häntä vastaan!..vaan ristiinnaulitsi hänet,pakanain käsillä! //

        Heidän ylipappinsa Kaifas sanoi viisaasti, että on parempi yhden kuolla kaikkien edestä. Jeesus ei olisi koskaan saanut Israel-vaimoaan oikeasti lähelleen ilman ristin työtä. Mutta nyt hän ei ikinä päästä Israelia pois käsistään. Vaikka benedi potkisi kaikki vaimonsa yksi toisensa jälkeen ulos.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, Jes. 60:15]

        Israelin maan ja kansan puolesta puhuen,
        Antti

        Israelille aika oli jo säädetty!!

        " Seitsemänkymmentäviikkoa on säädetty (lue: leikattu)
        sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi..(Jerusalemille)

        Viikossa on 7 päivää eli vuotta x 70 = 490 vuotta,...ja se lasketaan

        " Ja tiedä ja käsitä, siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalen on jäällen rakennettava... siitä vuodesta laske israelin ajaksi 490 v...se osuu samaan vuoteen kun Stefanus kivitettiin, ja Jeesus nousi seisomaan!

        " Älkää istuko kussa pilkkaajat istuvat" Jeesus nousi taivaassa seisomaan ,
        todistaakseen että Israelin aika Jumalan kansana päättyi juuri...
        sen jälkeen julistetaan evankeliumia pakanoille!

        Alkoi Antin aikakausi!


    • Konkreettisesta lohikäärmeestä oli puhe ja virtahevosta. Äläpä sekoita siihen hengellistä kuvausta suuresta taistelusta saatanan ja Israelin välillä.

      Et ole ainoa, joka sekoittaa Raamatun kuvakielen ja Raamatun konkretian
      yhdeksi velliksi ja syöttää sitä soppaa muillekin.

      Virtahepo oli ensimmäinen eläin. Behemot-nimitystä siitä käytetään alkukielessä
      elikkä alunperin. Behemot merkitsee alkueläintä, jollaiseksi lohikkärmkin voidaan luokitella. Tiedemiehet varmaankin sanoisivat, että lohikäärme kehittyi miljardien vuosien aikana virtahevosta, kun se nousi elämään kuivalla maalla.

      Raamatun alussa käärme puussa puhumassa kuvaaa sitä, että saatana
      meni käärmeeseen ja puhui käärmeen kautta. Lienee kyse kyykäärmeestä.
      Ei mikään hedelmäpuu kestäisikään lohikäärmeen painoa.

      Raamattu sanoo, että käärme oli ovelin kaikista eläimistä ja niin on lohikäärmekin. Siksi on luontevaa, että Raamattu kuvaa saatanaa lohikäärmeeksi.

      • benedi

        " Behemot merkitsee alkueläintä, jollaiseksi lohikäärmekin voidaan luokitella"

        Antti mokoma unohti Jesaja ? ja luku?

        " En minä ole tullut profeettoja kumoamaan"..hih, Benedi nauraa


      • Alunperin se käännettiin "viisain" eikä "ovelin/kavalin".


    • alifariseus

      behema tarkoittaa karjaa ja behemot on Niilin virtahepo.Lajin levinneisysy vielä 3000 v sitten ulottui Pohjois-Israelin jokiin.Sanaa lohikäärme ei hepreassa ole, ja lohikäärme onkin satueläin.
      VT ei kerro mikä oli ensimmäinen eläin, mutta kertoo mitkä olivat ne merihirviöt jotka kaananilaisen mytologian mukaan jumalien piti voittaa jotta olisi saatu aikana kuiva maa.Nämä tarinat olivat israelilaisille hyvin tuttuja ja monet tarinoihin kuuluvat sanat ovat hepreassa lainasanoina.

      • benedi

        Vanha testamentti kertoi että ensimmäinen eläin ,
        luomistöiden esikoinen oli Behemot, eli leviatan! Job 40: 10, 14

        Ja leviatanista kerrotaan, että se on lohikäärme, ja luomistöiden esikoinen.

        Kaksi eläintä ei voi olla esikoisia yhtäaikaa!

        Minähän jo näytin tekstit, , kuka ja mikä eläin on luomistöiden esikoinen!

        Oletko antin kaltainen, onttopäinen?


      • alifariseus
        benedi kirjoitti:

        Vanha testamentti kertoi että ensimmäinen eläin ,
        luomistöiden esikoinen oli Behemot, eli leviatan! Job 40: 10, 14

        Ja leviatanista kerrotaan, että se on lohikäärme, ja luomistöiden esikoinen.

        Kaksi eläintä ei voi olla esikoisia yhtäaikaa!

        Minähän jo näytin tekstit, , kuka ja mikä eläin on luomistöiden esikoinen!

        Oletko antin kaltainen, onttopäinen?

        Runoudesta on kyse, esikoisesta ei alkuteksti puhu, uusin käännös esittää asian parhaiten "19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä". Kuvataan vapaata eläintä jota kirjoittaja ihailee.
        Jobin kirjan kirjoittaja oli myös humoristi sen näkee jokanien joka lukee kirjan lopun ,Jobin uusien, kauniiksi kuvattujen tyttärien nimet tarkoittivat erilaisia sen ajan meikkausvälineitä joilla yritettiin korjat ulkonäön puutteita ja Jobin palkinto oli niin paljon maallista hyvää että se oli jo naurettavaa.


      • benedi
        alifariseus kirjoitti:

        Runoudesta on kyse, esikoisesta ei alkuteksti puhu, uusin käännös esittää asian parhaiten "19 Se on Jumalan luomisteoista uljain, vain sen luoja voi sitä käskeä". Kuvataan vapaata eläintä jota kirjoittaja ihailee.
        Jobin kirjan kirjoittaja oli myös humoristi sen näkee jokanien joka lukee kirjan lopun ,Jobin uusien, kauniiksi kuvattujen tyttärien nimet tarkoittivat erilaisia sen ajan meikkausvälineitä joilla yritettiin korjat ulkonäön puutteita ja Jobin palkinto oli niin paljon maallista hyvää että se oli jo naurettavaa.

        Tootakait Job nauroi ,kun sai kaksinkertaisesti, sen mikä hänellä
        ennen oli ollut:

        Mutta koetellaanpa sinua oletko ylifariseus?

        Miksi Job sai samanverran kuitenkin lapsia,..jäikö Jumalan lupaus
        puutteelliseksi?


      • alifariseus
        benedi kirjoitti:

        Tootakait Job nauroi ,kun sai kaksinkertaisesti, sen mikä hänellä
        ennen oli ollut:

        Mutta koetellaanpa sinua oletko ylifariseus?

        Miksi Job sai samanverran kuitenkin lapsia,..jäikö Jumalan lupaus
        puutteelliseksi?

        ei kun olen alifariseus. Ja Jobin kirjan muinainen yleisö, se joka kuului samaan kulttuuriin ja aikaan kirjoittajan ja tekstin kanssa, ymmärsi että lapsia ei mikään korvaa, kaksinkertainen määrä uusia olisi mennyt irvokkaan puolelle, mutta ilmankaan ei Jobia voinut jättää koska miespuoliset perijät olivat välttämättömiä . Suurempaa onnettomuutta ei ollut kuin jäädä niitä ilman. Jos ei vaimojen, orjattarien, sivuvaimojen tai sotavankien kanssa onnistunut, leviraatti oli viimeinen pelastus. Se että velikin olisi hedelmöityskyvytön olisi jo hyvin epätodennäköistä.


      • benedi
        alifariseus kirjoitti:

        ei kun olen alifariseus. Ja Jobin kirjan muinainen yleisö, se joka kuului samaan kulttuuriin ja aikaan kirjoittajan ja tekstin kanssa, ymmärsi että lapsia ei mikään korvaa, kaksinkertainen määrä uusia olisi mennyt irvokkaan puolelle, mutta ilmankaan ei Jobia voinut jättää koska miespuoliset perijät olivat välttämättömiä . Suurempaa onnettomuutta ei ollut kuin jäädä niitä ilman. Jos ei vaimojen, orjattarien, sivuvaimojen tai sotavankien kanssa onnistunut, leviraatti oli viimeinen pelastus. Se että velikin olisi hedelmöityskyvytön olisi jo hyvin epätodennäköistä.

        Menipäs taas plörinäksi, tulkintasi, siitä miksi
        Jumala jätti lupauksensa lapsista toteuttamatta, mutta toteutti raavaitten yms. osalta.

        Armahdan sinua ja kerron syyn. " Raamattu kertoo etteivät koirat, ja sonnit ja lehmät.. peri Jumalan valtakuntaa,...mutta Jumalan pojat perivät.

        Koska Job eli tavoitteenaan tuleva, uusi maailma, jossa vanhurskaus asuu...
        Jobilla on uudessa maassa 2 kertainen määrä lapsia...mutta eläimet hän käytti
        tässä ajassa!

        " Jumalan pojat tulivat Herran eteen" Jobin lapset palvelivat Herraa, ja
        tulevat haudoistaan esiin, ja tervehtivät kerran Jobia, isäänsä..ja silloin on Jobin ympärillä
        2 kertainen määrä lapsia. Sellainen ihminen on kaikkia muita surkuteltavin,
        joka rakentaa elämäänsä, tämän nykyisen maaailman aikojen varalle.


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        Tootakait Job nauroi ,kun sai kaksinkertaisesti, sen mikä hänellä
        ennen oli ollut:

        Mutta koetellaanpa sinua oletko ylifariseus?

        Miksi Job sai samanverran kuitenkin lapsia,..jäikö Jumalan lupaus
        puutteelliseksi?

        Missä on tämä "Jumalan lupaus", jota tarkoitat? Missä kohdin Jumala lupaa kaksinkertaisesti ?


      • Anonyymi
        benedi kirjoitti:

        Menipäs taas plörinäksi, tulkintasi, siitä miksi
        Jumala jätti lupauksensa lapsista toteuttamatta, mutta toteutti raavaitten yms. osalta.

        Armahdan sinua ja kerron syyn. " Raamattu kertoo etteivät koirat, ja sonnit ja lehmät.. peri Jumalan valtakuntaa,...mutta Jumalan pojat perivät.

        Koska Job eli tavoitteenaan tuleva, uusi maailma, jossa vanhurskaus asuu...
        Jobilla on uudessa maassa 2 kertainen määrä lapsia...mutta eläimet hän käytti
        tässä ajassa!

        " Jumalan pojat tulivat Herran eteen" Jobin lapset palvelivat Herraa, ja
        tulevat haudoistaan esiin, ja tervehtivät kerran Jobia, isäänsä..ja silloin on Jobin ympärillä
        2 kertainen määrä lapsia. Sellainen ihminen on kaikkia muita surkuteltavin,
        joka rakentaa elämäänsä, tämän nykyisen maaailman aikojen varalle.

        Miksi Jumala ei antanut Jobille televisiota?


    • SS-kommand

      LEVIATAN->

      Kiinalaiset olivat keksineet panssarivaunun jo 1000 v. ekr. ja testasivat sen ominaisuuksia maalla ja merellä.
      Hiekka-aavikko Lähi-Idässä soveltui tankin testaukseen mainiosti, koska aavikolla ei ollut puita ja muita esteitä juuri nimeksikään.
      Sen aikainen tankki oli myös ohajattavuudeltaan huono, joten aukea ja laakea paikka oli testauksille varsin hyvä.

      • tuhat ja yksi

        Egyptin farao !

        Sinä lojut kuin suuri KROKOTIILI virtasi vesissä ja sanot " Virta on minun ja minä olen sen tehnyt".

        Hes.29;4. "Mutta minä isken koukut leukoihisi ja painan virtasi kalat panssariisi,minä tempaan sinut keskeltä kaikkine kaloinesi,jotka ovat panssariisi tarttuneet."
        2.Kun.18:21. "Sinä tietenkin luot Egyptiin, tuohon murtuvaan ruokosauvaan!,,,"

        Onko argeologit löytäneet Egyptistä rauniokaupunkeja ?


    • benedi

      Silloin kun kirjoitetaan " KUIN Krokodiili"...niin eläin ei ole silloin Krokodiili!!

    • alifariseus

      "kuin" on siinä kertomassa että faaraota joka on ihminen, verrataan krokotiiliin joka on eläin.
      "Siellä Pekka istuu kuin kuningas", kumpi ei ole oikeasti kuningas, Pekka vai kuningas?

    • KOVASTI OLETTE KUIN PUUSTA PUDONNEITA

      Aloituksen otsikkohan oli: mikä eläin on Leviatan. Ja joistakin vastausviesteistä ilmenee vääjäämättömästi, että Leviatan on Virtahepo. Nimi virtahepo tulee siitä, että se tykkää oleskella voimakkaasti virtaavissa paikoissa, ei aivan missä tahansa rantavesissä.

      Mutta "kuin krokotiili" on niin laaja aihe, että vaatisi oman aloituksensa. Onhan lohikäärmekin kuin krokotiili ja sitten on niin mm. kameleontit ja onpa niinkin pieniä krokotiilin kaltaisia eläimiä, että aikuisena vain ihmisen pikkusormen kokoisia.

      • benedi

        Antti älä valehtele enempää Jumalan puolesta!

        Ei krokodiilin suusta lähte savua ja liekki! Job 41: 12,
        Eikä luontoohjelmassa krokodiilillä ole vatsapuolella teräviä piikkejä..miksi puolustat Jumalaa väärällä puheella.

        Missä olit silloin kun Jumala loi ensimmäisenä Leviatanin, lohikäärmeen?

        Olitko ensimmäistä eukkoas halailemassa?


    • LEVIATAN EI OLE LOHIKÄÄRME EIKÄ KROKOTIILI VAAN VIRTAHEPO JA
      NYKYIHMISEN AIKAISEN MAAILMAN VANHIN ELÄINLAJI

      JOB 41. luku kuvaa, ei virtahepoa joka vain rantaheinää syö, vaan erästä toista alkueläintä - lohikäärmettä. Viimeisessä jakeessa sanotaan, että se on petoeläinten kuningas. Virtahepo ei ole peto, se on kasvissyöjä, ettäs tiedät!
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Job 41:1&rnd=1301560620420

      Raamatun mukaan VIRTAHEPO, vanhin eläinlaji, on kuin ruohoa syövä lehmä, se on jotain aivan muuta kuin peto nimeltä lohikäärme!
      Jobin kirja kuvaa hienosti kahta alkueläintä: virtahepoa ja lohikäärmettä.

      Job 40:15 :
      Näetkö virtahevon*? Minä olen sen tehnyt, niin kuin olen tehnyt sinut. Se syö ruohoa niin kuin lehmä, [Alkutekstissä käytetään nimeä Behemot, joka tarkoittaa myös tarunomaista alkuhirviötä.]

      JA JEESUS ON OLLUT KALLIO JO VANHAN LIITON AIKAAN

      Ps. 62:6 (62:7) Hän on kallio, hän on minun pelastukseni, hän on linnani, minä en horju.
      7 (62:8) Jumalassa on pelastukseni ja kunniani. Hän on luja kallio, hänessä on turvani.

      1. Kor. 10:4
      ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

    • SELVÄSTI !

      Ps. 104:26
      Siellä kulkevat laivat, siellä on Leviatan, merihirviö, jonka loit telmimään siellä.

      Leviatan on merihirviö ja kasvissyöjä. Mutta lohikäärme on kuivan maan eläin
      ja on petoeläinten kuningas ollut.

      Job 41:34 (41:26) Vahvimpiakin se ylväänä katsoo. Se on kaikkien petojen kuningas.

      Leviatan, virtahepo, ei ole mitenkään ylväs ja Sana sanoo, että sille ei luotu
      ymmärrystä (lue:viekkaus).

      Huh, huh, tulipa lopulta selvitettyä tämäkin, että virtahepo on ensimmäinen
      luoduista eläimistä, eikä lohikäärme. En tässä puutu dinosauruskulttuuriin,
      vaan puhun aataminaikaisesta luomisesta.

      • alifariseus

        virtahepo ei ole vanha laji, krokotiili on sitä paljon vanhempi,lajina noin 200 miljoonaa vuotta vanha, virtahevot noin 55 miljoonaa vuotta. Lohikäärmettä ei edelleenkään ole, ei eläinlajina eikä heprean sanastossa.


      • benedi

        Huh, huh,..näitpä taas kerran vaivaa turhuuden hyväksi!

        " Kuka on avannut sen( virtahevon?) kaksoisoven?
        Sen hammasten ympärillä on kauhu" Job 41: 5

        Kliggaamalla Google, virtahepo, näet miehen joka pitää sen hampaasta kiinni,..ja voit lukea artikkelin kuinka kiinalaiset kehittiviät virtahevollesi hammasharjan!!

        " Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet,
        ja sen suusta lähtee liekki" jae 12...Ei tämän so, virtahevon suusta lähde liekki,
        mutta lohikäärmeen suusta lähtee!

        Jumala sanoo Antille: " Sinäkö (kelvoton) teet tyhjäksi minun oikeuteni
        tuomitset minut syylliseksi ollaksesi itse oikeassa" Job 40: 3

        Antti, tuo ikuinen ketku, väittää että virtahevosen suusta lähtee liekki, ja sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet,..ja että sen vatsapuolella on terävät piikit..ja että tämä eläin on virtahepo,...vaikka kaikki meistä jo koulussa opimme, ettei virtahevon suusta lähde tulipatsaita!

        Anttia ei tule vyöllä vyötellä, vaan ronsia sillä Antin uurteisia selkäkilpiä, ja pompotella sillä Antin pahkukarisia lihoja ..jae 14, ..hih


      • benedi
        alifariseus kirjoitti:

        virtahepo ei ole vanha laji, krokotiili on sitä paljon vanhempi,lajina noin 200 miljoonaa vuotta vanha, virtahevot noin 55 miljoonaa vuotta. Lohikäärmettä ei edelleenkään ole, ei eläinlajina eikä heprean sanastossa.

        heh,.. no,kerropa mikä laji sitten on syntynyt, tai kehittynyt meidän aikanamme?
        Tai jos sitä ei ole valmiina, niin osoita joku laji, joka on kehittymässä joksikin lajiksi? hih
        Toivottavasti lohikäärmettä ei enää ole,...mutta se on ollut...joten virtahepo ei ole Leviatan eli lohikäärme

        Ymmärrän että alifariseus on Jumalan pilkkaaja,..ja kukaan Jumalan pilkkaajista ei ole näkevä sitä maata, jonka Jumala antaa niille, jotka häntä rakastavat, eivätkä pilkkaa!

        Tahtooko vikoilija alifariseus riidellä Kaikkivaltiasta vastaan?
        Syyttämällä Jumalaa että tämä valehtelee, väittäessään luoneensa kaikki
        eläimet yhden viikon aikana? Ja alifariseus väittää ettei niin ole asianlaita.

        Jumalan syyttäjä, vastatkoon tähän?

        Eikös tämä meidän aikmme ole samaa aikaa kuin sinun 50 miljoonaasi
        ja 200 milj. vuottasi?
        Eikö tälle aikajanalle, mahtuisi edes pientä, eläintä, joka olisi valmiiksi
        kehittynyt, jo uudeksi lajiksi? hih, heh

        Jos hebrean sanastojen perään kuitenkin haikailet, joiden sanat ovat muutamalta tuhannelta vuodelta taaksepäin...niin miksi niitä tai muita sanoja ei ole sinun 50 milj. vuosikaudelta?

        Eikö sieltä löytyisi joitain kielen sanoja,..edes piirroksia, hih

        Nytkö se huippukehityksen piikki iski planeetallemme,...vasta n.6000 v;n
        aikana...ja 200 miljoonan vuoden aikana ei tapahtunut mitään kehitystä,..paitsi tietenkin se kehitys, mitä vikoilet Jumalaa vastaan!


    • Anonyymi

      ei virtahepo syökse tulta. Leviatan minun mielestäni kuvaa lohikäärmetta ja behemot selkeästi virtahepo

      • Anonyymi

        Jeesus näki liekinheittimen. Älkää kinatko.


    • Anonyymi

      Leviatan on samanlainen satueläin kuin esimerkiksi Jeesus, Jahve, herra Sebaot ja muut vainoharhaisten ihmisten keksimät eläimet.

    • Anonyymi

      Leviatanista löytyy tietoa muualtakin kuin Raamatusta. Mm sellainen tieto, että se söi kalaa. Mesopotamialaisesta kulttuurista löytyy mainintoja todennäköisesti samaisesta olennosta (Lotan-nimellä) foinikialais-ugaritialaisesta tarinasta. Lotan eleskeli Ugaritian ja Israelin paikkeilla ja oli tuttu heprealaisille Vanhan testamentin kirjoittajille. Se oli seitsenpäinen käärme-lohikäärme. Mahdollisesti sama käärme kuin Ilmestyskirjan peto:

      Johanneksen ilmestys 13:1
      "Minä näin pedon nousevan merestä. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä. Sen sarvissa oli kymmenen kruunua ja päissä herjaavia nimiä. "

    • Anonyymi

      Leviatan on Merenpohjassa lymyävä valtava tulivuori joka herää lopunaikoina ja syöksee tulta ja tuhkaa pimentäen auringon
      tämän sanoman sain tutkiessani Raamattua

    • Anonyymi

      Minulle taas Raamattu avautui kohdasta, jossa oli kuvaus muurahaiskarhusta.
      Se kuvaa hyvin hyvän Jumalan luomisvoimaa. Myös kamelikurki on Hänen luomuksensa.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei se ole mikään eläin. Ei ainakaan mikään, minkä osaamme nimetä.

    • Leviatan tarkoittaa Ps 104:26 yhteydessä suurta vesi/merieläintä. Ei tarkempaa tietoa.

      Hebr liwjatan = kiemurteleva.
      Jos 3:8, ja 40:20 on krokotiili.

      Vertauskuvallisena ilmaisuna;

      Ps 74:14 kaiketi Egyptin mahtia tarkoittava.

      Jes 27:1 Jumalan kansaa uhkaavia maailmanvaltoja.

    • Anonyymi

      Leviathan on naisen alapäässä oleva ahnas peto, joka on syönyt monen miehen talot ja tavarat sekä kaiken omaisuuden. Moni auto, laiva ja venekin on sinne uponnut. Siellä miehet leikitsevät, mutta eivät tajua, kuinka vaarallisella alueella he ovat. Leviathan on siksi maailman myrkyllisin ja vaarallisin hampaaton peto.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat mitään noin typerää?


    • Anonyymi

      Sitä ei varmaksi tiedä kukaan.

    • Anonyymi

      Ps.74:14 Sinä ruhjoit rikki Leviatanin päät, sinä annoit hänet ruuaksi erämaan eläinten laumalle. Ps.104:25-26 Merikin, suuri ja aava - siinä vilisee lukemattomat laumat pieniä ja suuria eläviä. Siellä kulkevat laivat, siellä Leviatan, jonka sinä ole luonut siinä leikitsemään.

    • Anonyymi

      Ps.104:26 Biblia (1776) Siellä haahdet kuljeskelevat: siinä valaskalat ovat, jotkas tehnyt olet, leikitsemään hänessä.

    • Anonyymi

      Leviathan on loinen, joka elää uskonharhaisen aivoissa ja aiheuttaa aivotoiminnan sammumisen uskonlahkon aivo-orjassa.

    • Anonyymi

      Ihan selvästi muurahaiskarhu tai kamelikurki. Voi olla myös vesinokkaeläin Australiasta.
      Raamattu ei valehtele.

    • Anonyymi

      Kysykää Pekka Reinikaiselta! Hän tietää kaikesta kaiken!

      • Anonyymi

        Kyllä Leviathan on Nooan arkista liian aikaisin karkuun päässyt hirmulisko.
        P. Reinikainen.


    • Anonyymi

      Leviatan on lohikäärme.

      Luomismyytti mikä löytyy on Vanhasta testamentista on versio babylonialaisesta luomismyytistä Enuma Elish'in nimellä tunnetusta vanhemmasta myytistä.

      Babylonialaisessa myytissä Marduk taistelee lohikäärme Tiamatin kanssa ja tämän taistelun seurauksena syntyy meret ja maat. Juutalaiset kopioivat ja tekivät alkuperäisestä myytistä oman versionsa jossa Jahve taistelee Leviatanin kanssa.

      Lyhyesti, kyseessä on mielikuvitusolento.

    • Anonyymi

      Leviatan on alligaattori tai krokotiili.

    • Anonyymi

      Kysykää Pekka Reinikaiselta. Hän on kaikkien erityisalojen erityisasiantuntija.

    • Anonyymi

      Syvyyden peto, jota yksin Herra voi käsitellä. Ei saa haista lillukanvarsilta nyt🙌👐🤲

    • Anonyymi

      Uskon että Leviatan kuvaa sielunvihollista, jota emme voi itse parhaimmillakaan yrityksillämme voittaa!

      Mutta me voimme RUKOILLA Jeesuksen uhrin kautta ja Jumala antaa voiton!!!

      HalleluYah <3

      • Anonyymi

        Leviathan johdetaan leeviläisistä papeista ja se kuvaa nykymaailman petoja, pastoreita, pappeja ja kirkonmiehiä sekä kirjanoppineita yleensä. He ovat niitä hirviöitä.


    • Anonyymi

      Syöksikö se tulta?
      Biologinen liekinheitin! Kumma, ettei Jumala kehittänyt asetta edelleen.
      Se olisi ollut tyly väline kirjanoppineita vastaan.
      Olisi sillä Pietari voinut kalansa savustaa

    • Anonyymi

      no krokotiili se on leviatan, sen hebrealainen nimi tarkoittaa kiemurtelevaa.

      • Anonyymi

        Behemot on virtahepo, Hippopotamus amphibius, suunnaton eläin hehe.


    • Anonyymi

      Runsas alkoholin nauttiminen sekoitti hurskaankin pään.
      Saattoi alkaa näkemään kymmenpäisiä piruja. Tästä käyköön hyvänä esimerkkinä Johannes. Mutakuopassa tolskatessaan hänen näkymään kirjattiin ylös. Niillä nähtiin olevan suurikin merkitys tuhansien vuosien päästä.
      Nykyisin psykiatri kuuntelee potilaan kertomuksia ja päättää lääkityksestä. Saattaapa tarjota sähkösokkeja psykoosiin. Siitä alkaa parantuminen.

    • Anonyymi

      Levithan on leveäahterinen portto.
      Kun kannon haaraa on tarpeeksi kiilattu, niin leviäähän se?
      Mitä leveämpi ahteri, sen paremmin sinne häviää talot ja tavarat. Ei jää miehelle kuin luu käteen ja siinäkään ei ole luuta.

    • Anonyymi

      Adventismi on yhtä paljon kristinuskoa kuin jehovan todistajuus. Harhaoppeja.

    • Anonyymi

      Levithan on uskonharhaisten ja Raamatun satukirjassa esiintyvä aivopieru. Kiiltävä käärme heidän aivopierujensa joukossa.
      Ainoa kiiltävä 'käärme', mikä välimeressä aikoinaan kimalteli oli roomalainen sota-alus ja sen soutajien suojana olevat metallipintaiset kilvet, jotka kimaltelivat auringossa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe