Kipu kitalaessa

Crested

Kitalaessa on tuntunut kipua jo kaksi kuukautta. TK lääkäri ei löytänyt kitalaesta mitään, tutki kunnolla. Sain ohjeen käyttää tiettyä vahvaa suuhuuhdetta aamuin-illoin. Käytin pullon ohjeen mukaan loppuun - kipu ei hävinnyt missään vaiheessa. Soitin uudelleen lääkäriin, käskivät ottaa hammaslääkäriin yhteyttä. Sain ajan suukirurgille. Mitään ei löytynyt - ei hiivaa, ei tulehdusta, ei rakkuloita, ei punoitusta. Suukirurgi oli hämillään. Sain ohjeeksi kokeilla sylkeä lisääviä apteekin pastilleja tai kamomillateetä. Ei auta. Kipu on jatkuvaa. Sattuu aina nieltäessä ja puhuessa kitalakeen. Ei kurkkuun.

Kitarisoja ei ole koskaan poistettu, eikä niissä ole vikaa. Viisaudenhampaat ovat alkaneet kasvaa - niissä ei tulehdusta eikä kipua. En ole syönyt kiiwiä, raakaa ananasta, kovia karkkeja, tomaatteja, kovaa leipää, korppuja tms. yleisiä herkälle suulle haavaumia aiheuttavia tuotteita.

Mitä ihmettä voin tehdä? Tämä häiritsee todella paljon arkea. Olen heti aamusta äreä, kun kitalakeen sattuu. Sattuisiko kenelläkään muulla olla kokemusta tällaisesta? Apukeinoja? Apua?

Kiitos!

16

22370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crested

      Kipu on nyt muuttunut. Pari päivää sitten kipu siirtyi vasemmalle puolelle kitalakea ja tuntuu, kuin joku viiltäisi puukolla kitalakea.

      Mitään ei vieläkään kitalaessa näy eikä kielellä tunnu minkäänlaisia ulokkeita/rakkuloita tms.

      Voisiko tämä olla jotain allergiaa? Syöpää?

      Eikö todellakaan kenelläkään palstan lukijalla ole ollut tällaista? Epätoivo iskee...

      • Höhl

        Minulla sattuu kitalakeen joka aamu!


    • kivut pois

      En tiedä mikä on tämän kivun syy, mutta olen kuullut useita kertomuksia siitä, että epämääräiset kivut suussa on voitettu käyttämällä XanGo Mangosteen mehua, jota saa nyt Suomen kautta. Olen itse tuotteen jakelija ja käytämme mehua perheessämme. Mieheni, joka on pahiten kärsinyt erilaisista kivuista, on nyt kivuton ja yksi ensimmäisiä havaintoja oli, että hänen vertavuotaneet ikeneensä ovat tervehtyneet mehun käytön avulla. Olen lukenut myös useista parantumisista suun ja nielun alueella, joihin mehu on auttanut. Jollakin pikkulapsella oli ollut vaikeuksia nielemisen kanssa ja jo muutaman mehuannoksen jälkeen asia oli korjaantunut. Kysymyksessä on täysin luonnon mehu, joka valmistetaan Aasiassa kasvavan mangosteen puun hedelmästä. Se ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia ja sitä voi juoda kuin mitä tahansa mehua. Mehua käytetään lukuisissa maissa ja valmistusmaa on USA. Varsinkin siellä mehun käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti. Sen jakelu on maailmanlaajuisesti samoissa lukemisssa AMWAY-tuotteiden kanssa.

      Ihmiset ovat saaneet ympäri maailmaa todella avun lukemattomiin vaivoihinsa ja kipuihinsa, koska tässä tuotteessa on luonnon antioksidantteja lukuisa määrä. Itse emme luopuisi enää mehusta. Itselläni on lievä sepelvaltimotauti ja voi kun päivät tuntuvat nyt hyvältä, kun ei ole mitään tuntemuksia rinnassa. Olen pian menossa uuteen testiin. Toinen kuukausi on itselläni nyt menossa mehun käyttäjänä. Suomi avautui vasta kesäkuussa 2010 mehun markkinoinnille. Kumpa ihmiset tietäisivät mitä nyt on tarjolla, liian monia vaivaa ennakkoluuloisuus tässä epävarmassa maailmassa ja se onkin tarpeen, jos ei varmasti tiedä mitä on hankkimassa. Tämä ei ole humpuukia. XanGo -yhtiö on vakaalla pohjalla oleva yhtiö, joka laajenee koko ajan. Kun tuote on hyväksytty jakeluun Suomessa, sitä on edeltänyt asianmukaiset lupa-anomukset ja tarkat tuoteselosteet pullon kyljessä, jotta se on täysin laillisella pohjalla.
      Tämä voisi auttaa sinuakin.

    • ta

      samoin minulla.kipu kestänyt kauan, ei jatkuvaa. kipua tuntuu ulkona kävellessä esim ylämäkeä. kivun kanssa vaikea hengittää. ei yskitä . väsyttävää. tuntuu myös rinnan yläosassa ei ehkä jatkuvana kuitenkaan.

    • huolestunut

      makea satttuu kitalakeen, mistä johtuu?
      etenkin, jos suklaata syön, niin rupee tuntuu kitalaessa niinkun joku puukolla viiltäis :( tää on hirveetä :( APUA?!!!

      • ärsyttää todella

        Minulla sama vika. Kipu on jossakin kitalaen kohdalla ei oikein tarkkaa kohtaa löydy. Kipu on ollut n 4.5 kk yöllä kipeytyy todella kovasti.
        Lääkärit ei löydä syytä???


      • Anonyymi
        ärsyttää todella kirjoitti:

        Minulla sama vika. Kipu on jossakin kitalaen kohdalla ei oikein tarkkaa kohtaa löydy. Kipu on ollut n 4.5 kk yöllä kipeytyy todella kovasti.
        Lääkärit ei löydä syytä???

        Itellä sama ongelma! En kestä enää ja kukaan ei tiedä syytä!


    • kipu kitalaessa

      Onko vaiva korjaantunut ? Mikä oli kivun aiheuttaja?

    • Siperdo

      Mulla hammaslääkäri totesi, että kitalaessa ei ole kaikki kunnossa, kielenkärjellä tai sormella hennosti painaen tuntuu lievää kipua ja kitalaen vasenpuolisko tuntuu olevan alemmalla, kuin oikea. Nieltäessä tai puhuessa ei ole kipua, eikä tuo pahemmin vaivaa. Hammaslääkäri kun ohjasi labraan verikokeisiinkin ja röntgeniin, niin labroista kuulin valkosoluarvon olevan hyvin matalalla, kyllä tämä tästä.

    • Katsoppastämä

      Joo mullakin on tää sama juttu monesti kun ekan kerran tuli tämä niin se lähti kyllä pois.
      Saattaa johtua ilmasta tai jostain muusta että nielurisoissa olisi paljon bakteeria.
      Minulla on tämä tullut noin 7 kertaa mutta on lähtenyt aina viikonsisällä pois

    • Koir

      Kraniosakraaliterapeutti hieroi kerran kitalakeni, se voisi auttaa kipuun? Minulla ei ollut kipuongelmaa.

    • Anonyymi

      Itsellä kahvi auttaa hieman, sen kanssa pystyy varovasti syömään sen mitä on pakko. Vettä myös ettei suu kuivu. Kivun lisäksi tuntuu jonkinlainen paine kitalaessa.

    • Anonyymi

      Jos tuo kipu johtuu turvotuksesta, niinkuin silloin kun flunssa alkaa, kannattaa lämmittää jalkoja. Se on niin että turvotus johtuu veren keräytymisestä jonnekin, ja lämpö houkuttelee veren jalkoihin, joten kivun pitäisi vähetä nopeasti kaulan alueelta. Sama vaikutus on kylmillä kääreillä kaulan ympärillä.

      Voi muuten saada keinotekoisesti flunssan oireet lämmittämällä kaulaa vaikka hiustenkuivaajalla viisitoista minuuttia. Olen kokeillut!

    • Anonyymi

      Hei
      Voiko kitalaki kipu olla peräisin vanhasta traumasta, näin minulle sanottiin eikä kummemmin tutkimuksia tehty nyt jo kolmatta kuukautta olen saanut eri tyyppistä kipulääkettä, nyt menossa Gabrion hermokipulääke ei ole auttanut, kipu jatkuvaa
      😥

    • Anonyymi

      Hei Mulla on kitalaki kipeä ollut jo puolivuotta. Jos joku tietää mikä siihen auttaisi. Lääkäri totes ettei mitään vikaa löydy.? T Ulla.

    • Anonyymi

      PIFP

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe