Nyt sankoin joukoin

demoniiih

33

303

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H / H

      Vaikka maalta olenkin ja ylpeä juuristani, lehmiä en ole nähnyt aikoihin, enkä törmännyt.
      Joskus alle armeijaikäisenä sitä oli niin kehittymätön, että erehtyi muiden poikien mukana
      haukkumaan joitakin naisia lehmiksi. Kunnes havaitsi kuinka kultaisia olentoja jokainen nainen on! (Huom. huutomerkki!)

      Moi demo ja keskipäivää. Ehdin asioilta pois ja monta muuta hoitamaan netissä.

      • demoniiih

        Lehmä on kaunis elikko..Ja tosi tärkeä koko maailmalle..Intiassakin vallan hyvänä pidetään...;o)...

        Miksihän muuten naisia nimitellään lehmäks..Outoa..tosi outoa..;o)..


      • H / H
        demoniiih kirjoitti:

        Lehmä on kaunis elikko..Ja tosi tärkeä koko maailmalle..Intiassakin vallan hyvänä pidetään...;o)...

        Miksihän muuten naisia nimitellään lehmäks..Outoa..tosi outoa..;o)..

        rotuja tosikin kauniita. Suomessahan jotkut yrittää säilyttää perinteet ja rodut, esimerkiksi Kolin kansallispuistossa laiduntavat.

        En tiiä mistä lie lähtöisin tuo ala-detalji lehmä joksi naisia on nimitetty - jo ammoin 60 luvulla ainakin. Se nyt vaan on. Maataloudesta varmaan lähtöisin.


      • KopeIoija
        demoniiih kirjoitti:

        Lehmä on kaunis elikko..Ja tosi tärkeä koko maailmalle..Intiassakin vallan hyvänä pidetään...;o)...

        Miksihän muuten naisia nimitellään lehmäks..Outoa..tosi outoa..;o)..

        niin ihanat molemmilla;)


      • H / H
        KopeIoija kirjoitti:

        niin ihanat molemmilla;)

        maalla kasvaneena en onnistunut kokeilemaan lehmien utareita saati lypsämään. Mutta ans olla kun ikää karttui, sitä jo...kröhöm...sormet saivat ikuisen syyhytyksen napata vaiks kuinka moniin heilureihin tai vähemmän heilureihin naisen kohdalla. Näpelöitsee hipelöitsee vaan ei pure.


      • demoniiih
        KopeIoija kirjoitti:

        niin ihanat molemmilla;)

        naisen rinnastaminen lehmään onkin hiano asia..;o)...


      • demoniiih
        H / H kirjoitti:

        rotuja tosikin kauniita. Suomessahan jotkut yrittää säilyttää perinteet ja rodut, esimerkiksi Kolin kansallispuistossa laiduntavat.

        En tiiä mistä lie lähtöisin tuo ala-detalji lehmä joksi naisia on nimitetty - jo ammoin 60 luvulla ainakin. Se nyt vaan on. Maataloudesta varmaan lähtöisin.

        kyytöistä..Pienistä ja lempeän oloisista elikoista..:o)...

        Ei se lehmänimitys kuulosta niin pahalla..Kanttura kuulostaa jo aikast inhottavalle...;o)...


    • Kävin äänestämässä Eufrosynea, hän oli miun mielestäni kaikkein kaunein, vaikka mulla olisi ollut kyllä eräs noita paljon kauniimpi ehdokas, edesmennyt Suomen kaunein lehmä.;)

      • H / H

        pitänyt roduista huolta loppuun saakka. Onko jo joku rotu poistunut?


      • H / H kirjoitti:

        pitänyt roduista huolta loppuun saakka. Onko jo joku rotu poistunut?

        kovasti tykkää tuosta itäsuomalaisesta kyytöstä.:)
        Mikään rotu ei ole poistunut, kyyttö oli se kaikkein uhanalaisin, kunnes valtion toimesta aloitettiin kyseisen rodun suojelu ja geeniperimän säilyttäminen.


      • demoniiih

        Mä äänestin Alviiraa, kun hää ol viel siunatussatilassakin..;o)...

        Alviiralla niin kauniit ja pitkät silmäripset..ja katse niin haikian lutunen...;o)...


      • H / H
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        kovasti tykkää tuosta itäsuomalaisesta kyytöstä.:)
        Mikään rotu ei ole poistunut, kyyttö oli se kaikkein uhanalaisin, kunnes valtion toimesta aloitettiin kyseisen rodun suojelu ja geeniperimän säilyttäminen.

        lukeneeni jostain.
        Tuo eloveena oli melko kaunis ammukki.
        En äänestänyt koska en jakele osoite,
        puhelin ja sähköposti tietojani tuollaiseen
        jossa "pakotetaan" ne antamaan. Olisin tietysti
        voinut vetäistä hatusta, mutta tiedä vaikka oisi
        osunut jonkun muun nilkkaan - väärät tiedot oikein.


      • H / H kirjoitti:

        lukeneeni jostain.
        Tuo eloveena oli melko kaunis ammukki.
        En äänestänyt koska en jakele osoite,
        puhelin ja sähköposti tietojani tuollaiseen
        jossa "pakotetaan" ne antamaan. Olisin tietysti
        voinut vetäistä hatusta, mutta tiedä vaikka oisi
        osunut jonkun muun nilkkaan - väärät tiedot oikein.

        ne lehmät siellä Hesassa, en tiedä onko nykyään, kun tais olla ongelmia muitten asukkaiden kanssa ja muutenkin rahoitusvaikeuksia eläinten ylläpidossa.
        Eloveena oli se länsisuomalainen edustaja.
        Kyllähän nuo lapinlehmätkin ovat tosi kauniita, puhtaan valkoisina, mustat korvat jne..:)


      • demoniiih kirjoitti:

        Mä äänestin Alviiraa, kun hää ol viel siunatussatilassakin..;o)...

        Alviiralla niin kauniit ja pitkät silmäripset..ja katse niin haikian lutunen...;o)...

        on nätti rotunsa edustaja.=)
        Ylipäätään nuo kyytöt ovat kaikki tosi kauniita, upeita, säilyttämisen arvoisia lehmiä.:)
        Niitä kun ei ole jäljellä enää kuin parisataa yksilöä.:)


      • H / H
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        ne lehmät siellä Hesassa, en tiedä onko nykyään, kun tais olla ongelmia muitten asukkaiden kanssa ja muutenkin rahoitusvaikeuksia eläinten ylläpidossa.
        Eloveena oli se länsisuomalainen edustaja.
        Kyllähän nuo lapinlehmätkin ovat tosi kauniita, puhtaan valkoisina, mustat korvat jne..:)

        luopumaan lehmistään ja lähtemään Skattan tilalta Vuosaaresta erilaisten ristiriitojen ja sopimus laiminlyöntien vuoksi. Hän kai pystyi sijoittamaan osan lehmistä jonnekin, en ole varma. Se oli niin pitkäkestoinen riita, ettei tullut seurattua kaiken aikaa.


      • H / H kirjoitti:

        luopumaan lehmistään ja lähtemään Skattan tilalta Vuosaaresta erilaisten ristiriitojen ja sopimus laiminlyöntien vuoksi. Hän kai pystyi sijoittamaan osan lehmistä jonnekin, en ole varma. Se oli niin pitkäkestoinen riita, ettei tullut seurattua kaiken aikaa.

        ole enää seurannut hänen elämämäänsä nykyisin, mutta tiesin kyllä, että ei ollut helppoa se elo siellä Vuosaaressa....eikä syy ollut muussa kuin Miinassa itsessään, hän kun on taiteilijaluonne.;)


      • demoniiih
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        on nätti rotunsa edustaja.=)
        Ylipäätään nuo kyytöt ovat kaikki tosi kauniita, upeita, säilyttämisen arvoisia lehmiä.:)
        Niitä kun ei ole jäljellä enää kuin parisataa yksilöä.:)

        mun lapsuuteni mummilan lehmiä..Kilttejä ja kauniita...Emäntäkoulun mustavalkoset sarvipäät olivat pelottajan isoja :o/...Hyvä, et uskalsin lypsää;o)...


      • demoniiih kirjoitti:

        mun lapsuuteni mummilan lehmiä..Kilttejä ja kauniita...Emäntäkoulun mustavalkoset sarvipäät olivat pelottajan isoja :o/...Hyvä, et uskalsin lypsää;o)...

        melkein meinasi hävitä Suomesta kokonaan....onneksi löytyi muutamia alan harrastajia, joiden ansiosta on saatu ne muutamat yksilöt säilytettyä Suomessa.
        Suomen karjan lehmissä on se hyvä piirre, että ovat pitkäikäisiä lehmiä, vaikkeivat olekaan tuotannollisesti kannattava rotu, mutta tiedän yksilöitä, joilla on ikää jopa 20 vuotta.


      • demoniiih
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        melkein meinasi hävitä Suomesta kokonaan....onneksi löytyi muutamia alan harrastajia, joiden ansiosta on saatu ne muutamat yksilöt säilytettyä Suomessa.
        Suomen karjan lehmissä on se hyvä piirre, että ovat pitkäikäisiä lehmiä, vaikkeivat olekaan tuotannollisesti kannattava rotu, mutta tiedän yksilöitä, joilla on ikää jopa 20 vuotta.

        ovat..samoin muuten tuo suomen hevonen..Molemmille sykkii tämä pieni sydän..:o)...

        Suomenkarja pelasti monet lapset nälkäkuolemalta..silloin ennen :o)...


      • H / H
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

        ole enää seurannut hänen elämämäänsä nykyisin, mutta tiesin kyllä, että ei ollut helppoa se elo siellä Vuosaaressa....eikä syy ollut muussa kuin Miinassa itsessään, hän kun on taiteilijaluonne.;)

        sekä liian syvällisesti, että liian huolimattomasti, boheemisti sitä taiteilijaelämää. Eihän sellainen voi jatkua loputtomiin, kymmenien tuhansien asukkaiden Vuosaari miljöössä. Ja se temperamentti oli liian joustamatonta.


      • demoniiih kirjoitti:

        ovat..samoin muuten tuo suomen hevonen..Molemmille sykkii tämä pieni sydän..:o)...

        Suomenkarja pelasti monet lapset nälkäkuolemalta..silloin ennen :o)...

        ennen oli kovinkin tuottoisia lehmiä noissa suomenkarjan äpyleissä, mutta uljaan uuden rodun eli ayshiren/friisiläisen tulo Suomeen, sai suurempien kartanotilojen hävittämään alkuperäiskarjansa.
        Nyt nämä viimeiset yksilöt on raavittu kasaan mummojen mökeistä ja siitä alkanut jalostus taas uudelleen.


      • demoniiih

        Vaan olikohan nuo ulkomaaneläviä...;o)...


    • bojonggg

      mitä helmiä elollisten joukossa. Jokaisella korvikset ja kaikki. Brunette seiskassa on etelän eksotiikkaa höystettynä ripauksella aristokratiaa. Yksikseen loistavia jokainen - eivä tarvitse sikaa vierelleen.

      • demoniiih

        vallan kauhiasti noista rotuyksilöistä..Yksi..(en nyt muista numeroa) erottui joukosta ..Oli kai väkisin kisaan laitettu, koska näytti niin uhmakkaalle...;o)...


    • PuskaPaska

      mun silmiin nuo kaikki on niin ihkuja.

    • mun suosikki on eufrosyne...vaan arielilla oli vihanen katse

      • bojonggg

        osaa poseerata - aika viehättävä pään asento. Mä taidan osallistua kilpailuun no 7:lla. Eloveena oli nimeltään.


      • bojonggg kirjoitti:

        osaa poseerata - aika viehättävä pään asento. Mä taidan osallistua kilpailuun no 7:lla. Eloveena oli nimeltään.

        on mulla kakkossuosikkina :)


      • bojonggg
        iinamari kirjoitti:

        on mulla kakkossuosikkina :)

        rehevä suometar:)


      • bojonggg kirjoitti:

        rehevä suometar:)

        että ekaksi perintörinsessaksi voi yltää :)


    • Nuo nyt ovat tuollaisia Mustikkeja.

      Tässä on Mansikki.

      http://www.aijaa.com/v.php?i=6382877.jpg

    • ..kun sellaista ei ole..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe