Matkaparkit

Veikko Hakulinen

Vapaiden karavaanareiden vihollinen numero 1 on matkaparkki. Matkaparkkeja on laidasta laitaan joissa hinnoittelu on lähtenyt karkaamaan yli leirintämaksujen. Minkähän takia, no sen takia tietenkin että kaikki eivät halua saitoja matkailijoita maillensa edes maksua vastaan, hinnat on nostettu niin korkeaksi että ei varmasti kukaan vähänkin itseään kunnioittava karavaanari astu jalallaankaan matkaparkkiin. Toisaalta onhan se vähäisen hölmöä että viedään viimeinenkin palvelu huoltoasemilta pysäköinnin maksattamisella. Ovatkohan eräät karavaanarit ajatelleet näitä matkaparkkeja pyydellessään että se mikä oli ennen palvelua on nyt maksullista ahneutta. Sitä saa mitä tilaa.

28

4033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hörhölä

Hakulisen kausipaikalla kuulee vain huhu puheita. Niitä Veikkonen toistaa totena. Maksuttomat puskaparkit rules.

• Halme

taas häiriköi, koita nyt ottaa jonkinlaista asiallista kantaa matkaparkkeihin sinäkin kun aina päätäsi auot. Etkö onneton huomannut että oli kysymys matkaparkeista eikä kausipaikoista, lue vast edes tarkemmin aloitus.

• Hörhölä
        Halme kirjoitti:

taas häiriköi, koita nyt ottaa jonkinlaista asiallista kantaa matkaparkkeihin sinäkin kun aina päätäsi auot. Etkö onneton huomannut että oli kysymys matkaparkeista eikä kausipaikoista, lue vast edes tarkemmin aloitus.

Monisivupersoona vastailee millä nimimerkillä milloinkin minulle. Halme (Hakulinen) tahtoo viestittää olevansa minua ahkerampi matka- ja puskaparkeissa yöpyjä. Uskokoon ken tahtoo.

• Halme
        Hörhölä kirjoitti:

Monisivupersoona vastailee millä nimimerkillä milloinkin minulle. Halme (Hakulinen) tahtoo viestittää olevansa minua ahkerampi matka- ja puskaparkeissa yöpyjä. Uskokoon ken tahtoo.

sinua tuo mielikuvitus riivaa aina enemmän ja enemmän, koita jo vihdoinkin tajuta että täällä jokainen kirjoittaa omalla nimimerkillään . Tiesitkö että luulosairaus aiheuttaa katkeruutta kaunaa ja kateutta. En yövy matkaparkeissa enkä halua palvella huoltoasemia olen tottunut saamaan rahoilleni vastinetta.

• Jorma K
        Halme kirjoitti:

sinua tuo mielikuvitus riivaa aina enemmän ja enemmän, koita jo vihdoinkin tajuta että täällä jokainen kirjoittaa omalla nimimerkillään . Tiesitkö että luulosairaus aiheuttaa katkeruutta kaunaa ja kateutta. En yövy matkaparkeissa enkä halua palvella huoltoasemia olen tottunut saamaan rahoilleni vastinetta.

että täällä provosoidaan ja provosoidutaan, jos joku kirjoittaa asiasta niin heti ollaan naama norsunvitulla ja haukkumassa-.Eikö voisi asian ottaa asiana ja kantaa muullakin tavalla kuin haukkua aloittajaa. Totta on että matkaparkit ovat lahja pöhlöille. Se mkä ennen saatiin palveluna saadaan nyt maksullisena, mielestäni pitäisi olla toisin päin. Minä ainakin maksavana asiakkaana en halua palvella esim huoltoasemia enkä halua kantaa syötyäni ruoka-astioita johonkin telineeseen. Kun olen syönyt jätän astiat pöytään enhän ole siivoojaksi huoltikselle mennyt. ABC on pahin asiakkaalle teettäjä huoltis ketjuissa mutta onhan se punaisten linnake jota koitan karttaa.

Näin tänään Jorma K kaikkien karavaanareiden kaveri jopa punaisten.

• Jorma KK
        Jorma K kirjoitti:

että täällä provosoidaan ja provosoidutaan, jos joku kirjoittaa asiasta niin heti ollaan naama norsunvitulla ja haukkumassa-.Eikö voisi asian ottaa asiana ja kantaa muullakin tavalla kuin haukkua aloittajaa. Totta on että matkaparkit ovat lahja pöhlöille. Se mkä ennen saatiin palveluna saadaan nyt maksullisena, mielestäni pitäisi olla toisin päin. Minä ainakin maksavana asiakkaana en halua palvella esim huoltoasemia enkä halua kantaa syötyäni ruoka-astioita johonkin telineeseen. Kun olen syönyt jätän astiat pöytään enhän ole siivoojaksi huoltikselle mennyt. ABC on pahin asiakkaalle teettäjä huoltis ketjuissa mutta onhan se punaisten linnake jota koitan karttaa.

Jokainen Prismassa käydä tai ABC:llä kahvikupin ostava on kommunisti! Tässä olen Jorma Koon kanssa samaa mielta.
        Ollaankin molemmat kaikkien syntymävammasten äitejä, jopa toistemme.

• 876543
        Jorma KK kirjoitti:

Jokainen Prismassa käydä tai ABC:llä kahvikupin ostava on kommunisti! Tässä olen Jorma Koon kanssa samaa mielta.
        Ollaankin molemmat kaikkien syntymävammasten äitejä, jopa toistemme.

jätän aina paskalla käydessäni ABCllä vessanpytyn vetämättä. Siivoatkoon siivooja

• ihmeissään.
        Jorma K kirjoitti:

miten ne liittyy kommareihin??

• paikanpitäjä
        ihmeissään. kirjoitti:

miten ne liittyy kommareihin??

karavaanarit ovat niin nuukaa etteivät muuta käyttäisi kuin ilmaisen paikan ja muut ilmaispalvelut.

• Halme
        paikanpitäjä kirjoitti:

karavaanarit ovat niin nuukaa etteivät muuta käyttäisi kuin ilmaisen paikan ja muut ilmaispalvelut.

nuukuutta ettei toimi yrittäjän ilmaisena apulaisena ja näin tuo lisää rahaa taskuun yrittäjälle niin sitten jatkan vielä nuukempana. Palkatkoon perkules lisää väkeä töihin loppuu työttömyyskin ja työttömien valitus.

• Hörhölä
        Halme kirjoitti:

Halme vastaa minulle, kun olen Hakulisen erittäin yleistävää aloitusta uskaltanut arvostella. Varmistit väitteeni "kausipaikalla kuulee vain huhu puheita. Niitä Veikkonen toistaa totena." paikkansa pitävyyden omalla kommentillasi. Useimmilla huoltoasemilla ei ole oikeaa matkaparkkia. Yöpymiset huoltoasemien pihoissa ovat puskaparkeissa oloa.

Kummastuttaa näin kauniina päivänä se,että niinkin moni on "ehtinyt" lämpimänä aurinkoaikana nettä selailemaan. Itse maltoin avata läppärin vasta klo. 23.00 aikoihin.

• Halme
        Hörhölä kirjoitti:

Halme vastaa minulle, kun olen Hakulisen erittäin yleistävää aloitusta uskaltanut arvostella. Varmistit väitteeni "kausipaikalla kuulee vain huhu puheita. Niitä Veikkonen toistaa totena." paikkansa pitävyyden omalla kommentillasi. Useimmilla huoltoasemilla ei ole oikeaa matkaparkkia. Yöpymiset huoltoasemien pihoissa ovat puskaparkeissa oloa.

Kummastuttaa näin kauniina päivänä se,että niinkin moni on "ehtinyt" lämpimänä aurinkoaikana nettä selailemaan. Itse maltoin avata läppärin vasta klo. 23.00 aikoihin.

on kai ymmärrettävää että kaikki karavaanarit eivät halua istua auringonpaisteessa aamusta kello 7 iltaan kello 23.oo asti. Syyt siihen voivat olla haluttomuus moiseen auringon palvontaan, ympärivuotinen kesäinen ilmasto, ja voihan olla jokin sairauskin mikä estää moisen palvonnan. Niinpä jää vielä aikaa tärkeiden nettiasioiden hoitamiseen mm. keskustelu ja mielipide, karavaanari palstalla. Mielipidekin voi olla tärkeä ajatellen asioita eteen päin vaikkakin saattaakin mennä joskus provosoinnin puolelle, onhan provoissa joskus asiaakin tietysti niin kuin monissa muissakin kirjoituksissa.

Kausipaikallakin kuulee usein myöskin huhuja mutta niin kuulee kentälläkin, mitä moninaisimpia ja todellisia urbaanilegendoita, mutta kyllä niistäkin pitää seuloa ne huhuisimmat osat pois.

Mitä maksullisiin matkaparkkeihin tulee niin olen siinä asiassa sitä mieltä, että karavaanarit potkivat omiin nilkkoihinsa toisinsanoen lompakkoihinsa maksullisilla maksuparkeilla. Miksi pitää kerjätä maksuja kun niitä on mielestäni jo aivan riittävästi. Jopa karavaanarillakin mutta, enhän minä käytä moisia parkkeja niinpä en kovasti voi asiaa eteenpäin viedäkään. Kukin käyttäköön niitä lepopaikkoja mitä mielestään tuntee oikeaksi minä käytän mieluusti puskaparkkeja vaikka ovatkin hienompien (omasta mielestä ) karavaanareiden mielestä epä sovinnaisiaa matkailutarkoitukseen. Eihän varmastikaan ole karavaanariuden tarkoitus olla suljettuna lerintäalueelle tai matkaparkkeihin silloin kun niitä ei tarvitse. Täytyy muistaa että vapaaparkissakin joutuu maksamaan vedestä polttoaineista kemsan ja harmaanveden tyhjennyksestä mutta ilman uteliaita silmäpareja.

• Jorma K
        Halme kirjoitti:

on kai ymmärrettävää että kaikki karavaanarit eivät halua istua auringonpaisteessa aamusta kello 7 iltaan kello 23.oo asti. Syyt siihen voivat olla haluttomuus moiseen auringon palvontaan, ympärivuotinen kesäinen ilmasto, ja voihan olla jokin sairauskin mikä estää moisen palvonnan. Niinpä jää vielä aikaa tärkeiden nettiasioiden hoitamiseen mm. keskustelu ja mielipide, karavaanari palstalla. Mielipidekin voi olla tärkeä ajatellen asioita eteen päin vaikkakin saattaakin mennä joskus provosoinnin puolelle, onhan provoissa joskus asiaakin tietysti niin kuin monissa muissakin kirjoituksissa.

Kausipaikallakin kuulee usein myöskin huhuja mutta niin kuulee kentälläkin, mitä moninaisimpia ja todellisia urbaanilegendoita, mutta kyllä niistäkin pitää seuloa ne huhuisimmat osat pois.

Mitä maksullisiin matkaparkkeihin tulee niin olen siinä asiassa sitä mieltä, että karavaanarit potkivat omiin nilkkoihinsa toisinsanoen lompakkoihinsa maksullisilla maksuparkeilla. Miksi pitää kerjätä maksuja kun niitä on mielestäni jo aivan riittävästi. Jopa karavaanarillakin mutta, enhän minä käytä moisia parkkeja niinpä en kovasti voi asiaa eteenpäin viedäkään. Kukin käyttäköön niitä lepopaikkoja mitä mielestään tuntee oikeaksi minä käytän mieluusti puskaparkkeja vaikka ovatkin hienompien (omasta mielestä ) karavaanareiden mielestä epä sovinnaisiaa matkailutarkoitukseen. Eihän varmastikaan ole karavaanariuden tarkoitus olla suljettuna lerintäalueelle tai matkaparkkeihin silloin kun niitä ei tarvitse. Täytyy muistaa että vapaaparkissakin joutuu maksamaan vedestä polttoaineista kemsan ja harmaanveden tyhjennyksestä mutta ilman uteliaita silmäpareja.

on Miksi kerjätä turpaansa saahan sitä kerjäämättäkin tässä suloisessa Suomen maassa.

Jorma K vähemmmmän turpaan saanut karavaanari.

• Karvakulinaari
        Halme kirjoitti:

kuluissa yöpymäl puskaparkeis. Autos voi käydä suihkus kaksi ihmistä yhdel tankillisel.
        Huoltoasemalta otan dieseltankkauksen yhteydes vesisäiliön täyteen ilmaiseksi vettä, pesen ikkunoista ötökät, jätän haisevat roskat roskiin, mahdollisesti tyhjennän harmaavesitankin / kasettiWC:n tai tyhjennän ne sitten tienposkeen (lue P-paikan roskikseen) jos ei muuta mahdollisuutta ole. Harvoin tulee leirintäalueel tai matkaparkis käytyä,koska ystävien luona pääsee Suomes liikkues saunaan kerran pari kuukaudes.
        Kainalopapereita en ole huoltsikalta ottanut,mutta sekin olisi säästöä.
        Ilmanpaineita renkaista ei ole tarvinnut tarkastella,mutta vettä pissapoikaan on tullut lisättyä kerran pari vuodes.
        Muullakin tavalla onnistuisi säästämään kuluissa,joten asialliset ehdotukset on tervetulleita .

Vanhalla yli 20v asuntoauton romulla on nykyverotuksella jo yhden tontun (1000e) kulut vuodes ja auto ei ole vielä liikkunut kuin katsastusasemalle,kun laskee ajoneuvoveron , käyttövoimaveron, liikennevakuutuksen, osakaskon, katsastusmaksun, kaasun - ja jauhesammuttimen tarkastuksen (jätin tarkastukset väliin tänä vuonna,koska uusi sammutin).
        Öljyä kone tihkuttaa siihen malliin,että menee muutama kannu vuodes sitäkin.
        Korjauskulut ei tähän mennes ole hirveästi tehnyt,mitä nyt jääkaappi teki oharit ja sille pitäis jotain keksiä (uusi maksaa n.1000e).
        Näiden lisäksi naftaan menee mitä menee,kyllä niitä tuhansia kilometrejä tulee jo 400 tkm ajetun vanhuksen mitttariin ympärivuotisessa ajossa ihan mukavasti.

• Hörhölä
        Halme kirjoitti:

Onhan se tuokin jonkinlainen vastaus. Ainakin pitkä. Sisältö oli vähän heppoista kamaa.

• Hörhölä
        Karvakulinaari kirjoitti:

kuluissa yöpymäl puskaparkeis. Autos voi käydä suihkus kaksi ihmistä yhdel tankillisel.
        Huoltoasemalta otan dieseltankkauksen yhteydes vesisäiliön täyteen ilmaiseksi vettä, pesen ikkunoista ötökät, jätän haisevat roskat roskiin, mahdollisesti tyhjennän harmaavesitankin / kasettiWC:n tai tyhjennän ne sitten tienposkeen (lue P-paikan roskikseen) jos ei muuta mahdollisuutta ole. Harvoin tulee leirintäalueel tai matkaparkis käytyä,koska ystävien luona pääsee Suomes liikkues saunaan kerran pari kuukaudes.
        Kainalopapereita en ole huoltsikalta ottanut,mutta sekin olisi säästöä.
        Ilmanpaineita renkaista ei ole tarvinnut tarkastella,mutta vettä pissapoikaan on tullut lisättyä kerran pari vuodes.
        Muullakin tavalla onnistuisi säästämään kuluissa,joten asialliset ehdotukset on tervetulleita .

Vanhalla yli 20v asuntoauton romulla on nykyverotuksella jo yhden tontun (1000e) kulut vuodes ja auto ei ole vielä liikkunut kuin katsastusasemalle,kun laskee ajoneuvoveron , käyttövoimaveron, liikennevakuutuksen, osakaskon, katsastusmaksun, kaasun - ja jauhesammuttimen tarkastuksen (jätin tarkastukset väliin tänä vuonna,koska uusi sammutin).
        Öljyä kone tihkuttaa siihen malliin,että menee muutama kannu vuodes sitäkin.
        Korjauskulut ei tähän mennes ole hirveästi tehnyt,mitä nyt jääkaappi teki oharit ja sille pitäis jotain keksiä (uusi maksaa n.1000e).
        Näiden lisäksi naftaan menee mitä menee,kyllä niitä tuhansia kilometrejä tulee jo 400 tkm ajetun vanhuksen mitttariin ympärivuotisessa ajossa ihan mukavasti.

Vastaus on samaa tasoa Halmen viestin kanssa. No Halmeellehan vastasitkin provoillen.

• Jorma K
        Hörhölä kirjoitti:

Onhan se tuokin jonkinlainen vastaus. Ainakin pitkä. Sisältö oli vähän heppoista kamaa.

hyvä toveri että, itse et kuitenkaan pysty parempaan . Sinähän olet tunnetusti asioiden väärin ymmärtäjä perus häirikkö.

Kesäterveisin Jorma K väärin ymmärtäjien kaveri

• Hörhölä
        Jorma K kirjoitti:

hyvä toveri että, itse et kuitenkaan pysty parempaan . Sinähän olet tunnetusti asioiden väärin ymmärtäjä perus häirikkö.

Kesäterveisin Jorma K väärin ymmärtäjien kaveri

Mikä meni pieleen? Halmeelle kirjoitin ja Jorma K vastasi Halmeena (Halmeen puolesta?). Ymmärsinkö TAAS jotakin väärin??

• Jorma K
        Hörhölä kirjoitti:

Mikä meni pieleen? Halmeelle kirjoitin ja Jorma K vastasi Halmeena (Halmeen puolesta?). Ymmärsinkö TAAS jotakin väärin??

ilmoitin vain mielipityeeni, vai onko kielletty. Ainahan sinäkin ilmoittelet, että näin tälläkertaa, Jorma K

• karavaanari setä ja

Me käytämme usein matkaparkkeja ja ne ovat kyllä puolet siitä mitä leirintäalue maksu on. Kun matkustaa Euroopassa elikkä EI SUOMESSA niin kyllä niitä kannattaa käyttää.
      Niitä löytyy joka paikasta ja ovat ihan hyvänkuntoisia. Monet ovat ilmaisia jos ei käytä sähköä. Suosittelen matkaparkkien käyttöä.

• Halme

Suomessahan eivät ole ilmaisia, ovat jopa kalliimpia kuin leirintäalueet. Siinä tuli karavaanareille lapsus kun niitä alkoivat puuhaamaan Suomeen Mutta, eihän niitä tarvitse käyttää.

• Tanppereen hanu
        Halme kirjoitti:

Suomessahan eivät ole ilmaisia, ovat jopa kalliimpia kuin leirintäalueet. Siinä tuli karavaanareille lapsus kun niitä alkoivat puuhaamaan Suomeen Mutta, eihän niitä tarvitse käyttää.

matkaparkit ilmaisia varustettuna aamiaisella ja ilmaisella kylpylä käynnillä.

• Lapualainen junkkari
        Tanppereen hanu kirjoitti:

matkaparkit ilmaisia varustettuna aamiaisella ja ilmaisella kylpylä käynnillä.

eerenissä Nopkialla ople ilmaista, piti yöpyä eerenin eressä niin vartija tuli ja ajoi pois. Sno notta mene Pohjanmaalle sillä saapi yöpyä ?

• joutuin Jorma
        Lapualainen junkkari kirjoitti:

eerenissä Nopkialla ople ilmaista, piti yöpyä eerenin eressä niin vartija tuli ja ajoi pois. Sno notta mene Pohjanmaalle sillä saapi yöpyä ?

Jorma pysy sinä siellä saunassa jakamassa persettäs ,älä tule tänne viisastelemaan.

• Tanpereen hanu
        joutuin Jorma kirjoitti:

Jorma pysy sinä siellä saunassa jakamassa persettäs ,älä tule tänne viisastelemaan.

vaikeaa kun noita Jormia on jo unissasikin .

• virsikirja
        Tanpereen hanu kirjoitti:

vaikeaa kun noita Jormia on jo unissasikin .

varsinkin puistojen puskissa luuraan kimuleita tsiikaillen, kommeita ovat kesällä.

• ronskit eväät
        joutuin Jorma kirjoitti:

sairaita jutskia vain riittää, eikö älysi muuhun riitä. Tein salagallubin tulos, ei riitä . Jatka ääliö samaan malliin itsesi kiusaamista, se hellpottaa oloasi .

• lmc

On varmaan kyse matkaparkin polppapaikan hinnasta ilomielin maksan sen hinnan ja saan akut ladattua ja jolle ei kelpaa painukoot Kuopioon sieltä löytyy Kuopion puppeli ja lämpö taattu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe