En löydä

tytti 87

Raamatusta käskyä antaa Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi tai lähteä niin tekemään ja luulisi, että Apostolien Teot ja koko Uusi Testamentti olisi täynnä tällaista tärkeää julistusta, mutta sen sijaan siellä on valtavasti julistusta ja julistajista Hänestä, jolla on valta antaa synnit anteeksi. Onko todella niin, että ei ole muita välittäjiä Jumalan ja ihmisen välillä kuin minkä Jumala viisaudessaan on valinnut Jeesuksen Kristuksen. Aika vakuuttavaa ja turvallista luottaa näin ollen vain pelkkään Jumalan sanaan eli Raamattuun.

44

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma kulta

Uskovaisille on annettu lahjavirka antaa synnit anteeksi.

• tytti 87

mainittu Raamatussa, joten en voi uskoa. Raamatussa meille on annettu "lahjavirka" eli etuisuus saarnata Hänestä, jolla on valta antaa syntejä anteeksi. Hän antaa, me julistamme tästä.

• Mikä kohta?

missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että synnit voidaan saada anteeksi vain ihmisen kautta.

Näin vl-saarnamiehet opettavat.

• tytti 87
        Mikä kohta? kirjoitti:

missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että synnit voidaan saada anteeksi vain ihmisen kautta.

Näin vl-saarnamiehet opettavat.

ainakaan ole löytänyt.

• tytti 87 kirjoitti:

ainakaan ole löytänyt.

sellaista kohtaa ole Raamatussa. Se oppi on pelkkää suurta vl-saarnamiesten valehtelua!

USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen.

Vl-herätysliike = VALHEEN VALTAKUNTA

• 17+20
        tytti 87 kirjoitti:

mainittu Raamatussa, joten en voi uskoa. Raamatussa meille on annettu "lahjavirka" eli etuisuus saarnata Hänestä, jolla on valta antaa syntejä anteeksi. Hän antaa, me julistamme tästä.

ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, että ihminen haluaa uskoa ja ottaa omakohtaisesti vastaan evankeliumin. Tuota evankeliumia voi Julistaa kaikki armosta osalliset uskovaiset ihmiset.
        Jesuksen nimeen uskomme ja hänen verensä kautta olemme osallisia pelastuksesta.
        Esim. "Saat uskoa Jeesuksen nimeen kaikki synnit anteeksi ja hänen kärsimyksensä ansiosta."

1. Joh. 2:12
        Minä kirjoitan teille, lapseni: synnit on annettu teille anteeksi hänen nimensä tähden.

Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]

Ef. 1:7
        7 Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]

• anteeksi???

Olen 16v vl poika, menetin suviseuroissa ns. poikuuteni, itseäni vanhemmalle naiselle. Kysyisin nyt, että mitä minun pitää tehdä, kun se mieltäni kovasti painaa.

• ei-lesta

Raamattu ei ota missään yhteydessä kantaa siihen, onko kyseessä virka vai työsopimussuhde.

Lahjaprofessuureja näyttää nykyäänkin olevan yliopistoissa, mutta nykyään ne eivät aina ole virkoja.

En tiedä, keitä tarkoitat passiivilauseessasi. Olennaista on, että Jeesus puhui ja antoi suhteellisen suppealle joukolle seuraajiaan oikeuden antaa syntejä anteeksi - samoin kuin parantaa ja tehdä suurempiakin tekoja. Jostain syystä vl:t kuvittelevat olleena paikalla, kun Jeesus puhui. Syntien anteeksiantamista kyllä jaksetaan hokea, mutta noista parantamishommista vaietaan tyystin.

• ei-feikki
        anteeksi??? kirjoitti:

Olen 16v vl poika, menetin suviseuroissa ns. poikuuteni, itseäni vanhemmalle naiselle. Kysyisin nyt, että mitä minun pitää tehdä, kun se mieltäni kovasti painaa.

feikkamminen, nii helepottaa!

• riitä valtuudet
        ei-feikki kirjoitti:

feikkamminen, nii helepottaa!

Ehkä kannattaa pyytää anteeksi suoraan Jumalalta. Vaikka nämä "lestat" antaiskin anteeksi, se vois viimeisellä tuomiolla muuttua, joten kannattaa pelata varman päälle.

• J. Teerimäki
        riitä valtuudet kirjoitti:

Ehkä kannattaa pyytää anteeksi suoraan Jumalalta. Vaikka nämä "lestat" antaiskin anteeksi, se vois viimeisellä tuomiolla muuttua, joten kannattaa pelata varman päälle.

kannata leikkiä iankaikkisuus asoilla - jos paljastuu viimeisellä tuomiolla, että tulikin tehtyä moka, niin sitä ei silloin enää voi korjata.

Hyvä huomiosi !

• doffs
        17+20 kirjoitti:

ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, että ihminen haluaa uskoa ja ottaa omakohtaisesti vastaan evankeliumin. Tuota evankeliumia voi Julistaa kaikki armosta osalliset uskovaiset ihmiset.
        Jesuksen nimeen uskomme ja hänen verensä kautta olemme osallisia pelastuksesta.
        Esim. "Saat uskoa Jeesuksen nimeen kaikki synnit anteeksi ja hänen kärsimyksensä ansiosta."

1. Joh. 2:12
        Minä kirjoitan teille, lapseni: synnit on annettu teille anteeksi hänen nimensä tähden.

Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]

Ef. 1:7
        7 Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]

sellaista se on

• 15+17

on Jeesuksen antama valtuutus julistaa syntejä anteeksi:

Joh. 20:21-23
      21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
      22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

Tätä Taivallista rauhaa haluvat kaikki uskovaiset omistaa ja julistaa.

Meitä myös velvoitetaan antamaan toinen toisillemme anteeksi rikkomuksiamme:

Jaak. 5:16
      Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan. [1. Joh. 1:9 | Sananl. 15:29]

Luvatkaa sydämen vilpittömällä rukouksella antaa anteeksi myös oma kovuutenne toista lähimmäistä kohtaan (olkaa armahtavaisia).

Mark. 11:25-26
      25 Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi. [ [Matt. 6:14,15]
      26 Jos te ette anna anteeksi, ei teidän taivaallinen Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."]* [Jae puuttuu luotettavimmista käsikirjoituksista.]

Jaak. 1:21
      Olkaa siis sävyisiä ja pankaa pois kaikki saasta ja pahuus. Ottakaa vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi pelastaa teidän sielunne. [Luuk. 8:15; Room. 1:16, 13:12; Kol. 3:8]

• .....

21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

"Puhalsi" tarkoittaa, että opetuslapset tulivat Jeesuksen sädekehään(aura) eli vaikutuspiiriin. Olisi kuin Kristus olisi sanonut: "synnit ovat anteeksiannetut" Tämä kohta syntein anteeksiantamista koskee ainoastaan näitä Kristus-ihmisiä. "Kristus elää minussa. ..Kunnes Kristus saa muodon teissä", kirjoittaa Paavali.

• 5+19
        ..... kirjoitti:

23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

"Puhalsi" tarkoittaa, että opetuslapset tulivat Jeesuksen sädekehään(aura) eli vaikutuspiiriin. Olisi kuin Kristus olisi sanonut: "synnit ovat anteeksiannetut" Tämä kohta syntein anteeksiantamista koskee ainoastaan näitä Kristus-ihmisiä. "Kristus elää minussa. ..Kunnes Kristus saa muodon teissä", kirjoittaa Paavali.

kaikki jotka ottavat vastaan evankeliumin ovat osallisia samasta Kristuksesta (kolmiyhteisestä Jumalasta).
        Ja haluvat noudattaa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä.

Matt. 28:18-20
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

• .....
        5+19 kirjoitti:

kaikki jotka ottavat vastaan evankeliumin ovat osallisia samasta Kristuksesta (kolmiyhteisestä Jumalasta).

18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

..kielletään? Tässä kyse jostain harmonisesta tasapainottamisesta samalla tavalla kuin Jeesuksen sanoessaan Pietarille ensin: "Autuas sinä".. ja varoitti kenenkään sanomasta, että hän on Kristus. Ja kohta Jeesus sanoi Pietarille: "mene edestäni, Saatana". Sitomisessa ja päästämisessä on samallaista vastakohtaisuutta. Mutta Kristuksessa ne ovat yhtä.

• 11+6
        ..... kirjoitti:

..kielletään? Tässä kyse jostain harmonisesta tasapainottamisesta samalla tavalla kuin Jeesuksen sanoessaan Pietarille ensin: "Autuas sinä".. ja varoitti kenenkään sanomasta, että hän on Kristus. Ja kohta Jeesus sanoi Pietarille: "mene edestäni, Saatana". Sitomisessa ja päästämisessä on samallaista vastakohtaisuutta. Mutta Kristuksessa ne ovat yhtä.

ymmärrän mitä tarkoitat, niin:

Jos haluamme olla oikein uskomassa, emme voi hyväksyä väärää opetusta eikä mitään vilppiä Kristuksen opin rinnalla. Uskovaiset haluaa kaikessa puolustaa Raamatun mukaista totuutta ja kilvoitella omakohtaisesti hyvän omantunnon liitossa.

Jotka tunnustavat Jeesuksen "elävän Jumalan pojaksi" ja elävät niin kuin hän meitä opetti voivat olla osallisia pyhästä hengestä. Kaikilla oikein uskovilla on myös voima/valta sitoa ja päästää.

• armomittaamaton
        11+6 kirjoitti:

Jos haluamme olla oikein uskomassa, emme voi hyväksyä väärää opetusta eikä mitään vilppiä Kristuksen opin rinnalla. Uskovaiset haluaa kaikessa puolustaa Raamatun mukaista totuutta ja kilvoitella omakohtaisesti hyvän omantunnon liitossa.

Jotka tunnustavat Jeesuksen "elävän Jumalan pojaksi" ja elävät niin kuin hän meitä opetti voivat olla osallisia pyhästä hengestä. Kaikilla oikein uskovilla on myös voima/valta sitoa ja päästää.

..Jeesusta ja Kristusta, niin kuin Paavali osaa: Kristus elää nyt minussa".

http://www.teosofia.net/pe/jvskr.htm

• ei-lesta
        5+19 kirjoitti:

>ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa

Jossain pitäisi varmaan olla lista kaikesta siitä, mitä Jeesus on käskenyt opetuslastensa noudattaa, muutenhan tämä menee puihin. Kuka panttaa tätä KAIKENkattavaa listaa ja missä???

• ei-lesta
        11+6 kirjoitti:

Pikainenkin tutustuminen vl-touhuun esim Päivämiehen lukemalla on helppo havaita, että on olemassa Raamatun totuuden lisäksi Oulussa kehitetty rinnakkaisoppi.

>Kaikilla oikein uskovilla on myös voima/valta sitoa ja päästää

Tuo on tyypillistä vl-fantasiaa. Ottaako Raamattu jossain kohden kantaa SRK-tyyliin 'oikein' uskomiseen?

• 8+8
        ei-lesta kirjoitti:

Pikainenkin tutustuminen vl-touhuun esim Päivämiehen lukemalla on helppo havaita, että on olemassa Raamatun totuuden lisäksi Oulussa kehitetty rinnakkaisoppi.

>Kaikilla oikein uskovilla on myös voima/valta sitoa ja päästää

Tuo on tyypillistä vl-fantasiaa. Ottaako Raamattu jossain kohden kantaa SRK-tyyliin 'oikein' uskomiseen?

"Ottaako Raamattu jossain kohden kantaa SRK-tyyliin 'oikein' uskomiseen?"

Raamattu ei muuhun keskitykkään. Se on alusta loppuun Jumalan antama pelastussuunnitelma!

• 15+5
        ei-lesta kirjoitti:

>ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa

Jossain pitäisi varmaan olla lista kaikesta siitä, mitä Jeesus on käskenyt opetuslastensa noudattaa, muutenhan tämä menee puihin. Kuka panttaa tätä KAIKENkattavaa listaa ja missä???

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.» (Matt. 22:36–40)

Jeesus sanoi:
        Matt. 19:16-26
        On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä...

• En ymmärrä

valehtelevan Thaimaan huoraajan kirjoituksia pitäisi lukea?

• tytti 87

"Sillä sanamuodolla ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, että ihminen haluaa uskoa ja ottaa omakohtaisesti vastaan evankeliumin."

Mutta niinhän me teemmekin kaikki, nekin jotka eivät ole vl:iä. Olen ollut muillakin hengellisissä tilaisuuksissa kuin nyt täällä suviseuroissa, jossa on ollut kyllä kuuma, nyt en tarkoita hengellisesti.

• Lars Leevi
        tytti 87 kirjoitti:

"Sillä sanamuodolla ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, että ihminen haluaa uskoa ja ottaa omakohtaisesti vastaan evankeliumin."

Mutta niinhän me teemmekin kaikki, nekin jotka eivät ole vl:iä. Olen ollut muillakin hengellisissä tilaisuuksissa kuin nyt täällä suviseuroissa, jossa on ollut kyllä kuuma, nyt en tarkoita hengellisesti.

Ettei vaan olis esimakua tulevasta, se kuumuus nimittäin.

• 5+12
        tytti 87 kirjoitti:

ole kohdallasi kunnossa? Mitä sinulta sitten puuttuu?

• tytti 87
        5+12 kirjoitti:

ole kohdallasi kunnossa? Mitä sinulta sitten puuttuu?

"Laestadiuksen ”mielistyminen” Erkki Antin uskoontulon kertomukseen on hyvin ymmärrettävää. Erkki Antti oli tullut uskoon tavalla, jota Laestadius itse piti kaikkein luotettavimpana; Jumalan itsensä ilmoittaman armokokemuksen kautta.

Näin Hakomajassa kerrotaan.

• eeva.....
        En ymmärrä kirjoitti:

valehtelevan Thaimaan huoraajan kirjoituksia pitäisi lukea?

Kielenkäyttösi on rumaa, ei ollenkaan uskovaisen ihmisen kielenkäyttöä.

• 11+1
        tytti 87 kirjoitti:

"Laestadiuksen ”mielistyminen” Erkki Antin uskoontulon kertomukseen on hyvin ymmärrettävää. Erkki Antti oli tullut uskoon tavalla, jota Laestadius itse piti kaikkein luotettavimpana; Jumalan itsensä ilmoittaman armokokemuksen kautta.

Näin Hakomajassa kerrotaan.

Voitko laittaa linkin, kun en en löydä kyseistä kirjoitusta?

Itse olen siitä vakuuttunut, että Jumala voi avata ihmisen sydämen uskomaan kaikilla "Jumalan keinoilla".
        Elävä usko Kristukseen voi aueta kuulemalla evankeliumin vapauttava sana tai lukemalla. Joitakin on kutsuttu/herätetty unessa, näyssä, onnettomuuden kohdatessa, näissä tilanteissa Jumala on voinut puhutella ihmistä pidemmän aikaa.

• tytti 87 kirjoitti:

Sillä sanamuodolla ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, että ihminen haluaa uskoa ja ottaa omakohtaisesti vastaan evankeliumin." ** Miksi puhut evankeliumin, koska et edes tiedä mitä se on?

Jos luet, mitä evankeliumista sanotaan uudessa testamentissa, se on itse asiassa itse Jeesus. Luuk 2: 10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:

Ilosanoma on evankelium, siis Jeesus on itse evankeliumi ja se ei toimi SRK;ssa, sillä

Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Eihän SRK tee lähetystyötä, koska kuulemma se on jo kiertänyt maailman.

Evankeliumi ei ole pelkkää synnin sovitusta, vaan lain täyttyminen Jumalan ja ihmisen välillä ja joka uskoo lupaukseen, Jeesuksen Herraksi ja on uudestisyntynyt Hänessä, pelastuu, ei millään muulla mantroilla, sanajärjestys on pelkkää pelleilyä.

Tuota mitä Weha kirjoittaa on täyttä Raamatun raiskausta, vain yksi lause kokonaisuudesta. Toisaalta kyseiseen asiaan ei noilla Raamatun kohdilla ole mitään tekemistä, ja se menee lestadiolaisiin, kun häkä.

Jeesus antoi vain nimetyille ihmisille synnin päästön avaimet;

Joh. 20

21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." ( onko VL;iä lähetty? )
        24 YKSI KAHDESTATOISTA OPETUSLAPSESTA, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.

Joten Jeesus antoi vain näille 11 opetuspalaselle, heidät on muualla evankeliumeissa nimettykin. Mutta siinä ei ole yhtään pakanaa, eikä lestadiolaista. Eikä tule olemaankaan.

On todella Pyhän Hengen voitelu päälläsi, kun kyseenalaistat tuon soopan.

Kes.

• 11+1 kirjoitti:

Voitko laittaa linkin, kun en en löydä kyseistä kirjoitusta?

Itse olen siitä vakuuttunut, että Jumala voi avata ihmisen sydämen uskomaan kaikilla "Jumalan keinoilla".
        Elävä usko Kristukseen voi aueta kuulemalla evankeliumin vapauttava sana tai lukemalla. Joitakin on kutsuttu/herätetty unessa, näyssä, onnettomuuden kohdatessa, näissä tilanteissa Jumala on voinut puhutella ihmistä pidemmän aikaa.

missään ei Raamatussa kerrota, että se tulee pelkästään jossain lahkossa tai seurakunnassa.

• 1+6
        Kesitas kirjoitti:

missään ei Raamatussa kerrota, että se tulee pelkästään jossain lahkossa tai seurakunnassa.

niin sanonut, että on vain yksi lahko tai seurakuntayhteisö jossa pelastuu, mutta Raamatun mukaan on vain yhdenkaltainen pelastus joka vie perille.

• 1+13
        Kesitas kirjoitti:

Sillä sanamuodolla ei ole niinkään merkitystä, vaan sillä, että ihminen haluaa uskoa ja ottaa omakohtaisesti vastaan evankeliumin." ** Miksi puhut evankeliumin, koska et edes tiedä mitä se on?

Jos luet, mitä evankeliumista sanotaan uudessa testamentissa, se on itse asiassa itse Jeesus. Luuk 2: 10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:

Ilosanoma on evankelium, siis Jeesus on itse evankeliumi ja se ei toimi SRK;ssa, sillä

Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Eihän SRK tee lähetystyötä, koska kuulemma se on jo kiertänyt maailman.

Evankeliumi ei ole pelkkää synnin sovitusta, vaan lain täyttyminen Jumalan ja ihmisen välillä ja joka uskoo lupaukseen, Jeesuksen Herraksi ja on uudestisyntynyt Hänessä, pelastuu, ei millään muulla mantroilla, sanajärjestys on pelkkää pelleilyä.

Tuota mitä Weha kirjoittaa on täyttä Raamatun raiskausta, vain yksi lause kokonaisuudesta. Toisaalta kyseiseen asiaan ei noilla Raamatun kohdilla ole mitään tekemistä, ja se menee lestadiolaisiin, kun häkä.

Jeesus antoi vain nimetyille ihmisille synnin päästön avaimet;

Joh. 20

21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." ( onko VL;iä lähetty? )
        24 YKSI KAHDESTATOISTA OPETUSLAPSESTA, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.

Joten Jeesus antoi vain näille 11 opetuspalaselle, heidät on muualla evankeliumeissa nimettykin. Mutta siinä ei ole yhtään pakanaa, eikä lestadiolaista. Eikä tule olemaankaan.

On todella Pyhän Hengen voitelu päälläsi, kun kyseenalaistat tuon soopan.

Kes.

sitten sammui kun apostolit siirtyivät ajasta ikuisuuteen?

"Jeesus antoi vain nimetyille ihmisille synnin päästön avaimet;"

• Hyvä tietää
        1+6 kirjoitti:

niin sanonut, että on vain yksi lahko tai seurakuntayhteisö jossa pelastuu, mutta Raamatun mukaan on vain yhdenkaltainen pelastus joka vie perille.

ei ainakaan ole saatanallinen vl-usko.

• ei-lesta

Weha on kova poika kopsaamaan juttuja, joita hän on kuullut. Sillä ei ole suurtakaan väliä, liittyykö juttu keskustelunaiheeseen.

Weha papukaijamaisessa toistelussaan höpäjää vain avaimista, vaikka häneltä on useaan kertaan kysytty lukoista.

• etsivä-xx

Weha on viimeaikoina pysytellyt poissa kaikilta foorumeilta. Tässä kirjoituksessa hän on lainannut lutherin kirjoituksia sellaisenaan kokoelmaksi. En pidät tätä wehan kokoamaa huonona. Mielenkiintoista tässä keskustelusarjassa on O.M:n toteamus "Noiden perusteella voisi luulla, että Luther olisi ollut vanhoillislestadiolainen." Olen tässä melkei vuoden päivät ihmetellyt että jos viestikapula ei kulkenut Lutherin käsien kautta, mistä se sitten on kulkenut? Kun kuitenkin niin oleellisissa asioissa kuin sakramentit Lutherin opetus ehtoollisesta kuitenkin poikkeaa vanhoillislestadiolaisesta. Onko Luther sitten ollut oikeassa uskossa ollenkaan? Jos ei ole ollut niin, miten hänen kauttaan on viestikapula kulkenut? Jos ei Lutherin kautta niin miksi Tunnustukirjat ja Lutherin tekstien lainaaminen ylipäätään? Tätä minä ihmettelen erityisesti ehtoollisen osalta. Kasteesta Tunnustuskirjat eivät oikeastaan esitä kannanottoja kuin uudestikastamisen osalta ja lapsikasteen puolesta. Kuten joku täällä joskus totesi on kasteesta Lutherinkin kirjoituksessa vanhoiliislestadiolsita tulkintaa lähellä olevia tekstejä.

Avaimista Raamatussa puhutaan ja sitä asiaa ei varmaankaan parane kieltää. Siitä eteenpäin onkin sitten kirkkohistoria täynnä riitelyä siitä kenellä on Pietarin avaimet, Rooman paavillako suhteessa ortodoksiseen kirkkoon, Luterilaisuudessa kaikilla vai vain osalla, viestikapuloita on siis jo vanhan kirkon ajoista lähtien. Luterilaisen kikkomme jumalanpalveluksen kaavaankin sisältyy synnintunnustus ja synnin päästö. Armon välineitä ovat sana ja sakramentit.

• 1+13 kirjoitti:

sitten sammui kun apostolit siirtyivät ajasta ikuisuuteen?

"Jeesus antoi vain nimetyille ihmisille synnin päästön avaimet;"

sitten sammui kun apostolit siirtyivät ajasta ikuisuuteen? ** Tässä näkee, kuka kasvaa ja elää tynnyrissä. Kristitty kansa tekee lähetystyötä, ja mm Afrikassa on kastettu viime vuosikymmenellä yli 40 miljoonaa Jeesukseen uskovaa. Olisi hieno jos olit tässä joukossa.

"Jeesus antoi vain nimetyille ihmisille synnin päästön avaimet;" ** Niin, jos sinulla on näyttää muut nimet, - Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.

Varmaan ihmetyttää Sinua, sillä Hän antoi tämän vain NÄILLE 11 opetuslapselle, eikä niissä ollut yhtään pakanaa?

Joten se teidän synnin päästö ja pidätys on täyttä Jumalan pilkkaa ja soopaa.

Kristityn tehtävä on vain viedä ristin juurelle, Jeesuksen eteen katuva. Jeesuksen veri on jo kuivunut pari tuhatta vuotta sitten, mutta jokaisen synnit on sovitettu silloin kun se valui, eikä sitä pysty yksikään omahyväinen lestadiolainen estämään.

Kes.

• 19+13
        Kesitas kirjoitti:

sitten sammui kun apostolit siirtyivät ajasta ikuisuuteen? ** Tässä näkee, kuka kasvaa ja elää tynnyrissä. Kristitty kansa tekee lähetystyötä, ja mm Afrikassa on kastettu viime vuosikymmenellä yli 40 miljoonaa Jeesukseen uskovaa. Olisi hieno jos olit tässä joukossa.

"Jeesus antoi vain nimetyille ihmisille synnin päästön avaimet;" ** Niin, jos sinulla on näyttää muut nimet, - Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.

Varmaan ihmetyttää Sinua, sillä Hän antoi tämän vain NÄILLE 11 opetuslapselle, eikä niissä ollut yhtään pakanaa?

Joten se teidän synnin päästö ja pidätys on täyttä Jumalan pilkkaa ja soopaa.

Kristityn tehtävä on vain viedä ristin juurelle, Jeesuksen eteen katuva. Jeesuksen veri on jo kuivunut pari tuhatta vuotta sitten, mutta jokaisen synnit on sovitettu silloin kun se valui, eikä sitä pysty yksikään omahyväinen lestadiolainen estämään.

Kes.

Kristityn tehtävä on vain viedä ristin juurelle, Jeesuksen eteen katuva. -Kyllä, sattaa totuuden tielle.
        "Jeesuksen veri on jo kuivunut pari tuhatta vuotta sitten," -Tämä veri ei ole kuivunut.

Hepr. 9:14-17
        14 kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä PUHDISTAA meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa. [Room. 6:13; Gal. 2:20; Tit. 2:14]
        15 Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön. [Room. 3:25,26; 1. Tim. 2:5]
        16 Liitto on myös testamentti, ja testamentin tekijän kuolema on aina voitava näyttää toteen. [9:16,17: Gal. 3:15]
        17 Testamenttihan astuu voimaan vasta sen tekijän kuoltua; tekijänsä eläessä sitä ei voida koskaan panna täytäntöön.

"mutta jokaisen synnit on sovitettu silloin kun se valui, eikä sitä pysty yksikään omahyväinen lestadiolainen estämään."

-Ei pystykkään. Epäuskoinen ihminen tekee sen ihan itse!

• 5+6
        etsivä-xx kirjoitti:

Weha on viimeaikoina pysytellyt poissa kaikilta foorumeilta. Tässä kirjoituksessa hän on lainannut lutherin kirjoituksia sellaisenaan kokoelmaksi. En pidät tätä wehan kokoamaa huonona. Mielenkiintoista tässä keskustelusarjassa on O.M:n toteamus "Noiden perusteella voisi luulla, että Luther olisi ollut vanhoillislestadiolainen." Olen tässä melkei vuoden päivät ihmetellyt että jos viestikapula ei kulkenut Lutherin käsien kautta, mistä se sitten on kulkenut? Kun kuitenkin niin oleellisissa asioissa kuin sakramentit Lutherin opetus ehtoollisesta kuitenkin poikkeaa vanhoillislestadiolaisesta. Onko Luther sitten ollut oikeassa uskossa ollenkaan? Jos ei ole ollut niin, miten hänen kauttaan on viestikapula kulkenut? Jos ei Lutherin kautta niin miksi Tunnustukirjat ja Lutherin tekstien lainaaminen ylipäätään? Tätä minä ihmettelen erityisesti ehtoollisen osalta. Kasteesta Tunnustuskirjat eivät oikeastaan esitä kannanottoja kuin uudestikastamisen osalta ja lapsikasteen puolesta. Kuten joku täällä joskus totesi on kasteesta Lutherinkin kirjoituksessa vanhoiliislestadiolsita tulkintaa lähellä olevia tekstejä.

Avaimista Raamatussa puhutaan ja sitä asiaa ei varmaankaan parane kieltää. Siitä eteenpäin onkin sitten kirkkohistoria täynnä riitelyä siitä kenellä on Pietarin avaimet, Rooman paavillako suhteessa ortodoksiseen kirkkoon, Luterilaisuudessa kaikilla vai vain osalla, viestikapuloita on siis jo vanhan kirkon ajoista lähtien. Luterilaisen kikkomme jumalanpalveluksen kaavaankin sisältyy synnintunnustus ja synnin päästö. Armon välineitä ovat sana ja sakramentit.

olla niin monimutkaista. Avaimet on kaikilla niillä jotka ovat armosta uskomassa, seurakunnasta riippumatta. Evankeliumi on siellä tarjolla missä se oikein saarnataan.
        USKOMISEN kannalta on aika turhaa seurata/jäljitää hengellisiä johtajia ja "kirjanoppineita", mistä oikea usko on tänne saapunut. -Toki mielenkiintoista historiallisessa mielessä.

Elävä usko on silloinkin ollut "heikoissa" väkevä. Tavalliset tallaajat ovat sitä saaneet omistaa ja kuuluttaa eteenpäin.

Kol. 1:6
        kun evankeliumi tuli teidän luoksenne. Samalla tavoin kuin kaikkialla maailmassa se on teidänkin keskuudessanne kantanut hedelmää ja kasvanut siitä päivästä lähtien, jolloin saitte kuulla Jumalan armosta ja tulitte sen tuntemaan sellaisena kuin se todella on.

Yksi on varmaa:
        Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13:10 ]

• entinenvl

.."Yhtä asiaa tahdon vain tässä painostaa, asiaa, jota kristikunnassa sangen vähän otetaan huomioon, vaikka sille muuten on rakennettu kokonainen teologinen järjestelmä. Se koskee Jeesuksen opetusta syntein anteeksiantamisesta.

Kirkko on tästä kuten sanottu laatinut mitä mutkikkaimman dogmin eli uskonkappaleen sakramentteineen ja maagillisine muotomenoineen, ja kuitenkin Jeesuksen oppi on niin valtavan yksinkertainen: taivaallinen Isämme antaa meille anteeksi, jos me annamme toisillemme, mutta jos me emme anna toisillemme anteeksi, ei taivaallinen Isämmekään anna meille!

Mihinkä siis kristikuntana joutuisimme oikeuksinemme ja tuomioinemme, jos Jeesusta seuraisimme? Onneksi Jeesuksen puhe koskee ainoastaan niitä, jotka tahtovat olla kristityitä, tahtovat kulkea Mestarin jäljissä, tahtovat olla hänen opetuslapsinaan.

- Entä Isän anteeksianto? Mikä se on?

- Ei se ainakaan ole juriidinen eli lainopillinen asia. Töittensä seurauksia ihminen ei voi välttää muuten kuin saamalla veljiltään anteeksi. Isän anteeksianto on henkistä laatua. Se on koettava."(Lainaus netistä)

• Miäs26

on niin syvällä valheessa, etteivät he itsekään sitä edes tajua. Aimo Hautamäki vastaili joihinkin Iltalehden toimittajan esittämiin kysymyksiin (linkki: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070311984774_uu.shtml), ja samaa p*skaahan sieltä tuli kuin aina ennenkin - olin aistivinani myös jonkinlaista ylimielisyyttä noissa vastauksissa.
      Lainaus:

Toimittaja: "Onko totta, että suhtaudutte kielteisesti myös teatteriin, oopperaan ja muihin esittävän taiteen lajeihin?"

A. Hautamäki: "Eivät uskovaiset juuri elokuvissa tai teatterissa käy. Se on maailmalliseen elämään kuuluva asia."

Mistä Aimo tuon tietää, tai miten hän sen perustelee? Ei mitenkään, eikä ainakaan Raamatulla. Surullista, että herätysliikkeen johto on totaalisen pihalla oman väkensä asioista. Nimittäin iso osa vanhoillislestadiolaisista katselee elokuvia tietokoneelta, sekä netti-tv:tä. Tässähän on kyse siitä naurettavasta naiiviudesta, jossa itse laitteesta (televisio) tai jostakin paikasta (teatteri) tehdään synnin määritelmiä.

• tytti 87

Hakomaja\Historia\Ennen uskottiin toisin.

• Krista 22v

"Ei ole
      mainittu Raamatussa, joten en voi uskoa. Raamatussa meille on annettu "lahjavirka" eli etuisuus saarnata Hänestä, jolla on valta antaa syntejä anteeksi. Hän antaa, me julistamme tästä

Olen samaa mieltä tytin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2256
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1108
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      26
      1096
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65