Kallion kielekkeellä

Vety_

Moi,

Tuntuu, että en tiedä mitä elämältäni haluan. Tuntuu kuin seisoisin kallion kielekkeellä ja mun pitäisi hypätä alas veteen. Mutta en uskalla. Hyppy olisi uuden alku. Oon kyllästynyt tälläiseen keskinkertaisuuteen. Oon kunnianhimoinen, mutta en saa aikaiseksi. Tuntuu kuin pitäisi saada aikaan elämässä asioita joita muutkin saavuttavat. Haluan tunnustusta ja kunnioitusta.

Kärsin erittäin huonosta itsetunnosta. Pelkään torjuntaa ja epäonnistumista valtavasti. Haluan tehdä asioita joilla saisin elämääni eteenpäin mutta jokin jarruttaa mua. Pelkään ja mulla ei ole syitä ottaa ensimmäistä askelta ja en usko, että saavutan tavoitteita kun ne löydän.

Oon opiskellut paljon jenkkikirjallisuutta itsensä kehittämisestä (personal development and growth). Tärkein asia tuntuu olevan, että pitää miettiä mitä haluaa ja sitten luoda suunnitelma, uskoa siihen ja tehdä paljon töitä pitkällä aikajänteellä. Mä en tiedä mitä haluan. Haluan perheen, hyvän parisuhteen ja terveyttä. Mutta ne ei vain jotenkin riitä. Haluan rakentaa työuraa.

Mä haluaisin perustaa oman yrityksen. Mutta tuntuu, että paukut ei riitä. Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö joka aiheuttaa ongelmia mulle arjessa. En kestäisi sitä stressiä mitä yrittäjyydessä tulee.

Miten löytäisin sopivat tavoitteet työuralle? Jatkan syksyllä opiskelua ammattikorkeakoulussa. En tiedä mitä opiskelisin. Tuntuu, että kaikki kiinnostaa mutta mikään ei suuresti.

Miten te ootte löytäneet tavoitteet? Ja miten olette kehittäneet itsekurin ja motivaation ja uskon tavoitteen saavuttamiseen? Mistä löytäisin apua? Tuntuu, etä tarvitsisin mentorin tai sankarin jota seurata. Kiitos mielipiteistä.

5

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saasta.paska

      sekin hyppää kalliolta ennen uutta vuotta, ku 100 miljardia velkaa on tehty "tulevaisuuden lapsille" mitä
      jankutti kuka milloinkin ja mihin tarkoitukseen tahansa demut verojen korotukseen, porvarit laman torjuntaan, mutta kuitenkin täytyi verottaa "ettei meidän ja tulevaisuudenlapset" vittu tää hallitus on huippu!" Ei oo puhunna tulevaisuuden lapsista mitään!

      • iloinen,m

        sullon jokin ikäkriisi.kyllä se elämä aukee korkeakoulun jälkeen,hymyä naamaan ja menoksi eläkä mieti mitä elämä tuo tullesaan sen kyllä aika näytää;))))))


    • Epävarmuus syö

      Olen vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Itse pyrin myöskin täydellisyyteen elämässäni ja tavoitteissani kunnes sairastuin masennukseen ja siihen loppui täydellisyyden tavoittelu työelämässä. En ole pystynyt löytämään useista yrityksistä huolimatta juttua jossa pärjäisin ailahtelevaisuuteni, periksi antavaisuuden ja herkkyyteni kanssa. Vaikka osaamista löytyy, sitä ei löydy tarpeeksi mihinkään että uskaltaisin paniikki ja ahdistus-häiriöisenä lähteä ja ottaa vaan jotain suuntaa ja antaa kaikkeani. Saat sympatiani täysin ja toivon että joskus meistä kumpikin löytää sen juttunsa jossa jaksaa ja jossa pärjää. Itsekin yrittäjyydestä haaveillut mutta näillä eväillä... enpä tiedä mihin se johtaisi ... muuhun kuin katastrofiin :D
      Tsemppii ihan hirveesti eteenpäin!!!!

    • ...

      ...löytänyt saatikka tavoittanut tavoitteita. Tai, noh, ehkä muutama uraohjus... Mutta pääosin 95% ihmisistä ajelehtii elämän virrassa sinne sun tänne. Täytyy vaan sen verran potkia ettei jää kaislikkoon kiinni ja selviää jotenkin isommista kuohuista.

      • rastavanda

        Monet ihmiset mielellään ja luontaisesti katsovat olevansa itsenäisiä. Varmaan joissakin asioissa, mutta kai suurin osa sentään kulkee yleisen mielipidevirran mukana.
        Eräs nainen suivautui todistamaan; uin mieluummin virrassa, jonka kalat liikkuvat selkäevä ylöspäin. Niinhän me kaikki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe