Pillereiden vaihto??

Olen syönnyt 10 vuotta pillereitä, aluksi diane novaa joista vaihdoin ehkä 5 vuotta sitten cypretyliin.
Pillerit ovat toimineet, ihokin voi hyvin ja ehkäisy on hoitunut hyvin. Haitta vaikutuksia juuri ei ole ollut mutta kun nyt tajusin että johtuisiko haluttomuuteni pillereistä. Tästä on tullut iso ongelma minulle ja parisuhteelleni ja haluaisin ratkaisun ongelmaani!
Haluaisin lopettaa koko pillereiden syönnin.

Mutta sen jälkeen kuukautiseni palaisivat varmaan taas hyvin epäsäännöllisiksi, nyt ne on tulleet melkeen minuutilleen samaan aikaan aina. Aikaisemmin niitä jäi välistä ja muutenkin vuodot oli mitä sattuu, hyvin stressaavaa. Tätä en jaksaisi.
Toiseksi pillereiden avulla menkkojen siirto on hoitunut hyvin. Ja tietenkin kortsuhässäkkää ei ole ollut kun käyttää pillereitä.

En uskalla lähteä vaihtamaan pillereitä, pelkään uusien aloitusta, sen tuomia ongelmia ja haittavaikutuksia. Lisäksi pillereiden lopetus taas peloittaa kun en tiedä millaista sen jälkeen on, miten ne menkat tulee ja se kortsuhässäkkä.

Olen ymmärtänyt että cypretyl/diane nova on hyvin korkea hormoonista lääkettä. Eli jos vaihtaisin pienempi hormooniseen, eikö tästäkin olisi ongelmia sitten? Vuodot ehkä isompia kun kroppa tottunut isompaan hormooni pmäärään jne?

Mites te jotka oletta lopettaneet pillereiden syönnin kuinka on käynnyt? Voiko niiden syönnin lopettaa noin vaan.

Ja entä te jotka olette lopettaneet cypretylin tai diane novan syönnin, mihin olette vaihtaneet?
0126
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Neito78! kirjoitti:

Olen syönnyt 10 vuotta pillereitä, aluksi diane novaa joista vaihdoin ehkä 5 vuotta sitten cypretyliin.
Pillerit ovat toimineet, ihokin voi hyvin ja ehkäisy on hoitunut hyvin. Haitta vaikutuksia juuri ei ole ollut mutta kun nyt tajusin että johtuisiko haluttomuuteni pillereistä. Tästä on tullut iso ongelma minulle ja parisuhteelleni ja haluaisin ratkaisun ongelmaani!
Haluaisin lopettaa koko pillereiden syönnin.

Mutta sen jälkeen kuukautiseni palaisivat varmaan taas hyvin epäsäännöllisiksi, nyt ne on tulleet melkeen minuutilleen samaan aikaan aina. Aikaisemmin niitä jäi välistä ja muutenkin vuodot oli mitä sattuu, hyvin stressaavaa. Tätä en jaksaisi.
Toiseksi pillereiden avulla menkkojen siirto on hoitunut hyvin. Ja tietenkin kortsuhässäkkää ei ole ollut kun käyttää pillereitä.

En uskalla lähteä vaihtamaan pillereitä, pelkään uusien aloitusta, sen tuomia ongelmia ja haittavaikutuksia. Lisäksi pillereiden lopetus taas peloittaa kun en tiedä millaista sen jälkeen on, miten ne menkat tulee ja se kortsuhässäkkä.

Olen ymmärtänyt että cypretyl/diane nova on hyvin korkea hormoonista lääkettä. Eli jos vaihtaisin pienempi hormooniseen, eikö tästäkin olisi ongelmia sitten? Vuodot ehkä isompia kun kroppa tottunut isompaan hormooni pmäärään jne?

Mites te jotka oletta lopettaneet pillereiden syönnin kuinka on käynnyt? Voiko niiden syönnin lopettaa noin vaan.

Ja entä te jotka olette lopettaneet cypretylin tai diane novan syönnin, mihin olette vaihtaneet?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu