"Matt. 18:20
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Kysyin puhujaveljeltä, että onko tuo totta tuo Raamatun sana. Hän vastasi, että on. Mutta sillonhan on muitakin oikeita raamatullisia piirejä. Hän vastasi, että se tarkoittaa, kun vain oikeat uskovaiset eli vl:ät ovat koolla Jeesuksen nimissä. Mutta missä Raamatun kohdassa näin sanotaan?
Raamattu sanoo:
22
179
Vastaukset
- 4+13
"Matt. 18:20
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Tämä ei ollut vitsi vaan, "minun nimeeni" myös tarkoittaa oikeassa hengessä ("pyhässä hengessä"). Muut henget ovat Jumalan vastustajia. Niin täytyy olla.- tytti 87
jotkut haluavat olla koolla Jeesuksen nimessä ja sydämessään vilpittömästi pyytävät tätä, ei Jeesus sitä Raamatun mukaan kiellä sitä heiltä, päinvastoin, joten sinun edellä mainitsemasi kirjoitus Jumalan vastustajista ei pidä paikkaansa ja se tarkoittaa yksinomaan sinun kannaltasi SRK:n ja vl:ien vastustajista, joka on ihan eri juttu.
lahkoista mitään. Koko SRK;ta ei edes mainita missään, muuta kun varoitetaan ko. lahkosta. Varoituksessa sanotaan, että lopun ajalla tulee ryhmiä, jotka varstavat minut teiltä, varokaa niitä. Matt 24 ja lahkolisuus luetaan myös synniksi, joka vie pelastumis- mahdollisuuden, Gal. 5:20
epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, KIIHKOILU, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, LAHKOLAISUUS, 21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, EIVÄT SAA OMAKSEEN JUMALAN VALTAKUNTAA.
SRK on juuri lahko, - vain meillä on pelastus????
Kysymys on todella aiheellinen.
SRK saarnaajat vain eivät tunne Raamattua, joten selitän tämän kohdan Raamatulla.
Miksi kerrotaan näin; - 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
Siksi, että se mahdollistaa yhteyden Jeesukseen ilman seurakuntaa, jolloin seurakunnan fokus on näissä kahdessa jopa.
Uudestisyntynyt kristitty on aina lähellä Jeesusta, mutta Hän on heidän keskellään aina kun kokoonnutaan. Miten muuten olisi mahdollista kokoontua paikoissa, missä ei ole oma kotiseurakunta, Jeesuksen eteen, ellei tätä lupausta olisi, hyvänä esimerkkinä vaikka sairaala- vierailu.
Kävin eilen katomassa ystävääni sairaalassa ja rukoilimme. Tämä Raamatun kohta kirkastui entisestään ja Jumalan lupaama Henki oli myös läsnä, kirkasten Jeesusta Kristusta. Paraneminen sai hyvää vauhtia.
Kyseistä UT;n kohtaa edeltää myös jakeita, joka mahdollistaa harhautuneen veljen ohjaamisen Jeesuksen läsnä ollessa.
Jae 15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi KAHDEN KESKEN. JOS HÄN KUULEE SINUA, OLET VOITTANUT HÄNET TAKAISIN.
16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä jokainen asia ON VAHVISTETTAVA kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
Tätä käyttivät VL saatana saarnaajat – 70 luvulla Häikäilemättömästi KIRKASTAMAAN OMAA LAHKOAAN, ja ihmisiä kiusattiin hirteen ja millisairaalaan.
Siellä ei vaan ollut läsnä Messiasta, sillä Messiaan luokse piti hakea, eikä mihinkään ihmisten keksimiin lahkoihin. Juuri TÄLLÖIN LÄHTI SRK;sta PYHÄ HENKI, ja sen jälkeen ei ole armolahjoja esiintynyt, kuten kristillisessä seurakunnissa.
Että silleen.
Kes.- utelias 3.
lainaus:: lahkoista mitään. Koko SRK;ta ei edes mainita missään, muuta kun varoitetaan ko. lahkosta."""
puhutaanko siellä nokianliikkeestä, tai kempeleläisistä?
;) - Kalle naapurista
utelias 3. kirjoitti:
lainaus:: lahkoista mitään. Koko SRK;ta ei edes mainita missään, muuta kun varoitetaan ko. lahkosta."""
puhutaanko siellä nokianliikkeestä, tai kempeleläisistä?
;)etsiä, jos sinulla on Raamattu.
Vaikutat tois typerykseltä.
Käsiittäkseni siellä maintaan Kesitaksen heimosta Israelista, ennmän kun lestoista. - pissa.
Kalle naapurista kirjoitti:
etsiä, jos sinulla on Raamattu.
Vaikutat tois typerykseltä.
Käsiittäkseni siellä maintaan Kesitaksen heimosta Israelista, ennmän kun lestoista.sinä vaikutat huumehörhöltä
- 8-8
eli teki syntiä! sun pitää nuhdella häntä ja kehoittaa parannukseen.
- weha.
asinyhteydessä puhutaan Jumalan seurakunnasta, niistä joilla on sama kirkko ja usko. Opetus on vain yhdenlaista, koska Raamattu Pyhä Henki opettaa vain yhdellä oikealla tavalla tänäänkin. muut on eriseuroja. Siinä ei siis puhuta eriseurojen kokoontumisesta mitään mitään.
Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä. - tytti 87
weha. kirjoitti:
asinyhteydessä puhutaan Jumalan seurakunnasta, niistä joilla on sama kirkko ja usko. Opetus on vain yhdenlaista, koska Raamattu Pyhä Henki opettaa vain yhdellä oikealla tavalla tänäänkin. muut on eriseuroja. Siinä ei siis puhuta eriseurojen kokoontumisesta mitään mitään.
Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.kuin Laestadius aikanaan, että babtisteissa taitaa olla enemmän uskomassa olevia kuin meitä täällä meidän ry:ssä, niin omat puhujaveljemme eivät pitäisi siitä puheesta ollenkaan. Tai pitäisin niinkuin Raattamaa jonkun suoraan Raamattua lukemalla tulleen uskoontuloa oikeana tai jopa kaikkein puhtaimpana Jumalan kosketuksena, niin ei sekän olisi hyvä juttu. Tai että hyväksyn ehkäisyn, kuten serkkuni Espoon ry:ssä, syntien anteeksiantamuksen myös kirjallisessa muodossa jne. Se siitä yhteisestä uskosta, mitä weha tuossa kirjoittaa. Ettei vaan me ole juuri se eriseura. Miettikäämme sitä!
- Hilma -87
tytti 87 kirjoitti:
kuin Laestadius aikanaan, että babtisteissa taitaa olla enemmän uskomassa olevia kuin meitä täällä meidän ry:ssä, niin omat puhujaveljemme eivät pitäisi siitä puheesta ollenkaan. Tai pitäisin niinkuin Raattamaa jonkun suoraan Raamattua lukemalla tulleen uskoontuloa oikeana tai jopa kaikkein puhtaimpana Jumalan kosketuksena, niin ei sekän olisi hyvä juttu. Tai että hyväksyn ehkäisyn, kuten serkkuni Espoon ry:ssä, syntien anteeksiantamuksen myös kirjallisessa muodossa jne. Se siitä yhteisestä uskosta, mitä weha tuossa kirjoittaa. Ettei vaan me ole juuri se eriseura. Miettikäämme sitä!
oli 74 000 sanankuulijaa, roima ylitys odotuksiin
espoon ryllä en ole käynyt, helsingissä olen, siellä pikkuserkkuni ilmoitti ettei ehkäise, hänen sisarensa on samaa mieltä Loimaalla. Sen sijaan luodossa asuva äitinio sisar joka on esikoislestadioalinen, hänellä on 17 lasta, ja ikävöi haikeana kun ei vaihdevuosien jälkeen enää kykene lapsia saamaan
suhteellista kaikki tyynni - 4+7
Hilma -87 kirjoitti:
espoon ryllä en ole käynyt, helsingissä olen, siellä pikkuserkkuni ilmoitti ettei ehkäise, hänen sisarensa on samaa mieltä Loimaalla. Sen sijaan luodossa asuva äitinio sisar joka on esikoislestadioalinen, hänellä on 17 lasta, ja ikävöi haikeana kun ei vaihdevuosien jälkeen enää kykene lapsia saamaan
suhteellista kaikki tyynnihaluavat lisääntyä hallitsemattomasti kuin citykanit.
- 12+31
4+7 kirjoitti:
haluavat lisääntyä hallitsemattomasti kuin citykanit.
Jotkut taas eivät halua lisääntyä lainkaan, kuten esim. te homot
- Ihminen.
12+31 kirjoitti:
Jotkut taas eivät halua lisääntyä lainkaan, kuten esim. te homot
Köyritkö äiti-kania vähintään 3 kertaa päivässä? Onko teillä jo 27 vl-pikkukania?
- weha.
tytti 87 kirjoitti:
kuin Laestadius aikanaan, että babtisteissa taitaa olla enemmän uskomassa olevia kuin meitä täällä meidän ry:ssä, niin omat puhujaveljemme eivät pitäisi siitä puheesta ollenkaan. Tai pitäisin niinkuin Raattamaa jonkun suoraan Raamattua lukemalla tulleen uskoontuloa oikeana tai jopa kaikkein puhtaimpana Jumalan kosketuksena, niin ei sekän olisi hyvä juttu. Tai että hyväksyn ehkäisyn, kuten serkkuni Espoon ry:ssä, syntien anteeksiantamuksen myös kirjallisessa muodossa jne. Se siitä yhteisestä uskosta, mitä weha tuossa kirjoittaa. Ettei vaan me ole juuri se eriseura. Miettikäämme sitä!
Laestadius ei puhunut mitään lestadiolaisista, niinkuin sanot, vaan hän puhui kirkon tilasta. Laestadius teki selvän eron aikanaan uudestikastajiin, kun huomasi omavanhurskauden siemenen siellä itävän. Tämän tiedän todeksi.
Lars-Levi ei ollut tämän uskon perustaja, vaan herätyksen tuoja. Jumalan seurakunta on totuuden patsas ja perustus.
1.Tim.3:15. "Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus".
Ion katekismuksen kolmas uskonkohta:
Pyhä Henki saattaa meidät ensiksi pyhien yhteyteen, seurakunnan helmaan, jonka välityksellä hän meille saarnaa ja vie meidät Kristuksen tykö. Me emme näet, sinä enkä minä, totisesti voisi vähääkään Kristuksesta tietää emmekä häneen uskoa ja häntä Herraksemme saada; ellei Pyhä Henki sitä evankeliumi saarnan kautta tarjoaisi ja helmaamme lahjana laskisi. Työ on tapahtunut ja täytetty: onhan Kristus meille aarteen kärsimyksellään ja kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut ja ansainnut. Jos tämä teko jäisi salaan, kenenkään tietoon tulematta, se olisi turha ja hyödytön; mutta Jumala on, ettei aarre jäisi haudatuksi, vaan joutuisi käytäntöön ja nautitavaksi, antanut sanan tulla esiin julistettavaksi, antanut Pyhän hengen sitä tuomaan ja omistamaan meille tuon lunastusaarteen. Pyhitys onkin vain yksinkertaisesti saattamista Herran Kristuksen tykö tätä hyvyyttä saarnaamaan. Mutta tähän emme voi itsestämme päästä".
Tärkeä jatko:
"Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että sen käsittävät; omistavat ja siinä riippuvat ja siinä pysyvät.
Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo" - 12+19
Ihminen. kirjoitti:
Köyritkö äiti-kania vähintään 3 kertaa päivässä? Onko teillä jo 27 vl-pikkukania?
olet katkera? kerro se meille!
- tytti 87
Hilma -87 kirjoitti:
suhteellista kaikki tyynniHilma 87 vastauksesta! Hyvä, että näin on ja uskon itsekin niinkuin sanoit, mutta ei se myöskään sulje pois sitä, mistä kirjoitin. Ei suuri ihmismääräkään todista siitä, että ollaan oikeassa. Uskon asioissa on vaarallista sanoa ; se on suhteellista, koska esim. Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä." Siinä ei ole mitään suhteellista, peittelyä tai valhetta.
- Hilma -87
tytti 87 kirjoitti:
Hilma 87 vastauksesta! Hyvä, että näin on ja uskon itsekin niinkuin sanoit, mutta ei se myöskään sulje pois sitä, mistä kirjoitin. Ei suuri ihmismääräkään todista siitä, että ollaan oikeassa. Uskon asioissa on vaarallista sanoa ; se on suhteellista, koska esim. Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä." Siinä ei ole mitään suhteellista, peittelyä tai valhetta.
*Ei suuri ihmismääräkään todista siitä, että ollaan oikeassa'
Miten tuollainen tuli edes mieleen? Puhuin suhteellisuudesta, en muusta! Muslimeillakin on isoja perheitä. - Hilma -87
weha. kirjoitti:
Laestadius ei puhunut mitään lestadiolaisista, niinkuin sanot, vaan hän puhui kirkon tilasta. Laestadius teki selvän eron aikanaan uudestikastajiin, kun huomasi omavanhurskauden siemenen siellä itävän. Tämän tiedän todeksi.
Lars-Levi ei ollut tämän uskon perustaja, vaan herätyksen tuoja. Jumalan seurakunta on totuuden patsas ja perustus.
1.Tim.3:15. "Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus".
Pyhä Henki saattaa meidät ensiksi pyhien yhteyteen, seurakunnan helmaan, jonka välityksellä hän meille saarnaa ja vie meidät Kristuksen tykö. Me emme näet, sinä enkä minä, totisesti voisi vähääkään Kristuksesta tietää emmekä häneen uskoa ja häntä Herraksemme saada; ellei Pyhä Henki sitä evankeliumi saarnan kautta tarjoaisi ja helmaamme lahjana laskisi. Työ on tapahtunut ja täytetty: onhan Kristus meille aarteen kärsimyksellään ja kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut ja ansainnut. Jos tämä teko jäisi salaan, kenenkään tietoon tulematta, se olisi turha ja hyödytön; mutta Jumala on, ettei aarre jäisi haudatuksi, vaan joutuisi käytäntöön ja nautitavaksi, antanut sanan tulla esiin julistettavaksi, antanut Pyhän hengen sitä tuomaan ja omistamaan meille tuon lunastusaarteen. Pyhitys onkin vain yksinkertaisesti saattamista Herran Kristuksen tykö tätä hyvyyttä saarnaamaan. Mutta tähän emme voi itsestämme päästä".
Tärkeä jatko:
"Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että sen käsittävät; omistavat ja siinä riippuvat ja siinä pysyvät.
Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"oletko kirkko herra ? siviili ammatil tasi ?
- tytti 87
weha. kirjoitti:
Tärkeä jatko:
Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo""Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"
Todella Kristuksesta meidän tulee saarnata! Hän on seurakuntamme johtaja ja pää. Hänen sanaansa me uskomme ja Häntä seuraamme ja vain Hänen kauttaan on syntien anteeksiantamuksemme.
Hienoa weha! - weha.
tytti 87 kirjoitti:
"Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"
Todella Kristuksesta meidän tulee saarnata! Hän on seurakuntamme johtaja ja pää. Hänen sanaansa me uskomme ja Häntä seuraamme ja vain Hänen kauttaan on syntien anteeksiantamuksemme.
Hienoa weha!Kohta siis puhuu Pyhän Hengen virasta: "...seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"
Seurakunnan avutta, ei voi tulla Kristuksen luokse, niinkuin uskonpuhdistaja toteaa.
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Kaikilla Pyhän Hengen papeilla on siis tämä voima ja valta. Tätä valtaa ei ole eriseuroilla, joita on Raamatussa käsketty karttamaan, hengellisessä mielessä. Pelkkä Sanan virka ei siis synnytä elävää uskoa. - Kitkeryyttä välillä
12+19 kirjoitti:
olet katkera? kerro se meille!
Tunnetusti 99% katkeruustapauksista johtuu vanhoillislestadiolaisuuden pilaamasta lapsuudesta ja nuoruudesta.
Toivottavasti Sinun ei enää tarvitse kysellä tällaisia perusasioita.
- 2+8=?
Vanhoillislestadiolaisille on tärkeää kokoontua suuriin laumoihin, joissa taatusti on enemmän väkeä kuin Jeesuksen mainitsemat kaksi tai kolme. Kummallisen usein tämäkin unohtuu puhujaveljiltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122256- 1081108
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,261096Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki5954Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101865- 86855
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573