"Vuokra-asunnoista on syntymässä tänä syksynä kovempi kilpailu kuin vuosiin, suuret vuokravälitysyritykset arvioivat.
"Näin vilkasta oli viimeksi kymmenen vuotta sitten", sanoo Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola".
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kilpailu vuokra-asunnoista on yhä ankarampaa/1135258465226?ref=rss
Asunnonetsijän urakka vain vaikeutuu, jos tavoittelee asuntoa ns. yleishyödylliseltä taholta. Esimerkiksi Helsingin kaupungin asuntojonossa on tällä hetkellä 19 000 aktiivista hakijaa. Vuosittain asuntoja vapautuu 3 000.
Maan suurin vuokranantaja VVO puolestaan arvioi, että tämän hetken 5 000 hakijan jono kasvaa syksyllä 7 000:een.
Kilpailu vuokra-asunnoista on
73
2848
Vastaukset
- herätys suomi.
Vuokraasuntojen rakentaninen pitäisi lopettaa heti. koska näistä luolista tulee lusmu-losten piilopaikkoja, joissa haaveilija vetää viinaa/pizzaa veronmaksajien laskuun, veronmaksajat maksaa yhden tällaisen vuokra kämpän kulut ja ruoka/viinalaskut seuraavat 50 vuotta. Artic-cirkel.lle pitää rakentaa vai o istus asuntoja, koska näin saadaan esm. narkinalku ruotuun. näille jotka kyttää veronmaksajien tekemiä vuokra asuntoja on Osiotettava Sänkypaikja yhteismajoituksesta. sekä siellä höyryävä soppakattila. EI saa jakaa vastikeetonta rasaa
- Älä ole rasisti
Pitäähän sompuille ja muille pakolaisille löytyä katto päänpäälle !
- aamujumppa
Kerro minulle millainen on ihminen jonka mielestä toiset ansaitsevat asua taivasalla koska he eivät tietenkään liity mitenkään sinun täydellisyyteesi? Vastauksen mukainen ihminen olet sinä joka vastustat vuokra-asuntoja. Tai- kerro millainen pankkiiri antaa lainaa ihmiselle joka ei saa pysyvää työpaikkaa? Tätä ajatusleikkiä en ajan puutteen vuoksi jaksa jatkaa piudempään. Mutta tiedä ettei kukaan vuokra-asunnossa asu ilman syytä. Eikä se syy ole loisimishalu - tai mistä hitosta sen halusit tuoda ainoana esille? Kyllä se syy on tämän nykypäivän kaikkien sumien yhteensumma. Hukassa olet ihmisparka halveksuntasi vuoksi. Itse vain häpeän mutten halveksu kuin kaltaisiasi typeryksiä. Toivottavasti sairaus iskee sinuun ja näet miksi joudut asumaan ylihinnoitetussa vuokra-asunnossasi asumistuella joka maksetaan kelan uteluiden jälkeen tilillesi kaikkien verovaroilla siksi, että hinnat ovat ei-omistusasunnoissakin ylisuuret ja kaikki maksavat asumistukia verovaroista, kuten sinäkin maksat kaikesta kaikkea mahdollista veroa.
Vuokra-asunnot ovat ainoa vaihtoehto, koska muita järkeviä ei ole. - Raha ei lopu
aamujumppa kirjoitti:
Kerro minulle millainen on ihminen jonka mielestä toiset ansaitsevat asua taivasalla koska he eivät tietenkään liity mitenkään sinun täydellisyyteesi? Vastauksen mukainen ihminen olet sinä joka vastustat vuokra-asuntoja. Tai- kerro millainen pankkiiri antaa lainaa ihmiselle joka ei saa pysyvää työpaikkaa? Tätä ajatusleikkiä en ajan puutteen vuoksi jaksa jatkaa piudempään. Mutta tiedä ettei kukaan vuokra-asunnossa asu ilman syytä. Eikä se syy ole loisimishalu - tai mistä hitosta sen halusit tuoda ainoana esille? Kyllä se syy on tämän nykypäivän kaikkien sumien yhteensumma. Hukassa olet ihmisparka halveksuntasi vuoksi. Itse vain häpeän mutten halveksu kuin kaltaisiasi typeryksiä. Toivottavasti sairaus iskee sinuun ja näet miksi joudut asumaan ylihinnoitetussa vuokra-asunnossasi asumistuella joka maksetaan kelan uteluiden jälkeen tilillesi kaikkien verovaroilla siksi, että hinnat ovat ei-omistusasunnoissakin ylisuuret ja kaikki maksavat asumistukia verovaroista, kuten sinäkin maksat kaikesta kaikkea mahdollista veroa.
Vuokra-asunnot ovat ainoa vaihtoehto, koska muita järkeviä ei ole.Nykytrendi on pääomittaa pankkeja valtion lainoilla, jotta pankit voisivat lainata kymmeniä kertoja enemmän luottoina.
Pankit luovat riskittä lainan tyhjästä asiakkaan tilille kaupankäyntiä varten. Asiakkaan varallisuus on pankin omalla tilillä, joten varallisuuden menettämisen pelkoa ei pankilla ole, eikä asiakas voi jäädä velkaa pankille. Asuntojen hinta ei putoa, joten pankit voi myydä ulosotetun asunnon tappiota.
Pankeilla täytyy olla rahoista 0-12 % Reservissä, riippuen asiakkaan riskiluokituksesta jne. Pankki lainaa asiakkaalle rahat ja summa voi olla asiakkaan pääomasta 10-400 kertainen. Näin pankki sai tyhjästä vivutettua pääomaansa lainaamansa summan verran, lainatakseen kyseisen summan seuraaville asiakkaille - velalliselle
Raha ei lopu kirjoitti:
Nykytrendi on pääomittaa pankkeja valtion lainoilla, jotta pankit voisivat lainata kymmeniä kertoja enemmän luottoina.
Pankit luovat riskittä lainan tyhjästä asiakkaan tilille kaupankäyntiä varten. Asiakkaan varallisuus on pankin omalla tilillä, joten varallisuuden menettämisen pelkoa ei pankilla ole, eikä asiakas voi jäädä velkaa pankille. Asuntojen hinta ei putoa, joten pankit voi myydä ulosotetun asunnon tappiota.
Pankeilla täytyy olla rahoista 0-12 % Reservissä, riippuen asiakkaan riskiluokituksesta jne. Pankki lainaa asiakkaalle rahat ja summa voi olla asiakkaan pääomasta 10-400 kertainen. Näin pankki sai tyhjästä vivutettua pääomaansa lainaamansa summan verran, lainatakseen kyseisen summan seuraaville asiakkailleVelkojen määrä on huomattavasti suurempi kuin koko rahamäärä. Rahaa ei siis riitä kaikille velallisille. Joidenkin on luovuttava lainan vakuudesta esim asunto-osakkeesta, jotta toisilla olisi varaa maksaa velkansa. Tämäkään ei vielä riitä, koska lainavakuudet eivät lyhennä velkaa täysmääräisesti niiden arvon alenemisen vuoksi paitsi asuntojen kohdalla
Maksamasi korot ovat aina pois jonkun toisen pääomasta. - Maksava
Kuule sinä viisas kaikkitietävä omasta mielestä.
Olen itse kiinteistönvälittäjä (20v.)..myyn asuntoja sekä vuokraan.
Tuloillani hyvin ostaisin vuosien jälkeen oman asunnon.
Mutta asun vuokralla kaupungin hallinnoivan yhtiön kerrostalossa ja maksan vuokran joka kuukausi ITSE OMISTA TULOISTA.
Talo on osakeyhtiö pohjainen ja istun yhtiön hallituksessa.
Suurin osa asukkaista maksaa itse vuokransa (80 kpl asuntoa), ei juurkaan rästejä ym. vaihtuvuus pieni ja huom. osassa merinäköala. Vuokra 8,27€/m². Joka huoneistossa oma sauna, hyvin varustettuja, autopaikka katospaikka osalla.
Kaupungin keskustaan n. 3km...ihmettele tätä.
Ei kaikki vuokralla asuvat ole kuule yhteiskunnan varoilla asuvia...niitä löytyy nykyään paljon omistusasunnoista ja niissä varsinkin osassa asunnoissa jos jatakin porukaa sekä sellaisessa kunnossa asunnot ja rappukäytävät että mietin mitä yhtiön hallituksen henkilöt ja asukkaat eivät välitä..
luusereita löytyy useasti ok-taloista ym. omistusasunnoista.
Hyvää asumista vaan kaikille, oli sitten vuokralla tai omistusasunnon lainaveloissa. - Santeri777
Onpas poika katkera kun joutuu alistumaan ja nöyrtymään rotan tasolle, toivoo että vielä löytyisi edes joku jolla menisi vielä surkeammin (näkyy kirjoituksesta ja tyylistä, kokeile elämää selvinpäin välillä).
Itse olet elämäntapasi valinnut ja rotan rooliin alistunut, et muuhun nähtävästi kykene.
Uutispommina kerron sinulle että tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Sama koskee asuntoja, miksi kituuttaa pankin orjana kun se loppupeleissä on täysin turhaa.
Keski-euroopassa on enemmän sääntö kuin poikkeus että ihmisillä on vuokra-asunto, harva haluaa omaa, sivistysvaltioissa keskitytään olennaiseen eli elämään ja täällä sivistyksen ulkopuolella (suomessa) keskitytään keräämään käpyjä ja kärvistelemään täysin joutavista ja elämää haittaavista asioista kuten velkavankeus pankille.
Nämä velkavankeudessa elävät rotat vikisee kurjuuttaan ja haluavat että muutkin kituuttavat ja kärsivät heidän laillaan jemmassa pienissä koloissaan, sorry poika, älykäs ihminen ei tuohon ansaan lennä. - itsemaksava
Maksava kirjoitti:
Mutta asun vuokralla kaupungin hallinnoivan yhtiön kerrostalossa ja maksan vuokran joka kuukausi ITSE OMISTA TULOISTA.
Suurin osa asukkaista maksaa itse vuokransa (80 kpl asuntoa), ei juurkaan rästejä ym. vaihtuvuus pieni ja huom. osassa merinäköala. Vuokra 8,27€/m². Joka huoneistossa oma sauna, hyvin varustettuja, autopaikka katospaikka osalla.
Ei kaikki vuokralla asuvat ole kuule yhteiskunnan varoilla asuvia...niitä löytyy nykyään paljon omistusasunnoista ja niissä varsinkin osassa asunnoissa jos jatakin porukaa sekä sellaisessa kunnossa asunnot ja rappukäytävät että mietin mitä yhtiön hallituksen henkilöt ja asukkaat eivät välitä..
Hyvää asumista vaan kaikille, oli sitten vuokralla tai omistusasunnon lainaveloissa.Samaa mieltä ja täällä mummi joka maksaa myös itse vuokransa ja tiedän asukasaktiivina, että valta-osa vuokralaisista on valinnut vapaa-ehtoisesti vuokra-asumisen ja maksaa sentilleen itse asumiskulut, Ei mitään tukia mistään. On väärin luulla, että ns kaupungin vuokrataloissa asuu "sosiaalitapauksia". Heitä on ja heille pitää lain mukaan osoittaa asunto, mutta edellytetään häiriötöntä asumista. Jos se ei onnistu lentää pois. Nähty muutamia kertoja. Omassa talossa asunut joskus häirikkö(jä) mutta he laitettu ruotuun. Edullinen vuokra, kaunis piha grillikatoksineen. Vuokra-asumisen tulee olla kilpailukykyinen vaihto-ehto omistusasumiselle.
- Liivinmaa
Maksava kirjoitti:
Hyvää asumista vaan kaikille, oli sitten vuokralla tai omistusasunnon lainaveloissa.Kaikki laiskathan asuvat vuokrataloissa,sanoi Kimingin Pekka.
- Stefan Maksava
Liivinmaa kirjoitti:
Kaikki laiskathan asuvat vuokrataloissa,sanoi Kimingin Pekka.
Montakohan kerrostalon-rivitalon asukasta korjaa-siistii yhtiössä talkoilla omistusasunnoissa?
Monet vuokratalon aktivistit pitää pihat ja paikat kunnossa..vaikuttaa muuten vuokraan positiivisesti..
Tiedän..kuten itsemaksava mummikin... sinulle aurinkoista kesää..meidäthän pidetään asukastoimkuntien kokouksissa selvillä asioista kerran pari vuodessa.miten on omistusasunnoiden laita. - itsemaksava
Stefan Maksava kirjoitti:
Montakohan kerrostalon-rivitalon asukasta korjaa-siistii yhtiössä talkoilla omistusasunnoissa?
Monet vuokratalon aktivistit pitää pihat ja paikat kunnossa..vaikuttaa muuten vuokraan positiivisesti..
Tiedän..kuten itsemaksava mummikin... sinulle aurinkoista kesää..meidäthän pidetään asukastoimkuntien kokouksissa selvillä asioista kerran pari vuodessa.miten on omistusasunnoiden laita.tosiaan asukkaat kunnostavat talkoilla pihaa, pidämme laitamme istutuksia ja kesäkukkia. Joka kevät ja syksy talkoot , vuoden mittaan lukuisia illanviettoja grillikodalla/pihalla/kerhohuoneella. Kaikki on kiinni asukkaiden viitseliäisyydestä ja yhteishengestä jota meillä sattuu olemaan. Ei suinkaan kaikki osallistu, mutta riittävästi osallistuu ja häiriöitä ei ole. On täysin oma vika jos marisee verhojen takana kun mukaan saa tulla.
- Ehottomasti
Olipa huolestuttava uutinen kun tars saaha ihmisen vuokra-asuntoa kun ei kaikil oo varaa omistusasuntoon. Ja sitten ne vuokratakuut ois ehottomasti kiellettävä lailla kun mites kellään on 2-3kk vuokraa heti maksaa. Valinnan varaa tulisi olla. Niin ettei tarttis slummialueilta vuokrata. Mitään yhteis asuntoja ei tule edes ajatellakkaan ihmisille tarjota. Kyllä yksityisyys pitää olla. Oma RaUHa. Myös nihkeät isännoitsijat tulisi saada ruotuun.
- no ;)
Hei,
missäs me ja moni muu ihan tavallinen työssäkäyvä asuu? Taivasalla?
Asunnot ovat huimissa hinnoissa täällä pääkaupunkiseudulla ja useimpien on täällä vaan asuttava esimerkiksi työn vuoksi. Kaikilla ei ole kuitenkaan vakuuksia tarpeellisen isoon asuntoon tai on opiskelija tai työnperässä jatkuvasti muuttava yms. Samoin kuin asuntojen hinnat ovat vuokrat ovat yksityisellä markkinoilla moninkertaiset. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla samoin on varmaan muuallakin suhteessa tulotasoon.
Joten kolikolla on aina toinenkin puoli. Ja miten kävisi ns. köyhien yksinhuoltajien, vanhuksien yms... kaikki emme voi olla töissä johtajina, menestyvinä myyntitykkeinä tai urakoitsijoina/yrittäjinä... muissakin ammateissa pitää olla tekijänsä. Onneksi on heitä, joille esimerkiksi opettajan työ kelpaa, vaikka palkkaus onkin, mitä on ja sillä yksistään ei pitkälle pötki. Sillä ilman huonosti palkattuja alkuperäissuomalaisia ja vielä huonommin palkattuja maahanmuuttajia meillä menisi Suomella todella hullusti. Siis Teetkö sinä niitä hommia, mitkä kelpaavat maahanmuuttajille, vaikkapa lääkärin tai insinöörin koulutuksella, sillä aika monella maahanmuuttajalla on korkeampi koulutus kuin mitä duunaavat täällä Suomessa.
Että kannattaa vähän käyttää todella päätään ja ajatella asioita toiseltakin suunnalta :) - työssäkäyvä veronmak
kaikki ei ole syntyneet kultalusikka suussa...itse maksan vuokran..ei mitään avustuksia...toisilla on taas elämäntilanne sellainen , että eivät saa töitä vaikka vuokra-asunto olisi... joutaisit sinäkin kokemaan jotain elämästä..
- oma valinta
Oletko tietoinen, että missään muualla maailmassa ei ole näin yleistä osake-asuntojen omistaminen kuin Suomessa. Maailmalla yleisesti ihmiset asuvat vuokralla. Oletko myös tietoinen, että monet ihmiset eivät näe mitään järkeä osake-asunnon ostamisessa. On täysin järjen vastaista ottaa korkeakorkoista lainaa pankeilta ja täten ylläpitää suurpääoman omistajien eliitti ryhmää. Oletko ajatellut että vuokralla asuminen on ihmisen oman vapaantahdon valinta? Oletko yleensä ikinä ajatellut yhtään mitään?
- Tuliska
Älä ole rasisti kirjoitti:
Pitäähän sompuille ja muille pakolaisille löytyä katto päänpäälle !
suomalaisille ja kohtuu vuokra. Kaikilla ei ole pohattasukua eikä mahtavaa palkkaa. Jokainen tarvii asunnon. Ei kaikki ole huumetteliota eikä juopottelijoita, niin että turha yleistellä koko suomalaista kansaa. Vuokra-asuntoja lisää , on yksinäisiä, lapsiperheitä, vanhuksia. Heitä jotka joutuvat työnsä takia vaihtamaan usein kuntaa. Harvemmin sitä muutetaan taloselässä, kun ei olla kotiloita. Omistus asuntoa on hankala kantaa.Jokainen tarvitsee asunnon jo säidenkin takia. Turha yleistää kaikkia vuokra-asuntoja tarvitsevia miksikään lusmu-losteiksi.
- JOO JOO
Stefan Maksava kirjoitti:
Tiedän..kuten itsemaksava mummikin... sinulle aurinkoista kesää..meidäthän pidetään asukastoimkuntien kokouksissa selvillä asioista kerran pari vuodessa.miten on omistusasunnoiden laita.Minkä takia maksaa vuokraa kun saman verran lyhennät omaa pois???? JA KYLLÄ MEIDÄN TALOYHTIÖS KAIKKI OSALLISTUU JOLLAI TAPAA SIIHEN MILTÄ YMPÄRISTÖ NÄYTTÄÄ!!!!! ERI ASIA TAITAA OLLA ISOMMIS KAUPUNGEIS KUN IHMISET EI VAAN YKSINKERTAISESTI VÄLITÄ!!!!!
- just juuh
Maksava kirjoitti:
Hyvää asumista vaan kaikille, oli sitten vuokralla tai omistusasunnon lainaveloissa.Parempi se lainavelka nyt ja muutaman vuoden päästä oma asunto josta saa sitten tuloja itselle!!!! Kävikös lainavelois se mieles ???????????????????????
- vapaudesta nauttiva
Tuliska kirjoitti:
suomalaisille ja kohtuu vuokra. Kaikilla ei ole pohattasukua eikä mahtavaa palkkaa. Jokainen tarvii asunnon. Ei kaikki ole huumetteliota eikä juopottelijoita, niin että turha yleistellä koko suomalaista kansaa. Vuokra-asuntoja lisää , on yksinäisiä, lapsiperheitä, vanhuksia. Heitä jotka joutuvat työnsä takia vaihtamaan usein kuntaa. Harvemmin sitä muutetaan taloselässä, kun ei olla kotiloita. Omistus asuntoa on hankala kantaa.Jokainen tarvitsee asunnon jo säidenkin takia. Turha yleistää kaikkia vuokra-asuntoja tarvitsevia miksikään lusmu-losteiksi.
Ei jokaisella ole tarvetta kerätä omaisuutta ympärilleen haittaamaan elämää.
- makeke
Kirjoituksesi paljastaa henkisen tasosi. Oletko varmasti suorittanut peruskoulun oppimäärän, kirjoitusvirheitä vilisemällä ? Mene kouluun ja opi, älä puutu toisten asioihin.
- Vuokraisäntä..
Vuokralle tarjotaan yksiö, vuokran maksu ei rahana, vaan tiukkana hyödykkeenä. Mieluimmin posliini sellaisena.
- Late Lapista.
Olen antanut kertoa itselleni, jotta hesastakin löytyy sompulle asunto, heti kun se on rantautunut Suomeen! MIKSIKÄHÄN asuntoa ei löydy Suomalaiselle ? ei edes Suomalaiselle veronmaksajalle!
Late Lapista.- vesuvius
Suomalaiselle löytyy tätänykyä vain verovelvollisuus ja vastuu sompuista! Muista nyt ihan historiaa, mutta jos Somalia olikin Suomen siirtomaa, kuten Romaniakin sekä puolet muuta maailmaa, jota rahoitamme?
- winterheart89
Pitkään sain etsiä yksiötä mutta lopulta tuli hetki jolloin oli liikkeellä oikeaan aikaan ja pääsin ensimmäisenä näkemään asunnon. Sopimushan siitä tuli. Vuokratilanne ei ole ainoastaan paha Helsingissä, kyllä muuallakin suomessa osataan vuokran hintoja hinata ylös.
- rahasta ei pulaa
Tässä on suomeksi tekstitetty ohjelma, joka kertoo kuin tavaroita tai asuntoja voi jokainen ostaa ilman rahaa.
http://www.youtube.com/watch?v=3EqnHXQLUbc&feature=channel- Seuraamukset?
Jokaista korkomaksua vastaan on löydyttävä jotain ylimääräistä, jotta kykenisimme maksamaan korot.
Yrityksien on nostettava hintoja tai lisättävä myyntiää. Myynnin lisääminen tarkoittaa hintojen laskemista ja ylituotantoa siis myyntiä suuremmallejoukolle ihmisiä. Seuraamuksena on työpaikkojen menetyksiä ja konkursseja.
Julkinen talous joutuu korotamaan veroja aiheuttaen yrityksille rahavarojen vähenemistä supistaen yrityksien kykyä maksaa veroja ja aiheuttaen julkisen talouden valkaantumisen lisää korkomaksuja.
Kuluttajat joutuvat tekemään töitä enemmän ja ottamaan uutta velkaa pidemmillä lananmaksuajalla ja korkemmalla korolla. Kilpailu töistä pienentää myöskin ansituloja.
Yritykset eivät voi mydä enempää, koska kuluttajilla ei ole rahaa. Julkinen talous leikkaa veroja yrittäen kasvataa ostovoimaa.
Realitalous rajoittuu saatavilla oleviin luonnonvaroihin. Realitalous ei pysy finanssitalouden vauhdissa kysynnän ja tarjonnan suhteen. - totta,
Seuraamukset? kirjoitti:
Jokaista korkomaksua vastaan on löydyttävä jotain ylimääräistä, jotta kykenisimme maksamaan korot.
Yrityksien on nostettava hintoja tai lisättävä myyntiää. Myynnin lisääminen tarkoittaa hintojen laskemista ja ylituotantoa siis myyntiä suuremmallejoukolle ihmisiä. Seuraamuksena on työpaikkojen menetyksiä ja konkursseja.
Julkinen talous joutuu korotamaan veroja aiheuttaen yrityksille rahavarojen vähenemistä supistaen yrityksien kykyä maksaa veroja ja aiheuttaen julkisen talouden valkaantumisen lisää korkomaksuja.
Kuluttajat joutuvat tekemään töitä enemmän ja ottamaan uutta velkaa pidemmillä lananmaksuajalla ja korkemmalla korolla. Kilpailu töistä pienentää myöskin ansituloja.
Yritykset eivät voi mydä enempää, koska kuluttajilla ei ole rahaa. Julkinen talous leikkaa veroja yrittäen kasvataa ostovoimaa.
Realitalous rajoittuu saatavilla oleviin luonnonvaroihin. Realitalous ei pysy finanssitalouden vauhdissa kysynnän ja tarjonnan suhteen.Deflaatiota ei päättäjät anna enään tapahtua. Rahaa tehdään vaikka väkisin, helpolla luotolla kelpaamattomille lainanottajille, julkisen talouden kuluja kasvattamalla tai tarjoamalla rahattomille pankeille miljardien eurojen tukipaketit.
- Rahalla saa ja....
Seuraamukset? kirjoitti:
Realitalous rajoittuu saatavilla oleviin luonnonvaroihin. Realitalous ei pysy finanssitalouden vauhdissa kysynnän ja tarjonnan suhteen.Keskuspankit laskevat liikenteeseen velatonta korkoon sidottua pankkirahaa, jota sanotaan ohjauskoroksi. Yksityiset pankit lainaavat tämän rahan etenpäin korkeammalla korolla.
Rahan tarjonnan säätely tapahtuu siten, että keskuspankki maksaa korkeampaa korkoa sijoitustodistuksesta niin silloin yksityiset pankit vievät rahansa keskuspankkiin. Jos keskuspankki maksaa pienempää korkoa, niin silloin yksityiset pankit tarjoavat rahaa korkeampaa korkoa maksavalle elinkeinoelämälle.
- Velaksi elämistä
24 teollisuusmaan vertailussa Suomella on kaikkein vähiten varallisuutta.
Kansallisvarallisuudestamme n. 560 mrd.€ rakennetun omaisuuden osuus on 70 prosenttia. Muut ovat metsät (10%), koneet/laittee/kuljetusvälineet (10%), ohjelmistot/varastot/muut (5%)
muut luonnonvarat (3%)
Vaurastuminen tarkoittaa olemassa oleva varallisuuden aikaansaamaa työtä siis varallisuus saadaan tekemään töitä ja kasvamaan.
Hyvän velan maksaa puolestasi joku muu ja huonon velan maksat sinä itse. Huono velka köyhdyttää ja hyvä velka vaurastuttaa.- Köyhä asukas
Olen täysin raitis suomalainen ja asun vuokralla .En saanut kaupungilta asuntoa.Olen pientä eläkettä saava,
eläke on todella pieni.
Ei ole varaa ostaa omaa,mutta ei ole kohta varaa vuokraankaan ,kun vuokrat ovat nousseet niin paljon.
Helsingistä en halua pois,koska kaikki sukulaiseni asuvat täällä.
Jonoissa olen ollut monenlaisissa,mutta viimeksi ainakin meni moni maahanmuuttaja ohitseni.
Nämä ns.yleishyödyllisetkin ovat nostaneet vuokria todella paljon,se selviää ,kun käy katsomassa
VVO: N tai Saton sivuja. - kallista kallista
Köyhä asukas kirjoitti:
Olen täysin raitis suomalainen ja asun vuokralla .En saanut kaupungilta asuntoa.Olen pientä eläkettä saava,
eläke on todella pieni.
Ei ole varaa ostaa omaa,mutta ei ole kohta varaa vuokraankaan ,kun vuokrat ovat nousseet niin paljon.
Jonoissa olen ollut monenlaisissa,mutta viimeksi ainakin meni moni maahanmuuttaja ohitseni.
Nämä ns.yleishyödyllisetkin ovat nostaneet vuokria todella paljon,se selviää ,kun käy katsomassa
VVO: N tai Saton sivuja.Sähkön tukkuhinta määräytyy Pohjoismaiden sähkömarkkinoilla (Suomi, Norja, Ruotsi, Tanska), jossa sähkön hinta on riippumaton tuotantokustannuksista. Suurin vaikutus hinnanmuodostumiseen on sähkömarkkinoilla Nord Pool.
Jos Ruotsissa sataa vähemmän (vesivarannot) niin Suomessa sähkön hinta nousee vaikka Suomessa sataisikin. Kulutuksen kasvaessa joudutaan ottamaan käyttöön marginaalikustannuksiltaan ja päästöoikeuksiltaan kalliimpaa tuotantokapasiteettia kivihiiltä, öljyä ja maakaasua säköntuotantoon.
Sähkön hintaan liittyvillä johdannaismarkkinoilla käydään enemmän kauppaa kuin spot-markkinoilla (sähkön hinta kysynnän ja tarjonnan mukaan) ja rahaa vaihdetaan omistajien kesken enemmän kuin mitä sähkönkulutus on Nord Poolin alueella. Finanssituotteisiin ei liitu sähkön fyysistä ostamista tai myymistä, ainoastaan rahan tekemistä. - pppeeerrrsuuu
Köyhä asukas kirjoitti:
eläke on todella pieni.
VVO: N tai Saton sivuja.esim. Perussuomalaisia. EU on aiheuttanut köyhien kuppaamisen.
Joku ihme vimma on tuoda mutiaisia Suomeen, siispä esim.
Halla-Ahon Jussi on hyvä ehdokas Helsingissä kun seuraavat eduskuntavaalit tulevat (2011 ?).
Muuten hyvä äänestettävä olisi varmaan vasemmistokin, mutta nykyään yli-ymmärtävät pakolaisten maahan ottoa, vaikka valtiolla ei ole rahaa, ja velkaa otetaan holtittomasti. Lisäksi tuntuvat sallivan palkkojen polkemista jättämättä tarkkailematta ulkomaisen työvoiman työolot ja palkkaehdot.
- Suuret rahat
Valuuttamarkkinat ovat moninkertaiset verrattuna osakemarkkinoihin. Valuttakauppaa käydään viikossa saman rahan määrän verran mitä käydään tavaroista, palveluista, luonnonvaroista yms. hyödykkeistä vuodessa. Valuuttakaupassa voit rikastua silmän räpäytyksessä. Valuuttakauppaa tekivät ennen vain suuret rahoituslaitokset ja tietysti pankit, mutta nykyään myöskin tavalliset ihmiset voivat tehdä valuuttakauppoja.
- Kyllästynyt.
Hain 5 vuotta sitten vuoden ajan aktiivisesti Helsingin kaupungin vuokra-asuntoa, täytin kaikki kriteerit mm. olen asunut yli 25 vuotta Helsingissä ja tehnyt kovapalkkaista työtä eli maksanut kaupungille kunnon verotkin. Perustin myös yrityksen, josta jouduin luopumaan 8 vuoden jälkeen ja menetin luottotietoni.
Tuolloin hyvä ystäväni, joka on töissä Helsingin kaupungilla kertoi, että minulla on mahdollisuus saada pieni kaksio ja hän soittikin minulle, että hyvältä vaikuttaa. Hän tiesi asunnoista, en voi kuitenkaan asiasta kertoa enempää.
Odoteltiin sitten kokousta, jossa asunnot jaettiin. Ystäväni soitti päätöksen jälkeen, että asunto oli annettu libanonilaiselle miehelle, joka oli muuttanut Suomeen kaksi vuotta aiemmin. Miehellä ei ollut perhettä.
Tämän tapauksen jälkeen asuin muutaman kuukauden tuttujeni luona ja ajattelin, että miksi en tehnyt pimeänä niitä kaikkia rahoja, jotka maksoin Helsingin kaupungille. Olihan se tietysti hyvä, että yksi muslimi-maahanmuuttaja sai asunnon Helsingin ydinkeskustasta. Samaan aikaan Ruoholahtea asutettiin somalimaahanmuuttajilla. Ruoholahden K-kaupan ja S-marketin kassalla ollessani mietin usein ostaessani halpaa lenkkimakkaraa keittooni, että millä ihmeen rahalla nämä oikeasti lihavat somali-kotirouvat ostivat aina täyden kärryllisen herkkuja kaupassa. Minunkin 25 vuoden työllänikö?
Minulle on ihan turha tulla sanomaan mitään rasismista. En ollut ennen rasisti, minusta tehtiin rasisti, siinä kaikki.- fuck libanon
siellä Helsingin asuntojonossa? Luehan tuo:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010070812008094_ul.shtml - anonyymi.
Et voi todistaa kertomaasi todeksi?
- Kyllästynyt.
anonyymi. kirjoitti:
Et voi todistaa kertomaasi todeksi?
mutta kaveriani en voi käräyttää siitä, että hän hän kertoi sen mulle. Mutta luulisi, että yksikin Helsingin kaupungin asuntotoimistossa työskentelevä voi katsoa, kuka libanonilainen sai 5 vuotta sitten kaksion Helsingin ydinkeskustasta. Myös tietysti sen, ettei sillä jätkällä ollut edes perhettä. Ei kiinnosta enää koko tarina, tuli vaan pitkästä aikaa mieleen kun huomasin tuon aloituksen.
- MH
Hei, ihan hölmöä edes kyseenalaistaa kertomustasi, sillä juuri näinhän asia menee! ei sitä edes tarvitse todistaa todeksi, joka päivähän sitä näkee kuinka maahanmuuttajat ovat etusijalla kaupungin asunnoissa.. Itse olen pankissa töissä rahoituspuolella, ja olen moneen otteeseen nähnyt, kuinka huimia elatusmaksua saavat monilapsiset maahanmuuttaja-perheet.
Sinä et siis ole lainkaan rasisti, olet realisti. - pppeersssu
MH kirjoitti:
Hei, ihan hölmöä edes kyseenalaistaa kertomustasi, sillä juuri näinhän asia menee! ei sitä edes tarvitse todistaa todeksi, joka päivähän sitä näkee kuinka maahanmuuttajat ovat etusijalla kaupungin asunnoissa.. Itse olen pankissa töissä rahoituspuolella, ja olen moneen otteeseen nähnyt, kuinka huimia elatusmaksua saavat monilapsiset maahanmuuttaja-perheet.
Sinä et siis ole lainkaan rasisti, olet realisti.Halla-Ahoa ensisijassa, jos olet helsinkiläinen. Toissijaisesti Persuja yleensä tai muutos2011:n ehdokkaita, kun eduskuntavaalit tulevat. Jokin tolkku pitää saada tähän äärettömän typerään vieraskoreuteen.
Johan valtio ottaa velkaa jotta saa maksettua pankkitukia Islannille ja Kreikalle, ehkä vielä tulee Espanjaa, Portugalia, Italiaa, Irlantia. Onkohan hallitus täysin sekaisin? Paras olisi erota EU:sta heti, jos tämä hulluus on sieltä lähtöisin. Tähän lasken myös talouden uusliberalismin. - vesuvius
Valitettavan yleistä tässä maassa moinen! Rasisteja tehdään tekemällä ja sitten valitetaan! Valitettavasti jos joudun valitsemaan itseni tahi esim. somalin, niin...tarviiko sanoa enempää!
- santratarmi
MH kirjoitti:
Sinä et siis ole lainkaan rasisti, olet realisti.Tarkoitit varmaankin kuinka paljon saavat yhteiskunnalta näitä elatustukia ? Tuskin elatusvelvolliselta itseltään eihän ?
Olen miettinyt onkohan muslimeilla monia vaimoja täällä Suomessakin, joista sitten netotaan moninkertaiset elatustuet...enkä ole tähän päivään asti ollut mielestäni mikään rasisti, realismia tavoitellut vain.
Sitten ihmetellään mistä tulee katkeruus. - .
Kyllästynyt. kirjoitti:
mutta kaveriani en voi käräyttää siitä, että hän hän kertoi sen mulle. Mutta luulisi, että yksikin Helsingin kaupungin asuntotoimistossa työskentelevä voi katsoa, kuka libanonilainen sai 5 vuotta sitten kaksion Helsingin ydinkeskustasta. Myös tietysti sen, ettei sillä jätkällä ollut edes perhettä. Ei kiinnosta enää koko tarina, tuli vaan pitkästä aikaa mieleen kun huomasin tuon aloituksen.
Ei saa olla hiljaa niistä asioista miten suomalaisia syrjitään. On aika lisätä keskustelua!
- villi länsi
Koko Euroopassa on rahaa liikenteessä noin 9 500 miljardia euroa.
Euroalueen (euro) sisäiset velat n. 14 300 miljardia euroa ja saamiset n. 19 000 miljardia euroa.
Euroalueen ulkopuolisiin EU-maihin velat n. 1 550 miljardia euroa ja saamiset n. 2 300 miljardia euroa.
Euroalueen ja EU:n ulkopuolisiin maihin velat n. 1 800 miljardia euroa ja saamiset n. 2 200 miljardia euroa.
Euroopassa liikkeellä olevan käteisen määrä on noin 750 mrd euroa.
Kaikille ei siis riitä rahaa velan maksamiseen ja osa menettää pakosti esim. maksamattoman kiinteistö-osakkeensa. Toisten on menetettävä omaisuutensa jotta toisille riittäisi rahaa maksaa velkansa.- lisätään
Velkaan lisätään aina korko. Velkaa on siis enemmän mitä rahaa on olemassa. Jotta korot voisi maksaa niin silloin on otettava velkaa joka taas kasvattaa korkopottia.
- HSing ma
Älkää viitsikö edes epäillä. Kyllä somaliperhe menee aina edelle.
- wamic
hei! täältä kohta vapautuu stadin kämppä, jos vain ostaja hyväksyy talotarjouksen
- soomihoro
... on nyt valttia vuokramarkkinoilla.
Pääsee jonon ohi.
Ja saa pitkää tummaa kikkulia kaupan päälle.- vesuvius
Tuohan se onkin juuri tarkoituksena....
- Työmatkalla.
vesuvius kirjoitti:
Tuohan se onkin juuri tarkoituksena....
Käy esim. vaasassa perjantai-iltpäivänä rautatieasemalla niin näet mikä on totuus "soomihorosta".
Kaikki naiset oli jonkun somalin kainalossa. En nähnyt yhtään(!) "valkoihoista" paria.
Jokin somalijengi kuljeskeli pitkin surkean pientä asemaa ja kaikki väisteli, mummon paniikissa, mutta en minä ja jotakin "haistattelua" jengi minusta omalla kiellellään naurusta ja katseista päätellen kertoi. - Kuole suomi
Työmatkalla. kirjoitti:
Käy esim. vaasassa perjantai-iltpäivänä rautatieasemalla niin näet mikä on totuus "soomihorosta".
Kaikki naiset oli jonkun somalin kainalossa. En nähnyt yhtään(!) "valkoihoista" paria.
Jokin somalijengi kuljeskeli pitkin surkean pientä asemaa ja kaikki väisteli, mummon paniikissa, mutta en minä ja jotakin "haistattelua" jengi minusta omalla kiellellään naurusta ja katseista päätellen kertoi.Keskiluokka ajaa autoillaan aamulla töihin ja illalla kaupan kautta kotiin eikä halua nähdä sitä muutosta mikä suomessa on tapahtumassa.
Ja pikku porvarin runkut antaa poliitikoille, jotka taas eivät muusta välitä kuin riittävän pitkästä poliitikon urasta joka riittää sopeutumiseläkkeeseen, vallan tehdä mitä vaan päätöksiä. - vesuvius
Kuole suomi kirjoitti:
Keskiluokka ajaa autoillaan aamulla töihin ja illalla kaupan kautta kotiin eikä halua nähdä sitä muutosta mikä suomessa on tapahtumassa.
Ja pikku porvarin runkut antaa poliitikoille, jotka taas eivät muusta välitä kuin riittävän pitkästä poliitikon urasta joka riittää sopeutumiseläkkeeseen, vallan tehdä mitä vaan päätöksiä.Suomessa kumman paljon noita mainittuja, jotka haluavat vain sulkea silmänsä! Uskovat "keskiluokkaisuutensa" pelastavan heidät tulevalta, mutta näin ei valitettavasti ole!
- vesuvius
Suomalainen mies ei vuokra-asuntoa tässä maassa saa, se on totuus!
- Matti Viikate
Omistus asuminen on paras muoto, siina voi vain nauttia arvonnoususta. Mutta kylla vuokra asuntojakin loytyy, hyvaksyy vain kaikki alueet ja talot. http://mattiviikate.newsvine.com/
- Onko sallitua?
Älkää avatko ton sivuja!!!
- Matti Viikate
Onko sallitua? kirjoitti:
Älkää avatko ton sivuja!!!
Kaikki kommenttini ovat ihan kommentteja. http://mattiviikate.newsvine.com/
- Vallilan Henkka
monelle vakavalla asialla.
No onhan se suurilla vuokra-asuntojen välitysfirmoillakin palkkiot kiinni vuokrien suuruudesta ):D - Suomi nousuun.
nto. sehän on vaan järjestwlykysymys. rämä jengi joka jää vikisemään kuin lapsi pyytämään - mulle - mulle-on säälittävö ja hän ei ymmärrä, että pitää aikustua ja tehdä hetki esm. kahata kolmwe duuni, jotta voi gankkia oman kodin. eihän vuokraluola. jonka vuokran osittain maksa sossu, eivoiolla mikään -koti- sehä. on katkolla joka kuukausi. lapsia sellaiseen vuokraluolaan ainakaan EI saa viedä häpemään ja opettelemaan paikkojen rikkomista ja häiriköintiä, kumiliimanhaistelua yms. Valtion pitää järjestää Yhteismajoitusta halleihin sänkypaikkoha vain. niin siellä "vinkki" lähteä dunii ja tienaamaan itselleen ja tulevalle morsiamelleen, sellaista elämää. että voitte YHSEASÄ miettiä mitä ANNETTAVAA meillä on Suomen valtiolle.. siis juuri päinvastoin, kuin keskonen sanoo.. anna.. anna.. all the times.
- ABCDEFG jne.
ei tosta mussutuksesta ota mitään selvää!
- M
Mitä säkin tiedät kun toi kirjoituskaan ei oikeen onnistu.
Opettele ensin kirjoittamaan
- Laki vaatii näin
Vuokra-asunnot jaetaan pääasiassa pakolaisille ! Jos jää jotain yli, niin mustalaisille ja muille vähemmistöille loput.
- attosasukas
Ihan älytöntä vuokrata asunto. Vuokra asumisesta ei jää mitään käteen mutta omistusasunnosta jää säästöä. Tässä on sekin hyöty että jos on lapsia heille jää siitä hyvä pesämuna tulevaisuutta varten. Vuokralla ei jää mitään. En tajua näitä suomen ihmisiä miksi laittaa rahaa johonkin vuokraan. Herätkää ihmiset ja käyttäkää sitä järjeä jos sitä on. Jos sitä ei ole, sille ei voi sitten mitään.
- nyt okt asukas
Ei kaikki halua jumittua yhteen paikkaan loppu iäksi ja vuokrakämpästä pääsee nopeammin ja helpommin eroon.
Eli "elämäntilanne" voi olla joillakin sellainen että vuokrakämppä parempi vaihtoehto.
Ja toisaalta ei kaikki edes saa ostettua asuntoa.
Ooot kyllä yks tyypillinen, yksinkertainen suomimullkku; ei näe asioita kuin omasta näkökulmasta.
- vapaa veloista
Olen lukenut tätä kirjoittelua ja huomannut että ainoastaan elämää on stadis..mutta ei asuntoja.
Asuntoja on Suomessa tyhjänä "siis vuokrasuntoja" sekä työpaikkoja jos vain vaivautuu katselemaan vähän ympärilleen, kuten simo salminen lauloi.
Kun laskee oman asunnon hinnan korot, tulee aika hinta asunnolle..tietää kun entinen pankin renki..
Tulin järkiin ja menin vuokralle vaimon kanssa nauttien elämästä..jää rahaa muuhunkin sekä voi antaa lapsille kun tarvitsevat avustusta..
Mutta kukin tekee omat ratkaisut. Mutta toisen valintaa pitää osata kunnioittaa eikä leimata..on niitä ulkomaan muuttaneita jotka maksavat itse omat vuokransa tai omistusasuntonsa.
Pääasia että saadaan katto päänpäälle jokaiselle ja paikka jota voi sanoa omaksi kodiksi.
Mukavaa kesää kaikille iloman kateutta. - Krstus
Helsingin vuokra-asunnoista yli puolet menee maahanmuuttajille joita muuttaa Suomeen joka vuosi kymmeniätuhansia. Loput vapautuvista vuokra-asunnoista menevät yhteiskunnassa syrjääntyneille alkoholisteille, yksinhuoltajille, työttömille, narkomaaneille, mielisairaille jne. Tavallisen suomalaisen työläisen on ollut mahdotonta saada Helsingin kaupungilta asuntoa enää viimeiseen kymmeneen vuoteen.
Ulkomaalaiset ja syrjääntyneet muuttavat Helsinkiin yhteiskunnan elätettäväksi. Hyvätuloiset taas pakenevat maaseudulle järjetöntä verokuormaa, yletöntä väkivaltaa ja huonoja palveluita.
Tämä viherhumanistihulluus on saatava loppumaan. Yhteiskunnan asuntoja pitää voida antaa myös työtä tekeville eikä vain sosiaalitukien varassa eläville. Miksi esimerkiksi turvapaikanhakijoita ei asuteta Kainuuseen jossa on väestökatoa ja pula työntekijöistä.- Miss Mossad.
saada lista, jossa olisi Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa asuvien kansalaisuus ja sen jälkeen perässä se summa, jonka kyseinen kansalainen on maksanut veroina Helsingin kaupungille. En minäkään saanut asuntoa Helsingin kaupungilta vaikka olen ollut veronmaksajana Helsinkiin jo 28 vuotta:)
- Niin se vain on
Sinuna en syyttelisi ketään yhteiskunnan elätiksi. Kyllä oikea totuus on se, että Suomen teollisuus, jota on autettu verorahoilla ihan sodanloppumisesta asti, on myyty ulkomaille. Loput yritykset sitten käyttävätkin halpatyövoimaa, joka lisää itse omaa toimeentuloaan kotimaan-reissuilta tumillaan "tuliaisilla". Hehän myyvät oluet, tupakat ja huumeet, joista keräävät sievoiset summat ja pienellä työpalkalla saa oleskeluluvan ja asunnon täältä meidän "paratiisi-Suomestamme". Suuri osa kansasta on siksi työtöntä, köyhää ja masentunutta tai alkoholisoitunutta.
Et koskaan voi olla varma, ettet vielä itsekin putoat sieltä "pilvilinnastasi" samaan asemaan muiden köyhien kanssa.
- V:n risupaketti
Pian nousevat vuokrat. Samoin myös omistusasuntojen yhtiövastikkeet.
Ja asialla on Kepu risupaketteineen. Hallitus esittää näet maakaasun verotuksen tuntuvaa korotusta, mikä nostaa asutuskeskusten lämmityskuluja, ja kaukolämmön hinta nousee.
Risunjen polttoa Kepu ja hallitus sen sijaan tukee, mikä lihottaa maalla asuvien metsän omistajien kukkaroa. Tästä hyötyvät kuulemma myös biokattiloita valmistavat firmat.
Mutta maksumiehiksi pannaan tavallinen suomalainen palkansaaja.- kirjoitus virhe
No tietysti vuokria, ei vuoria.
- raaka-aine pula
Missään muualla päin maailmaa ei jokaisella alle 30 vuotiaalla ole omaa asuntoa kuin Suomessa.
- .
Vuokrabisnes ja asumistuet ovat suuri huijaus Suomen kansalaisia kohtaan. Käyttämällä verorahoja asumistukiin aiheutetaan vain vuokrien hintojen nousua. Eli esimerkiksi koulujen ja sairaaloiden sijasta verorahat meneekin vuokrabisnestä pyörittäville tahoille. Asumistuet ovat näennäistä tukea ja siitä hyötyvät vain vuokranantajat, eivät vuokralaiset. Vuokrien noustessa vuokrabisnes on niin kannattavaa että Suomessa rakennetaan asuntoja vuokratarkoitukseen ja silloin rakentamisen laatu on huonompaa. Kilpailu vuokra-asuntojen omistuksesta nostaa myös asuntojen hintoja ja tekee asumisesta kalliimpaa myös niille jotka ostavat omistusasunnon.
Kun ihmiset maksavat asumisesta yhä enemmän niin kansan ostovoima ja kulutus vähenee. Silloin talous ei toimi eikä työpaikkoja synny.- Joku määttää
Jos ihminen joutuu työttömäksi tai sairauden vuoksi pulaan, ei kyllä kunnat auta, jos asuu omassa asunnossaan. Sanotaan vain, että myy asuntosi ja käytä ne rahat ensin elämiseesi. Vuokra-asunnoissa asuville kyllä tukea myönnetään, vaikka se ei aina olisi niin välttämätöntäkään. Että näin meillä "onnellisten ihmisten hyvinvointi-Suomessa".
- oloo
Työtön maksaa kaikkineen sivukuluinen valtiolla 27 000 €/ vuosi,
siitä työttömyyspäiväraha on
Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 551 e/kk (21,5 x 25,63 e).
eli 12x 551 = 6612 €/vuosi
josta veroina palautuu valtiolle 17 %
Minne katoaa 16 025 € vuosi työttömästä valtion maksamaa tukea. - .
oloo kirjoitti:
Työtön maksaa kaikkineen sivukuluinen valtiolla 27 000 €/ vuosi,
siitä työttömyyspäiväraha on
Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 551 e/kk (21,5 x 25,63 e).
eli 12x 551 = 6612 €/vuosi
josta veroina palautuu valtiolle 17 %
Minne katoaa 16 025 € vuosi työttömästä valtion maksamaa tukea.http://keskustelu.suomi24.fi/node/9196765
Asunto ei koskaan parane vuokralla, päin vastoin, tahallista särkemistä likaa ja kaiken irti lähtevän pöllimistä...(hella, jääkaappi, Kylpyhuoneen kaappi ja valaisin..)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k353775Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511704- 731369
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1741072Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84935
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41836Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49781- 39760