potkut 2 tuntia ennen sopimuksen allekirjoittamista

melkein projektipääl

Onko kellekkään tapahtunut näin? Raskaan 3kk rekryhaastatteluputken päätteksi teille ilmoitetaan, että olette tuleet valituksi tehtävään ja onnitellaan monessa meilissä ja puhelimitse. Työehdon kohdat sovitaan puhelimitse ja allekirjoituspäiväkin sovitaan. Sitten kaksi tuntia ennen allekirjoitustilaisuutta henkilöstöpäällikkö ilmoittaa, ettei koko työpaikkaa enää ole ja sopimuksia ei tehdä. Palataan asiaan parin kuukauden sisään, ehkä.

Eli periaattessa potkut, ennen kuin ehdin edes aloittaa. Muuta syytä ei kerrottu, muuta kuin, ettei koko työtä enää olemassa, koska projektia ei perustetakkaan. Tälläisestä epävarmuudesta ei kertaakaan puhuttu haastatteluissa, eikä puhelimessa valinnan jälkeen.

Tulipa kusetettu olo. Niin ja yritys on Logica.

8

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on pätevä

      Onhan teilla ollut jo suullinen työsopimus. Se on yhtä pätevä kun kirjallien, tosin todistaminen on eri juttu. Olisi kannattanut äänittää nuo puhelut ja haastattelut, jotain "kipurahoja" olis voinu saada jos vaan kantti kestää.

      • kolmas mies

        Kerrankin aloitus joka kuuluu tänne !!
        Luulenpa että ei ole mitenkään outo tapaus!
        Rekrykoulutuksen suurin idea ei ole kouluttaa osaajia jollekin tietylle työnantajalle vaan kouluttajan ja "työnantajan" saamat rahat ELY-keskuksilta jne...


      • kolmas mies kirjoitti:

        Kerrankin aloitus joka kuuluu tänne !!
        Luulenpa että ei ole mitenkään outo tapaus!
        Rekrykoulutuksen suurin idea ei ole kouluttaa osaajia jollekin tietylle työnantajalle vaan kouluttajan ja "työnantajan" saamat rahat ELY-keskuksilta jne...

        On myös käynyt samalla lailla. Soitto tulikin työhaastattelun jälkeisenä päivänä etteivät otakkaan töihin. Kaikki muut sovittiin milloin tullaan töihin jne...


    • tämä selvä

      Tervetuloa oikeaan maailmaan. Satuhetket on ohi.

    • sinun oli

      Olen todella pahoillani puolestasi. Kuinka pian työsopimuksen allekirjoittamisen jälkeen sinun oli tarkoitus aloittaa?

      • melkein projektip.

        Aloittaa piti noin 3 viikon sisään eli kunnes tutor olisi tullut lomaltaan. Onhan minulla sovitut asiat meilissä, mutta työsopimus olisi alkanut muutenkin 4kk koeajalla ja myös koeajalla saa sanoa irti vaikka päivän jälkeen, joten vähän tyhjän päälle tälläisessä jää. Olisin ehkä saanut viikon palkan irtisanomisajalta.

        Tulipa opittua, ettei edes allekirjoitettu työsopimus olisi minulle taannut mitään. He olisivat voineet ilmoittaa vaikka aloituspäivänä, että projektia ei enää ole. kiitos käynnistä. Mitään velvoitteita heillä ei ole.
        Varsinkin konsulttitalossa tämä tuntuu olevan hyvin normaalia. Valitettavasti.


      • tämä selkeä
        melkein projektip. kirjoitti:

        Aloittaa piti noin 3 viikon sisään eli kunnes tutor olisi tullut lomaltaan. Onhan minulla sovitut asiat meilissä, mutta työsopimus olisi alkanut muutenkin 4kk koeajalla ja myös koeajalla saa sanoa irti vaikka päivän jälkeen, joten vähän tyhjän päälle tälläisessä jää. Olisin ehkä saanut viikon palkan irtisanomisajalta.

        Tulipa opittua, ettei edes allekirjoitettu työsopimus olisi minulle taannut mitään. He olisivat voineet ilmoittaa vaikka aloituspäivänä, että projektia ei enää ole. kiitos käynnistä. Mitään velvoitteita heillä ei ole.
        Varsinkin konsulttitalossa tämä tuntuu olevan hyvin normaalia. Valitettavasti.

        He voivat ilmoittaa sinulle koska vain, että saat kenkää. Syytä ei tarvita. Irtisanomisaikaa ei ole.
        Kannattaakin hakea "oikeaa" työtä eikä tuollaisia puuhastelupaikkoja, jotka pyörivät tukien varassa.


      • melkein projari
        tämä selkeä kirjoitti:

        He voivat ilmoittaa sinulle koska vain, että saat kenkää. Syytä ei tarvita. Irtisanomisaikaa ei ole.
        Kannattaakin hakea "oikeaa" työtä eikä tuollaisia puuhastelupaikkoja, jotka pyörivät tukien varassa.

        Miten tästä saa käsityksen, että on tukien varassa oleva paikka? Kyllä tuo tuo oli ihan normaali työpaikka ja palkka 4300e/kk, ei pyöri tukien varassa. Oikeaksi työpaikaksi minä sen luokittelin. Koeaika vaan on kaikilla yleensä, jos tulee uutena taloon ja minulla se oli 4kk. Projektia, johon olisin mennyt, ei sitten perustettukaan. Tälläisestä ei ollut puhetta, joten tällä hetkellä kaikki ei-itsenäiset-konsulttityöt on minulla boikotissa. Jos päämies sanoo sopimuksen irti, haluan omaan sopimukseen sopimussakon. Konsulttitalossa tälläistä ei ole. Pelkkää lämmintä kättä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      52
      2165
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      755
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      67
      703
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      490
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe