Huh hellettä!

Miten helluntailaiset viettää hellepäivää?
Lekottelevatko uimarannalla vai piknikillä puiston laidassa?

Sienet on onneksi kuivuneet ja todékaan ei pääse myrkyttämään itseään :)

Sienistä puheen ollen, toivoisin teidän allekirjoittavan linkissä olevan adressin, jotta voidaan lähettää se Hyssälän Liisalle.

http://www.adressit.com/myrkkysienet

Hikoillaan!

16

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé*

ajattelin tuossa jo, että pitäis lähteä kastelukannun kanssa lähimpään sienipaikkaan. Huomenna voisi tietysti ostaa lisämetrejä puutarhan kasteluletkuun. Se olisi järkevämpää.

• todé*

tuon listan laitoit alulle?

• todé* kirjoitti:

tuon listan laitoit alulle?

Itsekin allekirjoitin sen vasta äsken ja voit sen sieltä tarkistaa (toki en kerro jos olen sen toisella nimelläni allekirjoittanut aiemmin).
        Vajaassa vuodessa jo 37 allekirjoittanutta joten tällä vauhdilla tavoite 100 000 tulee täyteen jo vuonna 3923.
        Adressi voidaan kuitenkin postata eteenpäin pienemmälläkin allekirjoittajien määrällä, mutta sen painoarvo on silloin hitusen pienempi.

Unohdin avauksessa mainita että oma hellepäiväni on mennyt kotitöissä ja ostoskeskuksessa.
        Rannalle en ehtinyt ja ensiviikko on ylipitkää työpäivää (:.

• todé*
        Pe.ku kirjoitti:

Itsekin allekirjoitin sen vasta äsken ja voit sen sieltä tarkistaa (toki en kerro jos olen sen toisella nimelläni allekirjoittanut aiemmin).
        Vajaassa vuodessa jo 37 allekirjoittanutta joten tällä vauhdilla tavoite 100 000 tulee täyteen jo vuonna 3923.
        Adressi voidaan kuitenkin postata eteenpäin pienemmälläkin allekirjoittajien määrällä, mutta sen painoarvo on silloin hitusen pienempi.

Unohdin avauksessa mainita että oma hellepäiväni on mennyt kotitöissä ja ostoskeskuksessa.
        Rannalle en ehtinyt ja ensiviikko on ylipitkää työpäivää (:.

olen uinut kerran tunnissa, tehnyt ruokaa ja kastellut puutarhan, käynyt jäätelöostoksilla, ja tiskannut astioita kaksi kertaa, poiminut kukkia maljakkoon ja syönyt mansikoita ja mustikoita omasta maasta.
        Ensi viikko tulee minullakin olemaan raskas.

• todé* kirjoitti:

olen uinut kerran tunnissa, tehnyt ruokaa ja kastellut puutarhan, käynyt jäätelöostoksilla, ja tiskannut astioita kaksi kertaa, poiminut kukkia maljakkoon ja syönyt mansikoita ja mustikoita omasta maasta.
        Ensi viikko tulee minullakin olemaan raskas.

kiikaroinut päivän aikana muutaman ylös noususi.

Raivasin sopivasta kohdin pusikkoakin jo syksyllä, ettei ole näköesteenä :)

• Hämeenjärvelä

helluntailaiset kuin muutkin uskovat liene ihan samalla lailla viettämässä hellepäivää kuin kuka tahansa. Jotka ovat lomalla, niin varmasti ovat mökeillään tai uimarannoilla tahi voivat olla päiväpiknikillä puistossakin, josko ei ole mahdollista mennä rannoille tai mökille. Kaikillahan (kuten itsellänikään) ei mökkiä ole. Minun harrastuksiini kuuluu liikkua luonnossa. Välillä suhautan autolla kauemmas ja jopa yövyn teltassa luonnossa. Välillä ihan näillä tutuilla kotipoluilla kurvailen kävellen. Joskus pulahdan järveen jne...! Eiköhän moni myös keräile marjoja ja muita luonnon antimia tulevan talven varalle. Tällaisista normaaleista asioista se uskovienkin päivä ja hellehikoilu lutviutuu!

• Itsekin luonnossa oleilen pääosin loma-aikoina kun "mökille erämaahan" ei muulloin ehdi.
        Itselläni on onni elää kahta täysin erilaista elämää riippuen siitä olenko palkkatöissä tai vietänkö lomajaksoa.

• tofferi

Viikonloppuisin nukun piiiitkäään oli loma tai ei, oli sää ihan mikä tahansa.
      Uni on lahjoista parhaimpia, sitä ei usko ennenkuin on kokenut unettomuuden.

• hellehelluntalainen

Olutta tekisi kovasti mieli, kun hikoilee, niin janottaa niin hirveesti.

• Valonlapsi79

Hehhee, tottapa tuon allekirjoitin eli nyt pitäisi allekirjoittaneita olla 38. Tosin nimeni ei näy julkisuudessa. :D Mutta taidanpa laittaa facebookin kautta tietoa eteenpäin, että muutkin allekirjoittavat. :D Sitten täytyy todenkin hommata sienenkantolupa.

Niin, mitä minä tein hellepäivänä (tai helleviikkoina, ihan miten vaan). Olin tänään töissä ja ilmanala oli trooppinen. Lämmintä oli 38°C. Meille on luvattu jo pari viikkoa ukkosta, mutta eipä sitä näy. Pitäisiköhän tässä tanssia vaikka joku sadetanssi?

• todé*

ei tule, jos ei ala satamaan, tai ainakin niiden pintaan putkahtaminen viivästyy.

• R.yssä

helluntailaiset yhdessä lähimmäistensä kanssa päivää paistattelevat, niinkuin ihmiset konsanaan. Hiekkarannoilla löhöillen ja hyvistä ilimoista Herraamme Jeesusta kiitellen.

• juupasjuu

"...hyvistä ilimoista Herraamme Jeesusta kiitellen."

Ellei helteet pian lopu saattaa kiittely muuttua kiroamiseksi.

• leahim

Hikoillaan rannalla me..
      Monta oli tuttua sientä luettelossa.....:=))))
      Talviturkki tuli eilen riisuttua......
      Pe.ku uimaan!

• sen kuin

vaan jatkuu!
      Mökillä olen ollut jo pari viikkoa ja vielä neljä viikkoa on lomaa jäljellä.
      On ihanaa, kun vesi on vieressä, että pääsee välillä pulahtamaan. Sitten pihassa on ihania puita, joittenka katveeseen pääsee auringon paahdetta vähän pakoon. Mereltä vieno tuuli myös välillä puhaltelee.
      Tietysti on ikävä esim. huonokuntoisilla vanhuksilla, jotka joutuvat kuumuudesta kärsimään. Kerrostaloissakin on varmasti jossain tukalaa, varsinkin jos huoneistot ovat etelän puolelle.
      Onhan nyt koko Euroopassa olleet aikamoiset helteet, ja muuallakin.
      Ilmestyskirjassa on kirjoitettu, miten kovalla helteellä paahdettiin ihmisiä. Liekö jo sitäkin aikaa?
      Olen kuitenkin lukenut Raamattua nyt aika paljon, kun on vapaa-aikaa, enkä suuremmin missään käy, kun itsellänikin jo tuota ikää on ihan tarpeeksi.
      Eilenkin luin koko Jesajan kirjan kokonaan. On hyvää sanaa, kannattaa lukea!
      Kaikille lukijoille hyvää kesän jatkoa, ja pitäkää huoli itsestänne, että ette saa auringonpistosta, ettekä kärvenny karrelle!

• + 23 riittää mulle

Juuri tänään olin tosi onnellinen päästessäni hyvin ilmastoituun työhuoneeseeni ja kaikkein parasta oli, kun porukkaa on niin paljon lomilla, ettei tarvitse nähdä ärsyttävien työkaverien pärstäkertoimia. Kärttyisiä, hieltä haisevia ihmisiä on ihan liiaksi joka paikassa meni sitten kauppaan tai rannalle, joten ihan tervetullut rauha odottaa työpaikalla. Töistä, kun lähdin, niin porhalsin niin nopeasti kuin vain voin kotiini, jossa ilmastointi pitää huolen 22 asteen lämpötilasta. Ulos en pistä nenääni kuin ehkä joskus klo 21 aikaan, jolloin lämpötila on laskenut tänään 28 asteeseen, voih. Eilen oli aika kiva ulkoilla myöhään illalla ( 25 astetta), jos nyt ei ota huomioon kauheeta hyttysmäärää, joka seuras kuin hai laivaa, mutta Offia vain kehiin, niin johan loittonivat. Ilman nestetankkauksia en olis kyllä 1½ h lenkistä selvinny hengissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      97
      962
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      898
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      731
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      675
    6. 78
      531
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      508
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      496
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      487
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      70
      476
    Aihe