Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ehkäisykapseli+horm.kierukka

raskauspelko

Pelkään todella paljon raskaaksituloa. Seksistä ei ole kokemusta. Mietin varmaa ehkäisyä, ja kapseliin olen päätynyt. Kuitenkin pelkään että se ei pidä, on jotenkin viallinen tms. Aion puhua tästä lääkärille, mutta haluaisin kysyä muutaman kysymyksen. Irtoaako munasolu ollenkaan sinä aikana, kun kapseli on? Ja mihin sen ehkäisyteho perustuu, eli miten se ehkäisee raskauden? Kondomin käyttö lisäehkäisynä tuntuu työläältä, mutta pelottaa hirveesti ettei kapseli pidä. Entä onko pakko käyttää ensin pillereitä vai voiko laittaa kapselin suoraan?
Lisäksi, voiko käyttää esim. ehkäisykapselia ja hormonikierukkaa yhtäaikaa? Tai vaikka kapselia ja kuparikierukkaa ..tms?
Millaisia kokemuksia?

17

4152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N-36

      Yhtä ehkäisyä kerralla hormonivalmisteisissa. Juttele lääkärisi kanssa peloistasi. Ehkäisykapselit ovat hyvät, ainakin minulla on ollut. Kaikki muut aiheuttaneet jotain sivuoireita jonka vuoksi pitänyt vaihtaa. Kondomi lisänä tietysti, jos ei 100% varmuutta toisesta ettei ole sukupuolitauteja.

    • raskaus pelko myös

      luulin olevani ainoa jolla on paha raskaus pelko.
      elämä on yhtä säätämistä ehkäisyn ja pelon kanssa ja sanomattakin selvää,että parisuhdetta koetellaan.

    • .-.

      Asia on yksilöllistä, itse syönyt pillereitä välillä vähän "mitensattuu" että joskus on voinut muistaa sen vasta illalla, tätä ei ole kuitenkaan tapahtunut usein, mutta on kuitenkin tapahtunut. Kertaakaan en ole 8 vuoden aikana tullut raskaaksi. Siis toki sterilisaatiokin voi pettää, mutta ei mun mielestä sulla pitäis olla mitään pelättävää. Ja varmaan luulisin, että lääkärit tarjoavat sulle ensin pillereitä käytettäväksi, ystäväni sai ainakin aika paljon tapella ja koittaa kaikki pillerit läpi ennenkuin ehkäisykapselia sai. Riippuu kai hyvin pitkälti lääkäristäkin, mutta oma kokemukseni on myös se, että pillereitä tuputetaan väkisin. Itse olen juuri ne lopettanut aurallisen migreenin takia ja nyt kuparikierukka laitetaan ensiviikolla, katsotaan kuinka siinä sitten käy.. :)

      • Anonyymi

        Itse tulin raskaaksi kaksi kertaa pillereiden läpi. Täydellisesti söin ja muistin ne monta vuotta, mutta silti. Nyt minulla kaksi lasta. :)


    • raskauspelko

      Minäkään en halua, että asia haittaisi minun ja tulevan mieheni välejä. Kumpikin pelkäämme raskautta, sillä emme ole valmiita vuosikausiin. Onko muita yhdistelmämenetelmiä kuin kapseli kondomi? Jotain vaivattomampaa? Minustakin on helpottavaa kuulla muista, jotka pelkäävät raskautta, koska en ole aiheesta juuri tukea löytänyt. Ystävätkään ei oikein ymmärrä. Haluaisin vain saada ehkäisytehon mahd. vahvaksi.
      Lisää neuvoja saa antaa, asiallisia!

      • .

        kuparikierukka ja sitten sen lisäksi esim. laastari, rengas, e-pillerit, implantit jne.

        Et voi yhdistää kahta hormonaalista ehkäisyä, sen sijaan kuparikierukka ja kondomi plus niiden kanssa joku hormonaalinen, muuta vaihtoehtoa ei ole, ellet sitten mittauta ja tilaa itsellesi pessaaria.


      • Tähän pistän nimimer

        Paras ehkäisyteho todistetusti on hormonikierukalla, joten sitä kannattaa harkita. Lue lisää hakusanalla Mirena.


      • paaronen
        Tähän pistän nimimer kirjoitti:

        Paras ehkäisyteho todistetusti on hormonikierukalla, joten sitä kannattaa harkita. Lue lisää hakusanalla Mirena.

        suosittelen itekki tota mirenaa ittelläni ollu jo reilu 3 vuotta ja hyvin toimii ja kärsin kans raskaaksi tulon pelosta koska kuopus ei menny niin kuin olis pitäny jouduin ihan terkkarilla käymään keskustelemssa aiheesta kun näin jo painajaisii että olisin raskaana.


      • raskauspelko
        paaronen kirjoitti:

        suosittelen itekki tota mirenaa ittelläni ollu jo reilu 3 vuotta ja hyvin toimii ja kärsin kans raskaaksi tulon pelosta koska kuopus ei menny niin kuin olis pitäny jouduin ihan terkkarilla käymään keskustelemssa aiheesta kun näin jo painajaisii että olisin raskaana.

        Se vain että jos alan käyttämään mirenaa niin haluaisin sen kanssa jonkun tueksi. silloin kuparikierukkaa ei vois laittaa lisäksi. :( Ja kondomi hankala jatkuvasti. Onko muuta?
        Onko muuten tukiryhmää naisille, jotka ei halua raskaaksi? Tuntuu, että kaikki haluaa lapsia ja on kyllä tukiryhmiä lapsettomuudesta kärsiville, muttei niille jotka raskautta pelkää ja on yksin asian kanssa. :(


      • .
        raskauspelko kirjoitti:

        Se vain että jos alan käyttämään mirenaa niin haluaisin sen kanssa jonkun tueksi. silloin kuparikierukkaa ei vois laittaa lisäksi. :( Ja kondomi hankala jatkuvasti. Onko muuta?
        Onko muuten tukiryhmää naisille, jotka ei halua raskaaksi? Tuntuu, että kaikki haluaa lapsia ja on kyllä tukiryhmiä lapsettomuudesta kärsiville, muttei niille jotka raskautta pelkää ja on yksin asian kanssa. :(

        kondomi, ei muita. Kas kun ei sinne kahta eri kierukkaa voi laittaa...Ei ole muuta.


        Kai tiedät ettei sterilisaatiokaan olen 100%:n varma? Mikään e-keino ei ole.
        Sinuna menisin juttelemaan tuosta valtavasta raskaaksitulon pelosta


      • nokids
        . kirjoitti:

        kondomi, ei muita. Kas kun ei sinne kahta eri kierukkaa voi laittaa...Ei ole muuta.


        Kai tiedät ettei sterilisaatiokaan olen 100%:n varma? Mikään e-keino ei ole.
        Sinuna menisin juttelemaan tuosta valtavasta raskaaksitulon pelosta

        kohdunpoisto on 100% ehkäisy mutta sterilisaatiota varmempi on hormonikierukka.
        musta semmoinen joka pelkää raskautta on paljon kehittyneempi kuin semmoinen joka makaa ihan tuosta vaan ilman ehkäisyä eikä halua lapsia. tunnen henkilökohtaisesti semmoisia


    • enna i

      Varmin keino välttää raskaaksitulo on olla harrastamatta yhdyntää.

      • tsirppaa

        poistattaa kohtu.
        MIKÄÄN muu ehkäisy keino ei ole 100% varma, ikävä kyllä. Vaikka olisi kierukka ja kumi ja pessaari samaan aikaan.


    • ec-neitsyt

      Sori, mutta olet ehkä liian nuori vielä seksisuhteeseen, jos raskautuminen noin paljon pelottaa. Vastuunkantoon liittyy myös se, että taudittomuudesta huolehditaan ja, että otetaan selvää ehkäisymenetelmien tehosta kysymällä vaikka lääkäriltä. Mikään ei ole 100%:sesti luotettava ja se on vain hyväksyttävä. Vaikka käyttäisit kuinka monta ehkäisymenetelmää samaan aikaan, niin varmuus ei muutu sen paremmaksi.

    • Rami Pussinen

      Minusta on lounnollisempaa, että nainen ehkäisee. Vain hän voi synnyyttää. Minullakaan ei ole seksikokemuksia.

      • .

        pyörit täällä e-palstalla? Ja nostelet vanhoja ketjuja, turhaan..


    • Kun hormonikierukka tai kapselit on vasta asennettu. Ehkäidytehon pitäisi olla vielä ihan maximi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe