Elämän tarkoitus

w.c.fields

Jos ei etsi elämälle mitään uskonnollista tarkoitusta, niin mikä se tarkoitus oikein on. Mitä elämältä pitäisi hakea?
Jos elämä polkee paikoillaan, niin pitääkö toisista välittää, vai vaan ajatella itseään ja lähteä etsimään sitä omaa tarkoitusta ja merkitystä elämälle?

13

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laajassa mittakaavassa erilaisten elämien tarkoitus on jatkuvuus.
      Yksilönkin elämän tarkoitus olisi siten suvun jatkaminen.

Haet imeisesti kuitenkin yksilön elämän tarkoitusta yksilön napaantuijottanmisen kannalta.
      Siinä mittakaavassa yleinen tarkoitus ei enään ole merkityksellinen koska 'ei sota yhtä miestä kaipaa'.

Jäljelle jää kuitenkin elämän tarkoituksen sijaan elämän merkitys.
      Kuka tahansa meistä voi olla merkityksellinen toisille.

Minun elämälläni on ollut suuri merkitys lapsilleni ja olen siitä iloinen.

Uskonnot tarjoavat tarkoituksenhakuisille ihmisille helppoja ratkaisuja.
      - Olet täällä siksi kun olet jumalan kuva.
      - Olet täällä palvoaksesi jumalaa.

Jos elämä polkee paikoillaan, eikä sille haluta tehdä mitään, niin kaikki on ihan OK.
      Jos elämä polkee paikoillaan, eikä sille viitsi tehdä mitään, niin on laiska sittisontiainen ja on ihan hyvä kysyä neuvoa lähimmästä seurakunnasta.

• w.c.fields

Siis en keksinyt elämäntarkoitusta, mutta keksin millä voisin viihdyttää itseäni. Lento New Yorkiin, siellä nauttia pullo olutta ja samantien takaisin. Kävisi vaikka kaikki maailman suurkaupungit siten läpi, että jokaisessa joisi pullon olutta ja palaisi sitten suomeen. Eihän siinä tietenkään olisi mitään järkeä, mutta tarvitseeko asioissa mistä voisi nauttia olla mitään järkeä:)

• goddeloos
        w.c.fields kirjoitti:

Siis en keksinyt elämäntarkoitusta, mutta keksin millä voisin viihdyttää itseäni. Lento New Yorkiin, siellä nauttia pullo olutta ja samantien takaisin. Kävisi vaikka kaikki maailman suurkaupungit siten läpi, että jokaisessa joisi pullon olutta ja palaisi sitten suomeen. Eihän siinä tietenkään olisi mitään järkeä, mutta tarvitseeko asioissa mistä voisi nauttia olla mitään järkeä:)

"Eihän siinä tietenkään olisi mitään järkeä, mutta tarvitseeko asioissa mistä voisi nauttia olla mitään järkeä:) "
        - Vastasit hienosti omaan kysymykseesi :)

• w.c.fields
        goddeloos kirjoitti:

"Eihän siinä tietenkään olisi mitään järkeä, mutta tarvitseeko asioissa mistä voisi nauttia olla mitään järkeä:) "
        - Vastasit hienosti omaan kysymykseesi :)

Joo alkaa pikkuhiljaa hallitsemaan tätä monologia:)

• wc hätä

etsiä uskonnollista tarkoitusta kun kaikki uskonnot oerustuvat puhtaasti valheeseen.

• uhripässit

Elämälleeen voi etsiä vaikka minkälaisia tarkituksia, vain mielikuvitus on rajana.
      Uskonnollisen tarkoituksen etsimiseen ei ole mitään järjellistä syytä. lapsille ei ole
      mitään syytä kertoa vuohipaimenten satuja tao sitä, miten raamatun mukaan lepra
      eli spitaali paranee iisopin oksilla, uhrilinnuilla, setripuulla, karmiininpunaisella
      villalla sekä uhraamalla kaksi pässiä papin pyhässä uhritoimituksessa, jossa myös
      uhrataan toinen lintu, jonka verta pirskotetaan ympäriinsä.

Kiinassa elää luultavasti miljardeja ihmisiä ilman uskontoa, siinä jonkun hyttysen
      paskan eli Suomen tuhannnet uskovat ovat kuin kärpäsen kakka valtameressä.
      Siinäpä he elävät ihan tavallista elämää perheineen ja lapsineen.

• pepe57

Puhun toki vain omasta puolestani. Toki tuota teemaa, elämäni tarkoitus, olen minäkin pohtinut ja päätynyt suurin piirtein siihen, että se on: "kohtelen muita, kuten haluaisin heidän kohtelevan itseäni". Tuon tylsähkön ajatuksen pohjalta olen pyrkinyt elämään ja se on antanut ihan hyvän ja tasapainoisen elämän. Vaihtelua ja ihmettelyn aihetta saa esim keskustelemalla face to face kreationistin kanssa. Saa hieman ihmettelemisen aihetta ihmisen mielikuvituksen suuruudesta. Yliopiston käynyt (DI) selittää ihan pokkana esim nooakin arkkia tai muuta yhtä jännää. Jes.

• avarrus

Pakonomainen elämän tarkoituksen etsiminen on ihan turhaa. Elämällä rennosti, avoimin mielin ja itseään toteuttaen tajunnan tiedostavalla hetkellä "elämän tarkoituksenkin" oivaltaa ihan itsestään.

• Valitse Jeesus!

Olet huomannut elämäsi tyhjyyden? kun ei ole tarkoitusta, olemassaolo on päämäärätöntä, ei tarvitse rajoja, eettisiä ja moraalisia velvoitteita lähimmäisenkään suuntaan: mikäs siinä eläis vain niin kuin huvittaa piittamatta yhteikunnan ja humanisuuden yhteisitä pelisäännöistä. Jos ihminen elämä on vain jokin evoluution huipentuma, ei meitä mikään velvoita mihinkään? Olet tulllut pohdikelusi valintapysäkille?

Ilman Jumalaa etsinnän tulos ja vaihtoehto päätyy turhuuteen ja monen koheltamisen jälkeen voi huomata olevansa lähtöpisteessään tai vaipua paatumuksen sokeuteen.

Evankelioidessa tapaa usein iäkkäitä ateisteja: katselevat pärstä tympääntyneenoloisena jonnekin. Kuvasta näkyy, että "ei oikein huvita, aika matelee, voimat rapistuvat, ei jaksa oikein innostau enää mistään.
      He uskovat: pian tästä potkaisee tyhjää ja kaikki on siinä: VOI MITEN TYLSÄÄ!

MIKÄ AARRE, KUN ON SAANUT OPPIA TUNTEMAAN JEESUKSEN. ELÄMÄLLÄ ON TARKOITUS HARMAUDESSAKIN ja TODELLISET PIDOT OVAT SITTENKIN VIELÄ EDESSÄ!

• 3wre4h

lukiessa tulee aina mieleen, että kaltaisesi ihminen ei voi jostain syystä saada orgasmia ja odottaa että kuoltuaan olotila muuttuu pysyväksi, jatkuvaksi orgasmiksi Jeesuksen kanssa. Kinkyä.

• Minun uskonnottoman elämäni tarkoitus on elää hyvä elämä.

Mitä se sitten on?

Ei mitään erikoista. Nauttia läheisten ihmisten seurasta niin kauan, kuin se on mahdollista. Tutustua tämän merkillisen planeetan ja sen omituisten asukkaiden saloihin. Kehittää itseään hankkimalla tietoa ja taitoja. Kaikki tuo siksi, että itse haluaa tehdä niin; ei kenenkään vaatimuksesta tai pakosta.

Varmaan muutakin tulisi mieleen, jos oikein puristaisi, mutta näin hellepäivänä nuokin riittävät.

Jos ihminen ei löydä itsestään mitään kipinää, joka pitää hänet liikkeellä ja uteliaana, hän voi omaksua valmiin, ulkoa annetun mallin elämälleen, mutta elääkö hän silloin todella, vai pysytteleekö hän vain hengissä puristavan pakkopaitansa sisällä?

• 9898

Kysymyksesi on turhaa, jos et ole rehellinen. Elämä on niin suuri asia, että vastaus on väistämättä uskonnollinen.
      Elämässä on mahdollisuuksia. Vaikka nykyhetkessä ei näytäkään olevan mitään suuria tekeillä, se voi olla näkövirhe. Myöhemmin, vuosien kuluttua nämä nykyhetken päätökset voivat aiheuttaa suuria asioita tulevaisuudessa.
      Useimmat ihmiset kävelevät kuin sokeat tällaisten mahdollisuuksien ohi. He pilkkaavat ja taistelevat vastaan, jos joku miettii liian suuria.
      Minä olen tehnyt uutta josta kaikki saavat hyötyä. Jotkut toiset tekevät jotain muuta. Elämän tarkoitus voi olla siinä, että tekee jotain hyödyllistä, eli on hyödyllinen toisille.

• w.c.fields

Tiedän sen uskonnollisen elämäntarkopituksen , mutta syvällistä terkoitusta on hyvä etsiä myös muualta, tai ainakin keskustella siitä. Päätyy sitten mihin päätyy.
        Se että oli ihminen uskossa tai ei, niin hyvin monelta löytyy kuitenkin jonkinlainen filosofia eolemassaolonsa perustaksi.
        Tarkoituksella halusin rajata uskonnon pois tästä keskustelusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7284
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      42
      5033
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      91
      3127
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      44
      2204
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      20
      2071
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2003
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1757
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1651
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1633
    10. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      18
      1381
    Aihe