Olen ns tiekirkko-opas, eli heinäkuussa päivystän paikkakuntamme kirkossa ja opastan kävijöitä ja tarvittaessa neuvon ja katson kirkon siisteyttä.
Eilen tuli uskomaton juttu, kun humalainen kolmekymppinen nainen tuli kirkkoon vain bikinit yllään äänekkäästi kailottaen "Missä se vessa on, jumankuta perkele". "Kai täällä vessa on". Opastin naisen vessaan ja ja sanoin että ole hiljaa, kirkossa on muitakin ihmisiä.
Kun nainen tuli vessasta (ei pessyt käsiään, yäk) se ei mennytkään saman tien ulos vaan halusi parvelle katsomaan yleisnäkymään kirkosta. Sanoin että sinne ei saa mennä, lähinnä naisen humalaista tasapainoa epäillen. No se lähti itse kömyämään ylös ja kun se pääsi ylös portaat, se alkoi laulaa sieltä kuorotasanteelta urkujen edestä. Minulla tuli hätä, mutta onneksi yksi kesäpapeista oli paikalla lopettamassa juuri hääharjoituksia, se tuli ja sanoi minulle, että noita ei saa päästää ylös, putoavat vielä päissään alas matalan kaiteen yli.
Pappi kävi juttelemassa naiselle ja meni yli 15 minuuttia ennenkuin se sai naisen sieltä alas. Mietin että mitä mä teen seuraavalla kerralla kun olen ehkä yksin kirkossa. Soitanko heti suntiolle (asuu 200m päässä) vai miten tuosta olisin ilman pappia selvinnyt.
HUMALASSA BIKINEISSÄ KIRKKOON
174
12256
Vastaukset
- HP
Ehkä sun kannattais kysyä asiaa suntiolta tai kirkkoherralta?
- oppitunti
Hmm,se taisi olla vain Eeva joka oli haukannut vähän käynyttä omenaa.
- kanssaan
niin kohta mitä ilmeisemmin olisi käynyt ilmmi, että hänet oli vauvana kastettu ja teini-ikäisenä komfirmoitu. Kunnon luterilainen oikea "jumalan lapsi". Olen nimittäin tavannut tuollaisia vaikka kuinka paljon, mutta tietekin asiallisemmin puettuina.
- tyypillistä
ev. lut. seurakuntalaista, mutta ei Jumalan lasta ja Jeesuksen seuraajaa. Kun seurakunnan perusta on väärä, niin lopputuloskin on väärä.
- TakkuTakiainen
en itse usko Cirstuxeen, mutta jos on aihetta, kunioitan muiden uskoa. Tapauskohtaisesti. Kunnioitus pitää ansaita.
Toimit täsmälleen oikein ollessasi maltillisempi kuin muut kovien arvojen yhteiskunnassamme ovat sellaista kohtaan, joka töpeksii. Kun henkilön pää selviää, hän muistaa että kirkossa häntä ei tönitty pahoinpidelty haukuttu niinkuin monessa muussa paikassa yhteiskunnassa olisi tehty. Tämä saa hänet itse miettimään ja häpeämään omaa toikkarointiaaan. Näin edustit ristillistä kirkkoa TODELLA HYVIN. Samoin pappi joka selvitti asian rauhallisesti. Tällaiset pienet asiat luovat hyvää kuvaa kirkosta.- llamallamaduck
Olen samaa mieltä tästä. Ylipäänsä asiat olisi hyvä hoitaa rauhallisesti mutta varmasti. Ensi kerralla kun joku tulee riehumaan tai aiheuttamaan häiriötä, jos paikalla ei ole sinua suurempaa auktoriteettia, soita poliisit ja koita sitten tehdä selväksi että nyt pitää poistua jos ei osaa käyttäytyä.
(Neljännen vastauksen jälkeen nämä Suomi24:n viestit menevät todella mauttomiksi...)
- Ateisti ISOLLA A:lla
Kyllä mä vaan oisin ollut tyytyväinen, että nainen bikineissä ois tullut mun työpaikalleni (vai oletko joku homo?). Toivottavasti nainen kusi kirkon rappusille ja paskansi samalla, kunnet voinut syynätä häntä kirkon vessaan?
Kirkonhan tulisi palvella juuri tämänkaltaisia ihmisiä, jotka tulevat humalassa (2 x syntisinä?) teidän luo, mutta karkotatte heidät pois. En ollenkaan ihmettele, minkä vuoksi monet eroavat kirkosta!!!!- licviidus
juuri tämän vuoksi kansan moraali on rapakunnossa...... ei kirkko ole mikään sosiaalitoimisto jossa käydään
vaatimassa apua.....
kunnioita luojaasi , Herraasi...älä rienaa.... - Puistattaa
Etkö ole edes lukutaitoinen...viestin aloittajahan ohjasi typerän sekoilijan WC:hen. Täytyy vaan todeta että kyllä meitä on moneen junaan...
- sdfghjkjhgf
licviidus kirjoitti:
juuri tämän vuoksi kansan moraali on rapakunnossa...... ei kirkko ole mikään sosiaalitoimisto jossa käydään
vaatimassa apua.....
kunnioita luojaasi , Herraasi...älä rienaa....Kirkko on liikeyritys joka tekee rahaa ja siunaa sodat.
- scrum
sdfghjkjhgf kirjoitti:
Kirkko on liikeyritys joka tekee rahaa ja siunaa sodat.
kaiken lisäks ihmisii!!! ja antaa mitä takasi? ite oon eronnu kirkost just sen takii menee hirveet verot eikä oo mtn saatu tähänkää asti takasi mtn. enkä usko mihkää Jesseihi ja mitäs pilkkaa tos on jos tulee fråga skiduu? ottakaa ny PERKELE AIVOT KÄYTTÖÖ IHMISET!!!! ja saatana opetelkaa ÄIDINKIELTÄ!!!! hirveitä yhdyssana virheitä näiski aina viljellää ei se OIKEE KIRJOTUS nii vitu vaikeeta voi olla!!!
- snell
scrum kirjoitti:
kaiken lisäks ihmisii!!! ja antaa mitä takasi? ite oon eronnu kirkost just sen takii menee hirveet verot eikä oo mtn saatu tähänkää asti takasi mtn. enkä usko mihkää Jesseihi ja mitäs pilkkaa tos on jos tulee fråga skiduu? ottakaa ny PERKELE AIVOT KÄYTTÖÖ IHMISET!!!! ja saatana opetelkaa ÄIDINKIELTÄ!!!! hirveitä yhdyssana virheitä näiski aina viljellää ei se OIKEE KIRJOTUS nii vitu vaikeeta voi olla!!!
jos olisit kirkossa ehkä oppisit vielä jotain sivistyneen ihmisen kielenkäytöstä
ei tarvitsisi leikkiä takakammarin rohjaketta - stadinPeteQ
sdfghjkjhgf kirjoitti:
Kirkko on liikeyritys joka tekee rahaa ja siunaa sodat.
Väärin
tämä on mm. vapaa-ajattelemattominen
iskulause. - Ateisti ISOLLA A:lla
licviidus kirjoitti:
vaatimassa apua.....
kunnioita luojaasi , Herraasi...älä rienaa...."juuri tämän vuoksi kansan moraali on rapakunnossa"
Johtunee ehkä siitä, että kirkot ovat olleet olemassa ja aikoinaan ohjannut liian paljon erilaisten ihmisten elämää samaan muottiin? Eikö sellaisen kuulukin luoda kapinahenkeä? Onko kansat rapakunnossa, jolleivat usko Jumalaan? Onko sinusta sodat moraalisia tai insesti, jossa isä raiskaa tyttärensä ja tytär tulee isällensä raskaaksi ja pyytää aborttia....kirkko vastaa: "Se on Jumalan tahto, synnytä isäsi lapsi...sinun "luojasi"". Siis onko se moraalista?
"kunnioita luojaasi , Herraasi...älä rienaa.... "
Kyllä minä olen peräisin ihan isäni siiitiöistä ja äitini munasolujen keskenäisestä hedelmöittymisestä, kuten sinäkin omien vanhempiesi. Jumalalla ei ole siihen mitään osuutta luomisellemme. Et taida edes tietää, miten niitä lapsia tehdään, kun oletat että Jumala astuttaa "naisen pyhään raskauteen"? Kyllä ne vauvat ihan nu**innan kautta syntyy n. 9 kuukauden päästä.
Lisäksi ihmettelen, miten Neitsyt-Maria oli neitsyt, jos oli kerran raskaana, eikä Joosef ollut Jeesuksen siittäjä...ja kiellätte avioliiton ulkopuolisen seksin, vaikka teitä on kusetettu, että Jeesus oli Jumalan poika. Ei se ilman yhdyntää ois voinut tapahtua.
Uskovaiset on liian pidättyväisiä seksin suhteen ja seksi avioliitossakin on vain "lasten hankintaa varten". Mitä iloa siinä on?
Kokemusta on selibaatti tyttöystävästä, jonka tyyli oli "ei ennen hääyötä". Pilaatte oman elämänne lisäksi mahdollisen kumppaninne elämän...ja itkette kunnei teitä kukaan muu huoli kuin joku "Herätyskokouksissa" käyvä mies/nainen, jolla on samat periaatteet.
Nakurantoja lisää vaan Suomeenkin, kuten muuallakin jo on. Loppuu puheet seksin pihtaamisesta. Kuten joku täällä totesi...Suomi on jäänyt monessakin suhteessa kehityksestä jälkeen.
Niin kauan kun on näitä nalkuttavia Päivi Räsäsiä ja muita yhtä pölhöjä "vanhollisia" persoonia päättämässä Eduskunnassa ja ohjaamassa Suomen kansalaisia.
Kuka viittii pitää kesähelteellä talviturkkiakkaan tai kulkea "pitkähihaisissa" peittääkseen ittensä kaula-aukkoa myöden. Siihenkö tässä teidän uskovaisten moraalissa tulisi pyrkiä? Tekö kuvittelette olevanne moraalisesti AINA oikeassa ja jotenkin parempia ihmisiä kuin ne, jotka on ateisteja, vai?
Kaikilla ateisteilla on teidän mielestänne "mielenterveysongelma", kunnei usko Jumalaan? :) Kyl se taitaa olla toisin päin!
Olisikohan kyseessä ollut se eksynyt lammas?
Olitko sinä sitten se hyvä papaimen joka panee henkensä lampaiden edestä vai se paha paimen joka panee...
No, joka tapauksessa kannattaisi pyrkiä keskustelemaan. Ei siitä siitä ihmiselle haittaa ainakaan olisi. Ulos heitto kuulostaa jotenkin yksinkertaiselta. Jos ajatellaan sielun hoitoa?- Vapaakaikesta
Joo ohan tuo aika järjetöntä,mutta tosta ei pidä maitoa nostaa.Muistellaan miten kirkko on käyttäytyny aiemmin ihmisiä kohtaan niin eiköhän tuo oo pientä siihen verrattuna.Paljonko kirkko on satuttanu ihmisä ja sortanut niitä.Ajanut ihmisä torpista pakkaseen jne.Nykyään sitten ihmetellään että porukka eroo niistä.
- The_Evil_Of_Silence
Mikä Pyhäinhäväistys! DX
- HH
Tuollainen nainen ja noin käyttäytyvä on kunnollisen selkäsaunan tarpeessa. Voisi olla paras muistutus vastaisen varalle tekosistaan.
- sdfghkjhgd
HH kirjoitti:
Tuollainen nainen ja noin käyttäytyvä on kunnollisen selkäsaunan tarpeessa. Voisi olla paras muistutus vastaisen varalle tekosistaan.
Seksi on teidän sekopäiden mielestä pahasta ja sota parasta mitä voi tehdä housut jalassa.
- Sanni-83
sdfghkjhgd kirjoitti:
Seksi on teidän sekopäiden mielestä pahasta ja sota parasta mitä voi tehdä housut jalassa.
edellisessä mainittu sana seksi? Pikkusen taitaa äijä olla tarpeessa, hansko nyt enshätääsi hyvä "mies".
- kjhgtghdg
Anna horon tippua vaan ja kuvaa kännykameralla. Juutuubiin vaan kyseisen lepakon toilailut, sikoja kaikki känniset horot. You can fly jump jump jump.....
- 27
oon itse ollu vastaavis tilanteis, tosin en nyt sentää ihan kirkon opastajana, ja kyl noi humalaiset hupakot on kaikkein vittumaisimpii, ku ei ne ymmär vaik nätist sanois ja selkäänkä ei viittis antaa vaik tollanen sen kyl ansaitsis! :) Mut periaattees etpä tos mitää muutaka oikee voinu, ku koittaa puhumal selvittää tilanteen.. Ens kerral tosin suosittelen poliisin soittamist, nii eiköhän siit opi jos viel tekee mieli kännis sekoilla (Y)
Tai annat vaan tippuu ja tosiaan kuvaat sen juutuuppii :D siinäpä on vaihtoehdot oikeestaa... - hädässä
Kirkko on kaikkia tarvitsevia varten!
- hädässä oleva
hädässä kirjoitti:
Kirkko on kaikkia tarvitsevia varten!
itse koen et hädässä turvaudun ennemmin kirkon kuin minkään sosiaalitoimiston apuun koska sossuthan suosii vai mamu-lapsiperheitä upouusine lastenvaunuineen
- Pilkunviilaaja?
Ihmisestä sanotaan hän eikä se....
- sattuu!
"noita ei saa päästää ylös"? Mitä "noita"? Onko kirkossa enemmänkin käynyt tämmöisiä tapauksia. "Jaa ne taas näitä kännissä bikineissä toikkaroivia... niitä ei saa päästää ylös".
"Mietin että mitä mä teen seuraavalla kerralla". Tuleekohan seuraavaa kertaa edes? Vai onko tuo tosiaan yleistä, että kännissä tullaan kirkkoon meukkaamaan...?
Jos ei puhe auta, eikä muita ole lähimaillakaan niin poliisit paikalle. Niin minä tekisin. Kannattaa olla armollinen sillä kukapa meistä synnitön on. Onhan tuo ikävää,mutta minkäpä sille mahtaa kun ihminen dokaa. Evankelioikaa siellä kirkossa niin että ihmisiä tulee uskoon. Sillon ei tarvii dokata kun on rauha ja ilo sydämessä.
- xylene
Jos olet hiemankin matkailualaa opiskellut, niin velvollisuutesi on oppaana valvoa kirkossa vierailevien turvallisuutta ja päihtymys on erittäin hyvä syy kieltää kipuamasta urkuparvelle, jos riski putoamiseen on todellakin olemassa.
Suomessa on tosi tiukka lainsäädäntö myös matkailualalla ja on aivan sama toimitko oppaana kirkossa vai sirkuksessa, koska saat liksan siitäkin ettei onnettomuuksia sattuisi.
Yleensä on olemassa jonkinlainen turva-asiakirja tai teidän tapauksessa kiinteistön turvasuunnitelma, joten kysy sitä suntiolta ja miten toimitaan, jos humalainen päättää kokeilla halkeaako kallo vaiko ei.
Oppaan homma on muutenkin kyetä ottamaan asiakkaat hallintaansa, pitää yhdessä kasassa ja noudattamaan sinun latelemia sääntöjä. Ja ihmettelen kovasti, ettei sinua ole perehdytetty tehtävääsi myös riskit huomioon ottaen sekä neuvottu kenen puoleen käännytään hankalissa tilanteissa tai jos pitää ensiapua antaa yms.
On oikein hyvä, että ryhdyit miettimään asiaa ja sitä suuremmalla syyllä laita työnantajasikin vastaamaan tehtävistään.
On aivan turha pohtia saako ihmisiä kieltää kirkossa siksi, että kyse on kirkosta. Hengellinen puoli on ihan eri asia kuin tehdä raakaa matkailualan työtä sen tiloissa . Jos sinut olisi tarkoitettu sinne vastaamaan vieraiden henkisestä hyvinvoinnista saisit ihan eri luokan liksaa ja panostaisit työaikasi pelkästään siihen, etkä huolehtimaan tilaopastuksista.
Minä olisin sijassasi nostanut muijan niska-persotteella pihalle ja sanonut vain, etten ryhdy kenenkään kustannuksella testaamaan pysyykö urkuparvella vai putoaako alas. Et voi ottaa vastuullesi yhdenkään vieraan, etenkään kännisen vieraan, tempauksia. Sillä sinähän joutuisit ilman muuta viranomaisille selvittämään, miksi nainen putosi ja mitä varten et häntä kieltänyt. - Ehkä näin
Helpoin tapa on, kun laittaa tuohon sellaisen köyden esteeksi. Näin et joudu estelemään kapuajaa vaan hän heti näkee paikan mahdottomaks. Sen sijaan, kun selvät tyypit haluaa sinne tähyilemään, voit poistaa köyden.
Toimiskohan?- pöhnän pohjimmainen
hyvin Jeesuksen sanat,anna heille anteeksi,sillä he eivät tiedä mitä tekevät.
Tulee aika jolloin he tulevat tietämään. - tiukkapipo kenties
tuollaista käytöstä,vaikka humalan syyksi on niin helppoa kaikki laittaa,mutta se mikä tässä aloitusviestissä "pisti" silmään oli kun ihmisestä on kyse,niin miksi koko ajan puhutaan "se" teki ja "se" tuli ja "se" ja "se" ja "se"......huh,minulle on opetettu että ihmisistä käytetään pronominia "hän" olipa sitten känninen tai ei.
- stadinPeteQ
tiukkapipo kenties kirjoitti:
tuollaista käytöstä,vaikka humalan syyksi on niin helppoa kaikki laittaa,mutta se mikä tässä aloitusviestissä "pisti" silmään oli kun ihmisestä on kyse,niin miksi koko ajan puhutaan "se" teki ja "se" tuli ja "se" ja "se" ja "se"......huh,minulle on opetettu että ihmisistä käytetään pronominia "hän" olipa sitten känninen tai ei.
Kieli elää ja muuttuu.
Miksei suomen kielessä ole esmes. he = ? she= ?
vai onko jatkossakäytettävä VAIN sukupuolineutraalia SE ?
#tiekirkossa se kävi SEn wessassa#
- kokeile tätä
Jos seurakunnanlla on sopimus jonkin vartiointifirman kanssa, ota yhteys sinne ja saat apua. Kannattaa sopia käytännöstä esimiehesi tai esim. kirkkoherran kanssa, mitä vastaavassa tilanteessa teet. Pyri aina olemaan itse rauhallinen ja kiinnttimään ihmisen huomio muualle jotta saisit ohjattua hänet niin ettei hän häiritse muita kirkossa kävijöitä. Voit jopa kysyä olisiko hänellä jotain asiaa oikeasti, jos ei muuta tarvinnut kuin vctä niin tervetuloa uudelleen ja näkemiin....
- puska-pissa
kirkkoon ei mielestäni edes saisi mennä bikineissä sun olis pitäny sanoo sille että hienot naisetkin joutuvat käymään puskapisulla jos toinen vaihtoehto on mennä kirkkoon häiriköimään
- VAHTIKOIRAT
HALOO TÄÄLLÄ KYSELET MITÄ PITÄISI TEHDÄ SOITA ENSI KERRAN POLIISI HAKEE TOLLASET.
- ....
kirkkoon saisi mennä bikineissä? alkaako siellä jollain seisomaan? Jumala näkee vaatteitten alle.
- loeufn
poliisi on sitävarten
- kierre
Jos ei puhe auta, niin ei muuta kuin poliisit kantaman häiriköt ulos.
- sijoittaja.
iltapäivälehteen. tai edes toiseen niistä. ne olisivat tehneet jutun ja maksaneet sinulle muhkea vinkkipalkkion. tuohan olisi ollut ihan lööppikamaa. taatusti myös käynnit kyseenomaisessa kirkossa olisivat kasvaneet potenssiin kuusi.
no taas toisaalta, ei juttu vieläkään vanha ole. vieläkin ehdit hoitaa asian. soita vaikka ilta-sanomien vaihteeseen. numero on 09-1221. pyydä uutispäällikölle. kerro tapaus ja ennen kuin paljastat tarkan paikan, niin sovi palkkio. - järki hoi
Ei alkeellisia käytöstapoja. Minkäs sitten mahdat. Minkähänlainen äiti ja kasvattaja tuostakin epätoivoisesta tulee? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Enkä ole uskonnollinen. Mutta jotain käytöstapoja sentään pitää olla.
- dfghjkjhgf
Pöljät uskoo näköjään mitä vaan tänne keksii kirjoittaa.
- ei enään sais tulla
Itse olisin antanut porttikiellon ko naiselle ettei ajaudu ns " porttiteoriaan " !
- Merkki humalalta
Tämähän on vain merkki että siellä kylässä moni juo alkoholia ihan humalaan asti. Sekä merkki siitä että kirkoissa käy useita humalaisia.
- Sakari Kuismahko
Hän on lapsi joka löysi tien roomaan, kun taas eräät löysivät itsensä roomasta. Kaikki tiet vievät roomaan.
Hemmetin temppeliritarit. :( - Kirkon synnit
Sakari Kuismahko kirjoitti:
Hän on lapsi joka löysi tien roomaan, kun taas eräät löysivät itsensä roomasta. Kaikki tiet vievät roomaan.
Hemmetin temppeliritarit. :(Kirkko juottaa alkoholia joka jumalanpalveluksen aikana!!!!!!
- Humaltuneiden päämaj
Kirkon synnit kirjoitti:
Kirkko juottaa alkoholia joka jumalanpalveluksen aikana!!!!!!
Kaikki jotka viimeistä rippipäivää vailla, heille kirkossa juotetaan alkoholia. ALLE 18 VUOTIAILLE JA TÄMÄ ON LAISSA KIELLETTY, ALLE 18-VUOTIAALLE EI SAA TARJOTA ALKOHOLIA!!!!
On se melkoinen humaltuneiden luola etten ihmettelis jos sinne joku humaltunut eksyykin. - stadinPeteQ
Kirkon synnit kirjoitti:
Kirkko juottaa alkoholia joka jumalanpalveluksen aikana!!!!!!
levität väärää tietoa!
Luterilaisessa messussa saa pyydettäessä alkohoholitoman viinin ja gluteeinittoman leivän.
ei niistä tule humalassa urkuparvelle hulinoimaan.
- Hädälle putkaan
Soita poliisi silloin paikalle. Se on kirkon häpäisemistä,sakot tulee.
- vai niin
yhtä kertaa, kun olin Roomassa ja eräs aasialaisnainen kiipesi kirkossa korkean patsaan jalustalle, jotta mies voisi ottaa matkamuistokuvan - kirkon vartijat kyllä valvoivat tulijoiden vaatetusta, oliko olkapäät ja polvet peitossa jne., eivät huomanneet tätä minusta maltillisesta turististakin jotenkin pahalta tuntuvaa tapausta. Mutta, miten mahdettaisiin tälläkin palstalla suhtautua siihen, että ulkomaiset turistit ördeltäis tai hölmöilis islamilaisessa tai buddhalaisessa pyhäkössä.? Veikkaan, että kauheet lööpit tulis siitä, miten länsituristi turmelee kulttuureja.
Mitä tahdon tässä viestittää, on, että olisi tarpeen käyttäytyä maltillisesti ja sivistyneesti uskonnollisissa (ja paikallisille tärkeissä muissakin) kohteissa. Ei humalaisuus nyt varsinkaan ole mikään tekosyy toikkaroinnille, vaan itse hankittuna raskauttava syy - jos itse sekoilee. - lopslops
loppaat tietty molon poskeen jos mies oot.
- ISO-V
Paras on etta yhdessa sovitte mita teette, kun jotain ei toivottua ilmaantuu. Ei sinun ainakaan tarvitse omin pain lahtea mitaan tekemaan. Se taytyy kylla sanoa, etta tuollainen on ihan arkipaivaa muualla kuin kirkossa, eli sikali saat kiittaa itseasi etta olet valinnut noin hyvan paikan itsellesi. Myos vartija tai vahtimestari voi ehka auttaa, jos teilla sellainen on.
- NussakKaisa
Humalaista ei tarvitse edes päästää kirkkoon. Ilmoitat kylmän rauhallisesti, että rouva ei ole siinä kunnossa, että voisi kirkkoon astua. Voit sanoa, että vessaan voi mennä, mutta kirkon puolelle ei saa mennä päihteiden vaikutuksen alla. Käytä sanoja rouva, herra, päihteet, säädyllinen, te... jos puhut kuin nuoret, saattavat suhtautua alentuvasti. Pidä kännykkä taskussa ja jos joku alkaa räyhäämään, niin osoita ovea ja ilmoita, että häiriötilanteissa soitetaan poliisi paikalle. Soita poliisi paikalle, jos olet yksin. Älä epäröi myöskään juosta. Kännisistä ei ikinä tiedä kuka käy päälle.
Tähdennä kuitenkin, että kirkkoon on tervetullut tutustumaan, kun humalatila ei vaikuta. Ilmoita heti tapauksen jälkeen suntiolle tai papille ja kerro, miten olet tapauksessa menetellyt (koska tuohtunut "kävijä" kiistää tietysti oman osuutensa ja väittää sinun olleen epäkohtelias)
Lisäksi voit huomauttaa, että kirkkoon on mentävä säädyllisessä asussa ja rouvan tai herran asu ei täytä vaatimuksia. Kirkkoon on tapana peittää kaikki muut osat kaulasta alaspäin paitsi käsivarret jalat polvista alaspäin, vaikkei kirkkoon kuuluisikaan.- heitit jo kaksi
lisää kiviä! Kannibaalit on tapettava!
- "9"
Mitä matalaotsaista tuossa muka oli?
- enska999
se oli nainen. Jos olisi ollut mies, niin siitä olisi tehty iso uutinen ulkomaita myöten. Mutta nyt valtakunnan mummomafia tulee hiljentämään sellaiset yritykset. Eiköhän tämäkin palsta poistu pikaisesti kunhan sen huomaavat.
- VAIN ELÄMÄÄ
VAIN ELÄMÄÄ
Oli miten oli, häiritsevä käytös ei oikein sovi tuollaiseen paikkaaan, minne muut tulevat yleensä rauhoittumaan. Kallion kirkossa oli aiemmin noita hörhöjä enemmänkin, siellä ehkä osataan neuvoa, miten saivat tyylikkäästi asian hoitoon.
Humalainen oli ehkä väärässä paikassa esiinymässä, pitää neuvoa karaokeen tms.
- TEMPPELIRITARI SYNTI
PYSYKÄÄ KAUKANA TEMPPELIRITAREISTA, HE TAPPOIVAT KESKIAJALLA PALJON SYYTTÖMIÄ!!!!!!
- ssds
Kaikki latvassa kohdillaan? Mistä taioit nuo temppeliritarit ja miksi niitä pitää koko ajan toistaa? Ne on jo kuolleet ja kuopattu. Muuten tais olla joku ranskalainen piispa vai peräti paavi, joka teurastutti kaikki temppeliritarit, kun niiden omaisuus ja valta alkoi kasvaa liian suuriksi.
Entisaikoina näet suurilla kirkonkihoilla oli aseet takanaan ja valta päättää elämästä ja kuolemasta - Temppelirtiasrisngka
ssds kirjoitti:
Kaikki latvassa kohdillaan? Mistä taioit nuo temppeliritarit ja miksi niitä pitää koko ajan toistaa? Ne on jo kuolleet ja kuopattu. Muuten tais olla joku ranskalainen piispa vai peräti paavi, joka teurastutti kaikki temppeliritarit, kun niiden omaisuus ja valta alkoi kasvaa liian suuriksi.
Entisaikoina näet suurilla kirkonkihoilla oli aseet takanaan ja valta päättää elämästä ja kuolemastaPAAVI ELI PIISPA ON TEMPPELIRITARI.
- Ristejä temppelirita
ssds kirjoitti:
Entisaikoina näet suurilla kirkonkihoilla oli aseet takanaan ja valta päättää elämästä ja kuolemastaHuomaa, NIIDEN KILVET PALJASTAVAT USKONNON, SIKSI PAAVI TEMPPELIRITARI. Symboli kertoo uskonnon, risti, kristinusko.
- Temple knights
Liput kertovat heidän edistyksestään, myös suomi on joutunut TEMPPELIRITAREIDEN VALTAAN.
- dfffff
Temppelirtiasrisngka kirjoitti:
PAAVI ELI PIISPA ON TEMPPELIRITARI.
ei tarvi sekoja kirjoitella
http://fi.wikipedia.org/wiki/Temppeliherrain_ritarikunta#Tuho - Silmiesi edessä totu
dfffff kirjoitti:
ei tarvi sekoja kirjoitella
http://fi.wikipedia.org/wiki/Temppeliherrain_ritarikunta#TuhoWikipediaan voi kirjoitella mitä tahansa joten katso symbolia niin tiedät totuuden vai etkö näe??? Oletko tullut jo niin sokeaksi ettet erota totuutta silmiesi edessä???
- knights temple myass
Silmiesi edessä totu kirjoitti:
Wikipediaan voi kirjoitella mitä tahansa joten katso symbolia niin tiedät totuuden vai etkö näe??? Oletko tullut jo niin sokeaksi ettet erota totuutta silmiesi edessä???
se Wikipedia on kuin nämä Suomi24:n yhden ihmisen sekokirjoitukset, joissa voi sanoa ihan mitä tahansa paskaa eikä niistä tiedä onko ne kirjoittanut joku 5-vuotias vai 50-vuotias ja tervejärkinen vai hullu.
Temppeliritarit hävisivät jo maailmankartalta, mutta paavi on ja pysyy.
- MokoMaki~
Kuinka voi joku olla noin häpeämätön ja muita kunnioittamaton turilas...ja vielä lyhyissä housuissa, ei sovi kirkkoon. Olisitte vienyt uimarannalle ja uittaneet vähän viinahöyryjä ulos!
- mies 1968
Kun luin tämän viestin , niin ensin tuli mieleen.... minne tämä mailma on menossa. En kritisoi ketään, unohtamatta sitä että jokaisella on oikeus omaan uskontoon ja omiin mielipiteisiin ja ajatuksiin. En kuitenkaan hyväksy tuota käytöstä. Tuskin tämän "tempun" tekijä oli täysin omana itsenään ja järjisään tuon tehdessä... vai ????? miten itse menettelisit ? Alkoholi, huumeet monesti se pääasiallinen syy moiseen.. vai.... ei sillä käytän itsekkin tuohon ensimmäiseen kategoriaan kuuluvia tuotteita ..... mutta,... en mene kirkkoon uimahousuissa ( huom. olen mies ) siitä huolimatta.
Ehkä se johtuu kuitenkin kasvatusksesta ... ja sitä en epäile lainkaan.. nimim. liki 20 vuotta mielisairaalan vastaanotossa. Voin vain sanoa teille kaikille.. alas mennään. Valitettavaa :( - Santeri777
Jeesuskerhot pitää täyttää tollasilla asiakkailla, oikeita aitoja ihmisiä.
Jeesuskerhoissa oleskelee ahneita, pinnallisia, turhamaisia, teennäisiä ja tekopyhiä ns.uskovaisia jotka elävät suuressa illuusiossa muitten riesaksi tai toisaalta viihdykkeeksi koska nuo rajatapaukset on varsin koomisia tuossa roolissaan...se hulluuden kiihko jolla nuo jeesusnarkkarit päivänsä täyttävät narkoosillaan ja eivät halua kohdata reaalimaailmaa hetkeäkään (tyypillinen narkomaani, siis).
Noihin näytelmätiloihin (kirkkoihin) voisi kesän ajaksi perustaa teemabaareja.
Jeesus-bar (perinteinen), Nazareth-pub (lisänä karaoke & bingo), Kymmenen kiusausta (ruokaravintola, hittinä Juudaksen kiusaus), Moses (konservatiivinen illanviettopaikka) & Maria Magdalena (night club, hittinä strip-show). Henkilökunta tietysti puettuna roolin mukaisiin asuihin ja kielenkäyttötapa jeesusmaailmasta "tuttu" mongerrus jota olisi pienessä sievässä hauskaa kuunnella.
Tollanen olisi vihdoinkin järkevää tilojen käyttöä jeesuskerhojen "kuolleelle omaisuudelle" eli kiinteistöille, sullekkin tulis hyvää viihdettä kesäduuniin ... :)- tero-anneli
Tuo koiran näköisen jumalan palvelijat olisvat kivittäneet tuon säälittävän bikinnaisen kuoliaaksi jos saisivat pitää pyhäkköjään täällä. Mutta mitä tekevät suvaiset kristityt, vai voivottelevat tapahtunutta. Toisin oli 300 sataa vuotta sitten, noitana olisi poltettu ko nainen.
- uskon mihin uskon
tykkäsin sun baari-ideoista :D xD
ja valitettavasti joudun olemaan samaa mieltä kanssas liian monesta uskovaisesta kenet tunnen.. tunnen monia koska olen koko ikäni niissä piireissä pyörinyt. onneks kaikki ei ole tollasia mutta liian moni.. kumma että liian monella pää sekoaa.....
t. kohta entinen seurakuntalainen - stadinPeteQ
Missä on vapaa-ajattelijoiden tai kirkosta eronneiden tienvarsivessat?
Huoltareiden maksulliset wct?
Vapaa-ajattelijoissa tai kirkkoihin kuulumattomissa oleskelee ahneita, pinnallisia, turhamaisia, teennäisiä ja tekohyviä.
- määki
Su n varmaan kannattis tehdä rukouskysymys ja kysyä mitä Jeesus olisi vastaavassa tap auksessa tehnyt.32
- opas0
Oikeeseen paikkaan hän tuli, ei hänen käytöksensä ollut sopivaa, mutta, Jeesus on sanonut , eivät terveet tarvitse
parantajaa vaan sairaat. Se voi olla että se oli hänen elämänsä käännekohta.
Eikö kirkko ole syntisten paikka?- kokonaan siitä
tuliko hän tosissaan etsimään apua sielunsa hätään. Vai vain vessa käynnille ja siitä kiitokseksi aloitti kännisten naisten yleisen tyylin mukaisen örveltämisen jossa ei ole päätä eikä häntää. Taksi kuskeilta sopii kysellä tuon tyyppisten naisten kanssa toimeen tulemista. Heidän on usein pakko olla tekemisissä kanssaan, kuten poliisin myös. Tavan kansalaisen ei ole niin halutessaan olla heidän kanssaan tekemisissä, vaan jos eivät häivy suosiolla voi soittaa poliisit.
Vai olisiko tuo samainen nainen niin halutessaan saanut toikkaroida myös taidenäyttelyissä, teatterissa,tai vaikka yliopiston lehtereillä, eduskunnassa ei ainakaan, Mutta koska tuntuu vastauksista päätellen, että ainakin ateistisesti ajattelevat mieluusti näkevät tuonkaltaisten naikkosten koheltavan kirkoissa vaikka useamminkin, on uskottava, että he itse mieluusti näkevät myös omissa toiminnoissaan/ tiloissaan juuri tämän naisen tyylisiä kanssasisaria vauhdissa. Mikä tietenkin täten kutsuna ilmoitetaan.
Vessat ja parvet avioinna kännisille naikkosille ry.
- Vanha ukko
Ilkeävät tulla kirkkoon päissään häiriköimään eivätkä yhtään häpeä edes. Ei ihme että naisen kuuluu vaieta seurakunnassa!
Mokomat humalaiset rahansyöjät! - Nokinäätä
Jos muhamettilaisessa maailmassa joku näin Pyhässä Huoneessa käyttäytyisi olisi lopputulos selvä. Miksi me tätä kuitenkin siedämme, ehkä syy on kristillisen kasvatuksen. Eipä voi kuin todeta sivistyksemme rappion. Voimia kuitenkin jatkossa.
- buahhahehhehhihihi
Where is your god now?
- logiikkaa
No eikö sulla tullut mieleen rukoilla? Jeesus pelastaa.
- ehahahahihihohohoh
Joo just varmasti. HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHH HAHAHHAHAHAHAHAHAHAH HAAHHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAH AHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA AHHAHAHAHAHAHAHHA HAHAHAHAHAA!!!!!!!!!11 ahahah
- VPässä
Täytyyhän tämä tehdä tiettäväksi kaikille kansakunnille, ettei ns. kristikunnan opetkset ole sopusoinnussa Jumalan sanan Raamatun kanssa.
- Esim. Jumalan sana Raamattu kieltää naisen toimimisen pappina ( 1. Korinttilaisille 11:3; 14:34-35.
1. Timoteukselle 2:12-14). Mutta nyt on Suomen Evankelis Luterilaisella kirkolla jopa nais piispa. Ja näin on taas kristikunta häväissyt itsensä Raamatun valossa.
- Jumalan sanassa Raamatussa kielletään homo ja lesbo suhteet ( 1. Korinttilaisille 6:9-10 ). Mutta nyt kirkon papit ajavat ns. kansankirkon asiaa eli kansa sanoo miten kirkon pitää toimia ja papit viis veisaavat Jumalan sanalle Raamatulle. Aikovat kohta ruveta oikein siunaamaan homopareja. Ja tässäkin asiassa kristikunta on saattanut itsensä häpeään Jumalan sanan Raamatun valossa.
- Kristikunta opettaa, että Isä, Poika ja Pyhähenki on yksi yhteinen jumala ja se on ns. kristillisyyden perusta. Se ei pidä paikkaansa sillä Jumalan ainosyntyinen Poika taivaallinen Kuninkaani Jeesus Kristus itse sanoi ( Johanneksen 7:29; 8:42 ) Jumalan luota minä tulin ja olen täällä. Enkä suinkaan ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on lähettänyt minut. 5. Mooseksen kirja ( 6:4 ) Jehova meidän Jumalamme on yksi Jehova. Ei kolmiyhteinen persoonallisuus niin, kuin kristikunta opettaa ja tältäkin osaltaan taas koko kristikunta on saattanut itsensä häpeään Jumalan sanan Raamatun valossa.
- Kristikunta osallistuu politiikkaa. Mutta Kristus oli jokaisen todellisen Kristityn esimerkki tässäkin suhteessa, kun kansa tuli ja yritti tehdä hänestä kuningasta niin hän pakeni paikalta ( Johannes 6:15 ). Sillä hän tiesi, ettei hänen valtakuntansa ollut maanpäällinen ( Johannes 18:36. Jaakobin kirje 4:4 )
- Kristikuntaan kuuluville maistuu veriletut, palttu, mustamakkara ja ihan vaan veri juomaksi esim. teurastusten yhteydessä, he myös käyvät luovuttamassa verta ja ottavat sitä suoraan suoneen kovin halukkaasti, mutta Jumalan sanassa Raamatussa verenkäyttö kielto toistetaan myös ns. uudentestamentin puolella ( 3. Mooseksen kirja 7:26,27; 17:13. 5. Mooseksen kirja 12:16. Apostolien teot 15:20,29; 21:25 ).
Ja näin on taas täkltäkin osin maailman kristikunta saattanut itsensä häpeään Jumalan silmissä hänen Sanansa Raamatun valossa.
- Kristikunta osallistuu ihmisten tappamiseen mm. siunaamalla verivalalla sotilaat, tai alokkaista tulee sotilaita eli ihmisen tappajia virallisesti vasta sitten, kun kristikunnan kenttä eli sotilas pappi tai rovasti on vanottanut alokkailla verivalan, jossa he lupautuvat Suomen lipun puolesta tappamaan toisia ihmisiä niin kauan kuin he itse tulevat tapetuiksi suomenlipun puolesta, mutta mitä opetti taivaallinen kuninkaamme Jeesus Kristu hän sanoi, että teidän tulee rakastaa Jumalaa sydämmestänne ja lähimmäisiänne niin, kuin itseänne ( Matteus 22:37-40 ). Mikäli kristikunta menettelisi Jeesuksen opetusten mukaisesti niin maailmassa ei pitäisi olla yhtään kenttä pappi. Ja näin tältäkin osin on maailman ns. kristikuntaan kuuluvat saattaneet itsesä Jumalan silmissä häpeään.
- Kristikunnan opetus sielun kuolemattomuudesta, eli ihminen kuoltuaan muuttuu henkiolennoksi ja liihottaa taivaaseen ei pidä paikkaansa. Sillä sana sielu tulee Kreikan kielisestä sanasta pneumo, joka tarkoittaa hengittää, eli kun ihminen, koira, kala, lintu tai mikä muutahansa sielu lakkaa hengittämästä eli Englantilainen sana Pneumatiikka = ilmavirtaus oppi, siis ilma tai vesi lakkaavat liikkumasta hengitys elimissä niin Jumalan sanan Raamatun mukaan se sielu on kuollut eikä tiedä enää yhtään mitään eli ei mene taivaaseen ( Saarnaajan 9:5,10. Psalmi 146:4. 1. Mooseksen kirja 3:19 ) Sen sijaan Jumala lupaus on herättää uudelleen eloon ne kuolleet ihmiset, jotka ovat vuosituhansien aikana eläneet tietämättä Jumalasta ja ne Jotka ovat eläneet hänen tahtonsa mukaisesti ( Apostolien teot 2:27; 13:35 ) Ja näin on tältäkin osin maailman kristikunnan opetukset osoittautuneet sen mätää hedelmää tuottavan puun opetuksiksi johon Jeesus vertai ( Matteus 6:16-20).
- Näin on kristikunnan opetuksista tullun Demoneitten henkeyttämiä niin, kuin Ilmestyksen 18:2 kerrotaan ja näiden Jumalan sananassa julki tuotujen asioiden valossa Ihmisiä kehoitetaan lähtemään ulos Suuresta Babylonista Ilmestus 18:4.
Siis mitä eriskummallista siitä on, jos humalainen nainen tulee kirkkoon bikineissä ja alkaa mölyämään parvekkeelta, koska ei hän ainekaan vie ketää mukanaan ikuiseen kadotukseen eli Gehenaan.
Mutta kristikunnan papit vievät miljardeja ihmisiä Gehenaan vääristellyillä opetuksillaan ( Hesekiel 33:7-9 ) Ja Jumala Jehova riemuitsee siitä, jos jumalattomia ihmisiä on varoitettu heidän tuhoon johtavasta tiestään ja he uskovat se ja kääntyvät Jumalan puoleen ( Hesekiel 33:11, Johannes 14:15; 15:14 )- VPässä
Korjaan Jeesus puhui Matteuksen 7:16-20 vertauksen puista, jotka tuottavat erinlaisia hedelmiä ei Matteuksen 6:16-20:ssä niin, että olemme kaikki perisyntisiä ja myös siksi teemme virheitä, mutta on hyvä jos tunnustamme ja huomaamme sen silloin voimme oppia.
>> - Kristikunta osallistuu ihmisten tappamiseen mm. siunaamalla verivalalla sotilaat, tai alokkaista tulee sotilaita eli ihmisen tappajia virallisesti vasta sitten, kun kristikunnan kenttä eli sotilas pappi tai rovasti on vanottanut alokkailla verivalan, jossa he lupautuvat Suomen lipun puolesta tappamaan toisia ihmisiä niin kauan kuin he itse tulevat tapetuiksi suomenlipun puolesta, mutta mitä opetti taivaallinen kuninkaamme Jeesus Kristu hän sanoi, että teidän tulee rakastaa Jumalaa sydämmestänne ja lähimmäisiänne niin, kuin itseänne ( Matteus 22:37-40 ). Mikäli kristikunta menettelisi Jeesuksen opetusten mukaisesti niin maailmassa ei pitäisi olla yhtään kenttä pappi. Ja näin tältäkin osin on maailman ns. kristikuntaan kuuluvat saattaneet itsesä Jumalan silmissä häpeään. >>
-En puolustele sotilasvalaa, koska raamatussa kielletään vannomasta mihinkään nimeen, mutta kysynpä vain, että miten olisi muutenkaan Suomen itsenäisyys säilytetty silloin kun viimeksi jouduttiin maata tosissaan puolustamaan? Jos oltaisiin oltu vain tarttumatta aseisiin, niin Stalin olisi miehittänyt tämän maan ja ne jotka täällä nyt asuisivat, puhuisivat jotain itäisempää murretta, mutta eipä täällä suomenkieltä taidettaisi enää puhua. Suomalaiset olisi lastattu juniin, kuten Euroopassa kävi juutalaisille ja Stalinin juniin suomalaiset olisivat saaneet pelkän menolipun Siperiaan.
Ja mikä tässä asiassa on oleellista, on se että Suomen selviytyminen viime sodissa ylivoimaisesta vihollisesta, on SUURI IHME, joka oli Jumalan armoa maatamme kohtaan. Mutta ei se tullut muusta ansiosta, muuten kuin sillä että silloin suomalaiset vielä nöyrtyivät Jumalan edessä polvilleen ja pelastivat tämän maan rukouksien voimalla. Jumala on lopultakin se korkein taho, joka vaikuttaa ja päättää kansojen kohtalot ja Häneen ei voida vaikuttaa muuten kuin rukouksin tai negatiivisessa mielessä, Hänen vihaansa kerjäämällä juurikin tuollaisella Jumalaa pilkkaavalla, mm. Hänen huonettaan häpäisevällä, ym. epäkunnioittavalla, törkeällä käyttäytymisellä. Ei Jumalan armokaan loputtomiin jatku, vaikka Hän pitkämielinen onkin. Hän kuitenkin, toivottavasti vielä maatamme armahtakoon.- näinpä se
wayofcross kirjoitti:
>> - Kristikunta osallistuu ihmisten tappamiseen mm. siunaamalla verivalalla sotilaat, tai alokkaista tulee sotilaita eli ihmisen tappajia virallisesti vasta sitten, kun kristikunnan kenttä eli sotilas pappi tai rovasti on vanottanut alokkailla verivalan, jossa he lupautuvat Suomen lipun puolesta tappamaan toisia ihmisiä niin kauan kuin he itse tulevat tapetuiksi suomenlipun puolesta, mutta mitä opetti taivaallinen kuninkaamme Jeesus Kristu hän sanoi, että teidän tulee rakastaa Jumalaa sydämmestänne ja lähimmäisiänne niin, kuin itseänne ( Matteus 22:37-40 ). Mikäli kristikunta menettelisi Jeesuksen opetusten mukaisesti niin maailmassa ei pitäisi olla yhtään kenttä pappi. Ja näin tältäkin osin on maailman ns. kristikuntaan kuuluvat saattaneet itsesä Jumalan silmissä häpeään. >>
-En puolustele sotilasvalaa, koska raamatussa kielletään vannomasta mihinkään nimeen, mutta kysynpä vain, että miten olisi muutenkaan Suomen itsenäisyys säilytetty silloin kun viimeksi jouduttiin maata tosissaan puolustamaan? Jos oltaisiin oltu vain tarttumatta aseisiin, niin Stalin olisi miehittänyt tämän maan ja ne jotka täällä nyt asuisivat, puhuisivat jotain itäisempää murretta, mutta eipä täällä suomenkieltä taidettaisi enää puhua. Suomalaiset olisi lastattu juniin, kuten Euroopassa kävi juutalaisille ja Stalinin juniin suomalaiset olisivat saaneet pelkän menolipun Siperiaan.
Ja mikä tässä asiassa on oleellista, on se että Suomen selviytyminen viime sodissa ylivoimaisesta vihollisesta, on SUURI IHME, joka oli Jumalan armoa maatamme kohtaan. Mutta ei se tullut muusta ansiosta, muuten kuin sillä että silloin suomalaiset vielä nöyrtyivät Jumalan edessä polvilleen ja pelastivat tämän maan rukouksien voimalla. Jumala on lopultakin se korkein taho, joka vaikuttaa ja päättää kansojen kohtalot ja Häneen ei voida vaikuttaa muuten kuin rukouksin tai negatiivisessa mielessä, Hänen vihaansa kerjäämällä juurikin tuollaisella Jumalaa pilkkaavalla, mm. Hänen huonettaan häpäisevällä, ym. epäkunnioittavalla, törkeällä käyttäytymisellä. Ei Jumalan armokaan loputtomiin jatku, vaikka Hän pitkämielinen onkin. Hän kuitenkin, toivottavasti vielä maatamme armahtakoon.Ensinnäkin: Jeesus kielsi tarttumasta aseisiin. Aseisiin tarttujat ovat näitä myöhempien aikojen maallisten vallananastajien (kirkko) ja asevoimien käyttäjien jälkeläisiä. Sillä ei ole mitään tekemistä alkukristittyjen kanssa, joita vainottiin ja jotka EIVÄT itse vainonneet. Eli sotiminen oli täysin raamatunvastainen teko, vai mieluumminko tottelet esivaltaa kuin Jeesuksen: kuka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu kehotusta? Jos esivalta sanoo sinulle, että kiroa Jumala ja polta Raamattusi, totteletko heti? Miten siis menet aseissa kuitenkin tappamaan ihmisiä, kun se kerran on kielletty?
Toisekseen: Venäläiset pysähtyivät kyllä ihan rautaan ja pakkaseen talvisodassa eikä rukoukseen. Kädet ristissä istuen tämä maa olisi valloitettu kahdessa viikossa. Aseissa naapuria vastaan oli niin uskovaista kuin ateistiakin ja kaikkea siltä väliltä. Turha siihen on mitään kristinuskon Jumalaa vetää mukaan. wayofcross kirjoitti:
Ja mikä tässä asiassa on oleellista, on se että Suomen selviytyminen viime sodissa ylivoimaisesta vihollisesta, on SUURI IHME, joka oli Jumalan armoa maatamme kohtaan. Mutta ei se tullut muusta ansiosta, muuten kuin sillä että silloin suomalaiset vielä nöyrtyivät Jumalan edessä polvilleen ja pelastivat tämän maan rukouksien voimalla. Jumala on lopultakin se korkein taho, joka vaikuttaa ja päättää kansojen kohtalot ja Häneen ei voida vaikuttaa muuten kuin rukouksin tai negatiivisessa mielessä, Hänen vihaansa kerjäämällä juurikin tuollaisella Jumalaa pilkkaavalla, mm. Hänen huonettaan häpäisevällä, ym. epäkunnioittavalla, törkeällä käyttäytymisellä. Ei Jumalan armokaan loputtomiin jatku, vaikka Hän pitkämielinen onkin. Hän kuitenkin, toivottavasti vielä maatamme armahtakoon.Mm. Suomen viime vuosisatoina käydyt taistelut ovat olleet verisiä ja niissä on kuollut satojatuhansia ihmisiä eikä niitä sotia ole Jumala siunannut sillä Raamattu opettaa, että Jumala on rauhan Jumala
( 1.Korinttilaisille 14:33 ).
- Mutta sotia ei käydäkkään Jumalan tahdosta vaan tämän maailman tämän hetkisen hallitsijan Saatanan tahdosta, koska juonina ja viekkaana mutta tavattoman vähäälyisenä henkiolentona hän on halunnut asettua jumalaksi Jehova Jumalan paikalle. Ja Jehova on antanut tälle kurittomalle henkipojalleen eli Jeesuksen Kristuksen henkiveljelle hallintavallan ( Luukas 4:5-6 ). Ja nyt näkyy selvästi se ettei Saatana pysty johtamaan ihmiskuntaa. Vaan aiheuttaa ihmiskunnalle vaikeuksia, sotia ja kuoleman ( Ilmestys 6:4; 12:12 ).
- Koska Saatana itse on saanut kuolemantuomion ( Ilmestys 20:11 ) niin hän haluaa tappajana ja valheen isänä ( Johannes 8:44 ), että koko ihmiskunta joutuisi saman kuoleman tuomion alaiseksi.
- Mutta onneksi elämme pitkällä niin sanotuissa lopunajoissa ja pian koittaa se hetki jolloin taivaallinen kuninkaani Jeesus Kristus tulee Jehovan tahdosta murskaamaan Saatanan maanpäällisenkin halinta vallan ( Roomalaisille 16:20 ) niin, kuin Jeesus opetti meitä rukoilemaan Matteuksen 6:10 todeten, että tulkoon sinun valtakuntasi myös maanpäälle ja pyydänkin teitä arvon lukijat ottamaan nyt henkilökohtaisesti itse selvää mitä silloin tapahtuu, kun Jumalan valtakunta alkaa vaikuttaa maanpäällä
- Ja lukekaa hyvät ihmiset Raamatuistanne nuo kirjoittamani Raamatun jakeet, niin teille selviää, että en kirjoittele omastapäästäni näitä kirjoituksia vaan Jumalan tahdosta ja hänen sanansa raamatun mukaisesti.- ??????????????????
V-Pässä kirjoitti:
Mm. Suomen viime vuosisatoina käydyt taistelut ovat olleet verisiä ja niissä on kuollut satojatuhansia ihmisiä eikä niitä sotia ole Jumala siunannut sillä Raamattu opettaa, että Jumala on rauhan Jumala
( 1.Korinttilaisille 14:33 ).
- Mutta sotia ei käydäkkään Jumalan tahdosta vaan tämän maailman tämän hetkisen hallitsijan Saatanan tahdosta, koska juonina ja viekkaana mutta tavattoman vähäälyisenä henkiolentona hän on halunnut asettua jumalaksi Jehova Jumalan paikalle. Ja Jehova on antanut tälle kurittomalle henkipojalleen eli Jeesuksen Kristuksen henkiveljelle hallintavallan ( Luukas 4:5-6 ). Ja nyt näkyy selvästi se ettei Saatana pysty johtamaan ihmiskuntaa. Vaan aiheuttaa ihmiskunnalle vaikeuksia, sotia ja kuoleman ( Ilmestys 6:4; 12:12 ).
- Koska Saatana itse on saanut kuolemantuomion ( Ilmestys 20:11 ) niin hän haluaa tappajana ja valheen isänä ( Johannes 8:44 ), että koko ihmiskunta joutuisi saman kuoleman tuomion alaiseksi.
- Mutta onneksi elämme pitkällä niin sanotuissa lopunajoissa ja pian koittaa se hetki jolloin taivaallinen kuninkaani Jeesus Kristus tulee Jehovan tahdosta murskaamaan Saatanan maanpäällisenkin halinta vallan ( Roomalaisille 16:20 ) niin, kuin Jeesus opetti meitä rukoilemaan Matteuksen 6:10 todeten, että tulkoon sinun valtakuntasi myös maanpäälle ja pyydänkin teitä arvon lukijat ottamaan nyt henkilökohtaisesti itse selvää mitä silloin tapahtuu, kun Jumalan valtakunta alkaa vaikuttaa maanpäällä
- Ja lukekaa hyvät ihmiset Raamatuistanne nuo kirjoittamani Raamatun jakeet, niin teille selviää, että en kirjoittele omastapäästäni näitä kirjoituksia vaan Jumalan tahdosta ja hänen sanansa raamatun mukaisesti.Sitä loppua odotettiin jo 2000 vuotta sitten. Sitä samaa pian hoetaan vielä tänäkin päivänä.
Voisitko selittää milloin se tapahtuu? Montako tuhatta vuotta enintään on se pian? Minulle se tarkoittaa aikayksikkönä lyhyttä aikaa esim. viikko, kuukausi, vuosi enintään. Tarkoittaako se teille jotain muuta?
- kysyn vaan
Mitä sitten jos oli kännissä?
Juottaahan kirkko viiniä ehtoollisella ja Jeesus muutti veden viiniksi.
Mitä sitten jos lauloi?
Veisataanhan kirkossa jumalanpalveluksissakin ja hautajaisissa ja laulaminen tarkoituksena se kuoroparvi on rakennettu.
Mitä sitten jos kävi vessassa?
Siksi kai se vessa on sinne tehty, että sitä käytetään.
Mutta mikä on väärin on se että nainen pääsi kirkkoon. Moinen tapa on myöhempien polvien kehittämä. Alkuseurakunnassa ei nainen herran huoneeseen päässyt ja naisen piti vaieta seurakunnassa. On turha ylläpitää uskontoa jota voi muokata oman mielensä mukaan. Joko uskot herran sanaa tai sitten muokkailet sitä jo olet antanut pirulle pikkusormen.- Esko.A
Hölmöilyä löytyy tästäkin keskustelusta. Tulee mieleen iltalehden foorumi. Sielä jutut on niin idioottimaisia, että alkaa naurattamaan. Mutta ei tuo humalaisen ilmaantuminen kirkkoon tai jonnekkin uskonnolliseen tapahtumaan ole mikään ihmeellinen uutinen. Itse olin jokunen vuosi takaperin uskonnollisessa kesätapahtumassa Hesassa (en usko mihinkään uskontoon vaan pari uskonnollista kaveria raahasi mukaan.)
No sielä sattu tulemaan yksi humalainen ukko sisälle rakennukseen (Hartwall areena jos oikein muistan) ja alkoi huutamaan kurkku suorana ja sitten alkoi kutsumaan kaikkia ihmisiä syntisiksi, jumalan ja jeesuksen pettäjiksi, saatanan palvojiksi ja muuta roskaa. Tähän kirjaan nyt sen saarnan: ''Te olette kaikki syntisiä! Te olette pettäneet Jeesuksen ja Jumalan! Teisän takianne Jeesuksen veri on vuotanut!''
Eihän sitä muuta kun kutsuttiin vartijat heittämään se ulos.
Ja no on sitten eräs toinenkin tapahtuma mitä en itse nähnyt, mutta isäni näki koska hän on uskonnollinen ja käy kirkossa. Sattumoisin kesken jumalanpalveluksen humalainen nainen tuli kirkkoon ja alkoi pitää saarnaa mumisten välillä sekavia. Nainen koitettiin poistaa kirkosta, mutta tämä käyttäytyi väkivaltaisesti joten poliisit soitettiin paikalle ja kuulemma jatkoi putkassakin saarnaa.
Siis ovatko nämä Jumalasta ja Jeesuksesta saarnaavat humalaiset niitä jotka ovat kokoajan jonkinlaisessa sekavassa hurmoksessa ja joiden pää on mennyt niin sekaisin, että eivät enää erota vasenta oikeasta? - He ovat
Esko.A kirjoitti:
Hölmöilyä löytyy tästäkin keskustelusta. Tulee mieleen iltalehden foorumi. Sielä jutut on niin idioottimaisia, että alkaa naurattamaan. Mutta ei tuo humalaisen ilmaantuminen kirkkoon tai jonnekkin uskonnolliseen tapahtumaan ole mikään ihmeellinen uutinen. Itse olin jokunen vuosi takaperin uskonnollisessa kesätapahtumassa Hesassa (en usko mihinkään uskontoon vaan pari uskonnollista kaveria raahasi mukaan.)
No sielä sattu tulemaan yksi humalainen ukko sisälle rakennukseen (Hartwall areena jos oikein muistan) ja alkoi huutamaan kurkku suorana ja sitten alkoi kutsumaan kaikkia ihmisiä syntisiksi, jumalan ja jeesuksen pettäjiksi, saatanan palvojiksi ja muuta roskaa. Tähän kirjaan nyt sen saarnan: ''Te olette kaikki syntisiä! Te olette pettäneet Jeesuksen ja Jumalan! Teisän takianne Jeesuksen veri on vuotanut!''
Eihän sitä muuta kun kutsuttiin vartijat heittämään se ulos.
Ja no on sitten eräs toinenkin tapahtuma mitä en itse nähnyt, mutta isäni näki koska hän on uskonnollinen ja käy kirkossa. Sattumoisin kesken jumalanpalveluksen humalainen nainen tuli kirkkoon ja alkoi pitää saarnaa mumisten välillä sekavia. Nainen koitettiin poistaa kirkosta, mutta tämä käyttäytyi väkivaltaisesti joten poliisit soitettiin paikalle ja kuulemma jatkoi putkassakin saarnaa.
Siis ovatko nämä Jumalasta ja Jeesuksesta saarnaavat humalaiset niitä jotka ovat kokoajan jonkinlaisessa sekavassa hurmoksessa ja joiden pää on mennyt niin sekaisin, että eivät enää erota vasenta oikeasta?pikemminkin saatanan riivaamia. Paholainen menee heihin ja sen sanoja he suoltavat ulos.
He ovat kirjoitti:
pikemminkin saatanan riivaamia. Paholainen menee heihin ja sen sanoja he suoltavat ulos.
Taitaa sitten se Jumala mennä niihin toisiin ja tehdä heistä äärimmäisen mielenvikaisia ja tyhmiä, joille ei sitten muuta elämään mahdukkaan kuin Raamatun lukeminen "päivän sanalla" (elämän ohjeena) ja sen kaltainen hihhulointi ja väittäminen edelleenkin sitä, että maapallo on litteä eikä pyöreä?
Elämäänne tarvitsette ohjeita, mutta esim. uuden telkkarin käyttöohjeita teidän ei tarvitse lukea tai kiinnittää siihen mitään huomiota? Jumalako ne telkkarin käyttöohjeet teille lukee puolestanne. Jopas nyt jotakin?
Oliko sekin moraalisesti oikein, että oikeassa olleet tiedemiehet tapettiin, kun te taas itse olitte aikoinaan väärässä? teidäthän tässä ois pitänyt tappaa, ettei mitään kirkkorakennelmia ois koskaan rakennettukaan.
Kyllä joku tuhopolttaja aina selvitetään, jos joku pistää jonkun kirkon palamaan (poliiseilla riittää kyllä AINA resursseja -en oikein tiedä mistä ne rahat tulee?), mutta sitten kun joku virastotalo, yksittäinen asuinrakennus palaa poroksi niin poliisit ilmoittavat ettei heillä ole resursseja tutkia, eikä tutkia asuinrakennuksen syttymissyytä.
Kumpaa ihmiset käyttävät enemmän kirkkoja, virastotaloja vai asuinrakennuksia?? :)
Eiks se ollutkaan teidän mielestänne enää Jumalan tahto, että esimerkiksi joku laittoi kirkon palamaan, mutta sitten se oli Jumalan tahto kun joku poltti virastotalon tai asuinrakennuksen, niinkö!?
Olette vieläpä omahyväisiäkin? Mutta minkä sille voi kun se on kerran ollut Jumalan tahto?
KATSOKAA MITÄ RAAMATTUUN ON KIRJOITETTU JO YLI 2000 VUOTTA SITTEN.
-Ja miettikääpä kuinka hyvin tämä teksti sopii tämän päivän suomalaistenkin, Jumalansa hyljänneiden ja Häntä kunnioittamattomien ja jopa pilkkaavien ihmisten kohdaalle:
Hoos.4: "...Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
2. Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
3. Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.
4. Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!
5. Niin sinä kompastut päivällä, myös profeetta kompastuu yhdessä sinun kanssasi yöllä; ja minä hävitän sinun äitisi.
6. Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla. Koska sinä olet hyljännyt taidon, hylkään minä sinut, niin ettet saa olla minun pappinani. Koska olet unhottanut Jumalasi lain, unhotan myös minä sinun lapsesi.
7. Niin paljon kuin heitä on, niin paljon he ovat tehneet syntiä minua vastaan. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi.
8. Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee.
9. Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänelle hänen tekonsa.
10. He syövät, mutta eivät tule ravituiksi, he harjoittavat haureutta, mutta eivät lisäänny, sillä he eivät ole tahtoneet ottaa vaaria Herrasta.
11. Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen.
12. Minun kansani kysyy puultansa, ja sen sauva sille vastaa; sillä haureuden henki on eksyttäväinen: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.- 18v kirkko opas
Olette kyllä jotkut aikamoisia juudaksia. Tekö huudatte vapauksia ja oikeutta uskoa mihin haluaa? Miksi edes kommentoitte tätä viestiäni, eihän tämä teitä loukannut? Antakaa kirkon olla rauhassa ja uskokaa siihen kukkakärpäseen tai jalkahikeen tai mihin haluattekin. Me, joille jeesus on elävä opas ja joille kirkko on pyhä herran paikka, haluamme uskoa tähän. Näyttää olevan kyllä koko Suomi24:n politiikka samanlaista populismin suosintaa, no, kai se sopii kuvioon, kun uusi omistaja julkaisee myös seiskaa ja muita roska-hömppä-lehtiä.
Keskustelin tapauksesta 2 papin ja suntion kanssa ja yläparvelle meno on nyt estetty kokonaan. Lisäksi nuo nauhoittavat valvontakamerat ovat päällä nyt jatkuvasti. Lisäksi sovittiin, että "lievissä" ongelmissa soitetaan suntiolle. Jos suntio ei vastaa tai kirkkoon kohdistuu uskonrauhaa, järjestystä tai yleistä turvallisuutta koskeva uhka, soitetaan poliisille.
Lisäksi apusakasti on nyt lukossa, siellä minä olen turvassa, jos kirkko joutuu jonkun muun tihutyön kohteeksi. Lisäksi toimistosihteerillä on nyt monitori päällä toimistossa, hän voi sieltä reaaliajassa seurata ja kuulla halutessaan mitä kirkossa tapahtuu, kameroita on kuitenkin 6 kpl eri puolilla kirkkoa ja pihamaata.
Vaikkei jumalaan uskoisikaan, olet tervetullut kirkkoon, se on avoinna juuri sinua varten, varsinkin kivikirkoissa on sopivan viileää näin helteillä. Ota kuitenkin huomioon toiset ihmiset ja se, että kirkko on todellakin pyhitetty paikka. Pukeutuminen herätti juttelua, onko bikinit sopiva asu. Päädyttiin siihen, että ei ole, vaan vähintään T-paita ja shortsit olisi oltava naisellakin. Ja humalaisen voi käännyttää heti ovelta, kirkko ei ole humalaisten temmellyspaikka. Jos humalainen keskusteluapua kaipaa, opas voi soittaa seurakuntakeskukseen ja kysyä, onko diakoneja tai pappeja paikalla.
Hyvä että asiat selvenivät ilman suurta vahinkoa, mutta tämä keskustelu on kyllä joidenkin osalta 6-vuotiaan lapsen tasoista tekstiä. Johdatusta ja taivaan isän varjelusta kuitenkin toivotan myös teille.- sitten
päästettiin kirkkoon? Et toiminut itsekään oikein.
Kirkko tahtoo riidellä mitä ilmeisemmin kaikkien kanssa. Kohta teillä on sisäinen riita, kun toiset papit tahtoisivat vihkiä homot ja toinen osa papeista ei sitä tahdo -onko näin ollen mitään kompromissia tulossa? Seuraavaksi riidellään siitä, että homot eivät saa toimia pappeina. Eiköhän tehdä, niin että kirkkojakaan ei tarvitse koska siellä on hyvin riitaisa työilmapiiri joidenkin työtekijliden kesken. Valtiohan tähtää työpaikoissa sitä, että yhdenvertaisuus ja hyvä hyvinvointi kullakin ihmisellä työelämässä säilyisi. kirkosta ei voi sanoa mitään tällaistä, että noudattaisi valtion päättäjien tekemiä päätöksiä ollessaan, jos kerran on jatkuvasti toistensa kraiveleissa kiinni.
Eli mitä tahdon korostaa, niin te hihhuli-uskovaiset vaan tahdotte ohjata ihmisten elämää...ettekä mitään muuta. Se ajatuksenne, jollei ko. ihminen noudata kirkon sääntöjä tai lakeja ei voi olla oikeassa minkään asian suhteen ja on huonompi ihminen kuin ne, jotka uskovat johonkin "kirkollispotaskaan"?
"Antakaa kirkon olla rauhassa ja uskokaa siihen kukkakärpäseen tai jalkahikeen tai mihin haluattekin. "
Anteeksi nyt vaan, mutta mä en ainakaan usko mihinkään!! Ajatteletko heti, että ihminen kuitenkin uskoo joihinkin Jumalan kaltaisiin yliluonnottomuuksiin, jonka ihminen on itse luonnut tarinana päähänsä. Eli jos ihminen ei usko Jumalaan niin se uskoo kuitenkin johonkin muuhun, niinkö?
Oot säkin vaan työpaikkas valinnut (vai eikö ollut minnekään muualle kysyntää), joten älä valita jos joku nainen tulee bikineissä ja humalassa kirkkoon jne. Kirkko ei ole yksityisaluetta ja näköjäänhän sä sitä tahtoisit, ettei sulla ois mitään tekemistä siellä kirkossa oppaana?
Kun kerrankin ois ollut jotakin tekemistä, niin oisit vaan mennyt sen naisen kanssa sinne vessaan ja oikein tirkistelemään. Oisit saanut varmasti senkin Jumalalta heti anteeksi?
En pistäis pahakseni, jos vaikka kirkon rappusilla kysyttäisi minulta ennen kuin astun kirkkoon serkun rippiäisissä tai häissä: "oletko uskovainen vai ateisti?" (ja ateistin jätettäisi kirkosta pois). Jäisin mieluusti siihen portaille tai kävelisin autoon odottamaan tilaisuuden päättymistä ja tulisin sitten vasta onnittelemaan serkkuani tms.
Olen muuten monesti kieltäytynyt menemästä serkkuni häihin tai rippiäisiin, koska minua ahdistaa ja vihastuttaa ne kirkolliset hölyn pölyt. He eivät ole siitä loukkaantuneet?
Maistraatissa vihkiminenkin on kuin astuisi jonnekin hiton kirkkoon -siksi en sitä jaksaisi omaltanikaan kohdaltani. On sillä henkilöllä sitten papinliperit tai ei, niin avioiduttiin sitten maistraatissa tai kirkossa niin alunperin vihkiminen avioliittoon on kuitenkin kirkollinen ja siksi en sitä hyväksy. Avoliitto on 2 ihmisen liitto, eikä siihen tarvita välttämättä kolmatta osapuolta sotkemaan.
- tseezus
Ehä sun tarttee pyytää apua Jumalalta?
Jos jonkun haluaa "alakertaan", paras kutsua Piru paikalle! Kutsu toimii esim huutamalla vain : "Perkele!"
- menihän se
tämäkin tällaiseksi teinien kinastelupalstaksi :D Ihan vaan ohimennen tuohon keskusteluun liittyen. Jos henkilö ei osaa kohteliaasti ja ilman kiroilemista kirkossa käydä, tulisi hänen jättää sellainen väliin. Kaikista pahimpia ääliöitä ovat humalaiset naiset.
"Kaikista pahimpia ääliöitä ovat humalaiset naiset. "
Äärimmäisen ahdistavia, itsekkäitä, ajattelemattomia ja ÄÄLIÖITÄ on nimenomaa ne, jotka uskovat Raamattuun, Jumalaan, Jeesukseen ja käyvät kirkossa muuta kuin kusella jne. :)
- --------------------
kiinnostaa ateistejakin noin kovasti, vaikka mitään "Jumalaa" ei heidän mielestään tietenkään ole, eikä kukaan ole luonut ylipäätään yhtään mitään. Sattumaltahan kaikki täällä tapahtuu, kaikki on vain "tsägää" ja "tuuria".
On hyvää sattumaa, että täällä ylipäätään jotain on. On se kumma, että kaikki luotu, maa, taivas ja avaruus sekä ihmiset ja eläimet, kasvit, kaikki, ovat ylipäätään olemassa, ilman mitään "luojaa". Ethän sinäkään ihmettelisi jos menisit johonkin näyttelyyn, missä olisi maalaus seinällä ja kun kysyisit: kuka sen on tehnyt? Vastattaisiin sinulle: ei kukaan, se nyt vain on tuossa esillä. :D
On se kumma juttu. On se.- dfdfdf
Voit pitää sen kirkkorakennuksen ihan erillisenä. Myöskään kirkko instituutiona ei ole Jumala, vaan yritys ja liikelaitos joka työllistää ja haalii omaisuutta ja jossa vaikuttavat monet sekulaariset voimat ja henkilöt.
Kovin on vähän kirkolla tekemistä alkuseurakunnan kanssa. Suurin osa jäseniäkin on juuri niitä ketkä roikkuvat vain tavan ja varmuuden vuoksi siellä kirjoilla. - Ateisti ISOLLA A:lla
dfdfdf kirjoitti:
Voit pitää sen kirkkorakennuksen ihan erillisenä. Myöskään kirkko instituutiona ei ole Jumala, vaan yritys ja liikelaitos joka työllistää ja haalii omaisuutta ja jossa vaikuttavat monet sekulaariset voimat ja henkilöt.
Kovin on vähän kirkolla tekemistä alkuseurakunnan kanssa. Suurin osa jäseniäkin on juuri niitä ketkä roikkuvat vain tavan ja varmuuden vuoksi siellä kirjoilla.Ja äärimmäisen riitaisa työpaikkanakin se varmaan ois?
- kunnon kansalainen
mistä tiedät, ettei häirikkönainen pessyt käsiään?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172602Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811730- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704