Sana ja ylistys ja muut äärikarismatialahkot

Seuraaja

Varoituksen sana, ystävyyden hengessä ja näin.

Tuon seurakunnan toiminnassa on paljon sellaisia henkilöitä, jotka ihmisiä tuntematta tuomitsevat heidät helvettiin.. lisäksi vastaavia lahkoja olen nähnyt ja nyt toivon vain, että niistä päästäisiin eroon! Haluan lakihenkisyyden tilalle aitoa uskoa enkä mitään tekopyhää synnittömyyspaatosta!

Minä olen nyt jo kertakaikkisen täynnä sellaista!! Uskon Jumalaan ja olen kristitty, ja senpä vuoksi en juurikaan arvosta sellaista jos minut tuomitaan helvettiin ilman kunnon perusteluja! Kenellä sellaiseen on muka varaa!

Äärikarismaattiset lahkot pitäisi kitkeä maasta. Ikävä kyllä ne tekevät todella pahaa ihmisten psyykelle. Vai mitä mieltä te olette?

11

1552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmällä

      Mistä seurakunnasta sinä puhut? Mikä on se
      "tuo seurakunta"?

      Mistä sinä ihmisparka nyt oikein puhut, kun ei ota tekstistäsi selkoa..

    • Eniro

      "Äärikarismaattiset lahkot pitäisi kitkeä maasta. Ikävä kyllä ne tekevät todella pahaa ihmisten psyykelle. Vai mitä mieltä te olette?"

      - Mainitse kolme äärikarismaattista lahkoa.
      - Mitä pahaa ne tekevät ihmisen psyykelle.
      - Kerro nyt mitä mieltä pitäisi olla ja mistä.

      • weijo

        - - -
        Kyllä tämä Suomessa toimiva roomalaiskatolisen kirkon lahko, evankelisluterilainen saksalaiskirkko on eniten tehnyt pahaa ihmisten psyykeelle.

        Minkähän kirkon jäseniä on eniten Suomen vankiloissa?

        Lappajärvellä toimiva Sana ja Ylistys-seurakunta (jota kirjoituksen aloittaja tarkoitti) on tuonut paljon iloista ja vapaata kristillisyyttä koko Suomeen. Se on erittäin myönteistä ja tervetullutta. Monet luiterilaisen uskonnon uhriuttamat saavat siellä avun.
        - - -


      • ei kiitos
        weijo kirjoitti:

        - - -
        Kyllä tämä Suomessa toimiva roomalaiskatolisen kirkon lahko, evankelisluterilainen saksalaiskirkko on eniten tehnyt pahaa ihmisten psyykeelle.

        Minkähän kirkon jäseniä on eniten Suomen vankiloissa?

        Lappajärvellä toimiva Sana ja Ylistys-seurakunta (jota kirjoituksen aloittaja tarkoitti) on tuonut paljon iloista ja vapaata kristillisyyttä koko Suomeen. Se on erittäin myönteistä ja tervetullutta. Monet luiterilaisen uskonnon uhriuttamat saavat siellä avun.
        - - -

        Ai niinkö?? Taidat kuulua kyseiseen srk:aan.Vieläpä sen sisäpiiriin.

        Minun kokemukseni ovat täysin päinvastaisia.Tuntemani ihmiset,ovat ahdistuneet siitä lakihenkisestä julistuksesta,jota Sana ja Ylistys opettaa. He sanovat mm. että kaikki elämän vastoinkäymiset ovat ihmisen syntisen elämä seurausta. Jos uskot oikein niin ei ole köyhyyttä, ei työttömyyttä, ei sairautta. Jumala antaa mersuja ja rahaa ylenmäärin.MUTTA jos uskot väärin niin...

        Onpa totisen iloista ja vapauttavaa opetusta!!!
        Itse olen pysynyt ja pysyn kaukana heidän tilaisuuksistaan.


      • tärkeintä
        ei kiitos kirjoitti:

        Ai niinkö?? Taidat kuulua kyseiseen srk:aan.Vieläpä sen sisäpiiriin.

        Minun kokemukseni ovat täysin päinvastaisia.Tuntemani ihmiset,ovat ahdistuneet siitä lakihenkisestä julistuksesta,jota Sana ja Ylistys opettaa. He sanovat mm. että kaikki elämän vastoinkäymiset ovat ihmisen syntisen elämä seurausta. Jos uskot oikein niin ei ole köyhyyttä, ei työttömyyttä, ei sairautta. Jumala antaa mersuja ja rahaa ylenmäärin.MUTTA jos uskot väärin niin...

        Onpa totisen iloista ja vapauttavaa opetusta!!!
        Itse olen pysynyt ja pysyn kaukana heidän tilaisuuksistaan.

        Kaikkein tärkeintähän on se että uskoo.


      • menestysteologiaa
        ei kiitos kirjoitti:

        Ai niinkö?? Taidat kuulua kyseiseen srk:aan.Vieläpä sen sisäpiiriin.

        Minun kokemukseni ovat täysin päinvastaisia.Tuntemani ihmiset,ovat ahdistuneet siitä lakihenkisestä julistuksesta,jota Sana ja Ylistys opettaa. He sanovat mm. että kaikki elämän vastoinkäymiset ovat ihmisen syntisen elämä seurausta. Jos uskot oikein niin ei ole köyhyyttä, ei työttömyyttä, ei sairautta. Jumala antaa mersuja ja rahaa ylenmäärin.MUTTA jos uskot väärin niin...

        Onpa totisen iloista ja vapauttavaa opetusta!!!
        Itse olen pysynyt ja pysyn kaukana heidän tilaisuuksistaan.

        Nämä ovatkin "menestysteologian" heikkouksia. Ihminen voi ruveta syyllistämään itseään vastoinkäymisistään, mutta jostain syystä Jumala sallii ihmisille myös vastoinkämisiä elämään,(kuten Jobille) vaikka Jumala voisikin estää ne.


      • mietiskelijä
        weijo kirjoitti:

        - - -
        Kyllä tämä Suomessa toimiva roomalaiskatolisen kirkon lahko, evankelisluterilainen saksalaiskirkko on eniten tehnyt pahaa ihmisten psyykeelle.

        Minkähän kirkon jäseniä on eniten Suomen vankiloissa?

        Lappajärvellä toimiva Sana ja Ylistys-seurakunta (jota kirjoituksen aloittaja tarkoitti) on tuonut paljon iloista ja vapaata kristillisyyttä koko Suomeen. Se on erittäin myönteistä ja tervetullutta. Monet luiterilaisen uskonnon uhriuttamat saavat siellä avun.
        - - -

        Piilottelee positiivisen ajatusmallin taakse, joka on toki kiehtova, ja positiivisuus on yleensä hyväksi.
        Tiedän että tämä ajattelu on johtanut heillä siihen, että uskova jolla on
        taloudellisia vaikeuksia tai sairautta on jollain lailla saatanan vaikutuksessa (menestysteologiaa). Onko mielestänne raamatun mukaista ajaa uskovasta ulos köyhyyden henkeä?. Kyllä se porukka on kauhistus Jumalalle, me elämme maailmassa, ja olemme tekemisissä sairauksien ja taloudellisten ongelmien kanssa, ei raamattu lupaa meille pelkkää rikkautta ja täydellistä terveyttä.
        Jos uskova ei koskaan sairastaisi, olisi hän kuolematon, koska sairauden kauttahan suurin osa meistäkin lähtee, jo Herramme tuleminen viipyy.


      • Weijo
        tärkeintä kirjoitti:

        Kaikkein tärkeintähän on se että uskoo.

        - - -
        Jeesus itse opetti, että "köyhät teillä on aina keskuudessanne" (Matt. 26:11).
        Hän opetti myös, että sairaita tulee käydä katsomassa (Matt.25:39,40).
        Samoin opetti apostoli Paavali. "Teidän uskovien joukossa on paljon heikkoja ja sairaita" (1 Kor. 11:30).
        Mutta Jeesus lähetti uskoon tulleet viemään eteen päin ilosanomaa Golgatan voitosta. Siellä synti ja siaraus on voitettu. "He (uskoon tulleet) panevat kätensä sairasten päälle ja ne tulevat terveiksi.." (Markus 16:15-20).
        - - -
        Jeesus tahtoo parantaa ja johdattaa sellaiseen elämään, jossa on hyvää ja levollista olla Hänen yhteydessään. Matt. 11:28.
        - - -
        Siunausta sinulle.


      • mietiskelijä
        weijo kirjoitti:

        - - -
        Kyllä tämä Suomessa toimiva roomalaiskatolisen kirkon lahko, evankelisluterilainen saksalaiskirkko on eniten tehnyt pahaa ihmisten psyykeelle.

        Minkähän kirkon jäseniä on eniten Suomen vankiloissa?

        Lappajärvellä toimiva Sana ja Ylistys-seurakunta (jota kirjoituksen aloittaja tarkoitti) on tuonut paljon iloista ja vapaata kristillisyyttä koko Suomeen. Se on erittäin myönteistä ja tervetullutta. Monet luiterilaisen uskonnon uhriuttamat saavat siellä avun.
        - - -

        Väittävät että köyhä uskova on riivattu, ja sairastaa ei tosiuskova voi.
        Tuolla tavalla kun opetetaan, on psykiatriset sairaalat pian täynnä entisiä uskovia.


      • Sen pituinen se
        mietiskelijä kirjoitti:

        Väittävät että köyhä uskova on riivattu, ja sairastaa ei tosiuskova voi.
        Tuolla tavalla kun opetetaan, on psykiatriset sairaalat pian täynnä entisiä uskovia.

        Ei ollut sitten Saarikalle tosiuskova, kun otti ja sairastui ja kuoli.


    • ei kenelläkään

      Kenelläkään ihmisellä ei ole mitään oikeutta tuomita toista ihmistä helvettiin, koska ei hän ole mikään Jumala. Entä jos tuomitsemalla toisen suututtaakin Jumalan, vaikka palvoskelisikin itseään täynnä ja omin aivoinsa aivoitelleena ihmisenä Jumalaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe