terveh,
onko tällaista tarjolla jossain päin. Vähän jumalia, noitarumpuja, shamaania, seitoja ja yrttejä?
Suomalaisten muinaisuskontojen leiri?
4
644
Vastaukset
- Kanssasisar
Googlaa esim. Taivaannaula, järjestää vuosittain jotain.
- juurieläjä
Juurielo-yhdistys järjestää joka kesä Koskelan museotorpalla Sastamalassa vanhaan suomalaiseen maailmankuvaan elämyksellisellä tavalla perehdyttäviä leirejä niin nuorille, aikuisille kuin perheillekin. Leirit eivät varsinaisesti ole uskontoleirejä, mutta jumalia ja haltioita käsitellään kyllä. Myös vanhat kädentaidot ja luonnon tuntemus tulevat tutuiksi, saunomista, hauskanpitoa ja villiintymistä unohtamatta.
Katso lisää ja kuvia http://juurielo.fi/ - Purkka7
Hei mä oon kuullu noista. Mun yks kaveri meni sinne toissa kesänä puoliks vitsillä ja oli ensiks tosi hermona siitä että mihin hippileirille se on menossa mut sitten kun se tuli sieltä se oli tosi vaikuttunut! Oon miettiny siitä lähtien että ite menisin sinne, koska se jotenkin muutti mun kaverin elämän. Ku tuntu että se löysi ikäänkuin ittensä siellä leirillä. Se sano että se ei oo mikään uskontoleiri todellakaan eikä siellä tartte uskoo mihinkään. Sit se sano jotain et aikamonessa kansanperinneasiassa mitä se kuuli siellä on loppujenlopuksi järkeä. Kuulostaa aika oudolta mut kyl mä ehkä uskon sitä.
- akiitha
Muinaisuskontoihin pitäisi perehtyä enemmänkin ihmisten,sillä se on luontevin tapa elää ja olla.
Kristillisten pappien tapa näyttää olevan tuhoisempi luonnolle ja myös sielulle.
Ei ainakaan sovi minulle. Olen aina rakastanut luontoa yli kaiken ja vieroksunut muualta (ylempää) annettuja ohjeita.
Ihmisuhreja en hyväksy,siksi en myöskään kristinuskoa,siinähän Jeesus on tavallaan uhri muiden hyväksi.
Onko humaanisti oikein palvoa ristillä kidutettua olentoa??
Sitä olen kristinuskossa eniten ihmetellyt.
Tuollaisille muinaisuskontojen leireille ja rumpukursseille menisin,vaan ovat liian kalliita työttömälle ja jopa pienipalkkaiselle siivoojalle.
Rahastuksen makua muuten niin hyvässä asiassa...?
Satoja euroja viikonlopun kurssista...
Kun työväenopisto voi järkätä rumpukurssin murto-osalla kys kurssin hinnasta??
Itse olen lähinnä luonnonpalvoja (jätän pieniä uhreja esim komean vanhan puun juurelle,tai tunturin laelle).
Kirkosta en ole koskaan löytänyt rauhaa,mutta ison petäjän juurella se onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522095
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3321293Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.921199- 1521094
- 68941
- 35928
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31869Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta24814Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59807Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46779