terveh,
onko tällaista tarjolla jossain päin. Vähän jumalia, noitarumpuja, shamaania, seitoja ja yrttejä?
Suomalaisten muinaisuskontojen leiri?
4
659
Vastaukset
- Kanssasisar
Googlaa esim. Taivaannaula, järjestää vuosittain jotain.
- juurieläjä
Juurielo-yhdistys järjestää joka kesä Koskelan museotorpalla Sastamalassa vanhaan suomalaiseen maailmankuvaan elämyksellisellä tavalla perehdyttäviä leirejä niin nuorille, aikuisille kuin perheillekin. Leirit eivät varsinaisesti ole uskontoleirejä, mutta jumalia ja haltioita käsitellään kyllä. Myös vanhat kädentaidot ja luonnon tuntemus tulevat tutuiksi, saunomista, hauskanpitoa ja villiintymistä unohtamatta.
Katso lisää ja kuvia http://juurielo.fi/ - Purkka7
Hei mä oon kuullu noista. Mun yks kaveri meni sinne toissa kesänä puoliks vitsillä ja oli ensiks tosi hermona siitä että mihin hippileirille se on menossa mut sitten kun se tuli sieltä se oli tosi vaikuttunut! Oon miettiny siitä lähtien että ite menisin sinne, koska se jotenkin muutti mun kaverin elämän. Ku tuntu että se löysi ikäänkuin ittensä siellä leirillä. Se sano että se ei oo mikään uskontoleiri todellakaan eikä siellä tartte uskoo mihinkään. Sit se sano jotain et aikamonessa kansanperinneasiassa mitä se kuuli siellä on loppujenlopuksi järkeä. Kuulostaa aika oudolta mut kyl mä ehkä uskon sitä.
- akiitha
Muinaisuskontoihin pitäisi perehtyä enemmänkin ihmisten,sillä se on luontevin tapa elää ja olla.
Kristillisten pappien tapa näyttää olevan tuhoisempi luonnolle ja myös sielulle.
Ei ainakaan sovi minulle. Olen aina rakastanut luontoa yli kaiken ja vieroksunut muualta (ylempää) annettuja ohjeita.
Ihmisuhreja en hyväksy,siksi en myöskään kristinuskoa,siinähän Jeesus on tavallaan uhri muiden hyväksi.
Onko humaanisti oikein palvoa ristillä kidutettua olentoa??
Sitä olen kristinuskossa eniten ihmetellyt.
Tuollaisille muinaisuskontojen leireille ja rumpukursseille menisin,vaan ovat liian kalliita työttömälle ja jopa pienipalkkaiselle siivoojalle.
Rahastuksen makua muuten niin hyvässä asiassa...?
Satoja euroja viikonlopun kurssista...
Kun työväenopisto voi järkätä rumpukurssin murto-osalla kys kurssin hinnasta??
Itse olen lähinnä luonnonpalvoja (jätän pieniä uhreja esim komean vanhan puun juurelle,tai tunturin laelle).
Kirkosta en ole koskaan löytänyt rauhaa,mutta ison petäjän juurella se onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun493311Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5172004Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171950Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821897- 191561
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431488- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281267UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131195