Finntakuu

takuuttaja

Avataas sitten aiheesta oma viestiketju. Kun fintakuu ei kata mitään?

Katsoin että maksaisi vuodessa melkein 400 euroa omavastuu on 150 euroa.

50 kommenttia

Vastaukset

  • tutkia ensin vaikkapa tuo. "Tapahtumat, joita ei korvata" ja "Lisäturvien yleiset poikkeukset". Tuon lisäksi muut rajoitukset. Suomeksi sanottuna, emme korvaa juurikaan yhtään mitään.

    • ET SAA käyttää merkkiliikettä. "2.2 Jos vaurio kuuluu Lisäturvan piiriin, korjauksesta ja vianmäärityksestä aiheutuneet kustannukset korvataan.
      Vianmäärityksestä ja purkukustannuksista korvataan enintään yhden tunnin tuntiveloitus, ellei etukäteen
      FinnTakuu Oy:n kanssa ole muuta sovittu ja kirjallisesti hyväksytty". JOS onnistut saamaan moottorirempan takuuseen, maksat päivän purkutyön kokonaan itse. Omavastuu menee jo siihen yhden tunnin työnosuuteen.

      "2.4 Pyydettäessä asiakas sitoutuu avustamaan meitä ajamaan etujamme valmistajaa tai korjaamoa vastaan,
      jolla saattaa olla velvollisuuksia asiakasta kohtaan koskien Lisäturvan alaisia korjauksia" Eli maksat asianajokulut omasta pussistasi.

      "4. Tapahtumat, joita ei korvata
      Lisäturva ei kata mitään seuraavista:
      4.1 Audiolaitteet (paitsi jos mainittu lisävarustepaketissa) mukaan lukien kaiuttimet, visuaaliset ja muut
      elektroniset laitteet (mukaan lukien pelijärjestelmät, DVD, TV), puhelimet, tutkanpaljastimet ja GPS-laitteet.
      4.2 Määräaikaishuollot, säädöt ja kuluvat osat, mukaan lukien pyörän laakerit, akut, verhous, matot, korin ja
      verhouksen koristeet, hihnat, jarrupalat, jarrurummut ja jarrulevyt, iskunvaimentimet, pakoputkisto,
      kitkamateriaalit, lasi, letkut, valojen polttimot ja umpiot, kytkimen painelaakeri ja kytkinasetelma,
      sytytystulpat ja sytytysjohtimet, renkaat, kosteusvauriot, äänet, pyörien tasapainotus ja tuulilasinpyyhinten sulat
      4.3 Rikkoutuminen, joka on suora seuraus mekaanisesta tai rakenteellisesta viasta, jonka valmistaja on
      myöntänyt millä tahansa tavalla, tai valmistaja korjaa omalla kustannuksellaan.
      4.4 Muun kuin ajoneuvon valmistajan toimittama varaosa, ellei se ole vastaavan kaltainen, laatuinen ja
      yhteensopiva ajoneuvon valmistajan teknisten määritysten ja kulumistoleranssin kanssa.
      4.5. Rikkoutuminen, joka johtuu laiminlyönnistä, väärinkäytöstä, väärästä huollosta tai asiakkaan
      laiminlyönnistä suorittaa valmistajan vaatimat tai suosittelemat kunnostustyöt.
      4.6. Rikkoutuminen, joka johtuu sopivien tai tarvittavien jäähdytys- tai voiteluaineiden vähäisestä määrästä tai
      puutteesta tai joka johtuu jäteöljyn keräytymisestä, saasteista tai vieraista esineistä.
      4.7 Kuorma- tai pakettiautot, joiden kantavuus on yli 1000 kg, joihin on asennettu vetolaite, joka ylittää
      valmistajan suositukset.
      4.8 Jos ajoneuvo on kolarikorjattu ja uudelleen rekisteröity.
      4.9 Rikkoutuminen, jonka syynä on onnettomuus, kansalaisliike tai mellakka, törmäys (mukaan lukien tieltä
      ulosajo) tai kaatuminen, lasin rikkoutuminen, maanjäristys, räjähdys, putoavat esineet, tuli tai savu, tulva,
      nestesaastuminen, jäätyminen, polttoaineen saastuminen, rakeet, salama, ilkivalta, öljyn saastuminen, ruoste
      tai korroosio, varkaus tai luvaton käyttöönotto, kilpa-ajo, vandalismi, vesi, veden saastuminen, myrskytuuli ja
      muut ulkoiset voimat tai tapahtumat.
      4.10 Kaupallisesti käytetty ajoneuvo, lumen auraukseen, vuokraustoimintaan, edustukseen, taksina, kaikki
      hälytysajoneuvot tai kilpailussa tai off road -ajossa käytetyt ajoneuvot.
      4.11 Minkä tahansa osan rikkoutuminen, jos matkamittari ei ole toimiva tai sitä on säädetty tai se on irrotettu.
      4.12 Rikkoutuminen, joka on ollut olemassa tai joka aiheutui ennen Lisäturvan voimaantuloa.
      4.13 Rikkoutuminen tai korjaus, joka tapahtuu Suomen rajojen ulkopuolella.
      4.14 Rikkoutuminen, joka johtuu Lisäturvan piiriin kuulumattoman osan rikkoutumisesta.
      4.15 Komponentit tai osat, jotka eivät ole rikkoutuneet tai aiheuttaneet rikkoutumista, mutta ne vaihdetaan
      perustuen valmistajan tai korjaamon suosituksiin.
      4.16 Rikkoutuminen, joka on aiheutunut asiakkaan laiminlyönnistä tai piittaamattomuudesta ryhtyä
      kohtuullisiin toimenpiteisiin lisävaurioiden estämiseksi, kun havaittavissa on selkeä vika (esimerkiksi moottorin
      lämpötilan muutos).
      4.14 Ajoneuvot, joissa on muutoksia moottorissa, voimansiirrossa tai jousituksessa (mukaan lukien pyörän tai
      renkaan koot ja asennot) tai pakoputkistossa, joita ajoneuvon valmistaja ei ole hyväksynyt.
      4.15 Toimintatehon vähittäin tapahtuva heikkeneminen, joka johtuu normaalista kulumisesta, kun
      rikkoutumista ei ole tapahtunut."

      Todellakin täysin rahastussampo hyväuskoisille puupäille.


    • yu, kirjoitti:

      ET SAA käyttää merkkiliikettä. "2.2 Jos vaurio kuuluu Lisäturvan piiriin, korjauksesta ja vianmäärityksestä aiheutuneet kustannukset korvataan.
      Vianmäärityksestä ja purkukustannuksista korvataan enintään yhden tunnin tuntiveloitus, ellei etukäteen
      FinnTakuu Oy:n kanssa ole muuta sovittu ja kirjallisesti hyväksytty". JOS onnistut saamaan moottorirempan takuuseen, maksat päivän purkutyön kokonaan itse. Omavastuu menee jo siihen yhden tunnin työnosuuteen.

      "2.4 Pyydettäessä asiakas sitoutuu avustamaan meitä ajamaan etujamme valmistajaa tai korjaamoa vastaan,
      jolla saattaa olla velvollisuuksia asiakasta kohtaan koskien Lisäturvan alaisia korjauksia" Eli maksat asianajokulut omasta pussistasi.

      "4. Tapahtumat, joita ei korvata
      Lisäturva ei kata mitään seuraavista:
      4.1 Audiolaitteet (paitsi jos mainittu lisävarustepaketissa) mukaan lukien kaiuttimet, visuaaliset ja muut
      elektroniset laitteet (mukaan lukien pelijärjestelmät, DVD, TV), puhelimet, tutkanpaljastimet ja GPS-laitteet.
      4.2 Määräaikaishuollot, säädöt ja kuluvat osat, mukaan lukien pyörän laakerit, akut, verhous, matot, korin ja
      verhouksen koristeet, hihnat, jarrupalat, jarrurummut ja jarrulevyt, iskunvaimentimet, pakoputkisto,
      kitkamateriaalit, lasi, letkut, valojen polttimot ja umpiot, kytkimen painelaakeri ja kytkinasetelma,
      sytytystulpat ja sytytysjohtimet, renkaat, kosteusvauriot, äänet, pyörien tasapainotus ja tuulilasinpyyhinten sulat
      4.3 Rikkoutuminen, joka on suora seuraus mekaanisesta tai rakenteellisesta viasta, jonka valmistaja on
      myöntänyt millä tahansa tavalla, tai valmistaja korjaa omalla kustannuksellaan.
      4.4 Muun kuin ajoneuvon valmistajan toimittama varaosa, ellei se ole vastaavan kaltainen, laatuinen ja
      yhteensopiva ajoneuvon valmistajan teknisten määritysten ja kulumistoleranssin kanssa.
      4.5. Rikkoutuminen, joka johtuu laiminlyönnistä, väärinkäytöstä, väärästä huollosta tai asiakkaan
      laiminlyönnistä suorittaa valmistajan vaatimat tai suosittelemat kunnostustyöt.
      4.6. Rikkoutuminen, joka johtuu sopivien tai tarvittavien jäähdytys- tai voiteluaineiden vähäisestä määrästä tai
      puutteesta tai joka johtuu jäteöljyn keräytymisestä, saasteista tai vieraista esineistä.
      4.7 Kuorma- tai pakettiautot, joiden kantavuus on yli 1000 kg, joihin on asennettu vetolaite, joka ylittää
      valmistajan suositukset.
      4.8 Jos ajoneuvo on kolarikorjattu ja uudelleen rekisteröity.
      4.9 Rikkoutuminen, jonka syynä on onnettomuus, kansalaisliike tai mellakka, törmäys (mukaan lukien tieltä
      ulosajo) tai kaatuminen, lasin rikkoutuminen, maanjäristys, räjähdys, putoavat esineet, tuli tai savu, tulva,
      nestesaastuminen, jäätyminen, polttoaineen saastuminen, rakeet, salama, ilkivalta, öljyn saastuminen, ruoste
      tai korroosio, varkaus tai luvaton käyttöönotto, kilpa-ajo, vandalismi, vesi, veden saastuminen, myrskytuuli ja
      muut ulkoiset voimat tai tapahtumat.
      4.10 Kaupallisesti käytetty ajoneuvo, lumen auraukseen, vuokraustoimintaan, edustukseen, taksina, kaikki
      hälytysajoneuvot tai kilpailussa tai off road -ajossa käytetyt ajoneuvot.
      4.11 Minkä tahansa osan rikkoutuminen, jos matkamittari ei ole toimiva tai sitä on säädetty tai se on irrotettu.
      4.12 Rikkoutuminen, joka on ollut olemassa tai joka aiheutui ennen Lisäturvan voimaantuloa.
      4.13 Rikkoutuminen tai korjaus, joka tapahtuu Suomen rajojen ulkopuolella.
      4.14 Rikkoutuminen, joka johtuu Lisäturvan piiriin kuulumattoman osan rikkoutumisesta.
      4.15 Komponentit tai osat, jotka eivät ole rikkoutuneet tai aiheuttaneet rikkoutumista, mutta ne vaihdetaan
      perustuen valmistajan tai korjaamon suosituksiin.
      4.16 Rikkoutuminen, joka on aiheutunut asiakkaan laiminlyönnistä tai piittaamattomuudesta ryhtyä
      kohtuullisiin toimenpiteisiin lisävaurioiden estämiseksi, kun havaittavissa on selkeä vika (esimerkiksi moottorin
      lämpötilan muutos).
      4.14 Ajoneuvot, joissa on muutoksia moottorissa, voimansiirrossa tai jousituksessa (mukaan lukien pyörän tai
      renkaan koot ja asennot) tai pakoputkistossa, joita ajoneuvon valmistaja ei ole hyväksynyt.
      4.15 Toimintatehon vähittäin tapahtuva heikkeneminen, joka johtuu normaalista kulumisesta, kun
      rikkoutumista ei ole tapahtunut."

      Todellakin täysin rahastussampo hyväuskoisille puupäille.

      Jos minulle myydään vakuutus ostotilanteessa, joiden ehdoissa ei mainita rajoittavia tekijöitä, Niin onko tuollainen myyntitilanne päivän valoa kestävä.
      Tästä otan kyllä selvää, kuluttajariitalautakunnasta, ellei minun korvaushakemustani hyväksytä.
      Mielestäni noita rajoittavia tekijöitä ei voi lisätä jälkeenpäin (selkeästi ilmoittamatta).
      Koska kourassani on myyjäliikkeestä saaman paperi, jossa nuo ehdot luetellaan, eikä niissä ole mainittu mitään rajoittavia tekijöitä.


  • Mulla meni 2006 Volkkarista seuraavat asiat ihan mukisematta Finntakuuseen merkkihuollossa:

    4x sytytyspuolat
    2 x lambda anturit
    1x polttoaineensyöttöyksikkö (joku sellainen)

    Kustannus oli 800.- eikä ollut mitään omavastuuta.

    Oman kokemuksen mukaan loistava takuumuoto vähänkäytettyyn autoon.

    • korjauskampanjaan. Olisivat menneet ilman takuakin.


    • asentajavw kirjoitti:

      korjauskampanjaan. Olisivat menneet ilman takuakin.

      Oli vaihdettu sytytyspuola (2 kpl) kyseiseen autoon jo kerran aikaisemmin ja olipa tuo jo melkein 4 vuotias kun ostin. Lisäksi vaihtoivat kaikki, takuutapauksissa ei vaihdeta kuin se viallinen/vialliset.

      Eli kannattaa miettiä kaikkia vaihtoehtoja, ennen kuin laukoo turhuuksia..


    • asiakasvw kirjoitti:

      Oli vaihdettu sytytyspuola (2 kpl) kyseiseen autoon jo kerran aikaisemmin ja olipa tuo jo melkein 4 vuotias kun ostin. Lisäksi vaihtoivat kaikki, takuutapauksissa ei vaihdeta kuin se viallinen/vialliset.

      Eli kannattaa miettiä kaikkia vaihtoehtoja, ennen kuin laukoo turhuuksia..

      sarjanumerot. oliko laitettu aikaisemmin vanhan/uuden sarjan puolat? Tehtaan kampanjat jatkuvat norm. takuuajan jälkeenkin. Vian aiheuttaja toki saattoi olla muu kuin puola. MIETI todellakin ennen kun lauot tyhmyyksiä täällä.


    • asiakasvw kirjoitti:

      Oli vaihdettu sytytyspuola (2 kpl) kyseiseen autoon jo kerran aikaisemmin ja olipa tuo jo melkein 4 vuotias kun ostin. Lisäksi vaihtoivat kaikki, takuutapauksissa ei vaihdeta kuin se viallinen/vialliset.

      Eli kannattaa miettiä kaikkia vaihtoehtoja, ennen kuin laukoo turhuuksia..

      Finntakuu ei korvaa. "4.3 Rikkoutuminen, joka on suora seuraus mekaanisesta tai rakenteellisesta viasta, jonka valmistaja on
      myöntänyt millä tahansa tavalla, tai valmistaja korjaa omalla kustannuksellaan."


    • asentajavw kirjoitti:

      sarjanumerot. oliko laitettu aikaisemmin vanhan/uuden sarjan puolat? Tehtaan kampanjat jatkuvat norm. takuuajan jälkeenkin. Vian aiheuttaja toki saattoi olla muu kuin puola. MIETI todellakin ennen kun lauot tyhmyyksiä täällä.

      Voit mennä Hertsikan VV-Auton roskikseen etsimään vanhoja puolia, jos niin kiinnostaa.

      Huoltoneuvojan kommentti oli hyvin yksiselitteinen, kun kysyin tuosta takuuvaihdosta, tiesin tämän kampanjan olevan edelleen päällä:

      "..takuu ei ole voimassa TOISELLA omistajalla ja jos olisi, olisi vaihdettu vain se viallinen."

      Itse tuohon totesin, että pistä sitten sinne Finnin piikkiin, kunhan auto toimii... Näin meneteltiin.

      Puolavika oli ilmeinen ja lisäksi VW testeri kertoin tämän.


    • asentajavw kirjoitti:

      Finntakuu ei korvaa. "4.3 Rikkoutuminen, joka on suora seuraus mekaanisesta tai rakenteellisesta viasta, jonka valmistaja on
      myöntänyt millä tahansa tavalla, tai valmistaja korjaa omalla kustannuksellaan."

      Alkaako nyt valkenemaan, minkä takia Volkkareissa, Audeissa ja Skodissa ei ole tyyppivikoja - nehän ovat yksilöominaisuuksia, joita voi ilmetä yhtä useammassa autossa. Kun ei myönnetä virallisesti mitään, tehdään vaan päätös kampanjasta, niin korvausvelvollisuudelta vältytään.


    • eivikaavwssä kirjoitti:

      Alkaako nyt valkenemaan, minkä takia Volkkareissa, Audeissa ja Skodissa ei ole tyyppivikoja - nehän ovat yksilöominaisuuksia, joita voi ilmetä yhtä useammassa autossa. Kun ei myönnetä virallisesti mitään, tehdään vaan päätös kampanjasta, niin korvausvelvollisuudelta vältytään.

      ainakin toinen puoli. Saksalaisilla tämä on ainakin yleistä.Monet muut merkit toimivat varmaankin samoin tavoin.


  • Juu joo ei kannata langrta tohon FINN TAKUUSEEN eivät korvaa juuri mitään, aina löytyy joku pykälä/viittaus

  • Mulla alko laatikko jumimaan -08 mersusta ja auto lähti liikkeeseen korjattavaksi. Vaihtu joku kortti vaihdelaatikkoon ja Finntakuu makso.

  • Joo on tosi mukavaa kun on tuo Finntakuu. Autossa ilmennyt vaikka mitä vikoja n.5kk jälkeen ostosa, mutta mitään ei tuo paska takuu ei korvaa

  • Tänään jäi NISSAN QASHQAIN takaluukun ”hantaaki” käteen, saapa nähdä meneekö takuuseen.

    • toivottavasti ei.


    • viirai99 kirjoitti:

      This message has been removed by admin.

      Tuossa ei käytetty väkivaltaa ja luukkua oli avattu sinä päivänä jo useita kertoja.
      Myöskään tiivisteet eivät olleet jäässä koska ulkolämpötila oli + 5 astetta.
      Väkisinhän autoon kohdistuu ulkoisia voimia, jos sillä ylipäätään on tarkoitus ajaa. Oven, - poltonaine korkin, - nokkapellin, sekä takaluukun avaamiseen, minun käsittääkseni tarvitaan juuri noita ulkoisia voimia, millä perusteella olette hakemukseni hylännyt.
      Nykyisinkään vain hyvin harvoissa autoissa nuo toimii automaattisesti (siis ilman ulkoisia voimia).
      Se on vain katsoen, onko tuollaisessa takuussa mitään järkeä. Maksoin maltaita vuoden takuusta (500 €) ja takuulla ei näytä olevan mitään katetta.


    • viirai99 kirjoitti:

      Tuossa ei käytetty väkivaltaa ja luukkua oli avattu sinä päivänä jo useita kertoja.
      Myöskään tiivisteet eivät olleet jäässä koska ulkolämpötila oli + 5 astetta.
      Väkisinhän autoon kohdistuu ulkoisia voimia, jos sillä ylipäätään on tarkoitus ajaa. Oven, - poltonaine korkin, - nokkapellin, sekä takaluukun avaamiseen, minun käsittääkseni tarvitaan juuri noita ulkoisia voimia, millä perusteella olette hakemukseni hylännyt.
      Nykyisinkään vain hyvin harvoissa autoissa nuo toimii automaattisesti (siis ilman ulkoisia voimia).
      Se on vain katsoen, onko tuollaisessa takuussa mitään järkeä. Maksoin maltaita vuoden takuusta (500 €) ja takuulla ei näytä olevan mitään katetta.

      Hyvä, ei korvannut ITSE SÄRKEMÄÄSI "hantaakia.


    • vitunitkijät kirjoitti:

      Hyvä, ei korvannut ITSE SÄRKEMÄÄSI "hantaakia.

      Sinulla taitaa olla selkeä luki häiriö tai muuten ongelmia luetun ymmärtämisessä.


    • viirai99 kirjoitti:

      Sinulla taitaa olla selkeä luki häiriö tai muuten ongelmia luetun ymmärtämisessä.

      Ei, vaan osaan erottaa paskanpuhujat, asia nyt vaan on niin, että nuo "hantaakit" ei normaalilla käytöllä mene rikki.


    • vitunitkijät kirjoitti:

      Ei, vaan osaan erottaa paskanpuhujat, asia nyt vaan on niin, että nuo "hantaakit" ei normaalilla käytöllä mene rikki.

      ...eikä tuollaisia "hantaakin" rikkomisia korvaa edes uuden auton takuu.


    • vitunitkijät kirjoitti:

      Ei, vaan osaan erottaa paskanpuhujat, asia nyt vaan on niin, että nuo "hantaakit" ei normaalilla käytöllä mene rikki.

      Voit mintunpuolestani pitää ihan vapaasti mielipiteesi, jos sillä saat mielenrauhan.
      Ei muuta kuin hyvää jatkoa sinullekin ja sitä mielen rauhaa…


  • Meillä Subarussa ratissa oleva radion nappi pätkii ja Finntakuun pitäisi korvata audiolaitteet mut vitut korvaa kun se nappi on ratissa eikä itse radiossa,
    samoten kun tehdas asennettu lohko lämmitin vuotaa niin sama juttu ei korvaa.
    Elikkä TÄYTTÄ KUSETUSTA KOKO FINNTAKUU....

    • Ai jumalauta, että tulee hyvä mieli, kun näitä itkuntuhertajien värssyjä lukee.


  • On se jumalauta, etteivät jotkut ymmärrä miksi vakuutuksia tai lisätakuita otetaan. Tehdään se nyt kerralla näille ymmärtämättömille selväksi. Niitä otetaan siltä varalta, että vahingon sattuessa ne korvaavat sattuneet vahingon. Yleensähän nuo vielä maksaa maltaita, niin kyllä on ihan realistista odottaa, että tarvittaessa rahoilleen saa myös vastinetta.
    Eihän meidän tarkoitus ole suoranaisesti rahoittaa noiden omistajien ylettömiä tulos tavoitteita, vaikka ne toki liike toimintaa onkin. Ja nämä vitunitkijät,- heheheheheheee ja muut vastaavat pysyköön pois tältä palstalta, kun eivät hyvien tapojen mukaan voi pysyä aiheessa.

    Koska nimimerkki takuuttaja on avannut tämän viestiketjun 16.7.2010, seuraavasti!
    Avataas sitten aiheesta oma viestiketju, kun fintakuu ei kata mitään?

    Itse laitoin reklamaation fintakuuseen ja jos se ei tuota tulosta. Niin käännyn takuuvarmasti, Kilpailu- ja kuluttaja viraston pakeille, jotta mielen rauhaa…

  • Eihän näitä koijareita koskaan kokonaan kuriin saada. Mutta ei sekään tuota tulosta jos pirtin takana kiroilee ja käpyjä potkii. Laitan tähän pari vinkkiä, joilla pääsee jo aika pitkälle.
    On helppoa kuin heinän teko. Ei muuta kuin toimeen ja lopettaa se kiroilu ja turha käpyjen potkiskelu…

    Tällä sitä pääsee jo hyvään alkuun:
    http://www.reklamaatio-apuri.fi/

    Tällä voi tarvittaessa jatkaa:
    https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/etusivuneuvonta.aspx

    • Tähän voisi lisätä tuon Aamulehdessä mainitun uuden reklamointipalvelun:
      www.nonono.io


  • On se vittu hullua, toinen mulkku itkee itsee hajottamaansa "hantaakia" ja toinen kusipää piipittää itse paskaksi rynkyttämäänsä (oletettavasti yli 10v vanhan auton) monitoimirattia..

    Yhtä kaikki, mieli eikun paranee ja on rauhallinen.

    • Taidat olla vakuutus lääkäri.
      Koska et ole nähnyt asiakirjoja etkä ”potilasta”, mutta diagnoosin kyllä pystyt tekemään.
      Mielen rauhaa…


  • Kahden hylkäävän ja virallisen reklamaation jälkeen, joka päättyy näin:
    Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
    Nyt Finntakuu alkaakin sitten kyselleen korjaamon lausuntoa ja vasta sen jälkeen tekee kuulemma, korvaus päätöksen.

    Tuo pulju näyttää olevan samanlainen kuin tuo yllä kuvailemani vakuutus lääkäri.
    Eivät ole nähneen mitään asiakirjoja (ei myöskään pyytäneet) eivätkä ”potilasta” mutta pystyvät kyllä tekemään diagnoosin.

    Miksi helvetissä Finntakuu menettelee samoin kuin koko autoala, mitään selkeästi korvattavaa asiaa ei hoideta, kuin pakon edessä.

    Mielen rauhaa...

    • "selkeästi korvattavaa asiaa ei hoideta"

      Jos itse rikkoo auton "hantaakeja", se selvästikään ei ole korvattava asia, vaikka itkupillin pään sisäisessä takuukäsittelyssä se on.

      Yhtä kaikki, mieli eikun paranee ja on rauhallinen.


    • heheheheheheee kirjoitti:

      "selkeästi korvattavaa asiaa ei hoideta"

      Jos itse rikkoo auton "hantaakeja", se selvästikään ei ole korvattava asia, vaikka itkupillin pään sisäisessä takuukäsittelyssä se on.

      Yhtä kaikki, mieli eikun paranee ja on rauhallinen.

      Juuri näin.
      Ja hantaakinrepijälle tiedoksi kommenttiinsa:
      "Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
      Nyt Finntakuu alkaakin sitten kyselleen korjaamon lausuntoa ja vasta sen jälkeen tekee kuulemma, korvaus päätöksen."

      Tottakai he haluavat faktat, joihin vedoten eivät suinkaan tee hantaakinrepijälle korvauspäätöstä, vaan saavat korjaamolta vahvistuksen liitteeksi kuluttajaviranomaisille lainmukaiselle päätökselleen olla korvaamatta itse rikottua hantaakia vanhaan autoon.

      Et tule saamaan korvausta, hantaakinrepijä "viirai99", et todellakaan.

      Ja kiitos, rauhallisin mielin jatketaan tottakai kuten aina tapana on ja ota omaksikin asenteeksi äläkä saa itku-potku-raivaria kuitenkaan; kyllä se siitä.


    • Finnturva_EI_takuu kirjoitti:

      Juuri näin.
      Ja hantaakinrepijälle tiedoksi kommenttiinsa:
      "Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
      Nyt Finntakuu alkaakin sitten kyselleen korjaamon lausuntoa ja vasta sen jälkeen tekee kuulemma, korvaus päätöksen."

      Tottakai he haluavat faktat, joihin vedoten eivät suinkaan tee hantaakinrepijälle korvauspäätöstä, vaan saavat korjaamolta vahvistuksen liitteeksi kuluttajaviranomaisille lainmukaiselle päätökselleen olla korvaamatta itse rikottua hantaakia vanhaan autoon.

      Et tule saamaan korvausta, hantaakinrepijä "viirai99", et todellakaan.

      Ja kiitos, rauhallisin mielin jatketaan tottakai kuten aina tapana on ja ota omaksikin asenteeksi äläkä saa itku-potku-raivaria kuitenkaan; kyllä se siitä.

      Lukisit ensin koko viesti ketjun läpi, ennen kommentointiasi!

      Käyköön tuon korvausasian kassa miten tahansa, niin mielestäni marssi järjestys on väärä. Siis ollessani kaksi ensimmäistä kertaa yhteydessä Finntakuuseen asian tiimoilta. Kysellen ohjeita, miten asiankassa tulisi edetä, niin suoralta kädeltä tuli hylky. Sen olisin kyllä ymmärtänyt, jos tuota korjaamon lausuntoa olisi pyydetty heti ja näin ollen faktoihin vedoten olisi hylky tehty.

      Minulla on kyllä sen verran pokkaa jäljellä, että tulen kertomaan miten asian kassa kävi.
      Koska ei minulle tuota minkäänlaista tuskaa myöntää asia, jossa olen ollut väärässä.
      Monella tännekin huudelleella, tuo asia on varmaan ylipääsemätön paikka. Kyllä noita tämän elämän varrella on tullut vastaa, lukematon määrä.

      Ps. ei nuo muovihärpäkkeet vaan kaikilta osin näytä näitä pohjoisen oloja kestävän. Osa niistä hajoavan muutamassa vuodessa, vaikkei niihin koskettaisikaan.

      Mielen rauhaa…


    • heheheheheheee kirjoitti:

      "selkeästi korvattavaa asiaa ei hoideta"

      Jos itse rikkoo auton "hantaakeja", se selvästikään ei ole korvattava asia, vaikka itkupillin pään sisäisessä takuukäsittelyssä se on.

      Yhtä kaikki, mieli eikun paranee ja on rauhallinen.

      Asia on vielä vaiheessa, korjaamo on unohtanut ottaa yhteyttä Finntakuuseen. En ole itsekkään laskua saanut ja lupaili kaivella sen työtilauksen ja ottaa yhteyttä ko. puulaakiin.
      Ja nuo vakuutuslääkärit ja muut mielensä pahoittajat voisi lueskella aikansa kuluksi vaikka tuota... http://keskustelu.suomi24.fi/t/13570340/nissan-qashqai-takaluukun-kahva-irti


  • Maininta siitä että jos valmistaja on millään tapaa myöntänyt ongelman, niin ei korvata. Tämähän tarkoittaa sitten kai myös TSI-nokkaketjua ja DSG vaihteistoja.
    Maskullisen lisätakuun kanssa voisi kuvitella VAG auton hankintaa mutta ilman ei. Vaikka suurin osa koneista ja askeista toimii niin jos omalle kohdalle tulee pommi sen kustannukset haluaisi vakuutuksella eliminoida, vaan ei näemmä onnistu.

    • Kun Finntakuun ”omia” ehtoja lukee, niin se ei todella kata mitään:
      http://uusi.auto-outlet.fi/wcontent/uploads/Finntakuu_sopimusehdot_Voimassa_1.5.2013-alkaen.pdf
      Valitettavasti vain on niin, että autoliike myy tuota takuuta, aivan kuin se olisi heidän oma takuu ja esittelee takuun ehdot. Ja yllätys, sitten tuleekin Finntakuun paperit omine ehtoineen. Itse en ainakaan tajunnut noita uusia ehtoja lukea, koska eiväthän ne mielestäni voi matkan varrella muuttua.

      Tuota VAG auton hankintaa kannatta todella tarkkaan harkita. Tuolta löytyy astiasta ulostuloja, myös omalla nimimerkilläni.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14760242/vaatikaa-korvauksia-tastakin-asiasta#comment-89095207


    • viirai99 kirjoitti:

      Kun Finntakuun ”omia” ehtoja lukee, niin se ei todella kata mitään:
      http://uusi.auto-outlet.fi/wcontent/uploads/Finntakuu_sopimusehdot_Voimassa_1.5.2013-alkaen.pdf
      Valitettavasti vain on niin, että autoliike myy tuota takuuta, aivan kuin se olisi heidän oma takuu ja esittelee takuun ehdot. Ja yllätys, sitten tuleekin Finntakuun paperit omine ehtoineen. Itse en ainakaan tajunnut noita uusia ehtoja lukea, koska eiväthän ne mielestäni voi matkan varrella muuttua.

      Tuota VAG auton hankintaa kannatta todella tarkkaan harkita. Tuolta löytyy astiasta ulostuloja, myös omalla nimimerkilläni.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14760242/vaatikaa-korvauksia-tastakin-asiasta#comment-89095207

      Kas linkki lykkääkin aivan muualle mihin pitäisi, mutta ehdot löytyvät tuolta / Finntakuun /sopimusehdot.


  • Mikäli jollain on auton kanssa ongelmia ja kotivakuutukseen kuuluu oikeusturva niin juristia voi hyödyntää lähes veloituksetta. Olen hoitanut useita sellaisia tapauksia asiakkaan eduksi, joissa ensimmäinen vastaus on ollut tiukka ei autoliikkeen tai maahantuojan puolelta.

    https://lakilehtonen.fi/

    Petteri Lehtonen

    • Hienoa, että kotivakuutuksen kautta saadaan vähän jobbareita ojennukseen.


  • "juristia voi hyödyntää lähes veloituksetta."

    Nyt on pakko kertoa, miten nämä lakitoimistot vetävät hörhöjä perseeseen: Lakitoimistoja ei missään määrin kiinnosta asian lopputulos, vain mahdollisimman iso riita, koska se tietää mukavasti suolaisen hintaisia laskutustunteja. Toki lipevät lakimiehet takuu-uskovaiselle urpolle varmaa voittoa hehkuttavat, vaikka asia todellisuudessa näyttäisikin ihan toiselta. Kannatta huomata, että kotivakuutuksiin sisälletyissä oikeusturvavakuutuksissa on AINA omavastuu % (yleensä 15-30%) ja lähes poikkeuksetta korvauskatto (n.15 000).

    Sitten kuvitteellinen esimerkki, joka on mahdollinen, ja hyvin todennäköinen: Riidan aiheena on 8v vanhassa autossa tapahtunut moottorivaurio, kustannusarvio n.4000€, josta liike tarjoaa puolen osanottoa, no takuu-uskovainen vie asian suoraan käräjille, vaatien koko korjausta liikkeen piikkiin, ja tietenkin mahdollisimman kalliin lakitoimiston avustuksella. No liike ei tästä hätkähdä, vaan antaa aasin kalliin lakitoimiston kerryttää 20 000€ "oikeuskulut", koska liike tietenkin on sopinut oman (ja vastapuolen) asianajajan kanssa tapahtumien kulun, oma asianajaja tyytyy vakuutusyhtiöltään saamaansa rahaan, eikä peri liikkeeltä omavastuuta, vastapuolen asianajajan kanssa sovitaan, että asia sovitaan juuri ennen oikeudenkäyntiä, koska sovintotapauksissa molemmat osapuolet maksavat itse oikeuskulunsa.

    No, tämä ratkaisu tyydyttää, maksaa liikkeelle auton todelliset korjauskustannukset 2700€+ oikeuskulut 0€, entä takuu-uskovaiselle: Auton korjauskulut 0€+omat oikeuskulut 20 000€, joista pässin kotivakuutuksen oikeusturva korvaa 15 000€ miinus omavastuu 3000€, eli pässi maksaa "voitostaan" 7000€ (se kallis asianajotoimisto ei armoa tunne, lasku kolahtaa postiluukusta), kun liike alunperin (reilu vuosi sitten, sen käsittelyt vie) auton kuntoon kahdella tonnilla.

    Summasummarum: takuu-uskovainen odotti vuoden, ja kuitenkin hänen rahapussinsa keveni. Liike sai vuoden korotonta maksuaikaa, tehden pääomalla (korjauskulut) vähintäänkin tuplavoiton.

    Ketkä oli todelliset voittajat: Takuu-uskovaisen palkkaama lakitoimisto ja autoliike, eli bisnes pyörii, niinkuin pitääkin.

    Tarinan opetus: ilmaisia lounaita ei ole

  • Samaa mieltä, ei noihin lakitoimistoja tarvita.
    Itseltä pientä aktiivisuutta / viitseliäisyyttä niin hyvin pärjää.
    Tarvittaessa tuolta saa hyvää apua, eikä maksa kuluttajalle mitään.
    https://www.kkv.fi/yhteystiedot/

  • Mulla porsi 2011 Dodge Journeyn automaattivaihteisto 100tkm kohdilla (joo, noita kaksoiskytkinvaihteistoja, valmistaja vähän harvinaisempi eli Getrac). Vaihto ja uusi loota korvattiin tähän takuuseen, maahantuojaa en ehtinyt asialla vaivata. Toimi omalla kohdalla, mutta tuuristahan tuo on vähän kiinni, että mikä hajoaa..

  • Auton myyjäliike mainosti takuuta kannattavana ja huolettomia kilometrejä olisi edessä pientä maksua vastaan. Itse takuu osottautui sysipaskaksi. Aina löytyy joku porsaanreikä. En suosittele kenellekkään ottamaan autoonsa.

  • Mitä kattaa nämä?

  • Yrittänyttä ei laiteta... vai miten se meni.. mulla finntakuu skodassa maksoin vajaa 600euroa siitä... tähän mennessä takuu on korvannut 7700euron korjaukset ja auto on korjattu veholla... siinä valittaa ne jotka eivät uskalla hakea korjausta muualta...

  • Todella huonot kokemukset tästä "takuusta". Aina löytyy jokin ehto takuuyhtiön puolesta jolla saavat pestyä kädet asiasta. Ainoa korvaukseen oikeuttava tapahtuma on että auto räjähtää kesken ajon. Tämäkin todennäköisesti kierretään toteamalla että tiiviste oli viallinen ja aiheutti räjähdyksen.

  • Niin käytännössä vika pitää olla pitkälti moottorissa, jotta takuu kattaa jotain.
    Eli osissa joita öljy voitelee.
    Joten siellä on paljon osia joita se ei kata.
    Esim. öljynlauhdutin, joka pitäisi ilman muuta olla.

    Kyllä he ovat tarkasti miettineet mitä kannattaa korvata ja mitä ei.
    ARPAPELIÄ osuuko korjattava vika takuun piiriin vai ei.

  • Olen tiennyt aina että finntakuu ei takaa oikeasti mitään. Siksi niitä myydään kun on aina ihmisiä jotka maksaa ja on sinisilmäisiä. Miksi otatte niitä ?

    Terveisin 20teur säästänyt vakuutuksissa lyhyen elämän aikana

  • Naureskelin jo kun finntakuu mainokset ilmestyi ensimmäisen kerran esim nettiautoon että nyt on ilmaista rahaa firmalle kun suomalaiset päämärkänä ottaa näitä vakuutuksia nimikin on " finntakuu" hyvin syöttinä.

    Ottakaa ja maksakaa tyhmät!

  • Ilmastointilaitteeseen tuli vikaa. Vietiin korjaamolle joka oli Finntakuun listalla. Korjaamo otti yhteyttä Finntakuuseen joka ilmoitti, että ei korvaa takuu kun on sellainen osa mennyt rikki mitä ei korvata. Kuitenkin ilmastointi oli takuuna korvattavien listalla.
    Kyselin Finntakuusta, että miksi tätä ei korvata kun kuuluu kuitenkin oleellisena osa ilmastointiin. Sieltä vaan ilmoitettiin että ko.osa ei ole korvattavien listalla. Kysyin, että saisinko listan missä ovat kaikki ne mitä ei korvata. Sain vastauksen, että sellaista listaa ei ole. Eli tekevät kait hylkäävän korvauspäätöksen sen mukaan mitä on mennyt rikki ja autossahan on satoja osia joihin voi vedota.
    Eli kusetustahan on koko Finntakuu.
    On vielä takuuta jäljellä ja saa nähdä miten käy mahdollisen jonkun toisen korjauksen jos sellainen tulee eteen.
    Myyjäliikkeellä on 6 kk virhevastuu joka korvaa paremmin mahdollisia vikoja kokemukseni mukaan.

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.