Nainen, kuuluisiko mielestäsi kertoa kumppanillesi, jos olet unohtanut ottaa e-pillerin?
Olen nyt tilanteessa, jossa tyttöystäväni pari viikkoa sitten kertoi olevansa raskaana. Suhteemme alussa kaksi vuotta sitten hän kertoi syövänsä e-pillereitä, joten olen uskaltautunut harrastamaan hänen kanssaan seksiä ilman kondomia. Etenkin, kun hänen paikkansa eivät kuulemma siedä kumin käyttöä.
Samalla, kun hän ilmoitti olevansa raskaana, hän myös kertoi syöneensä pillereitä vähän miten sattuu, eli liuskasta on "unohtunut" ottaa useampiakin, kuin vain yksi pilleri. Hänen aiempien puheidensa perusteella hän ei ole suunnitellut lasten hankintaa. Emme asu yhdessä ja suhteemme on muutenkin ollut todella ailahteleva ja suhde onkin katkolla riitojen vuoksi lähes kuukausittain. Olen pyytänyt häntä tekemään abortin, koska itse en lasta tällaiseen suhteeseen halua. Hän ei aborttiin meinaa suostua.
Ehkäisy on periaatteessa molempien vastuulla, mutta aika hankalaa olisi joka ilta tarkistaa hänen e-pillerinsä, jotta näkisin, onko hän pillerinsä ottanut. Olen nyt lähinnä raivoissani, koska hän on mielestäni jättänyt erittäin oleellisen asian minulle kertomatta, eli että ei ole huolehtinut säännöllisesti pillereiden ottamisesta. Nyt minulla ei oikein ole ollut mahdollisuutta vaikuttaa raskauden alkuun. Jos olisin tiennyt hänen jättäneen pillereitä väliin, niin satavarmasti olisin myös ymmärtänyt jättää seksin väliin hänen kanssaan. Lisäksi suututtaa se, että hän on aiemmin antanut ymmärtää, ettei lasten hankinta häntä enää kiinnosta, mutta nyt on takki kääntynyt muutamassa viikossa.
Olenko väärässä, kun tuntuu, että minua on huijattu?
e-pillerin unohtaminen, tietääkö kumppanisi?
7
573
Vastaukset
- ak
Olen seurustellut nykyisen avomieheni kanssa 16-vuotiaasta asti (olen nyt 21) ja syönyt e-pillereitä yhtä kauan. Tänä aikana olen kahdesti unohtanut ottaa yhden pillerin. Molempina kertoina olen siitä hänelle kertonut. Ekalla kerralla unohdin ensimmäisellä viikolla (kriittisin) ja otin jälkiehkäisyn. Toisella kerralla unohdin kolmannella viikolla, jolloin pilereiden teho saadaan ohjeita noudattamalla säilytettyä. Kerroin siitä huolimatta.
Ehdottomasti olen sitä mieltä että sinua on erittäin ikävällä tavalla huijattu. Jokainen vastuuntuntoinen ja tervejärkinen nainen kertoo jos unohtaa ja kuuntelee myös kumppaninsa mielipiteen jos vahinko siitä huolimatta sattuu.
Sinulla on täysi oikeus olla vihainen ja toivon että tilanteesi jotenkin järjestyy. Voimia!- N38.
Tosi kurja tilanne sinulle
- kurja homma
Voit ihan oikeutetusti tuntea itsesi huijatuksi.
Kyllä pillereiden käyttöön pitää voida luottaa molempien. Ehkäisy on yhteinen asia.
Valitettavasti et voi painostaa naista aborttiin. Voit vain puhua järkeä. Hän ei voi myöskään pakottaa sinua olemaan yhdessä kanssaan. Huonoon suhteeseen ei kannata ryhtyä. Elatusmaksuihin olet velvollinen.
Olen joskus miettinyt, pitäisikö lainsäädäntöä jotenkin muuttaa? Silloin tuollaiset petolliset naiset, jotka tulevat tahallaan raskaaksi (jatkuva satunnainen e-pillereiden käyttö on mielestäni tahallista raskauden hakemista) saisivat ihan yksinään vastata seurauksista. - jarkko79
oletko edes varma että lapsi on sinun jos teidän suhde on ollut mitä sattuu
- vastuulla
Tyttöystäväsi on toiminut väärin.Tosin olisit voinut aika ajoin kysellä onko ehkäisy kunnossa ja mitkä toisen mietteet ovat lasten hankinnasta.
Sanoit,että olisit kuitenkin jättänyt seksin väliin jos olisit tiennyt,että ehkäisy on rempallaan.Valitettavasti olet nyt esimerkki ettei ehkäisyä saa/kannata jättää kumppanin vastuulle.
Aborttiin ei voi pakottaa,mutta nyt on pääasia,että ratkaisette tilanteen jotenkin.
Ottaako tyttöystävä vastuun yksin lapsesta ja oletko vain "rahan antaja" vai haluaako hän,että osallistut kasvatukseen ja hoitamiseen ja mitä itse haluat.
Kannattaa varmaan nyt kuitenkin vaatia isyystestiä eikä tunnustaa isyyttä ennen kuin se on varmaa eikä luottaa enää pelkästään toisen sanaan. - sappi kiehuu
Jos syö pillereitä miten sattuu niin se on sama kuin ei olisi ehkäisyä lainkaan. Sinua on todellakin huijattu. Jos nainen ei halua tulla raskaaksi, hän muistaa ottaa pillerit, ja jos ei muista, sanoo siitä miehelle ja sitten joko ollaan ilman seksiä tai käytetään kondomia. Että mua naisena sapettaa tuollaiset naiset!!
- /-/-/-/
Noh noh...minä olen aina ollut huono muistamaan pillereitä aina! Joo vastuutonta jne...mutta olen ollut vakavassa parisuhteessa 5 vuotta, eikä lapsi olisi haitannut kumpaakaan jos vahinko olisikin käynyt. Välillä olen kauhistellut että on taas jäänyt nappeja ottamatta, mutta ihan rehellisesti en ole välttämättä siinä kun alettu seksiä harrastamaan muistanut että eilinen pilleri jäikin ottamatta ja ehkä sitä edellinenkin. No raskaaksi en tullut lukuisista unohteluista huolimatta, enkä suoraan sanottuna edes usko, että heti paksuksi pamahtaa jos yhden pillerin unohtaa ottaa, kun on silti sitä hormonia elimistössä!
Nyt meillä on kuitenkin suunniteltu vauva joka syntyi alkuvuodesta ja tulin heti raskaaksi kun jätin ehkäisyn oikeasti kokonaa pois.
Eli voi olla että tyttöystäväsi ei ole muistanut tai ajatellut unohtuneita pillereitä oikeasti ollenkaan tai hän on muuten vaan ollut hälläväliä asenteella.
Voi kyllä olla, että tyttösi ei ole napsinut pillereitä enää ollenkaan jos on halunnut salaa raskaaksi! Tätä sinun on vaikea saada koskaan oikeasti selville. Koettakaan jutella ihan rehellisesti asiasta!
Ikävä tilanne sinulle, mutta aborttiin sinulla ei ole oikeutta painostaa mikäli nainen on päättänyt vauvan pitää. En kyllä itsekkään olisi ikinä suostunut aborttiin, mikäli olisin vahingossa raskaaksi tullut huolimattomuudestani johtuen. Kyllä te miehetkin ollette nimittäin hutiluksia noissa ehkäisyasioissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815