Auto sammuu ajossa

Trullitko asialla?

Auton sähkölaitteet pimenee ja moottori sammuu kesken ajon eikä auto käynnisty uudelleen. Muutaman tuokion jälkeen auton sähkölaitteet toimivat ja auto käynnistyykin. Mikähän voisi olla yleisin syy (yleisimmät syyt). Autossa on ajotietokone ym.

15

7688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      ekaks,kokeile jo päättää käynnistyykö se vai ei."eikä auto käynnisty uudelleen", "auto käynnistyykin"

    • mystistä

      sähkövikaa, jonka selvittäminen saattaa osoittautua mahdottomaksi, koska se ei esiinny tietenkään silloin, kun korjaamo saa laitteensa autoon kiinni

    • Voltti-Viljami

      Korjattavuudeltaan helpoin vika, joka aiheuttaa tuollaista, on kosketushäiriö esim. akkukaapelissa. Tarkista akunkenkien tiukkuus ja napojen puhtaus sekä liitännät laturiin ja starttiin.

      Syitä voi olla muitakin, mutta ne ovat sitten hankalampia löytää ja korjata.

      • Trullitko ?

        Autoon vaihdettiin liikkeessä juuri uusi akku, olettaisin sen olevan kunnossa, mutta tietysti työ on voitu tehdä kiireellä esim. ei ole irroitettu maattoa lainkaan auton rungosta vaan liitetty uusi akku kaapeliin ja uudelle akulle on jäänyt vanha maattokiinnitys, joka ei ehkä olekkaan enää tiiviydeltään paras mahdollinen, eli täytynee tarkistaa. Onko muita ehdotuksia tai mahdollisuuksia?


      • Trullitko ..?
        Trullitko ? kirjoitti:

        Autoon vaihdettiin liikkeessä juuri uusi akku, olettaisin sen olevan kunnossa, mutta tietysti työ on voitu tehdä kiireellä esim. ei ole irroitettu maattoa lainkaan auton rungosta vaan liitetty uusi akku kaapeliin ja uudelle akulle on jäänyt vanha maattokiinnitys, joka ei ehkä olekkaan enää tiiviydeltään paras mahdollinen, eli täytynee tarkistaa. Onko muita ehdotuksia tai mahdollisuuksia?

        Autoon vaihdettiin myös startti, olisiko sitten joku piuha jäänyt höllälle tai vaurioitunut vaihdossa?


      • AC/DC
        Trullitko ..? kirjoitti:

        Autoon vaihdettiin myös startti, olisiko sitten joku piuha jäänyt höllälle tai vaurioitunut vaihdossa?

        pitää maattokaapelin kiinnityksen olla?


      • lh
        AC/DC kirjoitti:

        pitää maattokaapelin kiinnityksen olla?

        Laturi?


      • jalanalta
        lh kirjoitti:

        Laturi?

        vaikuttaa, mutta kannattaisi katsoa ettei ole mennyt käpy karbonaattoriin.


      • 23753737
        AC/DC kirjoitti:

        pitää maattokaapelin kiinnityksen olla?

        niin ettei se kaapeli pääse irtoamaaan


    • z.z.z.z.z.z.z..

      Ilmeisesti akku tyhjenee liian suuren sähkönkulutuksen takia, sitten moottori pysähtyy kun moottorinohjaustietokone kaatuu. Kun auto huilaa, palautuu akku hieman ja saa moottorin käyntiin.

      Tapahtuuko sammumista maantiellä vai ainoastaan kaupungissa?
      Paljonko sulla on sähkönkulutusta päällä?

      • Trullitko...?

        En ole uudella akulla ajanut kuin noin 30km ja akun vaihdosta on pari viikkoa. Kaupunkiajossa se sammui kun en ole aikaisemman oikuttelun ja korjauksen jälkeen vielä kauemmaksi uskaltautunut. Kun akku vaihdettiin väitettiin, että käynnistysongelmat johtuivat oikosulussa olevasta akusta, silloin auto ei startannut, todettiin vielä että starttikin on kulunut ja sekin vaihdettiin. Koko talven ja kevään ennen edellisiä toimia auto starttasi kuin enekeli. Voiko uuttakin akkua kuormittaa lyhyessä ajossa niin paljon että se tyhjenee ja sammuttaa moottorin?, ajomatka oli yhteensä vain 3 km, kävin kaupassa ja takaisin tullessa auto pysähtyi , jotakin naksahti ja välähti mittaritaulussa ja auto hiipui. Yritin heti uudestaan käynnistää, kun auto jäi pahaan paikkaan, mutta en onnistunut, työnsin auton parempaan paikkaan ja odottelin hetken, jolloin se käynnistyikin.


      • Trullitko...?
        Trullitko...? kirjoitti:

        En ole uudella akulla ajanut kuin noin 30km ja akun vaihdosta on pari viikkoa. Kaupunkiajossa se sammui kun en ole aikaisemman oikuttelun ja korjauksen jälkeen vielä kauemmaksi uskaltautunut. Kun akku vaihdettiin väitettiin, että käynnistysongelmat johtuivat oikosulussa olevasta akusta, silloin auto ei startannut, todettiin vielä että starttikin on kulunut ja sekin vaihdettiin. Koko talven ja kevään ennen edellisiä toimia auto starttasi kuin enekeli. Voiko uuttakin akkua kuormittaa lyhyessä ajossa niin paljon että se tyhjenee ja sammuttaa moottorin?, ajomatka oli yhteensä vain 3 km, kävin kaupassa ja takaisin tullessa auto pysähtyi , jotakin naksahti ja välähti mittaritaulussa ja auto hiipui. Yritin heti uudestaan käynnistää, kun auto jäi pahaan paikkaan, mutta en onnistunut, työnsin auton parempaan paikkaan ja odottelin hetken, jolloin se käynnistyikin.

        Lisäys vielä siis sähkönkulutusta? Tarkoitatko lisälaitteita, autossa ei ole stereoita edes ei edes kelloa, kylmälaukusta puhumattakaan enkä laittanut tuuletinta päälle, vaan avasin ikkunan.


      • jaloin
        Trullitko...? kirjoitti:

        Lisäys vielä siis sähkönkulutusta? Tarkoitatko lisälaitteita, autossa ei ole stereoita edes ei edes kelloa, kylmälaukusta puhumattakaan enkä laittanut tuuletinta päälle, vaan avasin ikkunan.

        startilla liikuttaa autoa kuin työntämällä, vai onko automaatti.


      • Auto Masentaja 2
        Trullitko...? kirjoitti:

        En ole uudella akulla ajanut kuin noin 30km ja akun vaihdosta on pari viikkoa. Kaupunkiajossa se sammui kun en ole aikaisemman oikuttelun ja korjauksen jälkeen vielä kauemmaksi uskaltautunut. Kun akku vaihdettiin väitettiin, että käynnistysongelmat johtuivat oikosulussa olevasta akusta, silloin auto ei startannut, todettiin vielä että starttikin on kulunut ja sekin vaihdettiin. Koko talven ja kevään ennen edellisiä toimia auto starttasi kuin enekeli. Voiko uuttakin akkua kuormittaa lyhyessä ajossa niin paljon että se tyhjenee ja sammuttaa moottorin?, ajomatka oli yhteensä vain 3 km, kävin kaupassa ja takaisin tullessa auto pysähtyi , jotakin naksahti ja välähti mittaritaulussa ja auto hiipui. Yritin heti uudestaan käynnistää, kun auto jäi pahaan paikkaan, mutta en onnistunut, työnsin auton parempaan paikkaan ja odottelin hetken, jolloin se käynnistyikin.

        Kuulostaa tyhjältä akulta. Etsi syy ja korjaa, niin helppoa se on!


    • 23

      Ole kuitenkin tyytyväinen niin kauan kuin se on auto joka sammuu eikä kuski...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe