Auton sähkölaitteet pimenee ja moottori sammuu kesken ajon eikä auto käynnisty uudelleen. Muutaman tuokion jälkeen auton sähkölaitteet toimivat ja auto käynnistyykin. Mikähän voisi olla yleisin syy (yleisimmät syyt). Autossa on ajotietokone ym.
Auto sammuu ajossa
15
7688
Vastaukset
- ---
ekaks,kokeile jo päättää käynnistyykö se vai ei."eikä auto käynnisty uudelleen", "auto käynnistyykin"
- mystistä
sähkövikaa, jonka selvittäminen saattaa osoittautua mahdottomaksi, koska se ei esiinny tietenkään silloin, kun korjaamo saa laitteensa autoon kiinni
- Voltti-Viljami
Korjattavuudeltaan helpoin vika, joka aiheuttaa tuollaista, on kosketushäiriö esim. akkukaapelissa. Tarkista akunkenkien tiukkuus ja napojen puhtaus sekä liitännät laturiin ja starttiin.
Syitä voi olla muitakin, mutta ne ovat sitten hankalampia löytää ja korjata.- Trullitko ?
Autoon vaihdettiin liikkeessä juuri uusi akku, olettaisin sen olevan kunnossa, mutta tietysti työ on voitu tehdä kiireellä esim. ei ole irroitettu maattoa lainkaan auton rungosta vaan liitetty uusi akku kaapeliin ja uudelle akulle on jäänyt vanha maattokiinnitys, joka ei ehkä olekkaan enää tiiviydeltään paras mahdollinen, eli täytynee tarkistaa. Onko muita ehdotuksia tai mahdollisuuksia?
- Trullitko ..?
Trullitko ? kirjoitti:
Autoon vaihdettiin liikkeessä juuri uusi akku, olettaisin sen olevan kunnossa, mutta tietysti työ on voitu tehdä kiireellä esim. ei ole irroitettu maattoa lainkaan auton rungosta vaan liitetty uusi akku kaapeliin ja uudelle akulle on jäänyt vanha maattokiinnitys, joka ei ehkä olekkaan enää tiiviydeltään paras mahdollinen, eli täytynee tarkistaa. Onko muita ehdotuksia tai mahdollisuuksia?
Autoon vaihdettiin myös startti, olisiko sitten joku piuha jäänyt höllälle tai vaurioitunut vaihdossa?
- AC/DC
Trullitko ..? kirjoitti:
Autoon vaihdettiin myös startti, olisiko sitten joku piuha jäänyt höllälle tai vaurioitunut vaihdossa?
pitää maattokaapelin kiinnityksen olla?
- lh
AC/DC kirjoitti:
pitää maattokaapelin kiinnityksen olla?
Laturi?
- jalanalta
lh kirjoitti:
Laturi?
vaikuttaa, mutta kannattaisi katsoa ettei ole mennyt käpy karbonaattoriin.
- 23753737
AC/DC kirjoitti:
pitää maattokaapelin kiinnityksen olla?
niin ettei se kaapeli pääse irtoamaaan
- z.z.z.z.z.z.z..
Ilmeisesti akku tyhjenee liian suuren sähkönkulutuksen takia, sitten moottori pysähtyy kun moottorinohjaustietokone kaatuu. Kun auto huilaa, palautuu akku hieman ja saa moottorin käyntiin.
Tapahtuuko sammumista maantiellä vai ainoastaan kaupungissa?
Paljonko sulla on sähkönkulutusta päällä?- Trullitko...?
En ole uudella akulla ajanut kuin noin 30km ja akun vaihdosta on pari viikkoa. Kaupunkiajossa se sammui kun en ole aikaisemman oikuttelun ja korjauksen jälkeen vielä kauemmaksi uskaltautunut. Kun akku vaihdettiin väitettiin, että käynnistysongelmat johtuivat oikosulussa olevasta akusta, silloin auto ei startannut, todettiin vielä että starttikin on kulunut ja sekin vaihdettiin. Koko talven ja kevään ennen edellisiä toimia auto starttasi kuin enekeli. Voiko uuttakin akkua kuormittaa lyhyessä ajossa niin paljon että se tyhjenee ja sammuttaa moottorin?, ajomatka oli yhteensä vain 3 km, kävin kaupassa ja takaisin tullessa auto pysähtyi , jotakin naksahti ja välähti mittaritaulussa ja auto hiipui. Yritin heti uudestaan käynnistää, kun auto jäi pahaan paikkaan, mutta en onnistunut, työnsin auton parempaan paikkaan ja odottelin hetken, jolloin se käynnistyikin.
- Trullitko...?
Trullitko...? kirjoitti:
En ole uudella akulla ajanut kuin noin 30km ja akun vaihdosta on pari viikkoa. Kaupunkiajossa se sammui kun en ole aikaisemman oikuttelun ja korjauksen jälkeen vielä kauemmaksi uskaltautunut. Kun akku vaihdettiin väitettiin, että käynnistysongelmat johtuivat oikosulussa olevasta akusta, silloin auto ei startannut, todettiin vielä että starttikin on kulunut ja sekin vaihdettiin. Koko talven ja kevään ennen edellisiä toimia auto starttasi kuin enekeli. Voiko uuttakin akkua kuormittaa lyhyessä ajossa niin paljon että se tyhjenee ja sammuttaa moottorin?, ajomatka oli yhteensä vain 3 km, kävin kaupassa ja takaisin tullessa auto pysähtyi , jotakin naksahti ja välähti mittaritaulussa ja auto hiipui. Yritin heti uudestaan käynnistää, kun auto jäi pahaan paikkaan, mutta en onnistunut, työnsin auton parempaan paikkaan ja odottelin hetken, jolloin se käynnistyikin.
Lisäys vielä siis sähkönkulutusta? Tarkoitatko lisälaitteita, autossa ei ole stereoita edes ei edes kelloa, kylmälaukusta puhumattakaan enkä laittanut tuuletinta päälle, vaan avasin ikkunan.
- jaloin
Trullitko...? kirjoitti:
Lisäys vielä siis sähkönkulutusta? Tarkoitatko lisälaitteita, autossa ei ole stereoita edes ei edes kelloa, kylmälaukusta puhumattakaan enkä laittanut tuuletinta päälle, vaan avasin ikkunan.
startilla liikuttaa autoa kuin työntämällä, vai onko automaatti.
- Auto Masentaja 2
Trullitko...? kirjoitti:
En ole uudella akulla ajanut kuin noin 30km ja akun vaihdosta on pari viikkoa. Kaupunkiajossa se sammui kun en ole aikaisemman oikuttelun ja korjauksen jälkeen vielä kauemmaksi uskaltautunut. Kun akku vaihdettiin väitettiin, että käynnistysongelmat johtuivat oikosulussa olevasta akusta, silloin auto ei startannut, todettiin vielä että starttikin on kulunut ja sekin vaihdettiin. Koko talven ja kevään ennen edellisiä toimia auto starttasi kuin enekeli. Voiko uuttakin akkua kuormittaa lyhyessä ajossa niin paljon että se tyhjenee ja sammuttaa moottorin?, ajomatka oli yhteensä vain 3 km, kävin kaupassa ja takaisin tullessa auto pysähtyi , jotakin naksahti ja välähti mittaritaulussa ja auto hiipui. Yritin heti uudestaan käynnistää, kun auto jäi pahaan paikkaan, mutta en onnistunut, työnsin auton parempaan paikkaan ja odottelin hetken, jolloin se käynnistyikin.
Kuulostaa tyhjältä akulta. Etsi syy ja korjaa, niin helppoa se on!
- 23
Ole kuitenkin tyytyväinen niin kauan kuin se on auto joka sammuu eikä kuski...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371822
- 50818
- 69786
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7661Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15569Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141481- 52465