Aurorix lääke

SSRI-Mies

Minulle määrättiin aurorix 150mg lääkettä 1-2 kpl päivässä.Tuota ennen on ollut käytössä citalopram ratiopharm ja paroxetin nimiset lääkkeet.Onko minkälaisia kokemuksia tuosta aurorix lääkkeestä?Se on määrätty kuten aiemmatkin ssri-lääkkeet paniikkihäiriöön.Jotenkin tuntuu että minulle ei vain toimi noi ssri-lääkkeet mutta saa nyt nähä sitten miten tuon kohdalla on asian laita.

Mutta niin,kokemuksia lääkkeestä ja onko siitä ollut hyötyä tai haittaa ja onko sivuvaikutuksia minkäännäkösiä ollut kellään?

3

1290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • depismasis

- Hei vain,
      Noin täytyy otsikossa itse tokaista,kun viime vuonna sitä oli pari kuukautta käytössä ; ensinnäkin, tämä on hyvin hellä lääke omien kokemuksieni mukaan eli ei ikäviä tuntemuksia tms.
      Mutta kohennusta masennukseen - tähän se minulle kirjoitettiin - ei juurikaan tullut siinä ajassa.
      Lääkäri oli vähän harmissaan , kun en halunnut jatkaa mokbemidiä sillä maksimiannoksella , joka on 600 mg päivässä.
      Olen kyllä lukenut ,ettäi se olisi tehokas taso useimmille. Harmittaa tuo oma lyhytjänteisyys tässäkin asiassa ja olen harkinnut uuden "kuurin" pyytämistä lääkäriltä.
      Sexoxat-paroksetiini on lähinnä auttanut eniten.

• moclomies

aurorix ei ole ssri-lääke, vaan MAO-estäjä

itse käytän tätä sos.tilanteidenpelkoon ja pakkoneuroosiin ja näihin toimivat minulla hyvin, en ole masentunut, mutta jotenkin olen saanut sellaisen vaikutelman jotta puhtaaseen masennukseen ei ehkä kaikista paras lääke, tämä on tietenkin yksilöllistä.

-en tiedä paniikkihäiriön kohdalla, voipi toimia tosihyvin.

-minkäänlaisia sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt, ja tämä ei lihota niinkuin moni muu lääke, ja tätä arvostan tässä lääkkeessä.
      -kun aloitin lääkkeen ensimmäisinä päivinä hermot olivat kireällä, mutta se meni sittemmin ohi!

• wertyu

Aurorix ei toimi paniikkihäiriöön yleisesti, mutta sinulla ennen olleet käytössä lääkkeet, jotka useimmiten toimivat, joten hakevat sinulle sopivaa lääkettä. Jokainen potilas on erilainen, jokainen tarvitsee oman lääkkeensä. Mikäli ssri-lääkkeistä ei ole hyötyä, lähdetään kokeilemaan näitä mao-lääkkeitä, jos niistä ei ole hyötyä, lähdetään taas seuraavaan.

Itselläni on ollut vaikea paniikkihäiriö 10 vuotta ja kaksisuuntainen mielialahäiriö 8 vuotta, tosin epäilisin että tuo kaksisuuntainen on ollut minulla aina. Itselleni ssri-lääkkeet toivat avun jo alussa, mutta 2 vuotta niitä syötyäni tuli jokin 4 kuukauden "mikään ei toimi" -vaihe. Eli suljetulla olin ja huusin apua ahdistukseeni ilman helpotusta, ellei nukutettu. Sitten taas alkoi sama sitalopram (cipramil/sepram) toimimaan ja sitä syön edelleen. Ja elän onnellisena, jopa osapäivätöissä.

Aurorixista nukuin kuin tukki vuorokaudet putkeen ja univajeen takia se määrättiinkin. Tällä nykyisellä sepramilla unentarpeeni on 16 tuntia vuorokaudessa, mutta se on vain pakko hyväksyä. Pääasia että voin elää ja olla. Ja oloni on hyvä.

Eipä tästä tainnut paljoa apua olla, mutta kehoitan sinua kokeilemaan avoimin mielin kaikkea mahdollista ja etsimään itsekin netistä mahdollisesti kokeilemisen arvoisia lääkkeitä, joita lääkärille ehdottaa. Se mikä muilla ei toimi, voi toimia juuri sinulla, eli älä jätä kokeilematta toisten mielipiteitten takia. Efexor on ehdottomasti kokeiltavan arvoinen sinulle, mikäli aurorixista on apua. Eli se on yhdistetty ssri-mao (srni).

Ja nostele annosta omin luvin silti lääkärille nostosta ilmoittaen, näin löydät oman vasteen. Eli soitat että ei toimi ja nostan jos toimisi, nykyisin niin monella on "pikkumasennustayms" että määräävät tirppa-annoksia, ja kun tulee meitä, joilla ihan oikeasti on tarve, niin eivät tajua ennenkuin itse herättää toimivalla vasteella siitä kertoen. Tosiaan niin moni vetää sepramia 10 milliä "masennukseen", kun ihan oikeesti toimiva annos on 40-60mg. Ei vaan ole antaa sitä keskusteluapua tarvitseville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2799
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      22
      2622
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2298
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      39
      1676
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      52
      1585
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1503
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      35
      1283
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26