-kuorma-auton suurin mahdollinen nopeus saa olla Suomessa 80km/H
Miksi tehtaalla rajoittimet säädetään 89 tai 90km/h ja näin rikotaan lakia ja annetaan mahdollisuus ajaa yli sallitun.Ja sitähän tehdään koko ajan
Mopotkin tulevat tehtaalta siten että korkein sallittu nopeus ei ylity.
Kuorma-auton rajoitin
27
5469
Vastaukset
- joka kullkee vain
45 km / h ????????????? MIKSI ei henkilöautoissa ole RAJOTIN ?????????? Eihän niillä saa ajaa kun kesällä 120 km / h ja talvella 100 km / h !!!!!!!!!!!
NIIN MIKSI EI OLE RAJOTIN KAIKISSA AUTOISSA ?????????????????????????????????????????????????????????- Nyt en ymmärrä
Saksassa olen ajanut henkilöautolla 140km/h ihan laillisesti.Ja ajan lähes joka kesä
- Anonyymi
Nyt en ymmärrä kirjoitti:
Saksassa olen ajanut henkilöautolla 140km/h ihan laillisesti.Ja ajan lähes joka kesä
Nyt ollaan siis Suomessa. Ihan sama, mitä sääntöjä muualla on.
Aloittaja sekoittaa selviä asioita. Kuorma-autoilla suurin sallittu nopeus on 80 km/h. Rajoittimet säädetään noin 88:n kohdalle, jotta suurimmalla sallitulla nopeudella ajaessa kuljettajalla olisi vielä pieni tehoreservi käytettävissään. Käsistä lähtevä perävaunu oikenee käytännössä vain vetämällä vähän lujempaa.
Pahimmat suistumisonnettomuudet syntyvät silloin kun rekan veturia ajetaan rajoitinta vastaan juuri sen 88 km/h ja sitten perävaunu karkaa omille teilleen. Millä vedät sen takaisin jonoon, jos et malttanut ennen tapahtumaa tyytyä siihen kasikymppiin..? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ollaan siis Suomessa. Ihan sama, mitä sääntöjä muualla on.
Aloittaja sekoittaa selviä asioita. Kuorma-autoilla suurin sallittu nopeus on 80 km/h. Rajoittimet säädetään noin 88:n kohdalle, jotta suurimmalla sallitulla nopeudella ajaessa kuljettajalla olisi vielä pieni tehoreservi käytettävissään. Käsistä lähtevä perävaunu oikenee käytännössä vain vetämällä vähän lujempaa.
Pahimmat suistumisonnettomuudet syntyvät silloin kun rekan veturia ajetaan rajoitinta vastaan juuri sen 88 km/h ja sitten perävaunu karkaa omille teilleen. Millä vedät sen takaisin jonoon, jos et malttanut ennen tapahtumaa tyytyä siihen kasikymppiin..?Tuo mitä sanoit käy järkeen!
Mutta miksi sitten suurin osa rekkakuskeista ei ymmärrä tuota - ammattitaidottomia??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ollaan siis Suomessa. Ihan sama, mitä sääntöjä muualla on.
Aloittaja sekoittaa selviä asioita. Kuorma-autoilla suurin sallittu nopeus on 80 km/h. Rajoittimet säädetään noin 88:n kohdalle, jotta suurimmalla sallitulla nopeudella ajaessa kuljettajalla olisi vielä pieni tehoreservi käytettävissään. Käsistä lähtevä perävaunu oikenee käytännössä vain vetämällä vähän lujempaa.
Pahimmat suistumisonnettomuudet syntyvät silloin kun rekan veturia ajetaan rajoitinta vastaan juuri sen 88 km/h ja sitten perävaunu karkaa omille teilleen. Millä vedät sen takaisin jonoon, jos et malttanut ennen tapahtumaa tyytyä siihen kasikymppiin..?Vaikuttaa kuitenkin siltä, että on maan tapa ajaa rajoitinta vastaan, eli tehoreserviä eivät ainakaan kuskit näytä pitävän juurikaan tarpeellisena ääritilanteita silmälläpitäen.
Jos tuo tehoreserviasia olisi liikenneturvallisuuden takia tarpeellinen, niin luulisi, että kaasupolkimeen olisi yhdistetty samanlainen rajoitin kuin on monessa halvassakin henkilöautossa, eli polkimessa on jäykkä kohta jota vasten voi pitää kaasupoljinta painettuna ja mikäli nopeus on rajoitettu 80 km/h niin painamalla voimakkaasti, suostuu auto ottamaan suuremman nopeuden kuin mitä maksiminopeudeksi on määritetty. Vakkari tietysti pitää halutun nopeuden ilman kaasun painamistakin, mutta tuo maksiminopeusrajoitin löytyy kuitenkin ainakin niitä tilanteita varten joissa vakionopeussäädin tippuu pelistä jatkuvast, esimerkiksi ruuhkaisella tiellä. Eikö näin yksinkertaista tekniikkaa ole saatu satojen tuhansien eurojen rekkoihin, vaan rajoitinta vastaan ajaessa rajoittimen takana ei ole se tehoreservi vaan se on käytössä koko ajan?
- unioniunioniunioni
Meillä Suomessa on perkeleen ärsyttävä tapa nussia pilkkua joka jumalan asiassa. Tuo rajoitin on europpalainen standardi, jolla annetaan mahdollisuus käyttää järkeä. Suomessa ei siis käytetä järkeä missään EU-asioissa, vaan nussitaan pilkkua, kun muualla joustetaan, kuten rekan rajoitin..
Väitän että tämä suomalainen pilkunnussinta on tullut siihen pisteeseen, että osa autolijoista kuolee maanteillämme vitutukseen.- persu
unionimiestä vituttaisi rajoittimet ja pilkkujen nussimiset, tuolla menolla kuolee vitutukseen liikenteessä
näillä helteillä, suosittelen jääpalapussia hatun alle. - ..Auto-Antero
VITUTTAA niin VITUSTI, kun VITTU kukaan ei osaa ajaa SAATANA!!!!!!! Joka kulmassa NUSSITAAN eikä mennä vaikka pääsee. VITTU kun valot vaihtuu niin pitää odottaa 15s ennenkuin päästää kytkimen. SAATANA motarilla ajetaan ohituskaistaa 75km/h vaikka oikealla on kilometri vapaata. Ainoot autot kun kulkee motarilla on rekat ja nitten rinnalla junnaa joku SAATANAN JUNTTI, ettei vaan kukaan pääsis ohitse.
Olis aivan oikein kun rekkojen rajotin asettais 180km/h ja sekin minimiraja.
Rajoittimet joka autoon ettei ne kulja alle kahtasataa!!!!
Johan loppuu NUSSIMINEN!!!!!!!
- Sleepers326
ja rekka hyyty.Tuli ylämäki ja moottori laukesi.-
- 1+20=?
Kyllä se suurin mahdollinen nopeus on reippaasti yli 100 km/h 60 tonnia painavalla rekalla, kun se painaa kaasu pohjassa ilman rajoitinta pitkään jyrkkään alamäkeen. Suurin sallittu on asia erikseen.
- Tapsapa
Kuorma-auton rajoitin on asetettu tehtaalla 92km/h, sen vuoksi että normaalisti 80km/h ajaessa jos peräkärry lähtee luisumaan, saadaan lisävetoa renkaille kaasua painamalla. Muita kysymyksiä?
- Gaanjan mies
En tiedä yhtään raskasta ajoneuvoa jonka rajoitin olisi säädetty 92km/h. Ilman rajoitinta kaikki kulkevat reilusti enemmän ja rajoitetut taas vähemmän. 89km/h sitä vastoin useimmissa ajokeissa ja se on ihan laillinen "säätönopeus". Jotkut yritykset vaativat tuotteitaan kuljettavien kuljetusfirmojen säätävän autonsa pienempäänkin nopeuteen. Muutamat öljy-yhtiöt ovat näin tehneet mm. Nesteoil näin on tehnyt ja niiden autojen nopeus on säädetty 82km/h. Tästä on juttua toisessa ketjussa tällä samalla foorumilla.
==>> http://keskustelu.suomi24.fi/node/10767197
Tuo kärryn luisumisen oikaiseminen nopeutta nostamalla on vain yksi mahdollisuus johon tuota 80km/h ylittävää nopeutta voidaan käyttää mutta eihän sekään toimi jos kärry lähtee luistelemaan suuremmassa nopeudessa(esim.alamäessä) kuin on rajoittimen nopeus. Kyllä tuolla nopeudenrajoittimella pyritään enemmänkin saamaan lisää turvallisuutta ylipäätään raskaankaluston liikennöintiin. Mm. 80:n nopeudessa kuin 100:n vauhdeissa on radikaalisti lyhyempii pysähtymismatka jos esim. paniikkijarrutus joudutaan tekemään.
Oma ajokkini kulkee ilman rajoitinta 118km/h gps:n mukaan eli sen minkä perävälitys ja moottorin maksimi kierrokset mahdollistavat. Ei siinä mitään tehtaan rajoittimia ole eikä ollut niissäkään autoissa joita 80-luvulla ajoin kun mitään nopeudenrajoittimia ei vielä ollut missään autoissa. Oisiko ollut vuonna -93 tai -94 kun astui voimaan laki jossa vuotta -89 ja sitä uudempiin autoihin piti asentaa kyseinen nopeudenrajoitin. Ärsyttihän se silloin mutta aina vaan on hitaamminkin ehditty perille ja polttoainettakin on kulunut vähemmän pienemmällä nopeudella. - liukkaalla 70 km/h?
Esimerkiksi Ruotsissa saa moottoritiellä ajaa 90 km/h. Säännöt eivät ole yhtenäiset EU:ssa, Ranskassakin taitaa olla 90 km/h.
"Tunga lastbilar får köra i max 90 km/h på motorvägar och motortrafikleder. På andra vägar får tunga lastbilar köra i max 80 km/h." - Anonyymi
🤣😅
- Anonyymi
"Kuorma-auton rajoitin on asetettu tehtaalla 92km/h, sen vuoksi että normaalisti 80km/h ajaessa jos peräkärry lähtee luisumaan, saadaan lisävetoa renkaille kaasua painamalla. "
Miksi ei ajeta normaalisti 68km/h ja sitten jos peräkärry lähtee lapasesta saa lisävetoa renkaille kun rajoitin on säädetty 80km/h jolloin ei myöskään tule ylinopeussakkoja?
- ....,,,,
Ruotsissa 90 km/h ilman perävaunua.
Motorfordon med bromsad släpvagn 80 km/h.
Onkohan se rajoitin Ruotsissa perävaunussa eikä vetoautossa? - Anonyymi
Suomessa laitetaan rajoitin 89km/h.
- Anonyymi
Miksi rikkovat lakia?
- Anonyymi
Ei rajoittimen laittaja riko lakia vaan noudattaa sitä. Kuski on se joka ajaa sitten miten ajaa.
- Anonyymi
Miksi ammattikuljettajalta ei ajo onnistu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ammattikuljettajalta ei ajo onnistu?
Kysy ammattikuljettajalta...... ei taida kuulua kaveripiiriin yhtään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ammattikuljettajalta ei ajo onnistu?
Onneksi nuo tullaan pian korvaamaan ropotilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi nuo tullaan pian korvaamaan ropotilla.
Se onkin hyvä. Pitää tavarat hakea terminaaleista sen jälkeen.
- Anonyymi
Lakisääteinen nopeus on 80 km/h kuormaautoillle - 4 % Kaikki yli 115 kulkevat on ohitettu törkeästi ruotsin rekkoja et saa edes kiinni alle 120 nopeuksissa
- Anonyymi
Minkä ihmeen takia sinä kaikki yli 115 kulkevat rekat. joita siis ei ole omassa, haluat törkeästi ohittaa?
- Anonyymi
Ei ole kuorma-auton rajoitinta.
- Anonyymi
No ei, kuorma-autoja ei tosiaan ole rajoitettu, mutta niiden suurinta nopeutta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043025Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921432- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e411260Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783