Onko kukaan ollut lääkevieroituksessa Panacodista sairaalassa. Olen itse menossa. Panacodia on mennyt n. 6 tabl vuorokaudessa noin puolen vuoden ajan päänsärkyyn. Pelottaa luopua Panacodista, saanko sen tilalle toimivaa keinoa pärjätä päänsärkyni kanssa. Saakohan vieroitukseen mitään apuja? Oireet ovat kuulemma hankalia.
vieoitus Panacodista
27
3749
Vastaukset
- afhjk
lopetat käytön? Itse olen syönyt n. 6-7 taplettia vrk:ssa kahdeksantoista vuoden ajan kovaan krooniseen kipuun. Ei sivuoireita. Jotkut sanovat lääkkeiden olevan pahasta. Kommenttia pidän tyhmyyden osoituksena, sillä eihän kukaan terve, eikä tervejärkinen niitä syö! Tsemppiä!!
- aehhh
Neurologini laittoi lähetteen vieroitukseen keskussairaalaan. Sanoi särkyni olevan särkylääkkeen aiheuttamaa, johon ei auta muu kuin lopetus. Pelkään ettei Panacod -reseptiäni uusittaisi edes enää. Oon niin riippuvainen. Mutta vastauksen saan sit ensi viikolla...
aehhh kirjoitti:
Neurologini laittoi lähetteen vieroitukseen keskussairaalaan. Sanoi särkyni olevan särkylääkkeen aiheuttamaa, johon ei auta muu kuin lopetus. Pelkään ettei Panacod -reseptiäni uusittaisi edes enää. Oon niin riippuvainen. Mutta vastauksen saan sit ensi viikolla...
hetikö ne sut sairaalaan vieroitukseen laittoivat.ite olen syönyt panacodia n.5v ja tällä hetkellä menee 2tabl.3-4 krt päivässä.useimmiten max.annostus eli kahdeksan.
Olen pari krt kokeillut lopettaa mutta ihan vaan kotosalla ja rajua se on pitää varoen ja pikkuhiljaa aina vähentää.
joskus on päiviä et unohtanut esim.panacodit kotiin niin heti kyl huomaa vieroitukset...
päätä koskee,oksettaa tms ihan krapulainen olo.
mullaki muutaman kerran on ollut särkylääke päänsärky ja ei oo kyl kiva.- aehhh
levoton123 kirjoitti:
hetikö ne sut sairaalaan vieroitukseen laittoivat.ite olen syönyt panacodia n.5v ja tällä hetkellä menee 2tabl.3-4 krt päivässä.useimmiten max.annostus eli kahdeksan.
Olen pari krt kokeillut lopettaa mutta ihan vaan kotosalla ja rajua se on pitää varoen ja pikkuhiljaa aina vähentää.
joskus on päiviä et unohtanut esim.panacodit kotiin niin heti kyl huomaa vieroitukset...
mullaki muutaman kerran on ollut särkylääke päänsärky ja ei oo kyl kiva.maksatoksisuudesta on varoiteltu koko ajan ja kehoitettu vähentämään, mutten oo pystyny edes vähentään omin voimin, pahasti kai oon koukussa. Niin ja onhan ne särytkin koko ajan kovat.
aehhh kirjoitti:
maksatoksisuudesta on varoiteltu koko ajan ja kehoitettu vähentämään, mutten oo pystyny edes vähentään omin voimin, pahasti kai oon koukussa. Niin ja onhan ne särytkin koko ajan kovat.
mäkin olen pahasti riippuvainen,ja niin psykiatrin kun lääkärinkin
kanssa ollaan todettu että olen kodeiini riippuvainen.
mullavaihto tapahtu parhaiten ku vaihdettiin tramaliin.
mut se osottautui huonoksi mullle ja jouduttiin palaamaan panacodiin- .nurse.
levoton123 kirjoitti:
mullaki muutaman kerran on ollut särkylääke päänsärky ja ei oo kyl kiva.pelkää että maksanne sanoo poks noilla parasetamol-määrillä?! Ei se codwiini, mutta se parasetamol....huh.
.nurse. kirjoitti:
pelkää että maksanne sanoo poks noilla parasetamol-määrillä?! Ei se codwiini, mutta se parasetamol....huh.
eihän kukaan niitä mielellään syö,..tai huviksee.
Ja ite ainakin tahdon että aina silloin tällöin maksa arvot tutkitaan.viel ei oo ollut mitåån- yleistää
levoton123 kirjoitti:
eihän kukaan niitä mielellään syö,..tai huviksee.
Ja ite ainakin tahdon että aina silloin tällöin maksa arvot tutkitaan.viel ei oo ollut mitåånNormaali annoksilla ei aiheuta maksavaivoja, mikäli ei ota alkoholia mielin määrin, eikä käytä masennuslääkkeitä, masennuslääkkeet ja panacod yhdessä lisää maksavauriota, esim.mirtazapin joka on maksadoksinen lääke lisää maksavaurion riskejä. Normaali annos on noin 2-6 panacodia päivässä.
yleistää kirjoitti:
Normaali annoksilla ei aiheuta maksavaivoja, mikäli ei ota alkoholia mielin määrin, eikä käytä masennuslääkkeitä, masennuslääkkeet ja panacod yhdessä lisää maksavauriota, esim.mirtazapin joka on maksadoksinen lääke lisää maksavaurion riskejä. Normaali annos on noin 2-6 panacodia päivässä.
ei kukaan lääkäri ole kyllä puhunut mulle tosta panacodin ja masennuslääkkeiden
yhteiskäytöstä.
Nimittäin syön myls masennus ja ahdistus lääkkeitä..kaikkien muiden lääkkeidenkin
lisäksi- hermostu
levoton123 kirjoitti:
ei kukaan lääkäri ole kyllä puhunut mulle tosta panacodin ja masennuslääkkeiden
yhteiskäytöstä.
Nimittäin syön myls masennus ja ahdistus lääkkeitä..kaikkien muiden lääkkeidenkin
lisäksiMutta yleensä masennuslääkkeet ja parasetamooli yhteiskäytössä on vaarallisia, jos kysyt lääkäriltä ei ne varmaan sitä tunnusta, ahdistuslääkkeillä kuten diabamilla ei ole maksaan aiheuttavia ongelmia, sehän on lievästi rentouttava lääke, liikaa vouhotetaan, tiedän ihmisiä jotka vuosia syöneet panacodia, eikä ongelmaa maksassa.
hermostu kirjoitti:
Mutta yleensä masennuslääkkeet ja parasetamooli yhteiskäytössä on vaarallisia, jos kysyt lääkäriltä ei ne varmaan sitä tunnusta, ahdistuslääkkeillä kuten diabamilla ei ole maksaan aiheuttavia ongelmia, sehän on lievästi rentouttava lääke, liikaa vouhotetaan, tiedän ihmisiä jotka vuosia syöneet panacodia, eikä ongelmaa maksassa.
Ihmetyttää vaan kun en ole ennen tuota kuullut,ja
kuitenki vuosia jo molempia syönyt.
Niin mulleki kerran sanottiin et se et panacodi rupeis vaikuttaa maksaan tarvitaan vuosien käyttä ja ainaki 10tabl.päivässä.
No mut mulla kuitenki on varmaa 10lääkettä,ni haluan seurata että maksa ei rupea voimaan huonosti.- tosiaankaan
yleistää kirjoitti:
Normaali annoksilla ei aiheuta maksavaivoja, mikäli ei ota alkoholia mielin määrin, eikä käytä masennuslääkkeitä, masennuslääkkeet ja panacod yhdessä lisää maksavauriota, esim.mirtazapin joka on maksadoksinen lääke lisää maksavaurion riskejä. Normaali annos on noin 2-6 panacodia päivässä.
ole maksadoksinen, ei edes maksatoksinen. Sama koskee bentzoja, kuten esim. Diapamia. Kuitenkin tulee ottaa huomioon, että esim. Diapam on rasvalikoinen.
Mitä tulee masennuslääkkeiden ja esim. Panacodin yht.käyttöön, niin varovainen tulee olla käytettäessä SNRI- ja SSRI-lääkkeitä, Mirta ei siis kuulu kumpaankaan ryhmään...
"Niin mulleki kerran sanottiin et se et panacodi rupeis vaikuttaa maksaan tarvitaan vuosien käyttä ja ainaki 10tabl.päivässä. "
Jos ne käyttämäsi ovat 500 mg:a, niin kymmenen sellaista tekee 5 gr parasetamolia vrk ja se on tosiaankin liika, mutta niin on _säännöllinen_ 3 grammaakin, siis vahingollinen määrä.¨Maksimiannos vuorokaudessa on 4 grammaa, _tilapäisesti_ käytettynä.
Mitä tulee tuohon yhteiskäytöön, niin ehkäpä et ole sitten ollut alan erikoislääkärin hoidossa.
Kerroithan ettet ole päässyt esim. kipupoliklinikan asiakkaaksi. - mirtazapin
tosiaankaan kirjoitti:
ole maksadoksinen, ei edes maksatoksinen. Sama koskee bentzoja, kuten esim. Diapamia. Kuitenkin tulee ottaa huomioon, että esim. Diapam on rasvalikoinen.
Mitä tulee masennuslääkkeiden ja esim. Panacodin yht.käyttöön, niin varovainen tulee olla käytettäessä SNRI- ja SSRI-lääkkeitä, Mirta ei siis kuulu kumpaankaan ryhmään...
"Niin mulleki kerran sanottiin et se et panacodi rupeis vaikuttaa maksaan tarvitaan vuosien käyttä ja ainaki 10tabl.päivässä. "
Jos ne käyttämäsi ovat 500 mg:a, niin kymmenen sellaista tekee 5 gr parasetamolia vrk ja se on tosiaankin liika, mutta niin on _säännöllinen_ 3 grammaakin, siis vahingollinen määrä.¨Maksimiannos vuorokaudessa on 4 grammaa, _tilapäisesti_ käytettynä.
Mitä tulee tuohon yhteiskäytöön, niin ehkäpä et ole sitten ollut alan erikoislääkärin hoidossa.
Kerroithan ettet ole päässyt esim. kipupoliklinikan asiakkaaksi.kuuluu SNRI lääkkeisiin, joten varovainen täytyy olla yhteiskäytössä, ja yleensä jos on opioidi pohjainen kipulääke, ei pitäisi masennuslääkkeitä käyttää.
mirtazapin kirjoitti:
kuuluu SNRI lääkkeisiin, joten varovainen täytyy olla yhteiskäytössä, ja yleensä jos on opioidi pohjainen kipulääke, ei pitäisi masennuslääkkeitä käyttää.
niin no mulla on nyt masennukseen venlafaxin ja ketipinor,risolid
tiedän että panacodia pitäisi syödä tilapäisesti mut olen joutunut syömään jo vuosia- farm.
mirtazapin kirjoitti:
kuuluu SNRI lääkkeisiin, joten varovainen täytyy olla yhteiskäytössä, ja yleensä jos on opioidi pohjainen kipulääke, ei pitäisi masennuslääkkeitä käyttää.
tosiaankaan ole mikään SNRI-lääke! Se kuuluu NaSSa-lääk.ryhmään.(Noradrenergic and specific serotonergic antidepressants)...
- gdfsgdsgsdfg
.nurse. kirjoitti:
pelkää että maksanne sanoo poks noilla parasetamol-määrillä?! Ei se codwiini, mutta se parasetamol....huh.
Parasetamoli 3000mg on terveelle maksalle täysin turvallinen. Parasetamoli on ainoastaan yliannostuksena vaarallinen.
- huomioon
aehhh kirjoitti:
että lääkärit on täysiä tolloja, varsinkin neurologin harjotteliatytöt, kokemusta on , väärä diaknoosi ja myrkkyä niskaan , vammauduin loppuelämäksi. Nyt sitten panacodia, tramalia loppuelämän.
- .
gdfsgdsgsdfg kirjoitti:
Parasetamoli 3000mg on terveelle maksalle täysin turvallinen. Parasetamoli on ainoastaan yliannostuksena vaarallinen.
käytössä 3 gr ei ole enää turvallinen määrä
- turvallisempi
. kirjoitti:
käytössä 3 gr ei ole enää turvallinen määrä
kuin tulehduskipulääkkeet. Jatkuvaan käyttöön nimenomaa suositellaan parasetamolia tulehduskipulääkkeiden sijaan. Parasetamoli ei tarvits edes maksakokeita 3g annoksella.
- outoa..
huomioon kirjoitti:
että lääkärit on täysiä tolloja, varsinkin neurologin harjotteliatytöt, kokemusta on , väärä diaknoosi ja myrkkyä niskaan , vammauduin loppuelämäksi. Nyt sitten panacodia, tramalia loppuelämän.
ihmettä ovat neurologin harjoittelijatytöt?
- niinpäniin:
huomioon kirjoitti:
neurologin harjoittelijatytöt, siellähän varsinainen neropatti on. Heh. Ja lääkärit tolloja, heh.
- Panacod vieroituksee
Itselläni on mennyt annoksella 6-8 tabl päivässä n. reilut puolitoista vuotta kovaan selkäkipuun.
Niinä päivinä jolloin on ollut mahdollista yrittää pienemmillä annoksilla on oireet kun hurjassa tulevassa flunssassa.
Kerran jouduin olosuhteiden pakosta olemaan ilman Panacodia useamman päivän eli vastasi lopetusta seinään,luulin että henki lähtee,niin hassulta kuin kuullostaakin kokeilin vodkaa siihen hätään ja se sai minut takaisin jaloilleni,olen paljon nähnyt ja kokenut mutta oli se helvetillinen tilanne ennenkuin keksin ottaa huikkaa,en suosittele mitään viinakuuri-korviketta mutta se oli minun hätäkonstini.
Lääkärini on yrittänyt vieroittaa mua siirtymällä Lyricaan ja Triptyliin mutta koukuttavia ovat nekin enkä saa tasaista vieroitusta muuta kuin sairaalan avulla eikä ainakaan paikalliseen sairaalaan helposti pääse joten tilanne kohdallani on todella kinkkinen,muita sairauksiani en viitsi tähän listata joiden kanssa joudun elämään.- ehei...
Triptyl eivä todellakaan koukuta samalla tavoin kuin codeiini
- levoton1234
joo eivät todellakaan koukuta samalla tavalla.
itse kärsinyt kans noista panacodin vierotusoireista
ihan kun ois paha kankkunen.
lyricaa mulla kyl oli selkä ja olkapääkipuun,mut eitehonnut ollenkaa
ja painoa nousi 19kg.
triptyliä syön 1-3tabl.päivässä.
ja ei se kyl yhtää nuppia sekaisin laita tms
- zizilizko_
surullista luettavaa. Miksi käytätte lääkkeitä noin paljon? Eikö elämästä löydy mitään muuta kuin lääkkeet? Ja jos olette vielä nuoria, niin vielä surullisempaa.
- 50blues
kukaan niit huviksee syö ja jos syö ni pääs on sit feeluu.
- Anonyymi00021
jee... No vanhoja topicceja, mut ihmettelen, että jengi kehtaa vetää jotain paracetamolin paskaa, kun ei jaksa 4-5min hommaa -vesisekotuksen kanssa. <onpa vaikeeta ja mieluummin siis maksatoksista skeidaa sisuksiin.
Mortteli tms millä napit jauhoksi. Laittaa jauhon vanhan-ajan kahvisuodattimeen, kuten kahvinpurun tilalle. Riippuen montako nappia on jauhanu, niin kylmää vettä suodattimeen ja siinä se. Meneeköhän edes 5 minuuttia. Laiskaa napparia näköjään heheh... (ite en vedä hupia mutta en toki pistäisi suuhuni millään perusteella jotain paracetamolia, mikä näyttää olevan lääkäreiden ja kansan suosikki, burananpaskan lisänä. Molemmat hajottaa sisuksia. Ja ehkä syytä muistaa se ero ihmisten välillä, kenellä kolahtaa ties 10kertaa paremmin-- codeiini. Jos muuta häikkää (astma ja muut, niin ettei vaan hengitys sanois seis. ). Mutta jokainenhan jossain kohtaa tipahtaa. Onnea kamojen kanssa. e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523476Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512432- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101119Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per55979- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40815
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202731