Ei löydy Suomi24:stä mitään Israelin ystävät -palstaa, joten laitan tänne:
http://www.intifada-palestine.com/2010/07/exclusive-intifada-interview-with-archbishop-theodosios-atallah-hanna/
http://www.intifada-palestine.com/2010/04/former-latin-patriarch-of-jerusalem-michel-sabbah-hamas-is-protecting-us/
http://www.intifada-palestine.com/2010/03/palestines-turbulent-priest-delivers-a-blistering-easter-message/
"Israelin ystäville" vähän purtavaa
10
155
Vastaukset
- ei kaikki samanlaisi
Minä kuulun niihin ystäviin, Jumalan takia, ja Jeesuksen takia joka maksoi meidän syntivelkamme ja asui ja eli siinä maassa, ja Jumala on valinnut kaikesta huolimatta sen kansan ykköskansakseen, ja sitä sorretaan sen takia, vaikka maailmalliset ihmiset eivät ymmärrä että se on oikea syy.
Kyllä siellä on alusta asti ollut niitä "kelvottomampiakin" ihmisiä, mutta niin on kaikissa muissakin maissa ollut eikä vain siellä, on turha osoitella Israeliin asti kun pahoja löytyy omastakin maasta. Mutta Jumala itse rankaisee sen maan uskottomia, ja auttaa sen maan uskovaisia, älä unohda että niitäkin siellä on!Olen hämmentynyt: puhut Jeesuksesta syntivelan lunastajana ja juutalaisista valittuna kansana. Kristillisen näkökannan mukaan Jumalan vanha liitto juutalaisten kanssa lakkasi olemasta Jeesuksen myötä, niin että juutalaiset eivät ole olleet valittu kansa enää pariin tuhanteen vuoteen. Juutalaiset taas pitävät itseään yhä valittuna kansana koska eivät hyväksy kristittyjen näkemystä uudesta liitosta.
Niin että oletko nyt kristitty vai juutalainen???- on se Hänelle
Michelarkangelo kirjoitti:
Olen hämmentynyt: puhut Jeesuksesta syntivelan lunastajana ja juutalaisista valittuna kansana. Kristillisen näkökannan mukaan Jumalan vanha liitto juutalaisten kanssa lakkasi olemasta Jeesuksen myötä, niin että juutalaiset eivät ole olleet valittu kansa enää pariin tuhanteen vuoteen. Juutalaiset taas pitävät itseään yhä valittuna kansana koska eivät hyväksy kristittyjen näkemystä uudesta liitosta.
Niin että oletko nyt kristitty vai juutalainen???Jumalalle Israel on edelleen ykköskansa, ei ihmiset muuta sitä asian tilaa miksikään, vaikka eivät siitä pitäisikään. En tiedä muita numeroja, mikä olisi kakkoskansa enkä kolmostakaan...! Mutta nyt on myös muilla kuin Israelilaisilla mahdolllisuus saada usko ja pelastaa oma sielunsa, kun Jeesus maksoi ne synnit siellä ristillä. Ei se ole mikään pieni hinta. Nykytilanne on tietääkseni sellainen, että Jumala kokoaa Israelia takaisin heidän alkuperäiseen maahansa Israeliin, ja suuria muuttotulvia sinne on mennyt jo useiden vuosia ajan. Lue Raamatusta niin ymmärrät. Jokaikinen ihminen, joka uskoo Jeesukseen, pelastuu, ja hänellä on oleva iankaikkinen elämä. Jumalalle Jeesuksen, hänen poikansa maksama hinta ihmisistä ei ole mikään pieni asia, Jeesus on Hänelle kaikkia ihmisiä tärkeämpi, ja Jumala vaatii että uskoa täytyy olla.
- he yhä odottavat
on se Hänelle kirjoitti:
Jumalalle Israel on edelleen ykköskansa, ei ihmiset muuta sitä asian tilaa miksikään, vaikka eivät siitä pitäisikään. En tiedä muita numeroja, mikä olisi kakkoskansa enkä kolmostakaan...! Mutta nyt on myös muilla kuin Israelilaisilla mahdolllisuus saada usko ja pelastaa oma sielunsa, kun Jeesus maksoi ne synnit siellä ristillä. Ei se ole mikään pieni hinta. Nykytilanne on tietääkseni sellainen, että Jumala kokoaa Israelia takaisin heidän alkuperäiseen maahansa Israeliin, ja suuria muuttotulvia sinne on mennyt jo useiden vuosia ajan. Lue Raamatusta niin ymmärrät. Jokaikinen ihminen, joka uskoo Jeesukseen, pelastuu, ja hänellä on oleva iankaikkinen elämä. Jumalalle Jeesuksen, hänen poikansa maksama hinta ihmisistä ei ole mikään pieni asia, Jeesus on Hänelle kaikkia ihmisiä tärkeämpi, ja Jumala vaatii että uskoa täytyy olla.
Juutalaiset odottavat yhä että Jeesus syntyisi, koska Jeesus eu heille kelvannut, eivätkä tajua ettei hän tule syntymään enää toista kertaa tähän maailmaan, vaan on mennyt jo takaisin Jumalan luokse, kunnes Hän tulee takaisin niinkuin on sen luvannutkin. Sitä takaisin tulemisen aikaa ei Raamatun mukaan tiedä kuin yksin Jumala, vaikka ihmiset ovat yrittäneet arvailla sitä.
- moni tullut uskoon
he yhä odottavat kirjoitti:
Juutalaiset odottavat yhä että Jeesus syntyisi, koska Jeesus eu heille kelvannut, eivätkä tajua ettei hän tule syntymään enää toista kertaa tähän maailmaan, vaan on mennyt jo takaisin Jumalan luokse, kunnes Hän tulee takaisin niinkuin on sen luvannutkin. Sitä takaisin tulemisen aikaa ei Raamatun mukaan tiedä kuin yksin Jumala, vaikka ihmiset ovat yrittäneet arvailla sitä.
Israelissa on viime aikoina tullut erittäin paljon juutalaisia kristinuskoon, ja tulee kokoajan.
- Joh. evank. alusta
moni tullut uskoon kirjoitti:
Israelissa on viime aikoina tullut erittäin paljon juutalaisia kristinuskoon, ja tulee kokoajan.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
Ja lähetetyt olivat fariseuksia; ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään." on se Hänelle kirjoitti:
Jumalalle Israel on edelleen ykköskansa, ei ihmiset muuta sitä asian tilaa miksikään, vaikka eivät siitä pitäisikään. En tiedä muita numeroja, mikä olisi kakkoskansa enkä kolmostakaan...! Mutta nyt on myös muilla kuin Israelilaisilla mahdolllisuus saada usko ja pelastaa oma sielunsa, kun Jeesus maksoi ne synnit siellä ristillä. Ei se ole mikään pieni hinta. Nykytilanne on tietääkseni sellainen, että Jumala kokoaa Israelia takaisin heidän alkuperäiseen maahansa Israeliin, ja suuria muuttotulvia sinne on mennyt jo useiden vuosia ajan. Lue Raamatusta niin ymmärrät. Jokaikinen ihminen, joka uskoo Jeesukseen, pelastuu, ja hänellä on oleva iankaikkinen elämä. Jumalalle Jeesuksen, hänen poikansa maksama hinta ihmisistä ei ole mikään pieni asia, Jeesus on Hänelle kaikkia ihmisiä tärkeämpi, ja Jumala vaatii että uskoa täytyy olla.
"Jokaikinen ihminen, joka uskoo Jeesukseen, pelastuu, ja hänellä on oleva iankaikkinen elämä."
Niin, ja juutalaiset kieltävät Jeesuksen, miten he voivat siis pelastua saati olla valittu kansa.- se pysyy myöskin
Michelarkangelo kirjoitti:
"Jokaikinen ihminen, joka uskoo Jeesukseen, pelastuu, ja hänellä on oleva iankaikkinen elämä."
Niin, ja juutalaiset kieltävät Jeesuksen, miten he voivat siis pelastua saati olla valittu kansa.Niiden ensimmäisten ihmisten takia Israel pysyy Jumalan ykköskansana, he olivat Israelilaisia ihmisiä, vaikka se kansa on niskoitellut ja tehnyt syntiä melkein alusta alkaen. Siellä on joukossa kuitenkin ollut muutamia joita Jumala rakasti ja jotka palvelivat Jumalaa kaikesta sydämmestään, ja heidän takiansa, koska lupasi heille, että se kansa myös pysyy Hänen ykköskansanaan. Tänäänkin sieltä löytyy myös kristinuskovaisia, joille pelastus on varma, vaikka olisi muitakin joista eivät ihmiset voi sanoa mitään varmaksi, vaan vain Jumala voi.
- tästä aiheesta
se pysyy myöskin kirjoitti:
Niiden ensimmäisten ihmisten takia Israel pysyy Jumalan ykköskansana, he olivat Israelilaisia ihmisiä, vaikka se kansa on niskoitellut ja tehnyt syntiä melkein alusta alkaen. Siellä on joukossa kuitenkin ollut muutamia joita Jumala rakasti ja jotka palvelivat Jumalaa kaikesta sydämmestään, ja heidän takiansa, koska lupasi heille, että se kansa myös pysyy Hänen ykköskansanaan. Tänäänkin sieltä löytyy myös kristinuskovaisia, joille pelastus on varma, vaikka olisi muitakin joista eivät ihmiset voi sanoa mitään varmaksi, vaan vain Jumala voi.
Israelissa on ajoittain keskusteltu hyvinkin kiihkeästi aiheesta, kuka on juutalainen.
http://israelupdate.achlak.net/?page_id=119
- yks syntinen/arm...
Olen Israelin ystävä siitä syystä että Jeesus on minut ristinkuolemallaan sovittanut Israelin Pyhän edessä.
Se on ihan sama mitä toiset siihen sanovat,ajatelevat ja milipiteitään jakavat.Ei rakenna minua pätkääkään.
Se nyt on vain Jumalan valinta kenelle ja mihin kansaan hän on Sanansa uskonut,ja tänä kansa on Juutalanien kansa /Israel ja sillä selvä.Siihen ei ole meillä luoduilla mitään jakoa,tiristään vain joka asiasta päätös on tehty jo ennekuin tämä meidä nähtävä pallomme on luotukaan.
Sitten ne vielä täällä palstoilla tirisee Luojaansa vastaan,jakaavat kaikenlaisiin kuppikuntiin,nahisteleevat perimmäisäänöistään. No kaiketi tämä ihmiselämä on tätä,kehdosta hautaan.
Pää asia on että Jeesus on Herra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834493Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu263294Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt412926- 172812
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172747Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432607Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172559Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132295MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142095- 71741