CS3+ oletusarvot

geselius

Hei

Onko jotakin merkitystä miten CS 3:n oletusarvot optimoidaan asennuksen jälkeen? Olen kuullut että niille pitäisi tehdä jotakin mm. suorituskyvyn kannalta?

Kiitos neuvoista.
t. aloittelija

5

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijhb pihnj pihnj pi

      On ohjelma säädettävä aina. Laitettava halutut toiminnot kohdilleen, kalibroitava näyttö, on siinä kaikenlaista.

      Se on vähän henkilökohtainen juttu, kaikilla melkein erilaiset säädöt. Ja jo ohjelmia asentaessa, pitää tehdä valintoja. Ja kuvia käsitellessä pitää ottaa sitten aina huomioon käyttötarkoitus, pitää ajatella tidostomuodot, väriavaruudet, tiedostokoot jne. Tarpeen mukaan.

      Ei tolaseen kukaan osaa antaa etänä neuvoja, ne pitää ite hakea itelleen sopivat. Kattele nyt sitä ohjelmaa ja mietiskele ja lueskele. Voipi olla aika paljonkin töitä edessä, et maininnut mitä ohjelmia käytät, Adoben pakettiin kun kuuluu paljon ohjelmia. Vaikea arvailla, onko kyseessä Flash, Photoshop, Indy, Illu... Kaikki on aina säädettävä tehtävän työn mukaan. Jokaiselle erilaiselle hommalle omat säätämisensä. Ja ne on aina tehtävä kaikille ohjelmille.

      • pib pijp pihj pi pi

        Selvitä mitä scrtsääminen tarkoittaa, se on askel eteenpäin.


      • geselius

        Ohjelma on Photoshop ja koska olen aloittelija niin kysyin neuvoa. Yritän sitten saadakin sitä jostakin. Kiitos kuitenkin teille kun palautitte taas tylyyn maailmaan:). Eksyin varmaan kokeneimpien palstalle. Mukavaa ja iloista kesän jatkoa!


      • l juh ouh ouh o
        geselius kirjoitti:

        Ohjelma on Photoshop ja koska olen aloittelija niin kysyin neuvoa. Yritän sitten saadakin sitä jostakin. Kiitos kuitenkin teille kun palautitte taas tylyyn maailmaan:). Eksyin varmaan kokeneimpien palstalle. Mukavaa ja iloista kesän jatkoa!

        Sulla kuluu istumalihaksia koneen edessä istuskellessasi, ennen kuin hommat alkaa sujuun. Ei kukaan voi millään nettipalstalla kaataa sun suuhin kauhalla tietoa, ite ne on iteleen selvitettävä.

        Ai nii, kuvankäsittelyä vuodesta 1983, eihän tässä mitään tiedä :D Ja toi muuten totta, koko ajan pitää opiskella ja ostella kirjoja, aina rutiinit menee, mutta on kaikenlaista uutta aina. Ei uusista jutuista ole oikeastaan tietsikoilla ollut juurikaan hyötyä vuosikymmeneen. Mutta onhan tässä kaikenlaista pientä aina tupsahdellut, PDF, RAW, kaikenlaista pientä, ne vaan on uusia juttuja, ennen väännettiin reprokameroilla ja se oli taas ihan oma asiansa. Nykyään ihmiset vaan ottaa kuvia, ei ne tajua edes syvyysterävyydestä yhtään mitään ja sitten "muokataan hienoja kuvia"....

        Hyvää kesänjatkoa vaan, meneppäs jollekin propalstalle tosiaan utelemaan :DDDD


      • geselius
        l juh ouh ouh o kirjoitti:

        Sulla kuluu istumalihaksia koneen edessä istuskellessasi, ennen kuin hommat alkaa sujuun. Ei kukaan voi millään nettipalstalla kaataa sun suuhin kauhalla tietoa, ite ne on iteleen selvitettävä.

        Ai nii, kuvankäsittelyä vuodesta 1983, eihän tässä mitään tiedä :D Ja toi muuten totta, koko ajan pitää opiskella ja ostella kirjoja, aina rutiinit menee, mutta on kaikenlaista uutta aina. Ei uusista jutuista ole oikeastaan tietsikoilla ollut juurikaan hyötyä vuosikymmeneen. Mutta onhan tässä kaikenlaista pientä aina tupsahdellut, PDF, RAW, kaikenlaista pientä, ne vaan on uusia juttuja, ennen väännettiin reprokameroilla ja se oli taas ihan oma asiansa. Nykyään ihmiset vaan ottaa kuvia, ei ne tajua edes syvyysterävyydestä yhtään mitään ja sitten "muokataan hienoja kuvia"....

        Hyvää kesänjatkoa vaan, meneppäs jollekin propalstalle tosiaan utelemaan :DDDD

        Tätä lähinnä tarkoitin. (lainaus all)aJostakin on aloitettava eikä tarkoituksena ole tehdä juurikaan muuta kuin käsitellä joskus muutamia kuvia. Jätän teille guruille nuo vaativammat hommat. Selvittelen lisää. Eipä kummempia sitten:)

        Kovalevytilaa on hyvä olla, itselläni on noin 2* 300 GB ja ulkoisia USB-levyjä on kertynyt aikojen saatossa jo kolme riviin, yhteensä tilaa on noin tera eli tuhannen gigaa. Kahdesta levystä koneessa on sellainen lisähyöty, että kun Windows käyttää C-levyä virtuaalimuistina, voi D-levyn määritellä Photoshopin Scratch-levyksi. Muistin loppuessa Photoshop alkaa käyttää levyä aika aggressiivisesti. Jos Windows kirjoittelee samalle levylle kuin Photoshop, koko järjestelmä pysähtyy (kokemusta on).


        Sinällään kannattaa välttää tilannetta, jossa Photoshop alkaa käyttää kovalevyä Scratch-levynä eli koneeseen pitää lisätä fyysistä muistia jos se loppuu kesken. (Ctrl shift esc tuo ruudulle kätevän apuvälineen, jolla muistinkäytön seuranta sujuu helposti.) Minulla tuo neljä gigaa on riittänyt hyvin, mutta kolmen gigan rajan saa rikki aika vaivattomasti. Avaamalla useita kuvia kerralla tai jättämällä Photoshoppiin auki useita kuvia loppuu mikä tahansa määrä muistia nopeasti kesken. Avaa vain se määrä kuvia kerralla mikä on välttämätöntä ja kuvankäsittely on paljon mukavampaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe