Minulle on usein sanottu, että ei sinun iässäsi sopisi enää tehdä noin tai ajatella noin. Kun täällä nyt käydään asiasta keskustelua, niin aloitanpa toisesta näkökulmasta.
Äitini on 77 vuotta vanha ja muutama vuosi sitten hän sanoi, että muuttaa toisenlaiseen taloon sitten kun on vanha. Hän ei jaksa sitten enää siivota 80 neliömetrin asuntoa.
Mitä me viisikymppiset sitten olemme? Kukin kokee oman ikänsä omalla tavallaan, mutta kyllä minua hieman ihmetytti kun muutama vuosi armeijan jälkeen jotkut inttikaverit alkoivat muistella menneitä hyviä aikoja. Kaverit eivät olleet ehtineet kolmea kymppiä täyttää.:-D)))
Mitäs me viisikymppiset sitten olemme. Me olemme rock-sukupolvi, jonka aikana koko populaarikulttuuri on kehittynyt. Me olemme se sukupolvi, joka on ollut todistamassa maailman merkittävimmän kulttuurivallankumouksen koko kirjon. Me tiedämme, että trendejä tulee ja menee, mutta ilmiöillä on aina sama elinkaari.
Pitääkö meidän nyt ryhtyä elämään seesteistä vanhuutta, kun elämme elämämme parasta ja vapainta aikaa? En minä ainakaan aio sitä tehdä, vaan porskutan eteen päin kuin juna, enkä paljon taakseni vilkuile.
Kullan arvoinen vanhuus.
59
383
Vastaukset
- toimintakykyinen
vanhuuttaan vielä 60 :kaan, koska elämää on monilla vielä valiteltavanaan pitkään, vain jos on sairas ja kivuloinen asia on erilainen, mutta terve ihminen valittaa niin tuntuu surkealta,
nykyisin jo 30 valittaa vanhuuttaan se ihan harmittaa ja antaa valittajasta karmean kuvan, itse rakensin talon vanhuuden päivikseni, niin kun täytän 90, nyt yli 70:pisenä, älkää valittako vaan touhutkaa ja suunnitelkaa elämää ja nauttikaa elämästä niin kauan kuin terveenä ollen saatte nauttiapitää. Minä rakennan toisenlaista "taloa", mutta mahdollisen kaukana siintävän vanhuuden varalle sitäkin tehdään.:-)
Rock oli voimissaan joskus 50-60-luvuilla ja viimeistään 80-luvulla se oli jo kuollut seniilipapparaisten AOR-humpaksi. Tätä yritän tyttärellenikin selittää joka ei musiikista mitään tiedä ja roikuskelee vain noiden eläkevaarien keikoilla...
Mutta ihminen elää tätä päivää ja vain tyhmä yrittää rimpuilla menneisyytensä muistoissa. Nuorena tehtiin yhtä, nyt toista eikä välttämättä yhtään tylsempää.Teotwawki kirjoitti:
hulvatonta nuoruutta, vaan elän tätä päivää yhtä väkevästi kuin aina.
Olet sitten harvinainen poikkeus. Meille muille on kyllä tullut elämän varrella kaikenlaista kremppaakin joka rajoittaa menoa, ja varmaan lisääkin on luvassa. Vaikka fysiikaltani tai järjenjuoksultani pärjään mainiosti ikäisilleni, suorituskykyni kummallakin puolella on kuitenkin vain varjo nuoruuteni ajoilta.
Kokemusta ja taloudellisia resursseja on kuitenkin nuoruutta enemmän, joten vielä on kaikenlaista kokeiltavaa.yohuuhkaja kirjoitti:
Olet sitten harvinainen poikkeus. Meille muille on kyllä tullut elämän varrella kaikenlaista kremppaakin joka rajoittaa menoa, ja varmaan lisääkin on luvassa. Vaikka fysiikaltani tai järjenjuoksultani pärjään mainiosti ikäisilleni, suorituskykyni kummallakin puolella on kuitenkin vain varjo nuoruuteni ajoilta.
Kokemusta ja taloudellisia resursseja on kuitenkin nuoruutta enemmän, joten vielä on kaikenlaista kokeiltavaa.on minullakin, mutta tulin juuri viiden kilometrin lenkiltä. Olen sairastanut ykköstyypin diabetesta 25 vuotta ja se tuo mukanaan kaikenlaista oheissairautta. En katso kuitenkaan menettäneeni sen myötä mitään. Elämä on erilaista, mutta ei köyhää.
vaikken ole vielä viittäkymmentäkään,niin olen jo saanut myös kuulla vaikka mitä,mikä ei sovi ikäiselleni naiselle.Hitto,kun sitä saa minun puolestani jokainen olla ja elää niinku tykkää.
Minun äitini oli aina sydämmeltään kaksikymppinen.Ei se miksikään siitä muuttunut,vaikka ikä meni jo yli kuudenkympin.:))sun juttuihin jaksa vastata, mutta omalle likalle olen yrittänyt kertoa että kuinka uutta kaikki teknologia tänäpäivänä on. Hän katsoo minua huuli pyöreänä eikä millään usko että tietsikatkin on kotioloihin vasta joitakin vuosia sitten rakennettu tai sähköt saatu joka torppaan.
Musiikki...niin..mulle se ei silleen merkitse oikeastaan mitään, se on vaan melua melun perään, mutta nykynuorille se taitaa merkitä enemmän. Luulevat että he ovat keksineet kaikki eri suunnat.
:)))
Ähhhhh...mä mistään mitään tiedä, kunhan kirjotin. :)he luulevat keksineensä kaikki jutut, mutta heidän kanssaan kannattaa silti jutella. Niin hekin ymmärtävät, että hippiaikana elettiin paljon vapaammin kuin nyt.
- Hopia
raiteiden vaihteet ovat kunnossa kun ajelemme eri suuntiin jossain päin Suomea perävalot vilkkuen. Ettei törmätä;)) Jos samaan suuntaan mennään niin arvaa vaan kuka on ensin perillä ?
Oikeassa olet, upeaa aikaa elämme ja olemme saaneet elää. Minä kyllä muistelen menneitä, on niin paljon hienoja juttuja muisteltavana. Odotan myös innolla tulevaa. Mitä uutta hienoa muistelemisen arvoista elämä vielä koettavaksi tuokaan.... tuollaista skeidaa, mitään vanhuksia tässä olla, eikä aleta seesteistä elämää viettämään.
täysi höyry päällä mennään, niin kauan kuin jalat kantaa ja sen jälkeen ajellaan pyörätuolilla tai rollaattorilla,
lujaaaaa :))
Taaksepäin uskalla katsoakaan, eteenpäin elävän mieli.totahan mä just tarkoitinkin. Mun mutsi joutui käyttämään rollaattoria ennen selkäleikkausta ja on ikionnellinen nyt kun on kuntoutunut niin hyvin, että ei tarvitse edes keppiä. Allasjumppaa ja sauvakävelyä.:-D))) Osaa vielä twistatakin.:-D)))))))))
Teotwawki kirjoitti:
totahan mä just tarkoitinkin. Mun mutsi joutui käyttämään rollaattoria ennen selkäleikkausta ja on ikionnellinen nyt kun on kuntoutunut niin hyvin, että ei tarvitse edes keppiä. Allasjumppaa ja sauvakävelyä.:-D))) Osaa vielä twistatakin.:-D)))))))))
on fiksu ihminen, kaikki vanhukset eivät ole samanlaisia. Istutaan kiikkustuolissa ja
valitetaan, kun ei ole mitään tekemistä, eikä kukaan käy, sekä paljon muuta.
Meistä ei tule sellaisia, eihän tule, me ollaan hurjia :)))Anceli kirjoitti:
on fiksu ihminen, kaikki vanhukset eivät ole samanlaisia. Istutaan kiikkustuolissa ja
valitetaan, kun ei ole mitään tekemistä, eikä kukaan käy, sekä paljon muuta.
Meistä ei tule sellaisia, eihän tule, me ollaan hurjia :)))geenit perinyt, niin vanhusta minusta ei tule. Muijalla on tekemistä niin, että ei meinaa perässä pysyä.:-D)))
Teotwawki kirjoitti:
geenit perinyt, niin vanhusta minusta ei tule. Muijalla on tekemistä niin, että ei meinaa perässä pysyä.:-D)))
se on minunkin äitini, joten hyvältä näyttää munkin tulevaisuus.
Mekko päälle ja baanalle :)))Anceli kirjoitti:
se on minunkin äitini, joten hyvältä näyttää munkin tulevaisuus.
Mekko päälle ja baanalle :)))vanhat spittarit, jos tulis joskus mentyä 50 diskoon.:-D))))
Teotwawki kirjoitti:
vanhat spittarit, jos tulis joskus mentyä 50 diskoon.:-D))))
pliiiis, ole kiltti, ota mut mukaan, mä hymyilen sulle näin nätisti :))
Anceli kirjoitti:
pliiiis, ole kiltti, ota mut mukaan, mä hymyilen sulle näin nätisti :))
jengi ja mennä sinne oikein isolla ja energisellä porukalla.
- Sol57
Teotwawki kirjoitti:
vanhat spittarit, jos tulis joskus mentyä 50 diskoon.:-D))))
twistasin tosissani tuolla Gdanskissa...yhden puolalaisen merimiehen kanssa...Tämä musa siellä rantabulevardilla soi todella kovaa...Hotellimme oli kadun toisella puolella ja joka iltatuolla ranta-bulevardilla oli bileet missä kaiken ikäiset siis tanssivat..illan päätteeksi......Vitsi kävi vähän polviin..mutta hauskaa oli...a twist again...dappadippal duupaa-----oma mies ei suostunut tänne ulkolavalle lähtemään kertaakaan mutta tämä tyttö meni...;)))
Kyllä sitä Friiduki vielä...ei tässä nyt seestyneitä öhöh...suinkaan olla...
tsau:Friidu Teotwawki kirjoitti:
jengi ja mennä sinne oikein isolla ja energisellä porukalla.
kyllä meidät huomattaisiin :) Ei kun porukkaa kasaamaan ja menoksi.
Sol57 kirjoitti:
twistasin tosissani tuolla Gdanskissa...yhden puolalaisen merimiehen kanssa...Tämä musa siellä rantabulevardilla soi todella kovaa...Hotellimme oli kadun toisella puolella ja joka iltatuolla ranta-bulevardilla oli bileet missä kaiken ikäiset siis tanssivat..illan päätteeksi......Vitsi kävi vähän polviin..mutta hauskaa oli...a twist again...dappadippal duupaa-----oma mies ei suostunut tänne ulkolavalle lähtemään kertaakaan mutta tämä tyttö meni...;)))
Kyllä sitä Friiduki vielä...ei tässä nyt seestyneitä öhöh...suinkaan olla...
tsau:Friidutwistin vielä, mutta en sitä juuri ole tanssinut viime vuosina.:-)
Anceli kirjoitti:
kyllä meidät huomattaisiin :) Ei kun porukkaa kasaamaan ja menoksi.
katsoa, että mistä päin ihmiset ovat tulossa, nimittäin en tiedä, että niitä diskoja olisi muualla kuin Helsingissä.
- Sol57
Teotwawki kirjoitti:
twistin vielä, mutta en sitä juuri ole tanssinut viime vuosina.:-)
on oikeesti kova tanssilaji...meikäläinen pystyi vetämään vain kaksi biisiä...sitten oli pakko lopettaa hurmaavasta tanssikalveljeerista huolimatta...pahus vie....Mutta, sain minä palkinnoksi sitten ihanan herrasmiesmäisen käsisuudelman toki...Oma mies naljaili sitten että, nyt et tuota kättäsi sitten pese viikkoon....pahus vie oli pakko;)))
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
on oikeesti kova tanssilaji...meikäläinen pystyi vetämään vain kaksi biisiä...sitten oli pakko lopettaa hurmaavasta tanssikalveljeerista huolimatta...pahus vie....Mutta, sain minä palkinnoksi sitten ihanan herrasmiesmäisen käsisuudelman toki...Oma mies naljaili sitten että, nyt et tuota kättäsi sitten pese viikkoon....pahus vie oli pakko;)))
tsau:Friiduon vielä, usko pois.:-)
- ...
Sä kirjoitat paljon ja pääasiallisesti täyttä paskaa. Mutta nyt tuli asiaakin vaihteeksi.
Mun käsittääkseni me ollaan keski-iässä. Puolet elämästä elämättä monilla, vaikka kavereitten arkkuja onkin joutunut hautaan kantamaan. Elämäähän tämä on. Syntyy, elää, kuolee, siinäpä se ihmisen elämä sitten olikin.
Se tahtoo monilla kai olla toi eteenpäin kattelemin en hankalaa. Jokin vitun "kultainen eläkeikä" on monilla mielessä. Miten helevatassa se elmä muka miksikään muuttuu, jos täyttää jonkin vuosimäärän? Ok, ihminen vanhenee ja pää ja ruumis rapistuu, ei se enää kaikkeen samaan pysty, mitä joskus nelkyt vuotta sitten. Mutta pitää tehdä sitä, mihin pystyy. Kaikki tekee niin. Jos eläkeläiskerhossa et pysty muuta tekemään, kuin virkkaan rumia patalappuja... Siis siihen sä pystyt, et ehkä juokseen maratoonia tai tienaan leipääsi tehtaan liukuhihnalla.
Sama asia lapsissa. Ne ei VIELÄ kykene ihan kaikkeen, mutta elämäänsä nekin elää koko ajan. Nykyään kai vois sanoa, että ihmiosen elämä kulkee vaipoista vaippoihin :DDDDDD
En jaksa pitemmästi paasata nyt, alkaa oleen kohmelo.
=DW= - Sol57
että olen aina törmänyt tähän...älä ajattele noin..tai eihän nainen voi...ajatella noin;))) En enää ajattele voinko ajatella näin;))) Nuorempana tuo hyväksyminen oli tärkeämpää mitä muut ajattelevat..ei enää...Usein ajattelen näin...aivan sama...mitä....ihmiset ajattelevat mitä tahtovat niinhän teen itsekin..Joten ei suurta merkitystä enää...
Siis mikään villi lapsi en ole...vaan kyllä aika sovinnainen ehkä enemmänkin..ja myös toisissa asioissa aika perinteinen;))) En laita tähän että, elämäni on traaginen mutta tragi-koominen.kylläkin...ollut tähän asti...Koska joku hyvä ystävä voi turhaan huolestua mitä sillä tarkoitan;)))sanalla traaginen...
tsau:Friiduolet kyllä kertonutkin, mutta se ei meitä ikinuoria pysäytä.:-D))))))))) Mick Jagger täyttää tänään 67 v.
- Sol57
Teotwawki kirjoitti:
olet kyllä kertonutkin, mutta se ei meitä ikinuoria pysäytä.:-D))))))))) Mick Jagger täyttää tänään 67 v.
pysäytä;))) jos ei muuta niin sitten sisulla (hömöyttä ei myönnetä))) pusketaan eteenpäin vaa...aina kuitenkin vaikka surukin puserossa uskoen siihen että, elämä se on ihan kliffa-juttu kuitenskii...tämä että, odottaa elämältä vielä vaikka mitä tapahtuvaksi...ei tarkoita suinkaan hömöyttä:)) niin no...meinasin kirjoittaa että, se on vaan eräänlaista kypsyyttä vaikka olisikin lapsellisuutta...;))) olkoon sitten;))) niinkin..Ei jouda suremaan...Surut tulevat kuitenkin aikanaan nekin.... Lähdetään tästä nyt iltakahville tuonne venekerholle...ilta täällä todella kaunis..;))
Hyvää Ilan jatkoa Teolle ja muillekin;))
tsau:Friidu Teotwawki kirjoitti:
olet kyllä kertonutkin, mutta se ei meitä ikinuoria pysäytä.:-D))))))))) Mick Jagger täyttää tänään 67 v.
onnea sitten, vaikken mikään Rollari-fani ookaan.
Paul Stanley täyttää vajaan parin vuoden päästä 60, mut numeroita ne vaan ovat nuo lukemat.
:Dminttupuu kirjoitti:
onnea sitten, vaikken mikään Rollari-fani ookaan.
Paul Stanley täyttää vajaan parin vuoden päästä 60, mut numeroita ne vaan ovat nuo lukemat.
:Dmikään rollarifani, mutta täytyy myöntää, että jos he suunnittelevat kiertuetta vuodelle 2012, kuten Holle Holopainen radiossa sanoi, niin on äijällä ikää silloin 69 ja Charlie Watts on jo pudonnut kelkasta.
En koe vanhuutta pelottavaksi jos liikuntakyky ja pää pelaa. Kaikenlaista pientä juttua tulee se on selvä, niitten kanssa on opittava elämään. En myöskään ymmärrä joidenkin (naisten) halua salailla ikäänsä koska luonnolliseen elämänkaareen liitty myös vanhuus. Omat vanhempani elivät melkein loppuun saakka kotona, nykyään on saatavilla hyvät palvelut. Niitä pitää vain käyttää kun se aika koittaa.
olikin siinä, että pitääkö siitä vanhuudesta ruveta puhumaan silloin, kun elämä on hehkeimmillään? Tai siis voihan siitä puhua, mutta kun itse ei koe olevansa mikään ikäloppu, niin ei sitä keinutuolia vielä kyllä tähän huusholliin vielä kanneta.
Teotwawki kirjoitti:
olikin siinä, että pitääkö siitä vanhuudesta ruveta puhumaan silloin, kun elämä on hehkeimmillään? Tai siis voihan siitä puhua, mutta kun itse ei koe olevansa mikään ikäloppu, niin ei sitä keinutuolia vielä kyllä tähän huusholliin vielä kanneta.
No meille ei kanneta sitä värkkiä, ennemmin minut kannetaan täältä ulos. Sitäpaitsi Fatboy on kiva paikka istuskella ja kutoa lapsille sukia:) Lapsenlapsia ei ole luvassa ja omakin nuorimainen on vielä pahasti keskenkasvuinen. Olen tehnyt vanhustyötä viime vuosikymmenillä ja nähnyt siellä, että meitä on sitten moneksi.
Kyllähän sitä virtaa riittää jos saa olla suht terve.firefox58 kirjoitti:
No meille ei kanneta sitä värkkiä, ennemmin minut kannetaan täältä ulos. Sitäpaitsi Fatboy on kiva paikka istuskella ja kutoa lapsille sukia:) Lapsenlapsia ei ole luvassa ja omakin nuorimainen on vielä pahasti keskenkasvuinen. Olen tehnyt vanhustyötä viime vuosikymmenillä ja nähnyt siellä, että meitä on sitten moneksi.
Kyllähän sitä virtaa riittää jos saa olla suht terve.pian jo kahden lapsenlapsen vaari ja nuorimmainenkin on 21 v. Silti en suostu mihinkään sabluunaan.
en ole törmännyt mainitsemaasi ilmiöön, mitä ei sopisi tehdä.
En ole koskaan piitnnut mistään virstanpylväistä.
En juhlinut 50- enkä 60-vuotispäiviäni.
Työttömyyseläkkeeltä siirryin huomaamatta 65:na vanhuuseläkkeelle tuntematta mitään muutosta olossani.
Mitä on vanhuus?
Enemmän aikaa ja valintamahdollisuuksia!
Jossakin vaiheessa alkaa varmaan elimistö huomauttelemaan ikääntymisestä mutta hilseilen siitä sitten kun aika koittaa.minullakin on totuuden hetki joskus edessä, kun tuo ykköstyypin diabetes ei ole parannettavissa, mutta en minä siitä nyt huolehdi.
- -.,-,-,-.-....l.,l.,
Rock polvi ovat nuoret mukulat taas nähneet unta?
minttupuu kirjoitti:
väärä lääkitys, luulisin!!
ei ollut järjen häivää. Taitaa olla jurrissa tai mömmöissä.
Teotwawki kirjoitti:
ei ollut järjen häivää. Taitaa olla jurrissa tai mömmöissä.
hörhäke näköjäs tuol kimppakämppäketjussa!
- AVKT
Luultavasti et tiedä mikä on aika, sillä aika ei ole kuinka me sen näemme, aika voi olla myös ikuisuus ja elämä, kuin musta aukko avaruudessa.
jotain tietää.....kun olen sitäkin jonkun verran harrastanut.....meinaan sitä avaruustutkimusta. Olen SETI@HOME- ryhmässä mukana.
- Meriläinen
Rockkia ja Romantiikkaa, Ou yeah!
Oli vaan hyvä kun täytin 50 ilmoitin heti nuorille työkaveeille että minä saan sitten puhua tästä lähin mitä vaan ja tehdä mitä vaan. En ole enää vastuussa teoistani :))
Tänä iltana kyllä suunnittelin että jos alkais puuma naiseksi kun kolme lähintä työkaveria oli alta 25 poikia.;))
Ota tästä nyt sitten selvä.
En meinaa vanheta ihan vähään aikaan, paitsi ehkä vuosissa?- Meriläinen
Teotwawki kirjoitti:
hyvä meininki. Tuollaisesta minä pidän. Rock Rauha ja Rakkaus.:-D))))))))
Niin kyllä me osataan :))
- Meriläinen
Teotwawki kirjoitti:
Pupulta tänään hyväksi yöksi: http://www.youtube.com/watch?v=PUyqM5GNvag
Hyvää yötä täältäkin, nukkumaan kun vielä on pimeää, kohta taas valo herättää.
hemmetin vanhuus ?)
Yksilöllisiä juttuja tietty, miten muisti ja kroppa vuosien myötä toimii.
Olin vajaat 20, kun seukkasin itseeni muutamaa vuotta vanhemman kaverin kans.
Hänen opiskelija -kaveriporukassa jotkui ajatteli, että ei ole elämää, kun on täyttänyt 30 v !!
Yksi oli jo tehnyt ratkaisunsa :(
Mut tältä pohjalta, oletettavasti muut tuli järkiinsä!!lähtee matkan varrella aina joku vähän aikaisemmin. Viina vei veljeni vain 47 vuotiaana ja isäni juuri saman ikäisenä kuin itse olen nyt. Ei se estä meitä muita silti elämästä täysipainoista elämää.
Teotwawki kirjoitti:
lähtee matkan varrella aina joku vähän aikaisemmin. Viina vei veljeni vain 47 vuotiaana ja isäni juuri saman ikäisenä kuin itse olen nyt. Ei se estä meitä muita silti elämästä täysipainoista elämää.
Ikävä niin, tuossa tarkoitin heidän nuoruuttaan, ja ehdotonta ajatusmaailmaansa.
Jonka varmasti ymmärsitkin, nuoruuden rakkauteni? ei ollut hän, joka tuohon surulliseen
ratkaisuun oman käden kautta päätyi.
Nyt ajatukset kauniisin uniin, ja kullan kuviin :)
Ja haavekuvatkin joskus ihan paikallaan :)- roblema?
Teotwawki kirjoitti:
lähtee matkan varrella aina joku vähän aikaisemmin. Viina vei veljeni vain 47 vuotiaana ja isäni juuri saman ikäisenä kuin itse olen nyt. Ei se estä meitä muita silti elämästä täysipainoista elämää.
Maailman vanhin sanoi, kun häneltä kysyttiin mikä on pitkän elämän salaisuus, hän vastasi viina ja villit naiset.
Mikä on täysipainoinen elämä????? roblema? kirjoitti:
Maailman vanhin sanoi, kun häneltä kysyttiin mikä on pitkän elämän salaisuus, hän vastasi viina ja villit naiset.
Mikä on täysipainoinen elämä?????yhtään laajempaa kysymystä? Täysipainoinen elämä on subjektiivinen kokemus elämän onnistumisesta siten, kuten kukin sen omalla kohdallaan kokee.
- lillukanvarsi
en mikään vanha ole, vielä vähemmän vanhus, vaikka mulla ikää varmaan enemmän kuin monella palstalaisella. Naamasta toki näkyy, että eletty on, mutta mitä sitten, mieheni ei niitä elämisen merkkejä kavahda. Edelleenkin voin tehdä asioita kuten ennenkin, ei ikä vielä paina pahemmin...No, puskapissalla pitää käydä seisoaltaan, kun polvet hieman ruosteessa, heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2619368IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3176544Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?691534Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61371Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921185- 1091141
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut72993Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin42841Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23736MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311718