Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tenori vai baritoni ?

kiinnostaisi vaan

Onko Tapani tenori vai baritoni ? Jossain hänen mainitaan olevan tenori ja jossain jutussa taas baritoni.

51

3366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monica***

      Lyyrinen baritoni.

    • lady...

      Tenatori. Tuossa iässä ne paikat jo fuskaa.

    • hituvinkula

      lyyrinen tunari.. ans kattoo muistaako tulla ens pyhänä Sonkajärven kirkkoon..alkamis aika on ainakin liukuva: Sonkajärvellä mainostetaan klo.18 Kansan sivuilla klo.19 voihan se olla että tällä kertaa yleisö unohtaa tulla paikalle..

      • ***

        Oliskin ihan oikein kun yleisö tekis sille tällä kertaa oharit.


    • bravo!!!!

      Tenoraalinen baritoni.

      • Tenoribaritoni

        Eleensä tenoraaliset baritonit ovat laulajia, jotka aloittavat tenorina ja siirtyvät baritonifakkiin.
        Usko Viitanen on yksi esimerkki tälläisestä. Tapani Kansalla ei nyt mitkään erikoiset upeat ylä-äänet ole, eikä varsinkaan tenoraaliset.


      • Taitava tenori
        Tenoribaritoni kirjoitti:

        Eleensä tenoraaliset baritonit ovat laulajia, jotka aloittavat tenorina ja siirtyvät baritonifakkiin.
        Usko Viitanen on yksi esimerkki tälläisestä. Tapani Kansalla ei nyt mitkään erikoiset upeat ylä-äänet ole, eikä varsinkaan tenoraaliset.

        Ei ole baritoni eikä tenori vaan

        Täysi TUNARI!!!

        Päästäpideltävä pikkupoika reppana, josta muut joutuvat pitämään huolta.


      • allright
        Taitava tenori kirjoitti:

        Ei ole baritoni eikä tenori vaan

        Täysi TUNARI!!!

        Päästäpideltävä pikkupoika reppana, josta muut joutuvat pitämään huolta.

        Äyllä Tapsa on tosi hyvä laulaja. Ei mikään tunari, vaikka alttiimpi onkin välillä ajautumaan ongelmiin, kuin moni muu.


      • Taitava tenori kirjoitti:

        Ei ole baritoni eikä tenori vaan

        Täysi TUNARI!!!

        Päästäpideltävä pikkupoika reppana, josta muut joutuvat pitämään huolta.

        Tapsa ei oo olleskaan mikään tunarit , ettäs tiedät !


      • niinpäniin!
        Taitava tenori kirjoitti:

        Ei ole baritoni eikä tenori vaan

        Täysi TUNARI!!!

        Päästäpideltävä pikkupoika reppana, josta muut joutuvat pitämään huolta.

        Oikeassa olet !!!! Ja fanit vielä oikein paapoo sitä yrittämällä selittää sen tempauksia aina parhainpäin.

        Laulutaitojaan en kiellä. Kyllähän T.Kansa laulaa osaa.


      • ei voi mitään
        Justiinax kirjoitti:

        Tapsa ei oo olleskaan mikään tunarit , ettäs tiedät !

        Taas yksi lapsellinen höpöhöpöviesti sinulta. Tunari se on, ettäs tiedät.


      • kampiakseli4
        Tenoribaritoni kirjoitti:

        Eleensä tenoraaliset baritonit ovat laulajia, jotka aloittavat tenorina ja siirtyvät baritonifakkiin.
        Usko Viitanen on yksi esimerkki tälläisestä. Tapani Kansalla ei nyt mitkään erikoiset upeat ylä-äänet ole, eikä varsinkaan tenoraaliset.

        Poikkeuksiakin on tuohon sinun yleistykseesi. Taisi esim. Jyrki Anttila ja Franco Corelli olla molemmat alunperin baritoneja vain loikatakseen korkeammalle oksalle.

        Usko Viitanen oli mahtava oopperalaulaja, mutta miksi otat hänet vertailuun, kun puhumme kevyen musiikin laulajasta? Otsikkohan on "Tanssi ja iskelmä".

        Tapani Kansan ylärekisteri on hyvin muokkautunut vuosien saatossa siitä nuoren Tapanin raa'asta voimankäytöstä myöhempään hallittuun soinnikkuuteen. Paljon parempi hänen ylärekisterinsä on kuin alarekisteri. Keskirekisteri taas valtakunnan paras omassa lajissaan eli iskelmälaulajana.


    • konsertista
    • Asiantuntemus a ja o

      Sanoisin että puoliksi oikein. Tenoraalinen baritoni on oikea luonnehdinta hänen äänialastaan. Tämän kuulee ehkä parhaiten hänen levytyksessään "Oi jouluyö".

      http://www.youtube.com/watch?v=BdVlEwWPm6E

      Hän kykenee parhaimmillaan korkeisiin toisen viivaston säveliin, äänessä on muhkeutta. Mutta siltikään häntä ei voi tituuleerata tenoriksi, koska ne ylimmät sävelet eivät ole kirkkaita ja silkoisia.

      Tämä nimenomainen levytys lähtee jotenkin hieman nasaalisti, mutta pitkissä sävelissä hänen lähes täydellinen vibratonsa pääsee oikeuksiinsa. Kohdassa 3.35 voi kuulla laulun huippukohdan/korkeimman sävelen; se on komea, mutta mielestäni huipputenori pystyy parempaan.

      Mutta kaiken kaikkiaan, hänen lauluaan on äärimmäisen miellyttävää kuunnella.

      • sepä se

        Oikein hyvä jaasiallinen kirjoitus nim.merk. "asiantuntemus a ja o ".
        Siinä oli asiantuntemusta.


      • muuten....

        Tapsa on laulanut viimeisimmälle joululevylleen: " Koen uudelleen entisen joulun " huomattavasti vielä komeamman ja sykähdyttävämmän version tuosta Adamin "Oi jouluyöstä ". se on jyhkeän ja jykevän komeaa kuultavaa eikä kuulosta noin nasaalilta kuin tuossa yllä linkitetyssä versiossa.


    • Löytyy

      Vai niin, oikein asiantuntemusta. Mitkähän ovat nämä toisen viivaston sävelet?

      • sinulta ei löydy

        Katso musiikin oppikirjasta! Ulkomuistista heittäisin, että samat kuin siinä ensimmäisellä viivastolla...*naureskelee kysyjää* hahhah


    • Löytyy

      Nähtävästi sinulla ei ole mitään käsitystä asiasta. Kerro minkä oktaavin sävelet on kyseessä. Itselläni kyllä on teoriapuoli hallussa, soinnutukset ja kontrapunktit ovat erinomaisesti suoritettu. Miten sinulla?

    • Musiikinopettaja

      Tämä asiantuntija ilmaisee aika oudosti "toisen viivaston sävelet" Ymmärrän hänen tarkoittavan f ja g avainten viivastoja, mutta eri nuottiavaimia on enemmänkin ja selvyyden vuoksi olisi hyvä tarkemmin eritellä.
      Tapani Kansan korkein sävel käsittääkseni on g sävel Adamin joululaulussa.Se on ihan tavallista baritonin laulettavaa, moni baritoni laulaa ylemmäksi, esim. Jorma Hynninen on laulanut korkean a:n helposti. Siihen Tapani Kansa ei pysty. Hänen ylä-äänensä eivät ole mitään upeita.
      Sen verran voisin tätä asiantuntijaa ojentaa: laulun huippukohta ei tietenkään ole aina laulun korkein sävel.

      • Asiantuntemus a ja o

        Kaltaiseni huippuasiantuntija pyrkii tekemään musiikista helposti ymmärrettävää. Lätinä eri nuottiavaimista ei palvele ketään. Olemme kuitenkin osastolla "Tanssi ja iskelmä". Luuletko, että ihmiset kokoontuvat tänne pamlaamaan sävelteoriasta? Luulen, että sinulle sopisi paremmin Yle Klassisen palsta, jos haluat alkaa saivarrella "mihin avaimeen oikein viittaat"-tyyliin. Jaksan kuitenkin vastata sinulle, että g-avain ja 2-viivainen oktaaviala (jonka jokainen järkevä ihminen varmaan ymmärsi sanomattakin).

        Minä ojennan vuorostani sinua: laulun huippukohta on täysin subjektiivinen kokemus. Moni laulumusiikin kuuntelija mieltää huippukohdan korkeimman sävelen kautta, näin ilmaisin myös oman mielipiteeni asiassa enkä millään tavalla eksplisiittisesti argumentoit tämän bagatellin olevan kiistelyn ulottumattomissa.

        Minulla ei ole absoluuttista sävelkorvaa, mutta väitän Kansan pystyvän tai ainakin pystyneen parhaimmillaan yli 2-viivaisen g:n, ihan rintaäänellä. Nuorempanahan hän veteli falsetissa tiettävästi ylemmäskin.

        On myös päivänselvää, että koska sinä olet tuo sama pässi joka tukkii tämän palstan tuolla Hynnishöpötyksellä ja klikkaa plussia omille pseudonyymikirjoituksilleen, en vastaa sinulle enää palaneen puupennin vertaa. Nytkin oli pakko soittaa poskea sekä Löytyy että Musiikinopettaja nimillä - säälittävää.


      • Musica.

        Hyvä laulaminen on ennen muuta tunnetilojen uskottavaa välittämistä, ei korkeiden nuottien palvontaa. Vaikka kuinka mestarillista, mutta vain teknistä puolta ajattelevaa laulajaa voi kuunnella parin kolmen aarian verran, sen jälkeen alkaa toisto, jolloon kaiken taiteen tappava, kuolettava ikävystyminen onkin jo lähellä.

        Baritonin kaksi korkeaa nuottia eivät lisäisi/lisää mitään olennaista Tapanin laulamiseen vaan tärkeintä on se tunne ja tulkinnallinen uskottavuus. Tapanin laulaessa laulut eivät ole kuin valmiiksi painettu postikortti, jossa ei tapahdu enää mitään, jossa kaikki on muuttumatonta, jähmettynyttä. Hän leikkii mestarillisesti valolla ja varjolla. Samat laulut muiden esityksessä ovat kuin musta-valkoinen filmi, Tapsan kosketus muuttaa ne värillisiksi. Hän ikäänkuin liukenee musiikkiin, kertoo jostain, tarinoi jostakin, jonka hän itse tuntee syvästi.

        Viimejouluna olin Tapanin joulukonsertissa. Palan kurkkuun nostattavan loistokasta ja herkkää tulkintaa. Kuulija saattoi suorastaan "nähdä" mitä solistin sielussa laulaessa tapahtuu. Vaikka hänen äänensä ei ole oopperalaulajien mittakaavassa mikään suurensuuri on Tapani yksinlaulajanakin mahtava


      • pelimanni T

        Minun nuoteissani Adamin joululaulu kulkee A-duurissa ja sen korkein sävel on e2 ja Sibelius-Akatemia kutsuu tätä säveltä kaksiviivaiseksi e:ksi. Linkki: http://www2.siba.fi/muste1/index.php?id=8&la=fi Kuka siis on oikeassa: asiantuntija, musiikinopettaja vai Sibelius-Akatemia?


      • glissandoo
        pelimanni T kirjoitti:

        Minun nuoteissani Adamin joululaulu kulkee A-duurissa ja sen korkein sävel on e2 ja Sibelius-Akatemia kutsuu tätä säveltä kaksiviivaiseksi e:ksi. Linkki: http://www2.siba.fi/muste1/index.php?id=8&la=fi Kuka siis on oikeassa: asiantuntija, musiikinopettaja vai Sibelius-Akatemia?

        Kuuntelin tuon linkityksen. Ei kuulostanut e2:lta korvaani, joten tarkistin asian soittimeni avulla. Levytys kulkee As-duurissa ja pätkän korkein nuotti oli ges2. Ilmeisesti Tapsa on halunnut sävellajia tiputettavan, koska tuo kaksiviivainen geskin kuulosti tiukalta. En usko, että hän pystyy tuon kaksiviivaisen geen yli ainakaan helposti.


      • Asiantuntemus a ja o
        glissandoo kirjoitti:

        Kuuntelin tuon linkityksen. Ei kuulostanut e2:lta korvaani, joten tarkistin asian soittimeni avulla. Levytys kulkee As-duurissa ja pätkän korkein nuotti oli ges2. Ilmeisesti Tapsa on halunnut sävellajia tiputettavan, koska tuo kaksiviivainen geskin kuulosti tiukalta. En usko, että hän pystyy tuon kaksiviivaisen geen yli ainakaan helposti.

        Levytys ei todellakaan kulje As-duurissa. Jos korkein sävel on ges2, silloin sävellaji on ces-duuri. Jos korkein sävel on fis2, silloin sävellaji on H-duuri.


    • selensio

      Turha kinata täällä kuinka korkealta joku pystyy laulamaan. Ei se laulamisen itsetarkoitus ole korkealta kailottaminen. Harvoin se pitemmän päälle edes on erityisen nautittavan kuuloista. Itse en ainakaan tenorilaulua mitenkään ihannoi.
      Pidän enemmän baritoniäänen pehmeydestä ja miehekkäästä jylystä.
      Laulu on kaikkein hienointa silloin, kun siinä on sävyjä ja se soi puhtaasti.
      Tapsa osaa käyttää ääntään ilmeikkäästi. Hänen äänessään on moniulotteisuutta ja osaa myös fraseraa hyvin kauniisti. Tärkeä juttu sekin ,että artikulointi laulaessa on esimerkillisen selkeätä.

      • Asiantuntemus a ja o

        Ei minä haluakaan kinata siitä. Mutta kun kerran avauksessa kysyttiin "tenori vai baritoni", niin miltei väistämättä keskustelu ohjautuu siihen korkeuteen. Tai itseasiassa rajanvetoa on mahdotonta tehdä ilman keskustelua korkeudesta.

        Minä kyllä ihannoin tenoriääniä, mutta Kansan edustama ääniala on se, mikä miellyttää minua eniten.

        Tekemäsi huomiot hänen äänestään ovat kyllä 100% osuvia.


    • musafani*

      Tapani Kansaa on tuli Orimattilan kirkkokonsertissa juuri hiljattain kuunneltua kolmisen viikkoa sitten. Todettava on ,että Tapani Kansan laulu on erityisesti nykyisellään todella nautinnollista ja antavaa kuultavaa. Tulkintojen sielukkuus on ihan eri sfääreissä kuin joskus nuorempana, vaikka tokihan Tapanilla yleensä aina on tunnetta tulkinnoissan . Välillä, etenkin nuorempana meni välillä vähän jopa ylitulkitsemisenkin puolella. Äänikään ei aina pysynyt siinä menossa hallinnassa mukana.Vanhemmiten tyylitajukin kehittyessä yliampumisilta ollaan suurimmilta osin vältytty.
      Äänessään on pehmeää ja täyteläisen lämmintä sointia. Nykyisin hän osaa erinomaisen hyvin tuoda esiin laulujen huiput, kuin yhtälailla hiljentyvän lempeydenkin. Väkevän melodisen paatoksen ja herkän runollisuuden lähes klassinen suhde on Kansaa parhaimmillaan.
      Kauniiin lyyrinen baritoniääni ja poikkeuksellinen kyky eläytyä musiikin tunnelmiin ja laulujen lyriikkaan sortumatta ylimakeaan sentamentaalisuuteen ovat Tapanin Kansan eittämättömiä vahvuuksia.

    • Alright

      Siinä ei paljon kaksiviivaisesta g:stä ja falsetista ole iloa kun laulu oli niin helkkarin nasaalia kun Tapsalla nuorempana pahimmillaan oli. (Onneksi nykyään ei honota niin pahasti ).
      Esim. Tuossa aiemmin linkitetyssä "Oi jouluyö" - videossa laulu kuulostaa paikoin niin honotukselta ,että se jo vähän häiritsee.

    • ********************

      Battistinilta oli kerran kysytty kumpi olette tenori vai baritoni. Battistini oli vastannut ettei hän tiedä, mutta että hän on Battistini. Samaa voidaan soveltaa Tapaniin.Hän on Kansa.

      • Löytyy

        Tässä asiantuntijan kirjoitusta:
        Luulen, että sinulle sopisi paremmin Yle Klassisen palsta, jos haluat alkaa saivarrella "mihin avaimeen oikein viittaat"-tyyliin. Jaksan kuitenkin vastata sinulle, että g-avain ja 2-viivainen oktaaviala (jonka jokainen järkevä ihminen varmaan ymmärsi sanomattakin). Sekä:

        Minulla ei ole absoluuttista sävelkorvaa, mutta väitän Kansan pystyvän tai ainakin pystyneen parhaimmillaan yli 2-viivaisen g:n, ihan rintaäänellä. Nuorempanahan hän veteli falsetissa tiettävästi ylemmäskin.

        Ja tässä totuus baritonin äänialasta:
        Wikipedia:

        Baritoni on miesääni, joka sijoittuu basson ja tenorin väliin. Tyypillinen baritoni pystyy laulamaan sävelet suuresta A:sta yksiviivaiseen f:ään, joskus G:stä e:hen. Nimitystä tenoribaritoni käytetään baritonin ja tenorin väliin sijoittuvasta äänestä (A-as¹). Bassobaritoniksi taas kutsutaan baritonin ja basson väliin sijoittuvaa äänialaa (F-e¹). Baritoniääniä voidaan kuvata sanoilla syvä, taipuisa ja lämmin.

        Asiantuntija ei ole asiantuntija. Pelkkä perusasia, jonka tietävät jo nykyään 10-vuotiaat musiikinopiskelijat menee tältä "tietäjältä" käsittämättömästi väärin.
        "jokainen järkevä ihminen ymmärsi sanomattakin" Munasit itsesi todella pahasti. Nyt olet taatusti hiljaa tai tulet tapasi mukaan muilla nimimerkeillä (joita sinulla riittää) mukaan keskusteluun. Olet säälittävä tapaus.
        MOT.


    • Musiikinopettaja

      Kylläpä meni asiantuntijalta pahasti pieleen. Mutta niin menee kaikilta tämän palstan kirjoittajilta. Ero on se, että muut ei esitä mitään tietävänsä.
      Tunsin kyllä, täytyy myöntää, vahingoniloa.
      Asia on niin, että jos pianosta soitetaan keski c, eli yksiviivainen c, naiset laulavat sen siltä korkeudelta, miehet oktaavia alempaa. Kai tiedät mikä on oktaavi?
      Laulun huippukohdasta vielä:sen pystyy selvittämään nuotteja tutkimalla, dynaamiikka, soinnutus jne. auttavat ratkaisemaan. Musiikkianalyysiksi tälläistä kutsutaan.

      Annan sinulle "asiantuntija vähän tunnustustakin. Kirjoitat ihan vakuuttavasti vaikket paljoa tiedä. Juttusi menee varmasti täydestä moniin. Maailmassa löytyy aina ihmisiä joita voi huijata.

      • Löytyy

        Siinä on toinen, joka ei tiedä musiikista mitään! Katso sinäkin wikipediasta totuus. Kai osaat lukea? Wikipediassa nimittäin kaikki tieto on paikkaansapitävää.


      • Löytyy
        Löytyy kirjoitti:

        Siinä on toinen, joka ei tiedä musiikista mitään! Katso sinäkin wikipediasta totuus. Kai osaat lukea? Wikipediassa nimittäin kaikki tieto on paikkaansapitävää.

        Kuten kirjoitin, asiantuntija kirjoittaa monilla nimimerkeillä, nyt minun. En kirjoittanut ed.viestiä.
        Nautin suunnattomasti miten sinut houkuteltiin munaamaan itsesi. Viesteistäsi näkyy ylimielisyys ja sitä käytettiin hyväksi. Päätit antaa lopullisen kuoliniskun, mutta miten kävikään?

        Munauksesi oli samaa luokkaa kuin olisit väittänyt Tampereen olevan Suomen pääkaupungin. Sinuna häpeäisin.


      • Asiantuntemus a ja o

        Ohhoh, onpa täällä jotkut jaksaneet riidellä joutavista! :)

        Minulla ei mennyt mikään pieleen. Puhuin tietenkin notaatiosta, jolla yleensä asiat esitetään. Sinä taas puhuit aktuaalisesta korkeudesta. Ihmettelen, että itseään "opettajaksi" tituleeraava ei tätä käsittänyt. Et taida tietää mm. kuorolaulusta mitään? Luulen sinun olevan yhtä paljon opettaja kuin minä asiantuntija.

        Musiikkianalyysiä joululaulusta? Siitä vaan. Se ei muuta sitä tosiseikkaa, että ns. huippukohta on täysin subjektiivinen kokemus, kuten musiikki ylipäätäänkin on. Joka muuta väittää, on sivistymätön.


    • Meddele

      Täytyy kyllä nauraa tälle huippuasiantuntijalle. Ihan perusasia, ja mettään meni. Sinulla ei todellakaan ole absoluuttista korvaa, koska nyt heitti korvasi oktaavin. Hahhahhahhaaaaa!!!

      Musiikissa oktaavin päässä toisistaan olevat sävelkorkeudet aistitaan tietyllä tavalla samana. Esimerkiksi naisen ja miehen laulaessa yhtä aikaa samaa melodiaa on sävelkorkeuksien ero yleensä oktaavi, ellei miesääni laula ylempää (esimerkiksi falsetissa). Oktaavin päässä toisistaan olevilla sävelillä onkin tästä syystä sama nimi, ja samannimiset sävelet erotetaan toisistaan erilaisilla indekseillä, esimerkiksi C, c, c1, c2 jne.

      • Oktaavit

        Aika hauskaa tuo huippuasiantuntijan paha mokaus. Kaverilla ei tunnu olevan mitään käsitystä musiikista. Meni aika pahasti lankaan.


      • Nautin!
        Oktaavit kirjoitti:

        Aika hauskaa tuo huippuasiantuntijan paha mokaus. Kaverilla ei tunnu olevan mitään käsitystä musiikista. Meni aika pahasti lankaan.

        Niin, mikähän itsetunto-ongelmista kärsivä pölvästi siinäkin on kyseessä. Täytyy täällä päteä vaikka ei ole osaamista riittävästi. Hyvä näpäyttää tuollaisia tyyppejä


    • Sopraanohan tuo!

      Koloratuurisopraano - varsinkin silloin kun joku potkee Tapsuliinia nivusiin (ja sitä tapahtuu muuten usein) ja silloin kun joutuu (lue:pääsee) poliisisetien pysäyttämäksi ja ruumiintarkastuksen kohteeksi... Nih!

      • no jopas

        Ei kai poliisit ylinopeusratsioissa mitään ruumiintarkastusta sentään tee.


      • nohnoh!!

        Eipäs nyt levitellä Tapsasta tollaisia mielikuvia ollenkaan. Hän on miehinen mies.


      • fyllinkiä
        nohnoh!! kirjoitti:

        Eipäs nyt levitellä Tapsasta tollaisia mielikuvia ollenkaan. Hän on miehinen mies.

        Tiedä tosta miehisyydestä... eikös se käytä täytteitä housuissaan. Jostakin olen tällaisen tiedonmurun lukenut.


    • ¨liinaharja¨

      Se varmaankin riippuu siitä kummasta päästä tapsuliinia ääni tulee.

    • Uoksi

      On tämä asiantuntija tainnut nolona luikkia täältä tiehensä. Hyvä niin.

      • Uoksi The Moron

        Päiväyksen mukaan kirjoitti tänne kaksi päivää sitten, urpo.


    • musiikkia kuunteleva

      http://www.youtube.com/watch?v=CVn7ONuR1jw

      2:53-2:58

      Tässä tenoraalinen a normaalisti syvän baritoniäänen laulamana.

      Korkein, mitä olen kuullut Kansan laulavan on g.

      Onhan laulamisessa toki paljon muutakin kuin äänirekisterin laajuus.

      • Väärin vääristelty

      • OK.
        Väärin vääristelty kirjoitti:

        Kamalasti asiavirheitä. Herra Virta oli huikea laulaja, mutta ei todellakaan syvä vaan korkea baritoni, likipitäen tenori.

        Olet kuullut Kansa laulavan korkeimmillaan geen? Kuuntele seuraava pätkä ja kerro, missä siinä liikutaan!

        http://statcon.247base.com/xmlserver/samples/6033000-6033999/584C3944C18CB5EEE040010A0B0669EE.mp3

        Eloisessa mennään vieläkin korkeammalle. Eikä tarvitse jälkikäteen korjailla omia juttujaan sanomalla puhuneesi rintaäänestä...

        Olipa muuten karmeen kuuloista ohutta vinkumista tuossa näytteessä Tapsan laulu. HUH! Ei meinannut Kansan ääneksi tunnistaa.


      • musiikkia kuunteleva
        OK. kirjoitti:

        Olipa muuten karmeen kuuloista ohutta vinkumista tuossa näytteessä Tapsan laulu. HUH! Ei meinannut Kansan ääneksi tunnistaa.

        No ei meinannut ei, sinä miinustaja, mutta g:n yläpuolella oltiin reilusti!


      • lynxy

        Ola belttaa tuon aan.


    • Ei armoa!

      "musiikkia kuunteleva" tarkoitaa lausumallaan " Korkein, mitä olen kuullut Kansan laulavan on g." varmaankin Tapsullinin naispuolisten äärifanien G-pistettä? IAnakin sisarukset Justiinax Liinilä ja Gilla Tähti-Liinilä ovat erinomaisen hyviä tuossa g-jutussa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe