Enkä edes kadu tekojani. Olen omistanut ajokortin vuodesta 90 ja pikkuhiljaa humalassa ajelu on muuttunut jos ei ihan jokapäiväiseksi niin ainakin viikottaiseksi. Mielestäni autolla ajelu parin kaljan jälkeen ei ole mitenkään ihmeellistä tai vaarallista ja jos olisin päättäjä niin nostaisin rattijuopumusrajaa jonnekin 1,2 promillen tuntumaan.
Yleinen tapahan on paheksua rattijuoppoja, mutta minä olen vastuullinen rattijuoppo. En aja ihan tolkuttomassa kännissä, mutta esim mäyräkoiran jälkeen saatan ihan hyvin käväistä autolla kioskilla tms. En hurjastele tai aja kuin idiootti vaan rauhallisesti liikennettä seuraten. Vuosien aikana on tullut kokemusta juoppoautoilusta ja haukkukaa vaan, mutta en ole mikään riski liikenteelle. Päinvastoin liikenteessä on mukana selvääkin porukkaa, joilta pitäisi kieltää autoilu kokonaan. Jos istun ravintolassa ja juon 5-6 tuoppia kaljaa ja sen jälkeen ajan kotiini niin suurempi riski niiden on kuolla auton alle, jotka sammuvat keskelle tietä. Tai kun ajelen lappiin lomalle ja vakkari päällä ajelen rauhallista vauhtia ja otan samalla vähän kaljaa niin suurempi riski siellä liikenteessä on ne höyrypäät, jotka ajaa kuin viimeistä päivää.
Otan aina huomioon kanssa-autoilijat ja annan tietä. En kaahaa enkä tee päättömiä ohituksia vaan ajan rauhallisesti. Ja välillä otan pikku ryypyn.
Miksi näin? Olen vuosien varrella huomannut, että nollatoleranssipropaganda on vain muun tekemisen puutteessa olevaa vouhkaa. En ole ajanut yhtään kolaria sen jälkeen kuin ensimmäisen auton ostin enkä ole koskaan aiheuttanut muutaman kaljan takia vaaratilannetta. Yhtään ainutta läheltäpititilannetta ei ole edes sattunut pienen humalatilani takia liikenteessä autolla. Ihmiset ovat nykyään niin herkkiä soittelemaan kytille joten tietenkin pidän asian salassa, eikä tästä tavastani juuri muut tiedäkään. Pakko muuten sanoa vielä, että en ole ikinä jäänyt ratista kiinni vaikka olen ajanut pienessä humalassa n. 20 vuotta lähes joka viikko.
Enkä meinaa tapojani muuttaa, vaikka jotkut yrittää mussuttaa, että voin ajaa jonkun päälle. Yhtä hyvin voin ajaa selvinpäinkin jonkun päälle ja miten se tekee siitä asiasta toisenlaisen.
Olen rattijuoppo
Rattijuoppo
1
123
Vastaukset
- Rattijuopon pojan paluu
Minä olin rattijuopon poika, lähes sankari siis itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621384
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40985Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38715- 14630
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28622- 36616
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20592Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553