Minulle määrättiin Diapameja, vaikka en omasta mielestäni ehkä välttämättä tarvitsisi mitään lääkitystä. En koskaan aiemmin ole käyttänyt mitään rauhoittavia lääkkeitä ja nytkin epäilyttää haenko tabletit vai en. Niinpä minua nyt kiinnostaisi tietää millaisia tuntemuksia Diapam ihan oikeasti tuo ja millaiselta ihminen vaikuttaa ulkoisesti nautittuaan Diapamia. Uskon että joku teistä osaa sen minulle kertoa, kiitän.
Diapamin vaikutukset
10
12058
Vastaukset
- jare
En ole lääkäri vaan koulutukseltani mielenterveyshoitaja ja kyseinen lääke on hyvin tuttu työni kautta. Diapam kuuluu ahdistusta poistavaan lääkeryhmään. Vaikutus on hieman samantapainen kuin alkoholilla. Olo helpottuu ja on rento olo. Ulkoisesti sen käyttö ei välttämättä näy, mikäli lääkettä käytetään ohjeen mukaan. Mikäli otetaan ohjetta suurempi annos lääkkeen käyttö näkyy tokkuraisuutena ja silmät ns. seisoo. Diapamia tulisi käyttää vain tarvittaessa, kun olo on hyvin ahdistava eikä ulospääsyä ahdistuksesta muutoin ole. Diapamia ei tulisi käyttää jatkuvasti, koska siihen jää herkästi ns. koukkuun eli riippuvaiseksi kys. lääkkeeseen. Alkoholin ja Diapamin yhtä-aikainen käyttö on ehdottomasti kielletty, koska yhteisvaikutus voi johtaa suureen sekavuustilaan ja voi tehdä käsittämättömiä tekoja. Mielestäni lääkärit liian herkästi määräävät potilailleen Diapamia. Ehkä reseptin kirjoitettuaan pääsevät nopeammin eroon potilaistaan. Diapamin väärinkäyttö on yleistä ja sitä myydään laittomasti kaduilla ns. tabu-kauppana.
- pami
Diapamia ei saa käyttää ehdottomasti pitempään silloin se muuttuu hirmuhallitsijaksi on ihme että vielä nykyäänkin ymmärtämättömät lekurit määrää pameja.
Pitempiaikainen käyttö aiheuttaa sekavuutta ja muistinmenoa ja hermostuneisuutta että hetkessä palaa pinna ja käy kenen päälle vaan ja ilman syyttäkin ja unettomuutta jos ei ole pameja.
Eli on herkästi pami kierteesä ja helvetin hermo ilman pameja.
Pamit sopii ohimevästi korkeintaan pari kolme päivää käyttöä ei enempää pami on hyvä viina krapulaan tai lihasjännitykseen muttei kolmea päivää pitempää käyttöä en suosittele EIKÄ missään nimessä psyyke lääkkeenä jännitykseen muutoin kääntyy hoito hulluudeksi.
- peruna1
tämän halusin kuulla kiitos
- Entinen ahdistunut
Minulla tuli ainakin muistin kanssa ongelmia. Oli vaikea muistaa milloin esimerkiksi joku asia oli tapahtunut tai milloin oli vaikka jonnekin meno. Sitten saatto vielä selittää samoja asioita tutuille aina uudestaan ja uudestaan niinku joku dementikko. Sitte kun lääkäri sanoi ettei enää uusi reseptiä niin ihan älyttömän levoton olo tuli. Ei pystynyt nukkumaan ja oli tosi hermostunut olo eikä voinut olla yhtään paikoillaan.
Se täytyy vielä mainita että käytin säännöllisesti 10 mg vuorokaudessa jonku pari kuukautta. - setrt5rertert
Minä taas olen syönyt n. 10 vuotta diapamia, välillä aika paljonkin, ja minulla on todella hyvä muisti.
Viimeksi koulun pääsykokeissa sain muistitesteistä huipputuloksen, eli ainakaan minulla diapam ei ole muistiin mitään vaikuttanut.
Jos pelkää diapamia, niin kannattaa jättää syömättä.
Itse pelkään SSRI-mielialalääkkeitä, niissä on niin paljon sivuvaikutuksia, monilta ne on tuhonnut libidon kokonaan ja miehille ne aiheuttaneet impotenttia, sekä SSRI-lääkkeet tekevät käyttäjistään monesti aggressiivisisa.
Cipramil ja Zoloft SSRI-lääkkeiden yksi nimetty haittavaikutus on myös hiustenlähtö. - mikä..
Mikä lääke on temesta 1mg ?
- pelokas_
Bentso/rauhoittava kuten diapam, mutta vahvempi.
- ...
pelokas_ kirjoitti:
Bentso/rauhoittava kuten diapam, mutta vahvempi.
...ja lisäksi koukuttavampi, tai ainakin Temestalla on tosi koukuttavan lääkkeen maine. Mut jos lääkäri on määränny niin ei sitä silloin kannata pelätä.
- Joni_111
Itse söin noin puoli vuotta säännöllisesti pameja, keskimäärin 15mg/pvä. Nyt yritän rimpuilla niistä irti, mikä on YHTÄ HELVETTIÄ. Onneksi ei vuorokausiannos noussut tuon enempää nyt kun olen perehtynyt aiheeseen ihan tosissani. Tää mun vieroittautuminenhan on ihan mietoo verratuna jos pitäis irtaantua usean vuoden 40mg/pvä-annoksesta. Pari kertaa olen ottanut tiukkaa samaan aikaan, ja kokonaisia päiviä, siis peräkkäisiä hävinnyt kokonaan, kaiken muun hölmöilyn päälle. Siis en todellakaan suosittele jos pystyt vaan elämään ilman!!!!!!!!!!!!
- Pams!
Hurjat ovat vieroitusoireet. Olen käyttänyt Diapamia 10 mg/d kai 20 vuotta. Vanha mieshän minä olen, joten ehkä käytän sitä lopun ikääni, vieroitusoireiden takia. Tällä hetkellä on tärkeämpää päästä eräästä toisesta rohdosta eroon, ja ehkä sen jälkeen myös Diapamista.
Luulette varmaankin, että olen eläkeläinen. Työelämässä minä olen, ja vankasti. Erikoisosaamiseni takia minun halutaan jatkavan asiantuntijatehtävissä eläkkeelle jäämiseni jälkeenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628