miksi

jadessan

kehitysvammaiset vanhemmat eivät saa tehdä omia lapsia.

119

3235

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeus02

      No Ei Missään Nimessä Keharit Nyt Mitään Lapsia Saa Tehdä Ajatelkaapa Nyt itsekkin Et Mitä Siitä Tulee Jos Keharit Tekee Lapsia Kuka Siitä Lapsesta Huolehtii Ei Keharit Ainakaan Pysty Huolehtimaan Ja Kuvitelkaa Sitä Lastakin Kuinka Sitä Kiusataan Jos Vanhemmat Ovat Kehareita.

      • K-ehhari

        Jätetään lasten teko Yh äideille, alkoholisteille, narkkareille, homoille, lesboille, siis normaaleille ihmisille
        eikä kehareille, näin on.


      • jadessan
        K-ehhari kirjoitti:

        Jätetään lasten teko Yh äideille, alkoholisteille, narkkareille, homoille, lesboille, siis normaaleille ihmisille
        eikä kehareille, näin on.

        silloin kun mä synnyin ei silloin edes tiedetty onko lapsi terve.


      • Anonyymi
        K-ehhari kirjoitti:

        Jätetään lasten teko Yh äideille, alkoholisteille, narkkareille, homoille, lesboille, siis normaaleille ihmisille
        eikä kehareille, näin on.

        Nuo nyt ei vaikuta mitenkään ihmisen toimintakykyyn ja älylliseen suoritumiseen lukuun ottamatta huumeriippuvuutta tai alkoholismia. Tosin alkoholisti tai narkkari voi parantua riippuvuudestaan, keharit pysyy aina kehareina.


    • Anonyymi

      Ei vitussa pidä tehdä lapsia. Moni perustelee homojen adoptio-oikeuden vastustamista sillä, että lasta kiusataan ja lapset kärsii. Entäpäs lasta, jonka vanhemmat ovat kehareita? Lapset taatusti kärsii, jos vanhemmat ovat kehitysvammaisia ja joutuvat aikaisemmin aikuisen rooliin. Keharit ei osaa ajatella lapsen oikeuksia, vaan lähinnä omia oikeuksia. Lapsella on oikeus huolehtiviin, turvallisiin, rakastaviin ja vastuullisiin vanhempiin. Pelkkä rakkaus lasta kohtaan ei riitä.

      • Anonyymi

        Lapsetkaan ei kiusaa ketään jos he ovat saaneet hyvän kasvatuksen kotonaan missä korotetaan ihmisten kunnioitus ihmisenä
        Mutta jos lapsi kuuntelee letkautuksia kotonaan eri ihmisryhmistä niin silloinhan ne kiusaa
        Kaikki lähtee Siis kasvatuksesta


      • Anonyymi

        Päihdeongelmaisetkin voivat rakastaa lapsia, mutta rakkaus ei korvaa lasten kasvatuksen laiminlyöntiä. Kasvattaminen vaatii vastuuta. Vastuu on kehitysvammaisille vaikea asia käytännössä, jos edes itsestään ei kykene huolehtimaan.


    • Anonyymi

      Eihän suomessa pitäisi edes syntyä kehareita? Miksi siis syntyy näitä rasitteita veronmaksajille edelleen?

      • Anonyymi

        Suomessa vaikeimmin kehitysvammainenkin saa paremmin apua kuin syrjäytynyt nuori. Syrjäytyneissä nuorissa ja mielenterveysongelmaisissa olisi potentiaalia. Ei tätä saa tietenkään sanoa ääneen, tai muuten kehareiden läheiset älähtää.


      • Anonyymi

        Ettäs kehtaat kirjoittaa tuollaista saastaa!
        Sinä et ole yhtään kehitysvammaista arvokkaampi millään tasolla.
        Kehitysvammaisuus ei vähennä ihmisen arvoa, kaikilla on ihmisarvo.
        Kannatat siis vauvojen murhaamista, eli kiillotetusti aborttia?
        Häpeä ja mene itseesi.
        Kehitysvammaiset ovat kivoja ihmisiä, sinä et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäs kehtaat kirjoittaa tuollaista saastaa!
        Sinä et ole yhtään kehitysvammaista arvokkaampi millään tasolla.
        Kehitysvammaisuus ei vähennä ihmisen arvoa, kaikilla on ihmisarvo.
        Kannatat siis vauvojen murhaamista, eli kiillotetusti aborttia?
        Häpeä ja mene itseesi.
        Kehitysvammaiset ovat kivoja ihmisiä, sinä et.

        Et kunnioita naisen itsemääräämisoikeutta. Suomessa abortoidaan enemmän terveitä lapsia omaa typeryyttään, kun jätettiin ehkäisy käyttämättä. Kehitysvammaisen sikiön abortoimista kannatan, jos nainen haluaa tehdä sen päätöksen. Miksi pitää tietoisesti synnyttää taakkoja? En todellakaan jaksaisi katsoa aikuista kiukuttelevaa keharia. Suomessa on muitakin apua tarvitsevia ihmisiä. Olisihan se hienoa olla kehari kuin adhd, ei tarvitsisi hoitaa velvollisuuksia ja voisin huristella taksilla yhteiskunnan piikkiin. Mulla on oikeasti ikäviä kokemuksia kehareireista, ne aiheuttaa lähinnä ongelmia ympärillä oleville ihmisille. Mun rintoihin oli käydä kiinni down-mies. O
        Todella ihania ovat :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kunnioita naisen itsemääräämisoikeutta. Suomessa abortoidaan enemmän terveitä lapsia omaa typeryyttään, kun jätettiin ehkäisy käyttämättä. Kehitysvammaisen sikiön abortoimista kannatan, jos nainen haluaa tehdä sen päätöksen. Miksi pitää tietoisesti synnyttää taakkoja? En todellakaan jaksaisi katsoa aikuista kiukuttelevaa keharia. Suomessa on muitakin apua tarvitsevia ihmisiä. Olisihan se hienoa olla kehari kuin adhd, ei tarvitsisi hoitaa velvollisuuksia ja voisin huristella taksilla yhteiskunnan piikkiin. Mulla on oikeasti ikäviä kokemuksia kehareireista, ne aiheuttaa lähinnä ongelmia ympärillä oleville ihmisille. Mun rintoihin oli käydä kiinni down-mies. O
        Todella ihania ovat :D

        No en TODELLAKAAN kunnioita naisen oikeutta lapsen murhaan.
        Naisen keho on naisen keho ja vauvan keho on vauvan keho, naisella ei pitäisi olla mitään oikeutta antaa vahingoittaa toisen ihmisen kehoa, tai tapattaa.
        Minusta on suorastaan absurdia kenenkään edes puhua jostain oikeudesta tuossa mielessä.
        Et taida ymmärtää edes ihmisarvon merkitystä ja käsitettä.
        Jos olet nainen olet ajautunut todella kauas siitä mitä suojeleva ja hyvä naiseus on, se on surullista.

        Nöyrry ennen kuin tiput itse itsellesi asettamalta korokkeelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en TODELLAKAAN kunnioita naisen oikeutta lapsen murhaan.
        Naisen keho on naisen keho ja vauvan keho on vauvan keho, naisella ei pitäisi olla mitään oikeutta antaa vahingoittaa toisen ihmisen kehoa, tai tapattaa.
        Minusta on suorastaan absurdia kenenkään edes puhua jostain oikeudesta tuossa mielessä.
        Et taida ymmärtää edes ihmisarvon merkitystä ja käsitettä.
        Jos olet nainen olet ajautunut todella kauas siitä mitä suojeleva ja hyvä naiseus on, se on surullista.

        Nöyrry ennen kuin tiput itse itsellesi asettamalta korokkeelta.

        Oon nainen, jolla on adhd. Adhd-nainen ei helposti nöyrry, vaan on rohkea ja reipas. Tervettä lasta en missään nimessä abortoi. Keharia en synnytä tietoisesti taakaksi ja yhteiskunnan maksettavaksi. Yhteiskunta on tarkoitettu palvelemaan normaaliälyisiä ihmisiä. Moni lievemmin kehitysvammainen tiedostaa vammaisuutensa ja kärsivät tämän takia mielenterveysongelmista. Kehitysvamma on niin paljon muutakin kuin pieni äo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon nainen, jolla on adhd. Adhd-nainen ei helposti nöyrry, vaan on rohkea ja reipas. Tervettä lasta en missään nimessä abortoi. Keharia en synnytä tietoisesti taakaksi ja yhteiskunnan maksettavaksi. Yhteiskunta on tarkoitettu palvelemaan normaaliälyisiä ihmisiä. Moni lievemmin kehitysvammainen tiedostaa vammaisuutensa ja kärsivät tämän takia mielenterveysongelmista. Kehitysvamma on niin paljon muutakin kuin pieni äo.

        Sinähän olet itsekin vammainen jos sinulla on adhd, miltä tuntuisi jos sanoisin että sinut olisi pitänyt abortoida sen takia?
        Adhd:t ovat usein luokassa tosi rasittavia normaalien oppilaiden kannalta , häiritsevät muiden oppimisrauhaa.
        Teillä on myös ikävä taipumus olla arvaamattomia, ihme tuhoavia raivokohtauksia olen teikäläisillä nähnyt.
        Luokassa ja ryhmässä adhd lapset ovat tavallaan isokin taakka, silti teilläkin on mielestäni oikeus elämään ja olette yhtä arvokkaita kuin muutkin.
        Ajtteletko yhtä natsisti liikuntavammaisista?
        Olisiko minutkin pitänyt murhata koska minulla on liikuntavamma?
        Ainakin minun äitini pitää minua aarteenaan enkä ole ollut ikinä hänelle taakka vaan ilon ja ylpeyden aihe.
        Yhteiskunta on kaikenlaisia ihmisiä varten, koska kaikki me yhdessä muodostamme yhteiskunnan.
        Ihmisarvo, ymärrätkö sen konseptin ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet itsekin vammainen jos sinulla on adhd, miltä tuntuisi jos sanoisin että sinut olisi pitänyt abortoida sen takia?
        Adhd:t ovat usein luokassa tosi rasittavia normaalien oppilaiden kannalta , häiritsevät muiden oppimisrauhaa.
        Teillä on myös ikävä taipumus olla arvaamattomia, ihme tuhoavia raivokohtauksia olen teikäläisillä nähnyt.
        Luokassa ja ryhmässä adhd lapset ovat tavallaan isokin taakka, silti teilläkin on mielestäni oikeus elämään ja olette yhtä arvokkaita kuin muutkin.
        Ajtteletko yhtä natsisti liikuntavammaisista?
        Olisiko minutkin pitänyt murhata koska minulla on liikuntavamma?
        Ainakin minun äitini pitää minua aarteenaan enkä ole ollut ikinä hänelle taakka vaan ilon ja ylpeyden aihe.
        Yhteiskunta on kaikenlaisia ihmisiä varten, koska kaikki me yhdessä muodostamme yhteiskunnan.
        Ihmisarvo, ymärrätkö sen konseptin ollenkaan?

        Mulla on liikuntavammainen ja kuulovammainen kaveripiirissä, todella mukavia ovat. Mä kävin adhd:na lukihäiriöluokkaa ollessani lapsi. Ensin olin joutua kehitysvammaisten kouluun mutta onneksi vanhempani tajusivat, ettei mulla ole älyllisiä puutteita. Lukihäiriöluokasta jatkoin lukioon ja sieltä korkeakouluun. Moniko kehari pystyy moiseen? En keksi mitään mitä hyvää keharit saisi aikaan. Ainoastaan ne tekee hoitajien elämästä painajaista. Säälin heitä, ja kun se itsemääräämisoikeuslaki meni läpi niin hoitajien työ hankaloitui. Nyt keharit saa puhua pälpättää puhelimessa ja tehdä sadan euron puhelinlaskuja, kehitysvammaisen naisen luona majailevia ukkoja ei tarvitse häätää koska itsemääräämisoikeus. Suomessa vanhushuolto on kuralla ja keharit kiukuttelee epätasa-arvosta, että pitääkö nousta sängystä, mennä työtoimintaan ja pestä hampaat :D Olisi kyllä hienoa saada adhd-diagnoosilla siivooja omaan kotiin, koska en aina osaa pitää sitä kunnossa ja joku täyttäisi veroilmoitukset puolestani. Voisin myös taksilla hurista baarista kotiin yhteiskunnan piikkiin mutta Suomessahan keharille tulee kaikki nenän eteen kuin Manulle illallinen. Ne rahat voisi käyttää ennemmin syrjäytyneiden nuorten ja niiden, joilla on lukihäiriötä, mutta kuitenkin olisi potentiaalia työelämään, tukemiseen. Kehitysvammaisiin syynätyt veroeurot ovat ihan hukkaan menetettyjä rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet itsekin vammainen jos sinulla on adhd, miltä tuntuisi jos sanoisin että sinut olisi pitänyt abortoida sen takia?
        Adhd:t ovat usein luokassa tosi rasittavia normaalien oppilaiden kannalta , häiritsevät muiden oppimisrauhaa.
        Teillä on myös ikävä taipumus olla arvaamattomia, ihme tuhoavia raivokohtauksia olen teikäläisillä nähnyt.
        Luokassa ja ryhmässä adhd lapset ovat tavallaan isokin taakka, silti teilläkin on mielestäni oikeus elämään ja olette yhtä arvokkaita kuin muutkin.
        Ajtteletko yhtä natsisti liikuntavammaisista?
        Olisiko minutkin pitänyt murhata koska minulla on liikuntavamma?
        Ainakin minun äitini pitää minua aarteenaan enkä ole ollut ikinä hänelle taakka vaan ilon ja ylpeyden aihe.
        Yhteiskunta on kaikenlaisia ihmisiä varten, koska kaikki me yhdessä muodostamme yhteiskunnan.
        Ihmisarvo, ymärrätkö sen konseptin ollenkaan?

        Miksi kehareita pitää palvoa? On kyllä huomattu miten sokeasti "aurinkoisia ja ihania" downeja ihaillaan. No mun rintoihin oli käydä kiinni down-mies töissä. Todella ihania ovat :D "Kamalat" adhd-pennut sentään kehittyy normaalisti ja oikealla tuella voivat kyetä opiskelemaan pitkälle. On heitä menestyneissä ihmisissä. Parhaimmillaan adhd-lapsi on reipas, rohkea ja luova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on liikuntavammainen ja kuulovammainen kaveripiirissä, todella mukavia ovat. Mä kävin adhd:na lukihäiriöluokkaa ollessani lapsi. Ensin olin joutua kehitysvammaisten kouluun mutta onneksi vanhempani tajusivat, ettei mulla ole älyllisiä puutteita. Lukihäiriöluokasta jatkoin lukioon ja sieltä korkeakouluun. Moniko kehari pystyy moiseen? En keksi mitään mitä hyvää keharit saisi aikaan. Ainoastaan ne tekee hoitajien elämästä painajaista. Säälin heitä, ja kun se itsemääräämisoikeuslaki meni läpi niin hoitajien työ hankaloitui. Nyt keharit saa puhua pälpättää puhelimessa ja tehdä sadan euron puhelinlaskuja, kehitysvammaisen naisen luona majailevia ukkoja ei tarvitse häätää koska itsemääräämisoikeus. Suomessa vanhushuolto on kuralla ja keharit kiukuttelee epätasa-arvosta, että pitääkö nousta sängystä, mennä työtoimintaan ja pestä hampaat :D Olisi kyllä hienoa saada adhd-diagnoosilla siivooja omaan kotiin, koska en aina osaa pitää sitä kunnossa ja joku täyttäisi veroilmoitukset puolestani. Voisin myös taksilla hurista baarista kotiin yhteiskunnan piikkiin mutta Suomessahan keharille tulee kaikki nenän eteen kuin Manulle illallinen. Ne rahat voisi käyttää ennemmin syrjäytyneiden nuorten ja niiden, joilla on lukihäiriötä, mutta kuitenkin olisi potentiaalia työelämään, tukemiseen. Kehitysvammaisiin syynätyt veroeurot ovat ihan hukkaan menetettyjä rahoja.

        Ensinnäkään eivät kehitysvammaiset tee hoitajien elämästä helvettiä, moni ohjaaja nauttii työstään valtavasti.
        Perheilleen heistä on myös valtavasti iloa ja he ovat hyvin tärkeitä heille.
        Se että tunnut arvottavan ihmiset ns.tuotantokyvyn mukaan, on surullista.
        Uskon että jokainen ihminen on arvokas, myös vanhana kun ei enää muista mitään, Jumalalle jokainen on arvokas ja niin pitäisi meillekin olla.
        Ihmisen ei tarvitse olla mitään muuta kuin ihminen, silti hänellä on ihmisarvo.
        Sinun tietosi tuista ym eivät ole kohdallaan, kukaan vammainen ei Suomessa nauti mistään luksuselämästä yhteiskunnan varoilla.
        Vaikea käsittää tuota taksikateutta varsinkaan.
        Korkein matkamäärä on 9 edestakaista matkaa kuussa, laske omia liikkumisiasi ja mieti riittääkö se hyvin?
        Takseja joutuu joskus odottamaan kolmekin tuntia ja emme saa normaalitilanteessa napata tolpalta.
        Eikä se ilmaista ole meillekään.
        No tämä keskustelu lähti vähän sivuraiteelle alkup.kysymyksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään eivät kehitysvammaiset tee hoitajien elämästä helvettiä, moni ohjaaja nauttii työstään valtavasti.
        Perheilleen heistä on myös valtavasti iloa ja he ovat hyvin tärkeitä heille.
        Se että tunnut arvottavan ihmiset ns.tuotantokyvyn mukaan, on surullista.
        Uskon että jokainen ihminen on arvokas, myös vanhana kun ei enää muista mitään, Jumalalle jokainen on arvokas ja niin pitäisi meillekin olla.
        Ihmisen ei tarvitse olla mitään muuta kuin ihminen, silti hänellä on ihmisarvo.
        Sinun tietosi tuista ym eivät ole kohdallaan, kukaan vammainen ei Suomessa nauti mistään luksuselämästä yhteiskunnan varoilla.
        Vaikea käsittää tuota taksikateutta varsinkaan.
        Korkein matkamäärä on 9 edestakaista matkaa kuussa, laske omia liikkumisiasi ja mieti riittääkö se hyvin?
        Takseja joutuu joskus odottamaan kolmekin tuntia ja emme saa normaalitilanteessa napata tolpalta.
        Eikä se ilmaista ole meillekään.
        No tämä keskustelu lähti vähän sivuraiteelle alkup.kysymyksestä.

        Jos saa kehari diagnoosin niin rahahanat aukeaa. Vanhuksena joutuu makaamaan vaipat paskoissa. Moni vanhus on sentään ollut maamme rakentamisessa mukana. Kehareista ole mitään hyötyä ollut. Lähipiirissä on down-nainen ja asuntolassa on aina jotain toimintaa. Taksilla mennään Kiasmaan, jossa kohokohtana oli pullakahvit. Tuollaisia hienouksia eivät ole saanet kuulovammainen ja liikuntavammainen kaveri, jotka ymmärtäisivät niiden päälle. Keharit on Suomessa samanlaisia kunniakansalaisia kuin somalit, ei saa kritisoida ja olla realisti. Kaikki on nykyään rasismia, seksismiä, narsismia ja mitä ikinä keksittekään. Myönnän inhoavani kehareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa kehari diagnoosin niin rahahanat aukeaa. Vanhuksena joutuu makaamaan vaipat paskoissa. Moni vanhus on sentään ollut maamme rakentamisessa mukana. Kehareista ole mitään hyötyä ollut. Lähipiirissä on down-nainen ja asuntolassa on aina jotain toimintaa. Taksilla mennään Kiasmaan, jossa kohokohtana oli pullakahvit. Tuollaisia hienouksia eivät ole saanet kuulovammainen ja liikuntavammainen kaveri, jotka ymmärtäisivät niiden päälle. Keharit on Suomessa samanlaisia kunniakansalaisia kuin somalit, ei saa kritisoida ja olla realisti. Kaikki on nykyään rasismia, seksismiä, narsismia ja mitä ikinä keksittekään. Myönnän inhoavani kehareita.

        Oletko kateellinen pullakahveista Kiasmassa?
        Aika surullista.
        Kaikkea saa arvostella mutta on jo julmaa tuollainen rodunjalostus-ajattelu.
        Tuskin vaihtaisit osia esim .down henkilön kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kateellinen pullakahveista Kiasmassa?
        Aika surullista.
        Kaikkea saa arvostella mutta on jo julmaa tuollainen rodunjalostus-ajattelu.
        Tuskin vaihtaisit osia esim .down henkilön kanssa?

        Turha kehareita ihailevien ihmetellä, jos me muut apua tarvitsevat vittuunnutaan heidän toimintaan. Muut kuin kehitysvammaiset eivät pääse fysioterapiaan, koska keharit vie kaikki ajat. Ei oma tytär ole ainakaan saanut aikaa fyssarille nilkan virheasentojen takia kunnes mieheni kustansi yksityisen fyssarin. Kehitysvammapuolella on hyvä hoitajien olla töissä, ei kiirettä ja on hoitajat ja sosionomi muutamaa keharia kohden. Vanhuspuolella on kolme hoitajaa ja useita vanhuksia hoidettavana, heidät jätetään siivottomiim asuntoihin, sidotaan geriatrisiin tuoleihin ja vaipat vaihdetaan harvoin. Keharin vaipat vaihdetaan useammin. Puhun ihan faktoista, mutta koska nykyään elämme poliittisen korrektiuden aikakautta eihän tätä saa sanoa ääneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kehareita ihailevien ihmetellä, jos me muut apua tarvitsevat vittuunnutaan heidän toimintaan. Muut kuin kehitysvammaiset eivät pääse fysioterapiaan, koska keharit vie kaikki ajat. Ei oma tytär ole ainakaan saanut aikaa fyssarille nilkan virheasentojen takia kunnes mieheni kustansi yksityisen fyssarin. Kehitysvammapuolella on hyvä hoitajien olla töissä, ei kiirettä ja on hoitajat ja sosionomi muutamaa keharia kohden. Vanhuspuolella on kolme hoitajaa ja useita vanhuksia hoidettavana, heidät jätetään siivottomiim asuntoihin, sidotaan geriatrisiin tuoleihin ja vaipat vaihdetaan harvoin. Keharin vaipat vaihdetaan useammin. Puhun ihan faktoista, mutta koska nykyään elämme poliittisen korrektiuden aikakautta eihän tätä saa sanoa ääneen.

        Saa minusta sanoa melkein mitä vain ja keharit eivät kyllä ole erityisen suojattu ryhmä, jos vertaat matuihin tai homostelijoihin.
        Heistä paukkuu sakkoa jos arvostelet.
        Oletko nähnyt yhtään ns.vihapuhetapausta käräjillä koskien kehitysvammaisia?
        Minä en.
        Ei tässä ole kyse mistään keharien ihailemisesta vaan ihmisarvosta joka on kaikilla .
        Kysymyksen aihe oli Kehitysvammaisten lastenhankinta joten eiköhän tähän tullut jo molempien mielipide selväksi.
        Kirjoituksestasi huokuu yksi asia ylitse muiden, rakkaudettomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa minusta sanoa melkein mitä vain ja keharit eivät kyllä ole erityisen suojattu ryhmä, jos vertaat matuihin tai homostelijoihin.
        Heistä paukkuu sakkoa jos arvostelet.
        Oletko nähnyt yhtään ns.vihapuhetapausta käräjillä koskien kehitysvammaisia?
        Minä en.
        Ei tässä ole kyse mistään keharien ihailemisesta vaan ihmisarvosta joka on kaikilla .
        Kysymyksen aihe oli Kehitysvammaisten lastenhankinta joten eiköhän tähän tullut jo molempien mielipide selväksi.
        Kirjoituksestasi huokuu yksi asia ylitse muiden, rakkaudettomuus.

        Kyllä täällä netissä kehareiden ihailijat vetää herneet nenään jos niistä kehtaa sanoa jotain negatiivista. Niillä on ihan samanlainen mielensä pahoittuminen kuin suvakeilla. Ootko tutustunut Ruotsin tasa-arvoon kehitysvammaisista? Siellä pitäisi olla samat oikeudet perheen perustamiseen kuin muillakin. Joskus katsoinkin aiheesta dokkarin, jossa kehitysvammaisten aikuiset lapset olivat todella vihaisia Ruotsin valtiolle koska kärsivät siitä, kun vanhemmat eivät kyenneet tarjoamaan virikkeitä lapselle. Viranomaisten ja kodinhoitajien tuki ei ollut täysin riittävä. Lapset kärsi rajattomuudesta, liasta, nälästä ja rakkaudettomuudesta. Tämän kaiken seurauksena lapset kävi terapiassa käsittelemässä traumojaan. Lapset taatusti kärsii tuosta enemmän kuin vanhempien homoseksuaalisuudesta. Kehitysvammaisten tukiliitto kehtaa vielä väittää ettei pelkällä älyllä lasta kasvateta. Miettikää jos se kehareiden teiniksi kasvanut lapsi karkaa kotoa ja juo alkoholia. On se jo älykkäilläkin vaikeaa pitää aisoissa karkailevaa ongelmanuorta. Terveiden valkoisten lisääntymistä vähennetään leikkauksilla ja kehareita kannustetaan lisääntymään kuten kehitysmaalaisia. Keharitko tekee veronmaksajia Suomeen? Kehareille on annettu liikaa oikeuksia ilman vastuuta. Tiedän pari hoitoalalla olevaa ihmistä ja hekin ovat sanoneet, kuinka kehitysvammaisiin syynätty rahamäärä välillä hirvittää ja kuinka itsemääräämisoikeutta on annettu liiaksikin. Enää ei tarvitse takavarikoida kehitysvammaisen puhelinta, koska itsemääräämisoikeus, vaikka se tekisi yli sadan euron puhelinlaskuja. Hoitajat saa vihan niskaansa vanhemmilta, vaikka itse sitä lakia kannattivat lammaslaumassa. Annatteko omalle 8-vuotiaalle lapselle, vaikka kehittyy hän normaalisti, puhelimen käteen ja tilata lisäjuttuja sovellukseen vanhempien luottokortilla tajuamatta, että se maksaa ja siitä tulee yli 2000 euron lasku vanhemmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä netissä kehareiden ihailijat vetää herneet nenään jos niistä kehtaa sanoa jotain negatiivista. Niillä on ihan samanlainen mielensä pahoittuminen kuin suvakeilla. Ootko tutustunut Ruotsin tasa-arvoon kehitysvammaisista? Siellä pitäisi olla samat oikeudet perheen perustamiseen kuin muillakin. Joskus katsoinkin aiheesta dokkarin, jossa kehitysvammaisten aikuiset lapset olivat todella vihaisia Ruotsin valtiolle koska kärsivät siitä, kun vanhemmat eivät kyenneet tarjoamaan virikkeitä lapselle. Viranomaisten ja kodinhoitajien tuki ei ollut täysin riittävä. Lapset kärsi rajattomuudesta, liasta, nälästä ja rakkaudettomuudesta. Tämän kaiken seurauksena lapset kävi terapiassa käsittelemässä traumojaan. Lapset taatusti kärsii tuosta enemmän kuin vanhempien homoseksuaalisuudesta. Kehitysvammaisten tukiliitto kehtaa vielä väittää ettei pelkällä älyllä lasta kasvateta. Miettikää jos se kehareiden teiniksi kasvanut lapsi karkaa kotoa ja juo alkoholia. On se jo älykkäilläkin vaikeaa pitää aisoissa karkailevaa ongelmanuorta. Terveiden valkoisten lisääntymistä vähennetään leikkauksilla ja kehareita kannustetaan lisääntymään kuten kehitysmaalaisia. Keharitko tekee veronmaksajia Suomeen? Kehareille on annettu liikaa oikeuksia ilman vastuuta. Tiedän pari hoitoalalla olevaa ihmistä ja hekin ovat sanoneet, kuinka kehitysvammaisiin syynätty rahamäärä välillä hirvittää ja kuinka itsemääräämisoikeutta on annettu liiaksikin. Enää ei tarvitse takavarikoida kehitysvammaisen puhelinta, koska itsemääräämisoikeus, vaikka se tekisi yli sadan euron puhelinlaskuja. Hoitajat saa vihan niskaansa vanhemmilta, vaikka itse sitä lakia kannattivat lammaslaumassa. Annatteko omalle 8-vuotiaalle lapselle, vaikka kehittyy hän normaalisti, puhelimen käteen ja tilata lisäjuttuja sovellukseen vanhempien luottokortilla tajuamatta, että se maksaa ja siitä tulee yli 2000 euron lasku vanhemmille.

        On todella harvinaista että kehitysvammaisparit hankkivat lapsia, kyllä se on kiven takana heillä edelleen se mahdollisuus.
        Minusta pitäisi vähän ajatella jokaisen parin kohdalla erikseen, kuka pystyy siihen tuen kanssa kuka ei.
        Rakkaus todellakin on kaikkein tärkein asia lasten kasvatuksessa ja kehitysvammaiset pystyvät oppimaan asioita kuten muutkin, hieman hitaammin vain.
        Äly ei ole kovin tärkeää arjessa, rakkaus ja huolenpito ja aika lapselle on.
        Näitä asioita kehitysvammaisella voi olla enemmänkin kuin muilla.
        Eiköhän lastenhankintaa suunnittele lähinnä aika hyvinselviävät kehvat.
        Esim jotkut down ihmiset ajavat autoakin ja moni käy oikeissa töissä siivous tai ruoka-alalla.
        Itsemääräämisoikeus mahd.moniin asioihin on hyvä asia mielestäni.
        Vihaat kehitysvammaisia ja tuntuu kuin haluaisit kiusata heitä, vaikkeivät he voi mitään vammalleen.
        Tiedän tuon ihmistyypin: kova, kylmä,julma ja kateellinen ihminen joka kokee itse olevansa ainoa arvokas.
        En halua enää keskustella kanssasi. Case closed


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella harvinaista että kehitysvammaisparit hankkivat lapsia, kyllä se on kiven takana heillä edelleen se mahdollisuus.
        Minusta pitäisi vähän ajatella jokaisen parin kohdalla erikseen, kuka pystyy siihen tuen kanssa kuka ei.
        Rakkaus todellakin on kaikkein tärkein asia lasten kasvatuksessa ja kehitysvammaiset pystyvät oppimaan asioita kuten muutkin, hieman hitaammin vain.
        Äly ei ole kovin tärkeää arjessa, rakkaus ja huolenpito ja aika lapselle on.
        Näitä asioita kehitysvammaisella voi olla enemmänkin kuin muilla.
        Eiköhän lastenhankintaa suunnittele lähinnä aika hyvinselviävät kehvat.
        Esim jotkut down ihmiset ajavat autoakin ja moni käy oikeissa töissä siivous tai ruoka-alalla.
        Itsemääräämisoikeus mahd.moniin asioihin on hyvä asia mielestäni.
        Vihaat kehitysvammaisia ja tuntuu kuin haluaisit kiusata heitä, vaikkeivät he voi mitään vammalleen.
        Tiedän tuon ihmistyypin: kova, kylmä,julma ja kateellinen ihminen joka kokee itse olevansa ainoa arvokas.
        En halua enää keskustella kanssasi. Case closed

        "Rakkaus todellakin on kaikkein tärkein asia lasten kasvatuksessa ja kehitysvammaiset pystyvät oppimaan asioita kuten muutkin, hieman hitaammin vain.
        Äly ei ole kovin tärkeää arjessa, rakkaus ja huolenpito ja aika lapselle on."

        Kehitysvamma ei ole oppimisvaikeus, se on suoraan sanottuna tyhmyyttä. Kehitysvamma on älyllinen. Pelkkä lukihäiriö ei tee ihmisestä keharia. Itselläni on adhd:n lisäksi lukihäiriö, jonka takia minulla on pitänyt olla suulliset kokeet oppimisessa. Keharit läheisineen pysykööt siellä omalla alueella sen sijaan, että tunkisivat meidän muiden tukea tarvitsevien alueelle. Heistä ei tule ikinä samanlaisia kuin muista vaikka kehareiden läheiset sitä kuinka toivoo. Keharit ei todellakaan kuulu tavallisiin kouluihin, minkälaista mä kävin, koska sitten se tarkoittaa sitä että näiden ehtoihin mukaudutaan. Kehareiden koulussa olisin turhautunut jos vanhemmat olisi mut sinne tuupanneet, enkä olisi saanut korkeakoulututkintoa, tytärtäni ja aviomiestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella harvinaista että kehitysvammaisparit hankkivat lapsia, kyllä se on kiven takana heillä edelleen se mahdollisuus.
        Minusta pitäisi vähän ajatella jokaisen parin kohdalla erikseen, kuka pystyy siihen tuen kanssa kuka ei.
        Rakkaus todellakin on kaikkein tärkein asia lasten kasvatuksessa ja kehitysvammaiset pystyvät oppimaan asioita kuten muutkin, hieman hitaammin vain.
        Äly ei ole kovin tärkeää arjessa, rakkaus ja huolenpito ja aika lapselle on.
        Näitä asioita kehitysvammaisella voi olla enemmänkin kuin muilla.
        Eiköhän lastenhankintaa suunnittele lähinnä aika hyvinselviävät kehvat.
        Esim jotkut down ihmiset ajavat autoakin ja moni käy oikeissa töissä siivous tai ruoka-alalla.
        Itsemääräämisoikeus mahd.moniin asioihin on hyvä asia mielestäni.
        Vihaat kehitysvammaisia ja tuntuu kuin haluaisit kiusata heitä, vaikkeivät he voi mitään vammalleen.
        Tiedän tuon ihmistyypin: kova, kylmä,julma ja kateellinen ihminen joka kokee itse olevansa ainoa arvokas.
        En halua enää keskustella kanssasi. Case closed

        "Itsemääräämisoikeus mahd.moniin asioihin on hyvä asia mielestäni."

        Mieti hetken kehitysvammaista naista, joka asuu tuetussa asumisyksikössä. Tämän nykyisen pykälän ansiosta hän syö joka päivä roskaruokaa, sipsejä ja karkkeja, vaikka sairastaa diabetesta. Ei ota edes lääkkeitään. Ei ymmärrä, että lääkitys ja terveellinen ruolavalio olisi hänelle parhaaksi. Hän myös myy seksiä ostaakseen materiaa.Läheiset ei voi mitään tehdä asialle hoitajien vedoteasa itsemääräämisoikeuteen. Todella ristiriitaisesti puhutaan kehitysvammaisista.

        Ensin sanotaan, että kehitysvammaisella on samat oikeudet kuin muillakin aikuisilla, oikeus seksiin tuntemattomien kanssa, alkoholiin, isojen ostosten tekemiseen jne. Mutta sitten tapauksissa, joissa kehitysvammainen on joutunut seksuaalisen tai rahallisen hyväksikäytön kohteeksi, korostetaan uhrin vammaisuutta ja sitä, että kehitysvammainen on henkisiltä kyvyiltään lapsi eikä lapsen tasolla olevaa saa kohdella noin. Kehitysvammaisia tasapäistetään normaaliälyisten kanssa, vaikkei se palvele vammaista itseään. Miksi ei haluta myöntää, että on ihmisiä, jotka eivät kykene itsenäiseen päätöksentekoon, vaikka ovatkin aikuisia? Liikuntavammaiset, lyhytkasvuiset, kuurot jne. voivat ja kykenevät päättämään omista asioistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itsemääräämisoikeus mahd.moniin asioihin on hyvä asia mielestäni."

        Mieti hetken kehitysvammaista naista, joka asuu tuetussa asumisyksikössä. Tämän nykyisen pykälän ansiosta hän syö joka päivä roskaruokaa, sipsejä ja karkkeja, vaikka sairastaa diabetesta. Ei ota edes lääkkeitään. Ei ymmärrä, että lääkitys ja terveellinen ruolavalio olisi hänelle parhaaksi. Hän myös myy seksiä ostaakseen materiaa.Läheiset ei voi mitään tehdä asialle hoitajien vedoteasa itsemääräämisoikeuteen. Todella ristiriitaisesti puhutaan kehitysvammaisista.

        Ensin sanotaan, että kehitysvammaisella on samat oikeudet kuin muillakin aikuisilla, oikeus seksiin tuntemattomien kanssa, alkoholiin, isojen ostosten tekemiseen jne. Mutta sitten tapauksissa, joissa kehitysvammainen on joutunut seksuaalisen tai rahallisen hyväksikäytön kohteeksi, korostetaan uhrin vammaisuutta ja sitä, että kehitysvammainen on henkisiltä kyvyiltään lapsi eikä lapsen tasolla olevaa saa kohdella noin. Kehitysvammaisia tasapäistetään normaaliälyisten kanssa, vaikkei se palvele vammaista itseään. Miksi ei haluta myöntää, että on ihmisiä, jotka eivät kykene itsenäiseen päätöksentekoon, vaikka ovatkin aikuisia? Liikuntavammaiset, lyhytkasvuiset, kuurot jne. voivat ja kykenevät päättämään omista asioistaan.

        Miksei kehitysvammainen saisi halutessaan sössiä elämäänsä?
        Saavathan muutkin halutessaan dokata itsensä rapakuntoon ja ottaa pikavippejä.
        Se ei sinulle kuulu mitä joku toinen tekee elämällään.
        Tokihan heitä ohjataan, haluisit varmaan että heidät lukittaisiin johonkin koppiin pois teikäläisten parempien ihmisten maisemaa pilaamasta.
        Camoon, elä ja anna toisten elää.
        Lue Jeesuksen vuorisaarna.
        Minut ja minun sairaat entiset "arvoni"se ja uskoontulo tiputti nöyräksi ja arvot meni oikeinpäin. nyt ymmärrän miten paha olin ja syntinen olen edelleen.
        Onneksi armahdettu sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kehitysvammainen saisi halutessaan sössiä elämäänsä?
        Saavathan muutkin halutessaan dokata itsensä rapakuntoon ja ottaa pikavippejä.
        Se ei sinulle kuulu mitä joku toinen tekee elämällään.
        Tokihan heitä ohjataan, haluisit varmaan että heidät lukittaisiin johonkin koppiin pois teikäläisten parempien ihmisten maisemaa pilaamasta.
        Camoon, elä ja anna toisten elää.
        Lue Jeesuksen vuorisaarna.
        Minut ja minun sairaat entiset "arvoni"se ja uskoontulo tiputti nöyräksi ja arvot meni oikeinpäin. nyt ymmärrän miten paha olin ja syntinen olen edelleen.
        Onneksi armahdettu sellainen.

        Ei kehitysvammaisia tarvitse eristää ulkomaailmasta. Tasapäistäminen normaaliälyisten kanssa ei palvele kehitysvammaista itseään, jolla ei älykkyys ylety. Kehitysvammainen ei ymmärrä, onko oikein ottaa pikavippejä, jättää diabeteslääkkeet ottamatta ja harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa rahasta. Kehitysvammainen on näissä asioissa lapsi ja tulee kohdella henkisen kehityksensä mukaan, palvelisi kehitysvammaista itseään. Hienoa tietysti, että kehitysvammainen voi päästä avustaviin töihin ja seurustella, näihin heillä on tietysti oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäs kehtaat kirjoittaa tuollaista saastaa!
        Sinä et ole yhtään kehitysvammaista arvokkaampi millään tasolla.
        Kehitysvammaisuus ei vähennä ihmisen arvoa, kaikilla on ihmisarvo.
        Kannatat siis vauvojen murhaamista, eli kiillotetusti aborttia?
        Häpeä ja mene itseesi.
        Kehitysvammaiset ovat kivoja ihmisiä, sinä et.

        Yleistät. Kaikki? Hoh hoijaa


      • Anonyymi

        Pahasti kehitysvammaisen hengissä pitäminen on karmeaa rääkkäystä ihmistä kohtaan. Mieluummin tekisin surutyötä kuin eläisin käytännössä elävän kuolleen kanssa. Luonnossa tuollainen ei selviäisi ollenkaan, vaan se hylättäisiin ja jätettäisiin kuolemaan.

        Miettikää nyt vaikeasti vammaista, joka ei osaa erottaa syömistä ja oksennusta ja on täysin vahdittava, ettei tukehdu omaan kuolaansa. Onko tuo hauskaa sitä lasta kohtaan? Varmaan se vaikeavammainen huutaa sisäisesti armonantoa.

        Yhteiskunnan ylihumanisoituminen ja eugeniikasta luopuminen olivat pahimpia virheitä historiassa. Sen takia tyhmät sikiää eniten ja älykkäät tekee vähemmän lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kehitysvammainen saisi halutessaan sössiä elämäänsä?
        Saavathan muutkin halutessaan dokata itsensä rapakuntoon ja ottaa pikavippejä.
        Se ei sinulle kuulu mitä joku toinen tekee elämällään.
        Tokihan heitä ohjataan, haluisit varmaan että heidät lukittaisiin johonkin koppiin pois teikäläisten parempien ihmisten maisemaa pilaamasta.
        Camoon, elä ja anna toisten elää.
        Lue Jeesuksen vuorisaarna.
        Minut ja minun sairaat entiset "arvoni"se ja uskoontulo tiputti nöyräksi ja arvot meni oikeinpäin. nyt ymmärrän miten paha olin ja syntinen olen edelleen.
        Onneksi armahdettu sellainen.

        Saako sun mielestä normaaliälyinen pikku lapsikin ottaa kotiinsa miesvieraita, dokata ja ottaa pikavippejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäs kehtaat kirjoittaa tuollaista saastaa!
        Sinä et ole yhtään kehitysvammaista arvokkaampi millään tasolla.
        Kehitysvammaisuus ei vähennä ihmisen arvoa, kaikilla on ihmisarvo.
        Kannatat siis vauvojen murhaamista, eli kiillotetusti aborttia?
        Häpeä ja mene itseesi.
        Kehitysvammaiset ovat kivoja ihmisiä, sinä et.

        Ei varmasti ole kirjoittaja kenenkään ihmisarvoa vähentämässä, ihan vain totuuksia rajallisista resursseista laukomassa. Kehareissa monasti on ihmisiä jotka ovat olosuhteistaan huolimatta "kivoja", mutta he nielevät liikaa yhteiskunnan resursseja, eivätkä tuota tilalle juuri mitään. Surullista sanoa, mutta näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella harvinaista että kehitysvammaisparit hankkivat lapsia, kyllä se on kiven takana heillä edelleen se mahdollisuus.
        Minusta pitäisi vähän ajatella jokaisen parin kohdalla erikseen, kuka pystyy siihen tuen kanssa kuka ei.
        Rakkaus todellakin on kaikkein tärkein asia lasten kasvatuksessa ja kehitysvammaiset pystyvät oppimaan asioita kuten muutkin, hieman hitaammin vain.
        Äly ei ole kovin tärkeää arjessa, rakkaus ja huolenpito ja aika lapselle on.
        Näitä asioita kehitysvammaisella voi olla enemmänkin kuin muilla.
        Eiköhän lastenhankintaa suunnittele lähinnä aika hyvinselviävät kehvat.
        Esim jotkut down ihmiset ajavat autoakin ja moni käy oikeissa töissä siivous tai ruoka-alalla.
        Itsemääräämisoikeus mahd.moniin asioihin on hyvä asia mielestäni.
        Vihaat kehitysvammaisia ja tuntuu kuin haluaisit kiusata heitä, vaikkeivät he voi mitään vammalleen.
        Tiedän tuon ihmistyypin: kova, kylmä,julma ja kateellinen ihminen joka kokee itse olevansa ainoa arvokas.
        En halua enää keskustella kanssasi. Case closed

        "Äly ei ole kovin tärkeää"

        Ei vanhemman tarvitse nerokaan olla, mutta kyllä lapsen kasvatuksessa vähintään keskivertoälyä tarvitaan.

        Lapsethan miettii ja kysyykin monenlaisia asioita vanhemmilta kuten mitä tapahtuu kuolemaan jälkeen, voiko hänen koulussa tapahtua koulusurma, mistä liha tulee yms. Jos älyllisesti vammainen äiti tai isä vastaa tuollaisiin kysymyksiin, ettei tiedä, niin lapsi taatusti tuntee olonsa turvattomaksi.

        Lapsella tulee olla myös oikeus olla lapsi sen sijaan, että ryhtyisi aikuisen rooliin. Kyllä näissä tapauksissa lapset (jos ovat normaaliälyisiä) ohittavat vanhempiensa älykkyyden.

        Jos kuitenkin käy niin, että kehitysvammainen pari saa lapsen eikä aborttia voi tehdä, niin joku tuki- tai kummiperhe pitäisi olla lapsille, jotta voidaan turvata lapsen normaali kehitys. Pelkät avustajat ja kodinhuoltajat ei riitä, eikä heitä ole ensisijaisesti tarkoitettu varavanhempien rooliin. Ja on myös väärin isovanhempia kohtaan pakottaa heidät varavanhemmiksi, koska moni aikuisen kehitysvammaisen vanhempi on mahdollisesti jo eläkeiässä.

        Itseäni ihan säälittääkin mahdolliset isovanhemmat, jotka ovat ensin hoitaneet kehitysvammaista lasta, jonka hoitaminen on oikeasti rankkaa tukiviidakkoineen ja lapsen raivokohtuksineen ja univaikeuksineen, vaikka ovat taatusti lasta rakastaneet vaikeuksista huolimatta.

        Ja kun kehitysvammainen tulee sukukypsäksi, niin johan on vanhemmat peloissaan ja huolissaan, mitä jos lapsia tekevät eivätkä tajua minkälaista vastuuta siitä pitää ottaa sekä mahdolliset hyväksikäyttöriskit. Jotkut kehitysvammaiset ei välttämättä edes ymmärrä, minkä seurausta raskaus on ja senhän takia jotkut steriloidaan ja estetään kuukautiset hygienisistä syistä. Joillekin synnyttäminen tai gynekologiset tutkimukset voi olla pelkoa aiheuttava kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet itsekin vammainen jos sinulla on adhd, miltä tuntuisi jos sanoisin että sinut olisi pitänyt abortoida sen takia?
        Adhd:t ovat usein luokassa tosi rasittavia normaalien oppilaiden kannalta , häiritsevät muiden oppimisrauhaa.
        Teillä on myös ikävä taipumus olla arvaamattomia, ihme tuhoavia raivokohtauksia olen teikäläisillä nähnyt.
        Luokassa ja ryhmässä adhd lapset ovat tavallaan isokin taakka, silti teilläkin on mielestäni oikeus elämään ja olette yhtä arvokkaita kuin muutkin.
        Ajtteletko yhtä natsisti liikuntavammaisista?
        Olisiko minutkin pitänyt murhata koska minulla on liikuntavamma?
        Ainakin minun äitini pitää minua aarteenaan enkä ole ollut ikinä hänelle taakka vaan ilon ja ylpeyden aihe.
        Yhteiskunta on kaikenlaisia ihmisiä varten, koska kaikki me yhdessä muodostamme yhteiskunnan.
        Ihmisarvo, ymärrätkö sen konseptin ollenkaan?

        Oho.Kylläpä on törkeää tekstiä sun kirjoittamana.Luulee se tuollainen luuseri olevansa kovempi ihminen sanoillaan ja puheillaan vaikka ei ole sen parempi tätkääkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti ole kirjoittaja kenenkään ihmisarvoa vähentämässä, ihan vain totuuksia rajallisista resursseista laukomassa. Kehareissa monasti on ihmisiä jotka ovat olosuhteistaan huolimatta "kivoja", mutta he nielevät liikaa yhteiskunnan resursseja, eivätkä tuota tilalle juuri mitään. Surullista sanoa, mutta näin on.

        Kevoista tulee lähinnä työllistävä vaikutus yhteiskunnalle. On heissäkin toki niitä , jotka pyyhkii kahdesti viikossa neljä tuntia pöytiä Mäkkärissä. Meillä on myös normaaliälysiä syrjäytyneitä nuoria, jotka jäävät neljän seinän sisään hautomaan itsemurhaa. Yhteiskunnalla ei ole varaa hylätä heitä, ja varmasti siinä huonoryhtisessä, tukkansa piilottavassa pipopäässä on sata kertaa enemmän potentiaalia kuin usealla kevalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kehareita ihailevien ihmetellä, jos me muut apua tarvitsevat vittuunnutaan heidän toimintaan. Muut kuin kehitysvammaiset eivät pääse fysioterapiaan, koska keharit vie kaikki ajat. Ei oma tytär ole ainakaan saanut aikaa fyssarille nilkan virheasentojen takia kunnes mieheni kustansi yksityisen fyssarin. Kehitysvammapuolella on hyvä hoitajien olla töissä, ei kiirettä ja on hoitajat ja sosionomi muutamaa keharia kohden. Vanhuspuolella on kolme hoitajaa ja useita vanhuksia hoidettavana, heidät jätetään siivottomiim asuntoihin, sidotaan geriatrisiin tuoleihin ja vaipat vaihdetaan harvoin. Keharin vaipat vaihdetaan useammin. Puhun ihan faktoista, mutta koska nykyään elämme poliittisen korrektiuden aikakautta eihän tätä saa sanoa ääneen.

        Tipsat vaipan vaihdosta sitten, nykyään on valpar erinlaisia kun ennen niillä on suurempi imukyky ja silti pitää potilaan kuivana joten siinäkin on kehitytty aika tavalla, koska monet vanhemmat eivät pidä yhtämittaisista vaihdoista


      • Anonyymi

        Kehareita?
        Kai vois niinkun käyttää oikeaa nimeä eikä mitään kehareita jotka ovat teinien ilmaisuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa kehari diagnoosin niin rahahanat aukeaa. Vanhuksena joutuu makaamaan vaipat paskoissa. Moni vanhus on sentään ollut maamme rakentamisessa mukana. Kehareista ole mitään hyötyä ollut. Lähipiirissä on down-nainen ja asuntolassa on aina jotain toimintaa. Taksilla mennään Kiasmaan, jossa kohokohtana oli pullakahvit. Tuollaisia hienouksia eivät ole saanet kuulovammainen ja liikuntavammainen kaveri, jotka ymmärtäisivät niiden päälle. Keharit on Suomessa samanlaisia kunniakansalaisia kuin somalit, ei saa kritisoida ja olla realisti. Kaikki on nykyään rasismia, seksismiä, narsismia ja mitä ikinä keksittekään. Myönnän inhoavani kehareita.

        No on jo kateus huipussaan kun pullakhvitkin aiheuttaa ongelmia.
        Miksi sinulla olisi tarve kritisoida ihmistä joka ei voi sille mitään minkälaiseksi on syntynyt.
        Kehitysvammaisillamon sama ihmisarvo kun sinullakin, ja että noin ilkeästi viitsit edes kirjoittaa niin , paras kun ilmoitat itses niihin pullkahvi tuokioihin että saat kupin kahvia ja pullan sen keralla.
        Ihme että vielä nykyaikana on ihmisiä tuollaisilla mielipiteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kehareita ihailevien ihmetellä, jos me muut apua tarvitsevat vittuunnutaan heidän toimintaan. Muut kuin kehitysvammaiset eivät pääse fysioterapiaan, koska keharit vie kaikki ajat. Ei oma tytär ole ainakaan saanut aikaa fyssarille nilkan virheasentojen takia kunnes mieheni kustansi yksityisen fyssarin. Kehitysvammapuolella on hyvä hoitajien olla töissä, ei kiirettä ja on hoitajat ja sosionomi muutamaa keharia kohden. Vanhuspuolella on kolme hoitajaa ja useita vanhuksia hoidettavana, heidät jätetään siivottomiim asuntoihin, sidotaan geriatrisiin tuoleihin ja vaipat vaihdetaan harvoin. Keharin vaipat vaihdetaan useammin. Puhun ihan faktoista, mutta koska nykyään elämme poliittisen korrektiuden aikakautta eihän tätä saa sanoa ääneen.

        Noista vaipoista taas joku on huolissaan. Uusissa vaipoissa on se etu että ne imee nestettä paljon enemmän eikä silti ole ihminen märkä, ennen vanhaan piti vaihtaa vaipat välittömästi koska niissä ei ollut samaa imukykyä.
        Ja noista tuoleihin sitomisesta on laki olemassa ettei ihmisiä saa sitoa vastoin tahtoaan. Sitten on ihmisiä joilla on oltava turvavyö myös istuessa koska ei vet hallitse kehonsa liikkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehareita?
        Kai vois niinkun käyttää oikeaa nimeä eikä mitään kehareita jotka ovat teinien ilmaisuja

        Ihan totta näitä ihmeellisiä nimityksiä on kohta joka asiassa, jos on teini ikäinen niin sen jotenkin ymmärtää mutta aikuinen ihminen joka puhuu näillä kummallisilla lyhennyksillä , niin voiko sellainen aikuinen olla hyvä esimerkki lapselleen , kun lapsi aloittaa koulun niin ei tiedä oikeita sanoja edes. Niin että kovasti puhutaan kehitysvammaisesta mutta näiden ns ” terveiden” ihmisten äly ei näytä riittävän edes opettamiseen lapselleen suomenkielen oikeita sanoja. Silti laskee itsensä normaaliksi, samalla kun haukkuu kehitysvammaisia


      • Anonyymi

        Kyllä pitää olla huono elämä että tuommosta heittää edes huonoon huumoriin vedoten. Kirottu olkoon kaikki jotka kehitysvammaisia pilkkaa. Toivon sydämestäni että elät loppuelämäsi sängyn pohjalla tauteja sairastaen.


    • Anonyymi

      Keharit voi jättää lapset rauhaan. Lapset eivät ole mitään lelunukkeja, jotka voi heittää takaisin kaappiin, kun niihin kyllästyy.

      • Anonyymi

        Moni jolla ei ole kehitysvammaa voisi myös ajatella kyläksi kertaa ennenkin hommaa lapsia, jotka sitten käyvät terapiassa kurjan lapsuutensa seurauksena


    • Anonyymi

      Näköjään keharit on ainoa apu Suomen laskevaan syntyvyyteen kun meidän terveiden lisääntymistä vähennetään leikkaamalla lapsilisistä.

      • Anonyymi

        Suomalaiset lapset ruskettuu tai syntyy kehitysvammaisille, suoraan sanottuna suomalaislapset tyhmenee. Kiitos vain älykkäiden, kun jättävät lapset tekemättä. Sen takia suomalainen yhteiskunta on sellainen kuin nyt on.


      • Anonyymi

        Lapsilisien vuoksiko olet lapsia hommannut ?


    • Anonyymi

      Se on väärin. Jos kehitysvammainen pari uskoo vakaasti kykenevänsä vanhemmuuteen esim, tuettuna, pitäisi se mielestäni olla parin oma päätös, mikä ettei!
      Homopareille en lasta soisi, järkyttävää että lapsi joutuu elämään luonnottomuutta seuraten.
      Lapsi ikäänkuin joutuu pakosta hyväksymään jotain sellaista.

      • Anonyymi

        Millä älynlahjoilla kehari kasvattaa lapsen? Onko oikein synnyttää lapsia joiden vanhempia edustaa heidän läheiset? Lapsi ei ole ihmisoikeus. Kehareilta pitää laittaa piuhat poikki pienestä pitäen niin ei ala nukkeleikit aikuisena.


      • Anonyymi

        Mistäs vikaa homopareissa on mielestäsi. Tunnen monta homoparia joilla on lapsia, lapset on hyvin kasvatettujs vanhemmilla hyvät ammatit kuten asianajaja ja lääkäri.
        Niin että mitä irstaita mielikuvituksia haudot päässäsi heistä.
        Eikö mahdu päähän että homot on ihan tavallisia ihmisiä, tavallisine tapoineen.
        On aika oppia että homous on syntymästä Asti ihmisellä ja siinä ei Ole mitään väärää , yleensä hyvin viisaita ja Moni käynyt korkeakoulun . Niin että ota selvää mitä se on ennenkun kirjoittelet läpiä päähäsi


      • Anonyymi

        Kehitysvammaisella lapsenomainen innostus voi ohittaa oman potentiaalinsa tunnistamisen pärjätä vanhempana. Suomessa koiranomistajaehdokkaatkin käydään tarkemmin läpi kuin biologiset vanhemmat. Suomessa saa biologinen äiti ryypätä odottaessa ja joku lapsettomuudesta kärsivä saa odottaa adoptiolasta pitkään.

        Lähipiirissäni on kehitysvammainen pari, jotka kovasti haluaisivat lasta vaikka ei ole kykyä pitää huolta edes itsestään ja esim. lääkärissä käydessä unohtuu, mitä piti sanoa ja sen takia on oltava avustaja mukana. Myös ruoanlaitto tuottaa ongelmia, ei muisteta miten ruokaa laitetaan vaikka olisi joka päivä sitä tehnyt.

        Silti heidän keva-ohjaajansa ruokkii lapsihaaveita sen sijaan, että puhuisi heidät pois lapsihaaveista. Me läheiset kykenemme ajattelemaan aikaa mahdollisen lapsen syntymän jälkeen. Siinä olisi tulevilla vanhemmilla paljonkin hankaluuksia käytännössä, jos ei jaksa tehdä 8-tuntisia työpäiviä niin mites se lapsen hoito? Lapsen hoito on 24/7. Vanhemmuudessa tulee paljon sellaisia asioita, joita ei ole halunnut ennen tehdä.

        Arvatkaapa vain, mitä keva-ohjaaja sanoi tämän tutun parin koirahaaveille? "Ette koskaan tule pärjäämään sen kanssa, koska se vaatii ulkoiluttamista joka päivä, satoi tai paistoi ja sitä ulkoilutetaan vaikka kipeänä".

        Mikähän trauma siitä tulisikaan, jos lapsi huostaanotetaan. Keva-ohjaaja ruokkinut vain lapsihaaveita, eikä ole kertonut että "Ai niin, lapsi tullaan ottamaan teiltä pois". Jos tämä pahin mahdollinen skenaario tulisi eteen lapsen synnyttyä, kehoitetaan sitten nuorta paria kysymään kylmän viileästi keva-ohjaajalta, että miksi ette kertoneet tästä riskistä. Ei se salaisuus ole, että ennemmin tai myöhemmin kehitysvammaiselta lapset otetaan huostaan. Viimeistään silloin kun vanhempi ei kykene täyttämään isomman lapsen tarpeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysvammaisella lapsenomainen innostus voi ohittaa oman potentiaalinsa tunnistamisen pärjätä vanhempana. Suomessa koiranomistajaehdokkaatkin käydään tarkemmin läpi kuin biologiset vanhemmat. Suomessa saa biologinen äiti ryypätä odottaessa ja joku lapsettomuudesta kärsivä saa odottaa adoptiolasta pitkään.

        Lähipiirissäni on kehitysvammainen pari, jotka kovasti haluaisivat lasta vaikka ei ole kykyä pitää huolta edes itsestään ja esim. lääkärissä käydessä unohtuu, mitä piti sanoa ja sen takia on oltava avustaja mukana. Myös ruoanlaitto tuottaa ongelmia, ei muisteta miten ruokaa laitetaan vaikka olisi joka päivä sitä tehnyt.

        Silti heidän keva-ohjaajansa ruokkii lapsihaaveita sen sijaan, että puhuisi heidät pois lapsihaaveista. Me läheiset kykenemme ajattelemaan aikaa mahdollisen lapsen syntymän jälkeen. Siinä olisi tulevilla vanhemmilla paljonkin hankaluuksia käytännössä, jos ei jaksa tehdä 8-tuntisia työpäiviä niin mites se lapsen hoito? Lapsen hoito on 24/7. Vanhemmuudessa tulee paljon sellaisia asioita, joita ei ole halunnut ennen tehdä.

        Arvatkaapa vain, mitä keva-ohjaaja sanoi tämän tutun parin koirahaaveille? "Ette koskaan tule pärjäämään sen kanssa, koska se vaatii ulkoiluttamista joka päivä, satoi tai paistoi ja sitä ulkoilutetaan vaikka kipeänä".

        Mikähän trauma siitä tulisikaan, jos lapsi huostaanotetaan. Keva-ohjaaja ruokkinut vain lapsihaaveita, eikä ole kertonut että "Ai niin, lapsi tullaan ottamaan teiltä pois". Jos tämä pahin mahdollinen skenaario tulisi eteen lapsen synnyttyä, kehoitetaan sitten nuorta paria kysymään kylmän viileästi keva-ohjaajalta, että miksi ette kertoneet tästä riskistä. Ei se salaisuus ole, että ennemmin tai myöhemmin kehitysvammaiselta lapset otetaan huostaan. Viimeistään silloin kun vanhempi ei kykene täyttämään isomman lapsen tarpeita.

        Erittäin järkevä kirjoitus! Asiaa💪


      • Anonyymi

        Homoparit ovat ihan yhtä hyviä vanhempia kun muutkin.
        Ei heidän elämä ole mitenkään luonnotonta, jakavat kotityöt kuten siivoukset, pyykin pesut , ruuanlaiton jne lapset käyvät koulussa ja ovat hyvin kasvatettuja ja taitavia oppilaita.
        Joten ihan samanlaista elämää he viettävät kun heteroparitkin. Tunnen muutaman homoparin. Fiksuja ihmisiä ja hyvissä ammateissa. Joten en käsitä mitä meinaat että heidän elämässään on luonnotonta , kun itse en näe heissä mitään joka poikkeaa heterojen elämästä.joten homofobia on tainnut loksahtaa pahasti teikäläisten kalloon


    • Anonyymi

      Ei, lapsi ei ole ihmisoikeus, siinä olet oikeassa.
      Mielestäni se että jotkut harvat kehitysvammaiset parit jotka realistisesti avun kanssa selviäisivät vanhemmuudesta hankkisivat lapsen ei ole ongelma.
      Se taas on ongelma että seksuaalisuudeltaan epäterveet parit tekevät tieten tahtoen lapsen jolla esim ei ole isää.
      Ihan vertailun vuoksi tuon tämän esille.
      Kehitysvammaiset yleensä kykenevät pitkiin ja kestäviin liittoihin joka on lapsen etu.
      Itse en ole kehitysvammainen joten ei ole ns, "omaa lehmää ojassa"

      • Anonyymi

        Entä jos kehareiden lapsi syntyykin vammattomana? Miltä tuntuu kasvaa ympäristössä, jossa vanhemmat eivät kykene tarjoamaan virikkeitä? Joskus aikoinaan katsoin ruotsalaisen dokkarin aiheesta ja lapsi oli todella katkera Ruotsin valtiolle. Siinä tuli ilmi lapsen kärsimys, kun "tyhmät" vanhemmat eivät osanneet auttaa kotiläksyissä. Lapset todellakin kärsii siitä, jos kysyvät älyllisesti jälkeenjääneltä äidiltä tai isältä mikä on demokratia. Äiti ja isä eivät tiedä, kysytään sitä sitten mummolta. Seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta mitenkään ihmisen henkisiin kykyihin, vastuun ottamiseen ja velvollisuuksien hoitamiseen. Keharilla on taas nuo kyvyt heikentyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kehareiden lapsi syntyykin vammattomana? Miltä tuntuu kasvaa ympäristössä, jossa vanhemmat eivät kykene tarjoamaan virikkeitä? Joskus aikoinaan katsoin ruotsalaisen dokkarin aiheesta ja lapsi oli todella katkera Ruotsin valtiolle. Siinä tuli ilmi lapsen kärsimys, kun "tyhmät" vanhemmat eivät osanneet auttaa kotiläksyissä. Lapset todellakin kärsii siitä, jos kysyvät älyllisesti jälkeenjääneltä äidiltä tai isältä mikä on demokratia. Äiti ja isä eivät tiedä, kysytään sitä sitten mummolta. Seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta mitenkään ihmisen henkisiin kykyihin, vastuun ottamiseen ja velvollisuuksien hoitamiseen. Keharilla on taas nuo kyvyt heikentyneet.

        " Seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta mitenkään ihmisen henkisiin kykyihin, vastuun ottamiseen ja velvollisuuksien hoitamiseen"
        Kerro tuo niille katkerille lgbt parien lapsille jotka ovat kärsineet vanhempiensa touhuista, heitä todellakin on ja heidän elämäntarinoitaan löytyy.


    • Anonyymi

      Kevanarsut kyttää narsuvaneja.

    • Anonyymi

      Onko asia noin? Miten estetään kehitysvammaista rakastumasta? Voidaanko kehitysvammaisen oikeus avío- tai avoliittoon jollakin tavalla kieltää? Onko kehitysvammaisilla mahdollisuus saada lapsia?
      Kehitysvammaisuus tuskin periytyy, koska se ei ole sairaus vaan kromosomivirhe.
      Ymmärrän, jos henkilö on holhouksenalainen, niin päätökset ehdään hänen puolestaan. Mutta monet kehitysvammaiset elävät itsenäistä elämää yhteiskunnan jäseninä.
      Onko meillä tällainen lainsäädäntö?

      • Anonyymi

        Kehitysvammaisuus suurella todennäköisyydellä periytyy. Mikään laki ei kiellä kehitysvammaista menemästä avioliittoon tai aloittamasta seurustelusuhdetta, siitä vaan.

        Lapsien teko on sitten kyseenalaista. Siis kaksi lapsen tasolla olevaa aikuista tekee lapsen, joka todennäköisesti elää asuntolassa vanhempiensa kanssa. Tai jos asuvat vuokra-asunnossa, niin tukea sinnekin tarvitaan.

        Onko oikein lasta kohtaan, että sen vanhempien roolin ottaa kodinhuoltajat ja sosiaalityöntekijät. Suomessa on paljon Eerikan kaltaisia lapsia vammattomien kasvattamana vailla turvallista ja huolehtivaa kotia eikä lastensuojelulla ole edes kiinnostusta puuttua näihin asioihin. Vieläkö pitää tietoisesti mennä tukemaan yhteiskunnan verovaroin kehitysvammaisten nukkeleikkejä? Millä logiikalla sisarukset 10-16-vuotiaat, mutta normaalisti kehittyvät, eivät voisi asua keskenään, mutta pysyvästi älyllisesti 10-vuotiaan tasolla oleva aikuinen nähdään sopivaksi vanhemmuuteem.

        Lapsen hoitaminen on paljon muutakin kuin leikittämistä ja syöttämistä. Lapsi kasvaa ja tarpeet muuttuu iän myötä, mihin ei enää liiallinen hoivavietti enää auta. Ihan jo alakoululainenkin miettii maailmaa, sotaa ja esim. mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.


    • Anonyymi

      Teidän mielestä teinkt ei ole hyviä vanhemmiksi ja pitäisi saada pakkoabortti lailliseksi, mutta kehitysvammainen, joka on mahdollisesti 9-vuotiaan tasolla henkisesti, onkin hyvä äiti tuettuna.

      • Anonyymi

        Minä ainakin kieltäisin kaikki abortit.
        Kuka ehdottaa jotain pakkoaborttia? Kerro lisää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin kieltäisin kaikki abortit.
        Kuka ehdottaa jotain pakkoaborttia? Kerro lisää!

        Elikkä jos joku rotumuukalainen raiskaisi naisen tai 9-vuotiaan tytön, niin tämän pitää kuitenkin synnyttää lapsi tälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä jos joku rotumuukalainen raiskaisi naisen tai 9-vuotiaan tytön, niin tämän pitää kuitenkin synnyttää lapsi tälle?

        Todennäköisesti noin nuori ei tulisi raskaaksi.
        Mikäli kuitenkin tulisi, ei se vatsassa kasvava vauva ole syyllinen mihinkään. Eikä yhtään huonompi tai arvottomampi kuin ei rikoksesta alkunsa saaneet vauvat.
        Todennäköisesti henkisesti lopulta raiskatulle tytölle olisi helpompi kantaa vauva siihen asti että pärjää kohdun ulkopuolella, synnyttää sektiolla nukutuksessa ja antaa vauva adoptioon (ellei mummo tai sukulaisperhe halua adoptoida häntä).
        Näin tyttö tietäisi tehneensä oikein vaikka hänelle tehtiin väärin, ei tarvitsisi kantaa syyllisyyden taakkaa abortista ja rumasta asiasta kasvaisi jotain kaunista ja hyvää.
        Raiskauksen takia tehdään kuitenkin vissiin 1% aborteista, suurin osa on pelkkiä itsekkyys-abortteja, ihmisuhreja helpon elämän alttarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti noin nuori ei tulisi raskaaksi.
        Mikäli kuitenkin tulisi, ei se vatsassa kasvava vauva ole syyllinen mihinkään. Eikä yhtään huonompi tai arvottomampi kuin ei rikoksesta alkunsa saaneet vauvat.
        Todennäköisesti henkisesti lopulta raiskatulle tytölle olisi helpompi kantaa vauva siihen asti että pärjää kohdun ulkopuolella, synnyttää sektiolla nukutuksessa ja antaa vauva adoptioon (ellei mummo tai sukulaisperhe halua adoptoida häntä).
        Näin tyttö tietäisi tehneensä oikein vaikka hänelle tehtiin väärin, ei tarvitsisi kantaa syyllisyyden taakkaa abortista ja rumasta asiasta kasvaisi jotain kaunista ja hyvää.
        Raiskauksen takia tehdään kuitenkin vissiin 1% aborteista, suurin osa on pelkkiä itsekkyys-abortteja, ihmisuhreja helpon elämän alttarille.

        Enemmän naiset abortoi terveitä lapsia sosiaalisista syistä. Paheksun niitä ennemmin kuin pahasti sairaiden ja kehitysvammaisten sikiöiden abortointia. Teillä "Kaikki elämä on arvokasta lässynlässynlää" - kristityt ei kunnioita naisen itsemääräämisoikeutta. Jos tajuaisivat realismista mitään niin ymmärtäisivät miksi kehitysvammaisen sikiön abortointi voi olla parempi ratkaisu kuin synnyttää se. Myös kehveleiden kannustaminen sikiämiseen perustuu tunteisiin eikä lapsen oikeuksia ajatella vaan vanhempien oikeuksia. Nykyään kun ei saisi olla realisti poliittisen korrektiuden takia tai muuten on fasisti, rasisti ja natsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän naiset abortoi terveitä lapsia sosiaalisista syistä. Paheksun niitä ennemmin kuin pahasti sairaiden ja kehitysvammaisten sikiöiden abortointia. Teillä "Kaikki elämä on arvokasta lässynlässynlää" - kristityt ei kunnioita naisen itsemääräämisoikeutta. Jos tajuaisivat realismista mitään niin ymmärtäisivät miksi kehitysvammaisen sikiön abortointi voi olla parempi ratkaisu kuin synnyttää se. Myös kehveleiden kannustaminen sikiämiseen perustuu tunteisiin eikä lapsen oikeuksia ajatella vaan vanhempien oikeuksia. Nykyään kun ei saisi olla realisti poliittisen korrektiuden takia tai muuten on fasisti, rasisti ja natsi.

        Tämä keskustelu käytiin jo kertaalleen ja olemme eri mieltä.


    • Anonyymi

      Minua järkyttäisi jos oma kehitysvammainen lapsi alkaisi leikkimään kotileikkejä. Laitan hänet steriloitavaksi tai annan vähintään ehkäisy. On ihan turhaa rasittaa iäkkäitä vanhempia jotka hoiti kehitysvammaista lasta ja vielä pitäisi toimia varavanhempana, kun ei biologiset vanhemmat osaa huolehtia.

      • Anonyymi

        Sori mutta kehitysvamma ei ole este vanhemmuudelle. Satun tuntemaan monta keharia joilla on omat lapset, ja hyvin ovat onnistuneet itse lapsensa kasvattamaan vammastaan huolimatta, kas kun heillä on ollut rakastava isä ja äiti.

        Ihmettelen syvästi miten ihmeessä olet ylipäätänsä suostunut synnyttämään ja kasvattamaan kehitysvammaisen lapsen, abortti tai suoraan adoptoitavaksi olis ollut sinun kohdalla oikea valinta, vai oliko sulle äidiksi pääseminen ja sen nuken saaminen niin tärkeää, ettet voinut vain siitä luopua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori mutta kehitysvamma ei ole este vanhemmuudelle. Satun tuntemaan monta keharia joilla on omat lapset, ja hyvin ovat onnistuneet itse lapsensa kasvattamaan vammastaan huolimatta, kas kun heillä on ollut rakastava isä ja äiti.

        Ihmettelen syvästi miten ihmeessä olet ylipäätänsä suostunut synnyttämään ja kasvattamaan kehitysvammaisen lapsen, abortti tai suoraan adoptoitavaksi olis ollut sinun kohdalla oikea valinta, vai oliko sulle äidiksi pääseminen ja sen nuken saaminen niin tärkeää, ettet voinut vain siitä luopua?

        Ette te puunhalaajat sitä tajua kun kehitysvammainen tulee sukukypsäksi. Vanhemmat ovat silloin huolissaan jos he tekevät lisää jälkikasvua. Pelkällä rakkaudella ei hoideta lasta vaan myös vastuulla ja turvallisuudella. Sitä ei keharit osaa. Heiltä puuttuu myös perusvaistot ja sen takia he ovat helposti huijattavissa. Liikuntavammaiset tai kuurot voi hoitaa lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette te puunhalaajat sitä tajua kun kehitysvammainen tulee sukukypsäksi. Vanhemmat ovat silloin huolissaan jos he tekevät lisää jälkikasvua. Pelkällä rakkaudella ei hoideta lasta vaan myös vastuulla ja turvallisuudella. Sitä ei keharit osaa. Heiltä puuttuu myös perusvaistot ja sen takia he ovat helposti huijattavissa. Liikuntavammaiset tai kuurot voi hoitaa lapsia.

        Itse olen käynyt kehitysvammaisten ja tavisten koulua, ja voin sanoa että kyllä kehitysvammaiset osaavat vaikuttaa vitusti taviksia viisaammilta.

        Esimerkiksi tavisten koulussa opettajat saivat oppilaat istumaan kiltisti hiljaisina joulujuhlissa vasta sitten, kun kokoontumissalin ovet pistettiin lukkoon ja sanottiin, että kotiin pääsee tasan tarkkaan heti kun juhlat päättyy, ja ne päättyvät joko 16:00 tai 22:00 riippuen miten oppilaat käyttäytyvät, ikinä en kehitysvammaisten koulussa joutunut moista todistamaan.

        Vammaisten kouluissa oppilaat ottivat lakit pois päästä kun astuivat koulujen ovista sisään, tavisten kouluissa opettajat saivat lakkien takavarikoinnilla oppilaat tottelemaan kun sen kolmannen kerran ja takavarikoinnilla uhkasi.

        Vammaisten kouluissa oppilaat kunnioittivat opettajia, tavisten kouluissa huudeltiin haista vittu ja itkettiin kun jäätiin jälki-istuntoon.

        Monet sanovat, että kasvatus lähtee kotoa, mutta kasvatus lähtee kotoa ja se jatkuu koulussa ja kaikkialla minne vanhemmat eivät aina pääse tulemaan, eikä kehitysvammaiset vanhemmat ja heidän kyvyttömyys kasvattamaan lapsia ole syynä asennevammaista käyttäytyvälle räkänokalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori mutta kehitysvamma ei ole este vanhemmuudelle. Satun tuntemaan monta keharia joilla on omat lapset, ja hyvin ovat onnistuneet itse lapsensa kasvattamaan vammastaan huolimatta, kas kun heillä on ollut rakastava isä ja äiti.

        Ihmettelen syvästi miten ihmeessä olet ylipäätänsä suostunut synnyttämään ja kasvattamaan kehitysvammaisen lapsen, abortti tai suoraan adoptoitavaksi olis ollut sinun kohdalla oikea valinta, vai oliko sulle äidiksi pääseminen ja sen nuken saaminen niin tärkeää, ettet voinut vain siitä luopua?

        Eihän tuossa tullut edes ilmi, oliko lapsi synnytetty tietoisesti kehitysvammaisena vai tuliko myöhemmin ilmi. Eihän sille mitään voi, jos lapsi onnettomuuden seurauksena vammautuu tai jos kehitysvamma havaitaan koulujen alkaessa.

        Sinä et ilmeisesti toivo lapsillesi mahdollisuuksia pärjätä elämässä, vaan toivot kehitysvammaista lasta vetoamalla millaista rikkautta se on. En minä tietenkään alkaisi lastani vihaamaan, jos se kehitysvammaiseksi diagnosoitaisiin. Tietoisesti en tosin synnyttäisi, jos sikiöllä havaittaisiin Downin oireyhtymä tai muu poikkeama.

        Toivottavasti pidät myös terveiden sikiöiden abortoimista murhana. Moni vaan ei puhu, kuinka terveiksi todettuja sikiöitä abortoidaan sosiaalisista syistä. Sosiaalisia syitä liittyy enemmän kehitysvammaisen abortointiin.


    • Anonyymi

      Kun kehitysvammasena lukee näitä niin alkaa vaan ärsyttää kun ajatellaan kaikki ne keharit samana nippuna. Kuin joku koirarotu. Joistakin Vaikeesti vammaista ei varmaan olekaan hyötyä mut kun on perse hiessä tehny siivoustyötä ja puhdistanut rantuja pöntöstä (minä sentään osaan siivota jälkeni vessan jälkeen ja ah niin normaalit jättää rantuja,se tuli nähtyä yhdessä yliopistossa kun siellä putsasin.
      Fyssariin on oikeus myös kehitysvammasilla kertooko ne muka asiakkaille että joo täällä ei nyt oo vapaita aikoja kun eräs kehitysvammainen marjariitta vei kaikki ajat. Mielummin käyn fyssarilla kun kuljen ympäriinsä kauheissa kivuissa ja en ajatellut päätyä pyörätuoli tai rollan käyttäjäksi näin nuorena. Vähän purkautui n nyt mutta kehitysvammaiset ei voi itellen mitään eikä heitä pidä syyllistää siitä että joku normi ihminen ei saa taksia

      • Anonyymi

        Ninpä ei me todelakaan olla kaikki samaa nippua eikä mitän koiralaumaa. Minulla on diagnoosina f70 eli lievä älylliinen kehitysvamma ja asun silti yksin ja osan siivota ja tiskata ja huolehtia hygieniiastani ja osaan netipankissa maksaa laskut olen oppinut samat asiat kuin muutkin. Olen ihan onelinen ja tyytyväinen elämääni minun äo on 66


    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa säästetään väärissä paikossa. Otetaan pieniituloisen työtätekevän pienen ihmisen palkasta pois jolla on suuri perhe elätettävänä. Pääasia että kehareliia on hyvät oltavat. On toiminta fysio psykoterapiaa. On avustajat siivoojat ryhmäkodit ja sosiaalityöntekijät. YKSI KEHARI maksaa miljoonia vuodessa.

      • Anonyymi

        Normaaliälyisiä valkoisia vain kiusataan Suomessa ja kehitysvammaisia hyysätään kuten somaleja. Luulin tummemman väen olevan ainoa erikoiskohtelun kohde mutta näköjään kehitysvammaisetkin on samanlaisia. Toki realismi on kiellettyä kun kyseessä on keharit.


      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä vähävaraisten lasten auttamista ei nähdä niin arvokkaana kuin kehitysvammaisten lasten. Meillä on myös masentuneita nuoria vailla apua, etteivät jäisi neljän seinän sisälle. Kehitysvammaisille on niin tärkeää löytää töitä, muttei syrjäytyneille nuorille. Luulen, että siinä tukkansa taakse piiloutuvassa pipopäässä on enemmän potentiaalia kuin yhdelläkään kehitysvammaisella.


      • Anonyymi

        Kehareiden suojatyöpaikoista ollaan huolissaan mutta ei syrjäytyneitä ja itsemurhaa hautovista nuorista. Varmaan sillä tukkansa taakse piiloutuvalla pipopäällä on enemmän potentiaalia kuin yhdelläkään keharilla.


    • Anonyymi

      Oikeassa olet Ei. Kehareiden omat vanhemmat eivät suostu olemaan lapsenlapsiensa vastuuhenkilöitä. Laitetaan yhteiskunta maksamaan tuplasti. Ensin omasta virheestäsi ja edelleen lapsen tasolla vanhemmaksi tulevan joka on holhouksen alla. Kehareiden vanhemmat ,lapsi on lapsi aina. Huolehtikaa itse lapsistanne. Veronmaksajat pakotetaan huolehtimaan heistä. En senttiäkään laittaisi likoon muiden virheistä. Omat mokani maksan ITSE.

      • Anonyymi

        Kehitysvammainen lapsi ei ole mikään moka eikä virhe. Se taas on häpeällinen moka,virhe ja murha jos abortoi kohdussa olevan lapsensa vaikka mahdollisen kehitysvammaisuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysvammainen lapsi ei ole mikään moka eikä virhe. Se taas on häpeällinen moka,virhe ja murha jos abortoi kohdussa olevan lapsensa vaikka mahdollisen kehitysvammaisuuden vuoksi.

        Siinä taas tunteisiin vetoavaa kommentointia. Miettikää nyt pahasti kehitysvammaisia, jotka ei ymmärrä syömisen ja oksentamisen eroa ja ovat koko ajan vahdittavia, etteivät tukehdu omaan kuolaansa. Tuollainen on karmeaa rääkkäystä ja ihmisarvoa loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysvammainen lapsi ei ole mikään moka eikä virhe. Se taas on häpeällinen moka,virhe ja murha jos abortoi kohdussa olevan lapsensa vaikka mahdollisen kehitysvammaisuuden vuoksi.

        Onhan ne nyt helvetinmoisia taakkoja perheelle. Vanhempiakin taatusti kaduttaa, miksi synnyttivät kehityvammaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne nyt helvetinmoisia taakkoja perheelle. Vanhempiakin taatusti kaduttaa, miksi synnyttivät kehityvammaisen.

        Jokainen lapsi on rakas vanhemmilleen


    • Anonyymi

      Miksi kehitysvammaiset lapset eivät saa tehdä omia lapsia?

      voit miettiä sitä itsekin, vastauksen löydät kun tarpeeksi aivot
      raksuttavat.

    • Anonyymi

      kasvatus lähtee kotoa pätee niin kehitysvammaisiin kuin normaalehinkin, ei kannata lyödä leimaa normaalien kiusaksi, kun ei ole todisteita juuri pahemmin.

    • Anonyymi

      kehitysvammaisia pitäisi valvoa paljon enemmän. )=

      • Anonyymi

        Miten sellaiset voi olla vanhempia, joita pitää valvoa? Normaaliälyisistä löytyy jo tarpeeksi vanhempia, jotka kaltoinkohtelee (esim. Eerikan tapaus) lapsiaan, niin vieläkö pitää lisää huostaanotettavia lapsia, kun ei älykkyys riittänyt huolehtimaan lapsen perustarpeista

        Eihän kehitysvammaisten vanhemmuutta puoltavat antaisi sisarusten 12-15-vuotiaiden asua keskenään, koska ovat alaikäisiä. Kyse on siis normaaliälyisistä nuorista. Mutta pysyvästi lapsen tasolla olevan tulisi saada oikeus lapsiperheeseen. On kyllä erikoinen logiikka.


    • Anonyymi

      olen kehitysvammainen ja henkisesti 11-12 vuotias tyttö vaika fyysesti ollen aikuinen nainen ja tidän eten voi kasvataa lapsia koska olen itsekin lapsen tasoinen näin minulle on sanotu myös eten voi saadda lapsia.
      minule riittää se että kosketelen pimppiäni minun pimpistäni tulee aina tuleman pelkästään pissa ja se on pissaamista vartten

      • Anonyymi

        Saanko tulla laittamaan pippelini sinun pimppiin?


    • Anonyymi

      No onhan noita kehitysvammaisia vanhempia Suomessa. Luulen että negatiivinen suhtautuminen asiaan johtuu siitä, että ajatellaan että kehitysvammaiset eivät voi toimia vanhempina ja että lapsi joutuu muualle hoitoon, lapsi saattaa olla syntyessään kehitysvammainen ym.

      • Anonyymi

        Tottahan tuo on. Lasten kanssa joutuu vaikeuksiin, jos keharit hankkii niitä. Fakta on se, että kehareilla on myös tunneäly heikentynyt minkä takia he eivät ymmärrä, miksi toinen ei pidä tähän yhteyttä loukattuaan häntä. Jos itsellä on lapsenomaisia raivareita kiukkukohtauksineen, niin miten tällainen voi toimia vanhempana. Teiniäitejä ihmiset pilkkaa, mutta joku 10-vuotiaan tasolla älyllisesti oleva nähdään sopivana äitinä tuettuna. Nykypäivänä on paheksuttavaa olla realisti joten paskamyrskyä odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuo on. Lasten kanssa joutuu vaikeuksiin, jos keharit hankkii niitä. Fakta on se, että kehareilla on myös tunneäly heikentynyt minkä takia he eivät ymmärrä, miksi toinen ei pidä tähän yhteyttä loukattuaan häntä. Jos itsellä on lapsenomaisia raivareita kiukkukohtauksineen, niin miten tällainen voi toimia vanhempana. Teiniäitejä ihmiset pilkkaa, mutta joku 10-vuotiaan tasolla älyllisesti oleva nähdään sopivana äitinä tuettuna. Nykypäivänä on paheksuttavaa olla realisti joten paskamyrskyä odotellessa.

        Olen samaan mieltä.

        Tiedän yhden tapauksen jossa kehitysvammainen pariskunta vaatimalla vaativat että saavat tehdä lapsen. Sitten vedottiin oikeuksiin ym. No , se muksu sitten synty aika pahasti kehitysvammaisena ja se lapsi ei elänyt kun joku muutaman vuoden ja senkin ajan sitten tehostetussa hoidossa kun ei nää vanhemmat voinu sitä hoitaa.

        Että mietin vain oikeasti että oliko tuossa kyseissä tapauksessa ajateltu enemmän sitä kehitysvammaisten oikeutta lapsiin ja oikeutta kokea vanhemmuutta kuin sitä mitä se lopputulos pahimmaan oikeasti oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaan mieltä.

        Tiedän yhden tapauksen jossa kehitysvammainen pariskunta vaatimalla vaativat että saavat tehdä lapsen. Sitten vedottiin oikeuksiin ym. No , se muksu sitten synty aika pahasti kehitysvammaisena ja se lapsi ei elänyt kun joku muutaman vuoden ja senkin ajan sitten tehostetussa hoidossa kun ei nää vanhemmat voinu sitä hoitaa.

        Että mietin vain oikeasti että oliko tuossa kyseissä tapauksessa ajateltu enemmän sitä kehitysvammaisten oikeutta lapsiin ja oikeutta kokea vanhemmuutta kuin sitä mitä se lopputulos pahimmaan oikeasti oli.

        Nykyiset vihervasemmistolaiset ovat ajaneet jokaisen oikeuttaa lapseen, vaikkei vanhemmilla olisi mitään kykyjä huolehtia ja ottaa vastuuta jälkikasvusta. Sterilisaatiollakin on ollut paikkansa, ja sillä on tarkoitus suojella lapsia, jotka ovat syyttömiä rooliinsa syntyessäänsä kehitysvammaisille.


    • Anonyymi

      Koirarotuja on jalostettu sairaimmiksi ja ihmiset paheksuu sitä. Myös me ihmiset voisimme katsoa peiliin. Mitä me teemme ihmisrodulle? Annamme jokaikisen lisääntyä ja periyttää kehitysvammaansa ja muita vakavia sairauksiaan. Yhteiskunta ei voi mennä eteenpäin tätä menoa.

    • Anonyymi

      Lapsi ei ole mikään lelunukke. Mun puolesta kehareilta saa katkaista piuhat poikki, niin ei tule enempää kärsiviä lapsia. Suomessa on jo paljon Eerikan kaltaisia lapsia vailla koteja eikä lastensuojelulla ole resursseja näin vakaviin tapauksiin. Vieläkö pitää tehdä lisää kärsiviä lapsia kun meillä olisi paljon puuhattavaa niiden lasten kanssa, joihin lastensuojelu ei ole kiinnittänyt huomiota, vaikka kotona kärsisi vanhempien väkivallasta.

    • Anonyymi

      Oletteko kehareiden oikeuksia ajavat miettineet isovanhempien oikeutta olla tulematta isovanhemmiksi? Vanhemmat ovat kasvattaneet keharinsa ja lapsen aikuistuttua ovat todennäköisesti eläkeläisiä. Isovanhemmilla on oikeus lepoon ja omaan aikaan sen sijaan, että toimivat lastenlastensa varavanhempina. Jos olisi omasta lapsesta kyse, niin äkkiä sterilisaatio sille.

    • Anonyymi

      Et ole ainoa joka ei saa tehdä kehitysvamman takia lasta. Itse en myöskään vaikka en asu ryhmäkodissa ja en tarvitse asumis ohjausta ollenkaan. Se miksi ei saada tehdä lasta johtuu kun meidän aivojen kehitys on jäänyt Lievässä älyllisessä kehitysvammassa 9-12 vuotiaan ikätasolle. Jotta saitaisiin tehdä lapsia meidän olisi pitänyt saada terveiden ihmisten aivot.

      • Anonyymi

        Pyllyseksi.


    • Anonyymi

      Miksi sille lapselle pitää väkisinkin periyttää samaa vammaisuutta, mistä on joutunut itse kärsimään. Kyllä moni lievästi kehitysvammainen tiedostaa vammaisuutensa ja huomaa, ettei ole kaikkiin asioihin mahdollisuutta verrattuna normaaliälyisiin.

      Kaiken lisäksi lapsi joutuu suurella todennäköisyydellä huostaanotetuksi, jos kehitysvammainen tekee lapsen. Pienempi pettymys olisi olla lapseton kuin tehdä lapsi, joka sitten huostaanotetaan. Turha alkaa länkyttämään, kuinka normaaliälyisissä on päihdeongelmaisia vanhempia. Molemmat ovat huono vaihtoehto lapselle, vaikka päihteistä taas voi päästä eroon. Verrataan enemmän keskivertoperheeseen, vanhemmilla on työ, ei välttämättä mikään isopalkkainen, mutta kuitenkin tuloilla pärjää kohtuullisesti.

    • Anonyymi

      Eläimet hylkää kehitysvammaiset poikasensa, koska ne ei selviäisi luonnossa. Kuulostaa julmalta, mutta vielä julmempaa olisi koittaa selviytyä uonnossa.

      Eläimet saa haluta terveitä ja itsenäisiä jälkeläisiä. Ihminen ei, tai muuten on sydämetön.

      • Anonyymi

        Aika jännä juttu miten sinulla taitaa olla jokin kompleksi kehitysvammaisten suhteen. Oletko jotenkin kateellinen kun he saavat huomiota osakseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jännä juttu miten sinulla taitaa olla jokin kompleksi kehitysvammaisten suhteen. Oletko jotenkin kateellinen kun he saavat huomiota osakseen?

        En kadehdi.

        Se on fakta, että ihmisillä on eri vahvuuksia ja heikkouksia. Me ei kannusteta liikuntavammaista juoksemaan maratonia, vaan tiedämme hänen vahvuuden olevan muualla. Kehitysvammaisella heikkous on älyllisellä puolella, ja se vaikeuttaa myös lasten kasvatusta.

        Kasvatus vaatii älyä. Siittäminen onnistuu ilman suurta älyäkin. Mielestäni biologisia lapsia suunnittelavat, mahdollisesti tulevat vanhemmat pitäisi laittaa tarkkaan syyniin kuten adoptiolasta hankkiessa. Ihan jo normaaliälyisissä on niitä, jotka ei kykene huolehtimaan jälkikasvusta alkoholiongelmien takia eikä edes raskaana ollessa voi laittaa pulloa kiinni. Tai sitten tapaus Eerika.


    • Anonyymi

      Aika ihmeellisiä kommentteja tullut, mutta syy on ihan yksinkertainen: yhteisön etu käy yksilön edun edelle. Ja näin pitääkin olla. Mikäli on suuri mahdollisuus, että keharit synnyttävät lisää kehareita, ei moista pidä suosia, koska heistä saatava hyöty yhteiskunnallisesti on marginaalinen, mutta satsausvaatimus ei.

      • Anonyymi

        Ihan faktaa täällä jotkut kirjoittaa, vaikka kuinka kylmältä kuulostaisi ne kommentit. Ei tämä maailma puuta halaamalla mene eteenpäin.


      • Anonyymi

        Kaiken lisäksi pitäisi ottaa huomioon myös kehitysvammaisen vanhemmat, jotka ovat lapsensa kasvattaneet. Haluaako tulevat isovanhemmat varavanhemmiksi lapsenlapsille?

        Palstoilla kiistellään voiko miehiin luottaa huoltajina, koska lapsen kehitys häiriintyisi. Paheksutaan myös normaalisti kehittyvän 16-vuotiaan tytön raskautta, mutta pyvästi älyllisesti lapsen tasolla pitäisi olla oikeus omaan lapsiperheeseen.


    • Anonyymi

      Se on jokaisen oma asia jos
      Pystyy saamaan lapsia
      Yk sopimus on osa sitä katekoriaa
      HL

      • Anonyymi

        Ei ole jokaisen oma asia. Meillä ei ole mitään taikaseinää, josta voi ottaa rahaa käyttöönsä milloin haluaa. Meidän pitää nyt mitoittaa resursseja ja ovat rahassa mitattuna. Meillä on jo lastensuojelun asiakkaina lapsia vailla huolehtivia, rakastavia ja vastuullisia perheitä johtuen siitä, kun ei biologiset vanhemmat osaa edes itsestään huolehtia vakavien mielensairauksien tai huumeongelmien takia tai lapsia käytetään nyrkkeilysäkkeinä. Jo Eerikan tapauskin sen todisti että lastensuojelussa resurssit ovat heikot ja ei toimita mahdollisimman pian, vaikka tieto hädästä olisi. Todennäköiseati kehitysvammaaisten lapset huostaanotettaisiin heti ja vaikka olisi kotona avustajat, niin ei se vanhemmuutta korvaa. Miksi meidän pitää kustantaa toisen nukkeleikit?


    • Anonyymi

      Näin syntyy uusi vihervasemmisto

    • Anonyymi

      Tuli mieleen kysymys kehitysvammaisen naisen hormoonitoiminnasta ja kehitysvammaisen miehen siemennesteestä ja laadusta. Mutta kehitysvammainen on kehitysvammainen mutta terveet on usein kusipäitä! Ei hyvä sekään

    • Anonyymi

      Vanhemmuus on mennyt entistä vaikeammaksi normaaliälyisillekin: ei saa kieltää, ei saa tuottaa pettymyksiä lapselle vaan pitää korostaa "positiivista" kasvatusta. Miten kuvittelette jonkun älyllisesti vajaavaisen kykenevän asettamaan lapselle rajat kun jo normaaliälyisetkin antavat lapselle setelin tai puhelimen kouraan, ettei ala kiukuttelemaan. Lapset kun tietävät liikaakin oikeuksistaan.

      • Anonyymi

        Voisit sinäkin mennä lukemaan filosofiaa ja psykologiaa ja anna kehitysvammaisten tehdä lapsia jos niin tahtovat.Heilläkin on oikeutensa tasa-arvoiseen elämään.


    • Anonyymi

      onko Leksi kehari?

    • Anonyymi

      Tänä päivänä monet suomalaislapset ja -nuoret ovat ahdistuneita, pahoinvoivia, stressaantuneita ja masentuneita, on huumeiden käyttöä ja nuoret tekevät rikoksia, tappavat jopa toisiaan. Kun ei normaalilla älyllä varustettu kykene kasvattamaan tasapainoisia lapsia kohti aikuisuutta, miten oletatte kehitysvammaisen kykenevän lapsesta kasvattamaan hyvinvoivaa aikuista. Ja miten kehitysvammainen vanhempi oppii tunnistamaan ja epäilemään, jos lapsen puheen kehitys on viiveellä tai on diabetes?

      • Anonyymi

        Näin on, ja ollut ennenkin mistä valitettavasti omaakin kokemusta! En tiedä oliko vanhemmat älyllisiä kehareita, mutta paljon kaikkea haittaa ovat aiheuttaneet sekä olleet monilta osin välinpitämättömiä ja typeryksiä arjen, talouden ja tunteiden ohjauksen kanssa😠

        Itse teen monet asiat aivan toisin ja olen älyllisesti ja toiminnanohjauksessa paljon parempi enkä valita semmosista loputtomiin mitkä voi korjata/korvata. Näin siltikin, vaikka olen moniongelmainen ja syrjäytynyt sekä myös ihan täys kehari, ainakin mikäli uskomme monia paikallisia ja muita, myös prof, tasonkin lääkäreitä!!! No, totuus onkin sitten aivan toinen ja paljon monimutkaisempi tarina.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Lapsilla on tänä päivänä liikaakin oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Voitte katsoa vaikka Super-Nannya, niin näette millasia diktaattoreita lapset ovat useissa perheissä. Lapsi määrää kaupassa, mitä ostetaan, missä pestään hampaat ja missä ja mitä syödään. Ei tule todellakaan olemaan helppoa älyllisesti vammaiselle henkilölle vanhemmuus, joka on nykyään kaverisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilla on tänä päivänä liikaakin oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Voitte katsoa vaikka Super-Nannya, niin näette millasia diktaattoreita lapset ovat useissa perheissä. Lapsi määrää kaupassa, mitä ostetaan, missä pestään hampaat ja missä ja mitä syödään. Ei tule todellakaan olemaan helppoa älyllisesti vammaiselle henkilölle vanhemmuus, joka on nykyään kaverisuhde.

        Niin kai ja monilla vnhemmilla focus liiaksi muualla. Katselen silloin tällöin ja tänään satuin katsoon ja se oli just tommosta. Eikös autismin kirjossa toisilla ole tosi tarkkaa pinetkin yksityiskohdat, mutta siitä ei nyt puhuttu mitään. Ja hyvä niin, kun ei tämmösiä lähtökohtaisesti pidä medikalisoida. Ei sekään tietysti hyvä ole, jos vanhemmat on diktaattoreita. Pitäisi löytää se kultainen keskitie missä jokaisella on omat vastuunsa ja velvollisuutensa kykynsä mukaan.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Päätös lapsen huollosta ja asumisesta vanhemmille, joilla on kehitysvamma, tehdään aina lapsen parhaan mukaan. Tämä tarkoittaa, että jos vanhemmilla on kehitysvamma ja heidän arvioidaan olevan vaikeuksia hoitaa lastaan turvallisesti ja tarjota tarvittavia huolenpitoa, lapsi voidaan siirtää huostaanotettavaksi. Tämä päätös tehdään yleensä lastensuojeluviranomaisten toimesta yhteistyössä muiden sosiaalialan ammattilaisten kanssa. Huostaanotossa on kyse lapsen turvallisuuden ja hyvinvoinnin varmistamisesta, ja se tehdään aina viime kädessä lapsen parhaaksi. Tämä väite on väärä ja loukkaava. Kehitysvammaisilla henkilöillä on samat oikeudet kuin muillakin henkilöillä ja heidän elämäänsä ei saa arvioida huonommaksi tai heitä ei saa eristää yhteiskunnasta perustuen heidän kehitysvammaisuuteensa. Lapset, kehitysvammaiset tai ei, ovat oikeutettuja turvalliseen ja rakastavaan kodin ja huolenpitoon, ja heidän tarpeensa tulisi aina tulla ensimmäisenä. Tämä on perusteltua laillisesti ja eettisesti.

    • Anonyymi

      On tärkeää muistaa, että jokaisella ihmisellä on oikeus perheeseen ja omiin lapsiin, jos he kykenevät huolehtimaan lapsistaan turvallisesti ja asianmukaisesti. Kehitysvamma ei automaattisesti estä vanhemmuutta.

      Kuitenkin, joissakin tapauksissa kehitysvamma voi vaikuttaa vanhemman kykyyn huolehtia lapsestaan asianmukaisesti. Esimerkiksi, jos kehitysvamma rajoittaa vanhemman kykyä kommunikoida, ymmärtää ohjeita tai reagoida hätätilanteissa, se voi vaikuttaa vanhemman kykyyn huolehtia lapsistaan. Tällaisissa tapauksissa on tärkeää arvioida vanhemman kykyä huolehtia lapsistaan ja tarvittaessa tarjota tukea ja ohjausta vanhemmuuteen.

      Lopullinen päätös vanhemmuudesta on tehtävä tapauskohtaisesti ja ottaen huomioon lapsen etu ja turvallisuus. Kaikissa tapauksissa on tärkeää varmistaa, että vanhemmuutta koskevat päätökset perustuvat objektiivisiin kriteereihin ja että vanhempien oikeudet ja etu otetaan asianmukaisesti huomioon.

      • Anonyymi

        No mut kai monella äly-tai tunnekevalla on just noita puutteita. Vähän on vaikee uskoo heidän pystyvän toimiin hätätilanteissa, vaan pikemminkin aivot menee solmuun ja paniikkiin. Sitten on semmoset b-kiireelliset missä pitää myös toimia suht nopeesti ja vaaditaan jo pikkasen enemmän tilannetajua&ratkaaisua niin ei helpolla suju noilta, kun ei tahdo sujua normeimmaltakaan tai edes ammattilaisilta, josta on valitettavasti ihan omaakin kokemusta!

        Se on kyllä kumma, kun itseä sanottu enemmän tai vähemmän kehariksi ammattilaisten toimesta mutta älliä löytyy ja aivojen hallintaa myös arjen ongelmissa ja tiedon omaksuminen käy helposti. Tosin oirekehityskuku ole kyllä alkuunkaan semmonen mikä sopisi kevaan!

        Eräs Kata teki oikein ja rohkeasti päätyessään aborttiin. Muutenkin, kun nyt on niin paljon kaikkea ongelmaa, niin vanhemmuudesta pitäisi paremminkin tehdä luvanvarainen ja ssen saadakseen pitää suorittaa kattava testipatteristo.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Jos kehitysvammaisella itsellään on vaikeuksia havaita muutoksia omassa terveydentilassa kuten diabetes tai syöpä, niin miten hän osaa ottaa puheeksi lapsen allergian tai diebeteksen. Ihan jo maahanmuuttajaperheet ovat tästä esimerkki, jossa puutteellisen kielitaidon (johtuen motivaation puutteesta) takia he eivät osaa hakea ja eivät ehkä ymmärrä hakea apua, vaan apua haetaan kun on jo liian myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kehitysvammaisella itsellään on vaikeuksia havaita muutoksia omassa terveydentilassa kuten diabetes tai syöpä, niin miten hän osaa ottaa puheeksi lapsen allergian tai diebeteksen. Ihan jo maahanmuuttajaperheet ovat tästä esimerkki, jossa puutteellisen kielitaidon (johtuen motivaation puutteesta) takia he eivät osaa hakea ja eivät ehkä ymmärrä hakea apua, vaan apua haetaan kun on jo liian myöhäistä.

        Niinpä ja sitten tähän voidaan vielä lisätä, että osa soteporukasta on erittäin nega-asenteellista ja ihan kuin myös kevoja itsekin, esim. adhd. autismi, psykopatia tullut heistä mieleen omien kokemusten kautta. Edes päivänselvien ongelmien kohdalla ei muka raksuta mitä pitäis tehdä mut vtuilla osataan ja omia töppäyksiä piilotella sekä pysyvää haittaa aiheuttaa ja sama homma omien vanhempien kanssa!
        Olis aivan oikein jonkusille mitä joku psyko thaikkuakka taisi tehdä suomiukolle eli tyylin
        cut throat&knife in the chest 🤬

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Koska meidän älyllisen kehitysvamman saaneeena olevilla on oppiminen ja ymmärrys jäänyt 9-12 lapsen ikä tasolle

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe