Jomottanut jo viikon jotain hammasta oikealla puolella. Mutta en osaa paikallistaa hammasta. Olin jo varma, että ylähammas, mutta nyt tuntuu alahampaalta. Kävin hammaslääkärissäkin ja ei saatu ees röntgenien avulla selville, että mikä hammas kyseessä. Kipu kai sätelee niin paljon. Kauankohan tässä tuskassa pitää kärsiä? Ilmeisesti hammas selvii vasta kun on arka koputukselle ja siten paikannetaan?
särkee mut ei tiedä mikä hammas
6
1530
Vastaukset
- No jaa no jaa
Voi kyllä mennä aika kauan, ennen kuin hammas on arka koputukselle. Mulla on pahalta tuntuva reikä (ja pieni pala hampaasta pois), mutta kun hammaslääkäri sitä koputteli, niin mitään en tuntenut. Eikä vihloneet ne pumpulitupon puremiset eikä muutkaan. Syöminen kuitenkin vihloo ja hampaiden peseminen.
Itse paikansin tässä taannoin alkavat reiän ihan puhtaiden sormien ja puremisen avulla. Varsinkin aamulla, kun koputtelen varovasti hampaita yhteen, niin tuntee hyvin reiän paikan. Samoin varovasti koettamalla sormilla. Siis "liikuttelen" hammasta sormilla ja tunnen vihlonnan. Ei se mihinkään oikeasti liiku, mutta vihlonta tuntuu. Myös varovainen hampaiden pesu voi auttaa eli missä kohtaa vihloo eniten. Kyllä pitäisi saada ainakin paikannettua, että onko alhaalla vai ylhäällä.
Itselläni oli muuten leukanivelet oikealla puolella sijoiltaan jotenkin tässä vähän aika sitten ja silloin tuntui kuin osa hampaista olisi ollut täysin mätiä (kivun perusteella). Eli sellainen kipu voi säteillä johonkin hampaaseen/joihinkin hampaisiin.
Onko hammaslääkäri vastaanotollaan käynyt jokaisen hampaan eriksene läpi? Siis esim. koputellut? Minusta tuntuu, että sun täytyy nyt ihan suunnitelmallisesti koetella jokaista hammasta jotenkin (mieluiten lääkäri tietysti tekee tämän). Tiedän kyllä, että joskus reiän paikallistaminen on just tuon säteilevän kivun takia hankalaa. - Mustispeppers
Minulla oli tälläistä koko toisen puolen särkyä, enkä oikein tiennyt, oliko särky ylhäällä vaiko alhaalla. Kuvista syytä ei oikein löytynyt ja epäilys heräsi sitten, kun vanha juurihoidettu hammas oli "vajaatäyttöinen". Koputtelulla ei saatu mitään selville. Sain ab-kuurin ja sillä särky lieveni, muttei kadonnut. Kipu tuntui seuraavalla viikolla enemmän ylärivistössä ja toinen lekuri kai koputteli vähän eri kohtiin ja hammas saatiin paikallistettua. Juurihoito siihen ja särky katsosi. No, viimesin juttu on kyllä se, että tänään hammas poistettiin, haljenneelle hampaalle ei mahda mitään :(
- uuuuuuuuu
Höh, mitäs tulee hampaan tilalle?
- Mustispeppers
uuuuuuuuu kirjoitti:
Höh, mitäs tulee hampaan tilalle?
Kun niitä on kaksi nyt lähtenyt vierekkäin, niin implanttiin olen päätynyt. Niihin alan säästämään ja ne aion hankkia poskihammaikseni. Olen nuori ihminen, mutta hampaat ei näy suussa pysyvän :( Diabetestä olen sairastanut kohta 25 vuotta ja se on alkanut näkyä siellä sun täällä.
- Mustispeppers
Mustispeppers kirjoitti:
Kun niitä on kaksi nyt lähtenyt vierekkäin, niin implanttiin olen päätynyt. Niihin alan säästämään ja ne aion hankkia poskihammaikseni. Olen nuori ihminen, mutta hampaat ei näy suussa pysyvän :( Diabetestä olen sairastanut kohta 25 vuotta ja se on alkanut näkyä siellä sun täällä.
Tämä toisen hampaan pakko-poisto oli mulle todella järkytys ja itkiskelin pari päivää asiaa, olenhan nainen ja kuitenkin ulkonäkö on tärkeä asia. Yhden hampaan poiston nyt jotenkin on hyväksynyt.
Eipä siinä auttanut muu kuin yrittää saada aika jollekin hammaslääkärille. Oma hammaslääkäri ei vastannut puhelimeen (kesälomalla kai), tk ei enää huolinut minua, kun hammas ei särkenyt. Eli soitin mutsin hammaslääkärille, joka otti minut vastaan 2 arkipäivän päästä. Särkyä oli satunnaisesti hampaassa, sillä palaset taisivat liikkua vähän. Eilen ajoin 130 kilsan päähän poistattamaan hampaan ja uskon, ettei sitä olisi TK:n naiset edes noinkaan nopeasti irti saaneet, irrotus kesti n. 10 minuuttia. Viikon päästä on tarkastusaika omalle lekurille ja mä en tiedä, miten sille kehtaan edes suutani avata. Ja taitaa aika mennä siihen, kun selittelen kesän särkypäivystyskäyntejäni, niitä on 5 kappaletta kaiken kaikkiaan :D Olen tässä myös miettinyt hammaslääkärin vaihtoa. Omalle en päässyt akuuteissa ongelmissa, eli mitä minä sellaisella lekurilla teen. "Suhteilla" pääsin melkein heti, olen myös joskus käynyt tällä mutsin hammaslääkärillä, ja hän varmaan tarvitsisi uusia asiakkaita :D
- tooth fairy
Voisit kanssa kokeilla hammaslangan avulla käydä huolella hammasvälit läpi, jos särky johtuu esim hammasvälissä olevasta reiästä tms, hammaslangalla veteleminen tuo usein sen vihlonnan hyvin esiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264