Eturauhasen tulehdus/ärtymystila tekee elämästä helvettiä

sick n tired

Moro

Kaikki pelleilyviestit sitte heti pois tästä. kyse on vakavasta asiasta.

Olen tänä vuonna 19v täyttävä nuori mies. Olen normaalivartaloinen, eikä minulla ole todettu muita sairauksia kuin eturahasen tulehdus, tarkemmin ottaen ärtymystila, koska ultra-äänessä todettiin, ettei varsinaista tulehdusta ole. Olen lähes varma, että vaiva alkoi toissatalvena, kun pyöräilin aina kouluun. Eturauhanen ei tykkää kylmästä, eikä pyöräilystäkään, vaikkei monella pyöräilijällä olekkaan kyseisiä vaivoja. Nykyään en voi pyöräillessäni istua normaalilla satulalla ollenkaan, koska eturauhasessa alkaa heti epämiellyttävä tuntemus. Olen lukenut lukemattomia viestejä ja keskusteluja aiheeseen liittyen, mutta en ole löytänyt yhtäkään omiin oireisiini täysin vastaavaa.
Eturauhasen tulehdus ei minulla ole onneksi hirveän raju, en kärsi kovista kivuista, eturauhasen alueella tuntuu tosin inhottava, melkein sietämätön tunne usein paskalla käyntien jälkeen ja alavatsani on joskus kipeä, kun olen joutunut ponnistelemaan virtsaa kauan.

Eturauhanen alkoi vaivaamaan melkein tarkalleen vuosi sitten, 2009 heinäkuussa. Alussa se ei vaivannut merkittävästi, joten en mennyt lääkäriin kuin vasta saman vuoden alkutalvella. Oireet ovat nykyään paljon haittaavampia kuin esimerkiksi 9 kuukautta sitten. Olen syönyt kaksi ditrim duplo-kuuria, joista ei ollut erityistä hyötyä. Yksi merkittävä asia aiheeseen liittyen on, että vatsani on alkanut olla usein tai lähes aina löysällä siitä lähtien kun eturauhanen alkoi vaivaamaan. Olen käynyt urologilla, joka sanoi että eturauhanen voi mahdollisesti vaikuttaa ulosteen laatuun. Uskon vahvasti, että eturauhanen vaikuttaa siihen, koska se on täysin järkeenkäypää. Minulla on laksoosi-intoleranssi ja keliakia-testi
Seksitauteja minulla ei varmasti ole, koska en ole vielä harrastanut seksiä. Masturboin ennen kerran päivässä tai harvemmin. Tässä tulenkin yhteen isoimpiin eturauhasen aiheuttamiin vaivoihin. Yleensä puhutaan, että masturbointi ja yleensäkkin laukeaminen säännöllisesti auttaisivat eturauhasta.


Eturauhanen e ole merkittävästi vaikuttanut erektioni laatuun, pientä eroa kyllä olen huomannut. Yksi erittäin masentava ja vakava ongelma nykyisin on, etten voi masturboida ylipäätään nautittavasti, koska, kun virtsaputkessa tai/ja rakossa on aina virtsaa (ei tyhjene nykyään ikinä) myös siemennesteen mukana tulee virtsaa, eikä todellakaan ole mielekästä laueta, kun iso osa tavarasta on virtsaa. Usein myös, masturboinnin lopussa, vähän ennen laukeamista, minulle tulee pahempi kusihätä, kun se oli ennen masturbointia. Myöskin, aina laukeamisen jälkeen, minulla on kusihätä. Tuttua on se, että masturboinnin lopussa, kun olen laukeamaisillani, joudun keskeyttämään touhun virtsaputkessa/rakossa olevan virtsan takia. Loppujen lopuksi käynin vain kusella. Kaikki vaivasta kärsineet varmasti ymmärrätte, ettei tällainen masturbointi tai yleensä seksi voi olla nautittavaa. En voi vain mennä baariin ja hakea tyttöä, koska loppuillan tapahtumiin voisi mahdollisesti kuulua seksi. Ei voi tietää.

Minulla on elokuun lopussa virtsarakon tähystys, jota siis ei vielä ole tehty. Toivon todellakin, että jotain selviää, koska en oikeasti kestä enää kauaa nykyisessä tilanteessa. Alemmuuden tunne on valtava. Nuoren miehen on vaikea elää tietäen, ettei voi harrastaa seksiä mielekkäästi, kun sellainen hetki joskus tulee.
Vessakäynnit ovat nykyisin enemmän tuskaisia koettelemuksia, kuin helpottavia käyntejä. Käyn nykyään kusella noin 10-15 kertaa päivässä. Yöllä en joudu nousemaan kuselle. Aamun ensimmäisellä käynnillä en saa rakkoa tyhjäksi, vaan joudun vähän ajan päästä jälleen käymään kusella, vaikkei rakko silloinkaan tyhjene kokonaan.

Oen lukenut muiden eturauhasen tulehdusta sairastavien kirjoituksia siitä, kuinka seksi ja masturbointi ovat nyt vielä hyödyllisempiä kuin ennen. Eikö teillä tule virtsaa siemennesteen mukana? Ihmettelen vaan, jos olen ainoa. Jos näin on, tässä on pakko olla jotain muutakin kuin vaan ärtynyt eturauhanen.

Pitkä kirjoitus, joo, mutta en varmaan saanut silti kerrottua aivan kaikkea asiaan liittyen. Kertokaa kokemuksia. Mielestäni te, joilla on pelkästään virtsaamisvaikeuksia, eikä muita vaivoja sairauteen liittyen, olette onnekkaita. Minulla juuri nyt eturauhanen tekee elämästä erittäin tuskallista. En voi elää normaalia nuoren miehen elämää. Seksuaalielämä kärsii rajusti. Kirjoitan myöhemmin lisää, jos muistan jotain tärkeää asiaan liittyen.

Jaksamisia vaivasta kärsiville.

49

21317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sick n tired

      Sen verran nyt heti lisäystä, että käyn nykyisin usein 2-3 kertaa paskalla päivän aikana ja uskon tämän johtuvan täysin eturauhasesta. Näin tapahtuu, vaikka mahassa ei mitenkään erityisemmin myllertäisi eikä olisi ripulia tms. Eli, niin kuin varmaan moni jo tietää, kusella käydessä on hyvin vaikea olla jännittäättä edes vähän myös peräsuolen lihaksia, vai mitkä lihakset homman nyt tarkalleen hoitavatkaan. Kuitenkin, kun olen jo noin vuoden joutunut ponnistelemaan kusella käydessäni, sillä on varmasti ollut vaikutusta peräsuolen toimintaan.

      Nykyään siis kun käyn kusella ja alan ponnistelemaan, minun on käytävä ulostamassa samalla, koska ponnistelusta johtuen, peräsuoli lähettää osan ulosteesta ulos, vaikkei minulla olisikaan "paskahätä".

      Tiedän, että tätä viestiä ei varmasti ole miellyttävä lukea, mutta näin asia vaan on.

      • sick n tired

        Eikö tosiaan kellään kyseistä tulehdusta sairastavilla samanlaisia oireita?
        Kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia


      • Helkkarin esikartano
        sick n tired kirjoitti:

        Eikö tosiaan kellään kyseistä tulehdusta sairastavilla samanlaisia oireita?
        Kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia

        Moi,

        Kirjoitat niin avoimesti ongelmastasi, että kävi mielessä että oletko itse täällä vitsiä heittämässä...

        Sama sa minulle, joten vastaan omista kokemuksistani.

        Kärsin samankaltaisesta ongelmasta noin 14-20v aikavälillä. Alkuun en kehdannut mennä lääkäriin ja sitten kun kehtasin, ei tiedetty mistä on kyse, koska virtsassa ei ollut bakteereita.

        Vaikutti hemmetin negatiivisesti koulumenestykseenkin, kosksa koko ajan oli tunne, että kusta vuotaa pisara silloin, toinen tällöin, ja varmaan jännittäminen aiheutti vielä hikoilua, mikä sai kalsarit, mielikuvituksenkin avustuksella tuntumaan tosi märältä aika-ajoin.

        Se, että yritti juoda mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein, auttoi jonkin verran, mutta vessassa oli tietty käytävä vähintään joka välitunti.

        Olin vaivasta kärsinyt vähintään kaksi vuotta lähes kroonisesti, kunnes joku lääkäri sitten minulle kirjoitti sen ditrim duplo reseptin, ja se auttoi kyllä minulla. Olen sen kuurin syönyt samaan vaivaan mm. armeijassa muutamaan kertaan, ja joskus se voi vaatia kolmekin kuuria peräkkäin, ennenkuin lähtee!

        Itselläkin se oireili niin, että pahimmillaan tosiaan pysytteli mieluiten seisoma-asennossa, koska istuessa oli ainakin hankalaa.

        Toivon todellakin, että saat apua siihen vaivaan, se pilasi minulta monta vuotta! Armeijan jälkeen joskus nuo alkoivat pikkuhiljaa harvenemaan ja nyt en kyllä enää edes muista koska on viimeksi ollut kuuria vaativat oireet, mutta jos vähänkin alkaa tuntua oireita, niin 1g C-vitamiinipore lasiin ja se naamariin ja niin paljon vettä kun jaksaa juoda.


      • Helkkarin esikartano
        Helkkarin esikartano kirjoitti:

        Moi,

        Kirjoitat niin avoimesti ongelmastasi, että kävi mielessä että oletko itse täällä vitsiä heittämässä...

        Sama sa minulle, joten vastaan omista kokemuksistani.

        Kärsin samankaltaisesta ongelmasta noin 14-20v aikavälillä. Alkuun en kehdannut mennä lääkäriin ja sitten kun kehtasin, ei tiedetty mistä on kyse, koska virtsassa ei ollut bakteereita.

        Vaikutti hemmetin negatiivisesti koulumenestykseenkin, kosksa koko ajan oli tunne, että kusta vuotaa pisara silloin, toinen tällöin, ja varmaan jännittäminen aiheutti vielä hikoilua, mikä sai kalsarit, mielikuvituksenkin avustuksella tuntumaan tosi märältä aika-ajoin.

        Se, että yritti juoda mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein, auttoi jonkin verran, mutta vessassa oli tietty käytävä vähintään joka välitunti.

        Olin vaivasta kärsinyt vähintään kaksi vuotta lähes kroonisesti, kunnes joku lääkäri sitten minulle kirjoitti sen ditrim duplo reseptin, ja se auttoi kyllä minulla. Olen sen kuurin syönyt samaan vaivaan mm. armeijassa muutamaan kertaan, ja joskus se voi vaatia kolmekin kuuria peräkkäin, ennenkuin lähtee!

        Itselläkin se oireili niin, että pahimmillaan tosiaan pysytteli mieluiten seisoma-asennossa, koska istuessa oli ainakin hankalaa.

        Toivon todellakin, että saat apua siihen vaivaan, se pilasi minulta monta vuotta! Armeijan jälkeen joskus nuo alkoivat pikkuhiljaa harvenemaan ja nyt en kyllä enää edes muista koska on viimeksi ollut kuuria vaativat oireet, mutta jos vähänkin alkaa tuntua oireita, niin 1g C-vitamiinipore lasiin ja se naamariin ja niin paljon vettä kun jaksaa juoda.

        ...lisään vielä, että tosiaan itselläkin se oikein pahaksi äityessään alkoi tuntua myös siltä, kuin olisi koko ajan paskahätä, ja se se vasta sitten kamalaa olikin!!

        Tuo voi johtua siitä, että paksusuoli/peräsuoli ärtyy tuossa samassa.
        Itsellä siihen auttoi Colon Clear Psyllium kuitu. Jos ripuli oli osana asiassa, niin sitten vielä Imodiumia pari nappia kyytipojaksi.


      • sick n tired
        Helkkarin esikartano kirjoitti:

        ...lisään vielä, että tosiaan itselläkin se oikein pahaksi äityessään alkoi tuntua myös siltä, kuin olisi koko ajan paskahätä, ja se se vasta sitten kamalaa olikin!!

        Tuo voi johtua siitä, että paksusuoli/peräsuoli ärtyy tuossa samassa.
        Itsellä siihen auttoi Colon Clear Psyllium kuitu. Jos ripuli oli osana asiassa, niin sitten vielä Imodiumia pari nappia kyytipojaksi.

        Noniin! En sentään jäänyt täysin yksin kirjotukseni kans, kiitti että "jaoit" tän paskasen vaivan täällä mun kanssa. Koko teksti on siis täyttä totta, ajattelin vaan kirjoittaa mahdollisimman paljon kerralla, että mahdolliset vastaajat tietäisivät tilanteestani tarpeeksi enenn vastaamistaan.

        Niin, olen siis syönyt kaksi ditrim duplo-kuuria, ensin tämän vuoden tammi-helmikuussa ja toisen maalis-huhtikuussa, eikä noilla mulla ollut kyllä selkeätä vaikutusta... Mulla itse asiassa on nyt se tilanne, että tuli armeijasta vuosi lykkäystä kyseisen vaivan polvivamman ja aknelääkityksestä aiheutuvien vaivojen takia. Mun tilanteessa ei vain mitenkään olisi kyennyt suorittamaan armeijaa nyt edes b-miehenä.

        Valmistuin keväällä ylioppilaaksi ja kärsin koko 3 lukiovuoden eturauhasen aiheuttamista vaivoista sekä siitä, että mahani oli sekaisin oikeastaan koko ajan. Jatkuva alemmuuden tunne oli väistämätön, koskaan ei voinut käydä vessassa normaalisti.

        Pitää tosiaan katsoa olisiko tuosta kuitilääkkeestä jotain hyötyä minulle, mulla voi hyvinkin olla joku suoli ärsynyt myös jatkuvien ponnistelujen takia. Paskalla käyntien jälkeen on lähes aina epämiellyttävä tunne peräaukon/eturauhasen seudulla.

        Kiitos vastauksistasi vielä kerran! Toivon, että parantuisin tai ainakin vaivojani lievitettyä pian. Huomenna on vuorossa virtsarakon tähystys, saa nähdä onko siellä kaikki kunnossa.

        Koitetaan jaksaa, vaikka se vaikeata onkin...


      • sick n tired
        sick n tired kirjoitti:

        Noniin! En sentään jäänyt täysin yksin kirjotukseni kans, kiitti että "jaoit" tän paskasen vaivan täällä mun kanssa. Koko teksti on siis täyttä totta, ajattelin vaan kirjoittaa mahdollisimman paljon kerralla, että mahdolliset vastaajat tietäisivät tilanteestani tarpeeksi enenn vastaamistaan.

        Niin, olen siis syönyt kaksi ditrim duplo-kuuria, ensin tämän vuoden tammi-helmikuussa ja toisen maalis-huhtikuussa, eikä noilla mulla ollut kyllä selkeätä vaikutusta... Mulla itse asiassa on nyt se tilanne, että tuli armeijasta vuosi lykkäystä kyseisen vaivan polvivamman ja aknelääkityksestä aiheutuvien vaivojen takia. Mun tilanteessa ei vain mitenkään olisi kyennyt suorittamaan armeijaa nyt edes b-miehenä.

        Valmistuin keväällä ylioppilaaksi ja kärsin koko 3 lukiovuoden eturauhasen aiheuttamista vaivoista sekä siitä, että mahani oli sekaisin oikeastaan koko ajan. Jatkuva alemmuuden tunne oli väistämätön, koskaan ei voinut käydä vessassa normaalisti.

        Pitää tosiaan katsoa olisiko tuosta kuitilääkkeestä jotain hyötyä minulle, mulla voi hyvinkin olla joku suoli ärsynyt myös jatkuvien ponnistelujen takia. Paskalla käyntien jälkeen on lähes aina epämiellyttävä tunne peräaukon/eturauhasen seudulla.

        Kiitos vastauksistasi vielä kerran! Toivon, että parantuisin tai ainakin vaivojani lievitettyä pian. Huomenna on vuorossa virtsarakon tähystys, saa nähdä onko siellä kaikki kunnossa.

        Koitetaan jaksaa, vaikka se vaikeata onkin...

        Huh!
        Tänään sitten vihdoin oli tuo virtsarakon tähystys. Täytyy sanoa, että se oli hieman kivuttomampi kuin luulin, mutta silti erittäin epämukava kokemus. Ikävin tuntemus oli puudutusaineen laittaminen virtsaputkeen, se tuntui kuin putkessa oli ollut kova paine ja aivan kuin olisi ollut kova kusihätä. Vaikea selittää tarkkaa tuntemusta, mutta todella epämukava.a Itse tähystimen vienti virtsaputkeen ja rakkoon ei tuntunut melkein yhtään. Lääkärin täyttäessä rakkoa steriilillä nesteellä, koin muutaman pienen kivuttomamman hetken. Olin kyllä vähän helpottunut toimenpiteen jälkeen, ettei se nyt niin kamala ollutkaan.

        Homman jälkeen kusellakäynnit ovat kyllä olleet melko vaikeita, ekoilla kerroilla kirveli aika paljonkin ja virtsaa tuli heikolla paineella vain pieniä määriä. Uskoisin yhdeksi merkittäväksi syyksi virtsaputkessa yhä olleen puudutusaineen, joka estää virtsantuloa virtsaputkea pitkin ulos. Alapäätä myös kirveli vielä tunteja toimenpiteen jälkeen. Juuri nyt kirvelyä ei enää ole, päivällä ottamani kipulääke varmasti auttoi asiaa. Kusella käynti on kuitenkin vielä erikoisen tuntuista, tarkemmin ottaen kusihädän tunne. Tämän pitäisi mennä ohi muutamassa päivässä.

        Sain tänään kaksi uutta lääkekuuria; Tamsumin ja Ciprofloxacin, jotka ovat molemmat eturauhaseen vaikuttavia lääkkeitä. Toivon todella, että tehoaisivat. Kuurien jälkeen minulla on tiedossa vielä urodynaaminen tutkimus. Katsotaan mitä sen jälkeen sitten.

        Paljon tekstiä taas, mutta olkoon.


      • sick n tired
        sick n tired kirjoitti:

        Huh!
        Tänään sitten vihdoin oli tuo virtsarakon tähystys. Täytyy sanoa, että se oli hieman kivuttomampi kuin luulin, mutta silti erittäin epämukava kokemus. Ikävin tuntemus oli puudutusaineen laittaminen virtsaputkeen, se tuntui kuin putkessa oli ollut kova paine ja aivan kuin olisi ollut kova kusihätä. Vaikea selittää tarkkaa tuntemusta, mutta todella epämukava.a Itse tähystimen vienti virtsaputkeen ja rakkoon ei tuntunut melkein yhtään. Lääkärin täyttäessä rakkoa steriilillä nesteellä, koin muutaman pienen kivuttomamman hetken. Olin kyllä vähän helpottunut toimenpiteen jälkeen, ettei se nyt niin kamala ollutkaan.

        Homman jälkeen kusellakäynnit ovat kyllä olleet melko vaikeita, ekoilla kerroilla kirveli aika paljonkin ja virtsaa tuli heikolla paineella vain pieniä määriä. Uskoisin yhdeksi merkittäväksi syyksi virtsaputkessa yhä olleen puudutusaineen, joka estää virtsantuloa virtsaputkea pitkin ulos. Alapäätä myös kirveli vielä tunteja toimenpiteen jälkeen. Juuri nyt kirvelyä ei enää ole, päivällä ottamani kipulääke varmasti auttoi asiaa. Kusella käynti on kuitenkin vielä erikoisen tuntuista, tarkemmin ottaen kusihädän tunne. Tämän pitäisi mennä ohi muutamassa päivässä.

        Sain tänään kaksi uutta lääkekuuria; Tamsumin ja Ciprofloxacin, jotka ovat molemmat eturauhaseen vaikuttavia lääkkeitä. Toivon todella, että tehoaisivat. Kuurien jälkeen minulla on tiedossa vielä urodynaaminen tutkimus. Katsotaan mitä sen jälkeen sitten.

        Paljon tekstiä taas, mutta olkoon.

        Vielä eräs asia, jota en ole tainnut mainita aiemmin.
        Usein, jos olen masturboinut vaikka eilen, niin tänään kusella käydessäni kusen mukana
        tulee ihan selvää siemennestettä. Sitä pitää aina ponnistaa ehkä vielä enemmän kuin virtsaa, että saa ulos. En tiedä, mistä voisi johtua, mutta olisiko mahdollisesti joku rakennevika eturauhasen/virtsarakon alueella?

        Erikoinen vaiva...


      • ap
        sick n tired kirjoitti:

        Vielä eräs asia, jota en ole tainnut mainita aiemmin.
        Usein, jos olen masturboinut vaikka eilen, niin tänään kusella käydessäni kusen mukana
        tulee ihan selvää siemennestettä. Sitä pitää aina ponnistaa ehkä vielä enemmän kuin virtsaa, että saa ulos. En tiedä, mistä voisi johtua, mutta olisiko mahdollisesti joku rakennevika eturauhasen/virtsarakon alueella?

        Erikoinen vaiva...

        Viime viestistä on jo todella pitkä aika. Ajattelin kirjoittaa nykyisestä tilanteeata vähän.
        Minulle tehtiin siis loppuvuodesta 2010 urodynaaminen tutkimus ja tulosten mukaan minulla olisi virtsarakon sulijalihaksen dyssynergia, eli sulkijalihas ei toimi normaalisti. Tämän lisäksi minulla on vielä ärtynyt eturauhanen. Vatsavaivat ja löysät ulosteet liittyvät varmaankin osittain näihin vaivoihin, koska nykyään kun joudun ponnistelemaan kusta ulos, myös suolessa alkaa tapahtua. Usein onkin niin, että jos ponnistelen täysillä ja ja kauan, ulostetta alkaa tulla, ainakin vähän. Tämä siis vaikkei minulla ole paskahätää. Virtsan ponnistelu on siis vaikuttanut peräsuolen toimintaan. Söin juuri pari lääkekuuria loppuun, ei tuntunut kyllä auttavan lainkaan, vaan enemmänkin pahentavan oireita nuo lääkkeet. Toinen lääkkeistä oli Toviaz ja toinen Ciprofloxacin. Toviaz oli ensimmäistä kertaa käytössä ja ciprofloxacin toista.

        Pian olisi konrtollikäynti ja olisi jo todellakin aika saada helpotusta. Tilanne on erittäin vaikea. En tiedä kauanko vielä kestän tilannetta näillä oireilla...
        Kyllä on pakko saada joku toimiva lääkekuuri. Elämä on kärsimystä tällä hetkellä.


      • Samaa
        ap kirjoitti:

        Viime viestistä on jo todella pitkä aika. Ajattelin kirjoittaa nykyisestä tilanteeata vähän.
        Minulle tehtiin siis loppuvuodesta 2010 urodynaaminen tutkimus ja tulosten mukaan minulla olisi virtsarakon sulijalihaksen dyssynergia, eli sulkijalihas ei toimi normaalisti. Tämän lisäksi minulla on vielä ärtynyt eturauhanen. Vatsavaivat ja löysät ulosteet liittyvät varmaankin osittain näihin vaivoihin, koska nykyään kun joudun ponnistelemaan kusta ulos, myös suolessa alkaa tapahtua. Usein onkin niin, että jos ponnistelen täysillä ja ja kauan, ulostetta alkaa tulla, ainakin vähän. Tämä siis vaikkei minulla ole paskahätää. Virtsan ponnistelu on siis vaikuttanut peräsuolen toimintaan. Söin juuri pari lääkekuuria loppuun, ei tuntunut kyllä auttavan lainkaan, vaan enemmänkin pahentavan oireita nuo lääkkeet. Toinen lääkkeistä oli Toviaz ja toinen Ciprofloxacin. Toviaz oli ensimmäistä kertaa käytössä ja ciprofloxacin toista.

        Pian olisi konrtollikäynti ja olisi jo todellakin aika saada helpotusta. Tilanne on erittäin vaikea. En tiedä kauanko vielä kestän tilannetta näillä oireilla...
        Kyllä on pakko saada joku toimiva lääkekuuri. Elämä on kärsimystä tällä hetkellä.

        Kuule kohtalotoveri, kuulostaa tutulta. Itelläni tosin ei vielä noin rajusti esiintynyt.

        Koitappa kuule syödä raju SINKKI kuuri. käyt apteekista tai luontaistuotekaupasta hakemasta. Ja vedät maksimit tauluun ja syöt niitä niin kauan kun neuvotaan. Itelläni helpotti huomattavasti ;o


      • toimmonen
        sick n tired kirjoitti:

        Huh!
        Tänään sitten vihdoin oli tuo virtsarakon tähystys. Täytyy sanoa, että se oli hieman kivuttomampi kuin luulin, mutta silti erittäin epämukava kokemus. Ikävin tuntemus oli puudutusaineen laittaminen virtsaputkeen, se tuntui kuin putkessa oli ollut kova paine ja aivan kuin olisi ollut kova kusihätä. Vaikea selittää tarkkaa tuntemusta, mutta todella epämukava.a Itse tähystimen vienti virtsaputkeen ja rakkoon ei tuntunut melkein yhtään. Lääkärin täyttäessä rakkoa steriilillä nesteellä, koin muutaman pienen kivuttomamman hetken. Olin kyllä vähän helpottunut toimenpiteen jälkeen, ettei se nyt niin kamala ollutkaan.

        Homman jälkeen kusellakäynnit ovat kyllä olleet melko vaikeita, ekoilla kerroilla kirveli aika paljonkin ja virtsaa tuli heikolla paineella vain pieniä määriä. Uskoisin yhdeksi merkittäväksi syyksi virtsaputkessa yhä olleen puudutusaineen, joka estää virtsantuloa virtsaputkea pitkin ulos. Alapäätä myös kirveli vielä tunteja toimenpiteen jälkeen. Juuri nyt kirvelyä ei enää ole, päivällä ottamani kipulääke varmasti auttoi asiaa. Kusella käynti on kuitenkin vielä erikoisen tuntuista, tarkemmin ottaen kusihädän tunne. Tämän pitäisi mennä ohi muutamassa päivässä.

        Sain tänään kaksi uutta lääkekuuria; Tamsumin ja Ciprofloxacin, jotka ovat molemmat eturauhaseen vaikuttavia lääkkeitä. Toivon todella, että tehoaisivat. Kuurien jälkeen minulla on tiedossa vielä urodynaaminen tutkimus. Katsotaan mitä sen jälkeen sitten.

        Paljon tekstiä taas, mutta olkoon.

        mitähän käy jos vetää tamsuminia nenään?


    • ihansamaakoen minä!

      koen tällä hetkellä melkein täysin samaa kuin sinä ja olen myös nuori lukiolainen. Koulun käynti vaikeutui ym. eturauhas vaiva tuli yllätyksenä täytettyäni 18. Noin vuoden kärsinyt ja lääkkeet ja antibiootit kokeiltu. Tietysti olen käynyt lääkärillä lukuisia kertoja ja kerran lääkäri laittoi botoksia eturauhaseen kokeillakseen auttaako se. Se on tähän asti auttanut minua eniten. suosittelen kysymään botoxista ja kokeile myös vähentää masturbointia vaikka 1 viikossa. Sinkin takia. Botox rauhoitti vaivaani ja laittoi ulosteen taas normaaliksi. Myös jos juo paljon limua tai kofeiinia niin saattaa ärsyttää vaivaa. olen käynyt myös tähystyksessä pari kertaa ja on normaalia pieni kipu ja myös mahdollinen veri virtsassa tähystyksen jälkeen, myös puudutusaineen vaikutus loppuu 4tunnis. Tiedossa on myös fysioterapiaa et sekin varmana auttaa vaivoihin. Itelle kokeiltiin neuromodulaattoria kans, et kandee kysyä siitäkin. Kannattaa kans käydä neurologilla perus testeis. (ms tauti?)Onhan mahdollista että jokin painaa ja ärsyttää rakkoa tai eturauhasta niiden ulkopuolelta Tsemppiä, eikä kannata masentua

      • jepbajtku

        mahdollista siemennesteen allergia. .


      • viel2
        jepbajtku kirjoitti:

        mahdollista siemennesteen allergia. .

        kysyitkö jo vesicare-lääkettä lääkäriltä?


      • täs viel kirjotan
        viel2 kirjoitti:

        kysyitkö jo vesicare-lääkettä lääkäriltä?

        alfuzosin hydrochloridea kandee kysyy kans??


      • samaaas...
        täs viel kirjotan kirjoitti:

        alfuzosin hydrochloridea kandee kysyy kans??

        luontaistuote lääkkeet yleensä tuo ohimenevän helpotuksen 'lume vaikutus' mut karpalo tutkitusti auttaa virtsa vaivoihin,, mut riippuu tosin yksilöstä


    • ap

      Alkuperänen tässä kirjottelee.

      Joo eli mun vaivat ois kyllä muuten henkisesti ihan kestettäviä, ihan jopa loppuelämän vois sietää. Mutta, isoin ongelma onkin vaikutus tulevaan seksielämään ja masturbointiin. Tällä hetkellä asiaan liittyy seuraavat ongemat:

      -Rakko ei ole koskaan tyhjä. Nykyään aina, jos masturboin vaikka minuutin, sen jälken pidän taukoa, niin mulla on usein jo sen verran kusihätä, etten voi jatkaa masturboimista, hyvässä tapauksessa seksiä. Näin on käynyt monet kerrat ja on tietenkin erittäin masentavaa lopettaa hommat kesken kusihädän takia.
      -Jos kusihädästä huolimatta jatkan homman loppuun, laukeaminen tuntuu erikoiselta ja iso osa tavarasta on virtsaa.
      -Laukeamista seuraavana parina päivänä kusen mukana tulee spermaa, jonka saa ulos vain ponnistelemalla. Tuntuu, että varmaan vain puolet spermasta tulee ulos lauetessa ja loput usen mukana...

      Tässä jotain. Hain tänään apteekista sinkkitabletteja, joita aion syödä nyt ennen urologille pääsyä. Noin kuukauden päästä pitäisi päästä, jono on aika pitkä.

      Jaksaa täytyy, vaikka tämä on henkisesti erittäin rankkaa. Äärimmäisen vaikea sairaus henkisesti.
      -

      • ap

        Sen verran vielä lisäystä, että aloin pari viikkoa sitten käymään salilla ja aion käydä siellä 2-3krt/vkossa. Voi olla, että pitkällä aika välillä oikeiden lihasten harjoittaminen auttaisi vaivoihin. Ei ole kai ihan mahdotonta.

        Niin, en käytä kahvia enkä energiajuomia. Kahvia join ennen paljon, mutta oli pakko lopettaa mahaoireiden takia.


    • ihansamaakoen minä

      kokeile tosiaan sitä sinkkiä, ja kannattaa tosin lantion alueen lihaksia treenata . Ikäviä vaivoja tälläset, mut voi olla et iän myötä helppottuu. . Vaik paskamaiseen aikaan nää vaivat tuli. Ihmettelin aluks et oonko joku poikkeus, mut näköjään on muitakin nuoria aikuisia (ettei kaikki ole 70 v) jotka kärsii eturauhas vaivosta

      • viel täh2n

        botoxia kannattaa kysyä. Joko rakkoon tai eturauhaseen. .


    • ap

      Unohdin sanoo, että eilen tosiaan hain sinkkiä apteekista. Suositus on 1 tabletti päivässä ja se kattaisi 100% saantisuotituksesta. Onko kellään tietoa, onko oikeaa haittaa jos otan 2 tablettia päivässä? Kyseessä on kuitenkin ns poikkeustilanne kun tabletteja käytetään sairauden hoitoon. No, alan syömään tabletteja ainakin sen 1/pvä.

      "botoxia kannattaa kysyä. Joko rakkoon tai eturauhaseen. . "

      Botoxista eturauhasvaivojen yhteydessä kuulin ekaa kertaa vasta tässä keskustelussa. Voisi kyllä kysyä asiasta urologin käynnillä huhtikuussa.

      • adadadadadadadad

        Mitä olen sinkistä lueskellut aiemmin, niin taisi olla pitkäkestoisen käyttämisen ylärajana jotain 30-45mg / päivä. Kuuriluontoisesti sitten oli muistaakseni mahdollista syödä enemmänkin. Jotku söi muistaakseni akneen paljon suurempiakin määriä. Pidemmän päälle liikaa mitä tahansa mineraalia/vitamiinia alkaa estämään muiden aineiden imeytymistä kehoon. Myrkytysraja kai jossain 1000-2000mg maastossa.

        Kannattaa googlailla varmistukset. Itse söin 15mg tabletteja kuukausia sen 1kpl päivässä.


      • joku...
        adadadadadadadad kirjoitti:

        Mitä olen sinkistä lueskellut aiemmin, niin taisi olla pitkäkestoisen käyttämisen ylärajana jotain 30-45mg / päivä. Kuuriluontoisesti sitten oli muistaakseni mahdollista syödä enemmänkin. Jotku söi muistaakseni akneen paljon suurempiakin määriä. Pidemmän päälle liikaa mitä tahansa mineraalia/vitamiinia alkaa estämään muiden aineiden imeytymistä kehoon. Myrkytysraja kai jossain 1000-2000mg maastossa.

        Kannattaa googlailla varmistukset. Itse söin 15mg tabletteja kuukausia sen 1kpl päivässä.

        Tuosta Sinkista sen verran, että ainakin tämän http://terveyshymy.fi/artikkelit/nuorten-miesten-eturauhasvaivat-lisaantyneet-halyttavasti

        Artikkelin mukaan jopa 60mg kuuria kannattaa vetää, koska tuokin on tavallaan suositus niin en tiedä jopa onko tuonkin yli kuitenkin kannattavaa ottaa. Nimittäin onhan noita olemassa ainakin ulkomailla 50mg sinkki tablettejakin joten hieman isompa annostus pahimpien oireiden aikaan ei välttämättä ole sekään huono asia, mutta tosiaan ainakin 60mg kuuria voi vetää ja se 15mg on ihan turvallinen jos se on jo pelkästään suositus, yleensä Suomessa nuo on niin paljon alakanttiin, että varsinkin jos jotain sairastaa ja siihen haluaa tehoa niin kyllä se ainakin 30 mg sinkkiä kannattaa ottaa, varsinkin jos urheilee ei taida olla haittaa isommista annostuksista.

        Myös yleisvitamiinit on hyviä siitä, että jos jotain puutetta on elimistössä niin ainakin jotain tulee otettua..


      • ollipekkis
        joku... kirjoitti:

        Tuosta Sinkista sen verran, että ainakin tämän http://terveyshymy.fi/artikkelit/nuorten-miesten-eturauhasvaivat-lisaantyneet-halyttavasti

        Artikkelin mukaan jopa 60mg kuuria kannattaa vetää, koska tuokin on tavallaan suositus niin en tiedä jopa onko tuonkin yli kuitenkin kannattavaa ottaa. Nimittäin onhan noita olemassa ainakin ulkomailla 50mg sinkki tablettejakin joten hieman isompa annostus pahimpien oireiden aikaan ei välttämättä ole sekään huono asia, mutta tosiaan ainakin 60mg kuuria voi vetää ja se 15mg on ihan turvallinen jos se on jo pelkästään suositus, yleensä Suomessa nuo on niin paljon alakanttiin, että varsinkin jos jotain sairastaa ja siihen haluaa tehoa niin kyllä se ainakin 30 mg sinkkiä kannattaa ottaa, varsinkin jos urheilee ei taida olla haittaa isommista annostuksista.

        Myös yleisvitamiinit on hyviä siitä, että jos jotain puutetta on elimistössä niin ainakin jotain tulee otettua..

        entä sitten nämä muut luontaistuotteet esim
        http://www.hyvaolo.com/2014/02/miten-valttya-eturauhasvaivoilta.html


    • Hygienia.

      Mulla tuli joskus nuorempana kipristelevää kipua ja punoitusta, jos virtsaa pääsi esinahan alle kusemisen yhteydessä. Eli kustessa on parempi vetää liikkuvat taakse, ja varmistaa vaikka paperilla kuivaamalla ettei mitään jää pelin päähän. Eli hygieniaan huomiota. Ja suihkussa käydessä pese peli myös nahan alta.

    • ihansamastakärsnminä

      Outoo keskustella tämmösestä jossain suomi24 ssa..
      Toisaalta helpotuskin kuulla että en oo ainoo nuori jolla on tälläsiä vaivoja.
      Paskamaisia nää taudit tosiaan on, ja sekin voi olla että nää "molempien" viat on synnynnäisiä, jokka laukes nytten..
      kiva kun tässä on tavallaan alkanu hyväksymään tilanteen että on sairas, sillä alussa tuli tietty semmonen , että kyl tää menee parilla lääkekuurilla, mutta sitten kun lääkkeet on käyty läpi niin tuntee ittensä poikkeukselliseksi. . .
      ja noi ekat tähystykset oli ihan sairaan pelottavia, mut toivonmukaan ne lääkärit löytää "viat" ja pystyis edes korjaamaan ne ... vaik melkein vois sanoo että turhauttavaa tää on kun mikään ei tunnu auttavan.. .. mut tämmöstä tää elämä on . ja pyrin aina olemaan kauheen positiivinen jokasella lääkärikerralla, nytten oon ihan pihalla että mitä ne lääkärit itseasias suunnittelee mulle. ja voishan nää asiat olla huonomminkin, vaikka tuntuu että tämä on sitä paskamaisinta paskaa.. ( vertaan tätä vaivaa välillä johonkin pyörätuoliin... ) ... En tiedä sitten että pitäskö mennä johonkin terapiaan avautumaan tästä ongelmasta,, vaikka en oo koskaan käyny terapiassa ja kun en oo mikään mielenvikanen "emo" jota jokku nyky teinit kirjaimellisesti viiltelee, kun elämä menee huonosti.... :D ällöttävää edes ajatella jotain emoja jotka viiltelee/ ajattelee itsaria..... no jaa, onneksi en ite oo mikään hullu vaikka sairas olenkin....

      • mtpgajtmdagpt

        itse olen 16v ja itse kärsin myös jonkinsortin eturauhas ongelmasta. Kotona voin olla suhteellisen rauhassa, mutta esim koulussa on sietämätöntä. Tuntuu kun rakko eh tyhjenisi kunnolla. Sitten pelkään että kusta tulee housuun, vaikkei ole edes tullut. Joskus tunnen kalsarit märiksi vaikkei ne oikeasti märät olekaan. Sitten luulen kusseeni housuihin! Tämä on yhtä helvettiä. Tekisi mieli vain jäädä kotiin..


    • ap

      Viimeisestä viestistä on jo vajaa vuosi aikaa ja ketju on aika vanha.

      En tiedä luetteko kukaan enää tätä ketjua koskaan, mutta kirjoitan nyt kuitenkin jotain tilannepäivitystä tähän.

      Oireet ei oo viime kirjotuksen ajoista muuttunu mikskään, paitsi että nyt on lääkkeenä ollut Xatral, joka tuntuu jopa auttavan, mutta vain vähän. Söin syksyllä sitä 3kk ja nyt aloitin juuri uudestaan syömään tuota 90 tabletin erää. Mulla tähystettiin rakko kolmannen kerran pari viikkoo sitten. Oon nyt 20-vuotias. Vaiva ollut 2v8kk ja vaivannut joka päivä. Nyt päätettiin tehdä vihdoinkin tuo botox-homma, koska itse niin halusin. Kun siitä ei kuitenkaan mitään oikeata haittaa pitäisi olla, niin mikä ettei. Olen kuullu, että botoxin laittaminen rakkoon/eturauhaseen on auttanut monia eturauhasvaivoista kärsiviä, joten olen nyt aika toivossa, että se auttais muakin. Tietenkin voin vaan toivoa, että siitä apua olisi.

      Voi kyllä sanoa, että jos oireeni lievittyisivät botoxin ansiosta selvästi ja esim tuo sperman tuleminen virtsatessa loppuisi, olisin erittäin paljon onnellisempi. Se on sanomattakin selvää..

      Nyt on sillä lailla ikävä tilanne päällä, että mulla on ollut joulukuun alusta lähtien jatkuvaa ahdistusta päällä ja alussa oli muutama paniikkikohtauskin. Alussa oli kaikista pahin viikko, kun ahdistus oli niin kova, että ruokahalu oli poissa ja laihduinkin viikossa muutaman kilon. Nyt ahdistus on lievempää ja parhaimmillaan olo on lähes normaali. Pahimmillaan olo on kun ajattelen kaikkia huonoja asioita elämässäni ja ahdistaa paljon. Ahdistukset alkoivat yksi ilta kun panikoin yhden ns hanttihomman aloittamista, että työ olisi liian vaikeaa tms. Tämä liittyy varmaan siihen, että olen muutenkin aina ollut ns jännittäjätyyppi ja jännittänyt asioita turhaan. Onhan tätä jonkinlainen ongelma, josta olisi erittäin hyvä päästä eroon joskus.

      Toivottavasti henkinen olo olisi nyt kesään mennessä normalisoitinut, eikä kesää tarvi olla lääkkeissä. Ja jos tarvisikin niin sitten olen, kunhan olo sama kuin ennen ahdistusta eikä sivuvaikutukset liian pahat. Olen nyt kyllä kuukausia syönyt vitamiineja säännöllisesti, mm monivitamiini, d3-vitamiini, b-vitamiini, omega 3, magnesium. Näistä pitäisi ihan yleisesti olla vain hyötyä, eikä haittaa.

      Tosi paljon tekstiä taas, ei tässä kaikkea ole vieläkään. Voi olla ettei suurinta osaa ihmisistä kiinnosta ollenkaan mitä juuri kirjoitin, mutta ehkä tää vähän helpottaa purkaa tilannettaan tänne.

      Olis ihan jees jos joku samoista vaivoista kärsivä sattuis paikalle.

      • kiinnostunut5

        kiinnostaisi tietää, että miten on botox toiminut ja oireet jatkuneet?


    • sadfgsdgdsg
    • Prostat!
    • kyynel3

      Itsekkin kärsin vaivoista. 2010 vaivat alkoi moottoripyörällä kylmäsin itseni. Kyllä tämä on sellaista paskaa, jota mukanaan kantaa. Joka hetki asiaa miettii. Onko mitään tulevaisuutta. Urologilla olen käynyt monesti, mutta hoitoa ei löydy.
      Jaksamisia kaikille vaivoista kärsiville, nauttikaa pienistä iloista.
      Itselleni hymyn huulille tuo jo hetki, jolloin särky on edes hetken pois.
      Ja itse olen nyt 19 -vuotias.

    • tyly vaiva

      Samoilla vaivoilla mennään..tuntuu et kusi tulee välillä housuun...onko löytynyt vaivaan lääkettä??

    • doctorman

      Kroonistunut eturauhasen tulehdus on hyvin vaikea hoidettava.
      Voin antaa muutamia vinkkejä niille jotka ovat juuri kylmentäneet eturauhasen eikä tulehdus ole kroonistunut.

      Lämpö on eturahaselle hyväksi, eli istua lämpimässä paljussa noin puoli tuntia ja kohdistaa lämpö eturauhasen alueelle. Sinkin syöminen ravintolisänä. Sitten eturauhasen rentouttaminen hieromalla lieventää tulehduksen oireita.

      Japanissa on käytössä eturauhasen huuhtelutekniikka, jossa virtsaputkea pitkin johdatetaan lämmintä ja suolaista vettä ja sitä kautta eturauhasesta poistuu tulehduksen aiheuttajia.Tutkimusta en ole asiasta löytänyt, mutta yritän etsiä sitä.
      Ideana se voisi toimia, mutta sitä ei pidä itse lähteä kokeilemaan.
      Periaate on siinä seuraavanlainen, eli virtsaputkeen syötetään vettä jonka paine on 250mbar lämpötila 43astetta sen jälkeen eturauhanen rentoutetaan ja vesi pääsee virtaamaan eturauhasen läpi.

    • prostata

      Doktormanilla tuntuu olevan jotkut anatomian seikat täysin hakoteitillä.
      Varokoon jokainen tuollaista neuvojaa.

    • Kärsiväinen

      Toisaalta mukava lukea, että on muitakin, vaikka vaivaa ei kenellekään soisi. Ikää ei ole vielä edes kolmea kymmentä, silti tuntuu välillä, että housut kastuu. Todellisuudessa housut ovat kastuneet ehkä enemmän ahdistuneisuudesta johtuvasta hikoilusta, kuin siitä itsestään. Varmasti välillä on tullut tippa tai toinen alkkareihin vessassa käynnin jälkeen, mutta mistään lorahduksesta ei voi puhua.

      Muutaman lääkekuurin olen syönyt ja ensimmäisestä ei ollut apua, se oli aika lyhyt kuuri. Toinen lekuri ihmettelikin, että mites se nyt noin lyhyt kuuri oli, eli kuukauden mittainen. Välissä napostelin vesicare-kuurinki, mutta siitä ei ollut mitään iloa.

      Välillä tilanne äityi niin pahaksi, että en pystynyt juuri mitään muuta miettimään, kuin vessaa ja märkiä alkkareita. Tuo oravanpyörä tuntui vain syventyvän ja syventyvän. Lopulta sain kuurin jotain T:llä alkavaa lääkettä, kuuri oli 3kk. Kärsimättömänä kuukauden jälkeen olin jo aivan lopussa, mitään muutosta ei ollut tapahtunut. Päätin kuitenkin mussuttaa kuurin loppuun. Kas kummaa, kuurin jälkeen helpotti. Se olo, kun ei koko aikaa mieti housujen kastelua, oli upea.

      Hetkeksi ehdinki jo unohtaa vaivan, mutta sitten taas iski. Jotenkin yhdistin asian stressiin, jota välillä esiintyy. Niinä aamuina kun tunsin stressin oireita, tuntui myös vaivakin. En kuitenkaan hakeutunut lääkärille, vaan päätin hieman seurata. Jostain syystä vaiva katosi aika piakkoin.

      Välillä vessassakäynin jälkeen, vaikka kuinka ravistelis, saattaa hetken kuluttua tulla tippa. Pahimmillaan tulee sen verran, että ehkä vaalean värisitä alkkareista voi nähdä märän pisteen. Koskaan ei ole tullut edes kolikon kokoista läiskää.

      Nyt mietinkin, että mitähän sitä tekisi. Pitäisiköhän asiaa vielä tutkia vai onkohan tuo lähes normaalia. Joskus silmäillyt kaupassa miehille suunniteltuja tippasuojia. En nyt välttämättä ole niiden kannalla, mutta ajatus turvallisuuden tunteesta on kyllä houkutteleva. Kellään kokemusta?

    • Kipuja

      Ajattelimpa itse kirjoittaa mitä omia kokemuksia on ja oireilusta sekä siitä mistä kaikki alkoi.

      Istun erittäin pitkiä aikoja muiden terveysongelmien takia joten saan myös sen takia pukamia eikä ne niin helposti aina lähde pois. Muutama kuukausi meni, että pukamat lähtivät ja sen jälkeen alkoi kummallinen hikoilu pakaravaossa ja se oli aika kovaa hikoilua. Tämän jälkeen se hikoilu siirtyi sitten nivusiin ja kivespussiin, mutta syytä en tiedä minä eikä lääkäritkään miksi siirtyi tai mitä se edes on tai mitä tehdä.
      Tässä nyt sitten hikoilin ehkä kuukauden ja sitten alkoivat selvät eturauhasen ongelmat.
      Alussa oli pientä kipua/jomotusta kiveksissä, sitten alavatsassa ja tämän jälkeen virtsaamisongelmat (tiputtelu, virtsaamisvaikeudet, jatkuva vessassa käyminen 2 x 5min sisään pahimmillaan jne.), sekä kivut istuessa peräaukon kohdalla sekä siitä vasemmalle ja oikealle (luullakseni istumalihakset) ja oireet vain pahenivat erittäin nopeasti yhtäkkiä.

      Lääkärissä tuli käytyä 3 kertaa sekä päivystyksessä kerran ja siitä seurasi tietysti eturauhasen tutkiminen, verikokeet, virtsan bakteeriviljelmä x 2, virtsateiden ultraääni (vielä käymättä). Ainut mitä tähän mennessä lääkärit löysivät olivat jeturauhasen tulehdus / ärtynyt eturauhanen, "allergian merkkejä verikokeessa" ja tietysti ei mitään tietoa mikä tämä allergia voisi olla.

      Lääkkeenä sain Tamsulosiinihydrokloridi:a ja se auttoi kaikkiin vaivoihin erittäin paljon, mutta ei hikoiluun mitenkään. Heti kun jätin yhden kapselin ottamatta niin sain kovat kivut istuessa ja se jatkuva vessassa käyminen alkoi taas sekä alavatsaa rupesi jomottamaan.

      Tamsulosiinihydrokloridi:a käytetään hyvänlaatuisen eturauhasen liikakasvun aiheuttamien virtsaamisvaikeuksien hoitoon.
      http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=19745&i=ORION PHARMA_TAMSULOSIINIHYDROKLORIDI ORION

      En oikein itse tiedä mitä tässä tekisin kun tuo hikoilu on luultavasti pahempaa kuin nuo eturauhasen ongelmat, koska se hikoilu on jatkuvaa eikä sitä saa oikein pois vaikka pidin sen kurissa normaalilla puuterilla ja kun lopetin puuterin käyttämisen niin hikoilu hyppäsi heti takaisin. Kaikki nuo ongelmat kyllä stressaavaat erittäin paljon mikä kai sitten pahentaa oireitakin.

      Tähän hikoiluongelmaan voisin ottaa vinkkejä/neuvoja/ehdotuksia vastaan, että mitä kokeilisin ja laittelen viestiä mitä sitten ultrassa saivat selville jos edes löytyy mitään.

    • Kipuja

      Nyt on tullut käytyä ultrassakin. Eipä ollut semmoinen mitä ajattelin sen olevan kun olisi pitänyt olla 3 - 4 tuntia virtsaamatta. Periaatteessa riitti kun oli rakko täynnä sinne mennessä.
      Ensin siinä katsottiin se rakko ultralla -> vessaan -> katsottiin taas ultralla, että oliko tyhjentynyt. Siinä samalla se katsoi munuaisetkin.

      Tietysti mitään ei itsellä löytynyt ja aikamoinen pettymys se on kun taas tuli yksi vaiva lisää mihin ei löydy näkyvää syytä joten nyt taas odotellaan, että ottaako lääkäri yhteyttä vai oliko se koko "tutkimus" siinä.

    • Lukekaa ja oppikaa

      Tästäkin ketjusta kannattaa ottaa opiksi pari seikkaa: käyttäkää pitkiä kalsareita ja välttäkää hankkimasta mitään tulehduksia alapäähän, palelluttamisesta ja tulehduksesta (vaikkapa sukupuolitauti) on hyvin äkkiä seurauksena todella viheliäinen vaiva loppuiäksi...

    • epätoivoinen

      hei.olen viiskymppinen kaveri ,ja tuossa helmikuun paikkeilla alkoivat virsaamisvaivat jotka johtivat lääkärissä käyntiin.aluksi määrättiin /finasterid lääke ei toivottua vaikutusta paitsi että sai juosta 10-15 kertaa päivässä virtsaamassa ja senkin onnistuin tekemään mehukatti pulloon.uudestaan lääkäriin ja sitten sain antibioottikuurin ja lisäksi tamsulin hydrokloridi lääkkeen .virtsaaminen helpottui mutta käydä sai yhtä useasti.ultraäänikuvassa eturauhanen on normaalikokoinen ,ei siis liikakasvua ja vaiva vaan jatkuu .sitten sain cystrin lääkkeen joka on harventanut virtsaamiskäyntejä mutta vaiva on kuitenkin olemassa.olisin utelias tietämään että onko kellään tällaista virtsaamisvaivaa eturauhasen ollessa normaalinkokoinen,sillä tämä tekee elämisen todella sitämättömäksi.

      • Siinä ohjetta

        Pitää käydä urologin puheilla. Ei tavallinen tk-lääkärin planttu tiedä mitään.


    • Jankki

      Mitähän alkuperäiselle kirjoittajalle kuuluu? Olen itse kärsinyt taudista yhtä kauan ja kiinnostaisi tietää missä mennään

    • LauriPoi

      Voi

      On kyllä paha homma kirjoittajalla. Onko hän erityisherkkä? Polkupyörän satulalle on arka, virtsaamiselle arka, ruoalle- laktoosille ja vehnälle arka ja pakkaselle arka. Ite olen aivan toisissa mietteissä, kun mietin runkkaamista seksuaalisena itsemääräämisoikeutena ja ratkaisuna uskonnollisena ja pornoaddiktiona. Polkupyöräily on mulle myös ratkaisu. Mulla on ollut erilaisia satuloita, jotkin hiertävät toiset eivät. Pyöräilyhousut mulla on, pesen joka retken jälkeen. Satula on joskus ollut nokka pystyssä, niinkin voi polkea, kivekset painuvat jotenkin turvaan, se oli naistensatula silloin. Nykyisin satulat ovat vaakatasossa ja hieman suositeltua korkeutta ylempänä. Satulan korkeus vaikuttaa ajamiseen. Alempana pystyy pyörittämään paremmin polkimia ja ylempänä nilkalla saa ojennettua.

      Lääkekuureja ei kannata varmaan syödä, jos eivät tehoa. Vatsa löysällä ei lupaa hyvää, suolisto kun on hyvinvoinnille tärkeää. Kyllä pitäisi ravinto saada ensimmäisenä kuntoon, muuten voi jäädä tuohon helvettiin.

    • kok7

      pahalta kuulostaa, itselläkin alkanut olemaan eturauhas vaivaa. ja kun ennenstään on jo vaivoja niin elämä on tuskaista.
      Mitenkähön alkuperäinen kirjoittaja jaksaa ?

    • Alkaajoriittäästna

      31v kaikki alkoi tämän vuoden maaliskuussa. Ei meinaa jaksaa naurattaa. Vituttaa vaa. On kipuja ja tuskasta olla. Vau kesällä uskalsin käydä vähä uimassa ja ainaha se kostautui. Erektio on perseestä, laukeaminen tuntuu ikävältä. Alaselän lihakset on kireellä ja kipeet ja kävelenki nykyään ku vammanen pingviini. Ja jos sattuu stressiä olemaan ni voi pojat.... Yrittivät tk jotai lääkkeitä antaa mitkä teki olon vaa 10x huonommaksi.. Paheneeko tä vaa? Krooniseksi ne sitä nimitti noissa tulehduslääkepurkin lappusessa, mutta en saanu ees lähetettä urologille.
      Ei siinä etten ois ollu nuoresta pitäen masentunut.. tämä oikein boostaa sitä. Ja mitää ei voi enää tehä ilma kipuja... kofeiini, kannabis ja alkoholi pitäs jättää pois.

      Se mite pahasti tuo alakerta vaikuttaa yläkerran kupoliin.. tekis mieli vaa hakia kadulta pillerit ja turruttaa mieli

      • Mmmajshdlzjfnrbxlxb

        Ja unohin mainita et tottakai yleensä jopa piereminen tekee kipeää


    • 39v

      Täällä myös elämä pyörii tuon virtsaamisen ja siihen liittyvien ongelmien ympärillä.
      Minulla on ongelmana virtsan jälkikirvely/polttelu joka jää pitkäksi aikaa vessassa käynnin jälkeen.
      Eturauhanen kylmettyi joskus teininä mopoillessa ja on sen jälkeen ollut aika riesa. Kohta ikää 40 ja vaivoja ollut lähes koko aikuisikä.
      Vuoden verran tosiaan ongelmana ollut poltto ja kirvely pitkin päivää ja virtsaamisen jälkeen.
      Ihme että vaikka lääketiede on kehittynyt niin tähän vaivaan ei löydy apua. Xatral auttaa vähäsen ja jotkut antibiootit mutta aika heikosti. Kai se on rakenteellinen vaiva minulla. Onkohan nämä vaivat lusääntyneet? Onko joku ruoka tms joka sitä pahentaa? Oliko ennen vanhaan miehillä tällaista ongelmaa?

    • Anonyymi

      Itselläni ollut kohta kymmenen vuotta ilmesesti krooninen eturauhas-vaiva. Lääkäri kutsui sitä prostatiitiksi. Se sanoi jo silloin, että joillakin se vaiva voi kestää useamman vuoden. Itselläni oireet ovat alavatsakipu, sekä kosketus arkuutta kiveksissä. Kun tämä vaiva tuli ensimmäisen kerran v. 2012, niin jouduin sairaalaan, koska kipu oli niin voimakasta ja säteili reisiin niin paljon, että pelkkä kävely jo sattui kovasti. Epäilivät umpilisäkkeen tulehdusta, mutta se ei sitä ollut. Kävin myös sukupuolitautitesteissä ,sekä ultrassa ja söin lääkekuurin, mutta vaiva on edelleen olemassa. Itse olen pärjännyt sen kanssa yksinkertaisesti masturboimalla useammin ja varsinkin silloin, jos kipu alkaa tuntua alavatsan seudulla. Mulla on parikin tuttua lääkärinä ja valitettavasti oirekuvat ja vaivat voi olla yksilöllisiä ja niitä on vaikea hoitaa lääkekuureilla tms. Itse en ole syönyt vaivaan pitkään aikaan mitään kuureja, vaan olen pärjännyt edellä mainitulla tavalla mainiosti.

    • Anonyymi

      parhaan avun itse saanut näistä. https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pukeutuminen/hanskat-ja-kasineet/lampopussi-4n-pakkaus-2000030705
      itsellä n.3 vuotta ollut pahat oireet. kusella vartin välein, virtsaaminen todella ponnistelua, tuntuu että tihkuttaa housuun vaikka juuri käynyt virtsalla. ei sinänsä kipuja mutta ärsyttävä paineen tunnen jatkuvasti, rakko ei tunnu tyhjentyvän kunnolla. näitten vuoksi alkaa myös kovia psyykkisiä oireita tulemaan.

      lämpöpussit auttanut todella paljon. kahdet bokserit jalkaan ja niiden väliin eturauhasen alueelle lämpöpussi. auttaa niin perkeleesti , että voi edes vähän elää asian kansa. tsemppiä kohtalotovereille. tää on ihan helvetin raastava sairaus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe