Veli ämpergin avaukseen

Jeesus pelastaa

Täällä puhutaa uudesta hajaannuksesta. gans ämberg 8.8.2010 00:09

Mielenkiintoinen avaus ohjautui metsään, siksi teen kopion avauksestasi uudeksi avaukseksi.
Toivottavasti en loukkaa alkuperäisen avauksen tehnyttä henkilöä.

Avauksessa oli kysymys "mikä on oikein???"

Jeesukselta kysyttiin aikanaan, mikä on totuus. Tänään me useammat uskovat tiedämme sen, Jeesus on totuus. Jeesus on myös tie, ja HÄN on elämä.

On vain yksi Jeesus.
On vain yksi Jumala.
On vain yksi Pyhä Henki.
Hänen nimensä on, Minä Olen Herra.
Häntä kutsutaan myös nimellä Jumalan Sana.

Nyt kun varmasti tiedämme sen, että on vain YKSI taho johon me kaikki uskomme. ... Ainakin sanomme ja uskomme uskovamme.

Tästä pääsemmekin seuraavaan hyvin mielenkiintoiseen kysymykseen, miksi aina vaan perustetaan lisää eri nimisiä joukkoja, joissa useimmiten uskotaan että juuri me olemme se paras kaikista, - ja ainoa oikea?

- Pelastuuko ihminen siis sen tähden, että hän on ainoassa oikeassa joukossa??
- Vai pelastuuko hän sen tähden, että muista poiketen hän elää parhaiten Jumalalle kelpaavaa elämää??
- Vai pelastuuko hän kenties sen tähden, että Jumala rakastaa van hänen joukkoaan, ei muita??
- Vai onko niin, että Jumalan sana on voimassa ainoastaan siinä joukossa jonka jäsenenä hän elää.

- Entä jos Raamattuun kirjoitettu Jumalan sana onkin oikeassa kun sanoo, että ihminen pelastuu siksi kun Kristus sovitti Jumalan vihan ja maksoi syntisten syntivelan täysimääräisesti Jumalalle?

Voisiko se olla niin, että ihminen olisi erehtynyt, ja Jumala olisikin oikeassa, sanoessaan että pelastus on tullut Jumalalta päin, - EI ihmisistä Jumalaan päin tapahtuvana, lihan pyhittymiseen johtavana prosessina.

- Entä jos Jumalan sana onkin oikeassa kun sanoo: JOKAINEN JOKA UKSOO KRISTUKSEEN JA KASTETAAN, TULEE AUTUAAKSI? Eihan se voi olla näin, että paha ihminen pelastuu ja hyvä ihminen joutuu helvettiin!?
No ei varmasti voi, jos ihmisiltä sitä kysytään. Hyvyys ja toimeliaisuus, hyvän tekeminen toisille, siitähän palkka maksetaan.

Laiskat ja huonot, mars helvettiin siitä naukumasta. Tämä on ihmisen tahto!

*) Minäkö parannusta tarvitsisin, - painu helvettiin siitä tekopyhä jeesustelija, kato peiliin.
*) Tällaisia rakkaudellisia ja kaikkeen hyvään neuvovia vastauksia me saamme näiltä hyviltä ihmisiltä.

Raamattu sanoo selkeästi Jeesuksen omin sanoin: Ettekö tekin, vaikka olette pahoja, anna lapsillenne hyviä lahjoja? Kuinka paljon enemmän Jumala, joka on hyvä, antaa lapsilleen lahjoja kun vain pyydätte häneltä.

Jeesus sanoo ainakin kerran hyvin paradoksaaliset sanat itsestään: Sanotko sinä minua hyväksi, hän kysyy eräältä ihmiseltä, ja jatkaa, - vain Jumala on hyvä.

Me kaikki ihmiset olemme siis yhtä pahoja, ei ole ketään hyvää, ei yhden yhtäkään. Joka toista väittää, hän elää valheessa. Jumala on sen sijaan hyvä. Hyvyytensä ja ihmisrakkautensa tähden hän järjesti meille pahoille mahdollisuuden pelastua. Jumala joka ei peru puheitaan, on sanonut, että jokainen joka syntiä tekee, on kuolemalla kuoleva.

Me olemme kaikki kuolemalla kuolevia siis, koska olemme syntisiä. Jeesus joka ITSE oli synnitön, otti kaikkien meidän synnit omikseen, kärsi syntiemme rangaistuksen, kuoleman siis. Jeesus kuoli ja haudattiin. Jos hän olisi jäänyt hautaan, niin sinne mekin jäisimme.

Näin ei käynyt, vaan Jeesus nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista, Jeesus elää hallelujaa!!!

Jeesus lahjoittaa elämän jokaiselle, joka uskoo ja häneen kastetaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jeesus pitää mitä lupaa, hän ei valehtele. Jeesukseen voimme jokainen luottaa varauksetta.

Onko meillä oikeus teljetä Jeesus yhdistyksemme kassakaappiin lukkojen taakse, piiloon kaikilta muilta?
Vai minkä tähden näitä toinen toistaan parempia ja virheettömämpiä yhdistyksiä nousee. Kipaa kuulutetaan megafoonien avulla, tulkaa meille kuuntelemaan, Jeesus on täällä. Älkää etsikö Jeesusta muualta, ne valehtelevat teille!!!

Jeesus ei ole siellä tikka täällä! No missäs hän sitten on? Vai onko missään? Menikö jo taivaaseen, vai pilvenlonkalle?

EI ... Jeesus on Jumalan Sana. Jumalan elävä ja autuaaksi televä sana. Jeesus on Herran Pyhä Ehtoollinen.
Missä Ehtoollinen on tarjolla Raamatun mukaisesti, siinä sinä saat USKOSSA ryypätä Jeesuksen verta ja syödä hänen ruumistaan.

Jeesus sanoo: Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hänessä on iankaikkinen elämä.
Tulkaa, kaikki on valmistettu.

Hallelujaa, kiitos Jeesus kutsusta. Kiitos iankaikkisesta elämästä jonka minulle lahjoitit.
Tule sinäkin aterialle, jota pelottaa ja hävettää tulla Jeesuksen luokse, kun olet niin syntinen ja saastainen.

Tule ... syö ja juo kuolemattomuuden lähteestä! Kiitos Jeesus

25

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus pelastaa

      Siksi laitan sen tähän:

      "Miksi sitä pelätä? Sehän tapahtuu sen takia että liikkeessä on mennyt hengelliset asiat pieleen, ja joku taho rupeaa korjaamaan asiaa ja haluaa eroon väärin toimivista "lahkoilijoista", se eheyttää ja putsaa ilmaa.
      Liikkeessä olisikin toimittava avoimesti ja demokraattisesti, eikä vain niin että joku 10 hengen itse itsensä nimittänyt "juntta" päättää asioista.

      Mikä on oikein???"

    • teu.

      Kysyä , paraniko se nyt.

    • ?

      mistä on otettu tuo "syö ja juo kuolemattomuuden lähteestä", jota käytetään joissakin jumalanpalveluksissa ehtoollisen yhteydessä?

      Olen kysynyt sitä joskus ev.lut. kirkon nettisivuilla, mutta en saanut vastausta.

      Jokin minussa haraa noita sanoja vastaan. Aivan kuin olisi kysymys jostakin noitahommasta - en pidä niistä sanoista.

      Niitä ei ole käytetty kovin kauan. Mistä ne on tempaistu?

      • teuta

        Ovat minusta, Jumalan kuolemattomuuden sanoja . Ja koska Jeesus oli , Jumalan sana
        minä ymmärrän tämän niin , että nämä sanat ,"syö ja juo kuolemattomuuden lähteestä ."
        Ovat meille , täytä totta , ei mitään noita sanoja.


      • Jeesus pelastaa

        Johtuu siitä että kirkossa on palattu lähinpänä alkuperää olevaan alttaripalvelukseen.

        Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt,
        ja minä elän Isän kautta,

        *) niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

        Joh. 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne:
        he söivät ja kuolivat;

        *) joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

        ___________________

        Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

        *) Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, *** sillä on iankaikkinen elämä ***,
        ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • Jeesus pelastaa
        teuta kirjoitti:

        Ovat minusta, Jumalan kuolemattomuuden sanoja . Ja koska Jeesus oli , Jumalan sana
        minä ymmärrän tämän niin , että nämä sanat ,"syö ja juo kuolemattomuuden lähteestä ."
        Ovat meille , täytä totta , ei mitään noita sanoja.

        Tämä vastauksesi oli prikulleen oikea vastaus. Kiitos Jeesuksen, HÄN on tuo lähde joka pulppuaa sitä vettä
        joka sammuttaa kuoleman kuivan janon, ja antaa iankaikkisen elämän.

        En voi muuta kuin ihmetellä nimimerkin "?" kannanottoa.

        Jos hän on tunnustava kristitty, miksi hän tulee näin huonovointiseksi Jeesuksen lähellä? Me muut kun itkemme ilon kyyneliä ja ylistämme Jeesusta kädet koholla saadessamme syödä ja juoda hänen ruumiinsa ja verensä iankaikkiseksi elämäksemme.


      • ?
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

        Tämä vastauksesi oli prikulleen oikea vastaus. Kiitos Jeesuksen, HÄN on tuo lähde joka pulppuaa sitä vettä
        joka sammuttaa kuoleman kuivan janon, ja antaa iankaikkisen elämän.

        En voi muuta kuin ihmetellä nimimerkin "?" kannanottoa.

        Jos hän on tunnustava kristitty, miksi hän tulee näin huonovointiseksi Jeesuksen lähellä? Me muut kun itkemme ilon kyyneliä ja ylistämme Jeesusta kädet koholla saadessamme syödä ja juoda hänen ruumiinsa ja verensä iankaikkiseksi elämäksemme.

        Tahallasi nyt ymmärrät väärin!

        Mutta ei se mitään. Kysymys oli sanoista. En ole löytänyt Raamatusta sanoja "kuolemattomuuden lähde".

        Minusta sinä käytät ylisanoja - mutta siitä viis mitä minä ajattelen. Onhan hyvä, jos todella olet sellainen kuin sanot olevasi ja teet kuten sanot tekeväsi.


      • Jes 12:3. Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
        Viite tästä
        Joh 4:14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

        Mielestäni näistä voidaan tehdä myös sellainen johtopäätös, että ikuisen elämän vesi on myös kuolemattomuuden lähde.


      • ?
        vihne kirjoitti:

        Jes 12:3. Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
        Viite tästä
        Joh 4:14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

        Mielestäni näistä voidaan tehdä myös sellainen johtopäätös, että ikuisen elämän vesi on myös kuolemattomuuden lähde.

        Ymmärrän kyllä sen. Mutta tämä on hiukan monimutkainen juttu.

        Ensimmäinen ehtoollinen oli tavallinen (juhla-)ateria, jolla Jeesus mursi leivän ja antoi sen sekä viinin opetuslapsilleen. Siinä ei kai ollut mitään mystiikkaa mukana? Minusta ehtoolliskäytännössä on menty aika kauas siitä! Ei siinä mitään, mutta sitten tuo "kuolemattomuuden lähde" elikkä tuommoiset sanat tekevät siitä mystisen riitin.

        Jeesus sanoo, että joka uskoo minuun, ei ikinä kuole - siinähän se on myös. Ilman riittiä tässä...

        Tarkoitan tällä kaikella sitä, että tuossa mennään minusta kummalliseen hämärään, josta en vain pidä. Aivan kuin sotkeutuisin johonkin mitä en ymmärrä. Haluaisin sen kaiken (ikuisen elämän siis) arkeeni ja jokapäiväiseen elämääni. En halua hyppäyksiä arjesta johonkin kummallisiin sfääreihin...Minusta nyt vain tuntuu siltä.

        Ei kai sillä ole mitään merkitystä, mitä ajattelen. Mä nyt vaan ajattelen niin.


      • teu.
        ? kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä sen. Mutta tämä on hiukan monimutkainen juttu.

        Ensimmäinen ehtoollinen oli tavallinen (juhla-)ateria, jolla Jeesus mursi leivän ja antoi sen sekä viinin opetuslapsilleen. Siinä ei kai ollut mitään mystiikkaa mukana? Minusta ehtoolliskäytännössä on menty aika kauas siitä! Ei siinä mitään, mutta sitten tuo "kuolemattomuuden lähde" elikkä tuommoiset sanat tekevät siitä mystisen riitin.

        Jeesus sanoo, että joka uskoo minuun, ei ikinä kuole - siinähän se on myös. Ilman riittiä tässä...

        Tarkoitan tällä kaikella sitä, että tuossa mennään minusta kummalliseen hämärään, josta en vain pidä. Aivan kuin sotkeutuisin johonkin mitä en ymmärrä. Haluaisin sen kaiken (ikuisen elämän siis) arkeeni ja jokapäiväiseen elämääni. En halua hyppäyksiä arjesta johonkin kummallisiin sfääreihin...Minusta nyt vain tuntuu siltä.

        Ei kai sillä ole mitään merkitystä, mitä ajattelen. Mä nyt vaan ajattelen niin.

        Olit lahdessa , ja et kysynyt asiaa , minä tarkoitin lähinnä sitä , Että Jumala on ainoa
        täysin kulematon , ja se kuolematon olkoon sitten lähde tai mikä tahansa ,voi käyttää siitä
        Nimitystä, kuolemattomuudenlähde sanaa : Eikö se ole oikein jos sitä sitä kantilta mietitään .
        Nimittäin Jumalan kuolemattomuus tulee ainostaan aidosti esille ,

        tietenkin voidaan alkaa miettimään , josko se olisikin väärä ? Vain joku hokema !?!


      • ?
        teu. kirjoitti:

        Olit lahdessa , ja et kysynyt asiaa , minä tarkoitin lähinnä sitä , Että Jumala on ainoa
        täysin kulematon , ja se kuolematon olkoon sitten lähde tai mikä tahansa ,voi käyttää siitä
        Nimitystä, kuolemattomuudenlähde sanaa : Eikö se ole oikein jos sitä sitä kantilta mietitään .
        Nimittäin Jumalan kuolemattomuus tulee ainostaan aidosti esille ,

        tietenkin voidaan alkaa miettimään , josko se olisikin väärä ? Vain joku hokema !?!

        Ehkä saivartelen. Mutta ajattelen sitä tunnelmaa - ehkä se on pöhköä. Minusta riittäisi se entinen "tulkaa, sillä kaikki on valmistettu" (vai oliko se niin?). Kaikki on valmista, ei tarvitse muuta kuin tulla ja ottaa vastaan. Ja tavallaan sillä tavoin olla osallinen, tunnustaa osallisuutensa...

        Äsh, omituinen juttu. En vain pidä kovin mystisistä asioista. Onko se väärin? Tarkkaan ajatellen - ei, olkoon. Taidan mennä nukkumaan!


      • teuta
        ? kirjoitti:

        Ehkä saivartelen. Mutta ajattelen sitä tunnelmaa - ehkä se on pöhköä. Minusta riittäisi se entinen "tulkaa, sillä kaikki on valmistettu" (vai oliko se niin?). Kaikki on valmista, ei tarvitse muuta kuin tulla ja ottaa vastaan. Ja tavallaan sillä tavoin olla osallinen, tunnustaa osallisuutensa...

        Äsh, omituinen juttu. En vain pidä kovin mystisistä asioista. Onko se väärin? Tarkkaan ajatellen - ei, olkoon. Taidan mennä nukkumaan!

        Paremminkin se on väärin , jos ei tee sitäkään , Minä olisin tämän puheen asettanut
        paremminkin siihen loppu puheen vuoroon,


      • Faktatietoa
        ? kirjoitti:

        Tahallasi nyt ymmärrät väärin!

        Mutta ei se mitään. Kysymys oli sanoista. En ole löytänyt Raamatusta sanoja "kuolemattomuuden lähde".

        Minusta sinä käytät ylisanoja - mutta siitä viis mitä minä ajattelen. Onhan hyvä, jos todella olet sellainen kuin sanot olevasi ja teet kuten sanot tekeväsi.

        Sinun pitäisi tietää, ettei Raamatussa ole sanatarkasti kaikkia käyttämieämme sanoja. Raamattua ei ole alunperin kirjoitettu suomenkielellä. Monille käsitteille ei löydy suomenkielistä vastinetta. Esimerkkinä voi sanoa, että suomenkielen sanalle rakkaus on alkukielessä neljä toisistaan poikkeavaa variaatiota.
        Ystävyysrakkautta kuvaa eri sana, kun sukupuolten välistä rakkautta. Jumalan rakkautta kuvaava sana taas erilainen kun edelliset "rakkaudet".

        Kysynkin sinulta nyt:
        1. Missä kohtaa Raamatussa on sana kristillisyys?
        2. Missä kohtaa Raamatussa on sanan äitiseurakunta?
        3. Missä kohtaa Raamatussa on sana lapinluottamus?

        Vain kolme liikkeessämme ylivoimaisesti eniten esiintyvää kummajaista mainitakseni.

        Kuolemattomuuden lähde on Raamatun tekstistä suoraan johdettu. Paikat on jo sinulle osoitettu.


      • Jeesus pelastaa
        ? kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä sen. Mutta tämä on hiukan monimutkainen juttu.

        Ensimmäinen ehtoollinen oli tavallinen (juhla-)ateria, jolla Jeesus mursi leivän ja antoi sen sekä viinin opetuslapsilleen. Siinä ei kai ollut mitään mystiikkaa mukana? Minusta ehtoolliskäytännössä on menty aika kauas siitä! Ei siinä mitään, mutta sitten tuo "kuolemattomuuden lähde" elikkä tuommoiset sanat tekevät siitä mystisen riitin.

        Jeesus sanoo, että joka uskoo minuun, ei ikinä kuole - siinähän se on myös. Ilman riittiä tässä...

        Tarkoitan tällä kaikella sitä, että tuossa mennään minusta kummalliseen hämärään, josta en vain pidä. Aivan kuin sotkeutuisin johonkin mitä en ymmärrä. Haluaisin sen kaiken (ikuisen elämän siis) arkeeni ja jokapäiväiseen elämääni. En halua hyppäyksiä arjesta johonkin kummallisiin sfääreihin...Minusta nyt vain tuntuu siltä.

        Ei kai sillä ole mitään merkitystä, mitä ajattelen. Mä nyt vaan ajattelen niin.

        Sehän on suomenkielellä juuri mysteeri. Sinä et esimerkiksi voi mitenkään ymmärtää taikka selittää sitä kuinka viini ja leipä muuttuvat Kristuksen vereksi ja Kristuksen ruumiiksi. Sama pöljä linja jatkuu joka oli jo ensimmäisessä viestissäsi huomiotaherättävä. Mitä ehtoolliskäytäntöön, siis alttaripalvelukseen tulee niin se on kirkon vanhin toimitus, peräisin alkukirkon ajoilta, noin 100- 200 luvulta. Lestadiolaisuus on esimerkiksi
        vuoden 1850 paikkeilta. Näistä kadesta ei voi puhua samana päivänäkään, - historiallisessakaan mielessä.
        Originaaliudesta nyt puhumattakaan.


      • Jeesus pelastaa
        teu. kirjoitti:

        Olit lahdessa , ja et kysynyt asiaa , minä tarkoitin lähinnä sitä , Että Jumala on ainoa
        täysin kulematon , ja se kuolematon olkoon sitten lähde tai mikä tahansa ,voi käyttää siitä
        Nimitystä, kuolemattomuudenlähde sanaa : Eikö se ole oikein jos sitä sitä kantilta mietitään .
        Nimittäin Jumalan kuolemattomuus tulee ainostaan aidosti esille ,

        tietenkin voidaan alkaa miettimään , josko se olisikin väärä ? Vain joku hokema !?!

        Pysyppä nyt asiassa teuta. On kysymys Kristinuskon keskeisestä sakramentista.
        Siinä yhteydessä tuollaiset sanat kuten "hokema", ovat vakavaa Jumalanpilkkaa.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Jes 12:3. Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
        Viite tästä
        Joh 4:14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

        Mielestäni näistä voidaan tehdä myös sellainen johtopäätös, että ikuisen elämän vesi on myös kuolemattomuuden lähde.

        Jeesus sanoi Jerusalemissa ollessaan : Jos joku janoaa , niin tulkoon minun tyköni ja juokoon Joh. 7:37.
        Jeesus tarkoitti tällöin elävällä vedellä PYHÄÄ HENGEÄ Joh . 6:53-56. Jeesus puhuu VERESTÄÄN " totisena
        juomana" Hänen antamansa "elävä vesi " on toisaalta Hänen Hengensä armoa. ks. Hes. 47:1-12.


      • teu.
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

        Pysyppä nyt asiassa teuta. On kysymys Kristinuskon keskeisestä sakramentista.
        Siinä yhteydessä tuollaiset sanat kuten "hokema", ovat vakavaa Jumalanpilkkaa.

        haittaa.


      • ?
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

        Sehän on suomenkielellä juuri mysteeri. Sinä et esimerkiksi voi mitenkään ymmärtää taikka selittää sitä kuinka viini ja leipä muuttuvat Kristuksen vereksi ja Kristuksen ruumiiksi. Sama pöljä linja jatkuu joka oli jo ensimmäisessä viestissäsi huomiotaherättävä. Mitä ehtoolliskäytäntöön, siis alttaripalvelukseen tulee niin se on kirkon vanhin toimitus, peräisin alkukirkon ajoilta, noin 100- 200 luvulta. Lestadiolaisuus on esimerkiksi
        vuoden 1850 paikkeilta. Näistä kadesta ei voi puhua samana päivänäkään, - historiallisessakaan mielessä.
        Originaaliudesta nyt puhumattakaan.

        En tosiaankaan ymmärrä! Siis mysteereitä en ymmärrä. Mutta eikös Luther opeta, että leipä ja viini ON Kristuksen ruumis ja veri eikä ollenkaan muutu sellaiseksi? Siis ON!

        Aiheetta enempään pöljää linjaa vetelevä pöljä mummo, mutta ei ollenkaan huomiotaherättävä sellainen.


      • Jeesus tie
        teu. kirjoitti:

        haittaa.

        ... jos lähtee tuolle tielle. Muuta liikennettä se ei haittaa. Ei ole olemassa kuin yksi kuolemattomuuden lähde, hän on Jeesus Kristus. Hänessä on iankaikkinen elämä, kunhan hänen ruumiinsa ja verensä nautitaan uskossa.


      • Jotaki holttia hölmö
        ? kirjoitti:

        En tosiaankaan ymmärrä! Siis mysteereitä en ymmärrä. Mutta eikös Luther opeta, että leipä ja viini ON Kristuksen ruumis ja veri eikä ollenkaan muutu sellaiseksi? Siis ON!

        Aiheetta enempään pöljää linjaa vetelevä pöljä mummo, mutta ei ollenkaan huomiotaherättävä sellainen.

        Etkö tosiaan tiennyt että Herran Pyhä Ehtoollinen asetetaan Jeesuksen sanoilla?

        Ei se viini Alkossa vielä Jeesuksen verta ole, älä noin hulluja kirjoittele, iso mies.

        Mutta kun se on Jumalan sanalla asetettu, silloin se on Jeesuksen veri, ja ylimääräiseksi jäänyt veri kaadetaan kirkon kivijalkaan.


      • Omana Jeesuksen
        teuta kirjoitti:

        Jeesus sanoi Jerusalemissa ollessaan : Jos joku janoaa , niin tulkoon minun tyköni ja juokoon Joh. 7:37.
        Jeesus tarkoitti tällöin elävällä vedellä PYHÄÄ HENGEÄ Joh . 6:53-56. Jeesus puhuu VERESTÄÄN " totisena
        juomana" Hänen antamansa "elävä vesi " on toisaalta Hänen Hengensä armoa. ks. Hes. 47:1-12.

        Pyhä Henki puolestaan kirkastaa ihmiselle Jumalan sanan, niin että se tulee eläväksi ja voimalliseksi ihmisen sydämessä.

        Kun ihminen saa täyttyä Pyhällä Hengellä, niin hän kokee erittäin voimakkaalla yliluonnollisella tavalla Kristuksen läheisyyden ja Jumalan rakkausen omalle kohdalleen.

        Itse itkin ilosta tuntikausia saadessani täyttyä Pyhällä Hengellä. Jumalan käsittämätön valta, voima ja rakkaus ovat sellaisia voimia joita ei normaalissa ihmiselossa ikinä koe.

        Kun Jeesus puhuu, hän puhuu suoraan sydämeen, ei korviin, ja siinä puheessa on sellainen valta ettei tulisi edes mieleen epäillä mitä hän sanoo. Sellaista ei koe koskaan silloin kun ihminen puhuu toiselle ihmiselle.
        Sanoilla en pyty kertomaan, mutta sydämessä on hänen vierailunsa jälki pysyvänä. Kiitos Jeesus hallelujaa.

        Jeesus ei rakasta meitä syntisiä siksi että me olemme kauniita. Mutta me olemme kauniita siksi koska Jeesus rakastaa meitä. Hän meissä tekee sen, mihin meistä itsestämme ei ole.


      • ?
        Jotaki holttia hölmö kirjoitti:

        Etkö tosiaan tiennyt että Herran Pyhä Ehtoollinen asetetaan Jeesuksen sanoilla?

        Ei se viini Alkossa vielä Jeesuksen verta ole, älä noin hulluja kirjoittele, iso mies.

        Mutta kun se on Jumalan sanalla asetettu, silloin se on Jeesuksen veri, ja ylimääräiseksi jäänyt veri kaadetaan kirkon kivijalkaan.

        Juuri niin, leipä ja viini ovat vain leipä ja viini, mutta sanaan sidottuna ne OVAT liha ja veri.

        Muuten kaino huomautus: edellinen nimimerkki (ehkä et sinä?) sanoi minua pöljäksi ja sinä sanot hölmöksi. Se on varmaankin totta, mutta MIES minä en kuitenkaan ole!


      • Holttia kirjoitteluu
        ? kirjoitti:

        Juuri niin, leipä ja viini ovat vain leipä ja viini, mutta sanaan sidottuna ne OVAT liha ja veri.

        Muuten kaino huomautus: edellinen nimimerkki (ehkä et sinä?) sanoi minua pöljäksi ja sinä sanot hölmöksi. Se on varmaankin totta, mutta MIES minä en kuitenkaan ole!

        Olet useammassakin viestissäsi syytellyt minua aiheettomasti. Sillä on vaikutusta siihen kuinka sinuun suhtaudun. Kuten jo sanoin ei se viini alkossa ole vielä Jeesuksen verta, vaan se muuttuu Jeesuksen vereksi kun Jeesuksen asetussanat lausutaan ja USKOssa vastaanotetaan.

        Vettähän kasteen vesikin on kun se on astiassa. Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettaessa se on kuten Luther sanoo "jumalvettä". Vesi yhdistettynä Jumalan sanaan ja Pyhään Henkeen synnyttää ihmisen uudesti ja antaa synnit anteeksi. Tätä eivät hurmahenget usko niin kuin Luther ansiokkaasti painottaa. Esikoilsestadiolaisissa on pelottavan paljon tällaisia kasteen halveksija- hurmahenkiä joukossa.

        Sekin juontuu väärästä seurakuntaopista, on keksittävä vaikka mitä valheita (siis muunneltava totuutta),
        että voidaan VARMUUDELLA estää muiden kun esikoislestadiolaisten pääsy taivaaseen. Säälittävää mutta totta.


    • gans ämberg

      Nimim "Jeesus (pelastaa)", oli teksti mikä vain, kenellä vain, niin tämä palstan "aina oikeassa oleva Jeesus" lyttää toisten mielipiteet, osoittaen oman munattomuutensa.
      Näin ei synny kunnon keskustelua, mikä lienee on palstan tarkoitus.. Eikö mukavampaa olisi haastella, kuin kirjoittaa monologiaa..??

      • Jeesus pelastaa

        Onko sinulla lukutaitoa lainkaan, vai mistä on kysymys? Oletko ehkä ruotsinkielinen, että on kielellisiä ymmärtämisvaikeuksia.

        Jos minun nimimerkkini olisi Minä pelastan, silloin kysymyksesi olisi aiheellinen.

        Nyt tuo kysymyksesi on ainoastaan panettelua ja huonoa pilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2124
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      1913
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      145
      1611
    4. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1182
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      157
      1158
    6. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1094
    7. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      981
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      59
      844
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      40
      829
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      67
      799
    Aihe