paruresis

kohtalotovereita?

lueskelin netistä jos löytäisin vastauksia ongelmiini, nimittäin virtsaamisen aloittamisen vaikeuteen julkisissa vessoissa. löysin nuo paruresis sivut, eli haluaisin tietää onko muilla ollut samanlaista ongelmaa eli virtsaamisen aloittamisen vaikeutta julkisissa vessoissa?? kotona pystyn aloittaman ongelmitta tai esim tuttujen luona, mutta koulussa vaikka niin ärsyttää kun tuntuu että ei millään virtsaamisen aloitus onnistu vaikka hätä olisi. tai jos olen jännittynyt, niin ei välttämättä onnistu kotonakaan. ja olen huomannut sen olevan henkistä, koska esim. tarpeeksi humalassa ei mitään ongelmaa ole, oli sitten minkälaisessa wc:ssä tai puskaankin pissiminen onnistuu. jos kohtalotovereita löytyy, niin olisi kiva tietää oletteko saaneet apua jostakin tai harjoitelleet itse ongelman parantamiseksi. olen nuori, joten tilanne häiritsee todella.

24

3643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kai se on

      kun pistää silmät kiinni ja kuvittelee olevansa esim. metsän keskellä kaikessa rauhassa. Vessan valotkin voi sammuttaa ja ummistaa korvansa kaikilta hälyääniltä. Jotkut taas pistävät vesihanan lorisemaan.

    • bb

      Tuttua hommaa, ollut pitkään, aika pahan laatuinenki. Itselläki aika nuorena tuli, tai ilmeisesti tästä on kyse koska mitään ei ole löytynyt tutkimuksissa. Toistaiseksi ongelma on pysynyt, viisaammat saa auttaa jos joku on selvittänyt tämän ongelman.

    • Asia on hankala

      jälkeen minulle on tuottanut vaikeuksia saada virtsarakko tyhjenemään kunnolla.
      Varmuuden vuoksi otettiin virtsakoe, koska pelkäsin tilanteen aiheuttavn sen, että virtsaan tulisi bakteereita.
      Ja niinpä niitä siellä sitten olikin, vaikkei mitään oireita ilmennytkään. No asia hoidettiin antibiooteilla.

      Minun on kuitenkin ollut pakko yrittää saada rakko tyhjenemään ja lopulta keksin, että kun suihkutan vessanpytyllä alapäätä kylmällä vedellä, niin jopa tyhjenee ainakin vähän kerralla.

      Olen käyttänyt tätä konstia toisinaan myös silloin, kun on hätä, eikä alkuunkaan tule mitään.
      Ainakin kotona se voi olla käyttökelpoinen kokeilu, jos ei viitsi turhan pitkää aikaa vessanpöntöllä kököttää.
      En tiedä miten se onnistuisi yleisessä WC:ssä, koska hygieniasta pitää kuitenkin olla tarkkana.

      Luultavasti millä tahansa kylmällä, vaikka mahdollisimman kylmään veteen kastetulla WC-paperitukolla painaminen voi auttaa vieraassa paikassa esim. kun on päästävä pois vessasta toisten jonottajien tieltä.

    • kohtalontoveri

      Itse olen kärsinyt "ujosta rakosta" jo muutaman vuoden. Asia alkoi niin vaivata elämääni että hain ammatillista apua. Ja on onneksi auttanut, vaikkei avun hakeminen ja ongelman myöntäminen helppoa ollutkaan. Kävin myös tutkimuksissa. Kannataa käydä tutkimuksissa niin saa varmuuden ettei varmasti ole mitään lääketieteellistä juttua taustalla. Psyykkistä se minun tapuksessani suurimmaksi osaksi on eli paruresistä (hienosti sanottuna). :) Mutta ei masennuta. Kirjoitellaan täällä lisää asiasta, koska vain ne joilla vaiva on, voivat todella ymmärtää!!!

    • Paruresis

      Tuttu ongelma. Ja tuttua on myös tuo "laita hana lirisemään" ym vähättely. Ei sillä etteikö varmaan ongelmasta olisi lieviäkin versioita, joissa tuollainen auttaa, mutta itselläni tuon tarjoaminen vaihtoehdoksi on sama kuin kehottaisi halvaantunutta nousemaan portaat kävellen, jos ei kerran pyörätuolilla pääse.

      Oma ongelma on varsin paha ja on muutaman kerran aiheuttanut ihan "oikeitakin" vaikeuksia. Mm. sairaalassa kun eivät suostuneet katetria laittamaan jouduin yli vuorokauden virtsaamattomuuden jälkeen kävelemään eturistisideoperaation jälkeen omin voimin vessaan. Yksinkertaisesti kyllästyin hoitohenkilökunnan vähättelyyn asiassa ja otin kivun kestääkseni. Minä en kykene virtsaamaan "sorsaan" edes yksin huoneessa ollessani. Seikka, joka on tullut koettua ja todistettua kolmen sairaalajakson aikana ja ensimmäisen kerran jo alta 10-vuotiaana.

      Mitään hoitokeinoa en asiaan ole löytänyt. Voimakas humalatila tosin auttaa minkä takia viihteellä ollessani nautinkin pääasiassa väkeviä shotteina. Tästä on se etu, että humaltuu nopeasti ja toisaalta virtsaa ei kerry samalla tavalla kuin kaljaa lipittäessä. Nykyään en kyllä humalassakaan kykene virtsaamaan kuin kopissa ja silloinkin mieluusti sellaisessa, jossa ainakin toinen sivuseinä on oikea seinä eikä pelkkä sermi. Silloin kun en ole humalassa ei kopissa virtsaaminen onnistu lainkaan, vaikka vessa olisi muuten tyhjä.

      Jos käyn vessassa jonkun muun kotona ei tilanne ole niin paha kun kyseessä on kuitenkin yleensä ihan oikea huone. Pienet vaatekaappivessat ovat tosin vaikeampia paikkoja kuin isommat kylpyhuoneet. Näissä yritän yleensä hämätä itseäni ajattelemaan jotain ihan muuta. Seinätiilien laskeminen ja erilaisten näkyvissä olevien kulmien astelukujen miettiminen auttaa joskus, mutta yleensä nämä kikkailut ovat täysin turhia. Sitä joko onnistuu tai ei ja tuloksen tietää aika pian pöntölle istuuduttuaan (virtsaan aina istualtaan vaikka olenkin mies koska se johtaa huomattavasti varmemmin positiiviseen lopputulokseen).

      Kaiken kaikkiaan kyseessä on aika epämiellyttävä vaiva, joka aiheuttaa omat ongelmansa. Onneksi kuitenkin yleensä elämän varrella vastaan tulee myös paljon sellaisia vessoja, jotka rakentuvat tiiliseinistä ja kunnon lukollisista ovista. Ja baareissa sitten pitää vaan opetella juomaan enemmän.

      • kohtalontoveri

        Vaikka itse olen nuori nainen, niin vaivasta johtuvat tilanteet eivät kuulosta ollenkaan vieraalta. Itsekin juon yleensä aina shotteja..paitsi silloin jos baarissa on riittävästi vessoja. Jos on vain pari vessaa niin ei onnistu pissaaminen. Pitää olla tosi humalassa että onnistuu. Se että joku jonottaa, laittaa "rakon kiinni". Kavereiden luona ei yleensä onnistu..paitsi niiden lähimpien kavereiden luona..jotka tietää asiasta! Jotenkin kun saa rauhan vessassa, "pissausrauhan", niin pissa yleensä tulee. Yleensä ihmiset käy vessassa: istuu pöntölle ja pissaa. Meillä se ei vaan toimi niin. Heti. "Normaalisti" siinä menee n. 1-3 minuuttia. Mutta ainaki itellä menee kauemmin. Pitäs vaan istua siellä rauhassa ja unohtaa joku normaliteetti..ei ole mitään tiettyä "aikaa", jonka aikana pitäs pissa suorittaa. Helpommin vaan sanottu kuin tehty. Mulla aina tulee olo, että nyt kaikki ulkopuolella miettii että mitä tuo tuolla tekee kun ei mitään kuulu. Ja sitte tulee huonommuuden tunne ja stressi kun se ei tule..ja sitte se ei varmasti tule. Itse aina vertaan itseäni muihin ja se ei ainakaan auta. On monia asioita, joista vois oppia pois, että asia alkais ees jollain tavalla helpottuun.


      • ##JUkka
        kohtalontoveri kirjoitti:

        Vaikka itse olen nuori nainen, niin vaivasta johtuvat tilanteet eivät kuulosta ollenkaan vieraalta. Itsekin juon yleensä aina shotteja..paitsi silloin jos baarissa on riittävästi vessoja. Jos on vain pari vessaa niin ei onnistu pissaaminen. Pitää olla tosi humalassa että onnistuu. Se että joku jonottaa, laittaa "rakon kiinni". Kavereiden luona ei yleensä onnistu..paitsi niiden lähimpien kavereiden luona..jotka tietää asiasta! Jotenkin kun saa rauhan vessassa, "pissausrauhan", niin pissa yleensä tulee. Yleensä ihmiset käy vessassa: istuu pöntölle ja pissaa. Meillä se ei vaan toimi niin. Heti. "Normaalisti" siinä menee n. 1-3 minuuttia. Mutta ainaki itellä menee kauemmin. Pitäs vaan istua siellä rauhassa ja unohtaa joku normaliteetti..ei ole mitään tiettyä "aikaa", jonka aikana pitäs pissa suorittaa. Helpommin vaan sanottu kuin tehty. Mulla aina tulee olo, että nyt kaikki ulkopuolella miettii että mitä tuo tuolla tekee kun ei mitään kuulu. Ja sitte tulee huonommuuden tunne ja stressi kun se ei tule..ja sitte se ei varmasti tule. Itse aina vertaan itseäni muihin ja se ei ainakaan auta. On monia asioita, joista vois oppia pois, että asia alkais ees jollain tavalla helpottuun.

        Itse olen potenut vaivaa 12 vuotiaasta asti. Nyt olen 48. Kyllä suomalainenkin hoitojärjestelmä pitäisi jo vihdoin ja viimein saada tajuamaan asian vakavuus. USA:ssa on Steve Soifer ajanut asiaa enemmän tai vähemmän menestyksellä ja kirjoittanut aiheesta kirjankin. Lisäksi on yksi saksalainen itsehoitjulkaisu netissa. Vilkaiskaapa myös sivua http://paruresis.org/
        Näpöttelin né suomenkieliset sivut joku vuosi takaperin, kun tutustuin Steveniin. Hän olisi ollut halukas tulemaan antamaan kurssin tänne mutta sillä kertaa ei saatu vielä immeisiä kasaan. Pitäisikin saada joku tai jotkut suomalaiset urologit ja psykologit mukaan.
        t. Jukka


    • Ujoilija

      Täällä ilmoittautuu yksi lisää! Tuo on todella ikävä vaiva. Kuten kuvailitte, baarissa aiheuttaa usein hankaluuksia, etenkin noissa kahden kopin (miksi juuri kaksi koppia??) vessoissa.. Röörit vain yksinkertaisesti menevät umpeen, eikä mitään tule vaikka kuinka haluaisi, ahdistustaso on sen verran korkealla.

      Itsekin olen menevää sorttia, mutta usein kotoa lähtiessä tulee mietittyä, minkälainen vessa kyseisessä paikassa on. Tämä vaiva aiheuttaa ahdistusta myös silloin, kun vaikka toisten kanssa jutustellessa miettii vain koko ajan sitä, milloin kannattaisi mennä vessaan onnistumisen suorituksen maksimoinniksi, kuinka paljon kannattaa juoda, juodako alkoholia, milloin muut menevät vessaan (jotta ei vain saisi vessaseuraa), vai onko pakko lähteä kotiin pissalle, jos tietää, että se ei tule onistumaan.. Virtsaaminen on jokaisen perusoikeus, myös ilman humalatilaa :(.

      • not help

        Tuo on tuttua, että Suomessa ei tiedetä tarpeeksi paruresiksesta. Jotkut ammattiauttajatkin ärähtävät tai sanovat, just, että "laita vesihana päälle.
        Muita yleisiä selityksiä on: "Sä kysyt neuvoa väärästä paikasta", "virtsatietulehdus". Kerran yks koulu-terveydenhoitaja laittoi mut virtsakokeeseen. Sieltä ei löytynyt mitään. Seuraavana päivänä hän ehdotti taas, että jos otetaan sama koe uudestaan. Lopulta hän ajoi mut pois huoneestaan, kun siitä tuskin olisi ollut hyötyä.


    • kohtalontoveri

      Hyvä että täällä käydään keskustelua, muuten asian kans jää helposti yksin. Itse onneksi löysin sellaisen terapeutin, joka täydellisesti ymmärtää vaivani. Käyminen terapiassa on todellakin helpottanut tilannetta, mutta ei sitä millään taikasauvalla saa "parannettua".
      Virtsaaminen todellakin on perusoikeus, mutta silloin kun se ei millään onnistu...sitä tuskastuu helposti ja yrittää vain kestää. Silloin ei yleensä myöskään niin nauti hetkestä eikä esim. illanvietosta.
      Olen itsekin kohdannut asian suhteen ammatti-ihmisten ymmärtämättömyyttä ja asian vähättelyä, mutta onneksi löytyy ihmisiä jotka ymmärtää!! Pitää vaan rohkeasti avata suu, häpeä helpottuu ja olo kummasti kevenee.

      • terapeuttia vailla

        Olisiko antaa vinkkejä miten me muutkin voimme löytää tällaisen terapeutin? Keskustelupalstojen perusteella näyttää että tästä aiheesta on Suomessakin alettu avautua, tosin vasta ihan muutaman vuoden aikana. Voisi kuvitella, että aiheeseen erikoistuneita ammatti-ihmisiäkin on, mutta mistä tällaisen noin vain löytäisi.

        Ja vielä parempi kun löytäisi vertaisryhmän, jossa jakaa kokemuksia.


    • esa213

      Sama homma täällä. Ei kuitenkaan ihan noin vaikeana, kuin toisilla näyttää olevan. Kusilaareja en voi käyttää. Aina joutuu kopissa käymään. Laariin kuseminen onnistuu silloin, jos laarien välissä on jonkinnäköinen väliseinä.. Ärsyttävää.

      Löysin tämmöisen sivuston http://ujorakko.webs.com/

      Siellä on jotain harjoituksia, mitä voisi joskus kokeilla..

    • epätoivoinen

      mulla sama. ärsyttää kun on kova kusihätä ja kaveri seläntakana ja kusta ei tule

    • paruresismyös

      Miten teillä paruresiksesta kärsivillä menee nykyään? Aina tää keskustelu laantuu mutta ois hyvä saada aina välillä vertaistukea.

    • ...

      Yritän harjoitella pois tästä vaivasta mutta se on vähän hankalaa yksin. Tarttis löytää joku kaveriks... Ihmiset vaan angstaa täällä, mutteivät yritä hakea apua.

      jannittaa.com

    • kokenutylikonstaapel

      Minulla oli sama ongelma, en tiedä mistä se johtu ehkä pienilaatuinen jännitys vessankäynnin yhteydessä :D nyt sitä ei enään pahemmi ole kun annoin asian olla ja lopulta unohdin jännitykset sun muut ja kävin ihan normaalisti kusella. Eli kun odottaa jonkinaikaa niin unohdat wc käyntiin liittyvät jännitykset ja kusi tulee kuin esterin perseèstä :)

    • miess99

      mulla kans onn näitä ongelmia kusemisessa..ja nyt pitäs ajokorttia ajaa . on tullu noitten huumeitten kanssa joskus pelatttua ja pitäis mennä huumeseurantaan kerran yritinn sinne kusta ei siittä mitään tuu mitä mää voisin asialle tehdä ku se on niin tarkkaa nykyään että sen labra tyypin pitää katsoa siinä vieressä kun kusee mulle se on ihan mahdotonta..

    • nainenalle30v

      Onko kukaan koskaan käynyt terapiassa asian tiimoilta ja osaa sanoa PK-seudun alueelta (tai mistään?) terapeuttia tms. joka olisi erikoistunut itse paruresikseen tai edes sen tapaisiin ongelmiin? Psykoterapiasta tms. olen kuullut puhuttavan ongelman hoidossa.
      Itse kävin "normaalilla" terapeutilla kunnallisella muutama vuosi sitten (olen nainen, kärsinyt tästä jo vuosia), mutta silloin lähinnä vain kaivettiin menneisyyttä ja löytyisikö menneisyydessä jotain aiheuttajaa, yhteyttä asiaan tai ei... Mutta olisin itse halunnut jutella itse ongelmasta ja pureutua siihen. Sain mielialalääkkeet (Citalopram tms.) jotka eivät omasta mielestäni vaikuttaneet paitsi max. lume-efektillä. Vaiva helpotti hetkeksi asuessani ulkomailla. Lääkkeet lopetettu 2-3 vuotta sitten. Ongelma palautui Suomeen muuton jälkeen, ei tosin yhtä voimakkaana. Edelleen kärsin tästä ja olen opetellut elämään vaivan kanssa, mutta silti tiedän tarvitsevani apua.

    • paruresis

      Hei!
      Olen itsekin nainen alle 30v. Olen käynyt pari vuotta kognitiivisessa psykoterapiassa. Ensin kävin psykodynaamisessa terapiassa missä just pohditaan lapsuutta ym, mutta se ei toiminu ollenkaan. Kognitiivinen terapia on auttanut elämään ongelman kanssa, mutta ei ongelma ole kuitenkaan hävinnyt. Itse koen että terapian lisäksi vertaistuki olisi tosi hyvä juttu. Olis kiva kirjoitella vaikka sähköpostia jonkun kanssa jolla on sama vaiva. Muuten asian kanssa tuntee olevansa niin yksin. Yritin tehdä itselle anonyymia s-postiosoitetta mutta en vielä onnistunut. Olisko joku kiinnostunut tämäntyyppisestä vertaistuesta?

    • Zyzz

      Moi!

      Elikkä itsellänikin on tuo paruresis ja olen asiasta lääkärilläkin useasti käynyt mutta en enää hetkeen. Aluksi minulle määrättiin eturauhaslääkkeitä sillä lääkäri epäili, että eturauhanen tukkii virtsatien mutta se ei toiminut. Kokeiltiin kaksia eri lääkkeitä, sitten lääkäri ehdotti rauhoittavia mutta niistä en kovin innostunut, joten hän ohjasi minut sähköhoitoon, jossa minulle laitettiin neula jalan hermoon ja annettiin sähköä noin puoli tuntia kerrallaa. Luulin, että tämä sähköhoito tehoasi sillä sanottiin, että n. joka kolmannelle tämä hoitomuoto auttoi mutta kuitenkaan se ei tehonnut. En ole löytänyt mistään hoitokeinosta mitään posiivisia tuloksia. Luulen kuitenkin, että rauhoittavat voisivat kyllä auttaa mutta niihin kuulemma jää helposti koukkuun, enkä mielelläni niitä haluaisi loppuelämääni popsia.

      Mutta ajattelin, että kun kerran täällä on paruresiksesta kärsiviä niin onko meillä muitakin yhteisiä tekijöitä. Esim.
      - Minulla ei ole minkäänlaisia muita sosiaalisia jännitteitä kuin tämä ujorakko paitsi, että minulla on vaikeuksia myös nukahtaa, yleensä menee vähintään tunti, että nukahdan.
      - Juon paljon kahvia
      - Haaveilen paljon, ajattelen eri skenaarioita elämässä
      - Matemaattisesti lahjakas
      - Olen aina muita monta askelta edellä tilanteesta tai asiasta riippumatta
      - Olen lihaksikas ja saan pienellä vaivalla lihaksia (ajattelin vain, että jos virtsaputken sulkilihas on kasvanut liian isoksi, niin että sitä on vaikea kontrolloida?)

      Olen koittanut kyllä vähentää kahvin juomista ja se on vähentänyt hieman jännittyneisyyttä mutta kyllä tuo jännittyneisyys tuntuu jotenkin olevan geeneissä. Toiset ihmiset ovat taas yli rentoja ja heillä on vaikeuksia pidätellä virtsaa tai nukahtavat liiaankin helposti. Toivottavasti tähän vaivaan löydetään vielä ratkaisu.

    • kusiongelmainen

      Mulla on myös paruresis, ei ole diagnosoitu koska diagnoosia on ainakin täällä päin vaikeaa saada. Ongelma alkoi mulla aika aikaisin, en vaan muista mistä. Jo kotona muistan olleen jotain ongelmia ala-asteikäisenä, yläsasteella onnistui joskus kunnes meni "hanat kiinni" kokonaan julkisissa vessoissa. En ole mitenkään masentunut, sosiaalisia tilanteita pelkäävä tms.
      Ammattikouluaikana vaiva aiheutti paljon murhetta mitä se on aiheuttanut tähän päivään saakka. Matkustelu ja koulutusretket jne. on vaikeita. Kun tuntuu että on mennyt pahemmaksi ettei kotonakaan virtsaaminen aina onnistu.

      Ammattikoulun terveydenhoitajalta menin kysymään ratkaisua ja sieltä tuli juurikin tuota vähättelyä, hana lorisemaan jne. Myös lähipiiri vähätteli siihen saakka kunnes minut kotiutettiin armeijasta paperilla C-koska mun terveys olisi vaarantunut liikaa. Oli lähellä ettei munuaiset menneet tai tullut virtsarakon vaurioita jne. Olin saanut n. kerran 24 tunnissa virtsattua ja tukalaa oloa helpottaakseni noudatin tyhmänä ammattikoulun terkan ohjetta rajoittaa juomista... Virtsakokeen antamistilaisuudessa jäin kiinni kun tulin tyhjän purkin kanssa jolloin oli pakko tunnustaa vaiva. Seurasi kivulias katetrointi, puoli ämpäriä kusta, ulostuslääkekuuri (en ollut saanut kakattua viikkoon) ja veks varuskunnasta... Selitäppä sitten miksi et ole armeijaa suorittanut. Ei ollut musta kiinni, viihdyin siellä ja motivaatio oli.

      Neuvoivat kääntymään julkisen terveydenhoidon puoleen. No menin sitten arvauskeskukseen ja sain psykologisen sairaanhoitajan käyntiajan. Sieltähän tuputettiin masennuslääkettä (Citalopram) jota en olisi halunnut aloittaa, mutta nyt on lopulta pitkän väännön jälkeen kokeilu käynnissä. En tiedä auttaako se vai ei. Kumma kun ei mitään muuta konstia ole tarjota kun lääkkeet, helppo tie tietysti niille. Itsekatetrointia ehdotti joku, mä ehdotin että ei. Kotivessan lähellä pysymistä ja voi voi jos ei halua lääkkeitä, ehdotti korkeamman pykälän psykiatri...

    • Pipauna

      Mä oon 30-vuotias nainen ja mulla alkoi tämä vessafobia noin 12-13 vuotiaana. Yhtäkkiä ei enää vaan pystynyt käymään vessassa. Mulla oli tuolloin yksi välähdyksen omainen hetki kotivessassa yksin ollessa, jossa sekunninmurto-osaksi kyseenalaistin kykyni käydä vessassa edes itseni kanssa, mutta pysäytin tämän ajatuksen itse päättämällä: "Ei." Niin pahaksi ongelma ei siis päässyt, mutta muuten olen ollut lähellä sairaalareissua, kun toisesta jalasta lähti tunto kauheiden kipujen saattelemana pidättämisen takia.

      Omat rajani ovat selkeät. Ei ihmisiä lähimainkaan. En saa kuulla ihmisten ääniä, eikä ihmiset saa kuulla mua. Mitä kauempana vessa on ja monen oven takana sen parempi.

      Vuosien varrella on kertynyt rutkasti ahdistaviatilanteita ja mitä ihmeellisempiä kokemuksia, jotta saa rakon tyhjäksi. Olen:
      -usein kuivattanut itseäni juomattomuudella ennen reissua ja reissun aikana. "Ennätys" on yksi vessakäynti per vuorokausi. Inhottavia reissupäiviä.
      -pidättänyt kunnes joudun kulkemaan kivusta eteenpäin kyyryssä
      -riisunut itseni alastomaksi yleisessä vessassa, sammuttanut valot ja yrittänyt pissata pötön sivusta
      -olen täyttänyt pönttöä paperilla ja yrittänyt niin
      -pissannut lavuaariin
      -käynyt miljoona kertaa metsässä pissalla keskellä yötä
      -kysynyt lääkäriltä katetria, ei käynyt ja saanut järkyttävän itkukohtauksen
      -ja vaikka mitä

      Mulle varsinkin lapsena vessassa käynti oli äärimmäisen väkivaltainen kokemus henkisesti. Jos olin pakotettuna eli en päässyt minnekään muualle ja jouduin käymään vaikka yleisessä vessassa, meni aikaa puolituntia ,jona aikana sain raivon, paniikki- ja ahdistuskohtauksen sekoituksen, riisuin itseni alasti ja suurimpana osana kerroista en saanut mitään aikaiseksi ja lähdin vessasta kylmässä hiessä ja kivussa pois. Vertaan kokemusta nykyäänkin raiskatuksi tulemiseen. Koen, että olen pakotettu johonkin, mitä en halua tehdä. Johonkin hyvin hyvin nöyryyttävään.

      Ennen ajattelinkin, että mut olis helppo tappaa vaan laittamalla esim. vankilaan, missä ei ole yksityistä vessaa.

    • Helpotus

      Vuosien tuskat ja ahdistukset voisin tiivistää yhteen tekniikkaan mikä toimii itsellä. Pidätä hengitystä niin kauan että virtsaaminen alkaa. Tekniikka ei ole täydellinen koska aina kun joudun käyttämään hengen pidätystä, niin normaali virtsan aloittaminen on hankalampaa pari päivää, mutta ei sitä kannata murehtia jos saat samoja oireita, pääasia että on varma tekniikka minkä avulla saa virtsattua vaikeimmissakin tilanteissa.

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt samaa, mutta hengenpidätyskeinon teho tuntuu loppuvan ajan myötä. Näin luki myös jossain katsomallani sivulla mainittuna. Parempi olisi keskittyä henkiseen puoleen, koittaa saada ajatus muualle ja pointti ettei ketään kiinnosta pätkääkään sinun lorinat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe