Mitä eroa on metallivärillä ja tavallisella värillä? Eli mitä käytännön hyötyä on ottaa autoon metalliväri? Onko eroa esim. auton vahauksen kannalta?
Nykyään asiakas pakoitetaan valitsemaan metalliväri, koska mattaväreillä ei ole järkeviä vaihtoehtoja. Esim Fiatilla farmariin saa mattavärinä vain ärsyttävän punaisen tai valkoisen, joka on talvella huomaamattoman ja näyttää helposti likaiselta.
Miksi metalliväri
4
10832
Vastaukset
- ike.
Etuja:
Ei haalistu niin nopeasti ja säilyy muutenkin paremmin paremman näköisenä.
jälleenmyyntiarvo helpompi myydä.
Ulkonäkö.
Pysyy myös pidempään puhtaan näköisenä.
Mattaväri?
Siis et halua, että autosi kiiltää?
Miksi?
On varmaan aika helvetin hankala myydä sen väristä autoa!
No eipä ainakaan kiilto pääse katoamaan... Heh.
Juu siis varmaankin tarkoitit matan sijaan ihan tavallista väriä?
Useisiin autoihin metallivärin saa ilman lisähintaa niin miksi helvetissä sitä ei ottaisi? Itse en ainakaan voisi kuvitellakaan ostavani autoa ilman metalliväriä! Ja vaikka siitä joutuisi maksamaankin niin on se sen arvoista!
Vähän verrattavissa ilmastointiin.
Pakko se on saada!
(ilmastoinnissa on vaan vielä se, että sen kun kerran ottaa niin ei varmasti osta enää autoa jossa sitä ei ole.)- eikka
itse törmäsin merkkeihin joissa ei-metallivärinä on ainoastaan valkoinen tai punainen tai hyvällä tsägällä nämä molemmat. siis käytännön pakko ja lisärahastuskonsti auton perushintaan, ellei se ainoa väri miellytä.
- mihin
autoon saa mattavärin vakiona? MATTA on kiiltämätön, eli niinkuin pohjamaali. Eipä ole uusissa vastaan tullut.
- ruiskumestari
siinäpä tuo - auringossa kauniisti hehkuva metalliväri on paria poikkeusta lukuunottamatta aina paremman näköinen kuin vastaava normaaliväri.
Ne pari poikkeusta ovat tietenkin Ferrari jonka pitää olla ferrarinpunainen eikä mikään metallihohtoinen ällötys ja Aston Martin jonka värinä pitää olla BRG. Isot loistoluokan sedanit näyttävät tietysti parhailta mustan lakkavärin kanssa mutta tämä on yleensä vähintään yhtä kallis kuin metalliväritkin.
Wanhoina hywinä aikoina metalliväriin kuului kaksi kerrosta eli itse maali lakka mikä oli kestävämpi kuin normaalivärin yksi kerros mutta nykyään normaaliväreissäkin on samat kaksi kerrosta joten eroa ei pitäisi olla kestävyydessäkään.
Jälleenmyyntiarvo on tietenkin seurausta siitä että pinta on kauniimman näköinen mutta jo kolmivuotiaissa jälleenmyyntiarvo on vähintään sen metallivärin hinnanerotuksen verran suurempi joten sellaisen ottamatta jättäminen on sulaa typeryyttä. (ei koske meseä tms joissa metalliväri voi maksaa maltaita)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745