Voiko minulla olla vesikauhu/rabies?

eräshenkilö

Erään tuttavani koira raapaisi minua ja pelkään että olen saanut rabieksen eli vesikauhun. Tästä on noin 2 viikkoa aikaa ja tänään huomasin että nieleminen tuntuu vaikealta, aivan kuin kurkku olisi tukossa. Välillä on myös ollut kuumeinne olo mutta mittarin mukaan kuumetta ei ole ollut. Voisiko vaivani myös johtua siitä että olen stressannut asiaa koko ajan? Mitään kipua nieltäessä ei tunnu.

6

1577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jozzucca

Rabies leviää koiran syljen kautta, sinua koira vain raapaisi tassullaan. Oireesi viittaaavta tavalliseen vilustrumiseen. Lisäksi sinua raapaisseen koiran olisi tullut kuolla 10 vrk sinun raapaisemisesi jälkeen, jos sillä olisi ollut rabies. Älä huolehdi, tulet vielä täysin terveeksi, jahka kesälenssusi menee ohi!

• nisso

Samassa tilanteessa minäkin, koiranpentu haki käsiä suuhun ja näykkäili, kuitenkaan minkäänlaista haavaa aikaansaamatta. Pesin haavan jne, soitin päivystykseen mutta sanoivat että älä höpötä. 3 viikon jälkeen kuumeinen olo ja nyt ehkä pieni (37) kuume alkanut nousta, kaulan alueella kipua ja tuntomuutoksia, myös nieleminen tuntuu olevan verkkaista. Nieltäessä kipua ei kuitenkaan tunnu. Vähän sekava olo ollut enkä ole pystynyt nukkumaan pelon takia. Meillä taitaa olla sama tilanne :)

• ite--hän

Sössön sössön, se tulee vain koiran syljen kautta niinku tossa jo sanottiinkin... Olkaa huoleti jos ko. Koirat ovat asuneet pentuina muualla kuin kadulla, niin ne on rokotettu rabiesta vastaan, varsinkin jos ne on jtn. Rotukoiria...

• nisso

Eräshenkilö, oletko närästellyt lähiakoina?

Lääkärissä kävin ja sanovat että närästys voi aiheuttaa kaulan alueen kipuja ja nielemishankaluutta. Eilisessä kirjoituksessani sanoin että puhdistin haavan, mutta tarkoitin että pesin kädet. Kokoajan tuntuu että nielemisvaikeudet pahenee, en tiedä olenko sitten oikeasti saanut sen vesikauhun, koira tuntuisi olevan kunnossa kun mitään ei ole lehdissä ollut tai muutenkaan kuullut :)

• Anonyymi

Minua pelottaa se kun olin kaverilla niitten koira nuoli housujeni nii mua alko heti pelottaa että saan rabieksen ei kyl koiralla oo mitää mutta pelottaa mitä teen

• Anonyymi

Laita housut jalkaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1449
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1318
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1209
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1103
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe