Kysyisin vain lyhyesti ja ytimekkäästi että miten kiinteät hammasraudat irroitetaan, ja sattuuko se?
Hammasraudat pois
12
6390
Vastaukset
- tooth fairy
Muistaakseni ei minulla ainakaan sattunut lainkaan kun irttotettiin. Siitä tosin on aikaa jo kymmenisen vuotta, mutta luulen että se etenkin olisi muistissa jos olisi sattunut! Hassulta tuntui se kun olikin yhtäkkiä sileän tuntuinen hammasrivistö eikä rautaverkostoa .. :)
- braketit pois
Irrotetaan kaarilangan pidikkeet ja kaarilanka. Braketit irrotetaan ottamalla kiinni braketinpoistajainstrumentilla (vähän pihdinnäköinen) ja vähän vääntämällä, jolloin yleensä napsahtaa irti. Kiinnityssementit rapsitaan pois hammaskivi-instrumentilla tms ja hampaat mahdollisesti kiillotetaan hionta- ja kiillotusporilla. Renkaat hampaiden ympäriltä poistetaan erityisellä renkaan poistajalla.
Ei satu, ellei säiky napsahtelua. Pientä vääntöä voi tuntua. - Hammasraudoissa
Multa otetaa nää pois vasta syksyllä :D eilenhän nää vasta sain :)
- hirveä kokemus
Multa otettiin tänään hammasraudat pois ja se oli ihan hirveää. Renkaat olivat tosi kovin kiinni takahampaissa ja hammaslääkärikin oikein tuskastui kun ei saanut renkaita irti. Lopulta viimeinen mahdollisuus oli puuduttaa koko suu ja hammaslääkäri vetäisi renkaat koko voimallansa irti. Nyt hampaat ovat vielä vähän kipeät ja verenmaku suussa. Mutta onhan se nyt ihanaa kun ei ole enää rautasuu. Saan nauttia omasta pepsodent hymystäni vaikka hampaat kärsisivätkin hiemat raudoista.
- Iiiigeort
Minua sattui tänään otettiin pois veitsellä. Palloja ei millään saatu pois
- Helskuu
Toivottavasti mua ei satu paljoo. Ylihuomenna otetaan pois
- EiSatu
Minulta juuri otettiin pois, eikä sattunut. Kuten jo edelläkin sanottiin, napsetta kuuluu ja tuntuu pientä vääntöä, muttei ollu paha.
- Anonyymi
Tietääkö kukaan sattuuko metalli renkaiden pois otto jotka ovat takahampaissa ja raudat otetaan lähi aikoina pois?
- Anonyymi
Muo jännittää vähän kun on tänään poisotto aika,mutta kyllä kaikki hyvin menee varmasti
- Anonyymi
No siis multa otettiin ne tänään pois eikä sattunut lainkaan.
- Anonyymi
Mul otettiin tänään pois ja ei sattunut yhtään
- Anonyymi
Ei satu yhtään. Rautojen kiristämisen jälkeen sattuu noin 24h.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156