Keitä on Efraim ?

benjami

Missä on Israelin katonut kansa?Israelissa asuu vain Juudan heimo.Joka muodostuu Benjamin ja juudan heimosta.Raamatussa sanotaan että :koko Israel on pelastuva:(Room.11:26)Toisin sanoen kaikki heimot ,kaikki Jaakobin pojat otetaan huomioon,kun Kristus tulee pelastamaan Israelin. Eli on jo aika löytää hukannut kansa

55

4820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristitty Israelin ystävä

      Kokoaminen on jo käynnissä.Valitettavasti kukaan juutalainen ei pysty (?)osoittamaan mistä heimosta on lähtöisin.

      Ja,eiväthän kaikki pelastu.Raamattuhan ilmoittaa miten juutalaisia tullaan vainoamaan "vähän ennen" Jeesuksen paluuta, 2/3-osaa tuhoutuu, ja loppuosaa... "tulessa koetellaan".

      Siunausta.

      • Benjami

        ..."koko Israel on pelastuva..."(Room.11:26)

        Toisin sanoen kaikki heimot,kaikki Jaakobin pojat otetaan huomioon,kun Kristus tulee pelastamaanIsraelin. Eli kaikki heimot pitää olla paikalla


      • Kristitty Israelin ystävä
        Benjami kirjoitti:

        ..."koko Israel on pelastuva..."(Room.11:26)

        Toisin sanoen kaikki heimot,kaikki Jaakobin pojat otetaan huomioon,kun Kristus tulee pelastamaanIsraelin. Eli kaikki heimot pitää olla paikalla

        Muistathan varmaan, että "koko Israel" tarkoittaa Jumalan Israelia.

        Siis, ne juutalaiset jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaaksi, ja ne kristityt jotka Jumala lukee vanhurskaaksi.

        Eli, hengellinen Israel, ei lihallinen.

        Jumalan Israel = kaikki liha ,joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi.Vanhurskautetut uskossa Jeesuksen Kristuksen veren synnit puhdistamaan voimaan.


      • tess
        Kristitty Israelin ystävä kirjoitti:

        Muistathan varmaan, että "koko Israel" tarkoittaa Jumalan Israelia.

        Siis, ne juutalaiset jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaaksi, ja ne kristityt jotka Jumala lukee vanhurskaaksi.

        Eli, hengellinen Israel, ei lihallinen.

        Jumalan Israel = kaikki liha ,joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi.Vanhurskautetut uskossa Jeesuksen Kristuksen veren synnit puhdistamaan voimaan.

        Tää on mielenkiintoinen alue! Ensiksi totean mielipiteeni, jonka perustana on Jumalan sana.

        Efraim on Pohjoista Israelia koskeva porukka, joka koostuu kaikista pohjoisen Israelin heimoista.
        Jehova yksin tietää, minne he kaikki ovat jakautuneet ja joutuneet.
        Juuda koostuu kaikista eteläisen Israelin heimoista, ja he suurimmaksi osaksi tässä vaiheessa kansoittavat Israelin.

        Raamattu liittää yhteen Juudan sauvan ja Efraimin sauvan, eli nämä tulevat muodostamaan koko Israelin.
        Pakanakristityillä ei ole täs porukas mitään sijaa. Raamattu ei tunne mitään korvausteologiaa, jonka mukaan Israel olisi yhtä kuin pakanakristityt! Sen sijaan, luulen että Efraim koostuu osaksi kristityistä, jotka tulevat löytämään oikeat israelilaiset juurensa sekä niistä jo nyt juutalaisiksi tunnetuista pohjoisen heimon jäsenistä, jotka asuvat ympäri maailmaa pakanoiden keskuudessa.

        Tosi on että täs vaihees edes juuda/benjamin ei tunnusta muita olevan olemassakaan, mutta on niitäkin rabbeja jotka odottavat pohjoisen Israelin paluuta omaan maahansa.

        Siunausta ja siunataan Israelia, Jumalan omaisuuskansaa kokonaisuutena, muistaen lukea siihen myös Efraimin jälkeläiset, jotka itse Jaakob siunasi, kun siunasi oman poikansa Joosefin pojat Efraimin ja Manassen


      • benjami
        tess kirjoitti:

        Tää on mielenkiintoinen alue! Ensiksi totean mielipiteeni, jonka perustana on Jumalan sana.

        Efraim on Pohjoista Israelia koskeva porukka, joka koostuu kaikista pohjoisen Israelin heimoista.
        Jehova yksin tietää, minne he kaikki ovat jakautuneet ja joutuneet.
        Juuda koostuu kaikista eteläisen Israelin heimoista, ja he suurimmaksi osaksi tässä vaiheessa kansoittavat Israelin.

        Raamattu liittää yhteen Juudan sauvan ja Efraimin sauvan, eli nämä tulevat muodostamaan koko Israelin.
        Pakanakristityillä ei ole täs porukas mitään sijaa. Raamattu ei tunne mitään korvausteologiaa, jonka mukaan Israel olisi yhtä kuin pakanakristityt! Sen sijaan, luulen että Efraim koostuu osaksi kristityistä, jotka tulevat löytämään oikeat israelilaiset juurensa sekä niistä jo nyt juutalaisiksi tunnetuista pohjoisen heimon jäsenistä, jotka asuvat ympäri maailmaa pakanoiden keskuudessa.

        Tosi on että täs vaihees edes juuda/benjamin ei tunnusta muita olevan olemassakaan, mutta on niitäkin rabbeja jotka odottavat pohjoisen Israelin paluuta omaan maahansa.

        Siunausta ja siunataan Israelia, Jumalan omaisuuskansaa kokonaisuutena, muistaen lukea siihen myös Efraimin jälkeläiset, jotka itse Jaakob siunasi, kun siunasi oman poikansa Joosefin pojat Efraimin ja Manassen

        Kun Efraim liittoutui Syyrian kanssa hyökätäkseen Juudaan,Herra puhui Jesajan kautta Juudan kuninkaalle Ahasille."Kuusikymmentäviisi vuotta vielä,ja Efraim on murskattu,se ei enää ole mikään kansa."(Jes.7:8)(lue enl.raa.)"Jalkoihin tallataan Efraimin juomarien ylväs kruunu"(Jes.28:3)Ja niin Jumala ajoi ne pois.
        (Silloin kun termiä ISRAEL käytetään termin JUUDA
        yhteydessä,on kyseessä Jumalan puhuminen Israelin ja Juudan heimoille erkseen tai yhtäaikaa,mutta painottaen niiden välistä eroa.Tässä yhteydessä voidaan myös käyttä lisämäärettä ISRAELIN heimo tai JUUDAN HEIMO. Silloin kun termiä Israel käytetään yhdessä termin Jaakob kansa silloin puhutellaan koko Israelin perhettä,kaikkia Jaakobin jäkeläisiä)lue( Jer 3:6-8)

        Herra sanoi minulle:"Kuitenkin Luopio-Israel on viattomampi kuin Petturi-Juuda.Mene ja huuta nämä sanat pohjoiseen päin:Käänny,Luopio-Israel,sanoo Herra!Minä en enää ole vihoissani sinulle,minä olen armollinen,sanoo Herra,ei minun vihani jatku loputtomiin.Tunne kuitenkin rikoksesi:Sinä olet luopunut Herrasta,Jumalastasi,olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä vihreän puun alta toisen alle.Minua et ole kuunnellut,sanoo Herra."(Jer.3:11-13)

        Tämä Raamatun kohta puhuu"Luopio-Israelista" eli Poijois-Israelin 10 kadotetusta heimosta.(???)Tämä
        sana odottaa vielä toteutumistaan näinä viimeisinä päivinä.14-15 jakeissa sanotaan kuitenkin:"Palatkaa takaisin, te loupuneet lapset!
        sanoo Herra.Minä otan teidät jälleen omiksini.Minä
        kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin-vaikka teitä
        olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.Minä annan teille mieleni mukaiset
        paimenet,ja he johtavat teitä viisaasti ja taitavasti."
        Juuda mainitaan jakeessa 18
        "Niinä päivinä Juudan heimo liitty Israelin heimoon, ja yhdessa ne tulevat pohjoisesta maata siihen maahan,jonkaminä annoin omaksi teidän isillenne."
        ISRAELIN JA JUUDAN ENNALLEENSAATTAMINEN
        "Jeremialle tuli Herralta tämä sana:"Näin sanoo
        Herra, Israelin Jumala:Kirjoita kirjaan kaikki,minkä minä sinulle puhun.Tulee aika,jolloin
        minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon.Karkotetut(huomaa: karkotetut ,10heimoa, kun Juudasta puhutaa hajotetut)minä tuon takaisin
        siihen maahan,jonka annoin heidän isilleen,ja he saavat sen jälleen omakseen.Tämän minä lupaan"(Jer.30:1-3
        Kuinka selkeä ja voimakas julistus!"Karkotetut minätuon takaisin."Tämä tarkoittaa,että vastuu
        on Jumalalla itsellään.Joten se on väistämätöntä!
        "Vielä tulee aika,jolloin te sen tajuatte.Silloin minä olen jälleen kaikkien Israelin HEIMOJEN JUMALA,ja ne ovat minun kansani
        sanoo HERRA.(Jer.30:24-31:1)

        "Eikö Efraim ole minun rakas poikani, silmieni ilo? Vaikka puhunkin Efraimia vastaan,en voi häntä
        unohtaa.Minun sydämeni heltyy,en voi olla armahtamatta häntä,sanoo Herra."(Jer.31:20)

        10 pohjoisen heimon jälkeläisten täytyy elää jossain maailman kolkassa.Ja että tämä jäänös ei
        ole suinkaan kadotettu,Jumala ei katota mitään
        Jumalla on kaikki ohjakset kädessään,ainoastaan
        piilotettu,jopa heiltä itseltään.Nyt on tullut aika heidäkin löytää uudelleen oikea indeteettinsä
        ja Jumalan suuniitelman tarkoitus heidän ja koko
        maailman pelastamiksek.
        JUMALA SANOO,MITÄ HÄN TARKOITTA JA TARKOITTAA MITÄ
        SANOO.
        "Niin pahoi Herra vihastui Israelin kansaan,että työnsi sen pois kasvojensa edestä.Vain Juudan heimo jäi jäljelle."(2.Kun17:18)Mutta nyt Jumala
        haluaa kansansa takaisin(lue itse)(Hoos.11:1,3,4,8,9)
        Hoosean 9.luvun 17 jakeessa, joka on kirjoitettu juuri ennen pakkosiirtolaisuutta,julistetaan Israe
        lin pohjoiselle kuningaskunnalle kirous:Minun Juma
        lani on hylkäävä Efraimin,koska se ei ole kuunnellut häntä." Kansojen seass se joutuu KIRTELEMÄÄN"
        Juutalaiset ei ole mitään ikuisia kiertolaisia.Sillä mihin he onvatkin mennee,ovat käynistäneet liiketoimintaa,rakentaneet kouluja,ko
        teja,kouluja,synagogia.Joten ketä nämä kirotut kierteijät ovat,jotka eivät kirouksen mukaan voi
        asettua aloilleen,juutua mihinkään eivätkä voi kutsua mitään paikka kodilseen


      • israel
        Kristitty Israelin ystävä kirjoitti:

        Muistathan varmaan, että "koko Israel" tarkoittaa Jumalan Israelia.

        Siis, ne juutalaiset jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaaksi, ja ne kristityt jotka Jumala lukee vanhurskaaksi.

        Eli, hengellinen Israel, ei lihallinen.

        Jumalan Israel = kaikki liha ,joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi.Vanhurskautetut uskossa Jeesuksen Kristuksen veren synnit puhdistamaan voimaan.

        ei raamatussa puhuta missään kohtassa hengellinen
        israel.mitä on hengellinen israel, huh huh,lue raamattua, ja rukoile että Pyhä-Henki avaa sanan.
        Ei mikään korvaa lihallista Israelia


      • Israel

        juutalainen on juutalainen eli ei juutalaisessa ole kuin yksi heimo, juudan heimo.No,juudan ja benjamin heimoa on Israelissa, ei muita.Vaan 10 pohjoisen heimoa on piilotettu, josta käytetään nimeä Israel.Ja pää heimo on Efraim.(1.Kun.11:26-37) (Kun.12:16,24)


      • israel
        tess kirjoitti:

        Tää on mielenkiintoinen alue! Ensiksi totean mielipiteeni, jonka perustana on Jumalan sana.

        Efraim on Pohjoista Israelia koskeva porukka, joka koostuu kaikista pohjoisen Israelin heimoista.
        Jehova yksin tietää, minne he kaikki ovat jakautuneet ja joutuneet.
        Juuda koostuu kaikista eteläisen Israelin heimoista, ja he suurimmaksi osaksi tässä vaiheessa kansoittavat Israelin.

        Raamattu liittää yhteen Juudan sauvan ja Efraimin sauvan, eli nämä tulevat muodostamaan koko Israelin.
        Pakanakristityillä ei ole täs porukas mitään sijaa. Raamattu ei tunne mitään korvausteologiaa, jonka mukaan Israel olisi yhtä kuin pakanakristityt! Sen sijaan, luulen että Efraim koostuu osaksi kristityistä, jotka tulevat löytämään oikeat israelilaiset juurensa sekä niistä jo nyt juutalaisiksi tunnetuista pohjoisen heimon jäsenistä, jotka asuvat ympäri maailmaa pakanoiden keskuudessa.

        Tosi on että täs vaihees edes juuda/benjamin ei tunnusta muita olevan olemassakaan, mutta on niitäkin rabbeja jotka odottavat pohjoisen Israelin paluuta omaan maahansa.

        Siunausta ja siunataan Israelia, Jumalan omaisuuskansaa kokonaisuutena, muistaen lukea siihen myös Efraimin jälkeläiset, jotka itse Jaakob siunasi, kun siunasi oman poikansa Joosefin pojat Efraimin ja Manassen

        Hoosean kirjassa on kyllä avain.Luku 9:17."Minun
        Jumalani on hylkäävä Efraimin,koska se ei ole kuunnellut häntä.Kansojen seassa se joutuu kirtelemään". Katso englantilaisesta käänöksestä, ei suomalainen käänös. "Herra ilmestyi minulle,hän tuli kaukaa ja sanoi:Minä olen sinua aina rakastanut,Irael,siksi vedän sinua luokseni uskollisesti.Minä rakennan sinut uudelleen,taas sinä nouset,neitsyt Israel."(Jer.31:3-4) "Vielä tulee aika,jolloin te sen tajuatte.Silloin minä olen jälleen kaikkien Israelin heimojen Jumala,ja ne ovat minun kansani,sanoo Herra."(Jer.30:24-31:1)


      • uskallias
        benjami kirjoitti:

        Kun Efraim liittoutui Syyrian kanssa hyökätäkseen Juudaan,Herra puhui Jesajan kautta Juudan kuninkaalle Ahasille."Kuusikymmentäviisi vuotta vielä,ja Efraim on murskattu,se ei enää ole mikään kansa."(Jes.7:8)(lue enl.raa.)"Jalkoihin tallataan Efraimin juomarien ylväs kruunu"(Jes.28:3)Ja niin Jumala ajoi ne pois.
        (Silloin kun termiä ISRAEL käytetään termin JUUDA
        yhteydessä,on kyseessä Jumalan puhuminen Israelin ja Juudan heimoille erkseen tai yhtäaikaa,mutta painottaen niiden välistä eroa.Tässä yhteydessä voidaan myös käyttä lisämäärettä ISRAELIN heimo tai JUUDAN HEIMO. Silloin kun termiä Israel käytetään yhdessä termin Jaakob kansa silloin puhutellaan koko Israelin perhettä,kaikkia Jaakobin jäkeläisiä)lue( Jer 3:6-8)

        Herra sanoi minulle:"Kuitenkin Luopio-Israel on viattomampi kuin Petturi-Juuda.Mene ja huuta nämä sanat pohjoiseen päin:Käänny,Luopio-Israel,sanoo Herra!Minä en enää ole vihoissani sinulle,minä olen armollinen,sanoo Herra,ei minun vihani jatku loputtomiin.Tunne kuitenkin rikoksesi:Sinä olet luopunut Herrasta,Jumalastasi,olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä vihreän puun alta toisen alle.Minua et ole kuunnellut,sanoo Herra."(Jer.3:11-13)

        Tämä Raamatun kohta puhuu"Luopio-Israelista" eli Poijois-Israelin 10 kadotetusta heimosta.(???)Tämä
        sana odottaa vielä toteutumistaan näinä viimeisinä päivinä.14-15 jakeissa sanotaan kuitenkin:"Palatkaa takaisin, te loupuneet lapset!
        sanoo Herra.Minä otan teidät jälleen omiksini.Minä
        kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin-vaikka teitä
        olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.Minä annan teille mieleni mukaiset
        paimenet,ja he johtavat teitä viisaasti ja taitavasti."
        Juuda mainitaan jakeessa 18
        "Niinä päivinä Juudan heimo liitty Israelin heimoon, ja yhdessa ne tulevat pohjoisesta maata siihen maahan,jonkaminä annoin omaksi teidän isillenne."
        ISRAELIN JA JUUDAN ENNALLEENSAATTAMINEN
        "Jeremialle tuli Herralta tämä sana:"Näin sanoo
        Herra, Israelin Jumala:Kirjoita kirjaan kaikki,minkä minä sinulle puhun.Tulee aika,jolloin
        minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon.Karkotetut(huomaa: karkotetut ,10heimoa, kun Juudasta puhutaa hajotetut)minä tuon takaisin
        siihen maahan,jonka annoin heidän isilleen,ja he saavat sen jälleen omakseen.Tämän minä lupaan"(Jer.30:1-3
        Kuinka selkeä ja voimakas julistus!"Karkotetut minätuon takaisin."Tämä tarkoittaa,että vastuu
        on Jumalalla itsellään.Joten se on väistämätöntä!
        "Vielä tulee aika,jolloin te sen tajuatte.Silloin minä olen jälleen kaikkien Israelin HEIMOJEN JUMALA,ja ne ovat minun kansani
        sanoo HERRA.(Jer.30:24-31:1)

        "Eikö Efraim ole minun rakas poikani, silmieni ilo? Vaikka puhunkin Efraimia vastaan,en voi häntä
        unohtaa.Minun sydämeni heltyy,en voi olla armahtamatta häntä,sanoo Herra."(Jer.31:20)

        10 pohjoisen heimon jälkeläisten täytyy elää jossain maailman kolkassa.Ja että tämä jäänös ei
        ole suinkaan kadotettu,Jumala ei katota mitään
        Jumalla on kaikki ohjakset kädessään,ainoastaan
        piilotettu,jopa heiltä itseltään.Nyt on tullut aika heidäkin löytää uudelleen oikea indeteettinsä
        ja Jumalan suuniitelman tarkoitus heidän ja koko
        maailman pelastamiksek.
        JUMALA SANOO,MITÄ HÄN TARKOITTA JA TARKOITTAA MITÄ
        SANOO.
        "Niin pahoi Herra vihastui Israelin kansaan,että työnsi sen pois kasvojensa edestä.Vain Juudan heimo jäi jäljelle."(2.Kun17:18)Mutta nyt Jumala
        haluaa kansansa takaisin(lue itse)(Hoos.11:1,3,4,8,9)
        Hoosean 9.luvun 17 jakeessa, joka on kirjoitettu juuri ennen pakkosiirtolaisuutta,julistetaan Israe
        lin pohjoiselle kuningaskunnalle kirous:Minun Juma
        lani on hylkäävä Efraimin,koska se ei ole kuunnellut häntä." Kansojen seass se joutuu KIRTELEMÄÄN"
        Juutalaiset ei ole mitään ikuisia kiertolaisia.Sillä mihin he onvatkin mennee,ovat käynistäneet liiketoimintaa,rakentaneet kouluja,ko
        teja,kouluja,synagogia.Joten ketä nämä kirotut kierteijät ovat,jotka eivät kirouksen mukaan voi
        asettua aloilleen,juutua mihinkään eivätkä voi kutsua mitään paikka kodilseen

        Hoosea 9:17 taitaa tarkoittaa kiertelevää mustalais kansaa


      • joo
        uskallias kirjoitti:

        Hoosea 9:17 taitaa tarkoittaa kiertelevää mustalais kansaa

        kyllä niin varmaan on


      • Kristitty Israelin ystävä
        Israel kirjoitti:

        juutalainen on juutalainen eli ei juutalaisessa ole kuin yksi heimo, juudan heimo.No,juudan ja benjamin heimoa on Israelissa, ei muita.Vaan 10 pohjoisen heimoa on piilotettu, josta käytetään nimeä Israel.Ja pää heimo on Efraim.(1.Kun.11:26-37) (Kun.12:16,24)

        Minä olen raamattuni kyllä lukenut.Useampaan kertaan. :)

        Niin, mitä heimoihin tulee,Juudeaan liittyivät myös suurin osa Leeviläisistä.

        Pelastuuko sinun mielestäsi kaikki juutalaiset sen "ansiosta ", että ovat juutalaisia ?

        ...., ja pelastuvatko kaikki "kristityt" sen "ansiosta" , että kuuluvat kristilliseen kirkkoon/seurakuntaan ?


      • Kristitty Israelin ystävä
        israel kirjoitti:

        ei raamatussa puhuta missään kohtassa hengellinen
        israel.mitä on hengellinen israel, huh huh,lue raamattua, ja rukoile että Pyhä-Henki avaa sanan.
        Ei mikään korvaa lihallista Israelia

        Kirjoitinko jotain korvaamisesta ?

        Lue teksti tarkemmin ennenkuin vastaat,kiitos.

        Jos joudut kysymään mikä on hengellinen Israel,kyllä se on sinä joka joudut tarkistamaan "tietojasi" raamatusta.


      • israel
        Kristitty Israelin ystävä kirjoitti:

        Minä olen raamattuni kyllä lukenut.Useampaan kertaan. :)

        Niin, mitä heimoihin tulee,Juudeaan liittyivät myös suurin osa Leeviläisistä.

        Pelastuuko sinun mielestäsi kaikki juutalaiset sen "ansiosta ", että ovat juutalaisia ?

        ...., ja pelastuvatko kaikki "kristityt" sen "ansiosta" , että kuuluvat kristilliseen kirkkoon/seurakuntaan ?

        jos loukasin sinua niin pyytän anteeksi.ei pelastu
        ,mutta kuule mitä Jumalan sana sanoo,"Sak.10:6-10
        Jer:3:11-12,14--15, 30:1-3,24-31:1 ,Hes.37:10-14 , Hes.36:23-30,
        5 Moos.30:1-6 , Hoos.11:8-9, 14:5-7 , Jes.11:11-14 , Hoos.
        2:21-22 , Jer.31:3-4,9,20,27,28,31 "Jumala ei peruuta lahjojaan eikä antaamsa kutsua" Room.11:29
        "Ei Jumala ole ihminen,niin että hän valhettelisi,
        eikä ihmislapsi,että hän katuisi. Sanoisi hän jotakin eikä sitä tekisi,puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? siunausta sinulle.


      • sama
        israel kirjoitti:

        jos loukasin sinua niin pyytän anteeksi.ei pelastu
        ,mutta kuule mitä Jumalan sana sanoo,"Sak.10:6-10
        Jer:3:11-12,14--15, 30:1-3,24-31:1 ,Hes.37:10-14 , Hes.36:23-30,
        5 Moos.30:1-6 , Hoos.11:8-9, 14:5-7 , Jes.11:11-14 , Hoos.
        2:21-22 , Jer.31:3-4,9,20,27,28,31 "Jumala ei peruuta lahjojaan eikä antaamsa kutsua" Room.11:29
        "Ei Jumala ole ihminen,niin että hän valhettelisi,
        eikä ihmislapsi,että hän katuisi. Sanoisi hän jotakin eikä sitä tekisi,puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? siunausta sinulle.

        unohtu 4 Moos.23:19


      • Kristitty Israelin ystävä
        sama kirjoitti:

        unohtu 4 Moos.23:19

        Et loukannut ,kiitos kysymästä.

        Nämä "opilliset" tulkinnat herättävät meissä ihmisissä niin helposti turhia riitoja, vaikka tarkoitus olisikin usein hyvä.

        Jeesuksen paluuta odotellessa, toivotan nimimerkille hyvää kesän jatkoa. :))


      • benjami

        Jer. 31:1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani."

        Jer. 31:2 Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan."

        Jer. 31:3 Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

        Jer. 31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.

        Jer. 31:5 Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.

        Jer. 31:6 Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.'

        Jer. 31:7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.'

        Jer. 31:8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

        Jer. 31:9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        Jer. 31:10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.

        Jer. 31:11 Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.

        Jer. 31:12 Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.

        Jer. 31:13 Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.

        Jer. 31:14 Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra.

        Jer. 31:15 Näin sanoo Herra: Kuule, Raamasta kuuluu valitus, katkera itku: Raakel itkee lapsiansa, hän ei lohdutuksesta huoli surussaan lastensa tähden, sillä niitä ei enää ole.

        Jer. 31:16 Näin sanoo Herra: Pidätä äänesi itkusta, silmäsi kyyneleistä, sillä sinun työstäsi on tuleva palkka, sanoo Herra, ja he palajavat vihollisen maasta.

        Jer. 31:17 Sinulla on tulevaisuuden toivo, sanoo Herra: sinun lapsesi palajavat omalle maalleen.

        Jer. 31:18 Minä olen kyllä kuullut Efraimin valittavan: 'Sinä olet kurittanut minua, olen saanut kuritusta niinkuin vikuroiva vasikka. Palauta minut, niin minä palajan; sillä sinä olet Herra, minun Jumalani.

        Jer. 31:19 Sillä käännyttyäni minä kadun, ja päästyäni ymmärrykseen minä lyön lanteeseeni. Minä häpeän, tunnen häpeätä, sillä minä kannan nuoruuteni pilkkaa.'

        Jer. 31:20 Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

        Jer. 31:21 Pystytä itsellesi kivimerkkejä, aseta itsellesi tienviittoja, paina mieleesi tie, polku, jota olet kulkenut. Palaja, neitsyt Israel, palaja näihin kaupunkeihisi.

        Jer. 31:22 Kuinka kauan sinä mutkistelet sinne ja tänne, sinä luopiotytär? Sillä Herra luo maahan uutta: nainen miestä piirittää.

        Jer. 31:23 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vielä kerran sanotaan Juudan maassa ja sen kaupungeissa, kun minä käännän heidän kohtalonsa, tämä sana: 'Herra siunatkoon sinua, sinä vanhurskauden asuinsija, sinä pyhä vuori.'

        Jer. 31:24 Ja Juuda kaikkine kaupunkeineen asuu siellä yhdessä, peltomiehet ja ne, jotka vaeltavat laumoineen.

        Jer. 31:25 Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen."

        Jer. 31:26 Siihen minä heräsin ja katselin, ja uneni oli minusta suloinen.

        Jer. 31:27 "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä kylvän Israelin maahan ja Juudan maahan ihmisen siementä ja karjan siementä.

        Jer. 31:28 Ja niinkuin minä olen valvonut repiäkseni ja kukistaakseni heitä, hajottaakseni ja hävittääkseni, tuottaakseni onnettomuutta, niin minä olen valvova rakentaakseni ja istuttaakseni heitä, sanoo Herra.

        Jer. 31:29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';

        Jer. 31:30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.

        Jer. 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

        Jer. 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Jer. 31:35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:

        Jer. 31:36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.

        Jer. 31:37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Jer. 31:38 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin Herran kaupunki rakennetaan jälleen Hananelin-tornista Kulmaporttiin asti.
        Jer. 31:39 Ja edelleen mittanuora kulkee suoraan Gaarebin kukkulalle ja kääntyy sitten Gooaan.

        Jer. 31:40 Ja koko laakso, ruumiineen ja tuhkineen, ja kaikki keto Kidronin puroon asti, Hevosportin kulmaan saakka itään päin, on oleva Herralle pyhitetty. Ei sitä enää ikinä hävitetä eikä kukisteta."

        Jer. 32:37 Katso, minä kokoan heidät jälleen kaikista maista, joihin minä heidät vihassani, kiivastuksessani ja suuressa suuttumuksessani karkoitan, ja palautan heidät tähän paikkaan ja annan heidän asua turvassa.

        Jer. 32:38 Silloin he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

        Jer. 32:39 Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä.

        Jer. 32:40 Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.

        Jer. 32:41 Ja minä iloitsen heistä, siitä että teen heille hyvää; minä istutan heidät tähän maahan uskollisesti, kaikesta sydämestäni ja kaikesta sielustani.

        Jer. 32:42 Sillä näin sanoo Herra: Niinkuin minä olen tuottanut tälle kansalle kaiken tämän suuren onnettomuuden, niin minä myös tuotan heille kaiken sen hyvän, minkä minä heille lupaan.

        Jer. 33:8 Ja minä puhdistan heidät kaikista heidän pahoista teoistansa, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan, ja minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan ja minusta luopuneet.

        Jer. 33:14 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta

        Jer. 33:24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.

        Jer. 33:25 Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,

        Jer. 33:26 niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."


      • J.M.B
        benjami kirjoitti:

        Kun Efraim liittoutui Syyrian kanssa hyökätäkseen Juudaan,Herra puhui Jesajan kautta Juudan kuninkaalle Ahasille."Kuusikymmentäviisi vuotta vielä,ja Efraim on murskattu,se ei enää ole mikään kansa."(Jes.7:8)(lue enl.raa.)"Jalkoihin tallataan Efraimin juomarien ylväs kruunu"(Jes.28:3)Ja niin Jumala ajoi ne pois.
        (Silloin kun termiä ISRAEL käytetään termin JUUDA
        yhteydessä,on kyseessä Jumalan puhuminen Israelin ja Juudan heimoille erkseen tai yhtäaikaa,mutta painottaen niiden välistä eroa.Tässä yhteydessä voidaan myös käyttä lisämäärettä ISRAELIN heimo tai JUUDAN HEIMO. Silloin kun termiä Israel käytetään yhdessä termin Jaakob kansa silloin puhutellaan koko Israelin perhettä,kaikkia Jaakobin jäkeläisiä)lue( Jer 3:6-8)

        Herra sanoi minulle:"Kuitenkin Luopio-Israel on viattomampi kuin Petturi-Juuda.Mene ja huuta nämä sanat pohjoiseen päin:Käänny,Luopio-Israel,sanoo Herra!Minä en enää ole vihoissani sinulle,minä olen armollinen,sanoo Herra,ei minun vihani jatku loputtomiin.Tunne kuitenkin rikoksesi:Sinä olet luopunut Herrasta,Jumalastasi,olet juossut kaikkialle vieraitten jumalien perässä vihreän puun alta toisen alle.Minua et ole kuunnellut,sanoo Herra."(Jer.3:11-13)

        Tämä Raamatun kohta puhuu"Luopio-Israelista" eli Poijois-Israelin 10 kadotetusta heimosta.(???)Tämä
        sana odottaa vielä toteutumistaan näinä viimeisinä päivinä.14-15 jakeissa sanotaan kuitenkin:"Palatkaa takaisin, te loupuneet lapset!
        sanoo Herra.Minä otan teidät jälleen omiksini.Minä
        kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin-vaikka teitä
        olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.Minä annan teille mieleni mukaiset
        paimenet,ja he johtavat teitä viisaasti ja taitavasti."
        Juuda mainitaan jakeessa 18
        "Niinä päivinä Juudan heimo liitty Israelin heimoon, ja yhdessa ne tulevat pohjoisesta maata siihen maahan,jonkaminä annoin omaksi teidän isillenne."
        ISRAELIN JA JUUDAN ENNALLEENSAATTAMINEN
        "Jeremialle tuli Herralta tämä sana:"Näin sanoo
        Herra, Israelin Jumala:Kirjoita kirjaan kaikki,minkä minä sinulle puhun.Tulee aika,jolloin
        minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon.Karkotetut(huomaa: karkotetut ,10heimoa, kun Juudasta puhutaa hajotetut)minä tuon takaisin
        siihen maahan,jonka annoin heidän isilleen,ja he saavat sen jälleen omakseen.Tämän minä lupaan"(Jer.30:1-3
        Kuinka selkeä ja voimakas julistus!"Karkotetut minätuon takaisin."Tämä tarkoittaa,että vastuu
        on Jumalalla itsellään.Joten se on väistämätöntä!
        "Vielä tulee aika,jolloin te sen tajuatte.Silloin minä olen jälleen kaikkien Israelin HEIMOJEN JUMALA,ja ne ovat minun kansani
        sanoo HERRA.(Jer.30:24-31:1)

        "Eikö Efraim ole minun rakas poikani, silmieni ilo? Vaikka puhunkin Efraimia vastaan,en voi häntä
        unohtaa.Minun sydämeni heltyy,en voi olla armahtamatta häntä,sanoo Herra."(Jer.31:20)

        10 pohjoisen heimon jälkeläisten täytyy elää jossain maailman kolkassa.Ja että tämä jäänös ei
        ole suinkaan kadotettu,Jumala ei katota mitään
        Jumalla on kaikki ohjakset kädessään,ainoastaan
        piilotettu,jopa heiltä itseltään.Nyt on tullut aika heidäkin löytää uudelleen oikea indeteettinsä
        ja Jumalan suuniitelman tarkoitus heidän ja koko
        maailman pelastamiksek.
        JUMALA SANOO,MITÄ HÄN TARKOITTA JA TARKOITTAA MITÄ
        SANOO.
        "Niin pahoi Herra vihastui Israelin kansaan,että työnsi sen pois kasvojensa edestä.Vain Juudan heimo jäi jäljelle."(2.Kun17:18)Mutta nyt Jumala
        haluaa kansansa takaisin(lue itse)(Hoos.11:1,3,4,8,9)
        Hoosean 9.luvun 17 jakeessa, joka on kirjoitettu juuri ennen pakkosiirtolaisuutta,julistetaan Israe
        lin pohjoiselle kuningaskunnalle kirous:Minun Juma
        lani on hylkäävä Efraimin,koska se ei ole kuunnellut häntä." Kansojen seass se joutuu KIRTELEMÄÄN"
        Juutalaiset ei ole mitään ikuisia kiertolaisia.Sillä mihin he onvatkin mennee,ovat käynistäneet liiketoimintaa,rakentaneet kouluja,ko
        teja,kouluja,synagogia.Joten ketä nämä kirotut kierteijät ovat,jotka eivät kirouksen mukaan voi
        asettua aloilleen,juutua mihinkään eivätkä voi kutsua mitään paikka kodilseen

        Mustalaiset.


      • Anonyymi
        J.M.B kirjoitti:

        Mustalaiset.

        Jos Pyhä Henki ilmoittaa, ja Sana sen vahvistaa, että Efraim on romanit, silloin näin on. On tosin paljon muitakin, jo kadonneita pieniä kansoja, jotka ovat kierrelleet toisten seassa saamatta omaa paikkaansa. Nykyään kaikki on sulautettu yhdeksi paksuksi massaksi. Muutama vuosikymmen sitten loisena olemisen juuria hävettiin, ja niitä kaikinkeinoin piiloteltiin. Minä olen loisen pojan tytär, eikä meistä ole tietoa kirkonkirjoissa, sillä loisia ei sinne kirjattu. Eivät olleet ihmisten vertaisia. Ne kiertelivät ja kerjäsivät, tekivät orjan töitä. Romanit ovat kunnioitettavasti pitäneet kiinni kulttuuristaan, kun taas monet muut kulttuurit ovat vaienneet tämän maailmanajan mukana. Loisena oloa ei moni omalle kohdalle halua, eikä vaiettuja suruja kerrota. Kiertolaisuutta on monenlaista, ja juurten tunteminen on vaikeaa, mitä ne onkaan ollut kaikkien sukupolvien aikana? Uskon että jokaisessa kansanryhmässä, joka valtiossa voi olla ihmisiä periytyen Aabrahamista. Jumalan Sana on täydellinen, sen ymmärrykseen voi avata vain Pyhä Henki. Minäkin kaipaan oman paikkani löytymistä. Tuntuu niin usein muukalaiselta maan päällä. Isäni on taivaallinen Isä. Jeesus on lunastanut minut ristillä, että minulla-joka en Mooseksen lakia ole täyttänyt- olisi mahdollisuus päästä taivasten valtakuntaan. Olen perillinen Jeesuksen veren sovitustyön kautta. Olenko mitä sukukuntaa? Jospa suonissani on pisara Ruubenia tai Joosefia, ehkäpä Leeviä? Vain yksin Jumala sen tietää. Siksi sanoisin, ettei fyysisellä Efraimilla ole merkitystä, ennemmin tutkisin sen hengellistä sanomaa Raamatusta. Ennemmin etsisin pelastusta Jeesuksen kautta, kuin luottamusta pelastukseen sukujuurien kautta. Sana lupaa että joka uskoo Herraan Jeesukseen, se pelastuu. En vielä ole lukenut kohtaa, jossa olisi "efraimin jälkeläinen on synnitön". Jokainen meistä on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla. Me emme pelastu omien tekojemme emmekä sukujemme ansiosta. Ainoa pelastava ansio oli ristillä, Jumalan pojan Jeesuksen kautta. Sen soisin jokaisen saavan


      • Anonyymi
        J.M.B kirjoitti:

        Mustalaiset.

        eivät ole. esim. itse en ole mustalainen ja Herra on puhunut minulle, että olen Efraim. ja tuosta puheesta, että efraim on kiertelevä kansa, niin minulla se menee siten, että olen syntynyt pohjoisessa suomessa, mutta asun tätä nykyä etelässä, eikä minulla ole minkäänlaista halua palata syntymäjuurilleni. ei yksinkeraisesti ole ikävä sinne, vaikka yleensä ihminen ikävöi syntymäjuuriaan, mutta en ikävöi. voisin tältäistumalta muuttaa jo muualle.


      • Anonyymi

        Suuri osa juutalaisista (mutta todennäköisesti vähemmistö) ei edes ole lähtöisin mistään Jaakobin pojista tai edes tyttäristä.
        Käännynnäisiä kun ovat.


      • Anonyymi
        J.M.B kirjoitti:

        Mustalaiset.

        Pöh. Mustalaiset on todistetusti, sekä kieleltään että geeneiltään, intialaista perua.


      • Anonyymi

        "loppuosaa... "tulessa koetellaan".

        Jeesuksen kerrotaan tulleen heittämään miekan ja tulta maan päälle. Saattaisiko tuli tarkoittaa profeettoja? Vai meinaako useimmat, että se tarkoittaa yksinomaan kidutusta? haluaisiko Jeesus fyysisen kidutuksen avulla kuin keskiaikainen kuningas tutkia alaistensa uskollisuuden? Mihin sellaista tarvitaan? Mitä taivaassa on sen puoleen odotettavissa?

        Ketkä muut, kuin profeetat tuovat muutoksen ja uutta tietoa mm. tulevasta maan päälle? Jos verrataan mitä Jeesus oli kirjanoppineille, häneen suhtauduttiin kuin tuleen - vahdittiin ja tutkittiin. Ja leviämistä pelättiin hitosti. Mitä apostoleille tehtiin? Yritettiin tukahduttaa väkivalloin.

        Olisiko mahdollista, että profeettojen kautta ihmisten valmius ottaa Jeesuksen väärentelemätön muuntamaton totuus vastaan tutkitaan? Vai onko joku todella sitä mieltä, että kaikki, mitä raamatussa lukee, virheet ja ristiriitaisuudetkin, on väärentelemätöntä, jolloin sitä kirjoittaneet olisivat menettäneet oman tahtonsa, koska "erehtyvä pyhä henki" pakotti heidät kirjottamaan? Ai niin, mikä huvittavinta, pyhä henki tietää myös, kuten myös Jeesus, ettei planeettoja ole olemassa, vaan vain tähtiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöh. Mustalaiset on todistetusti, sekä kieleltään että geeneiltään, intialaista perua.

        Niin mutta miten pikän ne Olli intijasa 1000 vuota tai pitenpää ja mitä ne tulli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Pyhä Henki ilmoittaa, ja Sana sen vahvistaa, että Efraim on romanit, silloin näin on. On tosin paljon muitakin, jo kadonneita pieniä kansoja, jotka ovat kierrelleet toisten seassa saamatta omaa paikkaansa. Nykyään kaikki on sulautettu yhdeksi paksuksi massaksi. Muutama vuosikymmen sitten loisena olemisen juuria hävettiin, ja niitä kaikinkeinoin piiloteltiin. Minä olen loisen pojan tytär, eikä meistä ole tietoa kirkonkirjoissa, sillä loisia ei sinne kirjattu. Eivät olleet ihmisten vertaisia. Ne kiertelivät ja kerjäsivät, tekivät orjan töitä. Romanit ovat kunnioitettavasti pitäneet kiinni kulttuuristaan, kun taas monet muut kulttuurit ovat vaienneet tämän maailmanajan mukana. Loisena oloa ei moni omalle kohdalle halua, eikä vaiettuja suruja kerrota. Kiertolaisuutta on monenlaista, ja juurten tunteminen on vaikeaa, mitä ne onkaan ollut kaikkien sukupolvien aikana? Uskon että jokaisessa kansanryhmässä, joka valtiossa voi olla ihmisiä periytyen Aabrahamista. Jumalan Sana on täydellinen, sen ymmärrykseen voi avata vain Pyhä Henki. Minäkin kaipaan oman paikkani löytymistä. Tuntuu niin usein muukalaiselta maan päällä. Isäni on taivaallinen Isä. Jeesus on lunastanut minut ristillä, että minulla-joka en Mooseksen lakia ole täyttänyt- olisi mahdollisuus päästä taivasten valtakuntaan. Olen perillinen Jeesuksen veren sovitustyön kautta. Olenko mitä sukukuntaa? Jospa suonissani on pisara Ruubenia tai Joosefia, ehkäpä Leeviä? Vain yksin Jumala sen tietää. Siksi sanoisin, ettei fyysisellä Efraimilla ole merkitystä, ennemmin tutkisin sen hengellistä sanomaa Raamatusta. Ennemmin etsisin pelastusta Jeesuksen kautta, kuin luottamusta pelastukseen sukujuurien kautta. Sana lupaa että joka uskoo Herraan Jeesukseen, se pelastuu. En vielä ole lukenut kohtaa, jossa olisi "efraimin jälkeläinen on synnitön". Jokainen meistä on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla. Me emme pelastu omien tekojemme emmekä sukujemme ansiosta. Ainoa pelastava ansio oli ristillä, Jumalan pojan Jeesuksen kautta. Sen soisin jokaisen saavan

        Juuri näin armosta olemme pelastetut ettei yksikään kerskaisi ja jos me jostain syystä kerskaame olkoon kerskauksemme KRISTUS


    • bemjami

      hoosea,14:10

    • tässä on teitoa

      tietoa

      täältä voi tilata


      tässä osoite mistä saa kirjaa tilattua:

      [email protected]
      katso myös

      www.viktorklimenko.com/paivakirja

    • jeesus on herra

      kaikin puoliin tulee mieleen että olisi kyse romani kansasta

      • Ihmettelevä?

        Eikös romanit oo lähtöisin Intiasta?


      • Juutalaisia kyllä
        Ihmettelevä? kirjoitti:

        Eikös romanit oo lähtöisin Intiasta?

        Tutkimusten mukaan Intiassa olevat romaaniheimot ovat alunpitäen sinne muuttanut juutalaisporukka.


      • Intiasta ovat

    • Keitä on Efraim ? sanoi :
      Missä on Israelin katonut kansa?
      ___________
      Juutalaisten hajoitus on jo melkein loppunut mutta kadonneet heimot ovat vielä
      hajallaan.
      He ovat se pyhän kansan yksi osa josta Daniel puhuu.

      Daniel :
      12:6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
      12:7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan YHDEN OSAN hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

    • Suomi on mahdollinen

      vaihtoehto noille pohjoisille erokirjan saaneille kansoille. Mutta kuka voi varmuudella sanoa totuuden Jumalalta saaneena? Usko on vaeltamista ilman näkemistä, ja vaikka kokeekin ihan mahdolliseksi pohjoiseksi kansaksi suomalaiset, niin miten se voidaan varmuudella todistaa, jos on tarvetta siihen tässä maailmassa.

      Tietenkin tulee kaikki koetella ja totuudessa pysyä ja myös väärää tietoa on valheellisena liikkeellä, joten tehtävä on ihmiselle vaikea ellei mahdoton, mutta Jumalalle on kaikki kirkasta ja Totuuden Henki vaikuttaa sitä omissaan tavalla ja toisella.

      Raamastusta emme voi totuutta tietää tästä Suomen mahdollisesta historiasta, se on varmaa, sillä ei annettu Ilmestyskirjassa eikä muuallakaan.

      Pohjoiseen päin olivat pohjoiset heimot menneet Assyyriasta. Volga on mahdollinen kulkureitti hyvinkin.

    • Shakin

      Hesekiel 12:15
      Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä hajotan heidät pakanain sekaan ja sirotan heidät muihin maihin.

      Mistä sen tietää missä kaikkialla kadonneet sukukunnat ovat ja kuinka monilukuisiksi ne ovat tulleet. Kun joku sirottelee jotain, sitä on vähän kaikkialla. Abrahamin siemenen sanottiin tulevan lukuisaksi kuin merenrannan hiekka. Herra ITSE on luvannut etsiä kadonneet lampaansa, koska paimenet ovat olleet kelvottomia, paimenet ovat etsineet vain omaa hyötyänsä. Kannattaa siunata Israelia, sillä kuka sen sanoo, vaikka siunaisit siinä samalla itseäsi, jos vaikka sinä olet osa Israelia.

    • Punainen lanka

      Jerenia 3:14
      Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.


      Jumalan tutkain on tarkka, Hän kyllä tietää mihin hänen lapsensa ovat kadonneet, missä piileksivät ja yhden kerrallaan Hän tuo valoon, ei enää sumuista, pimeää yötä, johon voi eksyä. Serah, Serah.

    • OnkaitSuomessakin

      Jaakkobin pojat ja sitten Eesaun pojat ja ja paljon muita. Kaikkiko sekaantuneet jo jollakin tavalla keskenään ? ainakin suurimmaksi osaksi.
      On vanhoja sukuja , joita tutkittu n. 400 v. taaksepäin , esim. täällä Länsi-Suomessa. Kaikissa polvissa aina 1900-luvulle saakka on käytetty pelkästään raamatullisia etunimiä. Pitäisi kuulemma olla myös viite juutalaissukuun.

    • JumalanAikatauluToimii
    • Näistä pöaikoista näitä heimoja pitäisi erikoisesti hakea.
      Jesaja:1:11 Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
      11:12 Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä. >> Jakeen lisätiedot
      11:13 Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.
      11:14 Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen.
      11:15 Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi.
      11:16 Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti.

      • PohjoisestaJuudajaEfraim

        Eipäs vaan anna Raamatun kertoa

        Kopioitu tuosta facebook linkistä.....

        Shalom!
        Profeetta Jeremiah kertoi... Juuda palaa lopunajalla pohjoisesta maasta Israeliin, yhdessä Efraimin kanssa!
        USA:ssa on vielä miljoonia juutalaisia. Muuttaako USA:n juutalaiset ensin EU-suomeen tai EU-suomen kautta takaisin Israeliin? EU-suomi on Israelista katsottuna pohjoisessa, maan ääressä, finland. :)

        Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa. Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.

        - Jeremiah.3:16-18



        Jes. 49:12
        Katso heitä, he tulevat kaukaa! Katso, nuo pohjoisesta, nuo lännestä, nuo Siinimin maalta!
        Jer. 3:12
        Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.
        Jer. 3:18
        Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
        Jer. 6:22
        Näin sanoo Herra: Katso, kansa tulee pohjoisesta maasta, suuri kansa nousee maan perimmäisiltä ääriltä.
        Jer. 13:20
        Nostakaa silmänne ja katsokaa, kuinka ne tulevat pohjoisesta. Missä on lauma, joka oli sinun haltuusi annettu, nuo sinun lampaasi, sinun kunniasi?
        Jer. 16:15
        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
        Jer. 31:8
        Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        Sak. 2:6
        Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
        Sak. 6:8
        Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".
        Luuk. 13:29
        Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.


    • Anonyymi

      Kadonneet heimot löydätte, käymme vain läpi koronat sun muut Mooseksen ajan vitsaukset.
      Vieläkö eppälet, vittui..?

    • Anonyymi

      Olen Lähetti, itse olen lukenut paljon kyseisestä aiheesta, uskon siihen meistä Suomen heimoista löytyy ne pohjoisen Israelin 10 sukukuntaa. Parivuotta sitten oli tv asia ohjelma jossa oli tunnettuja suomalaisia jotka edustivat eri uskontokunta, hän joka edusti kristittyjä hän painotti hyvin syvää olen kristitty ja uudestaan kristitty juutalainen joita me kaikki Suomalaiset olemme. Tuo sanonta oli hyvin osuva tähän aikaan, en tiedä kuinka moni suomalainen tajusi tuossa tilanteessa. Kyseinen ohjelma oli yle Arenassa ladattavissa katsoin tuon kohdan kyllä myös uudelleen. Uskon täysin tuon. Venäjällä on myös tutkittu DNA tutkimuksia ja Moskovan arkeologisia kaivauksia, tuloksia on myös tullut. Venäläiset eivät ole slaveja itä slaavit ovat myytti, venäläiset ovat venäjää puhuvia suomalaisia, slaavit ovat Valko venäläiset ja puolalaiset myös sekit. Ensimmäiset Moskovalaiset olivat suomalaisia, kuvauksista on löytynyt kuolleitten taloja jotka rakennustavaltaan ovat samanlaiset kun juutalaisten kuolleitten talot. Tämä on hyvin mielenkiintoista kun Putin on halunut selvittää suomalaisten salaisuuden, ketä me olemme myös Putin, hänen suku on Laatokan-Karjalan alueelta kuten monen muunkin 1500-1600 luvulla Ruotsin valtaa peloissaan menneet Venäjälle tvernin alueelle.

      • Anonyymi

        Tämä aihe on mielenkiintoinen. Kansakoulussa n. 1970 opettaja opetti,
        että suomalaiset ovat tulleet Turkista Venäjän kautta nykyiseen Suomeen.
        Hän sanoi, että Turkkiin suomalaiset ovat vaeltaneet ETELÄSTÄ.
        Suomalaiset eivät siis ole turkkilaisia, eivät ole aina asuneet siellä
        vaan ovat tulleet Turkkiin etelästä. Turkista etelään on ISRAEL.
        Mutta sitä minä en poikasena tiennyt eikä opettaja kehittänyt tätä asiaa
        pitemmälle. Minä, 10 -12 vuotias poikanen, mietin silloin, että MISTÄ ETELÄSTÄ
        me suomalaiset olemme Turkkiin tulleet. Ujona hiljaisena ja erittäin arkana
        poikana en uskaltanut kysyä. Opettaja oli sellainen auktoriteetti ettei
        tyhmiä kysymyksiä esitetty.

        Tulin uskoon vuonna 1991, sain Pyhän Hengen lahjan ja aloin lukea
        Raamattua. Kun luin noita Jeremian Kirjan lukuja (Jer 31-33), joissa
        puhutaan Pohjoisesta maasta, ja Efraimista, minulle tuli hyvin voimakas
        ajatus, että tässä puhutaan Suomesta ja meistä suomalaisista.

        En kuitenkaan voinut käsittää, enkä ottaa vastaan ajatusta suomalaisten
        Israelin kansaan kuulumisesta ja efraimilaisuudesta koska järkeilin asiaa,
        ettemme me mitenkään voi olla Israel ja Efraim koska me olemme SUOMALAISIA
        ja asumme kaukana Israelista. Mutta kun "ne, jotka lähtivät Pohjoiseen maahan"...???
        Mikä on tämä pohjoinen maa maan perimmällä äärellä?

        Mutta tämä epäillys suomalaisten israelilaisuudesta oli minun järjen päätelmiä
        ei Jumalan ilmoitus. Se soti Jumalan Sanasta nousevia ajatuksiani vastaan. Niin
        kumpi asia on uskottavampaa: Jumalan Sanasta nouseva ilmoitus ihmisen henkeen
        ja tieto vai omat järjen päätelmät? Tätä sietää jokaisen pohtia.

        Uskon vakavasti, että Jumalan Henki ilmoitti minulle Pohjoisen maan olevan
        Suomi ja suomalaisten olevan Efraim. Jumala palauttaa Efraimin Israeliin.

        Muutamia vuosia sitten löysin netistä kaksiosaisen esitelmän tästä
        Suomi - Israel aiheesta ja hämmästyin. Juha Kakkon opetus on täysin
        linjassa sen kanssa mitä silloin kansakoulussa koin ja uskoon tuloni
        jälkeen koin Sanan äärellä. Kuinka nämä voivat mennä näin yksiin?

        https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw
        https://www.youtube.com/watch?v=Z8Fz2hsRQ0g


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aihe on mielenkiintoinen. Kansakoulussa n. 1970 opettaja opetti,
        että suomalaiset ovat tulleet Turkista Venäjän kautta nykyiseen Suomeen.
        Hän sanoi, että Turkkiin suomalaiset ovat vaeltaneet ETELÄSTÄ.
        Suomalaiset eivät siis ole turkkilaisia, eivät ole aina asuneet siellä
        vaan ovat tulleet Turkkiin etelästä. Turkista etelään on ISRAEL.
        Mutta sitä minä en poikasena tiennyt eikä opettaja kehittänyt tätä asiaa
        pitemmälle. Minä, 10 -12 vuotias poikanen, mietin silloin, että MISTÄ ETELÄSTÄ
        me suomalaiset olemme Turkkiin tulleet. Ujona hiljaisena ja erittäin arkana
        poikana en uskaltanut kysyä. Opettaja oli sellainen auktoriteetti ettei
        tyhmiä kysymyksiä esitetty.

        Tulin uskoon vuonna 1991, sain Pyhän Hengen lahjan ja aloin lukea
        Raamattua. Kun luin noita Jeremian Kirjan lukuja (Jer 31-33), joissa
        puhutaan Pohjoisesta maasta, ja Efraimista, minulle tuli hyvin voimakas
        ajatus, että tässä puhutaan Suomesta ja meistä suomalaisista.

        En kuitenkaan voinut käsittää, enkä ottaa vastaan ajatusta suomalaisten
        Israelin kansaan kuulumisesta ja efraimilaisuudesta koska järkeilin asiaa,
        ettemme me mitenkään voi olla Israel ja Efraim koska me olemme SUOMALAISIA
        ja asumme kaukana Israelista. Mutta kun "ne, jotka lähtivät Pohjoiseen maahan"...???
        Mikä on tämä pohjoinen maa maan perimmällä äärellä?

        Mutta tämä epäillys suomalaisten israelilaisuudesta oli minun järjen päätelmiä
        ei Jumalan ilmoitus. Se soti Jumalan Sanasta nousevia ajatuksiani vastaan. Niin
        kumpi asia on uskottavampaa: Jumalan Sanasta nouseva ilmoitus ihmisen henkeen
        ja tieto vai omat järjen päätelmät? Tätä sietää jokaisen pohtia.

        Uskon vakavasti, että Jumalan Henki ilmoitti minulle Pohjoisen maan olevan
        Suomi ja suomalaisten olevan Efraim. Jumala palauttaa Efraimin Israeliin.

        Muutamia vuosia sitten löysin netistä kaksiosaisen esitelmän tästä
        Suomi - Israel aiheesta ja hämmästyin. Juha Kakkon opetus on täysin
        linjassa sen kanssa mitä silloin kansakoulussa koin ja uskoon tuloni
        jälkeen koin Sanan äärellä. Kuinka nämä voivat mennä näin yksiin?

        https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw
        https://www.youtube.com/watch?v=Z8Fz2hsRQ0g

        Ehkä näin ken tietää. Yksi mikä mua tässä ihmetyttää kun raamattu antaa ymmärtää että efraim on kiertävä kansa eikä heillä ole kotimaata elävät muiden kansojen seassa . Joka maan kolkassa. Itse ymmärrän että kadonneilla sukukunnilla ei ole kotimaata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aihe on mielenkiintoinen. Kansakoulussa n. 1970 opettaja opetti,
        että suomalaiset ovat tulleet Turkista Venäjän kautta nykyiseen Suomeen.
        Hän sanoi, että Turkkiin suomalaiset ovat vaeltaneet ETELÄSTÄ.
        Suomalaiset eivät siis ole turkkilaisia, eivät ole aina asuneet siellä
        vaan ovat tulleet Turkkiin etelästä. Turkista etelään on ISRAEL.
        Mutta sitä minä en poikasena tiennyt eikä opettaja kehittänyt tätä asiaa
        pitemmälle. Minä, 10 -12 vuotias poikanen, mietin silloin, että MISTÄ ETELÄSTÄ
        me suomalaiset olemme Turkkiin tulleet. Ujona hiljaisena ja erittäin arkana
        poikana en uskaltanut kysyä. Opettaja oli sellainen auktoriteetti ettei
        tyhmiä kysymyksiä esitetty.

        Tulin uskoon vuonna 1991, sain Pyhän Hengen lahjan ja aloin lukea
        Raamattua. Kun luin noita Jeremian Kirjan lukuja (Jer 31-33), joissa
        puhutaan Pohjoisesta maasta, ja Efraimista, minulle tuli hyvin voimakas
        ajatus, että tässä puhutaan Suomesta ja meistä suomalaisista.

        En kuitenkaan voinut käsittää, enkä ottaa vastaan ajatusta suomalaisten
        Israelin kansaan kuulumisesta ja efraimilaisuudesta koska järkeilin asiaa,
        ettemme me mitenkään voi olla Israel ja Efraim koska me olemme SUOMALAISIA
        ja asumme kaukana Israelista. Mutta kun "ne, jotka lähtivät Pohjoiseen maahan"...???
        Mikä on tämä pohjoinen maa maan perimmällä äärellä?

        Mutta tämä epäillys suomalaisten israelilaisuudesta oli minun järjen päätelmiä
        ei Jumalan ilmoitus. Se soti Jumalan Sanasta nousevia ajatuksiani vastaan. Niin
        kumpi asia on uskottavampaa: Jumalan Sanasta nouseva ilmoitus ihmisen henkeen
        ja tieto vai omat järjen päätelmät? Tätä sietää jokaisen pohtia.

        Uskon vakavasti, että Jumalan Henki ilmoitti minulle Pohjoisen maan olevan
        Suomi ja suomalaisten olevan Efraim. Jumala palauttaa Efraimin Israeliin.

        Muutamia vuosia sitten löysin netistä kaksiosaisen esitelmän tästä
        Suomi - Israel aiheesta ja hämmästyin. Juha Kakkon opetus on täysin
        linjassa sen kanssa mitä silloin kansakoulussa koin ja uskoon tuloni
        jälkeen koin Sanan äärellä. Kuinka nämä voivat mennä näin yksiin?

        https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw
        https://www.youtube.com/watch?v=Z8Fz2hsRQ0g

        https://www.facebook.com/LostTribesOfIsrael/photos/katso-oikea-israelilainen-jossa-ei-vilppiä-ole-joh147-käännös-193338israel-koost/291835217623859/

        Tuo lipun alkuperä on kiinnostanut.


    • Anonyymi

      Sit kannattaa muistaa, että Kristus uskovat ovat oksastettu jaloon öljypuuhun, elikkä Israelin kansaksi.

      • Anonyymi

        "elikkä Israelin kansaksi."

        Hes. 37:
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.

        Kumpaa näistä kahdesta, Israelin kansasta?
        - 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'.
        - Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        Juudaan kansaan vai Efraimiin?

        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        "Itkien he tulevat," Ketkä ja mistä ja mihin?

        - - - Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. - - -

        1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani."

        6 Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö'.
        - Mistä he, ketkä,(?) menevät Siioniin?

        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä.
        ja mitä tästä sanot:

        Ap. t. 1:8
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

        Jeesuksen sanat. viimeiset maanpäällä.

        Nyt, Salomonin takia ja aikana, tuli kaksi kuningas kuntaa.
        toinen Jerusalemiin ja toinen Samriaa?
        eli "Juuda" ja "Efraim" ?

        1. Kun. 11:
        11 Sentähden Herra sanoi Salomolle: "Koska sinun on käynyt näin, ja koska et ole pitänyt minun liittoani etkä noudattanut minun käskyjäni, jotka minä sinulle annoin, niin minä repäisen valtakunnan sinulta ja annan sen sinun palvelijallesi.

        13 Kuitenkaan en minä repäise koko valtakuntaa: yhden sukukunnan minä annan sinun pojallesi palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin tähden, jonka minä olen valinnut."

        26 Myöskin Salomon palvelija Jerobeam, Nebatin poika, efraimilainen Seredasta, jonka äiti oli nimeltään Serua ja oli leskivaimo, kohotti kätensä kuningasta vastaan.

        29 Siihen aikaan tapahtui, kun Jerobeam kerran oli lähtenyt Jerusalemista, että siilolainen Ahia, profeetta, kohtasi hänet tiellä. Tämä oli puettuna uuteen vaippaan, ja he olivat kahdenkesken kedolla.
        30 Silloin Ahia tarttui siihen uuteen vaippaan, joka hänellä oli yllään, ja repäisi sen kahdeksitoista kappaleeksi
        31 ja sanoi Jerobeamille: "Ota itsellesi kymmenen kappaletta, sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Katso, minä repäisen valtakunnan Salomon kädestä ja annan kymmenen sukukuntaa sinulle.
        32 Yksi sukukunta jääköön hänelle minun palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin kaupungin tähden, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista.

        35 Mutta hänen poikansa kädestä minä otan kuninkuuden ja annan sen sinulle, nimittäin ne kymmenen sukukuntaa,
        36 ja hänen pojallensa minä annan yhden sukukunnan, että minun palvelijallani Daavidilla aina olisi lamppu palamassa minun edessäni Jerusalemissa, siinä kaupungissa, jonka minä olen itselleni valinnut, asettaakseni nimeni siihen.
        37 Mutta sinut minä otan, ja sinä saat hallittavaksesi kaikki, joita haluat; sinusta tulee Israelin kuningas.

        eli kaksi valtakuntaa, toinen on Jerusalemissa toinen, MISSÄ?
        toinen oli ja on Juuda ja leevi sekä puolet, Joosefista eli Manasse
        ja toinen on 1o sukua ja puolet Joosefista eli Efraim.

        Nyt VIELÄ TÄMÄ.
        LUE TARKKAA, kenelle Herra Puhuu ja mitä LUPAA?
        38 Jos sinä olet kuuliainen kaikessa, mitä minä käsken sinun tehdä, ja vaellat minun tietäni ja teet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, ja noudatat minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin minun palvelijani Daavid teki, niin minä olen sinun kanssasi ja rakennan sinulle pysyväisen huoneen, niinkuin minä Daavidille rakensin, ja annan Israelin sinulle.

        40 Salomo koetti saada surmatuksi Jerobeamin; mutta Jerobeam lähti ja pakeni Egyptiin, Suusakin, Egyptin kuninkaan, luo. Ja hän oli Egyptissä Salomon kuolemaan asti.

        2. Moos. 4:22
        22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
        23 sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi.'"
        Jer. 31:32 ja
        Jer. 23:7-8
        katso, päivät tulevat,
        Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'.

        Joten, kumpi kansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "elikkä Israelin kansaksi."

        Hes. 37:
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.

        Kumpaa näistä kahdesta, Israelin kansasta?
        - 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'.
        - Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        Juudaan kansaan vai Efraimiin?

        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        "Itkien he tulevat," Ketkä ja mistä ja mihin?

        - - - Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. - - -

        1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani."

        6 Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö'.
        - Mistä he, ketkä,(?) menevät Siioniin?

        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä.
        ja mitä tästä sanot:

        Ap. t. 1:8
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

        Jeesuksen sanat. viimeiset maanpäällä.

        Nyt, Salomonin takia ja aikana, tuli kaksi kuningas kuntaa.
        toinen Jerusalemiin ja toinen Samriaa?
        eli "Juuda" ja "Efraim" ?

        1. Kun. 11:
        11 Sentähden Herra sanoi Salomolle: "Koska sinun on käynyt näin, ja koska et ole pitänyt minun liittoani etkä noudattanut minun käskyjäni, jotka minä sinulle annoin, niin minä repäisen valtakunnan sinulta ja annan sen sinun palvelijallesi.

        13 Kuitenkaan en minä repäise koko valtakuntaa: yhden sukukunnan minä annan sinun pojallesi palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin tähden, jonka minä olen valinnut."

        26 Myöskin Salomon palvelija Jerobeam, Nebatin poika, efraimilainen Seredasta, jonka äiti oli nimeltään Serua ja oli leskivaimo, kohotti kätensä kuningasta vastaan.

        29 Siihen aikaan tapahtui, kun Jerobeam kerran oli lähtenyt Jerusalemista, että siilolainen Ahia, profeetta, kohtasi hänet tiellä. Tämä oli puettuna uuteen vaippaan, ja he olivat kahdenkesken kedolla.
        30 Silloin Ahia tarttui siihen uuteen vaippaan, joka hänellä oli yllään, ja repäisi sen kahdeksitoista kappaleeksi
        31 ja sanoi Jerobeamille: "Ota itsellesi kymmenen kappaletta, sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Katso, minä repäisen valtakunnan Salomon kädestä ja annan kymmenen sukukuntaa sinulle.
        32 Yksi sukukunta jääköön hänelle minun palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin kaupungin tähden, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista.

        35 Mutta hänen poikansa kädestä minä otan kuninkuuden ja annan sen sinulle, nimittäin ne kymmenen sukukuntaa,
        36 ja hänen pojallensa minä annan yhden sukukunnan, että minun palvelijallani Daavidilla aina olisi lamppu palamassa minun edessäni Jerusalemissa, siinä kaupungissa, jonka minä olen itselleni valinnut, asettaakseni nimeni siihen.
        37 Mutta sinut minä otan, ja sinä saat hallittavaksesi kaikki, joita haluat; sinusta tulee Israelin kuningas.

        eli kaksi valtakuntaa, toinen on Jerusalemissa toinen, MISSÄ?
        toinen oli ja on Juuda ja leevi sekä puolet, Joosefista eli Manasse
        ja toinen on 1o sukua ja puolet Joosefista eli Efraim.

        Nyt VIELÄ TÄMÄ.
        LUE TARKKAA, kenelle Herra Puhuu ja mitä LUPAA?
        38 Jos sinä olet kuuliainen kaikessa, mitä minä käsken sinun tehdä, ja vaellat minun tietäni ja teet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, ja noudatat minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin minun palvelijani Daavid teki, niin minä olen sinun kanssasi ja rakennan sinulle pysyväisen huoneen, niinkuin minä Daavidille rakensin, ja annan Israelin sinulle.

        40 Salomo koetti saada surmatuksi Jerobeamin; mutta Jerobeam lähti ja pakeni Egyptiin, Suusakin, Egyptin kuninkaan, luo. Ja hän oli Egyptissä Salomon kuolemaan asti.

        2. Moos. 4:22
        22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
        23 sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi.'"
        Jer. 31:32 ja
        Jer. 23:7-8
        katso, päivät tulevat,
        Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'.

        Joten, kumpi kansa?

        1. Kun. 11:
        11 Sentähden Herra sanoi Salomolle: "Koska sinun on käynyt näin, ja koska et ole pitänyt minun liittoani etkä noudattanut minun käskyjäni, jotka minä sinulle annoin, niin minä repäisen valtakunnan sinulta ja annan sen sinun palvelijallesi.

        35 Mutta hänen poikansa kädestä minä otan kuninkuuden ja annan sen sinulle, nimittäin ne kymmenen sukukuntaa,

        38 Jos sinä olet kuuliainen kaikessa, mitä minä käsken sinun tehdä, ja vaellat minun tietäni ja teet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, ja noudatat minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin minun palvelijani Daavid teki, niin minä olen sinun kanssasi ja rakennan sinulle pysyväisen huoneen, niinkuin minä Daavidille rakensin, ja annan Israelin sinulle.

        - - - Viinitarhan Herra - - -

        Matt. 21:

        33 Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille.

        40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"

        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

        "45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä."

        Nyt Kun Jeesus puhui tämän vertauksen, niin oliko "israelissa" kaksi valtakuntaa?
        Toinen siis, juuda ja leevi ja toinen Efraim?

        ( Tiesitkö ja tottahan tiedät että, Mooseksen aikana, Joosua (Jeesuksen esikuva) oli ja on Efraimia?)

        4. Moos. 14:30
        Totisesti, te ette pääse siihen maahan, jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa teille asumasijaksi, ei kukaan teistä, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika.

        VAIN kaksi, niistä jotka lähtivät Egyptistä, pääsi luvattuun maahan ! eli Kaaleb ja Joosua!

        Joos. 1:12
        Mutta ruubenilaisille, gaadilaisille ja toiselle puolelle Manassen sukukuntaa Joosua sanoi näin:

        Nyt tämä on mielenkiitoista, Joosua aikana oli ensimmäinen "irti-otto" jaakobin pojilla, eli osalla Joosefia!
        Jossain, historiassa on kirjoitettu, että monet lähtivät pois, Israelista, maasta ja menivät minne menivät.

        no nyt, tämä vertaus ja Jumalan Sana Salomolle.

        eli oli EHTO, jos teet hyvin valtakuntasi on ikuinen, ellei se otetaan pois.

        Onko näillä yhteys keskenään?
        eli kenelle se valtakunta annetaan?
        eikö Herran, Jeesuksen (Joosuan) omille?

        Miksi juutalaiset eivät pitäneet tästä sanasta?

        Koska:
        "45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä."

        Jos siis, he olivat, Juuda ja leevi ja osa Joosefista, eli manasse, niin ketä jää jäljelle?

        eli uskovat ja toisaalta, myös, Efraim ja 10 sukua, jotka olivat siis Salomonin aikana "kadonneet"

        Mitä arvelet, mitä Herra puhuu:

        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Siis, Herra itse sanoo että Hänelle on KAKSI laumaa?
        ja toinen ei ole tästä tarhasta?

        Missä se toinen lauma on?

        no, tämä ei ole Herran Sana, vaan omaa tulkintaani, sillä Herra ei ole tätä vahvistanut.

        Nyt miten on, mitä arvelet:

        Onko nämä kaksi, asiaa yhteydessä toisiinsa:

        1. Kun. 11:
        11 Sentähden Herra sanoi Salomolle: "Koska sinun on käynyt näin, ja koska et ole pitänyt minun liittoani etkä noudattanut minun käskyjäni, jotka minä sinulle annoin, niin minä repäisen valtakunnan sinulta ja annan sen sinun palvelijallesi.

        ja palvelija oli siis toinen kuninkas!
        ja viinitarhan vertaus:
        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        Herran Henki Lepää Pohjoisessa :)
        ja he, pohjoisessa olevat tekevät Herran Tahdon.


    • Anonyymi

      End of times - Lopunaika

      14.5.1948 70.v = 2018 - 7.v = 2011
      14.5.1948 70.v = 2018 - 3½.v = 2014½
      14.5.1948 80.v = 2028 - 7.v = 2021
      14.5.1948 80.v = 2028 - 3½.v = 2024½

      Mikä laskelma tuo on?

      • Anonyymi

        Matt. 24:
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

        Jos joku havaitsee että, nyt tämä tapahtuu, mistä oli ja on puhe, niin
        Joku voi siis SIIRTÄÄ tämä hetkeä.
        jos se tapahtuu sapattina, niin voi siirtää sen "keskiviikoksi"
        tahi
        Jos se tapahtuu talvella, voi sen siirtää "kesäksi"?

        Onko Jumalalle kaikki mahdollista?

        Jaak. 5:17
        Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.

        voiko yksi ihminen muutta tahi vaikuttaa koko maahansa tahi koko maailmaan?

        Hepr. 11:33
        jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat,

        Kukistaa voi, ja "myös" rakentaa eli pitää vallassa?

        Joten, turhaa on laskea sitä päivää, sillä se on LIIKKUVA.


      • Anonyymi

        "70-80 v"
        Matt 24- Jeesuksen puhe 7 v vihanaika tapahtuma, kun se aikajakso alkaa, niin tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin tämä kaikki (7 vuotta) tapahtuu.


    • Anonyymi

      Efraimia on kaikkialla maailmassa ja heidät erottaa samanlaisista kasvonpiirteistä toistensa kanssa niin kuin muutkin heimot.

      Efraimia ovat mm. olleet A. Einstein, Feynman, Mick Jagger, etc. etc. Suomalaisista voisi mainita mm. Samuli Edelman, etc. Kaikkien kansojen keskuudesta löytyy tänä päivänä kaikkien Israelin heimojen jäseniä kasvojenpiirteiden perusteella.

      Suomalaiset eivät alunperin luultavasti ole olleet länsi-seemiläisten kansojen kanssa yhteydessä, vaan ennemmin itä-seemiläisten kuten akkadin. Suomen kielessä lienee paljon yhä samankaltaisuutta itä-seemiläisiin kieliin verraten.

      Heimoilla ei enää nykyaikana ole paljoa tekemistä raamatun ajatusmaailman ja juutalaisuuden kanssa. Vaan jokaisessa kansassa on hengellisiä israelilaisia, jotka ovat ehkä perineet osan olla Jumalan Israel.

      Suomalaisissa on kaikkia Israelin heimoja hengellisenä:
      Pohjanmaa = Ruuben, Savo = Benjamin, Kainuu = Naftali, Lappi = Sebulon,
      Häme = Dan, Etelä-Suomessa lännestä itään on Isaskar, Efraim, Manasse, Efraim. Myös Asser, Leevi, Aaron ja Gad löytyvät helposti.

      Tässä kevyt pop-biisi eräältä mielestäni Efraimin heimoon kuuluvalta tavalliselta suomalaiselta:
      https://www.youtube.com/watch?v=NdGNf_rrpno

      • Anonyymi

        "Efraimia on kaikkialla maailmassa ja heidät erottaa samanlaisista kasvonpiirteistä toistensa kanssa niin kuin muutkin heimot."

        voi olla, MUTTA
        Jumala sanoo:

        Jer. 16:15
        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

        Jer. 23:8
        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

        Jer. 31:8
        Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.


        Jer. 31:
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        - pohjoisesta maasta,
        - maan perimmäisiltä ääriltä.
        - - - Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. - - -

        Jer. 50:41
        Katso, kansa tulee pohjoisesta; suuri kansa ja monet kuninkaat nousevat maan perimmäisiltä ääriltä.

        Tutki Suomen historiaa!
        Meistä ovat monet kuninkaat ja hallitsijat lähteneet!

        Jer. 13:20
        Nostakaa silmänne ja katsokaa, kuinka ne tulevat pohjoisesta. Missä on lauma, joka oli sinun haltuusi annettu, nuo sinun lampaasi, sinun kunniasi?

        Herran Jeesuksen mainitsema TOINEN lauma!
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Joten, 99,99% varmuudella, tämä efraim on pohjoisessa, maan äärissä, maan perimmäisiltä ääriltä, pohjoisimassa pohjolassa!
        Tutki geeni kartaa ja ihmettele.

        Suomalaiset eivät ole samaa kuin muun eurooppaa tahi maailma vaan täysin erillään oleva, "suku", "rotu", "heimo", kansa: mitä lie.

        ”Suomalaisten erilainen geenitausta antaa mahdollisuuden ainutlaatuisiin geenien toiminnan tutkimuksiin erityisesti Itä-Suomessa, missä koko väestön oletetaan periytyvän ainoastaan 1500 perheestä”, kertoo professori Markku Laakso Itä-Suomen yliopistosta.

        ”Uudet tulokset geeniperimästämme vahvistavat Adolf Ivar Arwidssonin lausahdusta jo vuosisata sitten: ”Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua tulla, olkaamme siis suomalaisia”.”

        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/geenitutkijat-yllattyivat-eurooppa-on-nyt-jaettu-suomalaisiin-ja-ei-suomalaisiin/a348c875-dbbe-3e87-bc6f-e476df4bd53a

        Geenitutkijat yllättyivät: Eurooppa on nyt jaettu suomalaisiin ja ”ei-suomalaisiin”

        Suomalaiset eroavat perimältään muista eurooppalaisista niin selvästi, että heidät pitää luokitella omaksi väestökseen, geenitutkijat katsovat. ”Kaikki muut väestöt menevät kuvaajassa ihan toiselle alueelle. Suomi on siellä aina omassa ryhmässään, Suomea ei voi laskea mukaan mihinkään”, naurahtaa professori Markku Laakso.

        https://www.nature.com/articles/nature19057


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Efraimia on kaikkialla maailmassa ja heidät erottaa samanlaisista kasvonpiirteistä toistensa kanssa niin kuin muutkin heimot."

        voi olla, MUTTA
        Jumala sanoo:

        Jer. 16:15
        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

        Jer. 23:8
        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

        Jer. 31:8
        Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.


        Jer. 31:
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        - pohjoisesta maasta,
        - maan perimmäisiltä ääriltä.
        - - - Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. - - -

        Jer. 50:41
        Katso, kansa tulee pohjoisesta; suuri kansa ja monet kuninkaat nousevat maan perimmäisiltä ääriltä.

        Tutki Suomen historiaa!
        Meistä ovat monet kuninkaat ja hallitsijat lähteneet!

        Jer. 13:20
        Nostakaa silmänne ja katsokaa, kuinka ne tulevat pohjoisesta. Missä on lauma, joka oli sinun haltuusi annettu, nuo sinun lampaasi, sinun kunniasi?

        Herran Jeesuksen mainitsema TOINEN lauma!
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Joten, 99,99% varmuudella, tämä efraim on pohjoisessa, maan äärissä, maan perimmäisiltä ääriltä, pohjoisimassa pohjolassa!
        Tutki geeni kartaa ja ihmettele.

        Suomalaiset eivät ole samaa kuin muun eurooppaa tahi maailma vaan täysin erillään oleva, "suku", "rotu", "heimo", kansa: mitä lie.

        ”Suomalaisten erilainen geenitausta antaa mahdollisuuden ainutlaatuisiin geenien toiminnan tutkimuksiin erityisesti Itä-Suomessa, missä koko väestön oletetaan periytyvän ainoastaan 1500 perheestä”, kertoo professori Markku Laakso Itä-Suomen yliopistosta.

        ”Uudet tulokset geeniperimästämme vahvistavat Adolf Ivar Arwidssonin lausahdusta jo vuosisata sitten: ”Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua tulla, olkaamme siis suomalaisia”.”

        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/geenitutkijat-yllattyivat-eurooppa-on-nyt-jaettu-suomalaisiin-ja-ei-suomalaisiin/a348c875-dbbe-3e87-bc6f-e476df4bd53a

        Geenitutkijat yllättyivät: Eurooppa on nyt jaettu suomalaisiin ja ”ei-suomalaisiin”

        Suomalaiset eroavat perimältään muista eurooppalaisista niin selvästi, että heidät pitää luokitella omaksi väestökseen, geenitutkijat katsovat. ”Kaikki muut väestöt menevät kuvaajassa ihan toiselle alueelle. Suomi on siellä aina omassa ryhmässään, Suomea ei voi laskea mukaan mihinkään”, naurahtaa professori Markku Laakso.

        https://www.nature.com/articles/nature19057

        "Jer. 50:41
        Katso, kansa tulee pohjoisesta; suuri kansa ja monet kuninkaat nousevat maan perimmäisiltä ääriltä."

        Raamatun kohta on Baabelin tuho ja on historiaa, Persia oli maan perimmäiset ääret joka valtasi Baabelin.


    • Anonyymi

      Kunniaansa Hän ei toiselle anna, eli kierrä vielä.

    • Anonyymi

      y.Kuningas Rehabeamin Israel hajosi kahdeksi valtioksi. Pohjoisosa oli Israel ja eteläosa Juuda.Israelin kymmenen sukukuntaa pakkosiirrettiin v. 722 eKr. Eufrat-virran taakse. Ei olla varmoja, missä nämä sukukunnat nyt ovat. Niitä on palannut meidän aikanamme esim. Kiinasta, Etiopiasta, Lähi-idän maista ja monista muista maista, kuten Venäjältä noin 1 miljoonaa v.1990-2000.

      Israel on palaamassa kotiin meidän aikamme lähes 2000 vuoden hajaannuksen jälkeen. Valtio perustettiin v. 1948. Raamattu pitää paikkansa, ja se lupaa, että: "Minä teen ontuvista talteenjäävät ja kauasjoutuneista väkevän kansan, ja Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella, siitä alkaen ja iankaikkisesti."

      Tämä on lupaus on täysin ristiriidassa, mitä YK, EU, Arabiliitto ja monet valtionjohtajat "saarnaavat". Jumala lupasi n. 4000 vuotta Israelin maan Aabrahamin jälkeläisille "Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat virtaan saakka . . . " 1 Moos, 15:18. Raja on silloin Damaskoksen pohjoispuolella, Irakissa.
      Maata ei annettu arabeille. Jumala vahvisti asian, luvatessaan maan vielä uudelleen Aabrahamin pojanpojalle, Jaakobille. 1 Moos. 28:13.

      Nyt "kristikansa" on pitkälti menettänyt uskonsa Jumalaan, eikä tiedä eikä tunne näitä asioita, vaan vaatii maan jakamisen kahdelle kansalle. Israel on noin Keski-Suomen maakunnan kokoinen palsta. Siellä on jo yli 9 milj. asukasta. Raamattu ilmoittaa, että maassa taistellaan vielä lujasti. Sak. 12, Jooel 3, Hes. 39. Sinne menee vielä kansainvälisiä joukkoja.
      Sana ilmoittaa, että Jumala vetää niitä tuomiolle, koska he ovat vainonneet juutalaisia eri maissa. Merikarvian kirkkoherra profetoi jo v. 1875, että suomalaistenkin sotilaiden luut vielä vaalenevat Juudean vuorilla. Kirja on nimeltään Googin sota.

      • Anonyymi

        Efraim palaa Länsirannalle Kristuksen kuningaskunnassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe