Onko minua huijattu, vai

TaikisN

olenko vin ollut valveutumaton kuluttaja? Huomasin tässä hiljattain että kahvien hintoja on vastikään nostettu ylöspäin aikas raskaalla kädellä. Pistäydyin muutmana päivänä kauppaan, tarkastelin siinä kahvihyllyjä ja silmiini osui yllättävän edullinen kahvimerkki, AromiMokka. Olen joskus ammoisina aikoina sitä käyttänytkin, joten sen suurempia miettimättä nostin paketin ruokakoriin ja olin aikas tyytyväinen itseeni tehtyäni edullisen oston. Paketti oli noin 50 senttiä havempi kuin yleensä käyttämäni merkki.

Menin siitä kotio sitten ja keitin kaffet uudesta paketista, ja osasipa olla maukasta. En vieläkään huomannut mitään erikoista, vasta seuraavana aamuna aamukahvia keitellesäni silmiini osui jotain pöyristyttävää !! Kahvipaketin kyljessä komeili aika suurin numeroin : 450g. Tunsin itseni huijatuksi, iänpäivänhän normaalit kahvipaketit ovat painaneet 500g eikä mitään neljääsataaviittäkymmentä. Ihan punastuin häpeästä kun tajusin lentäneeni lankaan ja eilinen voitonriemu vaihtui noloksi oloksi. Onneksi en ollut sentään kenellekään mennyt kehuskelemaan löydölläni :)

Vastaavanlaisia kokemuksia kellään??

20

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostin tarjouksesta jauhelihaa,kun minusta oli niin mukava tarjous.Otin sitten heti useamman rasian niitä pakkaseen.Kun otin ensimmäisen esiin laittaakseni siitä ruokaa,niin sehän ei ollutkaan 400g vaan 250g...:P
      En ees tiennyt,että senkin kokoisia rasioita on,eikä siitä kyllä mitenkään isommin mainostettu sitä rasian kokoa..Voi että,ku mua kiukutti!!!!!!! :/

      Kahvin hinta on muutes noussut.Nyt ei täälläpäin ole edes ollut kunnolla edes tarjouskaffeeta.Ne varmaan tietää,että minä sumppitummu kyllä ostan,vaikka maksais mitä..;))

      • paremmin kuin hyvin :) Jauhelihapaketti on varmaan toinen niistä vakiopainoiseksi kuvitelluista tuotteista kahvipaketin lisäksi, varmaan 90 prossaa valmiiksi suojakaasuun pakatuista jauhelihapaketeista on sen 400g :)

        Aika korkealle pitää kyllä kahvipaketin hinnan nousta ennenkuin minäkään älyäisin lopettaa kahvittelun, Missähän mahtaisi olla kipuraja..ehkä jossain kympin kieppeillä.


      • TaikisN kirjoitti:

        paremmin kuin hyvin :) Jauhelihapaketti on varmaan toinen niistä vakiopainoiseksi kuvitelluista tuotteista kahvipaketin lisäksi, varmaan 90 prossaa valmiiksi suojakaasuun pakatuista jauhelihapaketeista on sen 400g :)

        Aika korkealle pitää kyllä kahvipaketin hinnan nousta ennenkuin minäkään älyäisin lopettaa kahvittelun, Missähän mahtaisi olla kipuraja..ehkä jossain kympin kieppeillä.

        ei kympillä saa vielä lopettamaan kaffeen juomista.Ajattelin tuota 50 euroa,mut en tiiä lopettaisinko sittenkään.Taitaisin vaan silloin pistää ukon kaffeelakkoon..:))


      • mii-su kirjoitti:

        ei kympillä saa vielä lopettamaan kaffeen juomista.Ajattelin tuota 50 euroa,mut en tiiä lopettaisinko sittenkään.Taitaisin vaan silloin pistää ukon kaffeelakkoon..:))

        sä taidat olla rikas tyttö. Sehän olis jo paljon kalliimpaa kuin vaikkapa koskenkorva, toinen kansallisjuomamme :))

        Jos kahvi kallistuisi viiteenkymppiin per paketti,niin ei sitä ainakaan ruokalusikallista enempää kerralla raskisi nauttia...


      • mii-su
        TaikisN kirjoitti:

        sä taidat olla rikas tyttö. Sehän olis jo paljon kalliimpaa kuin vaikkapa koskenkorva, toinen kansallisjuomamme :))

        Jos kahvi kallistuisi viiteenkymppiin per paketti,niin ei sitä ainakaan ruokalusikallista enempää kerralla raskisi nauttia...

        tuosta rikkaudesta,mutta olen sen verran koukussa ja riippuvainen,että kyllä pistäisin tuon summan kaffeepakettiin...:)) Yksin ku joisin,nii kyllä se paketti jonkun aikaa kestää..

        Jos oikeesti paketti maksais noin paljon,niin varmaan vähenis se,että keittää ylimäärästä ja kaataa sit viemäriin, ku ei jaksa juoda kaikkea..:)


    • ...tommosta huijauksena, vaikkei se kai laissa oo kiellettyä. Ihmetyttää kuitenkin että jollain valmistajalla on vara harhauttaa tollain. Mua ei ainakaan harhautettais tollain kun kerran. Taidan laittaa jo sunkin harhauttamisesta moisen aromimokan banniin. Aromimoka mikä aromimoka.

      • se minusta tuntui. Ikäänkuin valmistaja pitäisi minua typeränä. Eihän tuo mitenkään laitonta ole pudottaa pakkauksen kokoa, ja ihan selvästi siinä oli paketin kyljessä ilmoitettuna paino...mutku mutku :) Viimmeinen kerta oli kyllä kun ostan tuota Mokaa.

        Laktoosittomassa maitopurkissakaan (Valio) ei muuten ole kuin 9,5 desiä maitoa vaikka se näyttää hyllyssä just prikulleen samankokoiselta kuin litran purkit. Niin se kahvipakettikin näyttis amankokoiselta kuin rinnakkaistuotteet kahvihyllyillä. Sekin tukee tunnetta huijatuksi tulemisesta, vähennetään sisältöä mutta pidetään pakkaus samankokoisena. Murr.


    • p.z

      yleensä aika tarkka näissä hinta/määrä suhteissa. Tutkin aina kilohinnan kaikista ruuista ja vastaavista. Litrahinnan pesuaineista, maidoista, yms. Kappalemäärän ja hinnan esimerkiksi vaipoista. Mutta nyt kun aloin miettimään, niin näköjään on joitakin sellaisia tuotteita, mistä ei tuu moista tutkittua ja se on kahvi. Enpäs ole ajatellutkaan, että tosiaan voisi olla kevyempi ja hinta sen mukainen, kun on jotenkin tottunut siihen, että kahvipaketti on aina sen puoli kiloa.

      • myös kilo- yms hintoja yleensä aika tarkkaan ostoksia tehdessäni, mutta kahvin kohdalla niin ei tosiaankaan ole tullut tehtyä, siellä oon katsonut vain pakettihinnan jos kyseessä NÄYTTÄÄ olevan puolen kilon paketti :)) Seuraavalla kerralla kahvia ostaessa käyn kyllä läpi kaikki pakkausmerkinnät :))


    • AromiMoka on nyt meitin huushollissa bannissa!

      Oon aikamoinen kyyläämään kilohintoja ja päiväyksiä. Nyt on vastaan tullut uusi tuoteryhmä eli eläinten ruuat. Hitto kun täällä pakastekaapeissa ei ole mitään hintoja tuotteille, mahalaukkuakin on useassa eri kokoisessa paketissa, eikä mitään merkintää mitä mikin maksaa. Oon ostanut vain yhtä minkä hinnan tiedän. Het huomenna laitankin kipakkaa palautetta aiheesta kauppojemme kauppiaiden postilaatikoihin.

      • nykyään pakollisia, joten palautetta kehiin vaan!! Kaupan pakastekaappiin voi tietty olla vähän haasteellista laittaa hintalappuja mutta voisihan siinä kaapin kupeessa vaikka roikkua joku hintavihkonen josta valveutunut asiakas voisi itse etsiä hinnat ostopäätöksiään tehdessään.


      • TaikisN kirjoitti:

        nykyään pakollisia, joten palautetta kehiin vaan!! Kaupan pakastekaappiin voi tietty olla vähän haasteellista laittaa hintalappuja mutta voisihan siinä kaapin kupeessa vaikka roikkua joku hintavihkonen josta valveutunut asiakas voisi itse etsiä hinnat ostopäätöksiään tehdessään.

        en yleensä koskaan osta mitään minkä hinta ei selviä sieltä hyllystä missä tuote sijaitsee. Tarkastin muuten meitin siwan kaffeet, aromimoka oli ainoa huiputuspaketti. Nauratti kun siellä oli Juhlamokan kohdalla oikein hyllypuhuja joka mainosti sen edullista hintaa, 3,60 /500 gr !!!


      • mii-su
        BonnieBonBon kirjoitti:

        en yleensä koskaan osta mitään minkä hinta ei selviä sieltä hyllystä missä tuote sijaitsee. Tarkastin muuten meitin siwan kaffeet, aromimoka oli ainoa huiputuspaketti. Nauratti kun siellä oli Juhlamokan kohdalla oikein hyllypuhuja joka mainosti sen edullista hintaa, 3,60 /500 gr !!!

        olen pöyristellyt noita Sivan "tarjoushintoja".Hinta on usein korkeampi kuin jonkun toisen normaalihinta.Noi Sivat on muutes tosi kalliita kauppoja.En yleensä hae niistä ku jonkun pikku pakollisen tavaran...


      • BonnieBonBon kirjoitti:

        en yleensä koskaan osta mitään minkä hinta ei selviä sieltä hyllystä missä tuote sijaitsee. Tarkastin muuten meitin siwan kaffeet, aromimoka oli ainoa huiputuspaketti. Nauratti kun siellä oli Juhlamokan kohdalla oikein hyllypuhuja joka mainosti sen edullista hintaa, 3,60 /500 gr !!!

        päällepäin mitään eroa pakettien koossa? Oliko Aromimokapakka yhtään pienemmän näköinen?


      • TaikisN kirjoitti:

        päällepäin mitään eroa pakettien koossa? Oliko Aromimokapakka yhtään pienemmän näköinen?

        en huomannut eroa, mut voin tänään vähän käsikopeloida niitä ;) Oon just lähdössä kirkolle tekeen niitä hinnattomuusvalituksia ;)


    • muutes uhkailivat,että kaffeen hinta nousee syksyä myöten! :O Nyt hamstraamaan urakalla,ettei jää sumpit saamatta..:P

      • sitähän on hilattu ylöspäin koko kesä :( Eikä oo täälläkään juuri kahvitarjouksia näkynyt, sensijaan kaupoissa on kahvia kuormalavoittain, tietysti kaupat hamstranneet halvempaa kahvia, saavat isomman katteen kun sitten syksyllä nostavat hinnat jo varastossa oleville kahvielleen.


      • TaikisN kirjoitti:

        sitähän on hilattu ylöspäin koko kesä :( Eikä oo täälläkään juuri kahvitarjouksia näkynyt, sensijaan kaupoissa on kahvia kuormalavoittain, tietysti kaupat hamstranneet halvempaa kahvia, saavat isomman katteen kun sitten syksyllä nostavat hinnat jo varastossa oleville kahvielleen.

        tässä kummallista onkin,kun tuntuu hinnat olevan jo korkeampia kuin ennen..:(

        Nyt on tullut näköjään kahviinkin toi juttu,että kun ostat kaksi,niin saat sen siihen ja siihen hintaan..Joissakin tavaroissa tuo systeemi on syvältä..


    • sumutettu

      Muropakkausten pahvipäällysteet ovat hävyttömän harhauttavia. Erhdyin ostamaan monipakkauksen Kellogs muroja. Pakkauksessa oli kahdeksan muoviin pakattua noin kahden desin vetoista pahvilaatikkoa. Kun pahvilaatikon avasi, sen sisällä oli muovipussi jossa oli vain kourallinen muroja pohjalla. Tämä monipakkaus maksoi samanverran kuin normaali muropaketti. Sain siis tuosta moneen kerrokseen pakatusta ostoksestani kahdeksan kourallista muroja ja hirmuläjän roskaa.

      • Anonyymi

        😕..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe