MITÄ uskovaisuus on ?

"" Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""
"Olen vapaa Kristinuskosta"

Eräs aloitus tällainen. Hirvas ja Bushmanni eivät nähneet mitään
moitittavaa tuollaisessa vapaudenhuudossa. Ne jotka kauhistelivat,
ne saivat murskaavan tuomion Hirvakselta ja Bushmannilta.
Kuin hyeenat nuo kävivät niiden kimppuun, jotka olivat sitä mieltä,
että se joka itsensä korottaa Jumalaksi isolla iillä, ei ole kristinuskovainen.


Niin kauan kuin tämä adventistipalstakin on ollut käytössä ja yhä on
ainakin pari ei-adventistia, jotka eivät näytäö tietävän, mitä on
uskovaisuus. Luulevat että uskovaisuus on sitä kun uskoo omaan
itseensä ja nimenomaan VAIN.

Minun käsitykseni mukaan uskovaisuus on sitä, että tunnustaa
Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Jumalakseen. Siihen ei mahdu
pröystäily sillä että nyt on sitten itse oma Jumalansa.
Ehkä olenkin ollut väärässä? Ehkä pitäisi alkaa kehuskella omaa
jumaluuttaan ja riippumattomuutta muista ihmisistäkin?

16

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovat - ette ole itsenne omat. Sillä Kristus on teidät ostanut omistukseensa.

      1. Kor. 6:19
      Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli,
      joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta,
      ja ettette ole itsenne omat?

      Vielä vähemmän ne, jotka eivät ole Kristuksen omiksi alistuneet, ovat
      itsensä omat. Erästä toista herraa he kumartavat luullessaan olevansa
      itse itsensä herrat.

      Room. 6:16
      Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

      • http://youngrensuomi.net/

        Matt. 24:44
        Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
        45
        Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        46
        Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!


      • skreivi

        Room. 6:16
        >>>Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?


    • Tuunari Vapaa !!!

      Olemme Jumalia: Oikein ymmärrettynä meidän helvettimme sijaitsee meidän
      aivoissamme. Meidän omat aivomme voivat vahingoittaa meitä väärillä viesteillä.

      Skitsofernia aivot ottavat kaiken kuvitellun tarinan aivan totena. Lisäksi nämä
      sairaat aivot saavat aikaan halluusinaatioita, joita he pitävät aidon todellisina.

      Kävin monia vuosia sitten kyläilemässä vanhan tuttavani paikalla. Tällä tuttavalla
      oli nuorin poika sairastunut Tähän Skitsofernian sairauteen. Tässä jutellessamme
      panin merkille tapauksen, kun tämä poika katsoi kiinnostuneena Televisiota ja

      Välillä hän näki suljetusta televisiosta jotain huvittavaa. Hän purskahti hilpeään
      nauruun. Hän näki jotan mitä meidän toisten huoneessa olevien silmät eivät
      nähneet.

      Tällöin huomasin tämän sairaalloisen aivotoiminnan tuovan Helvetti kuvauksenkin
      todellisina ilmiöinä näihin uskoville. Joka on vajonnut omiin uskomuksiinsa, niin
      vaikka itse Engeli taivaasta sanoisi toisin, niin tämän oman katsomuksensa valinnut

      ei tulisi perääntymään aivojensa virhe tuotannosta! Voin hyvinkin kysyä näiltä
      Aivohelvettiinsä uskovilta syytä , miksi ihmiselle on annettu aivot, jos näitä aivoja
      ei käytetä Puolueettoman mittapuun mukaan. Kyllähän Jumala auttaa omia Hullujaan
      hänelle sopivan tarpeen mukaan!!!!!!! ?

      • Olen paljon vapaaehtoistyössä paranoiaan sairastuneitten parissa, mutta
        tällä palstalla puhutaan oikeasta näkemisestä hengen maailmaan ja
        yksittäisiin tuleviin asioihin.

        Oikeita näkijöitä voidaan kouluttaa. Sairaan ja terveen näkemisen erottaa
        siitä että oikea toteutuu. Elisa oli Elian profeettakoulun paras oppilas ja
        otti koulun haltuunsa kun Elia meni pois.

        1. Sam. 9:9
        -Muinoin sanottiin Israelissa, kun mentiin kysymään Jumalalta, näin: "Tulkaa, menkäämme näkijän luo".
        Sillä sitä, jota nyt sanotaan profeetaksi, kutsuttiin muinoin näkijäksi. -

        1. Sam. 9:19
        Samuel vastasi Saulille ja sanoi: "Minä olen näkijä. Mene minun edelläni uhrikukkulalle. Aterioikaa tänä päivänä minun kanssani; huomenaamuna minä päästän sinut menemään, ja kaikki, mitä sinulla on sydämelläsi,
        minä selvitän sinulle.

        2.Sam.24:11
        Ja kun Daavid aamulla nousi, oli profeetta Gaadille, Daavidin näkijälle, tullut tämä Herran sana:
        12
        "Mene ja puhu Daavidille: Näin sanoo Herra: Kolme ehtoa minä asetan sinun eteesi; valitse yksi niistä, niin minä teen sen sinulle".

        ELIAN JA ELISAN PROFEETTAKOULU - NÄKY VAHVISTETAAN MONELLA SUULLA

        2. Kun. 2:3
        Niin Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa sinun herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

        2. Kun. 2:5
        Niin Jerikossa olevat profeetanoppilaat astuivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle:
        "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

        OIKEAT PROFEETAT EIVÄT PELKÄÄ ARKISTA TYÖTÄ

        2. Kun. 6:1
        Ja profeetanoppilaat sanoivat Elisalle: "Katso, huone, jossa me istumme sinun edessäsi, on meille liian ahdas.
        2
        Menkäämme siis Jordanille, ja tuokaamme sieltä kukin yksi hirsi ja rakentakaamme sinne huone istuaksemme." Hän sanoi: "Menkää".
        3
        Eräs heistä sanoi: "Suvaitse tulla palvelijasi kanssa". Hän sanoi: "Minä tulen".
        4
        Niin hän meni heidän kanssaan. Ja Jordanille tultuaan he hakkasivat puita.


    • profetian lahja

      Voimme kysyä: "Mitä uskovaisuus ei ole?"

      Uskovaisuus ei ole turvautumista kirkkokuntiin tai joidenkin kirkkokuntien jalustalle nostamien henkilöiden oppeihin ja käsityksiin. Nämä asiat kuuluvat epäjumalien palvomiseen.
      Muiden, kuin Jeesuksen "näyt ja ohjeet" ovat vain ihmisen nostamista jalustalle

      Uskovaisuus on uskomista YKSIN JEESUKSEEN ja Hänen äänensä kuulemista.
      Me emme ole uskovaisia, jollei meillä ole Jeesus aina sisällämme.
      Ainoa, jonka ohjeita meidän tulee kuunnella on YKSIN JEESUS.
      Hänen tärkein ja suurin ohjeensa on edelleen: "Rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi, kuten itseäsikin. Hän ei vaadi meiltä enempää.

      JEESUS VAATI ITSELTÄÄN KAIKEN SEN MIKÄ LUETAAN NYT MEIDÄN PELASTUMISEMME HYVÄKSI.
      "Tulkaa Minun tyköni kaikki TYÖTÄTEKEVÄT JA RASKAUTETUT, niin Minä annan teille LEVON."
      Raskaat taakat ja omat työt tulee luovuttaa ehdoitta Jeesuksen harteille, koska Hän ristillä jo kantoi ne taakat puolestamme.

      • Kristuksessamme.

        Näyistä ja toimista pientä ajatusta, näin sapattiin.

        Jumalan antamat armolahjat toimivat ajassa, ettei sitä kannata kieltää.
        1. Kor 14 luku kertoo tästä, eli Jumala puhuu kansalleen ja yksilöihmisille Pyhän Henkensä kautta seurakunta ruumiin, eli jäsenistön suulla. Henki antaa puhuttavaksi. Jumala puhuu unissa, öisissä näyissä ja lopun aikana nuoret/vanhuksetkin unia näkevät. Eli avataan silmät näkemään asioita.

        Kaikki tapahtuu Kristuksen ruumiin rakentamiseksi ja se on Pyhän Hengen työ.

        Se ojentaa ihmisen sanan ääreen ja uudestisyntymään. Eli ei pidä kahlita Pyhää Henkeä lukkoihin ja kaappeihin, sekä niin, että se on "vain" kirjankansien välissä olevaa tekstiä.

        Teksti kirjojen kansissa on kyllä avuksi, että voi tarkastaa, kirkastaako profetian sana raamatullinen, korostuuko Kristuksen sovitustyö, viekö profetia ristin juurelle, kertooko Hänen paluustaan jne.

        Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan Minun todistajiani ja juuri tässä todistustehtävässä Jumala täyttää ja käyttää saviastioita tahtomallaan tavalla.

        Eli on kyse Henkilahjoista ja kirkkokunnat käsittää uskon kautta elävien yhden Kristusruumiin jäsenet, jotka Jeesus on lunastanut, osa vain on harhaantunut kauas totuudesta.
        Seurakunnan sisällä on vain elettävä terveesti, että Henkilahjat toimisivat ja pääsisivät rakentamaan seurakuntansa Kristuskasvoiseen suuntaan.

        Niin kauan kuin kahlitaan Pyhä Henki, se murheellisena käy janoisen ja nälkäisen seurakuntansa keskellä odottaen herääviä sydämiä.

        ts. rukoillaan herätystä.


      • ano ja saa
        Kristuksessamme. kirjoitti:

        Näyistä ja toimista pientä ajatusta, näin sapattiin.

        Jumalan antamat armolahjat toimivat ajassa, ettei sitä kannata kieltää.
        1. Kor 14 luku kertoo tästä, eli Jumala puhuu kansalleen ja yksilöihmisille Pyhän Henkensä kautta seurakunta ruumiin, eli jäsenistön suulla. Henki antaa puhuttavaksi. Jumala puhuu unissa, öisissä näyissä ja lopun aikana nuoret/vanhuksetkin unia näkevät. Eli avataan silmät näkemään asioita.

        Kaikki tapahtuu Kristuksen ruumiin rakentamiseksi ja se on Pyhän Hengen työ.

        Se ojentaa ihmisen sanan ääreen ja uudestisyntymään. Eli ei pidä kahlita Pyhää Henkeä lukkoihin ja kaappeihin, sekä niin, että se on "vain" kirjankansien välissä olevaa tekstiä.

        Teksti kirjojen kansissa on kyllä avuksi, että voi tarkastaa, kirkastaako profetian sana raamatullinen, korostuuko Kristuksen sovitustyö, viekö profetia ristin juurelle, kertooko Hänen paluustaan jne.

        Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan Minun todistajiani ja juuri tässä todistustehtävässä Jumala täyttää ja käyttää saviastioita tahtomallaan tavalla.

        Eli on kyse Henkilahjoista ja kirkkokunnat käsittää uskon kautta elävien yhden Kristusruumiin jäsenet, jotka Jeesus on lunastanut, osa vain on harhaantunut kauas totuudesta.
        Seurakunnan sisällä on vain elettävä terveesti, että Henkilahjat toimisivat ja pääsisivät rakentamaan seurakuntansa Kristuskasvoiseen suuntaan.

        Niin kauan kuin kahlitaan Pyhä Henki, se murheellisena käy janoisen ja nälkäisen seurakuntansa keskellä odottaen herääviä sydämiä.

        ts. rukoillaan herätystä.

        olen seurannut adventtiliikkeen toimintaa suomessa ja olen todennut, että Pyhä Henki on vain adventistien huulilla ja kertomuksissa. Vain kaunis ajatus ei muuta.
        En ole vielä tavannut ainuttakaan adventistia, joka olisi Pyhällä Hengellä TÄYTETTY.
        En ole edes tavannut sellaista adventistia, jolla olisi Pyhän Hengen hedelmä kokonaisuudessaan.

        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys,
        itsensähillitseminen" (Gal.5:22).

        Saati sitten että adventistilla olisi Hengen armolahjoja:

        * Evankeliumin julistaminen
        * Opettaminen
        * Paimenen armolahja
        * Profetoiminen
        * Henkien erottaminen
        * Henkien karkottaminen
        * Ilmestyksen armolahja
        * Kielillä puhuminen
        * Kielten selittäminen
        * Terveeksi tekeminen
        * Tiedon sanat
        * Uskon armolahja
        * Viisauden sanat
        * Voimalliset teot
        * Antaminen
        * Laupeuden harjoittaminen
        * Palveleminen
        * Rohkaiseminen

        Mistä tämä kertoo?

        Se kertoo siitä, että vain huulilla palvotaan Jumalaa, mutta Henki ei ole läsnä.
        Henkeä ei voi pumpata ihmiseen väkisin, vaan sitä tulee anoa nöyrästi Jeesukselta, koska Hän on sen luvannut vain niille, jotka Pyhää Henkeä Jeesukselta vilpittömästi ja hartaasti anovat ja jotka katuvat aidosti. Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka eivät itsessään ole enää mitään. Heidät on täysin tyhjennetty omista opeista ja omasta viisaudesta.

        Pykäliä ja asetuksia kyllä osataan luetella, mutta ymmärrystä Jumalan eläväksi tekevästä Hengestä ei ole laisinkaan. Pyhä Henki on vain myytti ja kaunis ajatus.

        Ilman Pyhää Henkeä On vain olemassa pelkkä kuollut ruumis, joka haisee(omat teot) ja on kuollut(Henki puuttuu).
        Ilman Pyhää Henkeä millään uskovan toiminnalla ei ole voimaa eikä se tuota satoa.
        On vain "lihan käsivarsi".

        Olen myös nähnyt adventtikirkon "käännytystyötä" ja olen surukseni todennut, että Pyhä Henki ei ole adventtikirkon toiminnassa osallisena millään tasolla tai missään muodossa.
        Tämä on tietenkin valitettava tosiasia. Tulokset puhuvat selvää kieltä.

        Olisihan se erittäin positiivista, että adventistitkin tunnettaisiin Pyhän Hengen armolahjoista ja hedelmästä.
        Nyt heidät tunnetaan aivan jostain muusta.
        Pahan hengen töistä ja riivaajien henkien opeista.


      • Hengen hedelmää.
        ano ja saa kirjoitti:

        olen seurannut adventtiliikkeen toimintaa suomessa ja olen todennut, että Pyhä Henki on vain adventistien huulilla ja kertomuksissa. Vain kaunis ajatus ei muuta.
        En ole vielä tavannut ainuttakaan adventistia, joka olisi Pyhällä Hengellä TÄYTETTY.
        En ole edes tavannut sellaista adventistia, jolla olisi Pyhän Hengen hedelmä kokonaisuudessaan.

        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys,
        itsensähillitseminen" (Gal.5:22).

        Saati sitten että adventistilla olisi Hengen armolahjoja:

        * Evankeliumin julistaminen
        * Opettaminen
        * Paimenen armolahja
        * Profetoiminen
        * Henkien erottaminen
        * Henkien karkottaminen
        * Ilmestyksen armolahja
        * Kielillä puhuminen
        * Kielten selittäminen
        * Terveeksi tekeminen
        * Tiedon sanat
        * Uskon armolahja
        * Viisauden sanat
        * Voimalliset teot
        * Antaminen
        * Laupeuden harjoittaminen
        * Palveleminen
        * Rohkaiseminen

        Mistä tämä kertoo?

        Se kertoo siitä, että vain huulilla palvotaan Jumalaa, mutta Henki ei ole läsnä.
        Henkeä ei voi pumpata ihmiseen väkisin, vaan sitä tulee anoa nöyrästi Jeesukselta, koska Hän on sen luvannut vain niille, jotka Pyhää Henkeä Jeesukselta vilpittömästi ja hartaasti anovat ja jotka katuvat aidosti. Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka eivät itsessään ole enää mitään. Heidät on täysin tyhjennetty omista opeista ja omasta viisaudesta.

        Pykäliä ja asetuksia kyllä osataan luetella, mutta ymmärrystä Jumalan eläväksi tekevästä Hengestä ei ole laisinkaan. Pyhä Henki on vain myytti ja kaunis ajatus.

        Ilman Pyhää Henkeä On vain olemassa pelkkä kuollut ruumis, joka haisee(omat teot) ja on kuollut(Henki puuttuu).
        Ilman Pyhää Henkeä millään uskovan toiminnalla ei ole voimaa eikä se tuota satoa.
        On vain "lihan käsivarsi".

        Olen myös nähnyt adventtikirkon "käännytystyötä" ja olen surukseni todennut, että Pyhä Henki ei ole adventtikirkon toiminnassa osallisena millään tasolla tai missään muodossa.
        Tämä on tietenkin valitettava tosiasia. Tulokset puhuvat selvää kieltä.

        Olisihan se erittäin positiivista, että adventistitkin tunnettaisiin Pyhän Hengen armolahjoista ja hedelmästä.
        Nyt heidät tunnetaan aivan jostain muusta.
        Pahan hengen töistä ja riivaajien henkien opeista.

        alttarillesi. Olitko itse hengen voitelussa ja profetoit, puhuit kielillä, paransit sairaita, rukoilit ja todistit?


      • anne-elina..
        ano ja saa kirjoitti:

        olen seurannut adventtiliikkeen toimintaa suomessa ja olen todennut, että Pyhä Henki on vain adventistien huulilla ja kertomuksissa. Vain kaunis ajatus ei muuta.
        En ole vielä tavannut ainuttakaan adventistia, joka olisi Pyhällä Hengellä TÄYTETTY.
        En ole edes tavannut sellaista adventistia, jolla olisi Pyhän Hengen hedelmä kokonaisuudessaan.

        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys,
        itsensähillitseminen" (Gal.5:22).

        Saati sitten että adventistilla olisi Hengen armolahjoja:

        * Evankeliumin julistaminen
        * Opettaminen
        * Paimenen armolahja
        * Profetoiminen
        * Henkien erottaminen
        * Henkien karkottaminen
        * Ilmestyksen armolahja
        * Kielillä puhuminen
        * Kielten selittäminen
        * Terveeksi tekeminen
        * Tiedon sanat
        * Uskon armolahja
        * Viisauden sanat
        * Voimalliset teot
        * Antaminen
        * Laupeuden harjoittaminen
        * Palveleminen
        * Rohkaiseminen

        Mistä tämä kertoo?

        Se kertoo siitä, että vain huulilla palvotaan Jumalaa, mutta Henki ei ole läsnä.
        Henkeä ei voi pumpata ihmiseen väkisin, vaan sitä tulee anoa nöyrästi Jeesukselta, koska Hän on sen luvannut vain niille, jotka Pyhää Henkeä Jeesukselta vilpittömästi ja hartaasti anovat ja jotka katuvat aidosti. Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka eivät itsessään ole enää mitään. Heidät on täysin tyhjennetty omista opeista ja omasta viisaudesta.

        Pykäliä ja asetuksia kyllä osataan luetella, mutta ymmärrystä Jumalan eläväksi tekevästä Hengestä ei ole laisinkaan. Pyhä Henki on vain myytti ja kaunis ajatus.

        Ilman Pyhää Henkeä On vain olemassa pelkkä kuollut ruumis, joka haisee(omat teot) ja on kuollut(Henki puuttuu).
        Ilman Pyhää Henkeä millään uskovan toiminnalla ei ole voimaa eikä se tuota satoa.
        On vain "lihan käsivarsi".

        Olen myös nähnyt adventtikirkon "käännytystyötä" ja olen surukseni todennut, että Pyhä Henki ei ole adventtikirkon toiminnassa osallisena millään tasolla tai missään muodossa.
        Tämä on tietenkin valitettava tosiasia. Tulokset puhuvat selvää kieltä.

        Olisihan se erittäin positiivista, että adventistitkin tunnettaisiin Pyhän Hengen armolahjoista ja hedelmästä.
        Nyt heidät tunnetaan aivan jostain muusta.
        Pahan hengen töistä ja riivaajien henkien opeista.

        Rakkauden, Sillä Jumalan rakkaus on vuodattu meidän sydämmiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5. Rakkauden ihme voima on lahja. Sitä ei saada omilla ponnistuksilla ja yrityksillä, mutta kaikkialla missä annetaan tilaa Hengelle, kasvaa ensimmäisenä hedelmänä rakkaus. Rakkaus on jumalallisen elämän laki. Rakkauden ylistyslaulu 1 Kor.13. luvussa on kuvaus Hengen elämästä.

        Jeesus vertasi Henkeä elävän veden virtoihin. Näitä elävän veden virtoja on yhdeksän: Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pikämielisyys, ysvällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähilliseminen.Gal. 5:22.
        Kolme ensimmäistä elävän veden virtaa: rakkaus, ilo ja rauha liittyvät Jumala- suhteeseen.Pikämielisyys, ystävällisyys, hyvyys ovat lähimmäisen suhdetta virvoittavia virtoja. Uskollisuus, sävyisyys ja itensähilliseminen ovat uskovan oman uuden luonnon hedelmiä.

        Rakkauden voima on ääretön. Se on myönteinen pikämielisyyden, lempeyden ja ilon voima. Kaikki se peittää, uskoo, toivoo ja kärsii.Ei mikään voi kukistaa, hävittää ja lannistaa rakkautta.

        Erilaisten armolahjojen omistaminen voi johtaa ihmistä itsetehostukseen ja oman minän vahvistumiseen, mutta Hengen kautta vuodattu rakkaus on uusi vaikutin, uusi sielun syvyyteen laskeutuva voima, joka pitää nuo muut voimat kurissa.
        Rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhteile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä. Paavali selittää rakkauden ohjaaman itsehillinän käyttäytymistä.
        Rakkaus antaa itsehillintää, Se valaisee kirkkaudellaan sydämmen syvyydet, paljastaa väärät vaikuttimet, johtaa ei vain väärien tekojen vaan väärien ajatusten ja vaikuttimien hylkäämiseen.
        Rakkaus on Hengen vaikuttumien merkki, mutta sitä ei ole kielilläpuhuminen eikä pofetoimisen lahja, sillä ilman rakkautta on ihminen helisevä vaski ja kilisevä kulkunen. 1 Kor.13:1-2. Kielilläpuhuminen on Jumalan lahja, mutta ei luonteen pyhyyden ja sisäisen elämän mitta.

        Otteita: Arvo W. Arasolan kirjasta: Pyhän Hengen lahja.


    • Bushmanni

      SInä se jaksat valehdella.

      Onko se todellakin sinun uusi kristillinen ominaisuutesi.

      Kirjoitat näin:

      >> Ne jotka kauhistelivat, ne saivat murskaavan tuomion Hirvakselta ja Bushmannilta. Kuin hyeenat nuo kävivät niiden kimppuun, jotka olivat sitä mieltä, että se joka itsensä korottaa Jumalaksi isolla iillä, ei ole kristinuskovainen. >>>

      No luetaanpa taas yhdessä tuo ketju ja katsotaan se, että mitä minä olen kirjoittanut ja kuinka hyeenana olen käynyt kaikkien kirjoittajien kimppuun:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9250622

      Siellä on 28 vastausta, joista minä olen kirjoittanut yhden:

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9250622/45353649

      Ja tämä on sinun mielestäsi sitä, että minä käyn hyeenana toisten kimppuun ja olen sitä mieltä, että se, joka korottaa itsensä jumalaksi, on kristitty!

      Kuinka sinä todellakin kehtaat valehdella joka viestissäsi nykyään?

      No se on tapana heillä, jotka ovat mukana liehittelemässä amerikkalaisia humpuukilahkoja!

      Onnea vain sinulle. Adventtikirkko on saanut sinusta arvoisensa puolustajan. Valhetta kun ei pysty puolustamaan kuin valheella!

      • suun tunnustus.

        Ja puhujakorokkeelle, jossa on auvoisa määrä ihmisiä, kerta olisi ainutkertainen, niin mitä kuulisimme?

        Mikä jäisi kuulijan korvan kautta "käteen"?

        No, nyt jäämme kuulemaan silmiemme kautta jos Bushmannilla on sanottavaa!


      • Bushmanni
        suun tunnustus. kirjoitti:

        Ja puhujakorokkeelle, jossa on auvoisa määrä ihmisiä, kerta olisi ainutkertainen, niin mitä kuulisimme?

        Mikä jäisi kuulijan korvan kautta "käteen"?

        No, nyt jäämme kuulemaan silmiemme kautta jos Bushmannilla on sanottavaa!

        Olen minä aika monta kertaa kertonut sen, että mitä te kuulisitte.

        Te kuulisitte paljon Jeesuksesta, joka meni sinne, missä häntä tarvittiin. Te kuulisitte siitä, mitä Jeesus sanoi pelastumisesta ja niin edelleen. Olen joitakin viestipuita aloittanut näillä aiheilla, joista yksi on tässä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6811902

        Luultavasti joukossamme on yksilöitä, joilta ei onnistu tuon linkin klikkaaminen auki, niin varalta laitan sen sisällön seuraavan kaksoispisteen perään:

        Täällä taas kinataan teorioista ja monimutkaistetaan Raamatun yksinkertaista sanomaa Jumalan rakkaudesta.

        Mitä itse Raamattu sanoo siitä, kuinka meistä itse kukin saa iankaikkisen elämän.

        Seuraavaksi puhuu Jeesus, jolla on asiasta sisäpiirin tietoa. Jos joku ei tiedä, miksi Hänellä on sisäpiirin tietoa, niin ratkaisu siihen vaivaan löytyy Raamatusta.

        Jos ajattelet Jeesuksen olevan joku muu kuin Jumalan ainoa poika, niin tilanne on kieltämättä kimurantimpi.

        Luuk 10:25-28

        Laupias samarialainen
        25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
        26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
        27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
        28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Luuk.10.html#o68

        Alex-kasi (tai dark-alex) ynnä adventistit yrittävät kertoa, että taivaaseen on vaikea päästä. Pitää noudattaa jotain ikivanhoja lakeja tai pitää pitää sapattia, joka kuuluu niihin ikivanhoihin lakeihin.

        Tai pitää yökaudet kirjoittaa monimutkaisia filosofioita, joita kukaan ei ymmärrä.

        Mutta mitä sanoo Jeesus, Jumalan ainoa poika? Hän sanoo yksinkertaisia sanoja, jotka on helppo ymmärtää.

        Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, niin saat iankaikkisen elämän.

        Puhuiko Hän jotain laista tai sapatista?

        Valehteleeko Jeesus nyt meille? Pitäisikö ymmärtää lukea jotain rivien välistä, vaikka mitään siellä ei näy?

        -en usko ja toivottavasti et Hänen sanoja epäile sinäkään.

        No entäpä ne lait?

        Saako nyt tappaa ja raiskata, jos kerran lakia ei ole, tai se on "poistunut käytöstä" vanhentuneena. Tai jospa se on alunperinkin tarkoitettu vain Israelilaisille?

        No onhan meillä "laki": rakkauden kaksoiskäskyn toinen osa.

        RAKASTA LÄHIMMÄISTÄ KUTEN ITSEÄSI.

        Kohtele lähimmästä kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan. Ei tarvitse muistaa kymmeniä lakeja tai ruokareseptejä. Yksi lause riittää ohjaamaan meitä elämän karikoista väljille vesille.

        Miksi täytyy ajatella, että ihmisiä saa tappaa, jos käsky "älä tapa" ei ole enää voimassa?

        Rakkauden kaksoiskäsky pitää sisällään kaikki tilanteet, joihin ohjeita voisi tarvita.

        Saako tappaa?
        -No miten toivoisit itseäsi kohdeltavan.

        Saako pettää?
        -No miten toivoisit itsesi kohdeltavan.

        Saako varastaa?
        -Toivoisitko itseltäsi varastettavan.

        Saako pahoinpidellä?
        -Toivoisitko itseäsi pahoinpideltävän.

        Löydät lompakon, saatko pitää sen?
        -Toivoisitko, että sinun lompakkosi löytäjä pitäisi sen.

        Saako valehdella?
        -Toivoisitko itsellesi valehdeltavan.

        Pitääkö vanhuksia kunnioittaa?
        -kuinka toivoisit itseäsi vanhana kohdeltavan.

        Voinko ilmoittaa vakuutusyhtiölle, että varastettiin kello ja aurinkolasit, jos varastettiin pelkät aurinkolasit?
        -haluatko, että naapurisi toimii samoin, jolloin sinäkin maksat kohonneina maksuina olemattomat varastetut esineet.

        Tarviiko jatkaa?

        Jumala ei ole tyhmä. Hän antoi meille yhden loogisen "lain" jota seuraamalla tilanne kuin tilanne selviää itsemme ja Jumalan kannalta hyvin.

        Maailmasta tulee parempi paikka elää itse kullekin.


    • ##: Opetushallitus on lisännyt valtakunnallisiin opetussuunnitelmien perusteisiin määräykset holokaustin eli juutalaisten joukkotuhon opetuksesta.
      Uudet lisäykset koskevat peruskoulussa elämänkatsomustietoa ja historiaa, lukiossa myös filosofiaa. -##
      http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Holokaustin opetuksesta tuli määräys opetussuunnitelmiin/1135259324418

      JOS pääkaupunkiseudun höpö höpö lehti hesari edustaisi sivistynyttä
      journalistia, se olisi todennut, että ihme ja kumma että tämänkin
      surullisen hsitorian opettamiseen tarvitaan käsky. Mutta nytpä se yhtyy
      kummastelemaan moista käskyä.

      Sanotaan että hsitoria ei opeta mitään vaan historia toistaa itseään.
      Tottakai näin käy ainakin jos historiaa ei opeteta.

      Adventtikirkon Kirjatoimi myy maineikasta teosta "Kaksi todistajaa".
      Siinä kerrotaan holokaustista ja sen roomalaiskatolisista juurista.

      http://www.kirjatoimi.fi/index.php?sid=1

      Historia on hyvä osata, ollaan sitten mitä mieltä tahansa siitä, historiasta.

      • prof.

        Adventistit toivovat, että heitäkin kohdeltaisiin samoin saastana.

        Olit bushmanni erittäin oikeassa.
        Adventistit saavat sen kohtelun, millä he lähimmäisiään kohtelevat.

        Kun adventisti toivottaa lähimmäisen tuomioksi helvetin tulikivijärven, saa hän itse sen osakseen.
        Näinhän se Raamatun mukaan toimii tuo lähimmäisen rakkaus ja armahtavaisuus.

        "Sillä mitalla kuin te mittaatte, sillä teillekkin mitataan."


    • lolxd2345

      se on sitä kun viiltää ranteet auki ja syö raakaa lihaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe