Olen vapaa Kristinuskosta ja uskonnoista

Poistuja!!!!!

Nyt minä olen itse minun oma Jumalani: En olen kenenkään opetuksen
tarpeessa! pystyn itsenäisesti eroittamaan oikean väärästä. En tule enää

käymään tällä palstalla. Toivotan kaikkea hyvää Rehellisille palstalisille !!!!!!!!!
Taikuri uskovat harjoittavat jatkuvasti petosta: !!! Sanoihan, joku pyhä mies
että me olemme kaikki ihmiset oikeita Jumalia!!!!

34

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta kun et ole Kristuksen orja, olet hyvin pian ties kuinka monen ihmisen
      ja asian orja!

      1. Kor. 6:12
      Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi;
      kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

      2. Kor. 1:24
      ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne,
      vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne;
      sillä uskossa te olette lujat.

    • x-hirvas

      hyvää sinulle, joka jätit ihmisten perustamat uskonnot. Niitä ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä.

      • !!??!!

        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin.


      • joka aina vaatii....
        !!??!! kirjoitti:

        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin.

        Kuka tämän "!!??!!" taulapään jumala oikein on, ehkäpä se adventistien ymmärryksen kahlehtija laki hirviö!!


      • joka aina vaatii.... kirjoitti:

        Kuka tämän "!!??!!" taulapään jumala oikein on, ehkäpä se adventistien ymmärryksen kahlehtija laki hirviö!!

        Olen vapaa Kristinuskosta.
        Nyt minä olen itse minun oma Jumalani.

        hyvää sinulle, joka jätit ihmisten perustamat uskonnot.
        Niitä ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä. - hirvas onnittelee aj yhtyy

        eli olette
        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin. - toteaa !!??!!

        SÄÄLITTÄVIÄ LUOPIOITA

        Kun uskovat eivät uskalla, Jumala pistää kivet huutamaan.
        Nimim. !!??!! laukaisee kuin lasten suusta valitettavan tositilanteen
        aloituksen tekijän ja siihen yhtyneen kohdalla. Kiitos uhkarohkeudestasi!
        Jokainen itsensä korkeimmaksi korottava alennetaan alimpaan helvettiin.
        ("Nyt minä olen itse minun oma Jumalani.")


        NYT MINÄ OLEN ITSE MINUN OMA Jumalani

        1. Joh. 2:19
        Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme;
        sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet;
        mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

        Jos israelilaiselta tai adventistilta kysyisi, niin varmasti toteavat ettei tuon suurempaa
        syntiä JUMALAA vastaan voisi tehdäkään kuin että korottaa itsensä Jumalaksi
        isolla iillä.

        Kristus Jeesus siunatkoon ja varjelkoon nimimerkkiä !!??!! ja antakoon voitelun, joka
        on enemmän kuin noiden itsensä Jumalaksi tehneiden voitelu on ollut yhteensä!

        Luuk. 13:30
        Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi,
        ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."

        antti


      • f11f
        !!??!! kirjoitti:

        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin.

        "eli olette"
        Eräässä kuvia palvovassa, uskomuksia hokevassa uskonnossa lauletaan kaanonissa: Se on viiisauttaa!
        Kaikki tuki järjen äänelle.


      • tämä tulee muistaa
        !!??!! kirjoitti:

        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin.

        ole, koska "Hänessä me elämme liikumme ja olemme!" Lue evankeliumista, Jumala on elämän henki, ja jos hän ottaisi henkensä pois, niin ei olisi montaa minuttia, kun olisimme entisiä olentoja. Elämän henki meidät pitää olemassa elämän tiellä, eli henkissä, ei siinä sen kummempaa keinoa tarvita, ja Jumala on elämän henki, että silleen.


      • x-hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olen vapaa Kristinuskosta.
        Nyt minä olen itse minun oma Jumalani.

        hyvää sinulle, joka jätit ihmisten perustamat uskonnot.
        Niitä ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä. - hirvas onnittelee aj yhtyy

        eli olette
        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin. - toteaa !!??!!

        SÄÄLITTÄVIÄ LUOPIOITA

        Kun uskovat eivät uskalla, Jumala pistää kivet huutamaan.
        Nimim. !!??!! laukaisee kuin lasten suusta valitettavan tositilanteen
        aloituksen tekijän ja siihen yhtyneen kohdalla. Kiitos uhkarohkeudestasi!
        Jokainen itsensä korkeimmaksi korottava alennetaan alimpaan helvettiin.
        ("Nyt minä olen itse minun oma Jumalani.")


        NYT MINÄ OLEN ITSE MINUN OMA Jumalani

        1. Joh. 2:19
        Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme;
        sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet;
        mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

        Jos israelilaiselta tai adventistilta kysyisi, niin varmasti toteavat ettei tuon suurempaa
        syntiä JUMALAA vastaan voisi tehdäkään kuin että korottaa itsensä Jumalaksi
        isolla iillä.

        Kristus Jeesus siunatkoon ja varjelkoon nimimerkkiä !!??!! ja antakoon voitelun, joka
        on enemmän kuin noiden itsensä Jumalaksi tehneiden voitelu on ollut yhteensä!

        Luuk. 13:30
        Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi,
        ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."

        antti

        nyt viiraa pahasti. Et sittenkään ymmärrä niin yksinkertaista asiaa, että kaikki uskonnot ovat ihmisten perustamia lahkoja, kirkkoja ja kultteja. Ei Jumalan sanonut että uskokaa uskontoihin, vaan että uskokaa Poikaan! Ei siinä tarvita amerikkalaisia kultteja, kirkkoja ja lahkoja että uskoo Jeesukseen.
        Voi voi teitä sokeita sokeain taluttajia!!!


      • x-hirvas kirjoitti:

        nyt viiraa pahasti. Et sittenkään ymmärrä niin yksinkertaista asiaa, että kaikki uskonnot ovat ihmisten perustamia lahkoja, kirkkoja ja kultteja. Ei Jumalan sanonut että uskokaa uskontoihin, vaan että uskokaa Poikaan! Ei siinä tarvita amerikkalaisia kultteja, kirkkoja ja lahkoja että uskoo Jeesukseen.
        Voi voi teitä sokeita sokeain taluttajia!!!

        " Ei Jumalan sanonut että uskokaa uskontoihin,
        vaan että uskokaa Poikaan! "

        Näinhän se on - uskonnot ovat tyhjänpäiväinen korvike kristinuskolle.
        Jeesuksen seurakunta yksin edustaa elävää uskoa. Olemme vapaat uskonnosta.

        Hepr. 10:25
        Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme,
        niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme,
        sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

        Kristuksen seurakunnasta luovuttuasi ketjun aloittajan, "Poistujan", lailla
        ("Nyt minä olen itse minun oma Jumalani") - olet tietysti vapaa
        Kristuksen orjuudesta, mutta voit pian olla maahanmuuttajien orja.
        Vain kristillinen rakkaus auttaa molemminpuoliseen sopeutumiseen.

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/98487-he-haluavat-suomeen-pian-ulkomaista-tyovoimaa


      • tämä tulee muistaa kirjoitti:

        ole, koska "Hänessä me elämme liikumme ja olemme!" Lue evankeliumista, Jumala on elämän henki, ja jos hän ottaisi henkensä pois, niin ei olisi montaa minuttia, kun olisimme entisiä olentoja. Elämän henki meidät pitää olemassa elämän tiellä, eli henkissä, ei siinä sen kummempaa keinoa tarvita, ja Jumala on elämän henki, että silleen.

        "Nyt minä olen itse minun oma Jumalani"

        Tästähän aloituksessa oli kyse, eiks jeh?
        Sitä vastaan ei x-hirvaksella ollut mitään sanottavaa - siinä oli jymyuutinen.

        Miten voi "Hänessä elää ja liikkua", jos ryhtyy itse omaksi Jumalakseen?
        Eiköhän silloin pikemminkin jumiuduta takapajulaan ja elämään vailla
        tarkoitusta.


      • ja v astaa

        niin ei tuu riitaa, Vai kuis on?


      • skreivi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Ei Jumalan sanonut että uskokaa uskontoihin,
        vaan että uskokaa Poikaan! "

        Näinhän se on - uskonnot ovat tyhjänpäiväinen korvike kristinuskolle.
        Jeesuksen seurakunta yksin edustaa elävää uskoa. Olemme vapaat uskonnosta.

        Hepr. 10:25
        Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme,
        niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme,
        sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

        Kristuksen seurakunnasta luovuttuasi ketjun aloittajan, "Poistujan", lailla
        ("Nyt minä olen itse minun oma Jumalani") - olet tietysti vapaa
        Kristuksen orjuudesta, mutta voit pian olla maahanmuuttajien orja.
        Vain kristillinen rakkaus auttaa molemminpuoliseen sopeutumiseen.

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/98487-he-haluavat-suomeen-pian-ulkomaista-tyovoimaa

        Hepr. 10:25
        "Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme,
        niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme,
        sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän."


    • alex-kasi

      mutta et synnin orjuudesta..

      Toivotaan että heräät kerran huomaamaan sen..

      • eremith32

        Totta kai silloin ihminen on vapaa tekemään silloin vain sen mikä on hyvää ja rakastettavaa, koska hänen omatuntonsa on vapaa uskomuksien ja uskontojen opinkappaleista, eikä tarvitse seurata ja jännittää sitä, että tekeekö hän kirkon dogmien ja opinkappaleiden sääntöjen mukaisesti, vaan omantunnon kutsumuksen mukaan, joka kehoittaa häntä ihmisläheiseen rakkaudelliseen palvelukseen, vain oman henkisen kutsumuksensa vaikutteen kautta.


      • eremith32 kirjoitti:

        Totta kai silloin ihminen on vapaa tekemään silloin vain sen mikä on hyvää ja rakastettavaa, koska hänen omatuntonsa on vapaa uskomuksien ja uskontojen opinkappaleista, eikä tarvitse seurata ja jännittää sitä, että tekeekö hän kirkon dogmien ja opinkappaleiden sääntöjen mukaisesti, vaan omantunnon kutsumuksen mukaan, joka kehoittaa häntä ihmisläheiseen rakkaudelliseen palvelukseen, vain oman henkisen kutsumuksensa vaikutteen kautta.

        Vapaus maksaa. Kun liikutat itseäsi hieman laulaessasi (nainen), niin tappolistalla olet.
        Oli sävähdyttävä ohjelma vapauden kaipuusta. Kielletty Afganistan Idols.

        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?p=4116812#post4116812

        Mutta niin tässä käynee että afganistanilaisetkin saavat vapautensa
        lopulta vapaan musiikin ja monen uhrin kautta.

        Afganistanilaiset eivät sentään ole niin hulluja kuin suomalaiset,
        että katsovat vapauden merkitsevän sitä, että ovat olevinaan itse
        Jumala. Nimittäin em. juhlienkin yleisölle aina toivotettiin Jumalan
        siunausta. Suomessa harvoin kuulee juontajalta: Jumala teitä siunatkoon.

        Hyvä olisi vapauteen sukeltavien ottaa tätä evästä mukaan:

        1.Piet.2:15
        sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä
        tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-
        16
        niinkuin vapaat, ei niinkuin ne,
        joilla vapaus on pahuuden verhona,
        vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
        17
        Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä,
        peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.

        Room. 2:14
        Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia,
        saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii.
        Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.

        Vapaus vaarassa ...
        http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/ulkolinja-idoli-afganistanista
        http://kaksplus.fi/keskustelu/t1805197

        Vapaus hinnalla millä hyvänsä ...
        http://www.iltalehti.fi/teevee/2010080412132163_tv.shtml

        AfghanStar ja YouTube ...
        http://www.youtube.com/watch?v=UiJup7V1cj4

        MIEHEN KUNNIA ON NAISEN HÄPEÄ - MIEHEN VAPAUS ON NAISEN ORJUUS ...
        http://www.youtube.com/watch?v=UiJup7V1cj4


      • f11f

        Kun kerran hoksaa,että ei se "Jumala" silmään ureaa lorota, vaan ne jotka jumalansa oikeana eturaajana heiluvat.


      • !!??!!
        eremith32 kirjoitti:

        Totta kai silloin ihminen on vapaa tekemään silloin vain sen mikä on hyvää ja rakastettavaa, koska hänen omatuntonsa on vapaa uskomuksien ja uskontojen opinkappaleista, eikä tarvitse seurata ja jännittää sitä, että tekeekö hän kirkon dogmien ja opinkappaleiden sääntöjen mukaisesti, vaan omantunnon kutsumuksen mukaan, joka kehoittaa häntä ihmisläheiseen rakkaudelliseen palvelukseen, vain oman henkisen kutsumuksensa vaikutteen kautta.

        ihminen on joko synnin orja tai Jeesuksen orja. Muita vaihtoehtoja ei ole. Jos et ole Jeesuksen oma, olet synnin orja vaikka kuinka väittäisit vapaa olevasi.


      • !!??!! kirjoitti:

        ihminen on joko synnin orja tai Jeesuksen orja. Muita vaihtoehtoja ei ole. Jos et ole Jeesuksen oma, olet synnin orja vaikka kuinka väittäisit vapaa olevasi.

        ALOITUS:
        "Olen vapaa Kristinuskosta.
        Nyt minä olen itse minun oma Jumalani."

        ALOITUKSEEN YHTYNYT:
        "hyvää sinulle, joka jätit ihmisten perustamat uskonnot.
        Niitä ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä."
        - hirvas yhtyy huojentuneena aloittajaan

        HUUTAVA KYSYJÄ TOTEAA HUOLESTUNEENA:
        "eli olette
        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin." - toteaa !!??!!

        SÄÄLITTÄVIÄ LUOPIOITA

        Kun uskovat eivät uskalla, Jumala pistää kivet huutamaan.
        Nimim. !!??!! laukaisee kuin lasten suusta valitettavan tositilanteen
        aloituksen tekijän ja siihen yhtyneen kohdalla. Kiitos uhkarohkeudestasi!
        Jokainen itsensä korkeimmaksi korottava alennetaan alimpaan helvettiin.
        ("Nyt minä olen itse minun oma Jumalani.")


        NYT MINÄ OLEN ITSE MINUN OMA Jumalani

        1. Joh. 2:19
        Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme;
        sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet;
        mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

        Jos israelilaiselta tai adventistilta kysyisi, niin varmasti toteavat ettei tuon suurempaa
        syntiä JUMALAA vastaan voisi tehdäkään kuin että korottaa itsensä Jumalaksi
        isolla iillä.
        Kristus Jeesus siunatkoon ja varjelkoon nimimerkkiä !!??!! ja antakoon voitelun, joka
        on enemmän kuin noiden itsensä Jumalaksi tehneiden voitelu on ollut yhteensä!

        Luuk. 13:30
        Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi,
        ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."


      • alex-kasi
        eremith32 kirjoitti:

        Totta kai silloin ihminen on vapaa tekemään silloin vain sen mikä on hyvää ja rakastettavaa, koska hänen omatuntonsa on vapaa uskomuksien ja uskontojen opinkappaleista, eikä tarvitse seurata ja jännittää sitä, että tekeekö hän kirkon dogmien ja opinkappaleiden sääntöjen mukaisesti, vaan omantunnon kutsumuksen mukaan, joka kehoittaa häntä ihmisläheiseen rakkaudelliseen palvelukseen, vain oman henkisen kutsumuksensa vaikutteen kautta.

        Ei uskossa oleva jännitä - Raamatullisessa uskossa ainakin luotetaan Jumalaan ja Jumalan Sanaan.. tietysti minun on vaikea sanoa mitään sinun uskostasi - mutta jos jännität niin silloin olisi aika käydä asiat läpi - ja kysyä: "Mihin minä oikein uskon ja MIKSI" - ..


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ALOITUS:
        "Olen vapaa Kristinuskosta.
        Nyt minä olen itse minun oma Jumalani."

        ALOITUKSEEN YHTYNYT:
        "hyvää sinulle, joka jätit ihmisten perustamat uskonnot.
        Niitä ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä."
        - hirvas yhtyy huojentuneena aloittajaan

        HUUTAVA KYSYJÄ TOTEAA HUOLESTUNEENA:
        "eli olette
        sitten molemmat hylänneet Jumalan... niinpä niin." - toteaa !!??!!

        SÄÄLITTÄVIÄ LUOPIOITA

        Kun uskovat eivät uskalla, Jumala pistää kivet huutamaan.
        Nimim. !!??!! laukaisee kuin lasten suusta valitettavan tositilanteen
        aloituksen tekijän ja siihen yhtyneen kohdalla. Kiitos uhkarohkeudestasi!
        Jokainen itsensä korkeimmaksi korottava alennetaan alimpaan helvettiin.
        ("Nyt minä olen itse minun oma Jumalani.")


        NYT MINÄ OLEN ITSE MINUN OMA Jumalani

        1. Joh. 2:19
        Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme;
        sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet;
        mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

        Jos israelilaiselta tai adventistilta kysyisi, niin varmasti toteavat ettei tuon suurempaa
        syntiä JUMALAA vastaan voisi tehdäkään kuin että korottaa itsensä Jumalaksi
        isolla iillä.
        Kristus Jeesus siunatkoon ja varjelkoon nimimerkkiä !!??!! ja antakoon voitelun, joka
        on enemmän kuin noiden itsensä Jumalaksi tehneiden voitelu on ollut yhteensä!

        Luuk. 13:30
        Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi,
        ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."

        Ihmisen tulee pitää Jumalan viitan liepeestä kiinni - satoi tai paistoi..


      • sillä se on selvä.
        !!??!! kirjoitti:

        ihminen on joko synnin orja tai Jeesuksen orja. Muita vaihtoehtoja ei ole. Jos et ole Jeesuksen oma, olet synnin orja vaikka kuinka väittäisit vapaa olevasi.

        No sinä et ainakaan ole Jeesuksen oma! Kyllä nuo kommenttisi sen niin selvästi todistaa, olet niin perusteellisesti oman itsekkyytesi ja harha oppisi orja.


      • se on silläselvä.
        sillä se on selvä. kirjoitti:

        No sinä et ainakaan ole Jeesuksen oma! Kyllä nuo kommenttisi sen niin selvästi todistaa, olet niin perusteellisesti oman itsekkyytesi ja harha oppisi orja.

        Tarkoitan "!!??!!" "tätä älykköä"


    • kuolevainen...

      ja sinullekin kuluvat sanat: Apt. 17: 25-28
      " Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun. [Ps. 50:12]
      Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, [1. Moos. 2:7 | 5. Moos. 32:8]
      jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet. "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: [Jes. 55:6; Jer. 23:23; Room. 1:20]
      hänessä me elämme, liikumme ja olemme. "

      Ilman häntä et ole olemassakaan, joten olet aivan yhtä riippuvainen Jumalasta kuin minä, joka uskon Jumalaan ja hänen olemassaoloonsa. Kuitenkin hän antaa sinullekin vapauden uskoa niinkuin haluat.

    • SAATANALLE ULOSKUTSUTUT

      ##: Olen vapaa Kristinuskosta ja uskonnoista
      Poistuja!!!!! 9.8.2010
      Nyt minä olen itse minun oma Jumalani -##

      Hirvas on tyytyväinen tuohon ja toteaa, ettei hänkään tarvitse Kristinuskoa!
      Eikä lakia, se tiedetään jo entuudestaan - "olen itse minun oma Jumalani"

      ##: Toivotan kaikkea
      x-hirvas 9.8.2010
      hyvää sinulle, joka jätit ihmisten perustamat uskonnot.
      Niitä ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä. -##

      Ilmeisesti Bushmannin tiedelinkit ja seurakuntavastaisuus veivät hirvaksen
      uskon Kristukseen ja seurakuntaan. Tiedehän korottaa ihmisen Jumalaksi:
      ihmisten luomista teorioista tulee ennen pitkää laki ja todellisuus.
      Toki on Jumalaa kunnioittavaakin tiedettä ja kaikkien tiedemiesten luulisi
      uskovan Luojaan ja Järjestyksenvalvojaan, moraalisen omantunnon luojaan.
      Mutta kun ei. Nöyrä tiede osuu oikeaan mutta ateistinen tiede eksyy.

      Poistuja!!!!! 9.8.2010
      Nyt minä olen itse minun oma Jumalani

      Käsittämätöntä että hirvas tuollaiseen babylonian henkeen yhtyy,
      eikä näe siinä mitään motittavaa! Mutta tämä osoittaa, kuinka
      vaarallista on hylätä Jumalan laki. Silloin ei enää käsitä tarvitsevansa
      Armoa !!!

      • x-hirvas

        sinä kai ymmärrät, että jos sinä jätät nykyisen uskonnollisen järjestösi, niin silti et luovu uskostasi Jumalaan. Ihminen ei tarvitse järjestöä uskoakseen Jumalaan, ainoastaan Jumalan sanan tuntemista, totuutta sekä usko Jeesukseen.
        Raamattu ei missään kohden mainitse, että ihmisen on kuuluttava johonkin uskonnolliseen järjestöön jotta pelastuisi. Niitä ei pidä sekottaa Jeesuksen hengelliseen seurakuntaan, joka ei ole maallinen järjestö.


      • x-hirvas kirjoitti:

        sinä kai ymmärrät, että jos sinä jätät nykyisen uskonnollisen järjestösi, niin silti et luovu uskostasi Jumalaan. Ihminen ei tarvitse järjestöä uskoakseen Jumalaan, ainoastaan Jumalan sanan tuntemista, totuutta sekä usko Jeesukseen.
        Raamattu ei missään kohden mainitse, että ihmisen on kuuluttava johonkin uskonnolliseen järjestöön jotta pelastuisi. Niitä ei pidä sekottaa Jeesuksen hengelliseen seurakuntaan, joka ei ole maallinen järjestö.

        ALOITTAJA:
        "" Olen vapaa Kristinuskosta. Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""

        X-HIRVAS:
        "" Toivotan kaikkea hyvää sinulle, joka jätit - - - ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä. ""

        Kun jätetään pari kolme hämäävää sanaa pois, niin viestissäsi on selvä hyvästijättö
        seurakunnan ja sapatin Herralle. Valvovassa uskossa olevalle ei tulisi mieleenkään
        onnitella itsensä Jumalaksi korottavaa!


      • Bushmanni

        Muuten oli oikein tuo heittosi, mutta pistetään sana lisää:

        >> Tiede tuhoaa uskon >>

        Tiede tuhoaa heikon uskon.

        Tuo olisi ehkä lähimpänä totuutta.

        Siksi kaikenkarvaiset humpuukilahkot vastustavat tieteitä, koska niissä jäsenien usko on heikkoa, eivätkä he kestä määrättyjä totuuksia, koska he eivät sulata sitä tietoa, eivätkä ymmärrä sitä.

        Siksi olet osin oikeassa. Tiede tappaa heikon uskon.

        Mutta tappaako tiede Jumalan ja voiko tiede tappaa Jumalaa.

        Käsittääkseni ei voi, mutta heikon uskon, taikauskon, tiede voi kyllä tappaa.

        Sitten jos heikon uskon myötä kuolee myös kaikkivaltias, vahva Jumala, niin ollaan uusien kysymysten äärellä.

        Siksi mm. adventtikirkko vastustaa määrättyjä tieteitä, koska jäsenien heikko usko ei kestä vahvaa tietoa, mutta käsittääkseni Jumala on kaiken tiedon yläpuolella, myös minkä tahansa tiedon, oli sitten kuinka vahva teoria tahansa.


      • x-hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ALOITTAJA:
        "" Olen vapaa Kristinuskosta. Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""

        X-HIRVAS:
        "" Toivotan kaikkea hyvää sinulle, joka jätit - - - ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä. ""

        Kun jätetään pari kolme hämäävää sanaa pois, niin viestissäsi on selvä hyvästijättö
        seurakunnan ja sapatin Herralle. Valvovassa uskossa olevalle ei tulisi mieleenkään
        onnitella itsensä Jumalaksi korottavaa!

        pätkimisellä saadaan ihmeitä aikaan. Mutta sehän on sellaisten ase, joilla ei muuta ole. Ja sekin ase on toimintakyvytön. Vai mitä AVK?


      • x-hirvas kirjoitti:

        pätkimisellä saadaan ihmeitä aikaan. Mutta sehän on sellaisten ase, joilla ei muuta ole. Ja sekin ase on toimintakyvytön. Vai mitä AVK?

        ALOITTAJASTA emme tiedä mitään, kun sillä on vain kertakäyttöinen nikki.
        Mutta 99,99 % sen tekstin painoarvosta on tässä:

        "" Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""

        Loput 00,01 % aloitustekstin painoarvosta tällä kristillisellä palstalla on tässä:
        "Olen vapaa Kristinuskosta"

        En pätkinyt kumpaakaan osaa. Jos jotain pätkin, niin sitä veteen piirrettyä
        viivaa, joka on seurakuntaan kuuluvien ja kuulumattomien välillä.

        Sinä toivotit siunausta Poistuvan poistumiselle ja rohkaisit häntä toteamalla, että sinäkään et tarvitse. Siis Kristinuskoa, kun olet itse
        itsellesi Jumala. Nyt Herra kysyykin Hänen läsnäolossaan vielä jäljelläolevilta kirjoittajilta:

        Joh. 6:67
        Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista:
        "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        "" Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""
        Herra varjelkoon etten ikinä yhtyisi tuollaiseen edes leikilläni ja etten
        ikinä vaikene, kun tuollaista omahyväisyyttä vastaan pitää taistella!


      • Bushmanni kirjoitti:

        Muuten oli oikein tuo heittosi, mutta pistetään sana lisää:

        >> Tiede tuhoaa uskon >>

        Tiede tuhoaa heikon uskon.

        Tuo olisi ehkä lähimpänä totuutta.

        Siksi kaikenkarvaiset humpuukilahkot vastustavat tieteitä, koska niissä jäsenien usko on heikkoa, eivätkä he kestä määrättyjä totuuksia, koska he eivät sulata sitä tietoa, eivätkä ymmärrä sitä.

        Siksi olet osin oikeassa. Tiede tappaa heikon uskon.

        Mutta tappaako tiede Jumalan ja voiko tiede tappaa Jumalaa.

        Käsittääkseni ei voi, mutta heikon uskon, taikauskon, tiede voi kyllä tappaa.

        Sitten jos heikon uskon myötä kuolee myös kaikkivaltias, vahva Jumala, niin ollaan uusien kysymysten äärellä.

        Siksi mm. adventtikirkko vastustaa määrättyjä tieteitä, koska jäsenien heikko usko ei kestä vahvaa tietoa, mutta käsittääkseni Jumala on kaiken tiedon yläpuolella, myös minkä tahansa tiedon, oli sitten kuinka vahva teoria tahansa.

        "" Siksi mm. adventtikirkko vastustaa määrättyjä tieteitä,
        koska jäsenien heikko usko ei kestä vahvaa tietoa,
        mutta käsittääkseni Jumala on kaiken tiedon yläpuolella,
        myös minkä tahansa tiedon, oli sitten kuinka vahva teoria tahansa. ""

        Arkeologiaan paneutuminen on vahva näyttö siitä että adventismi
        pitää tosi tieteitä arvossa. Lähiarkeologia ja Raamattu tukevat toisiaan.
        Mutta huuhaaotsikkosi, että Maa olisi ollut lumipallo, on vain teoriaa,
        eräs teoria, ei "vahvaa tietoa". Puurot ja vellit ovat menneet sekaisin
        pääkopassasi.


      • benedi
        Bushmanni kirjoitti:

        Muuten oli oikein tuo heittosi, mutta pistetään sana lisää:

        >> Tiede tuhoaa uskon >>

        Tiede tuhoaa heikon uskon.

        Tuo olisi ehkä lähimpänä totuutta.

        Siksi kaikenkarvaiset humpuukilahkot vastustavat tieteitä, koska niissä jäsenien usko on heikkoa, eivätkä he kestä määrättyjä totuuksia, koska he eivät sulata sitä tietoa, eivätkä ymmärrä sitä.

        Siksi olet osin oikeassa. Tiede tappaa heikon uskon.

        Mutta tappaako tiede Jumalan ja voiko tiede tappaa Jumalaa.

        Käsittääkseni ei voi, mutta heikon uskon, taikauskon, tiede voi kyllä tappaa.

        Sitten jos heikon uskon myötä kuolee myös kaikkivaltias, vahva Jumala, niin ollaan uusien kysymysten äärellä.

        Siksi mm. adventtikirkko vastustaa määrättyjä tieteitä, koska jäsenien heikko usko ei kestä vahvaa tietoa, mutta käsittääkseni Jumala on kaiken tiedon yläpuolella, myös minkä tahansa tiedon, oli sitten kuinka vahva teoria tahansa.

        , onko minun uskoni heikko, ja vastustanko tieteitä, kun uskon että Herra
        Jumala vaivutti ihmisen , miehen uneen ja rakensi vaimon, hänestä otetusta kylkiluusta?

        Mitähän tiede tähän sanoo? Jos ottaa esim. yhden kylkiluun, niin kuinka siitä riittää rakennusainetta
        12 muun kylkiluun rakentamiseen?
        Ja kun siitä samasta kylkiluusta on pitänyt rakentaa olkavarret naiselle, kyynärvarrtet , lapaluut, selkäranka, lanneranka, lantio, raajojen luut, jne, ja lihakset, ligamentit jne lisäksi!

        No, Aadam oli titenkin unessa,joten häntä ei voida kuulla tieteellisenä todisteena...mutta nainen tuli valmiiksi, ..siillä Jeesus sanoi: " Mooses on minusta kirjoittanut"

        Joten Mooseksen kirjassahan tuo tieteellinen tarina vaimon tekemisestä löytyy...ja tekijähän löytyy myös: " Mooses on minusta kirjoittanut"

        Onko tiede erimieltä?


      • Ymmärtäjä !
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ALOITTAJA:
        "" Olen vapaa Kristinuskosta. Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""

        X-HIRVAS:
        "" Toivotan kaikkea hyvää sinulle, joka jätit - - - ei tarvitse kukaan, et sinä enkä minä. ""

        Kun jätetään pari kolme hämäävää sanaa pois, niin viestissäsi on selvä hyvästijättö
        seurakunnan ja sapatin Herralle. Valvovassa uskossa olevalle ei tulisi mieleenkään
        onnitella itsensä Jumalaksi korottavaa!

        Mielestäni tämä on rehellinen ilmaisu, että henkilö ei ole enää missään muotoa
        Kristinuskon kahlehdittamana: Tämä Oma Jumaluus tarkoittaa sitä, että asianomainen
        pystyy itse eroittamaan oikean väärästä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään opin aihetta
        Väinämöis kaltaisten asioiden väitös ketjuun. Hän ei aloita väittelemistä muinaisuudesta

        Mielestäni meillä jokaisella on vapaa päätösvalta omakohtaisena asiana. Minä en tuo
        esille mikä mahtaisi olla syynä Kristinuskon horjumiseen. Muslimit ovat vielä enemmän
        epäluotettavia. Minä alan ymmärtää tämän henkilön tunteman vapauden tunteen, kun
        hän näkee kaikkialla Kristillisyydessä vain ivallisia toistensa halveksimista ja itsensä
        ylistämistä. Kyllä jumala aina oikeamielisen pelastaa. Näin ainakin uskon tämän lähtiän
        suhteen!!!!!!!!!!!?


      • Ymmärtäjä ! kirjoitti:

        Mielestäni tämä on rehellinen ilmaisu, että henkilö ei ole enää missään muotoa
        Kristinuskon kahlehdittamana: Tämä Oma Jumaluus tarkoittaa sitä, että asianomainen
        pystyy itse eroittamaan oikean väärästä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään opin aihetta
        Väinämöis kaltaisten asioiden väitös ketjuun. Hän ei aloita väittelemistä muinaisuudesta

        Mielestäni meillä jokaisella on vapaa päätösvalta omakohtaisena asiana. Minä en tuo
        esille mikä mahtaisi olla syynä Kristinuskon horjumiseen. Muslimit ovat vielä enemmän
        epäluotettavia. Minä alan ymmärtää tämän henkilön tunteman vapauden tunteen, kun
        hän näkee kaikkialla Kristillisyydessä vain ivallisia toistensa halveksimista ja itsensä
        ylistämistä. Kyllä jumala aina oikeamielisen pelastaa. Näin ainakin uskon tämän lähtiän
        suhteen!!!!!!!!!!!?

        Kristus-uskosta vapaa on tietysti vapaa Kristuksesta, mutta ei hänestä silti
        Jumalaa tule, vaan oman lihallisen mielensä vanki. Hän toteaa heti:

        "Nyt minä olen itse minun oma Jumalani"

        Kun ihminen vapautuu kaikesta kristinuskosta, niin omatunto ei kuitenkaan
        saa vapautusta, vaan se sanoo, että ei tämä ole oikein, tämä lihallinen vapaus. Kyllä hirvas menee pitkälle kun nuoleskelee apinan peffaa.
        Tarkoitan tällä vertauskuvalla sitä että aloittaja julistautui ateistiksi,
        tehdessään itsestään Jumalan ja hirvas oli kovin tyytyväinen aloitukseen.

        ALOITTAJASTA emme tiedä mitään, kun sillä on vain kertakäyttöinen nikki.
        Mutta 99,99 % sen tekstin painoarvosta on tässä:

        "" Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""

        Loput 00,01 % aloitustekstin painoarvosta tällä kristillisellä palstalla on tässä:
        "Olen vapaa Kristinuskosta"

        En pätkinyt kumpaakaan osaa. Jos jotain pätkin, niin sitä veteen piirrettyä
        viivaa, joka on seurakuntaan kuuluvien ja kuulumattomien välillä.

        Sinä toivotit siunausta Poistuvan poistumiselle ja rohkaisit häntä toteamalla, että sinäkään et tarvitse. Siis Kristinuskoa, kun olet itse
        itsellesi Jumala. Nyt Herra kysyykin Hänen läsnäolossaan vielä jäljelläolevilta kirjoittajilta:

        Joh. 6:67
        Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista:
        "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        "" Nyt minä olen itse minun oma Jumalani ""
        Herra varjelkoon etten ikinä yhtyisi tuollaiseen edes leikilläni ja etten
        ikinä vaikene, kun tuollaista omahyväisyyttä vastaan pitää taistella!


      • eremith32
        Ymmärtäjä ! kirjoitti:

        Mielestäni tämä on rehellinen ilmaisu, että henkilö ei ole enää missään muotoa
        Kristinuskon kahlehdittamana: Tämä Oma Jumaluus tarkoittaa sitä, että asianomainen
        pystyy itse eroittamaan oikean väärästä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään opin aihetta
        Väinämöis kaltaisten asioiden väitös ketjuun. Hän ei aloita väittelemistä muinaisuudesta

        Mielestäni meillä jokaisella on vapaa päätösvalta omakohtaisena asiana. Minä en tuo
        esille mikä mahtaisi olla syynä Kristinuskon horjumiseen. Muslimit ovat vielä enemmän
        epäluotettavia. Minä alan ymmärtää tämän henkilön tunteman vapauden tunteen, kun
        hän näkee kaikkialla Kristillisyydessä vain ivallisia toistensa halveksimista ja itsensä
        ylistämistä. Kyllä jumala aina oikeamielisen pelastaa. Näin ainakin uskon tämän lähtiän
        suhteen!!!!!!!!!!!?

        On aivan selvä se, että Jumala eli elämän hengen kautta meihin jokaiseen on istutettu yksillöllinen ikuisen elämän hengen simen sielumme sokkeloihin ja ymmärrykseemme, se että meidän tulee elää siveellisesti ja moraalisesti oikein, niin että kunnioitamme elämää "muodossa" missä tahansa, mutta erikoisesti lähimmäisissämme varjelemme hänen yksillölisiä tarpeitansa, hänen koskemattomuuttaan, kaikkinaisia hänen oikeuksiaan kunnioitamme hänen näkemystään, - hänen moraaliaan, kun se tähtää pyrkimyksensä yksilölliseen vapaaseen omakohtaiseen korkeimman, ja täydellisemmän Jumalallisen elämän etsimiseen ja löytämiseen.

        Ihmistä jota ei tyydytä sellainen kirkollinen tai yhteisöllinen oppi joka on muodostettu kirkollisten auktoriteetti käsitteiden pohjalle, ja josta on poistettu kaikki mahdollinen ennakoitu arvostelukyky kaikissa oppiin liittyvissä rakenteissa. Tällä tavalla pyritään sitomaan yksilön ajatusvapaus, samalla estetään yksilön henkisen kasvun eteneminen, ja se johtaa henkiseen "patoutumiseen", koska se ei saa, - voi saavuttaa sitä henkistä tasoa johon hän on asettanut tavoitteensa, silloin kaikki latautuu
        sisäänpäin. Hengen elämän patoutuminen johtaa tallaisissa rajoitetuissa uskonnollisissa yhteisöissä siihen, että ihminen on tyytymätön koska hän vaistoaa, että hänen näkemyksensä henkisen påuolen kysymyksistä joko lytätään tai niitä ei millään tavalla huomioita siksi, että ne ovat irallaan kirkon oppi kysymyksistä/suunnasta, ja tämä vähitellen kasvattaa juopaa ja kyllästymistä kirkon uskonnollista oppia kohtaan.

        Kun totuutta etsivä ihminen näkee tämän tallaisen menettelyn mielessään/sielussaan vääränä, niin tallainen katkeroituminen on ennakoitua arvostelukykyä. Se on oikeutettua, miksi jäsentä rangaistaan siten, että hänen syvälliset henkiset totuutta puoltavat näkemyksensä "laistetaan" siksikö, että ne eivät täytä kirkon dogmaattisia materialistisia oppinäkemyksiä. Minusta tämä on täysin sen totuuden elämän-opin halveksimista, jonka Jeesus Kristus tuo evankeliumeissaan esiin.

        Tuntuu siltä, että adventistien ihmisluonto on niin ahdas, että sinne ei sovi Jeesuksen Kristuksen Rakkauden evankeliuminen oppi, se on rajoitettu käytännössä pois. Tämä vain sanottakoon, jotta ei ihminen aina loukkaannu epäoikeutetusti, ja jätä yhteisöä aiheetta, sillä ihmisen henkiseen kehitykseen kuuluu yksilöllinen puhdistautuminen hänen tulee voittaa itsensä. Maailman kaikkeudelliseen järjestykseen kuuluu se, että ihminen voittaa vihansa, joka on hänen alempi minänsä, eihän ihminen koskaan tulisi totuutta, eikä saavuttaisi täydellisyyttä, tai ymmärtämään totuutta, ellei hän voittaisi vihaansa/itseänsä, sillä viha on hän itse niin kauan kunnes Kristus saa hänessä vallan.

        Nämä ovat tärkeitä sielun elämän tosiseikkoja. Vain näiden avulla pääsemme "tunkeutumaan elämän kulkuun johon jokainen ajatteleva ihminen haluaa tunkeutua. Eettisewt ihanteemme, joiden jo yksistään pitäisi olla todistus henkisen maailman olemassaolosta. Jokaisen ihmisen sisäinen ääni pitäisi innostaa meitä näihin eettisiin ihanteisiin, ei sysäys siihen suinkaan tule ulkoa päin ja kirjaimellisella raamatun-tulkinnalla, eremith, entinen adventisti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe