Hauluaisin tietää että kauanko nenäleikkaus kestää? jos leikataan rustoa tai luuta viilataan?..en haluaisi yleisanestesiaa koska jos leikkauksen kesto on 2-3h(näin olen vain kuullut) niin se on piiitkä nukutus ja siitä herääminen kestää jo kauemmin..itse haluaisin lähteä kotiin samana p'äivänä...
nenäleikkaus
20
5401
Vastaukset
- nenäleikattttu
kysytte aina pikku aloituksissa samaa asiaa, joka löytyy hiukan tätä sivua alaspäin kelaamalla.
Mutta tässä taas vastaus. Minulta viilattiin luuta ja muotoiltiin erittäin vaikeaa ja monimutkaista nenänpäätäni. Leikkaus kesti yhteenä noin 4 h 15 min. Olin koko tuon ajan kevyessä sedaatiossa. Eli ei ollut nukutus. Siitä selviäminen ei kestänyt mielestäni kauaa. On luonnollisestikin jäätävä rauhassa seuraamaan verenpaineita ja hapetusta muutama tunti leikkauksen jälkeen. Ei siis ole aivan mikään pieni juttu, tosin sedaatio ei ole niin raskas kuin nukutus. Periaatteessa pääset samana päivänä kotiin, jos tekevät samanlaisen sedaation kuin minulle.
Millä tavalla muuten ovat sanoneet sinulle tuohon leikkaukseesi, eli mitä ovat suositellet, nukutusta, puudutusta vai sedaatiota vai jotan muuta?- nenä kuosiin
Kiitos vastauksesta.Minulle ehdotettiin vahvaa sedaatiota kun en siitä nukutuksesta iloinnut...mä vaan pelkään et jos iskee paniikki kun nenän kautta ei ilma kulje ja jännittää...mutta rohkea rokan syö..olen kärsinyt nenästäni jo niin kauan..aika tehdä asialle jotakin..
- tyytyväinen pot.
nenä kuosiin kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.Minulle ehdotettiin vahvaa sedaatiota kun en siitä nukutuksesta iloinnut...mä vaan pelkään et jos iskee paniikki kun nenän kautta ei ilma kulje ja jännittää...mutta rohkea rokan syö..olen kärsinyt nenästäni jo niin kauan..aika tehdä asialle jotakin..
ei sedaatiossa iske paniikki. Ja todennäköisesti se on ns. kevyt sedaatio, vaikka vahvempi tietenkin kuin mikään puudutus. Kevyessä sedaatiossa hengittelet vielä itse, mutta et ole oikeastaan tietoinen mitä tapahtuu, että paniikkia ei voi tulla. Itse pelkäsin juuri sitä, että voi tulla sellainen pelkotila, jotenka tärkeintä oli saada itseni vintti pimeäksi noiden isompien toimenpiteiden ajaksi. Toisaalta pelkäsin kunnon nukutusta, en tiedä miksi, pelkään vaan sitä jostain syystä. Sedaatio on periaatteessa oikein hyvä ja anestesialääkäri, joka oli läsnä, hallitsi sen erinomaisesti (Eiran sairaalan anestesiologi, nainen)
- näne
Paljonko nenäleikkausmaksaa? Minulla on iän mukaan nenä alkanut kasvaa vinoon ja häiritsee minua. menekööhän tällaisen korjaus kunnallisen terveydenhoidon piiriin?
- 18 + 14
Kaikki tapaukset ovat tietysti yksilöllisiä, mutta usein paras lopputulos on sellainen jota toiset eivät juurikaan havaitse, vaan ehkä toteavat, että näytät jotenkin raikkaammalta, hieman erilaiselta. Oletko nukkunut yösi hyvin ; )
Tietysti jos jollakin on kyseessä "mittava peruna", jota sitten siististi viimesitellen hoikistetaan, kuitenkin kokonaisuutta vaalien, niin sellainen korjaus on toki näkyvämpi ja heti havaittavissa lähipiirille.
Makuasioita, mutta toisinaan näkee joillakin hieman kookkaan ja muodoltaan kaarevan / lattarikyömyn nenän ( ei kuitenkaan uklopuolisille mikään huomiota herättävä, vaan ainoastaan kantajaleen ), joka on leikattu pinemmäksi ja kyömy vedetty suoraksi, jolloin siitä katoaa luonne. Milestäni vahinko, sillä lattarinenät ovat sharmikkaita. Mikäli sellaisen joku sen kantaja kokee liian suureksi, niin riittäisi hienovarainen "pienennys", säilyttäen kuitenkin perusmuodon, vähintäänkin lievän lattarikaaren / kyömyn. Kulttuurieroja, mutta usein Jenkeissä lattareista tehdään enempi vähempi trumpettityyppisiä ja suoria pikkunysiä ( lievästi pytyjäkin, mukamas söpöjä ), joista jo ensisilmäyksellä näkee, että ovat "ei luomuja", harmi.
Mikäli oheisen artikkelin tapauksessa kyse on fiinistä nenän korjauksesta eikä taitavan meikkauksen tuloksesta, niin täytyy sanoa, että on erittäin siisti ja hallittu lopputulos.
"Serenan nenä näytti kapeammalta kuin aiemmin, mutta on tietenkin mahdollista, että taitava meikkaaja on saanut vaikutelman aikaiseksi varjostuksin."
"Meikillä ja varjostuksilla saa ihmeitä aikaan - vai onko kyse jostakin muusta? Vasen kuva on otettu pari päivää ja oikea kaksi kuukautta sitten."
- http://www.iltalehti.fi/viihde/2010082812256811_vi.shtml
.- onnellinen muuttuja
Mun nenästä tuli parempi kuin alkuperäinen versio oli...mulla oli kyömyä ja rustoa ynnä vinoutta...ja nenästä tuli pienempi mutta kyömy madaltui...ja mieli nousi korkeuksiin.Nenäsni on luonnolloinen ja kasvoihini passeli..mun sisko sanoi että olen ihann itseni näköinen ja nenäni ei ole mikään amerikan nykerönenä(varmaan pelkäsi sitä) vaan kauniimpi minun nenä...erittäin onnistunut lopputulos! Perunan mallinen kärkikin suoristui nätimmäksi...Tampeen Mehiläisessä kävin ja pohdin että miksen käynty jo vuosia aiemmin...
- 18 + 14
onnellinen muuttuja kirjoitti:
Mun nenästä tuli parempi kuin alkuperäinen versio oli...mulla oli kyömyä ja rustoa ynnä vinoutta...ja nenästä tuli pienempi mutta kyömy madaltui...ja mieli nousi korkeuksiin.Nenäsni on luonnolloinen ja kasvoihini passeli..mun sisko sanoi että olen ihann itseni näköinen ja nenäni ei ole mikään amerikan nykerönenä(varmaan pelkäsi sitä) vaan kauniimpi minun nenä...erittäin onnistunut lopputulos! Perunan mallinen kärkikin suoristui nätimmäksi...Tampeen Mehiläisessä kävin ja pohdin että miksen käynty jo vuosia aiemmin...
>> mun sisko sanoi että olen ihann itseni näköinen ja nenäni ei ole mikään amerikan nykerönenä(varmaan pelkäsi sitä) vaan kauniimpi minun nenä...erittäin onnistunut lopputulos!
Kuulostaa hyvin ja harmoonisesti toteutetulta lopputulokselta. Luonnollisestikin nämä asiat ovat hyvin henkilökohtaisia ja melko herkkiäkin asioita. Tärkeää on, että on itse lopputulokseen tyytyväinen ja että nenä toimii myös teknisesti alkuperäiselä tavalla, sillä joissakin tapauksissa on toiminallisuus ainakin osin vahingoittunut, pysyvää nenän tukkoisuutta jne.
Ohessa on puolestaan esimerkki, jossa on mielestäni itse työ tehty hyvin, mutta jossa alkuperäinen ja ainutkertainen persoonallisuus on kadotettu / pilatu ja tuloksena on hyvin arkinen "standardi - toyota - corolla - nenä". Lopputuloksena aivan suora ja nenänvarreltaan alkuperäistä leveämpi ja pituussuunnassa tasapyöreä nenänselkä. Alkuperäinen nenä antoi hänelle luonnetta ja persoonallisuutta, kapeahko nenänharja joka antaa myös hieman varjoa ja ilmettä nenän sivuille. Uusi on kovin banaali.
Milestäni mikäli tuohon nenään olisi välttämättä halunnut "kajota", niin siihen olisi pitänyt jättää jäljelle kaarta ja säilyttää nenänselän kapeus / terävyys mahdollisimman alkuperäisenä. Hyvin usein, tehdyt nenät on tehdyn / tehtaasta tulleen näköisiä. Persoonallisuus ja ainutkertaisuus on hyvin pienistä seikoista kiinni ja niitä on ihmiskäsin vaikea toteuttaa.
- http://www.bbc.co.uk/news/10952492
Mikäli Etelä-Amerikkalaiset alkavat tehtailla itselleen suoria viivotinneniä, niin paikallinen sharmi katoaa todella pahasti niiltä henkilöiltä. Oheisen artikkelin perusteella selvästikin mega rasvaisilla katteilla "kauneuskirurgi"- bisnestä tekevät tahot pyrkivä saamaan paljon julkisuutta ja lobbaamaan sinne saman buumin kuin muuallakin. Sen jälkeen alkaa rahaa tulla ovista ja ikkunoista. "Kauneuskirurgia" on erittäin tuottavaa bisnestä.
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/08/14/bolivia-tehtailee-nenaleikkauksia-pilkkahintaan/201011249/12
- - onnellinen muuttuja
18 + 14 kirjoitti:
>> mun sisko sanoi että olen ihann itseni näköinen ja nenäni ei ole mikään amerikan nykerönenä(varmaan pelkäsi sitä) vaan kauniimpi minun nenä...erittäin onnistunut lopputulos!
Kuulostaa hyvin ja harmoonisesti toteutetulta lopputulokselta. Luonnollisestikin nämä asiat ovat hyvin henkilökohtaisia ja melko herkkiäkin asioita. Tärkeää on, että on itse lopputulokseen tyytyväinen ja että nenä toimii myös teknisesti alkuperäiselä tavalla, sillä joissakin tapauksissa on toiminallisuus ainakin osin vahingoittunut, pysyvää nenän tukkoisuutta jne.
Ohessa on puolestaan esimerkki, jossa on mielestäni itse työ tehty hyvin, mutta jossa alkuperäinen ja ainutkertainen persoonallisuus on kadotettu / pilatu ja tuloksena on hyvin arkinen "standardi - toyota - corolla - nenä". Lopputuloksena aivan suora ja nenänvarreltaan alkuperäistä leveämpi ja pituussuunnassa tasapyöreä nenänselkä. Alkuperäinen nenä antoi hänelle luonnetta ja persoonallisuutta, kapeahko nenänharja joka antaa myös hieman varjoa ja ilmettä nenän sivuille. Uusi on kovin banaali.
Milestäni mikäli tuohon nenään olisi välttämättä halunnut "kajota", niin siihen olisi pitänyt jättää jäljelle kaarta ja säilyttää nenänselän kapeus / terävyys mahdollisimman alkuperäisenä. Hyvin usein, tehdyt nenät on tehdyn / tehtaasta tulleen näköisiä. Persoonallisuus ja ainutkertaisuus on hyvin pienistä seikoista kiinni ja niitä on ihmiskäsin vaikea toteuttaa.
- http://www.bbc.co.uk/news/10952492
Mikäli Etelä-Amerikkalaiset alkavat tehtailla itselleen suoria viivotinneniä, niin paikallinen sharmi katoaa todella pahasti niiltä henkilöiltä. Oheisen artikkelin perusteella selvästikin mega rasvaisilla katteilla "kauneuskirurgi"- bisnestä tekevät tahot pyrkivä saamaan paljon julkisuutta ja lobbaamaan sinne saman buumin kuin muuallakin. Sen jälkeen alkaa rahaa tulla ovista ja ikkunoista. "Kauneuskirurgia" on erittäin tuottavaa bisnestä.
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/08/14/bolivia-tehtailee-nenaleikkauksia-pilkkahintaan/201011249/12
-Olen todella tyytyväinen uuteen mutta luonnollisen näköiseen nenääni...parasta onkin että tututkaan ihmiset eivät ole huomanneet...silloin on onnistuttu! Nuo miss maailma-nenät ovat juuri tuota Etelä-amerikan meininkiä...en oikein usko että suomessa kirurgit moiseen suostuu...tai mistäs sen tietää..
- nukutuksesta
Minulle tehtiin laaja nenäleikkaus, lähes 4 tuntia, ja minut nukutettiin. Pääsin silti jo samana iltana kotiin, joten ei se siihen vaikuta! Hinnassa se ennemminkin näkyy.
- nenunen
Sinulle Nukutuksesta nimimerkille, sinulla kesti nenäleikkaus 4 tuntia, oliko sellainen leikkaus kallis. Leikkaukseen menoa harkitseva. Voisitko kertoa kuka sen sinulle teki.?
- nukutuksesta
nenunen kirjoitti:
Sinulle Nukutuksesta nimimerkille, sinulla kesti nenäleikkaus 4 tuntia, oliko sellainen leikkaus kallis. Leikkaukseen menoa harkitseva. Voisitko kertoa kuka sen sinulle teki.?
Minut leikkasi Kaarlo S. ja Klinikka 22:n sivuilla näkyy laajan nenäleikkauksen hinnat, en muista enää tarkkaa summaa mutta suurinpiirtein hinnaston mukaan se silloin meni. Noin 7000 euroa. Paikallispuudutus olisi ollut noin 1500 euroa halvempi, mutta tiesin jo leikkausta suunnitellessa että laaja 3 tunnin leikkaus olisi kyseessä (joka sitten oikeasti venyi neljään tuntiin kun tulikin mutkia matkaan), joten sen perusteellakin minulle suositeltiin nukutusta. Toivuin nukutuksesta nopeasti ja taisin olla sinä päivänä heräämön helpoin asiakas, koska hoitajakin pahoitteli ettei ehtinyt antaa minulle kovin paljon huomiota koska muutama muu potilas (joilla oli käsi tai jalka leikattu) oli niin sekaisin ja kivuissaan leikkauksen jäljiltä... Itselläni ei ollut mitään kipuja joten makailin vaan sängyssä nenä paketissa sinne iltaan asti kunnes pääsin kotiin.
Kallistahan se oli mutta uusi nenä on aivan ihana, ei kaduta yhtään! Nyt on sen kanssa elelty jo puolitoista vuotta :) - Kysyn:)
nukutuksesta kirjoitti:
Minut leikkasi Kaarlo S. ja Klinikka 22:n sivuilla näkyy laajan nenäleikkauksen hinnat, en muista enää tarkkaa summaa mutta suurinpiirtein hinnaston mukaan se silloin meni. Noin 7000 euroa. Paikallispuudutus olisi ollut noin 1500 euroa halvempi, mutta tiesin jo leikkausta suunnitellessa että laaja 3 tunnin leikkaus olisi kyseessä (joka sitten oikeasti venyi neljään tuntiin kun tulikin mutkia matkaan), joten sen perusteellakin minulle suositeltiin nukutusta. Toivuin nukutuksesta nopeasti ja taisin olla sinä päivänä heräämön helpoin asiakas, koska hoitajakin pahoitteli ettei ehtinyt antaa minulle kovin paljon huomiota koska muutama muu potilas (joilla oli käsi tai jalka leikattu) oli niin sekaisin ja kivuissaan leikkauksen jäljiltä... Itselläni ei ollut mitään kipuja joten makailin vaan sängyssä nenä paketissa sinne iltaan asti kunnes pääsin kotiin.
Kallistahan se oli mutta uusi nenä on aivan ihana, ei kaduta yhtään! Nyt on sen kanssa elelty jo puolitoista vuotta :)mitäs kaikkea sulle muuten tehtiin kun aikaa meni 4 tuntia? Entäs onko tullu jälkikäteen mitään huomioitavaa että olisi tarvinnut mennä uusintaleikkaukseen tai arpia joutunut korjailemaan kortisonilla? Yleisesti olisi kiva kuulla että menikö toipuminen ihan nappiin vai tuliko mitään komplikaatioita :)
Eikös se muuten mene niin että kela korvaa tosta jonkun tietyn summan MIKÄLI on jotain ongelmia hengityksen kanssa? mutta jos PELKÄSTÄÄN ulkonäköä varten on leikkaus niin sitten joutuu tietenkin maksamaan kaiken itse. - tarkeenusss
Kysyn:) kirjoitti:
mitäs kaikkea sulle muuten tehtiin kun aikaa meni 4 tuntia? Entäs onko tullu jälkikäteen mitään huomioitavaa että olisi tarvinnut mennä uusintaleikkaukseen tai arpia joutunut korjailemaan kortisonilla? Yleisesti olisi kiva kuulla että menikö toipuminen ihan nappiin vai tuliko mitään komplikaatioita :)
Eikös se muuten mene niin että kela korvaa tosta jonkun tietyn summan MIKÄLI on jotain ongelmia hengityksen kanssa? mutta jos PELKÄSTÄÄN ulkonäköä varten on leikkaus niin sitten joutuu tietenkin maksamaan kaiken itse.tarkennus edelliseen: en siis tarkoita sitä että jos joku menisi pieleen leikkauksessa että kela korvaa, vaan jo alunperin ensimmäistä leikkausta, että jos on jo alunperinkin ollut ongelmia hengityksen kanssa niin kela korvaa tietyn summan.
- huonoa tuuria
tarkeenusss kirjoitti:
tarkennus edelliseen: en siis tarkoita sitä että jos joku menisi pieleen leikkauksessa että kela korvaa, vaan jo alunperin ensimmäistä leikkausta, että jos on jo alunperinkin ollut ongelmia hengityksen kanssa niin kela korvaa tietyn summan.
minä sain kela korvauksen nenäleikkauksesta,koska nenä oli vino ja tukkoinen.leikkaus meni hyvin,mutta muutama viikko leikkausen jälkeen nenä arpeutui.nenä oli aluksi useamman viikon kova,mutta pehmetessään meni uudelleen tukkoon.nyt on tukkoisenpi kuin alunperin.syyksi epäillään että nenään tehty pienennys jätti liikaa löysää ihoa ja rustosiirteet ei tarpeeksi tue,vaan sieraimet menee kiinni sisään hengittäessä.uus leikkaus olisi n 5000 omasta pussista
- mjaahas
huonoa tuuria kirjoitti:
minä sain kela korvauksen nenäleikkauksesta,koska nenä oli vino ja tukkoinen.leikkaus meni hyvin,mutta muutama viikko leikkausen jälkeen nenä arpeutui.nenä oli aluksi useamman viikon kova,mutta pehmetessään meni uudelleen tukkoon.nyt on tukkoisenpi kuin alunperin.syyksi epäillään että nenään tehty pienennys jätti liikaa löysää ihoa ja rustosiirteet ei tarpeeksi tue,vaan sieraimet menee kiinni sisään hengittäessä.uus leikkaus olisi n 5000 omasta pussista
Paljonko toi Kela sitten korvasi loppusummasta? Oliko merkittäväkin summa?
Saanen kysyä että kuka leikkasi? aika tyhmää että jos kirurgi itse epäilee että pienennys oli liian suuri ja siitä tuo vaivasi johtuu niin hölmöä pyytää vielä 5000 uudesta leikkauksesta... - nukutuksesta
Kysyn:) kirjoitti:
mitäs kaikkea sulle muuten tehtiin kun aikaa meni 4 tuntia? Entäs onko tullu jälkikäteen mitään huomioitavaa että olisi tarvinnut mennä uusintaleikkaukseen tai arpia joutunut korjailemaan kortisonilla? Yleisesti olisi kiva kuulla että menikö toipuminen ihan nappiin vai tuliko mitään komplikaatioita :)
Eikös se muuten mene niin että kela korvaa tosta jonkun tietyn summan MIKÄLI on jotain ongelmia hengityksen kanssa? mutta jos PELKÄSTÄÄN ulkonäköä varten on leikkaus niin sitten joutuu tietenkin maksamaan kaiken itse.Nenääni piti suoristaa, eli luut piti irrottaa ja asetella uudestaan paikoilleen, ja lisäksi laitettiin useita rustosiirteitä tukemaan nenänpäätä, joka laitettiin kokonaan uusiksi, on paljon sirompi ja kauniimpi kuin ennen. Leikkauksen aikana oli tullut yllättävää verenvuotoakin, näin minulle kerrottiin, mutta itse en siitä mitenkään kärsinyt. Toipuminen meni ihan oppikirjan mukaan eli mustelmia ja turvotusta oli pari viikkoa ja sitten alkoi näyttää melko normaalilta. Kipuja ei ollut. Arvet paranivat nopeasti eikä tarvittu kortisonia, koska arpikudosta oli vain nenän sisällä eli se ei näkynyt ulospäin ja poistui siitä itsekseen ajan kanssa noin vuodessa.
Ihan täydellinen nenä ei ole vieläkään, jotain pientä epäsymmetriaa on havaittavissa, ja periaatteessa sitä voisi korjata mutta en ole itse kovin innoissani uusintaleikkaukseen ryhtymään. Olen tyytyväinen tähänkin enkä jaksaisi käydä uudestaan läpi sitä leikkausta ja turvotusta vain pienen korjailun takia, onhan siinä taas ne samat riskit kuin ekallakin kerralla.
Tuosta kelakorvauksesta: enpä oikein usko että saat itse valita, kenelle menet operoitavaksi, jos haluat että kela rahoittaa siitä osan. Eiköhän silloin kirurgina ole joku julkisen puolen plastiikkakirurgi? Itse en ainakaan olisi jaksanut lähteä kelan kanssa sellaisesta kättä vääntämään, vaikka tukkoisuus oli itselläkin osasyynä leikkaukseen. Halusin itse valita kenelle leikattavaksi menen, koska halusin että nenästä tulee ennen kaikkea kaunis. - taikahymyä
nukutuksesta kirjoitti:
Nenääni piti suoristaa, eli luut piti irrottaa ja asetella uudestaan paikoilleen, ja lisäksi laitettiin useita rustosiirteitä tukemaan nenänpäätä, joka laitettiin kokonaan uusiksi, on paljon sirompi ja kauniimpi kuin ennen. Leikkauksen aikana oli tullut yllättävää verenvuotoakin, näin minulle kerrottiin, mutta itse en siitä mitenkään kärsinyt. Toipuminen meni ihan oppikirjan mukaan eli mustelmia ja turvotusta oli pari viikkoa ja sitten alkoi näyttää melko normaalilta. Kipuja ei ollut. Arvet paranivat nopeasti eikä tarvittu kortisonia, koska arpikudosta oli vain nenän sisällä eli se ei näkynyt ulospäin ja poistui siitä itsekseen ajan kanssa noin vuodessa.
Ihan täydellinen nenä ei ole vieläkään, jotain pientä epäsymmetriaa on havaittavissa, ja periaatteessa sitä voisi korjata mutta en ole itse kovin innoissani uusintaleikkaukseen ryhtymään. Olen tyytyväinen tähänkin enkä jaksaisi käydä uudestaan läpi sitä leikkausta ja turvotusta vain pienen korjailun takia, onhan siinä taas ne samat riskit kuin ekallakin kerralla.
Tuosta kelakorvauksesta: enpä oikein usko että saat itse valita, kenelle menet operoitavaksi, jos haluat että kela rahoittaa siitä osan. Eiköhän silloin kirurgina ole joku julkisen puolen plastiikkakirurgi? Itse en ainakaan olisi jaksanut lähteä kelan kanssa sellaisesta kättä vääntämään, vaikka tukkoisuus oli itselläkin osasyynä leikkaukseen. Halusin itse valita kenelle leikattavaksi menen, koska halusin että nenästä tulee ennen kaikkea kaunis.toki kirurgin voit valita yksityiseltä ja jos korjautat väliseinät tai väiseinää ja saat niistä kela-korvausta.Jos samalla korjautat nenäsi ulkonäköä esim nenän kavennus ,kyömyn poistaminen yms niin niistä et saa kelakorvausta tietenkään..mutta väliseinästä tai selkeästä vammasta saat...
- pieni hinta
taikahymyä kirjoitti:
toki kirurgin voit valita yksityiseltä ja jos korjautat väliseinät tai väiseinää ja saat niistä kela-korvausta.Jos samalla korjautat nenäsi ulkonäköä esim nenän kavennus ,kyömyn poistaminen yms niin niistä et saa kelakorvausta tietenkään..mutta väliseinästä tai selkeästä vammasta saat...
niin "kauan" jo tästä rustoisen nenäni korjauksesta, että se ei mielessäni ole enää,eikä
nenäni, joka hallitsi koko elämää liian kauan! 3100e pulitin operaatiosta, kela antoi takaisin 260e.
Kelalta kannattaa hakea korvausta, aina sieltä jotain saa...vaikkakin pieni raha menetettyyn verrattuna. erikoista: kukaan lähipiiristä ei ole huomannut korjausleikkaustani, eikä nenääni kiinnitetä enää mitään huomiota, kuten ennen leikkausta. hyvin pieni muutos tehtiin ja se vaikutti oleellisesti ulkonäkööni.
- tuulenhalkoja
Minulla kunnolla murtuneen nenäni leikkaus kesti 5 tuntia, koska se jouduttiin käytännössä rakentamaan kokonaan uudelleen ja korvasta otettiin lisärustoa ym. Minä en kyllä olisi edes harkinnut menemistä ilman nukutusta vaikka olisi kestänyt vain tunnin. Herääminen tietysti vie aikaa, ja olo on hetken tosi tokkurainen, mutta kun nukahdat ja sitten heräät, niin kaikki on jo ohi. Leikkauksen jälkeen nenä ei ollut juurikaan edes kipeä. Ja nenästä tuli upea, jopa parempi kuin omasta alkuperäisestä. Sairaala Siluetti ja kirurgi Matti Pakkanen, voin suositella.
- Rumakuono
Mun nenä on kauhee!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263