vm.2007 Outbackin peruutusvalo ei toimi. Katsoin huoltokirjasta, että näyttäisi olevatn polttimella. Kävin huoltamossa, ja sanoivat, että on led-valo, joka täytyy vaihtaa kokonaan. Eli mitenkä on? Missä hinnoissa pyörii ja pystyykö itse vaihtamaan?
Peruutusvalo/ led vai poltin?
13
1144
Vastaukset
- ihan oikeesti hei
ihan oikeasti usko mennä. Katsoit siis ohjekirjasta ja kysyit sen jälkeen pajalta. Nyt kyselet täältä? Ei tullu mieleen että asia olis selvinny seuraamalla ohjekirjan opastusta polttimon vaihdosta? Ja jos kyseessä on ledituikku, vastoin ohjekirjan ohjeita, tämäkin lienee olisi selvinnyt aika sukkelaan kun sitä vanhaa polttimoa sieltä olisit kaivanut esille. Ei jumalaare, nyt tarvii toisen kaljan.
Luulen, että tarvitset kumota kokonaisen "mäyräkoiran", niin olet
ulkona kuin lumiukko ja tuskin selviää sittenkään, mistä on kysymys.
Vuosimallien muuttuessa, varsinkin faseliftien yhteydessä
ohjekirjat eivät pysy perässä. Esim. Foresterin -06 käsikirjasta
en löytänyt mainintaa peilivikkujen lampuista. Ne ovat toteutettu
ledeillä ja kestävät auton iän.
Outbackissä lienee sama juttu. Jos korjaamo noin sanoo, niin kait
siihen on uskominen. Kaikkien takavalaisimien vaihto Subaruun
on simppeli juttu. Niin ja varmasti maksavat "riittävästi". Toden
näköisesti koko valaisin on vaihdettava. Kun kysymyksessä on
2007, niin eikös 3 vuoden takuu kata tuon just ja just.
Jos et saa takuuseen, niin tiedustele Keravanautonmyynnistä.
Heillä on joku taimittaja jolta saa käytettyjä lähes uutta vastavia
valaisimia puoleen hintaan. Satuin kerran paikalle kun esittelivät
450 €:n etu-umpiota. Hinta vähän käytettynä oli 150 €. Muistaakseni
noissa käytetyissä oli vielä 3 hintaluokkaa.
Kun saat asian kuntoon, niin tule kertomaan kuinka kävi tiedoksi
meille muille. Valitettavasti en muista tuon toimittajan nimesä.
Ja annetaan tuon yhden kavarin kumota keppanaansa rauhassa.- forre
2007 mallissa, niin legacyssa kun outbackissakin on ihan tavallinen polttimo peruutusvalona, takasumari on led. Tuntuu kyllä perin oudolta että tuo polttimo olisi jo palanut loppuun, kun ei sitä peruutuvaihdetta niin usein kuitenkaan käytetä. Jos polttimo on kuitenkin ehjä, kannattaa vikaa hakea valon katkaisijasta, mikä löytyy yleensä vaihdelaatikosta.
- asentaja.
subarukuskit ovat näemmä aika yksinkertaista väkeä.
- Johtaja...
asentaja. kirjoitti:
subarukuskit ovat näemmä aika yksinkertaista väkeä.
Niin, me puupäät olemme onnellisessa asemassa,
yleensä johtavassasa, pysymme pinnalla, eikä
niin kuin te asentajaluuserit, ihan oikeasti masentajat,
joudutte tekemään ryrkit rasvassa sen minkä me käskemme,
lisäksi helvetin huonolla palkalla. - asentaja.
Johtaja... kirjoitti:
Niin, me puupäät olemme onnellisessa asemassa,
yleensä johtavassasa, pysymme pinnalla, eikä
niin kuin te asentajaluuserit, ihan oikeasti masentajat,
joudutte tekemään ryrkit rasvassa sen minkä me käskemme,
lisäksi helvetin huonolla palkalla.kuten sanoin,yksinkertaisia ovat.
- 16v. ja tylsistynyt
Johtaja... kirjoitti:
Niin, me puupäät olemme onnellisessa asemassa,
yleensä johtavassasa, pysymme pinnalla, eikä
niin kuin te asentajaluuserit, ihan oikeasti masentajat,
joudutte tekemään ryrkit rasvassa sen minkä me käskemme,
lisäksi helvetin huonolla palkalla.kyllä johtajat kirjoituksistaan tuntte, kuka sä olet?? Mitä teet?
- Ledimiehet
Eihän yksi Ledin peruutusvalo hirveitä maksa. Vaihdoin itse peiliin vilkkuledin ja maksoi 40e Siinä oli kolme poltinta. Ne ledit vaihdetaan aina kimpassa eli koko rypäle kerrallaan. Ja vielä mikä estää kurkkaamasta sinne peruutusvaloon. Sinne on valmis luukku mistä näkee kumpi se on.
- Muistui mieleen
Tossa juuri äsken kattelin Legasyn perää. Ei taida olla luukkua
peruutusvalon kohdalla. Noin 16 ledin rimpsu on upotettuna
tuuman korkuiseen koristelistaan. Vuosimallia en osaa sanoa,
mutta ei ollut kovin vanha. - forre
Muistui mieleen kirjoitti:
Tossa juuri äsken kattelin Legasyn perää. Ei taida olla luukkua
peruutusvalon kohdalla. Noin 16 ledin rimpsu on upotettuna
tuuman korkuiseen koristelistaan. Vuosimallia en osaa sanoa,
mutta ei ollut kovin vanha.kyllä sinne pääsee käsiksi takaluukun sisäpuolelta, ellei sitten ole diplomi-insinööri.
- Täpinä
forre kirjoitti:
kyllä sinne pääsee käsiksi takaluukun sisäpuolelta, ellei sitten ole diplomi-insinööri.
Täytyypä joskus kurkistaa, kun on tilaisuudessa näkemään luukku auki.
Näkemättä olettais, että sisäverhouksen joutuu poistamaan takaikkunan
alapuolelta. Ne tarkistusluukut ovat yleensä niiden takavalojen kohdalla.
Foresterissakin joutuu irroittamaan koko valaisimen lampunvaihtoa varten.
Tosin siihenkään ei tarvita diplomia. - forre
Täpinä kirjoitti:
Täytyypä joskus kurkistaa, kun on tilaisuudessa näkemään luukku auki.
Näkemättä olettais, että sisäverhouksen joutuu poistamaan takaikkunan
alapuolelta. Ne tarkistusluukut ovat yleensä niiden takavalojen kohdalla.
Foresterissakin joutuu irroittamaan koko valaisimen lampunvaihtoa varten.
Tosin siihenkään ei tarvita diplomia.Joutuuhan sieltä aina jotakin irroittelemaan jotta pääsee lamppuun käsiksi. Mutta ei se mielestäni ole mikään niin ylivoimainen este, jos nyt käsillään edes jotain osaa tehdä, eikä pelkää niiden likaantumista. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439