Peruutusvalo/ led vai poltin?

mikkoJH

vm.2007 Outbackin peruutusvalo ei toimi. Katsoin huoltokirjasta, että näyttäisi olevatn polttimella. Kävin huoltamossa, ja sanoivat, että on led-valo, joka täytyy vaihtaa kokonaan. Eli mitenkä on? Missä hinnoissa pyörii ja pystyykö itse vaihtamaan?

13

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikeesti hei

      ihan oikeasti usko mennä. Katsoit siis ohjekirjasta ja kysyit sen jälkeen pajalta. Nyt kyselet täältä? Ei tullu mieleen että asia olis selvinny seuraamalla ohjekirjan opastusta polttimon vaihdosta? Ja jos kyseessä on ledituikku, vastoin ohjekirjan ohjeita, tämäkin lienee olisi selvinnyt aika sukkelaan kun sitä vanhaa polttimoa sieltä olisit kaivanut esille. Ei jumalaare, nyt tarvii toisen kaljan.

      • Luulen, että tarvitset kumota kokonaisen "mäyräkoiran", niin olet
        ulkona kuin lumiukko ja tuskin selviää sittenkään, mistä on kysymys.


    • Vuosimallien muuttuessa, varsinkin faseliftien yhteydessä
      ohjekirjat eivät pysy perässä. Esim. Foresterin -06 käsikirjasta
      en löytänyt mainintaa peilivikkujen lampuista. Ne ovat toteutettu
      ledeillä ja kestävät auton iän.

      Outbackissä lienee sama juttu. Jos korjaamo noin sanoo, niin kait
      siihen on uskominen. Kaikkien takavalaisimien vaihto Subaruun
      on simppeli juttu. Niin ja varmasti maksavat "riittävästi". Toden
      näköisesti koko valaisin on vaihdettava. Kun kysymyksessä on
      2007, niin eikös 3 vuoden takuu kata tuon just ja just.

      Jos et saa takuuseen, niin tiedustele Keravanautonmyynnistä.
      Heillä on joku taimittaja jolta saa käytettyjä lähes uutta vastavia
      valaisimia puoleen hintaan. Satuin kerran paikalle kun esittelivät
      450 €:n etu-umpiota. Hinta vähän käytettynä oli 150 €. Muistaakseni
      noissa käytetyissä oli vielä 3 hintaluokkaa.

      Kun saat asian kuntoon, niin tule kertomaan kuinka kävi tiedoksi
      meille muille. Valitettavasti en muista tuon toimittajan nimesä.

      Ja annetaan tuon yhden kavarin kumota keppanaansa rauhassa.

    • forre

      2007 mallissa, niin legacyssa kun outbackissakin on ihan tavallinen polttimo peruutusvalona, takasumari on led. Tuntuu kyllä perin oudolta että tuo polttimo olisi jo palanut loppuun, kun ei sitä peruutuvaihdetta niin usein kuitenkaan käytetä. Jos polttimo on kuitenkin ehjä, kannattaa vikaa hakea valon katkaisijasta, mikä löytyy yleensä vaihdelaatikosta.

      • asentaja.

        subarukuskit ovat näemmä aika yksinkertaista väkeä.


      • Johtaja...
        asentaja. kirjoitti:

        subarukuskit ovat näemmä aika yksinkertaista väkeä.

        Niin, me puupäät olemme onnellisessa asemassa,
        yleensä johtavassasa, pysymme pinnalla, eikä
        niin kuin te asentajaluuserit, ihan oikeasti masentajat,
        joudutte tekemään ryrkit rasvassa sen minkä me käskemme,
        lisäksi helvetin huonolla palkalla.


      • asentaja.
        Johtaja... kirjoitti:

        Niin, me puupäät olemme onnellisessa asemassa,
        yleensä johtavassasa, pysymme pinnalla, eikä
        niin kuin te asentajaluuserit, ihan oikeasti masentajat,
        joudutte tekemään ryrkit rasvassa sen minkä me käskemme,
        lisäksi helvetin huonolla palkalla.

        kuten sanoin,yksinkertaisia ovat.


      • 16v. ja tylsistynyt
        Johtaja... kirjoitti:

        Niin, me puupäät olemme onnellisessa asemassa,
        yleensä johtavassasa, pysymme pinnalla, eikä
        niin kuin te asentajaluuserit, ihan oikeasti masentajat,
        joudutte tekemään ryrkit rasvassa sen minkä me käskemme,
        lisäksi helvetin huonolla palkalla.

        kyllä johtajat kirjoituksistaan tuntte, kuka sä olet?? Mitä teet?


    • Ledimiehet

      Eihän yksi Ledin peruutusvalo hirveitä maksa. Vaihdoin itse peiliin vilkkuledin ja maksoi 40e Siinä oli kolme poltinta. Ne ledit vaihdetaan aina kimpassa eli koko rypäle kerrallaan. Ja vielä mikä estää kurkkaamasta sinne peruutusvaloon. Sinne on valmis luukku mistä näkee kumpi se on.

      • Muistui mieleen

        Tossa juuri äsken kattelin Legasyn perää. Ei taida olla luukkua
        peruutusvalon kohdalla. Noin 16 ledin rimpsu on upotettuna
        tuuman korkuiseen koristelistaan. Vuosimallia en osaa sanoa,
        mutta ei ollut kovin vanha.


      • forre
        Muistui mieleen kirjoitti:

        Tossa juuri äsken kattelin Legasyn perää. Ei taida olla luukkua
        peruutusvalon kohdalla. Noin 16 ledin rimpsu on upotettuna
        tuuman korkuiseen koristelistaan. Vuosimallia en osaa sanoa,
        mutta ei ollut kovin vanha.

        kyllä sinne pääsee käsiksi takaluukun sisäpuolelta, ellei sitten ole diplomi-insinööri.


      • Täpinä
        forre kirjoitti:

        kyllä sinne pääsee käsiksi takaluukun sisäpuolelta, ellei sitten ole diplomi-insinööri.

        Täytyypä joskus kurkistaa, kun on tilaisuudessa näkemään luukku auki.
        Näkemättä olettais, että sisäverhouksen joutuu poistamaan takaikkunan
        alapuolelta. Ne tarkistusluukut ovat yleensä niiden takavalojen kohdalla.
        Foresterissakin joutuu irroittamaan koko valaisimen lampunvaihtoa varten.
        Tosin siihenkään ei tarvita diplomia.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Täytyypä joskus kurkistaa, kun on tilaisuudessa näkemään luukku auki.
        Näkemättä olettais, että sisäverhouksen joutuu poistamaan takaikkunan
        alapuolelta. Ne tarkistusluukut ovat yleensä niiden takavalojen kohdalla.
        Foresterissakin joutuu irroittamaan koko valaisimen lampunvaihtoa varten.
        Tosin siihenkään ei tarvita diplomia.

        Joutuuhan sieltä aina jotakin irroittelemaan jotta pääsee lamppuun käsiksi. Mutta ei se mielestäni ole mikään niin ylivoimainen este, jos nyt käsillään edes jotain osaa tehdä, eikä pelkää niiden likaantumista. ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe