jos löydät lompakon maasta jossa on ainakin kaks hunttii niin mitä teet kertokaa kokemuksenne tai jos niin kävisi niin mitä ehkä tekisitte ja saitteko löytöpalkkioo tai mitään
lompakko jolta löydät maasta
18
658
Vastaukset
- moraaliprobleema!
vaikka siellä ei olis kuin vitonen. Kyllä mä sen poliisille toimittaisin, löytötavaratoimistoon. Ja huom. sinne toimittaessa, voi mainita, että haluaa löytöpalkkion.
Tosin, sanovat että alta 20 euroo arvoisen löytämänsä saa pitää. Mutta itse olen niin tyhmä, etten pitäisi, vaikka arvoa ei olis yli 20 euroo, etenkin jos löytötavara on sellainen, että sen oikealla omistajalla saattaa olla käyttöä sille.
Toki, nykyään on se käsitys, että kaiken saa itse pitää ja ottaa haltuunsa, jos tilaisuus vain tulee. En kyllä ymmärrä, mistä lie moinen viisaus syntynyt!
Miks et kysynyt, mitä teet jos löydät pari sataa kadulta seteleinä? Jaa-a, se olis vaikeampi mullekin, kun tota, mä en tiedä ilmoittaisko joku poliisille tai löytötavaratoimistoon kadottaneensa pari satalappusta, voi toki olla että ilmoittais, mutta mistäs sen kukaan tietäis kenen ne mun löytämät olis, sormenjäljistä vai, tutkiiko kaupan kassaneiti sormenjäljet seteleistä vai vain sen, että ne ovat aitoja oikeita. Jaa-a, mutta tässä on taas pakko tietenkin ottaa esiin se viimevuotinen miljoonalöytö - kyllä oli rehellisiä ihmisiä silloin! Puuttuikohan siitä nivaskasta yhtäkään lappusta? Sitä on vaikea käsittää, että noin iso löytötavara kyllä oli rehellisten löytämä, mutta sitten pienemmät erät, nepä ne vaan ovatkin sitten löytäjänsä omaisuutta ihan tosta vaan, pahimmassa tapauksessa tullaan vielä kadottaneelle nälvimään että ittehän kadotit! Tosin, fiksu tekee kadottamisesta varastamisen!- viskaa mereen!
Viisas pitää itse, sillä niinhän siinä käy, jos itsekin jotain kadotat, et saa ikinä takaisin, etkä saa edes vakuutuskorvauksia, jos olet rehellinen ja kerrot että juu, se oli vähän niin kuin oma vika että hävisi, siis paras muuntaa tarinat niin että varastettiin....
Entäs tämä, mitä teet: Olet uimarrannalla, pukukopit sellaiset, joita ei voi koko uintireissunsa ajaksi itselleen varata ja sinne tavaroitaan säilöä lukkojen taa, uimarannalla ei myöskään ole mitään valvontaa tai henkilökuntaa, kun ei ole kioskeja tai rantavahteja. No, olet menossa vaihtamaan vaatteita, yksi koppi vapautuu, menet sinne, ja huomaat naulassa avainnipun (autonavaimet, kodinavaimet, ehkä työpaikankin avaimia), no, menetkö ja huudat sen lähtijän perään että sinultako jäi (mitään muuta unohtunutta siellä kopissa ei ole, ei vaatteita tms.)/ otatko avaimet itsellesi ja lähdet etsimään mahd. autoa, johon sopivat, selvität rekkarin avulla henkilön nimen, osoitteen yms. käytät tilaisuutta hyväksesi/ jätätkö avaimet naulaan ja ajattelet että hoitakoot itse asiansa ja joku muu vie ne/ vai otatko mukaan ja toimitat sinne poliisille/ vai tämä on se paras: otat mukaasi ja viskaat mereen!
Siinä vaihtoehdot, mutta mitä teet.... Eihän se unohtaja kotiinsakaan pääse jos joku ne avaimet siitä nappaa..... Toisaalta, jos huudat sen edellisen kopin käyttäjän perään, mistä tiedät varmasti, että avaimet olivat juuri hänen. Mutta mitä teet. Itse ainakin seuraavan kerran nappaan ja viskaan mereen!!! Siitäs sai.... viskaa mereen! kirjoitti:
Viisas pitää itse, sillä niinhän siinä käy, jos itsekin jotain kadotat, et saa ikinä takaisin, etkä saa edes vakuutuskorvauksia, jos olet rehellinen ja kerrot että juu, se oli vähän niin kuin oma vika että hävisi, siis paras muuntaa tarinat niin että varastettiin....
Entäs tämä, mitä teet: Olet uimarrannalla, pukukopit sellaiset, joita ei voi koko uintireissunsa ajaksi itselleen varata ja sinne tavaroitaan säilöä lukkojen taa, uimarannalla ei myöskään ole mitään valvontaa tai henkilökuntaa, kun ei ole kioskeja tai rantavahteja. No, olet menossa vaihtamaan vaatteita, yksi koppi vapautuu, menet sinne, ja huomaat naulassa avainnipun (autonavaimet, kodinavaimet, ehkä työpaikankin avaimia), no, menetkö ja huudat sen lähtijän perään että sinultako jäi (mitään muuta unohtunutta siellä kopissa ei ole, ei vaatteita tms.)/ otatko avaimet itsellesi ja lähdet etsimään mahd. autoa, johon sopivat, selvität rekkarin avulla henkilön nimen, osoitteen yms. käytät tilaisuutta hyväksesi/ jätätkö avaimet naulaan ja ajattelet että hoitakoot itse asiansa ja joku muu vie ne/ vai otatko mukaan ja toimitat sinne poliisille/ vai tämä on se paras: otat mukaasi ja viskaat mereen!
Siinä vaihtoehdot, mutta mitä teet.... Eihän se unohtaja kotiinsakaan pääse jos joku ne avaimet siitä nappaa..... Toisaalta, jos huudat sen edellisen kopin käyttäjän perään, mistä tiedät varmasti, että avaimet olivat juuri hänen. Mutta mitä teet. Itse ainakin seuraavan kerran nappaan ja viskaan mereen!!! Siitäs sai....eilen löyty lompakko maasta kun olin kaverin kanssa ulkona siinä lompakossa oli se joku 150e kaveri nosti sen ja nappas sieltä 40e ja sanoin että en ota vastuuta tuosta sen jälkeen menin läheiseen pubiin ja kysyin eetä tunnistaako kukaan lompakkoa ei kukaan tunnistanut ja vein sen sitten viereiseen lähikauppaan jonka pihalta lompakko oli löytynyt kassa täti ottilompakon ja sanoi että hyvä että toit ja annoin numeroni siihen lompakkoon jos omistaja haluaisi lahjoittaa löytöpalkkion lähin sitten jatkamaan matkaa pelkän hyvän mielen ja löytöpalkkion toivossa sillä 20e on ihan kiva vielä tässä iässä kun vasta menee yläasteelle mutta luulen että ei siitä mitään paljoa tule ja haluaako edes omistaja antaa löytöpalkkiota. mutta seuraavan kerran teen niinkuin se kaverini ja sen jälkeen vien sen vasta kauppaan jos vien tai sit vaan heittää jonnekkin se on ehä paras vaihtoehto siinä tilanteessä tai jos on semmonen hyvätahtonen nobo niin tekee samoin kuin minä
- Kiitos Astrid Thurs!
Siinä on mamun koko viikon sossunrahat!
- On tapahtunut
vein poliisille enkä saanut mitään löytöpalkkiota tosin en odottanutkaan enkä erityisemmin halunnutkaan.
- opetukseksi
Jos löydän lompakon kadulta ja siellä vain parikymppiä rahaa niin veisin sellaisenaan. Jos rahaa taas olisi enemmän niin pitäisin rahat ja heittäisin lompakon sen jälkeen pois. Siinähän oppisi huolehtimaan tavaroistaan jatkossa paremmin ja samalla itse ilahdun helposta rahasta.
- fölmlfölöflöf
ottaisin ne 200 hunttia itelle ja jättäisin lompakon jonnekin näkyvälle paikalle.
koska nyt on rahaa 2 euroa niin ne 200 euroa tulisi tarpeeseen et saisi ruokaa loppukuuksi.
niin ja täs kuus en edes dokannut kertaakaan, kun ei mulle oikeen maistu. - 24
Itselleni otan tietenkin.
- jhhkfgfsf
ja tiputa lompakko postilaatikkoon. Posti toimittaa lompakon poliisille...
- 13+
Peruskoulun alaluokan opettaja kysyi lapsilta, mitä he tekevät jos löytävät miljoonan. Siis markka-aikaan.
Oululaisen it-multimiljonäärin poika vastasi; - Tietysti vien poliisille, sehän voi olla jonkun köyhän ainoa miljoona.- voi veee teitä!
teinejä, mikä kertoo tietysti sen, millainen porukka palstalla kirjoittelee. Aikuinen ei tietenkään tee muuta kuin vie sen löytämänsä poliisille!
- 38 vuotias "teini"
voi veee teitä! kirjoitti:
teinejä, mikä kertoo tietysti sen, millainen porukka palstalla kirjoittelee. Aikuinen ei tietenkään tee muuta kuin vie sen löytämänsä poliisille!
Puhu vain omasta puolestasi
- hkissä.
vein sen poliisilaitokselle. poliisi nauroi. seuraavaa löytämääni lompakkoa en vie poliisille.
- naurava salapoliisi
typötyjhjä, vai oliko jotain sisällä.
Juurihan ne varoittavat lehdissä identiteettivarkauksista, kuinka tärkeää olis ilmoittaa ne henkilökorttivarkaudet ja lompsan katoamiset poliisille, no, jos sen löytämänsä henkilökortin sitten vie poliisille ja se vaan nauraa, onkos jotain vikaa. Poliisi vaikuttaa nykyään pistävän lekkeriksi vähän kaiken, aina vaan kun sopiva kohde on, niin ei muuta kuin nauretaan oikein kunnon asialliset virkamiesnaurut?
- Aleksi Staramanne
kadonneesta on vaikkapa kaupan lappuseinällä, ja siinä löytäjän yhteystiedot,niin mahdolliselta soittajalta voi kysyä, että oliko se sellainen ja sellainen ja sisälsikö sitä ja sitä...jne.
Kun vastaaja innoissaaan kertoo ,että just ihan sellainen se mun kadonnut lompsa oli, niin siihen voikin todeta että, ei se sitten teidän olekaan, kun tämä tässä on ihan toisenlainen...kuulemiin. - näin opetetaan
Tutkimuksen mukaan 80% nykyteineistä pitäisi rahat itsellään.
- kiittämättömyys on
Mutta pahus vieköön kun joku oli sen tyhjentänyt rahoista. Soitin omistajalle, joka tuli sen hakemaan. Hyvä etten turpiin saanut kun rahat oli kuulemma kadonneet.
- tfi
kapakan vessassa lompakon täynnä rahaa. Vein tiskille ja seuraavaa päivänä baarimikko kertoi oikealle omistajalle kuka sen oli palauttanut. Tämä lompakon omistaja ei edes olutta tarjonnut saati vaivautunut kiittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047