Bentsovieroitus

Bentsobabe

Täällä on näköjään rauhoittavia lääkkeitä koskevia keskusteluja jo entuudestaan, mutten näin äkkiseltään törmännyt sellaiseen, johon olisin omaa asiaani lähtenyt kirjoittamaan. Eli: ongelmanani on bentsoriippuvuus tai lähinnä se, kuinka tästä addiktiosta pääsee eroon?!! Takana on kaksi vieroitusyritystä, jotka ovat molemmat kaatuneet heti alkumetreillä liian nopeaan annoksenpudotustahtiin ja karmeisiin vieroitusoireisiin. Syön Rivatrilia 1,5mg/vrk (0,5mg x 3). Riippuvuuteni EI ole kehittynyt lääkkeiden väärinkäytön tuloksena, vaan syömällä lääkärin määräämiä hoitoannoksia (ok, jotta en valehtelisi, myönnettäköön, että historiaani kuuluu muutama lääkeyliannostus, joissa myös rauhoittavilla lääkkeillä on osansa).

Tässä hieman taustoja: tutustuin bentsoihin vuonna 2005 sairastuttuani totaalisen invalidisoimaan paniikkihäiriöön. Lääkäri määräsi Opamoxia max (15mg x 2/vrk), jotta pääsisin liikkumaan kotoani, painotti kuitenkin, että lääkkeet ovat addiktoivia, eikä niitä saa käyttää pitkäaikaisesti, eikä päivittäin. Opamoxit olivat kullanarvoinen apu tuolloin. Söin niitä vain satunnaisesti pahimpaan tuskaan. Sitten, vuonna 2006 sairastuttuani anoreksiaan hoitava lääkärini päätti passittaa minut osastohoitoon. Vietin sairaalassa viisi kuukautta ja tulin sieltä ulos bentsoriippuvaisena. Kotiuduttuani en pärjännyt enää päivääkään ilman Opamoxia. Osastolla pienimpäänkin ahdistukseen tarjottiin rauhoittavaa. Taisin mainita muutaman kerran hoitajille, että en halua popsia rauhoittavia tähän tahtiin, koska en halua jäädä niihin koukkuun, mutta vastaukset olivat tyyliä "nämä ovat nyt määrätty sinulle ja tarvitset näitä". Minä sitten kilttinä tyttönä laitoin nappia naamariin niin kuin käskettiin ja tässä on hinta: helvetillinen riippuvuus, josta en pääse eroon!

Opamox on vaihtunut Rivatriliin, mutta sama addiktio on ja pysyy. Sairaalassa tällaisesta addiktiosta ei varoiteltu. Itse tiesin, että bentsot ovat koukuttavia, mutten todellakaan osannut arvata kuinka voimakkaan riippuvuuden niihin voi kehittää. On siis sekä omaa tyhmyyttäni että minua hoitaneen henkilökunnan ammattitaidottomuutta, että olen joutunut tähän pisteeseen. Kyllä nykypäivänä pitäisi jokaisen mielenterveysalalla työskentelevän tietää, että bentsoja ei syötetä kellekään viittä kuukautta putkeen joka päivä!! No, itsehän minä pillerini nielin kun niitä annettiin, joten saan syyttää myös itseäni.

Nyt palaan siis tärkeimpään kysymykseen? Kuinka tästä riippuvuudesta pääsee eroon? Millä tahdilla ja millä oireiluilla? Olisiko kellään kertoa omakohtaisia kokemuksia tai antaa neuvoja? Viimeksi kun yritin vieroitusta, neuvottiin, että vähentäisin annostusta puoli tablettia kuukaudessa, jolloin homma olisi siis puolessa vuodessa ohi. Itse yritin nopeammin ja järkyttävien paniikki- ja lihaskouristeluoireiden jälkeen palasin takaisin aloitusannokseen. Nyt olen viimeisein parin kuukauden aikana pudottanut Rivatrilin 1,5mg:n annoksen lähes 1,25mg:aan ja olo tuntuu jo nyt tuskaiselta. Unettomuus vaivaa ja paniikki- sekä ahdistuneisuusoireet ovat lisääntyneet. En tietenkään ole varma lääkkeen ja oireilun yhteydestä, mutta uskaltaisin sanoa, että nämä ovat yhteydessä toisiinsa. Jos olo on jo nyt näin kamala, kuinka pystyn ikinä pääsemään tästä perseestäolevasta lääkityksestä eroon? Ahdistaa tämä riippuvuus! Mietin, että tekisin tämän nyt erittäin hitaaseen tahtiin, jotta keho ja mieli pysyvät mukana, mutten tiedä riittääkö motivaatio mihinkään ikuisuusprojektiin. Nopea lopetus taas ei tule kohdallani kuuloonkaan, sillä se ei ainakaan kotioloissa tule onnistumaan.

Tulipas pitkä vuodatus, mutta jos joku osaisi neuvoa tai kertoa kokemuksiaan, olisin kiitollinen. Tietenkin aion myös konsultoida lääkäriä (taas vaihteeksi) ja kysyä kuinka tässä tulisi edetä.

19

3591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aehhs22

Itse olin Opamox -vieroituksessa osastohoidossa. Päivittäin tarvitsin 4 pilleriä. Annostus laskettiin kolmeen tablettiin sitten kahteen, yhteen ja puolikkaaseen. Aikaa tähän meni muutama kuukausi. Vieroitusoireet eivät olleet kovin vaikeat. Nyt tästä on jo kolme vuotta aikaa. En ole enää tarvinnut rauhoittavia. Tsemppiä sinulle. Kyllä näistäkin eroon pääsee.

• ottivat

oikein sairaalahoitoon 4 opamoxsin takia, joko olet lapsi tai päässäsi on muutakin kuin opamoxia, kun nykyään ei sa

iraalaan pääse kuin pää kainalossa, olen neuroleptien vieroitus oireista kitunut jo3vuotta , alotat ,lopetat jne, minun pitäisi päästä neuroleptivieroitukseen, oireet on hirvittävät,kouristuksia, sähköiskuja, päänsärkyä, akatisiaa , ääniherkkyyttä, tinnitusta kylmä-kuumaoireita ,pään posahteluja ym. aikonaan lopetin opamoxin 20v jälkeen ja siis4kpl minäkin söin päivässä paniikkiin ja olihan kuin olis tikkukaramelliä lopetellut neuroleptiin verrattuna, toisin sanoen ei mitään vieroitusoireita,
        varmaan olet upporikas ja yksityisessä hoidossa. 4 opamoxsin vieroitukseen ei kyllä kunnalliselle puolelle pääse, sulla on varmaan muut huumeet siinä lisäksi.

• on lasten
        ottivat kirjoitti:

oikein sairaalahoitoon 4 opamoxsin takia, joko olet lapsi tai päässäsi on muutakin kuin opamoxia, kun nykyään ei sa

iraalaan pääse kuin pää kainalossa, olen neuroleptien vieroitus oireista kitunut jo3vuotta , alotat ,lopetat jne, minun pitäisi päästä neuroleptivieroitukseen, oireet on hirvittävät,kouristuksia, sähköiskuja, päänsärkyä, akatisiaa , ääniherkkyyttä, tinnitusta kylmä-kuumaoireita ,pään posahteluja ym. aikonaan lopetin opamoxin 20v jälkeen ja siis4kpl minäkin söin päivässä paniikkiin ja olihan kuin olis tikkukaramelliä lopetellut neuroleptiin verrattuna, toisin sanoen ei mitään vieroitusoireita,
        varmaan olet upporikas ja yksityisessä hoidossa. 4 opamoxsin vieroitukseen ei kyllä kunnalliselle puolelle pääse, sulla on varmaan muut huumeet siinä lisäksi.

epilepsialääke, tuttavani söi niitä 10v asti 17v lievään epilepsiaan ja lopetti kun vaihdettiin aikuisten epilääkkeeseen, olikohan se neurotol, hänelle ei tullut mitään vieroitusoireita rivatrilista, vähän tuntuu , että on omasta pääkopasta kiinni nuo lievien rauhottavien vier.oireet kun niistä niin vouhotetaan. Masennuslääkkeiden vierotuksesta ei puhuta, mutta ainakin Efexor lääkkeessä on HIRVITTÄVÄT vier.oireet kokemusta on.

• Temesti

Alla olevassa opuksessa on joitakin taulukoita miten bentsoista pääsee eroon. Siinä ei suositella mitään pikavieroitusta. http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutusmateriaalia/bentsodiatsepiini_hoitomanuaali.pdf siinä kerrotaan myös bentsojen vaikutuksista. Tämä opus on jonkinlainen bentsoraamattu, lukemisen arvoinen. Nyrkkisääntönä mitä kauemmin käyttänyt sen pidempi vieroitus. Siinä olevat taulukot ovat ehkä hieman jopa hitaalla aikataululla. Itse kokeilin Temestan vieroitusta diabamilla (hieman liian nopeasti -> lieviä vieroitusoireta, ahdistusta ja nenä vvalui vettä sillointällöin). Lyhyen oxatsepamin(kuuskausi kaksi) voi nähdäksen tiputtaa viikossa parissa.

• Bentsobabe

Aehhs22: hienoa, että olet päässyt eroon rauhoittavista ja vielä ilman pahoja viekkareita! :) Ja kiitos sulle viimeinen kirjoittaja tuosta linkistä. Törmäsin siihen netissä aikaisemminkin ja täytyypäs nyt lueskella sitä. Vaikuttaa todellakin lukemisen arvoiselta materiaalilta.

Niin ja sinä joka väität vieroitusoireiden olevan omassa pääkopassa, niin hommaa itsesi ensin kunnon bentsokoukkuun ja tule vasta sitten kertomaan tuleeko vieroitusoireita vai ei. Ja kuka on sanonut, että Rivatril on lievä rauhoittava? Sitä paitsi se ei ole pelkästään lasten epilepsialääke, vaan kyseistä lääkettä käytetään epilepsian hoitoon myös aikuisilla. Jos et usko, luepas Rivatrilin pakkausseloste. Osasinkin odottaa fiksujen kommenttejen lisäksi jotain noin lapsellista kommentointia. Sitä kun aina täällä Suomi24:ssä esiintyy, hohhoijaa.

Tietenkin jokainen reagoi lääkkeisiin yksilöllisesti ja toiset pääsevät niistä ehkä eroon helpommin kuin toiset, ehkä jopa vierotusoireitta. Fakta on kuitenkin se, että Rivatril addiktoi ja pahasti. Vierotusoireiden ilmaantuminen riippuu tietenkin kehon yksilöllisen reagoinnin lisäksi myös annostuksesta, lääkkeiden käytön kestosta sekä esimerkiksi siitä korvataanko bentso lopetuksen yhteydessä jollain uudella lääkkeellä vai ei.

• sunnymorning
        Bentsobabe kirjoitti:

Aehhs22: hienoa, että olet päässyt eroon rauhoittavista ja vielä ilman pahoja viekkareita! :) Ja kiitos sulle viimeinen kirjoittaja tuosta linkistä. Törmäsin siihen netissä aikaisemminkin ja täytyypäs nyt lueskella sitä. Vaikuttaa todellakin lukemisen arvoiselta materiaalilta.

Niin ja sinä joka väität vieroitusoireiden olevan omassa pääkopassa, niin hommaa itsesi ensin kunnon bentsokoukkuun ja tule vasta sitten kertomaan tuleeko vieroitusoireita vai ei. Ja kuka on sanonut, että Rivatril on lievä rauhoittava? Sitä paitsi se ei ole pelkästään lasten epilepsialääke, vaan kyseistä lääkettä käytetään epilepsian hoitoon myös aikuisilla. Jos et usko, luepas Rivatrilin pakkausseloste. Osasinkin odottaa fiksujen kommenttejen lisäksi jotain noin lapsellista kommentointia. Sitä kun aina täällä Suomi24:ssä esiintyy, hohhoijaa.

Tietenkin jokainen reagoi lääkkeisiin yksilöllisesti ja toiset pääsevät niistä ehkä eroon helpommin kuin toiset, ehkä jopa vierotusoireitta. Fakta on kuitenkin se, että Rivatril addiktoi ja pahasti. Vierotusoireiden ilmaantuminen riippuu tietenkin kehon yksilöllisen reagoinnin lisäksi myös annostuksesta, lääkkeiden käytön kestosta sekä esimerkiksi siitä korvataanko bentso lopetuksen yhteydessä jollain uudella lääkkeellä vai ei.

Hei,

minulle määrättiin kolme vuotta sitten Rivatrilia unettomuuteen (0,5-1,5mg per yö). Alkun lääke tepsi hyvin vaivaan mutta varsin nopeasti toleranssi kasvoi ja jouduin nostamaan annoksen lopulta 1,5mg ennen nukkumaan menoa. Syötyäni Rivatrilia minulle tehtiin uusi diagnoosi unettomuuteeni,jonka mukaan lääkkestä ei mitään hyötyä minulle (päin vastoin). niinpä ajoin 1 kk:n aikana lääkkeet nolliin. En halua suositella kyseistä operaatiota kenellekään ihmiselle! Kohtasin todella pahoja vieroitusoireita (masennus, lihaskrampit, entistäkin pahempi unettomuus, ahdistus, hikoilu,valoherkkyys). Ensimmäiset kolme kuukautta olivat vaikeinta aikaa, jonka jälkeen olen toipunut hiljalleen lääkkeiden lopetuksesta. Olen ollut nyt 16 kuukautta ilman rivatrilia ja edelleenkään en tunne olevani täysin toipunut lääkkeestä.fyysiset oireet kyllä ovat vähentyneet lähes minimiin mutta edelleen kärsin esim. keskittymishäiriöstä ja jatkuvasta väysymyksestä. Olen kuullut paljon hyviä kommentteja tuon yllä olevan sosiaalisairaalan linkin mukaisesta lääkkeiden käytön vähentämisestä ja itse etenisin sen mallin mukaan, jos voisin mennä ajassa taaksepäin.

Tsemppiä sinulle rivatrilin peittomiseen äläkä välitä noista tilannettasi aliarvioivista kommenteista! Toivottavasti sinulle vieroitusoireet kestävät lyhyemmän aikaa ,kuin minulla.Vieroituksen kestoahan ei voi ennustaa täysin kenenkään osalta etukäteen. Ainoastaan vieroitusoireet läpikäyneet henkilöt voivat tietää,mistä asiassa on kyse.

• Bentsobabe
        sunnymorning kirjoitti:

Hei,

minulle määrättiin kolme vuotta sitten Rivatrilia unettomuuteen (0,5-1,5mg per yö). Alkun lääke tepsi hyvin vaivaan mutta varsin nopeasti toleranssi kasvoi ja jouduin nostamaan annoksen lopulta 1,5mg ennen nukkumaan menoa. Syötyäni Rivatrilia minulle tehtiin uusi diagnoosi unettomuuteeni,jonka mukaan lääkkestä ei mitään hyötyä minulle (päin vastoin). niinpä ajoin 1 kk:n aikana lääkkeet nolliin. En halua suositella kyseistä operaatiota kenellekään ihmiselle! Kohtasin todella pahoja vieroitusoireita (masennus, lihaskrampit, entistäkin pahempi unettomuus, ahdistus, hikoilu,valoherkkyys). Ensimmäiset kolme kuukautta olivat vaikeinta aikaa, jonka jälkeen olen toipunut hiljalleen lääkkeiden lopetuksesta. Olen ollut nyt 16 kuukautta ilman rivatrilia ja edelleenkään en tunne olevani täysin toipunut lääkkeestä.fyysiset oireet kyllä ovat vähentyneet lähes minimiin mutta edelleen kärsin esim. keskittymishäiriöstä ja jatkuvasta väysymyksestä. Olen kuullut paljon hyviä kommentteja tuon yllä olevan sosiaalisairaalan linkin mukaisesta lääkkeiden käytön vähentämisestä ja itse etenisin sen mallin mukaan, jos voisin mennä ajassa taaksepäin.

Tsemppiä sinulle rivatrilin peittomiseen äläkä välitä noista tilannettasi aliarvioivista kommenteista! Toivottavasti sinulle vieroitusoireet kestävät lyhyemmän aikaa ,kuin minulla.Vieroituksen kestoahan ei voi ennustaa täysin kenenkään osalta etukäteen. Ainoastaan vieroitusoireet läpikäyneet henkilöt voivat tietää,mistä asiassa on kyse.

Kiitos sinulle tsemppaavasta tekstistä, sunnymorning! Olet siis syönyt samalla annostuksella Rivatrilia kuin minä. Kuulostaa kyllä todella hurjalta tuo kuukaudessa tapahtuva pudotus, huh! Jos lääkkeeseen on kehittynyt addiktio, niin on kyllä sen verran rankka operaatio tuollainen, etten itse lähtisi kokeilemaan.

Aion siis tehdä tämän pudotuksen erittäin hitaasti. Ajan kanssahan sen sitten näkee mikä on paras pudotustahti. En kuitenkaan aio rääkätä kehoani tekemällä niin nopeita pudotuksia annostuksessa, että saisin lihaskramppeja tai muita voimakkaita vieroitusoireita. Aika rajuja viekkareita on kyllä tullut koettua kun olen aikaisemmin koittanut päästä bentsoista eroon, liian nopealla tahdilla. Jospa tämä nyt tällä kertaa onnistuisi kun etenee maltillisesti.

• Leo.lepotuoli
        Bentsobabe kirjoitti:

Jokaisellahan on eri pääkoppa eli vieroitusoireetkin höh ovat yksilöllisiä, mutta: jos saa pameja paniikinhoitoon eikä esim. raivokohtauksiin, vieroitusoireet ovat erilaisia eli: zemiä Benzobabe äläkä pidä liian kiirettä sen vähentämisen kanssa.

Pidän itse 'aamuvähennystä' aika hyvänä eli ottaa naksun tai puolikkaan vähemmän ikään kuin vahingossa tietäen "varastossa" olevan lisää. yleensäkin (eikä pelkästään vieroituksessa) kannattaa pitää kirjaa pöppeleistään, niin ei tule liikaa annostettua.

Vielä yxi ajatuc: jos tosissaan haluat benzoista eroon (miksi? Ihan noin niinku yleisesti..?) tosissasi, kannattaa vaihtaa oksaset jossain vaiheessa pitkäkestoisempaan diapamiin.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Bentsobabe kirjoitti:

Lääkärit määräävät pkv lääkkeitä ja koukuttavat potilaat, ei niistä kukaan elävänä eroon pääse. Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen ja painajaiset seuranaan potilaat menehtyvät ja lääkärit vain pääsevät pälkähästä kuin koira veräjästä. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta.

• Anonyymi00018
        UUSI
        sunnymorning kirjoitti:

Hei,

Miksi lääkärit määräävät pkv lääkkeitä ja lopetus on mahdotonta. Kenen on vastuu, potilaan terveyden hoitaminen on lääkärin tehtävä, eikä tappaa potilasta lääkkeillä joista on mahdoton irtaantua. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Leo.lepotuoli kirjoitti:

Jokaisellahan on eri pääkoppa eli vieroitusoireetkin höh ovat yksilöllisiä, mutta: jos saa pameja paniikinhoitoon eikä esim. raivokohtauksiin, vieroitusoireet ovat erilaisia eli: zemiä Benzobabe äläkä pidä liian kiirettä sen vähentämisen kanssa.

Pidän itse 'aamuvähennystä' aika hyvänä eli ottaa naksun tai puolikkaan vähemmän ikään kuin vahingossa tietäen "varastossa" olevan lisää. yleensäkin (eikä pelkästään vieroituksessa) kannattaa pitää kirjaa pöppeleistään, niin ei tule liikaa annostettua.

Vielä yxi ajatuc: jos tosissaan haluat benzoista eroon (miksi? Ihan noin niinku yleisesti..?) tosissasi, kannattaa vaihtaa oksaset jossain vaiheessa pitkäkestoisempaan diapamiin.

Ei se vieroitus ole vain pääkopan asia. Rauhoittavien lopetuksesta kyse on koko kehon toiminnan vauriot, ne lääkkeet tuhoaa potilaan koko kehon, niitten vieroitus on uneton ja kivulias ja tuntuu olevan niin hankala, jotta taitaa olla tekemätön paikka. Ei kukaan lääkäri tiedä mitään lopetuksesta ja mikään lääke ei auta vieroituksen toteuttamiseen.

• Samoilija1980

eli mä olen nyt laskenu jo ton 1,5 milli omastani joo pari liskodisko yötä ollu ok. mutta reflat kai kaikkilla erilaiset. en väheksy muttavoiko oikeesti 1,2 milliin muodostua kuinka voimas psyykkinen /fyysisnen riippuvuus. ja kannatta aina lopetta lääkkeet mitkä turhii mulle nyt sitten enää diapamii ja tramalii krooniseen hermokivun hoitoon riva tiputus antaa kivasti "sähköiskuja"

• tee itse päätös

Sillä niistä pääsee eroon! Kuten alkoholisti, jättää paukut ottamatta tai tupakoitsija jättää röökit vetämättä!

Ja kyllä, itse käytin noin 10 vuotta erilaisia bentsoja; pameja, opamoita ja tenoxia, tramalia ja panacodiakin vedin. Yks kaunis päivä päätin, että MINÄ määrään mitä syön ja mitä en. That´s it!

• bauksiitti

Itse söin vuosikausia Rivatrilia 2 x 2 mg. Nyt olen vähentänyt niitä asteittain 0,5 mg /2 kk. Aikaisemmin yritin eroon nopeasti mutta siitä oli kamalat seurauikset. Syön nyt jonkin verrran Opamoxia tueksi koska epäilen ttä siitä ei ole niin vaikea päästä eroon kuin R:stä. Siis jos pääsen eroon R:stä. Neuvoni on: ei mitään äkkinäistä R:N lopettamista vaan varaa aikaa vuosi ja vähennä aina 0,5 mg kerralla.

• ei enää alkoholisti

Minäpä taas en ole keksinyt yhtään tarpeeksi hyvää syytä miksi näistä nameista niin tarvitsisi päästä eroon. Muutama vuosi sitten aloin narskimaan tramaleja lonkkasärkyyn ja bentsoja sillointällöin nukahtamiseen. Paljon parempi fiilis nykyään kun lopetin alkoholin käytön kokonaan samalla ja tramal tuntuu pitävän mielialan korkealla, viinaa ei edes tee mieli.Työt sujuvat paremmin ja rahaa säästyy.Viina on perseestä on käsittämätöntä että sen status ja arvostus päihteenä on niin suuri, vaikka paljon parempia ja ennen kaikkea turvallisempiä vaihtoehtoja on pilvin pimein.

• Valeria

Minullakin on ollut Opamox ahdistukseen ja paniikkihäiriöön, mutta olen päässyt niistä irti aika helpostikin, koska tilalle on otettu SSRI-lääkkeet (Sertralin), jotka ajavat periaatteessa saman asian kun vaan annos on sopiva. En usko, että pitäisi tulla sen isompia viekkareita jos hitaasti vähentää, sen sijaan voi olla kysymys alkuperäistenoireiden palautumisesta, mihin ne lääkkeet on alunperin määrättykin.

• Bentsoista pääsee er

Vaikka vastaan 2010 kirjoitettuun kysymykseen, vastaan siksi että joku muukin voi NYT olla kiinnostunut kuinka bensoista minä pääsin eroon. Söin niitä joka päivä 33 vuotta. Daipamia 15-100 mg (annosta suurennettiin vuosien mittaan) 20 vuotta ja sitten Xanoria 13 vuotta. Viimeiset vuodet 9 mg Xanoria päivässä. Olin lääkenarkomaani. Sen huomasin jo muutaman vuoden käytön jälkeen,kun ei päivääkään voinut olla ilman. Vieroitustuska oli sanoin kuvaamaton. SITTEN sain käsiini kirjan "Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista" Stefan Borg, ja riemastuin, en ollutkaan yksin, joku tiesi jotain tuskastani, luin, ahmin sitä kirjaa ja pian menin mielisairaalan suljetulle vieroitukseen. Helppoa ei ollut, lääkärit v.94 EI tienneet Suomessa asiasta mitään!!! Epäonnistuin. Uusi yritys -97. Epäonnistuin, KUNNES 2007 lokakuun 19 söin viimeisen muru Diapamia. Ja nyt olen ollut yli 5 vuotta täysin clean, riemastuttavaa, kiitos Jumalalle. jatkan tätä

• binki

...jatkan BENTSOBABELLE ja muille eroon siis pääsee , mutta työelämässä oleminen samalla ei minulle onnistunut. Eikä yksin. Eikä ensimmäisellä kerralla mielisairaalan suljetullakaa, eikä toisella kertaa MUTTA kolmannella ONNISTUI. Kaikki vieroitusoireet ovat menneet ohi. Kaksi vuotta kesti oireet ¨, jotka lievittyi sitten vähitellen niin ettei nyt ole mitään. Olen vain hyvin hyvin onnellinen ihminen. Aloitin 50 mg päiväannoksen vähentämisen niin että 5 päivän välein vähennettiin 5 mg. Tämä oli minulle sopiva. Kestin sen vaikka tuskallista oli. 10 viikon kuluttua alkoi nolla mg!! se oli vaikea hetki. Hyppy julmaan maailmaan. Nyt tuntuu, että SE HETKI PELSTI ELÄMÄNI, Se miksi se nyt onnistui, johtui minun kohdalla siitä, että sain vielä kuukausia olla kuin ellun kana Samaria-kodissa Pirttikylässä. Aiemmat kaksi yritystä kaatuivat juuri siihen, että sairaalasta suoraan kovaan kylmään maailmaan meno ei onnistunut. Onnea yrityksille!!!KANNATTAA!!!

• 13+12

Ei onnistunut vähitellen vieroitus minulla.
      Tarvitsin shokkihoitoa ja lopetin kerrasta.
      Vaikka tuo äkkilopetus olikin vaarallista ja lievästi sanottuna vaikeaa sain elinikäisen trauman bentsoja kohtaan en enää syö edes buranaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3468
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      72
      3211
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      46
      2728
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      54
      2558
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      70
      2354
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      27
      1207
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1172
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      92
      1121
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      336
      1033
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      936
    Aihe