Jeesuksen tulemus

Jeesus tulee takaisin yhtä varmasti kuin opetuslapset näkivät hänen menevän taivaaseen. Hänen oma lupauksensa on myöskin varma: Ja vaikka minä menen menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Joh.14.3.

Jeesus varoitti toisen tulemisensa tapaa koskevista vääristä käsityksistä. Sentähden, jos teille sanotaan: Katso Hän on erämaassa, niin älkää menkö sinne, tahi: Katso, Hän on kammiossa, niin älkää uskoko sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät valitutkin. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. Matt.24:24-26.

Tälläiset eksytykset menevät niin pitkälle, että itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. 2.Kor.11:14.
Vääriä käsityksiä esitetään valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen. 2.Tess.2:9-11.
Mutta väkeväkään eksytys ei voi horjuttaa niitä, jotka rehellisesti tahtovat seurata Raamatun koko totuutta.
Se saa valtaansa vain ne, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyvät vääryyteen.Jae.12.

Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin, että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen. jumalattomien jäädessä tänne jatkamaan jumalatonta menoaan, sekä ihmettelemään hävinneitten pyhien kohtaloa. Mutta Jeesuksen tulo ei jää jumalattomilta huomaamatta. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapääliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin ja sanoivat vuorille ja kallioille: Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät Hänen kasvoiltansa joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää.Ilm.6:15-16.

Sen sijaan, että jumalattomat jäisivät tänne ihmettelemään ja jatkamaan jumalatonta elämäänsä, he saavat surmansa Herran tullessa. Samalla kun pyhät viedään taivaaseen jumalattomat kuolleet jäävät hautaamatta.
Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, eikä heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi. Jer.25:33

39

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skreivi

      Jumalan sanan todistuksia Jeesuksen tulemuksesta:

      ENSIMMÄINEN TODISTUS

      Jeesus sanoo: "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa Minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko Minä teille, että Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka Minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen Minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."Joh. 14: 1 - 3

      TOINEN TODISTUS

      Ja kun Hän (Jeesus) oli tämän sanonut, kohotettiin Hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Ja kun he katselivat taivaalle Hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katselette taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte Hänen Taivaaseen menevän. Ap.t. 1: 9 - 11

      KOLMAS TODISTUS

      Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa".
      1 Tess. 4: 15 -

      JEESUS TULEE PIAN !

      • tapahtuvan:

      • Ette ole normaaleja adventisteja, ette normaalia lähelläkään. Aina teette
        täällä saman tempun: yksi kirjoittaa että muut uskovat opettavat salaista
        tempausta. Sitten toinen kirjoittaa niinkuin sinä kirjoitit. Tahallanne ette
        ole tietävinään, että on ylöstempaaminen ja nousemme Herraa vastaan
        yläilmoihin. Ja sitten on aivan toinen tapahtuma myöhemmin, pedonajan jälkeen, josta mm. Apt. 1. ja Sak. 14. puhuvat: Jeesus tulee takaisin maan päälle saakka. Tämä Jeesuksen takaisntulemisen maan päälle kiistäminen
        johtuu siitä, että opissanne on yksi aivan mahdoton kohta: 1000 vuotta autio.

        Sak. 14:3
        Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Apt. 1:11
        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12
        Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

        Täydellä vakavuudella
        Antti-veli


      • tapahtuvan: kirjoitti:

        http://leppavirta.adventist.fi/tulemus

        "Jeesus ei siis rumppaa monta kertaa. "

        Lienet ääripään änkyräadventisti kun noin pilkkaat muita uskovia.
        Mutta ei kristityt väitä että Jeesus rumppaisi eestaas. Hän tulee
        noutamaan omansa, pilviin nousevat vastaan ja muut jää tänne.
        Sitten Hän tulee, pedonajan jälkeen, MAAN PÄÄLLE TAKAISIN.
        Tämän kun pidätte mielessä, ei tule riitaa yhdenkään raamatunkohdan
        kanssa!

        Apt. 1:11
        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12
        Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

        Sak. 14:3
        Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Siunaten
        antti


      • adventistin todistus
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Jeesus ei siis rumppaa monta kertaa. "

        Lienet ääripään änkyräadventisti kun noin pilkkaat muita uskovia.
        Mutta ei kristityt väitä että Jeesus rumppaisi eestaas. Hän tulee
        noutamaan omansa, pilviin nousevat vastaan ja muut jää tänne.
        Sitten Hän tulee, pedonajan jälkeen, MAAN PÄÄLLE TAKAISIN.
        Tämän kun pidätte mielessä, ei tule riitaa yhdenkään raamatunkohdan
        kanssa!

        Apt. 1:11
        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12
        Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

        Sak. 14:3
        Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Siunaten
        antti

        Kristuksen oikeasta tulemisesta ei voi erehtyä. Kukaan ei pystyisi samaan. Mutta me voimme joutua väärien messiaiden huijattaviksi ennen kuin Kristus ilmaantuu! Paholainen tulee käyttämään vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja yrittääkseen hämmentää ihmisten mieliä toisen tulemuksen suhteen. "Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi." 2 Kor. 11:13, 14. Paholainen jopa muuttaa itsensä ja esittää väärennöksen Jeesuksen toisesta tulosta.

        Aina silloin tällöin joku ilmaantuu ja väittää olevansa Kristus. He saattavat käyttää sellaisia vaatteita, joita ihmiset ajattelevat Kristuksen käyttäneen. He puhuvat lempeällä, soinnukkaalla äänellä. He lainaavat paljon Raamattua. He vaikuttavat hyvin viisailta. Jotkut heistä vetävät puoleensa suurenkin kuulijakunnan, joka uskoo, että Kristus on tullut takaisin maailmaan. Kukaan heistä ei kuitenkaan ole Kristus. Se on aivan varmaa. Mistä sen voi tietää?

        Tällainen henkilö saattaa näyttää sellaiselta, jolta odottaisit Jeesuksen näyttävän. Hän saattaa puhua niin kuin odottaisit Jeesuksen puhuvat. Hän saattaa parantaa sairaita ja tehdä ihmetekoja ja houkutus epäillä Raamatun sanaa voi käydä ylivoimaiseksi. Mutta emme voi luottaa aisteihimme - mitä kuulemme, näemme tai tunnemme! On vain yksi turvallinen opas määrittelemään, onko joku aito vai jäljittelijä. Se on Raamattu. Katsotaan muutamaa Kristuksen toiseen tulemiseen ainutlaatuisella tavalla liittyvää merkkiä tai piirrettä, niin ettei meitä voi huijata!

        Kristuksen toinen tulemus on näkyvä tapahtuma

        "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo" (Matt.24:27) Itse asiassa, Ilmestyskirjan 1:7 sanotaan, " - Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet,... "


      • eremith32
        adventistin todistus kirjoitti:

        Kristuksen oikeasta tulemisesta ei voi erehtyä. Kukaan ei pystyisi samaan. Mutta me voimme joutua väärien messiaiden huijattaviksi ennen kuin Kristus ilmaantuu! Paholainen tulee käyttämään vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja yrittääkseen hämmentää ihmisten mieliä toisen tulemuksen suhteen. "Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi." 2 Kor. 11:13, 14. Paholainen jopa muuttaa itsensä ja esittää väärennöksen Jeesuksen toisesta tulosta.

        Aina silloin tällöin joku ilmaantuu ja väittää olevansa Kristus. He saattavat käyttää sellaisia vaatteita, joita ihmiset ajattelevat Kristuksen käyttäneen. He puhuvat lempeällä, soinnukkaalla äänellä. He lainaavat paljon Raamattua. He vaikuttavat hyvin viisailta. Jotkut heistä vetävät puoleensa suurenkin kuulijakunnan, joka uskoo, että Kristus on tullut takaisin maailmaan. Kukaan heistä ei kuitenkaan ole Kristus. Se on aivan varmaa. Mistä sen voi tietää?

        Tällainen henkilö saattaa näyttää sellaiselta, jolta odottaisit Jeesuksen näyttävän. Hän saattaa puhua niin kuin odottaisit Jeesuksen puhuvat. Hän saattaa parantaa sairaita ja tehdä ihmetekoja ja houkutus epäillä Raamatun sanaa voi käydä ylivoimaiseksi. Mutta emme voi luottaa aisteihimme - mitä kuulemme, näemme tai tunnemme! On vain yksi turvallinen opas määrittelemään, onko joku aito vai jäljittelijä. Se on Raamattu. Katsotaan muutamaa Kristuksen toiseen tulemiseen ainutlaatuisella tavalla liittyvää merkkiä tai piirrettä, niin ettei meitä voi huijata!

        Kristuksen toinen tulemus on näkyvä tapahtuma

        "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo" (Matt.24:27) Itse asiassa, Ilmestyskirjan 1:7 sanotaan, " - Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet,... "

        Juuri sen takia sanotaan pilvissä, koska se on näkymätön tapahtuma, eli henkinen tapahtuma ihmisen sielun-elämässä. Ja juuri adventistien keskuudessa tulee tapahtumaan tuo, että he ovat jo ilmiantaneet vääriä kristuksia, adventistit ovat hämmentäneet ihmisten mieliä. He ovat todella vääriä apostoleja, joista raamattu nimenomaan varoittaa.

        Todellinen Jeesuksen Kristuksen seuraaja ei suinkaan odota mitään tuollaista kongreettista jotakin ihmishahmon muodossa ilmestyvää luonnollisella taivaalla ilmestyvää tapahtumaa, vaan hän tietää, että tapahtuma hänen sielunelämässään on mystinen, eli Hengellinen uudistuminen Kristuksessa. Aivan kuin Paavalin tapahtuma Damaskon tiellä hengellinen (henkinen) kääntyminen, eli Kristuksen vastaan-ottaminen sielunelämään.

        Adventistit ovat totuudessaan pahasti hurahtaneita, ei voi kuin sääliä heitä, mutta miksi uskovat eksyttäjiä?


      • Fniss!
        eremith32 kirjoitti:

        Juuri sen takia sanotaan pilvissä, koska se on näkymätön tapahtuma, eli henkinen tapahtuma ihmisen sielun-elämässä. Ja juuri adventistien keskuudessa tulee tapahtumaan tuo, että he ovat jo ilmiantaneet vääriä kristuksia, adventistit ovat hämmentäneet ihmisten mieliä. He ovat todella vääriä apostoleja, joista raamattu nimenomaan varoittaa.

        Todellinen Jeesuksen Kristuksen seuraaja ei suinkaan odota mitään tuollaista kongreettista jotakin ihmishahmon muodossa ilmestyvää luonnollisella taivaalla ilmestyvää tapahtumaa, vaan hän tietää, että tapahtuma hänen sielunelämässään on mystinen, eli Hengellinen uudistuminen Kristuksessa. Aivan kuin Paavalin tapahtuma Damaskon tiellä hengellinen (henkinen) kääntyminen, eli Kristuksen vastaan-ottaminen sielunelämään.

        Adventistit ovat totuudessaan pahasti hurahtaneita, ei voi kuin sääliä heitä, mutta miksi uskovat eksyttäjiä?

        Äläpä turhaan sääli niitä, jotka uskovat Raamattuun. Kertooko Raamattu Jeesuksen takaisin tulemisen olevan "näkymätön tapahtuma"? Eipä toki.

        Siitä Jeesus ei taida puhua Vuorisaarnassa, mutta avaapa vaikka Matt.24:30, jossa Jeesus kertoo kuinka hänen tulemisensa tapahtuu. Kai hän itse sen tietää paremmin kuin sinä.

        " Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut."

        Tuossa vain yksi esimerkki, miten Raamattu kertoo Jeesuksen toisen tulemisen tapahtuvan. Haluatko lisää?


      • come home
        eremith32 kirjoitti:

        Juuri sen takia sanotaan pilvissä, koska se on näkymätön tapahtuma, eli henkinen tapahtuma ihmisen sielun-elämässä. Ja juuri adventistien keskuudessa tulee tapahtumaan tuo, että he ovat jo ilmiantaneet vääriä kristuksia, adventistit ovat hämmentäneet ihmisten mieliä. He ovat todella vääriä apostoleja, joista raamattu nimenomaan varoittaa.

        Todellinen Jeesuksen Kristuksen seuraaja ei suinkaan odota mitään tuollaista kongreettista jotakin ihmishahmon muodossa ilmestyvää luonnollisella taivaalla ilmestyvää tapahtumaa, vaan hän tietää, että tapahtuma hänen sielunelämässään on mystinen, eli Hengellinen uudistuminen Kristuksessa. Aivan kuin Paavalin tapahtuma Damaskon tiellä hengellinen (henkinen) kääntyminen, eli Kristuksen vastaan-ottaminen sielunelämään.

        Adventistit ovat totuudessaan pahasti hurahtaneita, ei voi kuin sääliä heitä, mutta miksi uskovat eksyttäjiä?

        Raamatussa Kristuksen toinen tuleminenhan on aivan eri asia kuin Kristuksen henkilökohtainen vastaanottaminen omaan elämääsi.

        Oletpa sinä harhateillä.


      • annu42
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ette ole normaaleja adventisteja, ette normaalia lähelläkään. Aina teette
        täällä saman tempun: yksi kirjoittaa että muut uskovat opettavat salaista
        tempausta. Sitten toinen kirjoittaa niinkuin sinä kirjoitit. Tahallanne ette
        ole tietävinään, että on ylöstempaaminen ja nousemme Herraa vastaan
        yläilmoihin. Ja sitten on aivan toinen tapahtuma myöhemmin, pedonajan jälkeen, josta mm. Apt. 1. ja Sak. 14. puhuvat: Jeesus tulee takaisin maan päälle saakka. Tämä Jeesuksen takaisntulemisen maan päälle kiistäminen
        johtuu siitä, että opissanne on yksi aivan mahdoton kohta: 1000 vuotta autio.

        Sak. 14:3
        Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Apt. 1:11
        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12
        Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

        Täydellä vakavuudella
        Antti-veli

        pedon aikojen takia. Kun uskovat temmataan Herran kanssa ylös pilviin, he lähtevät tästä maasta Jumalan luo. He ovat siellä niin kauan kun kaikki kirjat ovat avatut niiden kohdalla, jotka eivät ole mukana. Nämä ovat tuomion kirjat; miksi minun rakkaani ei olekaan täällä ja miksi taas tuo on, jota en tänne odottanut, ja miksi minä olen siellä muiden mukana.

        Kaikki tulee hyvin selvitetyksi, sillä Jumala antaa vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Tämä on reilua meille kaikille, jotka odotamme tuota päivää. Tämä kaikki selitetään tuhannen vuoden kuluessa. Sillä aikaa saatana on sidottuna tähän vanhaan maailmaan, jossa ei ole eläviä ihmisiä. Siellä on vain hän ja hänen enkelinsä. He eivät pääse täältä pois, vaan odottavat tuomiotaan.

        Sitten laskeudumme alas taivaasta Jumalan kaupungissa, uudessa Jerusalemissa, jonka tarkat mitatkin löydät Raamatustasi --- ja taas alkaa maan päällä tapahtua. Jumalattomat kuolleet herätetään. He jatkavat siitä, mihin jäivät, tekevät pahoja tekojaan. Saatana huomaa taas olevansa johtaja, jolla on joukkoja miljoonittain. Niinpä hän on valmis heti hyökkäämään Jumalan kaupungin kimppuun ja valtaamaan sen.

        Ei onnistu! Tuli, Jumalan tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät, sekä juuren että oksat, paholaisen ja syntiset, jotka eivät katuneet syntejään, eivätkä uskoneet evankeliumia. Ei selvemmin voi asiaa ymmärtää. Kiitos Herralle, että olen saanut tähän asiaan ymmärrystä.


      • oikeassa
        annu42 kirjoitti:

        pedon aikojen takia. Kun uskovat temmataan Herran kanssa ylös pilviin, he lähtevät tästä maasta Jumalan luo. He ovat siellä niin kauan kun kaikki kirjat ovat avatut niiden kohdalla, jotka eivät ole mukana. Nämä ovat tuomion kirjat; miksi minun rakkaani ei olekaan täällä ja miksi taas tuo on, jota en tänne odottanut, ja miksi minä olen siellä muiden mukana.

        Kaikki tulee hyvin selvitetyksi, sillä Jumala antaa vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Tämä on reilua meille kaikille, jotka odotamme tuota päivää. Tämä kaikki selitetään tuhannen vuoden kuluessa. Sillä aikaa saatana on sidottuna tähän vanhaan maailmaan, jossa ei ole eläviä ihmisiä. Siellä on vain hän ja hänen enkelinsä. He eivät pääse täältä pois, vaan odottavat tuomiotaan.

        Sitten laskeudumme alas taivaasta Jumalan kaupungissa, uudessa Jerusalemissa, jonka tarkat mitatkin löydät Raamatustasi --- ja taas alkaa maan päällä tapahtua. Jumalattomat kuolleet herätetään. He jatkavat siitä, mihin jäivät, tekevät pahoja tekojaan. Saatana huomaa taas olevansa johtaja, jolla on joukkoja miljoonittain. Niinpä hän on valmis heti hyökkäämään Jumalan kaupungin kimppuun ja valtaamaan sen.

        Ei onnistu! Tuli, Jumalan tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät, sekä juuren että oksat, paholaisen ja syntiset, jotka eivät katuneet syntejään, eivätkä uskoneet evankeliumia. Ei selvemmin voi asiaa ymmärtää. Kiitos Herralle, että olen saanut tähän asiaan ymmärrystä.

        Tahallanne ette
        ole tietävinään, että on ylöstempaaminen ja nousemme Herraa vastaan
        yläilmoihin. Ja sitten on aivan toinen tapahtuma myöhemmin, pedonajan jälkeen, josta mm. Apt. 1. ja Sak. 14. puhuvat: Jeesus tulee takaisin maan päälle saakka.

        Täytyy olla kaksi tulemusta, sillä ensin Jeesus tulee pilviin ja sitten
        maahan saakka. (Perustamaan rauhan valtakuntaa tuhanneksi vuodeksi)


    • Normaali adventisti ei yritä yhä uudestaan sumuttaa tuollaisella salaisella
      tempauksella, että kukaan ei jää näkemään, vaan samassa silmänräpäyksessä kun uskovat ylöstemmataan, jokainen tänne jäävä
      kuolee. Kuitenkin väität muiden uskovien opettavan salaista tempausta,
      vaikka he raamatullisesti sanovat, että tänne jää ei-valmiit ja jumalattomat.

      Useasti olemme tyrmänneet jakomielitautisen viestisi, mutta et hellitä.
      Sinähän se salaista tempausta opetat, kun väität että samassa silmänräpäyksessa, kun uskovat ylösotetaan, joka ainoa jumalaton haihtuu.
      Ei ketään muka "jätetä", mutta valvovat otetaan. Valittu pala sonnastasi:

      ##: Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin, että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen. jumalattomien jäädessä tänne jatkamaan jumalatonta menoaan, sekä ihmettelemään hävinneitten pyhien kohtaloa. Mutta Jeesuksen tulo ei jää jumalattomilta huomaamatta.-##

      Kun tekstiäsi huolella ja rukouksen hengessä lukee, havaitsee helposti,
      että nimenomaan sinun teoriasi on salainen tempaus. Normaalin kristityn
      käsityksen mukaan jumalattomat sekä ei-valmiit jäävät yllättyneinä
      ihmettelemään.

      Kun Raamattu sanoo että "kaikkien silmät saavat nähdä hänet", ei siihen
      mahdu sinun helmoistasi vuotavaa pissaa, joka selkokielellä kuuluu näin:
      Jumalattomien silmien näkemättä - silmänräpäyksessä - uskovat temmataan.

      Adventismissa on vain yksi aivan mieletön oppi: autio tuhatvuotinen.
      Ja tämä sinun pissamainen oppisi on vain siitä syystä mukana, että se
      tarvitaan tuon tuhatvuotisen autiuden tukemiseen. Et kuitenkaan voi
      liittää siihen mitään loogisuutta. Normaali adventisti koettaa olla hiljaa
      tuosta oppikömmähdyksestä, sillä onhan elämä tärkeämpi kuin oppi.

      • x-hirvas

        """##: Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin, että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen. jumalattomien jäädessä tänne jatkamaan jumalatonta menoaan, sekä ihmettelemään hävinneitten pyhien kohtaloa. Mutta Jeesuksen tulo ei jää jumalattomilta huomaamatta.-##

        Ei jää niin huomaamatta, koska:
        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.


      • x-hirvas kirjoitti:

        """##: Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin, että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen. jumalattomien jäädessä tänne jatkamaan jumalatonta menoaan, sekä ihmettelemään hävinneitten pyhien kohtaloa. Mutta Jeesuksen tulo ei jää jumalattomilta huomaamatta.-##

        Ei jää niin huomaamatta, koska:
        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT saavat nähdä hänet,
        niidenkin, jotka hänet lävistivät,
        ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa.

        Ja sitten siinä vielä sanotaan, että kaikista maan sukukunnista jää
        ihmisiä tänne vaikeroimaan. Niinpä niin - "toinen otetaan, toinen JÄTETÄÄN", jätetään vaikeroimaan, ei palamaan poroksi tai maatumaan.
        Jätetyistä Raamattu puhuu enemmänkin, niille on ainakin yksi käsky ...

        Sak. 14:16
        Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        17
        Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.

        Jes. 66:23
        Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.

        "niidenkin, jotka hänet lävistivät,"
        - tätä ei ole tarvis selittää, koskapa
        se koskee niitä jotka olivat konkreettisesti mukana Jeesusta tuomitsemassa. Mitä tahansa koetankin selittää, tulen saamaan monien
        pilkkanaurut osakseni.
        Kuitenkin yksi selitys voisi olla se, että hautoihin jumalattomien
        ylösnousemusta ja tuomiota odottamaan jääneet joutuisivat näkemään
        sielunsa silmin Jeesuksen paluun pilvissä.

        Onko sinulla, hirvas, tai onko jollain muulla parempi asiallinen selitys?


      • skreivi
        x-hirvas kirjoitti:

        """##: Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin, että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen. jumalattomien jäädessä tänne jatkamaan jumalatonta menoaan, sekä ihmettelemään hävinneitten pyhien kohtaloa. Mutta Jeesuksen tulo ei jää jumalattomilta huomaamatta.-##

        Ei jää niin huomaamatta, koska:
        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        >>>Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.


      • skreivi kirjoitti:

        >>>Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        ' ' ' Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
        1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        1:11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä ' ' '

        Tuosta Herran päivästä puhuvat myös Sakarja 14. luku ja Jes. 65 erityisesti.

        http://www.patmos.fi/fi/etusivu/?id=2


      • lutkulainen
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ' ' ' Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
        1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        1:11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä ' ' '

        Tuosta Herran päivästä puhuvat myös Sakarja 14. luku ja Jes. 65 erityisesti.

        http://www.patmos.fi/fi/etusivu/?id=2

        mieltä olet tästä .Miten ymmärät tämän?
        Johannes näkee Kristuksen
        9 Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta.
        10 Herran päivänä Henki valtasi minut, ja minä kuulin takaani kovan äänen, kuin olisi torveen puhallettu.
        Voisiko ajatella ,että Johannes puhuu viikon ensimmäisestä päivästä eli sunnuntaista ,kun hän sanoo :Herran päivänä Henki valtasi minut. Olis mielenkiintoista kuulla kommentisi ja tietenkin muidenkin.


      • tuomion hetki
        lutkulainen kirjoitti:

        mieltä olet tästä .Miten ymmärät tämän?
        Johannes näkee Kristuksen
        9 Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta.
        10 Herran päivänä Henki valtasi minut, ja minä kuulin takaani kovan äänen, kuin olisi torveen puhallettu.
        Voisiko ajatella ,että Johannes puhuu viikon ensimmäisestä päivästä eli sunnuntaista ,kun hän sanoo :Herran päivänä Henki valtasi minut. Olis mielenkiintoista kuulla kommentisi ja tietenkin muidenkin.

        Herran päivä on tuomion ja tuhon päivä uskomattomille.

        Yleinen opetus kristikunnassa.

        Herran päivä tuomion päivä

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/loppu/tempaus.pdf

        http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&hl=fi&source=hp&q=Herran päivä&meta=&btnG=Google-haku


      • lutkulainen
        tuomion hetki kirjoitti:

        Herran päivä on tuomion ja tuhon päivä uskomattomille.

        Yleinen opetus kristikunnassa.

        Herran päivä tuomion päivä

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/loppu/tempaus.pdf

        http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&hl=fi&source=hp&q=Herran päivä&meta=&btnG=Google-haku

        Mikäs tuhon päivä se silloin on ,kun Johannes itse on rukouksessa Herran päivänä ja Herran Henki valtaa hänet ?
        On aivan eri juttu puhua Herran tulemisen päivästä .Mihinkä sinä viittasit noilla www.sivuilla


      • avaruus-matkaaja!

        Miksi pitää salassa temmata? Ja mikä tuo ylöstempaaminen oikein on ja mitä ihmettä se tarkoittaa? Onko se
        joku hirmu myrsky, vai joku lentävä lautanen jolla Jeesus saapuu noutamaan, ja johon kaikki adventisti "valiot2 pääsevät avaruus retkelle Jeesuksen kanssa? Vai onko se joku myrsky pilvi jonka reunalle he pääsevät myrskytuulen lennättämänä taivaan avaruuteen, jossa Jeesus on heitä vastaan-ottamassa??


      • anne-elina...
        avaruus-matkaaja! kirjoitti:

        Miksi pitää salassa temmata? Ja mikä tuo ylöstempaaminen oikein on ja mitä ihmettä se tarkoittaa? Onko se
        joku hirmu myrsky, vai joku lentävä lautanen jolla Jeesus saapuu noutamaan, ja johon kaikki adventisti "valiot2 pääsevät avaruus retkelle Jeesuksen kanssa? Vai onko se joku myrsky pilvi jonka reunalle he pääsevät myrskytuulen lennättämänä taivaan avaruuteen, jossa Jeesus on heitä vastaan-ottamassa??

        ole salainen, vaikka sitä muutamisssa piireissä niin opetetaan. Hän tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan. Matt.25:31. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla. ja silloin kaikki maansuku kunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella, sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.Matt.24:27,30. Raamattu torjuu mitä jyrkimmin sen väitteen, että vain Kristuksen omat eli vanhurskaat saisivat nähdä Hänen toisen tulemisensa.
        Katso, Hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT SAAVAT NÄHDÄ HÄNET, NIIDENKIN, jotka Hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat Hänen tullessansa.Ilm.1:7.


      • siskoni:
        anne-elina... kirjoitti:

        ole salainen, vaikka sitä muutamisssa piireissä niin opetetaan. Hän tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan. Matt.25:31. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla. ja silloin kaikki maansuku kunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella, sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.Matt.24:27,30. Raamattu torjuu mitä jyrkimmin sen väitteen, että vain Kristuksen omat eli vanhurskaat saisivat nähdä Hänen toisen tulemisensa.
        Katso, Hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT SAAVAT NÄHDÄ HÄNET, NIIDENKIN, jotka Hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat Hänen tullessansa.Ilm.1:7.

        Kristuksen oikeasta tulemisesta ei voi erehtyä. Kukaan ei pystyisi samaan.
        Kristuksen toinen tulemus on näkyvä tapahtuma:

        "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo" (Matt.24:27) Itse asiassa, Ilmestyskirjan 1:7 sanotaan, " - Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet,... "


      • ___________))))))::
        x-hirvas kirjoitti:

        """##: Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin, että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen. jumalattomien jäädessä tänne jatkamaan jumalatonta menoaan, sekä ihmettelemään hävinneitten pyhien kohtaloa. Mutta Jeesuksen tulo ei jää jumalattomilta huomaamatta.-##

        Ei jää niin huomaamatta, koska:
        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        Höpö! Se ei tarkoita todellakaan mitään kongreettista tapahtumaa, voi teitä ressukoita! Materialistinen oppi ei tietenkään käsitä henkisestä Jeesuksen Kristuksen opista mitään. "Haaveet tuoka meille nyt vain taivas pienoinen". Entäs jos sattu olemaan kirkas taivas? - Tai vaikkapa hirmumyrsky? Mites siktten kääntyykös yht'äkkiä maapallo, että siellä toisellakin puolella maapalloa olevat ihmiset näkevä Jeesuksen?

        Ja sitten Aasian puolella ja siberiassa, ja pohjoisessa, etelä mantereella j,n,e. Hoh hoija teidän raamatun tulkintaanne, kovin olette tosiaan aloittelijoita.___


      • x-hirvas
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ilm. 1:7
        Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT saavat nähdä hänet,
        niidenkin, jotka hänet lävistivät,
        ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa.

        Ja sitten siinä vielä sanotaan, että kaikista maan sukukunnista jää
        ihmisiä tänne vaikeroimaan. Niinpä niin - "toinen otetaan, toinen JÄTETÄÄN", jätetään vaikeroimaan, ei palamaan poroksi tai maatumaan.
        Jätetyistä Raamattu puhuu enemmänkin, niille on ainakin yksi käsky ...

        Sak. 14:16
        Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        17
        Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.

        Jes. 66:23
        Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.

        "niidenkin, jotka hänet lävistivät,"
        - tätä ei ole tarvis selittää, koskapa
        se koskee niitä jotka olivat konkreettisesti mukana Jeesusta tuomitsemassa. Mitä tahansa koetankin selittää, tulen saamaan monien
        pilkkanaurut osakseni.
        Kuitenkin yksi selitys voisi olla se, että hautoihin jumalattomien
        ylösnousemusta ja tuomiota odottamaan jääneet joutuisivat näkemään
        sielunsa silmin Jeesuksen paluun pilvissä.

        Onko sinulla, hirvas, tai onko jollain muulla parempi asiallinen selitys?

        uskoa Jeesusta, joka sanoi näin:
        Matt.24.
        37 Sillä niinkuin oli NOOAN PÄIVINÄ, niin on Ihmisen Pojan TULEMUS OLEVA.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja VEI HEIDÄT KAIKKI; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

        Nooan päivinä kaikki jumalattomat hukkuivat, siis hävitettiin. Niin käy myös Jeesuksen tulemuksessa, jumalattomat hävitetään, valitut jäävät maan päälle ja Jeesus hallitsee taivaassa 144000 hallisijatoverin kanssa 1000 vuotta.


      • älkää eksykö!
        siskoni: kirjoitti:

        Kristuksen oikeasta tulemisesta ei voi erehtyä. Kukaan ei pystyisi samaan.
        Kristuksen toinen tulemus on näkyvä tapahtuma:

        "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo" (Matt.24:27) Itse asiassa, Ilmestyskirjan 1:7 sanotaan, " - Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet,... "

        Vertauskuvallinen kerronta Jeesuksen takaisintulosta tulkitaan monessa kultissa päin honkia.
        Kun Jeesus puhuu omasta takaisintulosta, Hän tarkoittaa nimenomaan ilmestymistään ihmiselle itselleen.
        Hänen ilmestymisensä iskee kuin salama ihmisen sielussa niin, että kaikkien ympälillä olevien ihmistenkin silmät havaitsevat sen.
        Vertauskuvassa käytetään ilmaisua: "Näkyy idästä länteen ja hamaan maan ääriin".
        Näinhän se ihmisen uskoon tuleminen ja Jeesuksen ilmestyminen ihmiselle tapahtuu.

        Jeesuksen takaisin tulon tulkitseminen kirjaimellisesti on paholaisen ovela eksytys.

        Jeesus itse todisti, että Hänen paluunsa tapahtuisi samalla tavalla, kuin opetuslapset Hänet näkivät taivaaseen menevän. Silminnäkijöitä oli hyvin pieni joukko ja se tapahtui lähes salassa.


      • Fniss!
        älkää eksykö! kirjoitti:

        Vertauskuvallinen kerronta Jeesuksen takaisintulosta tulkitaan monessa kultissa päin honkia.
        Kun Jeesus puhuu omasta takaisintulosta, Hän tarkoittaa nimenomaan ilmestymistään ihmiselle itselleen.
        Hänen ilmestymisensä iskee kuin salama ihmisen sielussa niin, että kaikkien ympälillä olevien ihmistenkin silmät havaitsevat sen.
        Vertauskuvassa käytetään ilmaisua: "Näkyy idästä länteen ja hamaan maan ääriin".
        Näinhän se ihmisen uskoon tuleminen ja Jeesuksen ilmestyminen ihmiselle tapahtuu.

        Jeesuksen takaisin tulon tulkitseminen kirjaimellisesti on paholaisen ovela eksytys.

        Jeesus itse todisti, että Hänen paluunsa tapahtuisi samalla tavalla, kuin opetuslapset Hänet näkivät taivaaseen menevän. Silminnäkijöitä oli hyvin pieni joukko ja se tapahtui lähes salassa.

        Äläkä höpötä. Lue Raamatusta mitä Jeesus itse sanoo takaisin tulostaan, miten se tapahtuu. Vai väitätkö Jeesuksen sanojen oleva paholaisen ovelaa eksytystä?

        Eihän se ole mitään tulkitsemista, jos uskotaan kirjaimellisesti mitä Raamatussa lukee. Sitten kun aletaan Jeesuksen omia sanoja muokkailemaan oman päännousemansa mukaan, niin se on sitä tulkitsemista.

        Luepa vaikka Matt.24:30 ja kerro miten tuo sinun kömpelö tulkintasi löytää siitä pohjaa.


      • Fniss! kirjoitti:

        Äläkä höpötä. Lue Raamatusta mitä Jeesus itse sanoo takaisin tulostaan, miten se tapahtuu. Vai väitätkö Jeesuksen sanojen oleva paholaisen ovelaa eksytystä?

        Eihän se ole mitään tulkitsemista, jos uskotaan kirjaimellisesti mitä Raamatussa lukee. Sitten kun aletaan Jeesuksen omia sanoja muokkailemaan oman päännousemansa mukaan, niin se on sitä tulkitsemista.

        Luepa vaikka Matt.24:30 ja kerro miten tuo sinun kömpelö tulkintasi löytää siitä pohjaa.

        Suuren ahdistuksen JÄLKEEN ...

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30
        Ja silloin
        Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin
        kaikki maan sukukunnat parkuvat;
        ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä
        suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31
        Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa,
        ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta,
        taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Pilviin hän heidät nostaa ja vie Kotiin.
        Suuren ahdistuksen jälkeen tulee rauha, eikä kukaan odota, että
        nyt se tapahtuu


      • Fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Suuren ahdistuksen JÄLKEEN ...

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30
        Ja silloin
        Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin
        kaikki maan sukukunnat parkuvat;
        ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä
        suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31
        Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa,
        ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta,
        taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Pilviin hän heidät nostaa ja vie Kotiin.
        Suuren ahdistuksen jälkeen tulee rauha, eikä kukaan odota, että
        nyt se tapahtuu

        Niin, oliko sinun mielestäsi tuossa kysymys ihmisen uskoontulosta niinkuin "älkää eksykö" asian tulkitsi, vai Jeesuksen toisesta tulemisesta konkreettisesti?


      • annu42
        anne-elina... kirjoitti:

        ole salainen, vaikka sitä muutamisssa piireissä niin opetetaan. Hän tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan. Matt.25:31. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla. ja silloin kaikki maansuku kunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella, sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.Matt.24:27,30. Raamattu torjuu mitä jyrkimmin sen väitteen, että vain Kristuksen omat eli vanhurskaat saisivat nähdä Hänen toisen tulemisensa.
        Katso, Hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT SAAVAT NÄHDÄ HÄNET, NIIDENKIN, jotka Hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat Hänen tullessansa.Ilm.1:7.

        Siellä on hiljaisuus yhden hetken. Senkin Ilmestyskirja kertoo. Temppeli tuli savua täyteen. Jeesus lähti sieltä hakemaan omiaan. Tottakai enkelit lähtevät johtajansa kanssa tuota työtä suorittamaan, kokoamaan kaikki Jumalan omat maan neljältä kulmalta, koko maailmasta, kaikkien aikojen herätetyt uskovat. Siinä on suuri joukko, joka kootaan aittoihin hyvänä viljana, satona Jumalalle.


      • Jenki's go home
        annu42 kirjoitti:

        Siellä on hiljaisuus yhden hetken. Senkin Ilmestyskirja kertoo. Temppeli tuli savua täyteen. Jeesus lähti sieltä hakemaan omiaan. Tottakai enkelit lähtevät johtajansa kanssa tuota työtä suorittamaan, kokoamaan kaikki Jumalan omat maan neljältä kulmalta, koko maailmasta, kaikkien aikojen herätetyt uskovat. Siinä on suuri joukko, joka kootaan aittoihin hyvänä viljana, satona Jumalalle.

        " Niin taivas on tyhjä "

        Taivas ei ole tyhjä vaikkei Paavali kerrokaan mitä siellä näki.

        2. Kor. 12:4
        temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.


      • annu42
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Suuren ahdistuksen JÄLKEEN ...

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30
        Ja silloin
        Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin
        kaikki maan sukukunnat parkuvat;
        ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä
        suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31
        Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa,
        ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta,
        taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Pilviin hän heidät nostaa ja vie Kotiin.
        Suuren ahdistuksen jälkeen tulee rauha, eikä kukaan odota, että
        nyt se tapahtuu

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen (ahdistuksen aika on vielä edessä, sillä vielä eivät uskovat ole olleet niin suuressa ahdistuksessa, että sitä pitää Jumalan lyhentää, muuten kukaan ei kestäsisi)
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, (nämä tapahtuivat jo edellisillä vuosisadoilla, katso "pimeä päivä" ja sitä seurannut yö, jolloin kuu muuttui kuin vereksi)
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. (tämäkin löytyy historiasta, kun Pohjois-Amerikassa nähtiin valtavin ilotulitus, mitä ihmiskunta on koskaan nähnyt)
        30
        Ja silloin, (vasta tuon suuren ahdistuksen jälkeen)
        Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin
        kaikki maan sukukunnat parkuvat;
        ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä
        suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31
        Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa,
        ja he kokoavat hänen valittunsa (kaikkien aikojen Jumalan kansan) neljältä ilmalta, (koko maailmasta)
        taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Ymmärrys hoi, äly älä jätä!


      • Kumpikin!
        Fniss! kirjoitti:

        Niin, oliko sinun mielestäsi tuossa kysymys ihmisen uskoontulosta niinkuin "älkää eksykö" asian tulkitsi, vai Jeesuksen toisesta tulemisesta konkreettisesti?

        Mielestäni tuossa kerrottiin sekä siitä että Jeesus kokoaa omansa
        pilvien kautta taivaisiin ja sitten hänen palaamisensa maahan asti.


      • Ymmärrä lukemaasi
        annu42 kirjoitti:

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen (ahdistuksen aika on vielä edessä, sillä vielä eivät uskovat ole olleet niin suuressa ahdistuksessa, että sitä pitää Jumalan lyhentää, muuten kukaan ei kestäsisi)
        aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, (nämä tapahtuivat jo edellisillä vuosisadoilla, katso "pimeä päivä" ja sitä seurannut yö, jolloin kuu muuttui kuin vereksi)
        ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. (tämäkin löytyy historiasta, kun Pohjois-Amerikassa nähtiin valtavin ilotulitus, mitä ihmiskunta on koskaan nähnyt)
        30
        Ja silloin, (vasta tuon suuren ahdistuksen jälkeen)
        Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin
        kaikki maan sukukunnat parkuvat;
        ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä
        suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31
        Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa,
        ja he kokoavat hänen valittunsa (kaikkien aikojen Jumalan kansan) neljältä ilmalta, (koko maailmasta)
        taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Ymmärrys hoi, äly älä jätä!

        että ensin on suuri ahdistus ja vasta sen jälkeisen tyynen aikana
        Herramme tulee noutamaan omansa pilviin. Emme tiedä milloin
        on se suurin ahdistus ja se on siksi, että joutuisimme valvomaan
        tilaamme alati.

        He näkevät Ihmisen Pojan tulevan ja rauha muuttuukin painajaiseksi,
        kun huomaavat jäävänsä tänne, valvomattomat ja epäuskoonsa jääneet.


      • Fniss!
        Jenki's go home kirjoitti:

        " Niin taivas on tyhjä "

        Taivas ei ole tyhjä vaikkei Paavali kerrokaan mitä siellä näki.

        2. Kor. 12:4
        temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        Olisit lukenut kokonaan mitä Annu kirjoitti, etkä vain otsikon.


    • Jeesus antoi apostoli Johannekselle ilmestyksen Herran päivästä ja vinkkejä
      Herran päivän odottajille, ikäänkuin adventisteille. Viikonpäivistä hän ei
      tietenkään tiedä siellä autiolla saarella, jonne vietäessä oli ihan tööt,
      sillä olihan häntä perimätiedon mukaan keitetty öljyssäkin hetken aikaa.

      Ilm.1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, ...

      Ilm. 1:7
      Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
      8
      "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

      10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
      11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä ...

      JOHANNES VIETIIN HENGESSÄ HERRAN PÄIVÄÄN - JA HÄN KIRJOITTI MITÄ KOKI !!! En epäile yhtäkään lausetta, en edes kolmannen enkelin sanomaa
      järvestä, joka ei suinkaan ole sininen (Ilm. 14:10-11)

    • Jeesuksen tulemus
      anne-elina 16.8.2010
      Jeesus tulee takaisin yhtä varmasti kuin
      opetuslapset näkivät hänen menevän taivaaseen.

      Niin:

      Apt.1:11
      ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
      12
      Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

      Samallapa tavalla hyvinkin ja samaan paikkaan täsmälleen!
      Kaikkien kirkastettujen pyhien kanssa!!!

      Saak.14:4
      Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
      Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

      Herran päivä

      • "Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin,
        että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen."

        Kukaan ei puhu salaisesta tempaamisesta, se on tahallinen vääristys.
        Uskova Riitta kirjoittaa blogisivullaan aivan oikein tempaamisesta ja
        myöskin Jeesuksen takaisin tulemisesta.

        Adventtiteologian tarve syyttää salaisesta tempauksesta juontuu siitä,
        että adventismissa on yksi ylitsepääsemättömän kehno opinkohta,
        nimittäin Maa autiona 1000 vuotta. Siksi ei tänne saa jäädä sitä
        kansojen jäännöstä, joka on alkuna tuhannen vuoden rauhanajalle.
        Toisaalta se juuri olisi salainen tempaus, jos jumalattomat
        kuolisivat siinä, kun Jeesus omansa noutaa pilviin. Eivät näkisi sitä.

        Riitaa ei kannata haastaa tuosta ainakaan meidän ei-adventistien,
        sillä meidän käsityksemme siitä, että Jeesus ensin noutaa omansa
        ja sitten tulee kirkastettuine pyhineen tänne ja nujertaa antikristuksen ja perustaa messiaanisen rauhanajan - se ei ole
        törmäyskurssilla minkään raamatuntotuuden kanssa.

        Jos aletaan heitellä paljaita irtojakeita, silloin voidaan mitä tahansa väittää ja vaikka kaikki toisaalta myös tyrmätä.

        Meille kaikille kristityille on yhteistä se, että Jeesus tulee noutamaan meidät luoksensa. Eikö tämä muka yhdistä meitä?


      • Antille sanon
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "Yksi Raamatunvastainen uskomus on myöskin,
        että Kristus muka tempaisi vanhurskaansa salaa taivaaseen."

        Kukaan ei puhu salaisesta tempaamisesta, se on tahallinen vääristys.
        Uskova Riitta kirjoittaa blogisivullaan aivan oikein tempaamisesta ja
        myöskin Jeesuksen takaisin tulemisesta.

        Adventtiteologian tarve syyttää salaisesta tempauksesta juontuu siitä,
        että adventismissa on yksi ylitsepääsemättömän kehno opinkohta,
        nimittäin Maa autiona 1000 vuotta. Siksi ei tänne saa jäädä sitä
        kansojen jäännöstä, joka on alkuna tuhannen vuoden rauhanajalle.
        Toisaalta se juuri olisi salainen tempaus, jos jumalattomat
        kuolisivat siinä, kun Jeesus omansa noutaa pilviin. Eivät näkisi sitä.

        Riitaa ei kannata haastaa tuosta ainakaan meidän ei-adventistien,
        sillä meidän käsityksemme siitä, että Jeesus ensin noutaa omansa
        ja sitten tulee kirkastettuine pyhineen tänne ja nujertaa antikristuksen ja perustaa messiaanisen rauhanajan - se ei ole
        törmäyskurssilla minkään raamatuntotuuden kanssa.

        Jos aletaan heitellä paljaita irtojakeita, silloin voidaan mitä tahansa väittää ja vaikka kaikki toisaalta myös tyrmätä.

        Meille kaikille kristityille on yhteistä se, että Jeesus tulee noutamaan meidät luoksensa. Eikö tämä muka yhdistä meitä?

        Ne pilkut, ne pilkut, niistä ei Antti pääse eroon, kätyri mikä kätyri?

        "Voiko etiopialainen muuttaa ihonsa ja pantteri pilkkunsa? Yhtä vähän te voitte tehdä hyvää, te pahantekoon tottuneet."


      • Antille sanon kirjoitti:

        Ne pilkut, ne pilkut, niistä ei Antti pääse eroon, kätyri mikä kätyri?

        "Voiko etiopialainen muuttaa ihonsa ja pantteri pilkkunsa? Yhtä vähän te voitte tehdä hyvää, te pahantekoon tottuneet."

        Tuo lainaamasi Jeremia 13:23 tosiaan antaa vaikutelman, ettei paha
        ihminen voisi tulla hyväntekijäksi. Kuka sitten voi pelastua? Mie tiiän!:

        Mark. 10:26
        Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa:
        "Kuka sitten voi pelastua?"

        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta,
        mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista"

        Niin se kuule on - tiedät sitten kun olet yrittänyt pelastua -
        ettei yhdellekään ihmiselle ole mahdollista pelastaa itseään.
        Yhtä hyvät (tai huonot) mahdollisuudet on minulla ja sinulla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1417
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe