Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Flavamed

ykskaksvaan

Lääkäri määräsi yskään otsikon lääkettä. Väitti että on tehokkaampaa kuin käsikaupan lääkkeet. Onko jollain kokemusta?

36

32361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tramadin

      samaa määrättiin mulle mut ei antanut mitään vaikutusta liman irtoamiseen.nukkumaan mennessä ei sais enää ottaa ja yskä on yöllä pahimmillaan.jo viikko mennyt 2 tunnin yöunilla...

    • flussainen

      Ei toiminut oikein kohdallani, vaihdettiin Codesan Compiin joka irroitti sitten hyvin limaa ja yskänärtyskin pysyi kurissa.
      Pyytäkää resepti jollekin toiselle jos tuo ei toimi,

      • KÖHHHHH !!!

        Joo o...vituttaa...sain lauantaina lääkäriajan ja kävin siellä, kuvittelin että saan jotain yskänlääkettä, koska olen tukehtumaisillani tähän kuivaan yskään joka ei irroita rahisevista keuhkoistani yhtään mitään, kutittaapahan vain keuhkoja ja kurkkua niin vitusti, että on vaan pakko yskiä lähes koko ajan niin että pää tuntuu halkeavan ja pelkään että suusta lentää kohta jotain verisiä keuhkonpaloja...en saanut edellisyönä edes nukuttua silmäystäkään yskän vuoksi, ja kerroinkin tämän sille lääkärille.....noh aikansa minua ja keuhkoja ni kuunneltuani ja yhdistettynä koholla oleviin tulehdusarvoihin han sanoi että olisi hyvä käydä Porissa keuhkokuvassa, koska olisi hyvä ottaa selvää ettei kyse ole keuhkokuumeesta....taman paikkakunnan terveyskeskus jossa asun, on remontissa ja lähenpää (täältä on poriin 50,6 km) ei löydy keuhkokuvaamismahdollisuutta tällä hetkellä..ja minulla ei edes ole autoa..eikä rahaa..mutta sain muun kyydin....noh, kun pääsin lopulta keuhkokuvaan, kuvissa ei näkynyt mitään erikoista ja lääkäri kirjoitti minulle antibioottikuurin ja jotain inhalaattori lääkettä jonka pitäisi avata keuhkoja joksikin aikaa kerrallaan ja sitten näitä Flavamed yskänlääke-tabletteja 20kpl. paketin....noh kun pääsin apteekkiin, ei minulla ollutkaa rahaa kuin antibioottiin ja Flavamediin..joten ostin ne ja söin ekät tabletit ennen kotiinlähtöä Porissa....kyllä tämä tuntuu ihan vittuilulta, eihän noi jauhopelletit (Flavamed) toimi millään lailla !...olisin tarvinnut jotain kunnon yskänlääkettä (nestemmäistä) yskänärsytykseen, enkä tuollaisia nappuloita, millä ei ole mitään tehoa...sain mä nyt muutaman tunnin nukuttua, kun olin valmiiksi niin väsynyt, mutta yskimiseen kai heräsin, ja se mua taas valvottaa...ärsyttää...toi Flavamed pakettikin, näyttää ihan joltain karkkiaskilta !...ei saatana...pakko kai pestä kattila ja kokeilla höyryhengitystä, jos vaikka vähän auttaisi...ensi kerralla tiedän sanoa lääkärille joka on noita mulle kirjoittamassa, että älä niitä, ei auta mitään.


      • Bricanyl...
        KÖHHHHH !!! kirjoitti:

        Joo o...vituttaa...sain lauantaina lääkäriajan ja kävin siellä, kuvittelin että saan jotain yskänlääkettä, koska olen tukehtumaisillani tähän kuivaan yskään joka ei irroita rahisevista keuhkoistani yhtään mitään, kutittaapahan vain keuhkoja ja kurkkua niin vitusti, että on vaan pakko yskiä lähes koko ajan niin että pää tuntuu halkeavan ja pelkään että suusta lentää kohta jotain verisiä keuhkonpaloja...en saanut edellisyönä edes nukuttua silmäystäkään yskän vuoksi, ja kerroinkin tämän sille lääkärille.....noh aikansa minua ja keuhkoja ni kuunneltuani ja yhdistettynä koholla oleviin tulehdusarvoihin han sanoi että olisi hyvä käydä Porissa keuhkokuvassa, koska olisi hyvä ottaa selvää ettei kyse ole keuhkokuumeesta....taman paikkakunnan terveyskeskus jossa asun, on remontissa ja lähenpää (täältä on poriin 50,6 km) ei löydy keuhkokuvaamismahdollisuutta tällä hetkellä..ja minulla ei edes ole autoa..eikä rahaa..mutta sain muun kyydin....noh, kun pääsin lopulta keuhkokuvaan, kuvissa ei näkynyt mitään erikoista ja lääkäri kirjoitti minulle antibioottikuurin ja jotain inhalaattori lääkettä jonka pitäisi avata keuhkoja joksikin aikaa kerrallaan ja sitten näitä Flavamed yskänlääke-tabletteja 20kpl. paketin....noh kun pääsin apteekkiin, ei minulla ollutkaa rahaa kuin antibioottiin ja Flavamediin..joten ostin ne ja söin ekät tabletit ennen kotiinlähtöä Porissa....kyllä tämä tuntuu ihan vittuilulta, eihän noi jauhopelletit (Flavamed) toimi millään lailla !...olisin tarvinnut jotain kunnon yskänlääkettä (nestemmäistä) yskänärsytykseen, enkä tuollaisia nappuloita, millä ei ole mitään tehoa...sain mä nyt muutaman tunnin nukuttua, kun olin valmiiksi niin väsynyt, mutta yskimiseen kai heräsin, ja se mua taas valvottaa...ärsyttää...toi Flavamed pakettikin, näyttää ihan joltain karkkiaskilta !...ei saatana...pakko kai pestä kattila ja kokeilla höyryhengitystä, jos vaikka vähän auttaisi...ensi kerralla tiedän sanoa lääkärille joka on noita mulle kirjoittamassa, että älä niitä, ei auta mitään.

        Sinähän olet saanut hyvä lääkkeen yskään, inhalaattorin, avaavan lääkityksen. Tai siis saanut reseptin......vain otettu lääke auttaa....

        Eli kannattaa hakea se inhalaattori sieltä apteekista....


      • ferrariina
        KÖHHHHH !!! kirjoitti:

        Joo o...vituttaa...sain lauantaina lääkäriajan ja kävin siellä, kuvittelin että saan jotain yskänlääkettä, koska olen tukehtumaisillani tähän kuivaan yskään joka ei irroita rahisevista keuhkoistani yhtään mitään, kutittaapahan vain keuhkoja ja kurkkua niin vitusti, että on vaan pakko yskiä lähes koko ajan niin että pää tuntuu halkeavan ja pelkään että suusta lentää kohta jotain verisiä keuhkonpaloja...en saanut edellisyönä edes nukuttua silmäystäkään yskän vuoksi, ja kerroinkin tämän sille lääkärille.....noh aikansa minua ja keuhkoja ni kuunneltuani ja yhdistettynä koholla oleviin tulehdusarvoihin han sanoi että olisi hyvä käydä Porissa keuhkokuvassa, koska olisi hyvä ottaa selvää ettei kyse ole keuhkokuumeesta....taman paikkakunnan terveyskeskus jossa asun, on remontissa ja lähenpää (täältä on poriin 50,6 km) ei löydy keuhkokuvaamismahdollisuutta tällä hetkellä..ja minulla ei edes ole autoa..eikä rahaa..mutta sain muun kyydin....noh, kun pääsin lopulta keuhkokuvaan, kuvissa ei näkynyt mitään erikoista ja lääkäri kirjoitti minulle antibioottikuurin ja jotain inhalaattori lääkettä jonka pitäisi avata keuhkoja joksikin aikaa kerrallaan ja sitten näitä Flavamed yskänlääke-tabletteja 20kpl. paketin....noh kun pääsin apteekkiin, ei minulla ollutkaa rahaa kuin antibioottiin ja Flavamediin..joten ostin ne ja söin ekät tabletit ennen kotiinlähtöä Porissa....kyllä tämä tuntuu ihan vittuilulta, eihän noi jauhopelletit (Flavamed) toimi millään lailla !...olisin tarvinnut jotain kunnon yskänlääkettä (nestemmäistä) yskänärsytykseen, enkä tuollaisia nappuloita, millä ei ole mitään tehoa...sain mä nyt muutaman tunnin nukuttua, kun olin valmiiksi niin väsynyt, mutta yskimiseen kai heräsin, ja se mua taas valvottaa...ärsyttää...toi Flavamed pakettikin, näyttää ihan joltain karkkiaskilta !...ei saatana...pakko kai pestä kattila ja kokeilla höyryhengitystä, jos vaikka vähän auttaisi...ensi kerralla tiedän sanoa lääkärille joka on noita mulle kirjoittamassa, että älä niitä, ei auta mitään.

        vähän sekava tarina kyllä sulla. oliko sulla sitten keuhkokuume kun sait kerta antibiootit ja sun keuhkot ylipäätään kuvattiin ? toivottavasti hei ostit ne antibiootit ja söit ne. keuhkokuumeeseen voi kuolla hoitamattomana ihan nuorikin ihminen.


      • Anonyymi

        Codesan comp on tarkoitettu kuivaan yskään🙄


    • Keuhkotauti

      Hei, tuskin taalla sivustolla kukaan enaa kay, mutta itsellani nyt vastaavanlainen olo kuin KOHHHHH:illa oli, olen toista paivaa ottanut Flavamed pillereita, 3 paivassa, antibioottikuuri. Ei ainakaan viela tuloksia, paitsi etta tana aamuna ensimmaista kertaa kova paaansarky. Mietin, etta mahtaa johtua tuosta Flavamedista. Tutkin, etta sita ei myydakaan EU:n alueella muuta kuin itablokissa....mistahan johtuu???

    • TriTallinn

      Kun/jos itse käyt Virossa, tai joku tuttavasi, hae/tuota apteekista Brontex Lahus oraaliliuosta. Lääke on Ratiopharmin valmistama ja 100 ml pullo jossa vaikuttavana aineena 7,5 mg/ml ambroksolihydrokloridia. Eli samaa kuin Flamamedissa. Mutta hinnassa on huima ero: Flama toista kymppiä, Brontex 3,65 euroa.

      • Nemesis1804

        WTF...Tääl jengi haukkunu ton vaikuttavan aineen ihan turhana vittuilulääkkeenä (ts. lääke, jonka ainoa "hyöty" on lääketehtaan ja lääkärin tukeminen), ni sinä sanot et kandee hakee jtn. rinnakkaislääkettä naapurivaltiosta... ...Johan pomppas. Koska on halvempaa. ok. hyvä et turhasta lääkkeestä on halvempi versio... viriviritööttööt ja näkemiin


      • Anonyymi

        Flava Tallinnassa 5e, puolet halvempaa kuin Suomessa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flava Tallinnassa 5e, puolet halvempaa kuin Suomessa!!

        Pääseekö Tallinnaan ilmaiseksi? 😅


    • HemuliZz

      Minulla on ollut kateissa ääni köhän takia 3 viikkoa. Flavamed palautti korkeita ääniä myöten.

      • Jempuijo

        Sitä se karaoke teettää...


      • yskivä

        Olen kahdesti saanut Flavamedia sitkeään, astmaperäiseen yskään, ja hyvin on auttanut molemmilla kerroilla! Kuten joku aiemmin jo totesikin, lääkärin määräämät lääkkeet tulee myös ottaa ohjeen mukaan eikä kuvitella itse tietävänsä paremmin.


    • auttoi

      Mulla auttaa ainakin, sekä tabletti muodossa, että poretablettina. Toi poretablettivesi on vaan niin saakurin pahan makuista, että varmaan yskä lähtee jo ihan sen takia kerta annoksella, ettei tarviis toista kertaa ottaa.... ja mulla ainakin keuhkot aukeaa tosi hyvin.

      • yskä

        sama vika oli kyllä pahan makuista mutta autto


    • astmaatikko

      mulla on kokoajan flavamed yskänlääkettä olen ollut tyytyväinen. on ollut tablettina,liuoksena ja poretabltettina kaikki on auttanut. viimeksi ostin flamaved poretablettia 60mg tallinasta sai ilman lääkärin resettiä

    • Mimoska

      Sain kuurin Flavamed-tabletteja ja kyllä auttoi!Lima muuttui helpommin irtoavaksi,aiemmin ei irronnut millään.

      • Anonyymi

        Se on hyvä lääke minua on auttanut, mutta meillä se on vaikea saada


    • Hyvinauttaa

      Olen astmaatikko ja saan aina niin kovan flunssan, varsinkin yskän ja limaa on niin paljon että rohisee koko ajan. Flavamed auttaa tosi hyvin minulla.

    • Emils

      Ylenssä kuinkA monta päivää pitäisi otaa

    • Anonyymi

      Ei auta flavamed, ei auta yskittää ja ärsyttää vaan kahta enemmän, olen varmaan allerginen. Heitin roskiin. Antibiootit jotka sain syön kyllä kun on bakteerin häätö myös samaan aikaan, antibiootit tuhoaa kehon hyviä bakteereita joten käytän gefilusta päivittäin ensiapuna normalisoimaan bateeri kantaa.

      • Anonyymi

        Eihän Flavamed edes ole yskänlääke, vaan tarkoitettu hengitysteistä liman irrotukseen


      • Anonyymi

        Sama. Jäi käyttämättä. Yhden otin ja sain alfylaktista reaktiota muistuttavan kohtauksen. Kurkku tuntui turpoavan ja poskia pisteli. Kesti vajaa puoli tuntia ja meni ohi.
        Lääkäri itsekin kielsi ottamasta enää toiste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Flavamed edes ole yskänlääke, vaan tarkoitettu hengitysteistä liman irrotukseen

        O ei ainakaan minulta irrottanut limaa.ihan samanlainen yskä, kuin kaksi viikkoa sitten.(flavamed kuuri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Flavamed edes ole yskänlääke, vaan tarkoitettu hengitysteistä liman irrotukseen

        Ai minkä liman, ei irronnut mulla limat. Joo ehkä pitäisi hakea sieltä Tallinnasta.


    • Anonyymi

      Ej mitään vaikutusta Huono lääke

      • Anonyymi

        Ei oikein mitää vaikutusta paitsi ripuli ja vatsanväänteitä.


    • Anonyymi

      Mulla oli sitkeä yskä koronan jälkioireena. Heti kahden tabletin jälkeen yskä rauhottui, eli toimi päivässä.

    • Anonyymi

      Koronan jälkeen pitkittynyt yskä, kahden kuukauden yskimisen jälkeen menin lääkäriin, sain Flavamediä, kiitos, kyllä toimii. Viiden päivän kuluttua yskä oli poissa.
      Pojalla sama juttu, mutta pitkittyi kolmeen kuukauteen kun on intissä, yskä muuttui pahanlaatuiseksi kumisevaksi ja limaiseksi keuhkotulehdukseksi. Kauheaa yskintää, kuumekin nousi. Yhden päivän kuurin aikana, 3 tabl., yskä jo helpotti. Hyvältä näyttää yskän suhteen, että kuurin aikana loppuisi, kunhan nyt ei keuhkokuumetta pukkaisi.
      Flavamed kyllä toimii erittäin hyvin, eli suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
      Ei liene olemassa sellaista 100% yleislääkettä joka kaikkeen tepsii, kaikki varmaan ymmärtää. Mikäli lääkäri ei tiedä täsmälääkettä, niin silloin on kokeilujen kautta edettävä. Flavamediä kannattaa kokeilla.

    • Anonyymi

      Kyllä on! Erittäin toimiva. Ostin Tallinnasta, kun suomesta ei saa ilman reseptiä. Kolme päivää ja yskä on pois. Tallinnassa puolta halvempää!

      • Anonyymi

        Minullekin auttanut todella hyvin. Aina kun käyn Tallinnassa ostan, kun saa ilman reseptiä.


    • Anonyymi

      Tulee tosi hirvee oksennustukehdus kohtaus noista.. limaa irtoo kyllä vähän n 20 min kuluttua mutta kokemus on nii hirvee et en voi ottaa ..

    • Anonyymi

      Sain nyt myös koronan aiheuttamaan "tukehtumisyskään" yöt menee yskiessä. Kaksi tablettia vasta olen ehtinyt ottaa, katsotaan, toivottavasti auttaa.

    • Anonyymi

      Minulla kyllä tehoaa ja auttaa poskiontelotulehdukseen. Kuivattaa hontelot!!?

    • Anonyymi

      Minulla myös irrottanut limaa keuhkoista paremmin yskittäväksi nyt kolmen päivän aikana, annostus 3x20 mg eli aamulla, päivällä ja illalla. Sitten jatketaan tabletti päivässä. Toki sain keuhkotulehduksen takia myös antibiootit ja otan myös tablettikortisonia 20 mg prednisolonia joka aamu. Myös astmapiiput käytössä koko ajan, MUTTA Lima irronnut hyvin mielestäni juuri flavamedia ansiosta. En halunnut Erdopectiä tällä kertaa. Tsemppiä kaikille yskiville. Myös hunaja 🍯 on hyväksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2112
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      29
      1744
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1510
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1461
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1378
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1261
    Aihe