miten siirrän kuvani ulkoiselle kovalevylle?

ulkoinen kovalevy

Ostin tällaisenhttp://www.pixmania.com/fi/fi/5577244/art/buffalo/kannettava-ulkoinen-koval.html Buffalo Ministation kovalevyn tarkoituksena siirtää vanhalta koneeltani kaikki kuvat sinne.

Kun laitan sen koneeseen kiinni se ja katson oma tietokoneen kautta niin se näkyy G-asemana. Kuvittelin että kun otan kiinni kuvakansiosta ja raahaan/kopioin kuvat tuohon ulkoiselle kovalevylle niin heti tulee virheilmoitus: "Et voi luoda tai korvata kohdetta NNN . Käyttö estetty. Varmista ettei levy ole täynnä tai kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole jo käytössä". Kertokaa mitä minun pitää tehdä, minulla on vanha kone ja se on hajoamaisillaan, siinä Windows XP käyttöjärjestelmä.

16

7473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alustanut sen kiintiksen? saattaapi olla fat niin yli 4 gigan tiedostot herjaavat jotain tuollaista.
      alusta se ntfs:ksi.

      • ulkoinen kovalevy

        miten?


      • jhghghg
        ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        miten?

        Klikkaa sielä oma tietokoneessa hiiren kakkospainikkeella sitä asemaa ja paina alusta


      • ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        miten?

        se ulkoinen näkyy sulla g asemana. klikkaa hiiren oikealla sen päällä ja valitse valikosta alusta. luultavasti antaa vaihtoehdoiksi fat ja ntfs. valitse ntfs ja riippuu kauanko viitsit odottaa, niin valitse sen mukaan pika tai täydellinen alustus. itse käytän täydellistä mutta loppujen lopuksi en tiedä mitä eroa siinä on pika-alustukseen.


      • ulkoinen kovalevy
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        se ulkoinen näkyy sulla g asemana. klikkaa hiiren oikealla sen päällä ja valitse valikosta alusta. luultavasti antaa vaihtoehdoiksi fat ja ntfs. valitse ntfs ja riippuu kauanko viitsit odottaa, niin valitse sen mukaan pika tai täydellinen alustus. itse käytän täydellistä mutta loppujen lopuksi en tiedä mitä eroa siinä on pika-alustukseen.

        tulee vain tekstit kun painan hiiren oikeaa

        automaattinen käynnistys
        etsi
        avaa
        resurssienhallinta
        scan with AD-Avare
        jakaminen ja suojaus
        tarkista G
        poista
        kopioi
        luo pikakuvake
        ominaisuudet

        kokeilin ominaisuudet niin näyttää ettei ole yhtään tilaa!!?? käytettyä tilaa 141 Mt


      • ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        tulee vain tekstit kun painan hiiren oikeaa

        automaattinen käynnistys
        etsi
        avaa
        resurssienhallinta
        scan with AD-Avare
        jakaminen ja suojaus
        tarkista G
        poista
        kopioi
        luo pikakuvake
        ominaisuudet

        kokeilin ominaisuudet niin näyttää ettei ole yhtään tilaa!!?? käytettyä tilaa 141 Mt

        tuo käytetty tila viittaa siihen että se on alustamaton. ainakin omassa koneessani täytyi alustaa käyttiksen ulkopuoliset kiintikset, herjasi just tuota täynnä juttua.
        kokeilitko tuota automaattinen käynnistys kohtaa tai avaa kohtaa?


      • 36
        ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        tulee vain tekstit kun painan hiiren oikeaa

        automaattinen käynnistys
        etsi
        avaa
        resurssienhallinta
        scan with AD-Avare
        jakaminen ja suojaus
        tarkista G
        poista
        kopioi
        luo pikakuvake
        ominaisuudet

        kokeilin ominaisuudet niin näyttää ettei ole yhtään tilaa!!?? käytettyä tilaa 141 Mt

        Käynnistä -> Suorita, diskmgmt.msc

        Näkyykö levy levynhallinnassa ja voiko sen alustaa siellä?


    • kerran näkyy

      G-levynä, niin se ON alustettu, vaikka tuossa joku muuta väittääkin.
      Valistunut arvaus:
      Yrität siirtää "omat kuvatiedostot" nimistä systeemikansiota kokonaan
      eikä Windows moista salli.
      Perusta sinne G:lle kansio, vaikka "omatkuvat" ja siirrä vain kuvat
      suoraan sinne "maalaamalla" ne kaikki sinisiksi ja sitten raahaten.

    • että se vanha koneesi on hajoamaisillaan? Miten se oireilee?

      Tahtoo sanoa, että en tällä syömisellä usko sen olevan hajoamaisillaan ollenkaan.

      Xp arvatenkin on hidastunut ja kiukuttelee, mutta sillä ei ole mitään tekemistä koneen hajoamisen kanssa. Ei yhtään mitään.

      • ulkoinen kovalevy

        Käynnistä ja omatietokone, siellä se näkyy saan mm. resurssienhallinnan sieltä auki. Yritin perustaa oman kansion niin sanoo ettei se ole sallittu, vai teinköhän sen oikein. Jos joku vielä jaksaisi neuvoa. Avasin g:n ja näpsäytin hiiren oikealla sen ruudun päällä ja valitsin sieltä uusi kansio. Sen jälkeen tulee viesti: "kansiota uusi kansio ei voitu luoda. Käyttö estetty". Kokeilin myös automaattinen käynnistys -> ei tapahdu mitään. Kokeilin myös kaikkia muita mitä yllä olevassa listassa on. Ei kai vaan tuo kovalevy ole rikki? Alustamaan en sitä pysty.

        Voihan olla ettei vanha koneeni hajoakaan mutta se on niin hidas käynnistyessä että joskus menee jopa puoli tuntia ennenkuin saan sen auki. Se on myös niin täynnä tavaraa että se koko ajan herjaa näennäismuistin vähyyttä. Haluaisin kuvat joka tapauksessa talteen ulkoiselle kovalevylle.

        kiitokset jo nyt kun jaksatte auttaa t. Marjo


      • ulkoinen kovalevy
        ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        Käynnistä ja omatietokone, siellä se näkyy saan mm. resurssienhallinnan sieltä auki. Yritin perustaa oman kansion niin sanoo ettei se ole sallittu, vai teinköhän sen oikein. Jos joku vielä jaksaisi neuvoa. Avasin g:n ja näpsäytin hiiren oikealla sen ruudun päällä ja valitsin sieltä uusi kansio. Sen jälkeen tulee viesti: "kansiota uusi kansio ei voitu luoda. Käyttö estetty". Kokeilin myös automaattinen käynnistys -> ei tapahdu mitään. Kokeilin myös kaikkia muita mitä yllä olevassa listassa on. Ei kai vaan tuo kovalevy ole rikki? Alustamaan en sitä pysty.

        Voihan olla ettei vanha koneeni hajoakaan mutta se on niin hidas käynnistyessä että joskus menee jopa puoli tuntia ennenkuin saan sen auki. Se on myös niin täynnä tavaraa että se koko ajan herjaa näennäismuistin vähyyttä. Haluaisin kuvat joka tapauksessa talteen ulkoiselle kovalevylle.

        kiitokset jo nyt kun jaksatte auttaa t. Marjo

        Siirsin ulkoisen kovalevyn takana olevaan porttiin (tai mitä ne nyt onkaan), aiemmin yritin etupuolelle ja nyt kopiointi onnistuu. Kiitokset kaikille! Ei se näköjään ole sama mihin "reikään" sitä töpselin laittaa:)
        Marjo


      • Fotoassimilaatio
        ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        Siirsin ulkoisen kovalevyn takana olevaan porttiin (tai mitä ne nyt onkaan), aiemmin yritin etupuolelle ja nyt kopiointi onnistuu. Kiitokset kaikille! Ei se näköjään ole sama mihin "reikään" sitä töpselin laittaa:)
        Marjo

        Ei niin. Joskus joutuu vaihtamaan reikää lennosta jotta toivottu vaikutus syntyy.


      • sgtpepper
        ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        Käynnistä ja omatietokone, siellä se näkyy saan mm. resurssienhallinnan sieltä auki. Yritin perustaa oman kansion niin sanoo ettei se ole sallittu, vai teinköhän sen oikein. Jos joku vielä jaksaisi neuvoa. Avasin g:n ja näpsäytin hiiren oikealla sen ruudun päällä ja valitsin sieltä uusi kansio. Sen jälkeen tulee viesti: "kansiota uusi kansio ei voitu luoda. Käyttö estetty". Kokeilin myös automaattinen käynnistys -> ei tapahdu mitään. Kokeilin myös kaikkia muita mitä yllä olevassa listassa on. Ei kai vaan tuo kovalevy ole rikki? Alustamaan en sitä pysty.

        Voihan olla ettei vanha koneeni hajoakaan mutta se on niin hidas käynnistyessä että joskus menee jopa puoli tuntia ennenkuin saan sen auki. Se on myös niin täynnä tavaraa että se koko ajan herjaa näennäismuistin vähyyttä. Haluaisin kuvat joka tapauksessa talteen ulkoiselle kovalevylle.

        kiitokset jo nyt kun jaksatte auttaa t. Marjo

        "Voihan olla ettei vanha koneeni hajoakaan mutta se on niin hidas käynnistyessä että joskus menee jopa puoli tuntia ennenkuin saan sen auki."

        Eihän tuokaan liity koneeseen mitenkään vaan windowssiin. Eri asioita. Koneeseesi voi kai asentaa myös jonkun toimivan käyttöjärjestelmän.


      • ulkoinen kovalevy
        sgtpepper kirjoitti:

        "Voihan olla ettei vanha koneeni hajoakaan mutta se on niin hidas käynnistyessä että joskus menee jopa puoli tuntia ennenkuin saan sen auki."

        Eihän tuokaan liity koneeseen mitenkään vaan windowssiin. Eri asioita. Koneeseesi voi kai asentaa myös jonkun toimivan käyttöjärjestelmän.

        Mitäs käyttöjärjestelmää suosittelet?


      • ulkoinen kovalevy kirjoitti:

        Mitäs käyttöjärjestelmää suosittelet?

        Kannattaa silti viellä tarkistaa se kovalevy että se on ntfs eikä fatina. Muuten on kiva alkaa myöhemmin formatoimaan kun levy on jo täynnä tavaraa!


    • voi kyynel!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe