kova yhtä-äkkinen vatsakipu

vatsakipuinen

Tälläinen on iskenyt nyt 2 kertaa(ensimmäisestä "kohtauksesta" on aikaa noin puoli vuotta, toinen viime yönä). Yöllä nukkuessa herään siihen ku vatsaan koskee aivan älyttömästi(kipu ulottuu koko vatsan alueelle ja säteilee/yltää rintalastaan asti),kipu kestää "vain" 15-25min. Kävin jo paikallisessa arvauskeskuksessa muttei sieltä löytynyt mitään ja lisätutkimuksiin pääsy kestäisi ainakin 3kk, koska mitään akuuttia vaivaa ei lääkärin mukaan ole

Niin ja kipuun ei liity pahoinvointia, kuumeilua tai mitään muita oireita, koskee vaan niiin älyttömästi. Voisiko kyse olla kroonisista/hermo kivuista(joita voi ilmetä neurofibramatoosiksen mukana jota sairastan)

2

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi hoitsu.

      jos kerran vakavampia ja kummempia on poissuljettu (esim. krooninen haimatulehdus joka voi oireilla hyvin monella tavoin, kuitenkin jos ankaria kipuja on niin amylaasista vihjaaminen ym. voisi olla paikallaan oma-aloitteisesti. Tosin useinkaan ei sitten näy ei-akuutti tulehdus välttämättä kokeissa, vaan vaatii kuvauksia ym. mutta tyhjää parempi ja usein voi jotain näkyä jotain verikokeissakin kiputilojen ollessa tuoreeltaan iskeneitä. Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta yksi ajatusheitto mihin kivut voisivat sopia vaikeammin löytyvistä).

      Mutta jotenkin tuo silti ihan näin arvailuna, voisi sopia sappikipuun. Ne ovat juuri tuollaisia yöllisiä usein ja tulevat/menevät, eivätkä jätä mitään ihmeempiä jälkiä. Tietyissä juuri tuota aluetta testaavissa verikokeissa sitten voi näkyä jotain tai heijastella maksa-arvoihin tms. Tietysti voi olla sydänperäistäkin... ihan paikasta vain arvuutellen.

      Mutta turha nyt heittää mitään vaihtoehtoja sen enempää, itse kysyit. Ammatissa vain kyseisillä maininnoilla törmännyt noihin kyseisiin identtisissä tilanteissa, jotka itse sanot. Asiaa voisi jouduttaa käyminen ihan yksityisellä sisätautilääkärillä. Kummiskin voisi saada jotain vauhditusta polille pääsyyn. Ja rauhoittaa itseäsisikin jos sitten (toki maksaa hiukan) jotain verikokeita ottaisi, mitä ei ole terveyskeskuksessa otettu. Useinhan terkkari tuppaa olemaan paikka, jossa akuuteimmat taisteluvammat paikataan tai lähetetään eteen päin hoidettavaksi ja kun tilanne on oireeton niin ei siinä sen kummempaa, jatkotutkimuksiin tai seurantalinja.

    • Et ainakaan ole raskaana. En teidä, kun en ole lääkäri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe